Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

:wave:

Neuvolassa kävin äsken ja eipä siellä mitään ihmeempiä. Täti varasi varmuuden vuoksi ultraan ajan supistusten vuoksi, jotta nähdään kohdunsuun tilanne. Mutta ei ne supistelut omasta mielestä niin pahoja ole että hätäilisin. Mutta jospa samalla reissulla näkisi sitten myös extra kerran vauvaakin!

Yöllä heräsin 3.30 ja nukahdin vähän yli kuuden...Kävin syömässäkin mutta uni ei vaan tullut.Mikähän valvomisyö kaikilla oikein on ollut:) Minä en osaa oikein päikkäreitä nukkua vaikka nyt pitäisi tietysti nukkua kun tyttökin on unilla että jaksaa illan.

Kotona olemisesta olen ajatellut että olisin 1-1½ vuotta. Tosin mulla on sama tilanne kuin nimikolla ettei ole töitä mihin palata ja niitä pitäisi hankkia ensin. Mutta liiton päivärahan varaan olen ajatellut heittäytyä enkä ole jaksanut murehtia kun viimeksi äitiysloma meni kokonaan hermoillessa että pitäisi löytää töitä asuntolainanmaksua varten.

Caro 79 Minä olen itsekseni miettinyt että mies varmaan haluaisi olla joskus yksinkin kotona. Se kun tekee reissu hommaa niin minä saan nauttia yksiolosta mutta kun se tulee kotiin niin haluan sitten olla sen kanssakin enkä lähde minnekkään.

Tukivyöstä Täällä meillä päin saa tukivöitä ilmaiseksi lainaan terveyskeskuksen fysioterapiasta ja kävin semmoisen viimeviikolla hakemassa. Joten kannattaa kysellä. En olisi ikinä raaskinut sitä ostaa kun käyttöaika on lyhyt.

Leipomuksia aion tehdä. Tuli tuossa mieleen että helppoja on ainakin kääretorttu ja lehtitaikinaneliöt hilloilla.

Täällä jo parempi olo flunssan ja kuumeilun jälkeen ja ajattelin nyt kuitenkin yrittää jaksaa olla töissä viimeiset 1½ viikkoa. Sitten niitä töitä ei sitten tehdäkään aikoihin ja kotona oloon ehtii kyllästyä:)


Angela rv 33
 
Glow
Oi, tekstin määrää :D
Kommentoin tässä lukemisen välissä, ennenku unohdan mitä piti.

Tinttu; melko oleellisen asian on jättäny lääkäri sulle kertomatta, mun mielestä... Kyllä mulle on aina sanottu mikä on "tilanne". Itse siellä ei koskaan oo tajunnu oikeen kysyä mitään.

Leipomuksia; ei, en todellakaan aio tehdä pakkaseen. Tuokoon vieraat tullessaan tai saahan tota kaupastakin... Ellen sit todella innostu, korvapuustit on ainoat melkeinpä mitä meillä tehdään ja syödään. Ennemmin sämpylöitä, niinku joku muuki kirjotti. Mun sisko tekee ihania juusto ja suklaakakkuja, luulenpa et hän hoitelee tuon puolen. Ristiäis tarjoilu jo suunniteltii hänen kanssa :D

Kävin taas tänä aamuna lenkillä, että siitä tulee hyvä mieli kun kykenee taas kävelee ja saa raitista ilmaa!

Äsken oli "hauska" ruokailu hetki ukonkanssa... Meikäläisellä alko kunnon supistukset kesken syönnin, hetken siinä ilmeilin mitään sanomatta ja yritin syödä ruoan loppuun kunnes oli pakko käydä seisomaan ja kävellä ja sitten olla semmosessa ihme asennossa seisten hetki, helpotti. Mies katto eikä tienny oisko nauranu vai ollu todella huolissaan. Mua vaan nauratti ja rauhottelin ukkoo että tämmöstähän tää nyt sit on siihen asti ku lähetää synnyttää :whistle:
Nyt röhnötän ihme makuu asennossa koneella... tästä saa vaan ehkä hartiat kipeeks. Istua ei passaa yhtään.

Niistä rt1 ja rt2 en ole minäkään ikinä kuullutkaan. Minusta tää muksu kääntää vielä aika usein selkänsä puolelta toiselle, mut on nyt selkeesti menny siitä poikittaisesta asennosta takasin raivotarjontaan. Tuntuu pää melko selkeesti välillä tuol alhaalla.
Iltasin/öisin kun joutuu kylkeä kääntämään melko usein, ajattelen että voi vauva parka, se varmaan oli just hyvässä asennossa ja nyt mamma taas kääntyy niin meneeköhän hänen asento pieleen.

Heh, onneksi tuli se eskari homma puheeksi tässä taannoin muksun hoitokaverin äitin kanssa. Soitin tänään eskari ilmoittautumisesta ja selvis että ilmottautuminen on just siinä helmikuun noin 10-15 päivän tienoilla. Ei ollu viel tarkka aika tiedossa, pari päivää on sillon aikaa ilmottautuu. Eli just mun LA:n tienoilla! Saatiin sit lupa mennä ilmottautuu ennakkoo!

Juuri kun aamulla mietin, et kohta alkaa ne rasittavat kyselyt "joko oot synnyttäny", niin tuli kaverilta viesti "ootko viel yhtenä kappaleena" :D kun hän oli nähny unta et meidän piti mennä shoppailee mut mie ilmotinki et nyt lähtää synnyttää ja sain tytön. Kumma juttu, poikaa meille on arveltu, mut äiti sekä kaveri on nähny unta että saatii tyttö.
Mietin että kun LA alkaa lähestyy niin pitäis sopii joka päivälle jotain menoa, että sit pääsiski synnyttää ku ois jotain muuta "tärkeetä"... Mä en vaan keksi mitään menoa. Parempi pysyy kaupoistaki poissa, vauvan vaatteita koossa 56-62 alkaa olla aika paljon.

Jaahas, se ois mentävä hakee muksu hoidosta, eli tuosta "omalta" takapihan leikkipaikalta.
 
Moi! :wave:

Kyrsä: :hug:

Hei sellaisen kysymyksen pukkas mieleen, että mites te, joilla on alakerrassa jollain lailla melko valmis tilanne tai herkästi supistelee tms..niin ootteko olleet ihan siivoilematta tai lenkkeilemättä tms..niin tai vältelleet noita ässiä ja mille viikoille otatte iisimmin? Olipas huonosti esitetty asia :D mutta josko joku ymmärtää, mitä ajan takaa. Meille kun lääkäri sanoi 32 viikolla ä-polikäynnillä, että otahan rauhallisesti(siivoilematta jne..) tuonne 34 viikolle ainakin niin mietin vaan, että vieläkö pitää ottaa normaalia iisimmin vai olla ja touhuta kuten normaalistikin?!? Ässiäkään oo tohtinut ajatellakaan kun supistaa niin herkästi :ashamed:

Tuntuuko teistä muista, että aivot on nyt totaalisesti narikassa, eikä ajatus kulje? Multa kysyttiin leikkikentällä kuinka iso ikäero on keskimmäisten välillä niin en saanut laskettua sitten millään vaikka sen oon aina muistanutkin ulkoa niin nyt ei yksinkertainen laskutoimitus onnistunut ollenkaan... :headwall: kotona vasta leikkas :LOL:

Terkuin Möökö ja murmeli 35+5 :heart:
 
Heips! :wave:

Nla kuulumiset pikana (oottelen vieraita...)

Paino +300g/vko (hallelujaa,kun oli joulu ja kaikki välissä eikä enempää... :p )
syke 140
rt2
sf 31
Hb ruhtinaalliset 93 (syön kyllä rautaa, pitää nyt tuplata annos...)
liikkeet ++
pissa puhdas
paineet ok (en muista ulkoa, nlakortti jossain ei-ulottuvilla...)

Eli kaikki ok,paitsi tuo Hb....
Niistä kävellessä/liikkuessa tulevista kivuista mainitsin, niin kuullostavat kuulemma ennakoivilta supistuksilta. Ohjeeksi sain vaan neuvon välttää asioita jotka niitä aiheuttaa... :headwall: :LOL: (ai,ihanko totta...Enpä ois ite hoksannutkaan... :LOL: )

Loppuraskauden ultra-ajan sain kahden vkon päähän, jolloin sit kirjotetaan lähete äippäpolille synnytystapa-arvioon. Olin vähän pettynyt,kun luulin sen lähetteen saavani jo nyt, mutta käyhän se järkeen,että vasta lähempänä la.ta sitä vauvan kokoa arvioidaan...

Tää meidän nla täti on tapaus sinänsä, ja tänään taas loisti... Oli nimittäin mulle sitä ultra-aikaa varaamassa,kun sai puhelun,jota poistui puhumaan toiseen huoneeseen. Jätti sitten koneen auki siihen mun silmien eteen, josta sujuvasti lueskelin kelle mitäkin ultraa varattiin... Pieni paikkakunta kun on, niin oli jokunen tuttu nimi... Nyt sit tiedän muutaman np-/rakenneultraan menijän, jotka ei ehkä vielä haluis ulkopuolisten asiasta tietävän... :whistle: :headwall: Ei mulla ainakaan ollu tahdonvoimaa tossa olla kattomatta,kun ne lähes nenän edessä koneella luki... :ashamed: :/ Sen verran utelias näemmä olen!!

abu NAM! täytyy tehdä "maistiais erä" pikimmiten,koska täytyyhän sitä perusteellisesti tietää mitä vierailleen tarjoaa... :p :whistle:

Meillä ei kukaan muu koneelle pääsekään silloin kun mies on kotona!!! jospille tämä varmaan kertoo peliasiasta terpeeksi... :LOL: :LOL: :kieh: (nii, ja ukko siis 36v....)

Kotona olisin meiluusti ainakin 1.5v,muttei taida rahatilanne sallia,kun tän kämpän ostin vajaa 2v sitten,ja lainanlyhennyksiä ei juuri kotihoidon tuella maksella :( Lainat siis yksin minun hoidossani,eli kämppä vain minun nimillä, mies maksaa sit vastikkeen... Muutti tähän ex-tempore ennen vauvauutisia,vaik oli puhe ollut et omat asunnot pidetään... No,nythän on hyvä et saman katon alla ollaan, tosin ahtaaksi käy paikat, kun mua ja esikkoa varten tän kämpän ostin,ja nyt pitääkin olla tilaa viidelle... :LOL: (miehen tyttö myös kuuluu meidän perheeseen, vaikkei jokapv meillä olekaan).

Nyt lopeteltava, ovikello soi...

tatuka+peikko 34+3
 
Möökö: Mulle sanottiin, ettei sais siivoilla ym fyysisesti raskasta. Eikä myöskään seksiä suositella... Meillä siis petihommat pannassa ainakin viikolle 36 asti. Imuroinnit hoitaa mies tai mun äiti. Tää päivä on ollut fyysisesti raskas kun olen joutunut kuopuksen kanssa tappelemaan (kantamaan väkisin rimpuilevaa mukulaa) niin heti on alkanut kovat supistelut.
Niiden on niin HELPPO neuvolassa ja äitipolilla sanoa , et "ota rauhassa", mutta käytännössä se on mahdotonta. En mä voi lakata elämästä. Eskarilainen pitää kuskata eskariin joka aamu ja hakea puolilta päivin kotiin. Se on sit ihan tuurista kiinni, et millä tuulella kuopus on...

-kyrsä ja nappula 34+0
 
iltäpäivää!!

Jospi joo täällä kans mies (26v) pelailee aika paljon sekä pleikkarilla ja tietokoneella.
välillä ärsyttää kun se vaan pelaa ja mun pitäis käydä vaikka kirjottamassa s-postia niin se sanoo vaan et kohta... ja se kohta on viel tunninkin päästä.

Möökö mullakaan ei ajatus oikeen kulje.. ja muisti pätkii unohtelen jotain ihme asioita..

Abu onneks mä en sentään ole niin suklaan ystävä.. mutta hyvältä kuullosti resepti ja täytyy kokeilla. itse just tein pari päivää sitten porkkana kakkua.

ja sitten omaa napaa.. viime yö meni valvoessa pojat heräili vähän väliä ja mies oli auraamassa.. sen puhelin soi joskus kolmen aikaa yöllä ja mä taas kiittelin sitä ku ei se itse siihen herää. :D
no sitten noustiinkin jo ennen yhdeksää tekemään pojille aamupalaa ja keittelemään aamukahvia. ja tänään en oo mitään saanu aikaseks.. väsyttää.

hyvää viikonloppua ja koittakaa nyt pitää ne vaavit viel yksiöissään :hug:

äippä-83 ja masu asukki 34+2?
 
Heippa!

[/b]Kyrsä :hug: . Koiraihmisenä tiedän tunteen, kamalaa kun joutuu luopumaan pitkäaikaisesta perheenjäsenestä. Mulla kolmas koira ja se vasta 3 vuotias, mutta nyt jo ajattelee kauhulla sitä päivää kun siitä joskus aika jättää... :'( On ne vaan niin ihmisen parhaita ystäviä. Tänäänkin tuli tippa silmään kun luin jostain Iltasanomien lööpistä että koira oli kuollut ilotulitteiden aiheuttamaan shokkiin.

Synnytystapa-arvio oli eilen ja kaikki oli hyvin. Lantiossa pitäis olla tilaa ja vauva nyt 2800g eli ei hirmu isoa vauvelia tiedossa. Mulla myös se vino/murtunut häntäluu ja sen takia passittivat vielä varmuudeksi lantioröntgeniin, lausunnon kuulen tiistaina. Lääkärin mukaan kuitenkin tod.näk. normi alatiesynnytys tiedossa. Sukupuolikin selvisi mutta pidämme sen salaisuutena :heart: ...

Pakkaseen leipomista en meinaa harrastaa kun en tee sitä juurikaan normaalistikaan. Laiskana leipurina pistän miehen kauppaan paakkelssiostoksille mikäli tarve vaatii, en usko että vieraat odottavatkaan mitään ihme tarjoiluja kun tulevat pikkuista katsomaan.

Jahans ja sitten pitäis alkaa siivoamaan. Mies imuroi ja mä tupsutan mitä pystyn... Maha muuten jo tosi iso ja laskeutunut :eek:

Kuulumisiin!
T.R+P 36+5
 
Kyrsä: Itku tuli silmään kun luin sun koirasta. Meilläkin on kultainen noutaja, kohta 4.v. Sekin on sairastellut jonkin verran, aina jotain vaivaa korvatulehduksista ihottumiin jne. Se on ihan kamalaa luopua rakkaasta lemmikistä, joka on ollut pitkään perheenjäsen. Voimia sinne :hug:

Kävin just koiran kanssa kävelyllä, mutten kovin pitkälle jaksanut kun alkoi niin painaa alavatsaan ja nivusiin :| Käveleminen alkaa aikamoista taaperrusta oleen jo :whistle:

Kelasta, soittelin kans sinne tänään kun ei oo päätöstä kuulunu ja hakemus on kuitenkin mennyt perille jo 3.11. Sanoivat, että hakemusta ei ole voinut käsitellä kun palkanlaskija ei ole tehnyt vielä ilmoitusta tuloista :eek: Soittelin sit palkanlaskijalle ja sanoi ettei ole vielä pitänyt kiirettä asian kanssa kun saan kuitenkin palkkaa työnantajalta huhtikuulle ja sit Kela alkaa vasta maksaan ja työnantaja saa omat osuutensa Kelalta. Sanoi kyllä laittavansa tiedon kuitenkin mahd.pian kun äit.loma alkaa 23.1. Hohhoijaa.. aina on jotain säätämistä noitten Kelan juttujen kanssa :whistle:

Isyysvapaasta, meillä ukko nyt tuskailee sen kanssa että kuinka se palkanmaksu menee siltä ajalta kun on vapaalla (eli sen 18 arkipäivää)? Meillä on kyllä se hakulomake valmiina ja sehän laitetaan sit eteenpäin kun lapsi on syntynyt ja tietää koska lomaa meinaa pitää. Meneekö se niin, että työnantaja ei maksa palkkaa siltä ajalta vaan Kelasta tulee joskus jälkikäteen se raha??

T.Kareliini ja vauveli rv 33 tasan :heart:
 
Hei taas kaikki!

Niin ja hyvää uutta vuotta (en tainnut edes hyvää joulua toivottaa, joten toivottavasti sekin meni kaikilla hyvin!)

Täällä on pää ihan tyhjä eikä ajatus kulje mihinkään. Suomen reissu meni hyvin ja siihen toinen matka heti päälle (7.5h bussissa suuntaansa) joten olo on nyt ollut kaksi päivää kuin vanhalla tiskirätillä! Ei paljoa huvita ahteria liikuttaa.

Koitan vähän muistaa mitä ajattelin kommentoida..
Imetysliiveistä: ostin yhdet jo ajat sitten yöliiveiksi Lindexiltä ja niihin olen ollut tyytyväinen. Voisi mennä ostamaan vaikka lisää samanlaisia. Ne makso muistaakseni jotain 250kr.. (euroissa siis noin 25)Kaippa Lindexin valikoimat on suht samat Suomessakin! Niin ja niistä siis löyty jopa mun uusille Pamela-rinnoille koko 80E :LOL:

Joku kyseli täällä ehkäisyrenkaasta, musta tulee tosi kahjo kaiken hormonaalisen ehkäisyn seurauksena. Kokeilin myös tuota rengasta, mutta ei se auttanut yhtään. Käytössä se on siis varsin kätevä, ongelma on vaan nuo hormonit!! Jätin sitten renkaan pois ja tässä sitä istutaan maha pystyssä, nice :LOL:

Kotonaolosta... Eikös siis ole niin, että Suomessa äitiysloma/vanhempainloma mikä sen nimi nyt onkaan on sen 9kk? Täällä Ruotsissa se on joku reilut 400 päivää eli siis yli vuoden reilusti. Ajattelin jonnekin ens syksylle olla ja sitten mies käyttää ne loput kuukaudet. Taisin joskus puhuakin niistä täkäläisistä bonuksista eli saadaan sitten myös seuraavana vuonna extra-rahaa, kun ollaan tasaisesti jaettu vapaat. Ei mullakaan varmaan sitäpaitsi pää kestäis edes vuotta kotona. Haluan aloittaa uran ja päästä töihin käsiksi! Kunhan tuo prkleen Iso G nyt tuosta johonkin tokenisi....

Mä olen nyt tosiaan kuukauden ollut kotona (lue jossain tien päällä, mutten töissä) ja on aivan mahtavaa kun ei tarvii aamuisin väkisin pängetä ylös! Rahaahan tästä ei paljon saa eli n. 18 euroa/päivä, joka on sama kuin sitten se minimiraha varsinaisen äippäloman alkaessa. Ilmoittaudun kanssa niihin viime yön (ja suunnilleen kaikkien öiden viimeisen kuukauden ajalta) huonosti nukkuneisiin. Just silloin viiden maissa on joku ihme hetki jolloin ei pysty nukkumaan.

Pistin kylässä olevan kaverin vähän aikaa sitten yksin tutkimaan Tukholman museoita (ei sitä Vasa-laivaa jaksa kukaan rajatonta määrää katsella) ja jäin itse makaamaan. Nyt pitäisi saada väännettyä itsensä taas kaupungille. Jos mentäis vaikka jonnekin syömään. Mies on tuhlaamassa palkkaansa ja ostamassa vaatteita itselleen, voisin siihen myös mennä osingolle
;)

Niin ja täällä kanssa tuo nyt makaa pää alaspäin ja selkä vasemmalle. Ultralla katsovat vielä parin viikon päästä, että varmasti pysyy pää alas eikä lähde tekemään sirkustemppuja loppuviikkojen aikana. Nyt vaan jännitän eilen otettuja hepatoosi-testejä.. Pitäkää peukkuja!!
 
Kyrsä :hug:

Huolestunut mamma täällä :wave: ..on ollut niin pirun hiljaista mahassa, yritin laskeskellakin, mutta nukahdin kesken..eli kuudelta herääminen poiki 2:n tunnin päikkärit. Mul on maanantaina se lekuri/ultra, eli kait tässä pitää sinnitellä huolissaan sinne asti...kun tämä nökerö ei muutenkaan ole ollut mikään vilperi ( ..isäänsä siis tulee ), niin tänään on kyllä jo pelottavan hiljaista. Olen tökkinyt ja jutellut ja jotain pientä saan takaisin, mutta todella vaisua :( :'( Apua!! Mitä mun kannattaisi tehdä??

Mammajooga Oli kiva, sielläkin tuli joku alemmuuskompleksi kun mun maha oli aika pieni vaikka raskaus oli pisimmällä...siis kun vertasin joihinkin muihin..
..ehkä mulla on huono pvä tänään!

Matkasänky Emman hommattu alesta hintaan 35e. Nyt on vaaville mökkeily/ kyläilypeti.

Pelaamisesta Meillä luojan kiitos ei pelailla!! Tuo mun ukko on kyllä kova tv addikti..aina kun mies on kotona on tv auki. Asiasta on keskusteltu monesti ja pientä parannusta on tapahtunut. Esim nyt mies ollut kotona jo tunnin ja tv on yhä kiinni :kieh:
Tunsin yhden pariskunnan aikoinaan, mies n. 40v ja pelasi kaiket illat/yöt piiiiitkiä eriä. Tämä johti siihen että sänkytouhut jäivät ja kaikki yhteinen tekeminen..lopulta n 5v:n yhteiselon jälkeen pariskunta erosi, nainen lähti toisen matkaan josta sai huomiota :(
Toisessa tapauksessa mies pelaili myös yöt pitkät ( pariskunnalla oli lapsia ja olivat aviossa ) ja tapasi pelaillessaan mukavan naisen toisesta maasta, jonka sitten salaa treffasi livenä kun perhe oli lomamatkalla...tämäkin johti eroon ja mies tänäpäivänäkin naimisissa tuon ulkolaisen naisen kanssa, kaikenlaista!
Mulle on jäänyt siksi tosta pelaamisesta kammo ja ajattelen etten kuuna päivänä sellaista sulattaisi. Alkaisin vainoharhaiseksi varmaan :/
No nyt alan vkl:n viettoon ukkelin kanssa :) Mukavaa viikonloppua!!

Huolestunut hm ja hissukka nökerö 36+1

..juu yritin päivittää masukuvaa mutta sekään ei onnistunut, enkä tiedä onko vika mokkulassa vai minussa :(

 
IHANAA!!!!! Mä olen itkenyt 2 päivää TÄYSIN TURHAAN!!!! Koira kävi eilen eläinlääkärillä illasta ja ne ei pidempiä tutkimuksia kerennyt tekemään, veikkasivat sydänvikaa ja sanoivat, että se tutkitaan huomenna (eli tänään) Koira oli nukutuksessa monta tuntia ja siltä tutkittiin KAIKKI mahdollinen. MITÄÄN ei löytynyt, täysin terve koira :heart: Dementia tosin vaivaa, sai ravintolisää ja pääsee jatkamaan elämäänsä. Piru kun tolleen meni säikyttelemään.



Tuossa vielä kuva meidän vajaa 5v neidistä ja tuosta koira vanhuudesta :heart: (silmät siis roikkuu kun koiralla ollut kasvohalvaus)

MÄ OON NIIIN HAPPY!!!!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
heissan taas!

Kareliini
isyysvapaasta kyselit.. mun mielestä kela maksaa isyysloma-ajan palkan ja sitä haetaan jälkikäteen eli kun isyysloma on ohi. jos väärää tietoa niin korjatkaa toki!! :D
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/120701121608EH?openDocument
sieltä lisä infoa!

KYRSÄ ihana koira! onneksi ei ollut mitään vakavaa :hug:

äippä-83 ja masu asukki 34+2??
 
sleeping: Huh, melko hurjissa lukemissa on vauvalla ollut syke, kun oot KTG - käyrällä käynyt. Hyvä juttu, että sitten toisella käyrällä lukemat oli hyvät. Mä oon joutunu käymään KTG - käyrällä nyt joka kerta, kun on ollut kontrollikäynti eli 1-2 viikon välein ja AINA on mut laitettu makaamaan sängylle kyljelleen. Jännä, että sinulta on otettu se käyrä istualtaan. :eek:

Glow: No mäkin kyllä vähän mietin, että onpas lääkäri jättäny oleellisen asian kertomatta. Ja kun eihän noita nyt tajua itse kysyä, eikä muistakkaan. Ens kontrollissa, joka on ens viikolla, ajattelin kysyä itse, että mikä siellä alhaalla on tilanne. :D

Möökö: Mulla on tilanne tuolla alhaalla jo melko kypsynyt. Kohdunsuu on auki, pehmentynyt ja kohdunkaulakanavaa ei enää juurikaan jäljellä. Lääkäri ei antanut mitään kieltoja seksin suhteen tai minkään muunkaan. Ja kun mä en tienny vielä alkuviikosta, että tuon mun alakerran tilanne on noin kypsynyt niin siinäpä sitten miehen kanssa harrasteltiin hellyyttä ja ilman kumia... :ashamed:

Kyrsä: Olen pahoillani. :( Kyllä noihin lemmikkeihin niin kiintyy ja mulle ne ainakin on niinku perheenjäseniä, että vaikealta tuntuu luopuminen niistä. Mun lapsuudenkodissa oli vielä muutama vuosi sitten meidän rakas norjanharmaa, joka meillä oli ollut 12 vuotta ja kyllä tuntui tosi pahalta, kun sitten jouduttiin koirulista luopumaan... Mutta niin oli koirallemme parempi, koska hänellä todettiin keuhkoissa suuri kasvain ja oli toinen jo niin huonossa kunnossa, että halusimme päästää koiramme jo koirien taivaaseen. :'( Hankittiin miehen kanssa 1,5 vuotta sitten tyttökissa, joka on kyllä kans niin rakas kuin vain voi olla. Toivottavasti saadaan kisuli pitää vielä mooonta vuotta keskuudessamme. :heart:

Tinttu & Tirpukka 36+2

 
Glow
Täällä taas...
silmät ristissä, jospa ensyönä tulis uni!

NIISKUNENÄ; kyynelkaasua :LOL: hillitön naurukohtaus täällä, mietin että mitä ihmettä...niin, siis ilokaasua ilmeisesti ;) ei se siis leikkaa ihan heti enää täälläkään...

KYRSÄ; ihana hauva. Meillä on kultanennoutaja kans, 9v. Ollu ihan terve, mutta nyt pari kk silloin tällöin yhtä tassua rupesi aristamaan. Joku tulehdushan siinä, kuulema ihan "normaalivaiva". Lääkepiikkejä sai ja "laihdutuskuurin" muttei pitkiä lenkkejä sais tehdä. Ei se varsinaisesti lihava ole, mutta kuitenkin... En nyt niin tarkalleen muista tuota vaivaa, kun mies käytti sen lääkärissä. Mie sain tuon koiruuden talouteen miehen mukana. Onhan siinä ollu opettelua meikäläiselle elämään karvojen kanssa...joskus ne kiristää pinnaa melkoisesti. Mun poika ensin pelkäsi koiraa ihan hirveesti, mutta nyt ne on parhaat kaverit ja huomaa et niistä on tosi paljon seuraa toisilleen! Onneksi tuo koiruus on todella rauhallinen ja ystävällinen tapaus.
Ja tosta kuvasta, meillä taitaa olla tommonen samanlainen ruokapöytä ja tuolit kun kuvassa :D

HAAVEMMAMMA; oletko kokeillu juoda/syödä jotain tosi makeaa? limsaa tai jotain, vauva vois piristyy siitä liikkumaan.
 
Meillä saa vauvan hereille takuuvarmasti "hypähtelemällä" jumppapallon päällä :hug: Siis ihan vaan istuu pallolle ja joustelee jaloilla vähän. Taitaa olla niin tiukkaan pakattuna ettei tykkää kun elintilaa viedään.. Meil ei makean syömisestä ole ollut herättäjäks missään vaiheessa. Muutenkin suositten ostamaan moisen jos ei taloudesta jo löydy. On ollut iso apu raskauden selkävaivojen helpottamisessa!
 
Kyrsä: Onpa sulla kaunis tytär ja ihana koira, onneksi hauvalla kaikki hyvin :heart:

Toppatakki: Oon käyttänyt nyt n. 1,5kk miehen vanhaa takkia tuolla ulkona kävellessä, sen sijaan kaupungilla käytän sellaista a-linjaista huopakangastakkia, jonka löysimme kaupasta joskus lokakuussa, vanhat takit eivät kyllä mahdu millään päälle.

Suun kuivuminen
: mulla on suu ihan sahara öisin, vaikka juon joka päivä 3-4 litraa, ja sokeriarvot ovat alhaiset ja rasituksessakin insuliini pelasi vähän liiankin hyvin.

Miehen pelaaminen: meillä ei pelata tietskalla eikä muuten, päinvastoin, mies valittaa, että minä vietän liikaa aikaa koneella :D Yleensä ottaen mä hoidan meidän tietska- ja internetjutut, mä toimin miehen "sihteerinä" ja kontrolloin sen sähköpostitkin, sekä yksityisen että työpostin, kun miestä ei voisi vähempää kiinnostaa, mä sitten kerron, jos siellä on jotain lukemisen arvoista. ;)

Kotonaolosta: no, taisin aiemminkin jo kirjoittaa, että olen työnikin valinnut niin, että voin tehdä sitä kotona. Nuorempana työskentelin opintojen ohessa lentoemäntänä, ja päätin, että haluan olla mahd. paljon kotona, varsinkin jos ja kun saisin lapsia. Freelancerinä mulla ei ole virallista äippälomaa, alan taas tehdä töitä sitten kun siltä tuntuu, ja saan miehen/anopin lasta katsomaan, tämä tietty imetyksen loputtua/harvennettua, koska ekat kuukaudet olen varautunut pitämään pienen iilimatosen rinnassa kiinni suunnilleen 24/7... :D Joka tapauksessa halausin lapsen menevän osa-aikatarhaan (täällä joko 9-13 tai sitten 15-18) n. kahden vuoden iässä, luin jostain, että sen ikäisenä lapselle tekee hyvää ikäistensä seura ja muutenkin varmaan alan itse olla siinä vaiheessa sen verran helisemässä, että pari tuntia päivässä "vapaa-aikaa" tekee varmaan ihan hyvää, käytti sen sitten työntekoon, kodinhoitoon tai pelkkään nukkumiseen :D

Vauvan unirytmistä: Mäkin luin tuosta 20-40 minsan väleistä, mutta enpä tiedä... Meilläkin typy saattaa olla tuntikausia liikkumatta, ja sitten melskata useampi tunti peräjälkeen. Varsinkin yöllä huomaan hyvinkin herkästi, jos liikkuu, kun siihen herään enkä sit saa nukuttua, kunnes rauhoittuu. Mutta useana yönä pysyy aloillaan monta tuntia, itse ainakin oon ajatellut, että silloin pieni sitten nukkuu.

Mies tuli eilen kotiin, jippii! Kertoi nyt sitten lapsilleen, että saavat pikkusisaren helmikuussa, lapset olivat kuulemma tyytyväisen oloisia, vaikka poika kieltäytyikin vaihtamasta kakkavaippoja :LOL:

Harmi vaan, että mieheen taisi iskeä influenssa rokotteesta huolimatta, eilen illalla kuumetta lähes 39, yö ollaan nukuttu levottomasti, kun mittasimme kuumeen parin tunnin välein ja yritin parhaani mukaan saada hänet juomaan. Tänään kuume oli laskenut, kävimme lääkärissä avaamassa miehelle sairasloman, nyt sitten illanmittaan taitaa olla lämpö taas nousussa.
Nyt sitten jännitän, että iskeekö muhunkin vai suojaako tämä raskaus. Mulla on ollut aivan mielettömät vasta-aineet koko raskauden ajan, olen ollut jatkuvasti tekemisissä flunssaisten ja köhivien ihmisten kanssa, valkosolut onkin koko ajan koholla, mutta ees pientä nuhaa ei ole tullut. Saapa nähdä onko tämä influenssa kuitenkin kropalle liikaa :/

Täällä Italiassa on tapana antaa synnyttäneelle äidille lahja, ja nyt mies sitten halvan dollarin kurssin ja alennusmyyntien innostamana osti meikäläiselle jenkkilästä ihanat korvakorut :heart: Sanoi, että en mä niitä vauvan synnyttyä ehtisi/jaksaisi ihailla, niin että hän antaa ne jo nyt, noin niin kuin kiitokseksi "hyvästä" raskausajasta :D Mutta aattelin, että ehkä mä uskallan panna ne korviin vasta vauvan synnyttyä. Jos nyt maltan odottaa ;)

Me ei osteta ikinä lahjoja vaan lahjojen ostamisen vuoksi (esim. ei olla pariin vuoteen ostettu joululahjoja), mutta sen sijaan joskus on kiva yllättää ihan muuten vain. Mies onnistuu aina jotenkin ostamaan mulle jotain tosi ihanaa, josta tykkään kovasti. :heart:

Tv. Kuumetta pelkäävä Lentis ja höpönassu 33+5

:heart:
 
Jumppapallosta piti kommentoida että esikoinen ei millään meinannut laskeutua ja neuvolassa suositeltiin sitä kyykkimistä. Näillä polvilla ei homma oikein toiminut ja päätin kokeilla hommata jumppapallon. Siinä hytkyttelin ja lantiota pyörittelin ja oli suuri apu. Ja tietysti myöhemmin siitä ollut apua selkävaivoihin.
 
Kiitos kaikille "myötäelämisestä" tässä iloksi vaihtuneessa surussa =) Tarkennan vielä, että koiramme asustelee äidilläni, mistä tuo kuvakin on otettu, mutta on niin oma koira kun vaan olla ja voi. :heart:
Glow: Noi kultsut on siitä niin ihania kun ne on niin lapsiystävällisiä koiria. Meidänkin koikku on tuollainen laiskimus, joka ei tee pahaa kärpäsellekkään. Lapsetkin kun ovat oppineet liikkumaan ja tutustumaan enemmän koiraan niin koira antaa tutkia ja kun alkaa menee liian "kovakouraiseksi" tutustuminen niin koira menee omalle paikalleen karkuun ja siitä me sit pidetään huoli, ettei lapset mene perässä. Niin ihanaa, ettei tarvitse olla varpaillaan, että "koskakohan se näykkäsee" :)

Mä sain tänään pedattua vauvan sängyn valmiiksi ja ostin rasvat, tutit, ym... Pakkasin oman sairaalakassin ja vauvan vaatekassin.

-Kyrsä ja nappula edelleen 34+0 :saint:

(ja anteeksi tää omanapaisuuteni.... :ashamed: )
 
Möökö; joo, vaikka mulla kypsääkin kypsempi tilanne tuolla alakerrassa niin mitään ei ole kielletty enää kun viikkoja on noin paljon eli jos syntyy niin annetaan tulla vaan.

Häntäluu; mulla ainakin ihan mormisti olen saanut synnyttää alateitse, tosin häntäluu luutunutkin aavistuksen ulospäin ja kuten joku kertoikin nivelet ja rustot hormoonien ansiosta alkaa antamaan hyvin periksi.

haavemamma; mulla tepsii rivi suklaata, todella makea mehumukillinen tms, josta nappula saa kiksit :p

suuta kuivaa täälläkin, odottakaapa kun imetellään, silloin kieli kuivuu kitalakeen.Vinks vinks hommatkaa jollei ole ainakin puolentoista litran mehukannu niin voi yöllä pitää yöpöydällä ja ottaa imetyksen ohessa naukut.Mulla saattoi yön aikana mennä kaksikin litraa kun imettelin..

Painoarviota; meillä oli yhdessä ultrassa jo painoarvio sen vajaa kolme, nyt yllättäen olin taas ultrassa kun supisteli niin peijakkaasti niin olikin 2,6-2,9 heh ietin neiti aloitti rantakohennuksen jo masussa..Ei vaan, millinkin heitto vatsan ympäryksessä voi tehdä isojakin koko heittoja ja itse en luota ihan satasella noihin ultrien painoihin, sillä mulla monessa raskaudessa ollut 400-500g heittoja, tosin pienempään päin , sillä masut ovat aina olleet vauvoilla muka pulleet mutta reisiluut aavistuksen lyhyet, kuulumme persjalkaisiin..Että synnyttänen alle 3,7 kg vauvaa reilusti, se on mun oma visio tästä.

kotona olosta; en sano mitään sillä nautin valtaisasti kotona olosta mutta raksatan työtänikin, eli jos vaan taas saan sumplattua niin olen hoitovapaalla mutta "keikkailen" omassa virassani silloin tällöin ja se jos mikä on virkistävää, sopivasti töitä ja kotia kun vielä usein saan valita omat vuoroni silloin =) , kiitos mukavan pomon joka ymmärtää minua =)

leipomukset; teen varmaan muutaman kuivakakun jotka ovat maustesellaisia ne säilyy pitkään ja paranee maku vaan vanhetessaan, pullaa löytyy ja jätskiä aina pakkasesta mutta mantelilastuja jäi aika tavalla jouluglögeistä eli taidan ison toskapiiraan vielä väsätä.Meillä onneksi tutut tietää ison perheen äidin askareet niin ovat tuoneet rotinat tullessaan ja löytävät kahvinkeittovälineetkin jos tarvis on.
Meillä lähisuku ja lähimmät ystävät ovat aina tulleet ihan tuoreeltaan katsomaan, itse kun en kainostele, enkä stressaa asioilla.Harvemmin kävijät tulevat sitten myöhemmin.Mutta tiedän monta jotka ovat rauhoittaneet alkuviikot vain omalle perheelle, jokainen tekee sen parhaaksi katsomallaan tavalla, sillä toiset haluaa rauhoittua että imetys alkaa sujumaan ja tutustuminen uuteen kaveriin kypsyy ym.Pääasia musta on että vieraat kunnioittaa uuden perheen toiveita, sillä jokainen kokee uuden tilanteen niin omalla tavalla ja kaikki on oikein.

Nyt nukkumaan, mullakin yöt ihan rikkonaisia, ei mitään vessarallia vaan käännös, supistus, käännös, supistus..Eli levossa olokin saa kohdun töihin aika tavalla.Mutta mulla on aktiivinen kohtu reagoimaan aina ollut näin lopussa.

Aamukampa tehty jääkaapin oveen, siitä pikku ihmiset laskee milloin pikkusisarus käynnistetään, tietävät tietysti ettei välttis ole juuri se päivä kun syntyy mutta äidin passinki kotona ei onnistu kun äitee on synnärillä..Eli tietävät juoksuttaa ajoissa napit paitoihin ommeltavaksi, kaikenmaailman muut ihanuudet..

sini 36+4
 
Jössis mikä määrä tekstiä parissa päivässä!

NEUVOLA KUULUMISIA:
Paino: + 1225g (APUA!)
Turvotus ++ (Voisin vaikka muille jakaa, en ees pysty kaikkia sukkia käyttää ku puristaa niin paljon et sattuu)
RR: 132/89 Vähän koholla
SF 33,5
Pissa puhdas
Liikkeet ++
Syke 150


LISTAN LYHENTÄMINEN: Mun mielestä voisi kyl karsia, en ainakaan itse loukkantuisi hekin ovat varmaan toivottavasti jo kaikki uusiss ketjuissa. Ja kyllähän se lista sitten karsiintuu kun kaikki on synnyttäneet vai? On varmaan myös sellasia jokta ei oo ees kertonu et on saanu huonoja uutisia ym, enkä näe syytä pitää ens jouluna listaa niistä joiden piti synnyttää tänä talvena.

EHKÄISY: Mitähän kaikkea kumin lisäks voi käyttää, meist ei kumpikaan oikein siedä kumia, ja pillerit on ollu ennen vauvaa, mut ku niitä ei saa syödä jos imettää ja mäe n haluis ottaa riskii et tulis raskaaks uudelleen ihan liian pian vaikka toive onkin enemmän kuin yhestä vaavista...

Toukka ja Vaavi 36+
 
Todellakin tullut tekstiä sitten viime visiitin. Kaippa se loppua kohti vaan lisääntyy. Hyvä niin.

Kotona olemisesta: Olen ainakin tämän vuoden kotona ja toivottavasti rahatilanne sallii niin olen kotona niin kauan kunnes tämä pikkuinen täyttää 3v. Syksyllä "kakkonen" aloittaa koulun ja kolmaskin aloittaa v.2011. Olisi hienoa että voisin keskittyä vaan omiin lapsiin.

ON: Kävin neuvolassa eilen. Verenpaine on ruvennut nousemaan selkeästi. Turvotusta on jo jaloissakin niin paljon, että kengät eivät mahdu jalkaan. Pissa sentään oli puhdas. Mutta sitten vielä käsien kutina.... Kävin tänään verikokeissa. Katsotaan maksa-arvot ym. Epäilevät raskaus hepatoosia. Vieras juttu mulle ja kun kävin lukemassa netin eri sivuilta asiasta ni ei se ainakaan mieltä ylentänyt. Kokeiden vastaukset saan tiistaina lääkäriltä. Onko jollakin kokemusta hepatoosista??? Jos vaikka saisin mieleni rauhoittumaan.

Mutta nyt yritän mennä nukkumaan. Jos vaikka tunnin unet onnistuisi.

Sinituuli rv 34
 

Yhteistyössä