Helmimasut 2009 ~maaliskuussa~

Kasassa yhä :headwall:

Juupa juu, mulla sitten tosiaan huomenna tuo kontrolli äippäpolilla...kertokaapas kuulkaa, onko oikeasti edes realistista ajatella, että ne huomenna vielä käynnistelisivät siellä... vai varaavatko ajan ens viikon alkuun? En haluis mennä sinne turhin toivein... Oon yrittänyt tänään pelotella pikkujätkää pihalle tuolta: kertoillut hiukan kuinka se vedetään vaikka väkisin...raukkaparka, eihän se vaavin vika oo ettei äitillä hermo enää kestä! :)

Eilinen kauppareissu menikin sitten tosi hyvin. Lähdin väkisin mukaan, päästiin isoon prismaan, ja käveltiin ympäriinsä. Mies tuskastui kun en saanut yhtään ruokaa päätettyä ja vaan tiuskin ja lähdettiin pois. Autossa kaamea itkukohtaus, että en vaan jaksa enää... Noh, itkua jatkui kotona, kunnes sain käskyn lepäämään ja ruokaa masuun. Sitten tuli uus itkukohtaus, kun ei ostettu jätskiä :LOL: Olin siis ajatellut haluavani juuri tiettyä jäätelöä illaksi (Solero red fruits) ja en pystynyt tuohtumukseltani sitä kaupassa pyytämään... Mies oli ihan äimänä taas, että mistähän tuo piti tietää, ja lupas hakee tänään sellaisen töistä tullessaan...Oon aika vaikea jo :ashamed: :(

Supistuksia ovat mulla vaan nuo vatsan kovettumiset, jotka eivät ole kipeitä vaan tukalia pidemminki. Mutta sitä piti kysellä, että onko niin, kun esim. eilen vatsa oli jatkuvasti kivenä, niin lapsen liikkeet eivät tunnu samalla lailla läpi? Kun olin jo huolissani noista liikkeistä, mutta yöllä ja aamulla on taas ollut vilkasta...

No juu... mutta...hiljaista täällä on.. VOIMIA KAIKILLE, kohta tulee viranomaiset avuksi vuokralaisten häädössä kun ei muu tunnu auttavan... :hug:

ONNEA VIELÄ VAUVAN SYLIINSÄ SAANEILLE! :heart: (Absasta tietoja?)

EllaMaaria ja Tikru 41+3 (Päivät kuluu....hitaasti!)
 
Kasassa minäkin :/

Nyt tosin oli viime yönä jo sellaista aikas erilaista tuntemusta ja alavatsaa poltteli aikas lailla ja polte tuntui reisiin asti. Itse supistukset olivatkin sitten vain normaaleja harkkareita. Samoin kohdunsuulla tuntui sellaista inhottavaa poltetta. Noh, toivottavasti nyt vaikuttavat edes jotenkin :)

EllaMaaria:
Omalla kohdallani on käynyt nyt näissä kaikissa kolmessa raskaudessani niin, että olen mennyt jokaisesta kontrolliin ja ovat tehneet sen normaalia hm... hieman kovakouraisemman :x sisätutkimuksen. Kaikista ovat päättäneet käynnistää, mutta aina on käynnistys laitettu vasta muutaman päivän päähän koska ovat halunneet ensin odottaa sitä luonnollista käynnistymistä tämän sisätutkimuksen jälkeen.
Kannattaa kuitenkin ottaa se reppu mukaan jos kävisikin hyvä tuuri ja ottaisivat sinut jo huomenna osastolle =)

Mua taas jänskättää huominen käynnistys :x Olin niin odottanut sitä luonnollista käynnistymistä, mutta nyt joutuu taas kärvistelemään osastolla ties kuinka ja kauan :'(
Ukko taas on ihan tohkeissaan kun osuu syntymä viikonlopulle. On katsos helpompi järjestää niitä helvetin varpajaisia :| Mä olen niistäkin jo ihan sitä mieltä, että se on äiti jonka kuuluu vetää ittensä känniin synnytyksen jälkeen ja "nollata" tilanne :kieh:

Alliemma ja kuikelo 41+5
 
Heipä Hei,
Yhtenä palana edelleen. Eilisetkin toivonrippeet kipeistä suppareista ovat jo menneen talven lumia, hohhoijaa..
Illalla vauva kyllä pari tuntia melskasi masussa niin kipeästi, että ajattelin et voi raukkaa, yrittää varmaan tulla ulos kun sattu niin vietävästi tuonne alas. Mutta jos ei paikat oo auki niin hankalaa :headwall:

Onnea tosiaan vauvoja saaneille!!
Sasha ja 41 TASAN
 
Alliemamma, mulla tekee jo "tavallinen" sisätutkimus aikas kipeetä välillä, kun en osaa rentoutua, niin jos rupee nyrkkejä kyyärpäitä myöten sisälle tunkemaan niin :x . Voi kun tapahtuis ihme ja tää synnytys käynnistyis ensi yönä! Ilmeisesti noi käynnistykset voi olla pitkän linjan maratooneja tai sitten sellaisia rajuja ja lyhyitä, mitä oon kokemuksia lukenut...kai aika yksilöllistä sekin. Mutta nyt kyllä jännittää jo tuo käynnistämisen mahdollisuus, joten PALJON TSEMPPIÄ sulle, ja sullekin toivon vielä ihmettä tapahtuvaksi tässä seuraavan yön aikana :hug: Ja jos sit tosiaan saat paremman paikan ku käytäväpaikan... toivottavasti ne muistaa sanoo täälläkin, jos se on ainoa tarjolla oleva vaihtoehto! Tiedätkö saako mies olla läsnä osastolla koko käynnistyksen ajan? Oon kokematon ekakertalainen :saint: :xmas:
 
Mae
:headwall: täällä minäkin. Neuvolasta juuri tulin ja huomenna sitten se äippäpoli. Meinas terkkarilla jo mennä hermot kun vaan vinguin ja narisin tästä olostani, mutta hitto jos koskee ja pakottaa eikä jaksa niin saan valittaa, eikö?! :D
Sitten se sano että lähe lenkille niin saisit supistuksia aikaiseksi. Hmm, mitenhän se kuvittelee et mä lenkkeilen näillä norsun jaloilla. Ehkä lähden juoksemaan pururadalle ihan vaan piruuttani. :kieh:
 
Aika samat tuntemukset taitaa meillä kaikilla lopuilla olla eli KYPSÄÄ OLOA |O
Mulla on käynnistykset aloitettu joka kerta heti tipalla eli ei mitään pelleilyä millään tableteilla. Haluan tämän vauvan ulos NOPEASTI enkä millään hitaalla kidutuksella :kieh:
Tyksissä ei kaiketi ole ainakaan nyt vaaraa joutua käytävälle mut olen valmis siihenkin kunhan vaan tämä piina jo loppuis :headwall:
No joo,pelkkää valivalia taas,anteeksi :ashamed:

Ruttunaama
 
EllaMaaria:

Kyllä mun mielestä mies saa olla osastolla käynnistyksen ajan, mutta siinä voi todellakin mennä niin kauan että se on melko pitkästyttävää. Meillä isäntää on kehoitettu menemään kotiin odottelemaan soittoa kun mut on siirretty saliin. Näin siis TAYS:ssa.
Mulla eka käynnistys kesti 12 h ennekuin pääsin saliin ja yritin nukkua kaikki ne kivuttomat hetket mitkä vain pystyin. Toinen käynnistys kesti suurinpiirtein saman verran. Synnytys tosin vain 4 h ja sen aikaa ukko oli mukana.

Tsemppiä sinullekin! :hug:

Alliemma (tai Alliemamma :D )
 
Hyväntuulisuutta täälläkin ilmassa :kieh:

Oikeesti, alkaa jo ärsyttää kaikkien vinkit tuosta, että kuinka synnytys voi käynnistyä "kokeile sitä, kokeile tätä..." Eikö tuo nyt liene jo todettu fakta, että äiti ei voi yksin vaikuttaa synnytyksen käynnistymiseen? Ja jaksa nyt tässä ärsytyksessä vielä repiä paikat kipeiksi erilaisilla sirkustempuilla? No joo-oo... en taida enää poppaskonsteja kokeilla.

Oon vaan niin väsynyt koko ajan et voisin itkee tihrustaa ja tuhota kaiken varaston, jonka oon pakkaseen leiponut... :(
 
Äippäpolin kontrolleissa kannattaa kyllä mielestäni kertoa kaikesta mieltä painavasta. Varsinkin tuo väsymys on sellainen asia, joka laittaa ne miettimään käynnistämistä jos viikkoja on vain lähemmäksi 42.
Kyllä ne aika hyvin ymmärtävät kun niille kertoo että ei saa nukuttua ja olo on ihan loppu :/ Tsemppiä! Kannattaa ainakin rohkeasti yrittää!

Alliemma
 
Onko sinne äippäpolille vaan kävelty sisään vai varataanko neuvolakäynniltä sinne joku aika yliaikaiskontrolliin? Täällä käytäntö et kun on 41+5 niin polille mut ei kukaan ole kertonut varataanko aikaa?
 
:wave: täällä myös EDELLEEN :whistle: oon kyllä niin kypsä, että hoh hoijaa.. uskomatonta, ettei mitään kunnollisia merkkejä vieläkään, jotain pientä vatsan kiristelyä, mutta siihen sit jääkin.

alliemma, sulla on nyt tosi jännät paikat, tsemppiä kovasti huomiselle! Toisaalta varmaan helpottavaa, et tietää kuiteski jotain tapahtuvan vihdosta viimein, mut olishan se mukavampi kun alkais luonnollisesti syntyyn. Minkäs sitten teet kun ei vauva halua ulos millään :whistle: kuule täällä sama juttu noitten varpajaistouhujen kanssa, meillä mies kans oikein odottaa että tää tulis loppuviikosta niin pääsis viettään jotain äijäiltaa.. sais kyllä mennä johonkin muualle remuaan :whistle: en voi sietää ajatusta, että oon ite sairaalassa vauvan kanssa kipeenä synnytyksestä ja täällä kotona vaan juhlitaan :eek: mun mielestä äiti on se, jonka pitäis saada juhlia kunnolla :kieh: minähän tätä vauvaa oon kantanut yli 9kk ja kestänyt kaiken kivun ja säryn.. perhana..

Eilen mulle sanoi terkka neuvolassa, että tulis aika äit.polille joko nyt perjantaiks tai maanantaille, mut ei ainakaan tänään tullut postissa mitään kutsua ja tuskin sieltä nyt päivää ennen tulee paperi kotiin jos perjantaina olis se kontrolli.. en tiedä sitten. Mitenköhän on, että kannattaisko ottaa jo kassi mukaan kun sinne menee, että jos ne jo käynnistelis? Mä oon muutenkin menossa pienempään sairaalaan synnyttään ja siellä ei ainakaan voi olla ruuhkasta kiinni se käynnistysasia! Aion kyllä valittaa tätä olotilaani huolella siellä kun meen.. oon ihan varma, että tuolla alapäässä ei oo tapahtunu yhtään mitään ja sit ne laittaa taas kotiin odotteleen.. |O valitusta tuli taas kerrakseen..

T. Kareliini ja edelleen masussa oleileva vauveli 40+5 :eek:
 
Nopeasti lukaisemassa, kun pikkuinen nukkuu.
alliemma: 2a oli tosi viihtyisä, kahden hengen huoneet ja tilaa oli mukavasti. =) Samoin kivaa bonusta oli vessa ja suihku, joka oli tosin yhteinen kahden huoneen kesken, mutta johon mennäkseen ei tarvinut mennä käytävälle. Ja ruuhkaa oli, olin ensin käynnistyksessä 4a:lla ja siellä oli silloin käytävällä väkeä (ehkä 3 ihmistä), samoin 2a:lla oli koko ajan ylipaikoilla ihmisiä. Itsekin menin käytävän perälle sermin taakse salista ja pääsin huoneeseen iltapäivällä.
Tosin sanoin silloin, ettei huoneeseen pääsyllä ole kiire, kun vauva oli silloin jo lastenosastolla ja minä sen seurana siellä melkein koko päivän. En siis pahemmin petipaikkaani tarvinut.

Mutta nyt taitaa pikkumies tarvita ruokaa.

Kuume & pikkuinen 5vrk
 
Mae
Sasha Meillä ainakin neuvolasta varattiin se aika, soittivat siis maanantaina mun neuvolakäynnillä sinne ja sain huomiseksi ajan.
Nyt tää lähtee ihan oikeesti lenkille vaikka kuinka koskee :kieh:

Mae ja jääräpäinen Kakkapylly 41 tasan
 
Ruttunaama mihin aikaan oot menossa pe äippäpolille? Ollaan varmaan samaan aikaan ;) Mä olen tosiaan miettinyt päähäni listan valmiiks millä keinoilla AION SAADA käynnistyksen. Ilman vauvaa en kotiin lähde, saavat sit kantaa mut ulos :kieh: Ja mulle kelpaa paikaks vaiks siivouskomero, kunhan käynnistävät!! Pe edessä taistelu jonka aion todellakin voittaa...

UÄ 40+5
 
[/b]uusioäippä ,8.30 olis äitiyspolin aika. Kamat otan mukaan koska viikonlopun yli en aio kitua |O Periksi ei anneta vaan vauvat pöngätään perjantaina pihalle :kieh: :kieh:
Siskot,älkää alistuko vaan ottakaa ohjat omiin käsiinne :D
Olis kiva kuulla
Absan tilanne.

Ruttunaama
 
Mie kävin lueskelemassa teijän juttuja taasen :wave:

Piti Alliemmalle sanoa että mulle on jotenki jääny TAYSista semmonen kuva että siellä tilanne elää koko ajan. Siis vaikka jossain vaiheessa näyttää että porukkaa on käytävillä niin hetken päästä paikkoja saattaa olla vapaana. Ite oon molemmilla kerroilla päässy heti osastolle (2B, aivan loistava paikka, samanlainen kun 2A) ja seuraavana päivänä on käytävät ollu täynnä.

Meillä on mies ollu mukana käynnistyksessä koko ajan mun kanssa... Mutta mä en jaksanu olla paikoillaan ollenkaan ja näin ollen mies oli kävelemässä mun kanssa TAYSin rappusia hakemassa supistuksia =) On tullu näinä kahtena kertana ne rappuset ja sairaalan kolkat tutuiks :D

Oikein paljon tsemppiä vielä yhdessä koossa kärvistelijöille :)

Anno ja tytsy 3 vko
 
Toivottavasti se TAYS:n tilanne todellakin elää sen verran, että saisin sen huonepaikan. Ei todellakaan innosta ajatus käytävällä notkumisesta ja ähisemisestä :/

Saitteko sairaalasta muuten mukaan ne Marttojen tekemät villasukat? Entäs sen Liberon vihreän laukun? Oliks Pampersilta mitään? :kieh:

Siis mua alkaa oikeesti jännittään ihan sikana vaikka tää onkin jo kolmas kerta :$
Tää on vähän huono juttu kun tietää mitä odottaa :x

Alliemma
 

Yhteistyössä