Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA!!~

Onnea taas vauvansa saaneille! :heart: :heart:

Glow :hug:

Mä oon kuullut että ennen synnytystä äiti on energinen.. Mä taas voisin vaan levätä ja nukkua koko ajan, eilen illallakin menin jo 20.00 nukkumaan.. |O Eli näillä perusteilla mulla ei synnytys vielä kovin lähellä ole... :LOL: :p No, eipä noita viikkojakaan vielä niin paljon ole, joten mikäs tässä ollessa..

sadee80 38+0 :heart:
 
ONNEA vauvautuneille!! :heart: :hug:

Ja taas omaa napaa..
Viime yö oli ihan syvältä.. tosi huono olo, lihaksia särki ja
paleli niin et hampaat kalis. Otin Panadolin ja sit alkokin
hiki lentää. Nukuimpa sit aamuyöstä pari tuntia ja senkin pätkissä..
Ja nyt pitäs sit taas tytön kans jaksaa päivä touhuta. |O

Hoksasin just että sairaalakassikin vielä pakkaamatta.
Pitäsköhän jo laittaa sekin kuntoon. Jos vaikka se lähtö tuleekin.
Ei jessus, taitaa tulla nyt lähtö tonne vessaan, kiertää ilkeesti :x

iitukka ja helmi 38+1
 
Mytty se ei älyä et ois nyt sit valmis vauva...PIHALLE SIELTÄ!!!! |O
Ei minkäänlaista merkkiä sit perjantain. Pelkään sitä et ne joutuu käynnistään sitten ja jos tää nyt onkin iso niinkun se lääkäri silloin veikkas vaikka terka olikin erimieltä..

Kutri ja Sössö onnea!! :flower:

Tässä ois toivottavasti viimenen mahapäivitys


labello ja mytty 40+0 :heart: :kieh:
 
Ei enää muita onko onnitellut vauvautuneita... Siis onnea vauvautuneille varmuuden vuoksi!! :heart:

Labellolla on kaunis tosi kaunis massu. Käynnistäviä tuulia puhaltelen. :whistle: :whistle:

Täällä valvottu ja pyöritty yö takana myös...
Nyt siivoamaan...
 
Kirjoittelin itselle muistiin synnytystä, laitanpa sen samalla tännekkin.

Eli Poika 30.1.2009 klo 14.04. RV 39+5. Pituus 51,5cm ja paino 3750g (oikeasti varmaan 3550g)

Menin torstaina illalla puolen yön aikaan nukkumaan. Koko illan oli supistellut enemmän ja vähemmän säännöllisesti, noin 10 minuutin välein. Eivät olleet ollenkaan kipeitä, mutta vähän häiritsivät yöunta.
Kolmen aikaan herätin miehen, että mitä olet mieltä, mennäänkö ajoissa vai jatkanko unia. Itelläkin vähän pelotti et jos ne yhtäkkiä yltyy ne supistukset niin sitten ei kyllä keritä.

Soitin siskon katsomaan lapsia, ja viiden jälkeen aamulla oltiin sairaalassa. Ottivat käyrää vähän aikaa ja laittoivat saliin. Siellä sitten lueskelin kirjaa ja makoilin, supistuksia tuli edelleen vaan 10 minuutin välein, paikat auki 3,5cm ja kanavaakin vielä sentti. Mies lähti töihin kahdeksaksi, sanoin että soitan jos tarvii tulla.

10 aikaa tuli lääkäri joka kysyi haluanko osastolle odottelemaan vai puhkaistaanko kalvot ja annetaan vauvan tulla. Valitsin kalvojen puhkaisun.

Kalvot puhkaistiin 11 aikaan ja puoli tuntia siitä laitettiin tippaa kaveriksi että supistukset voimistuisivat. Viiteen senttiin aukeni aika hitaasti, mutta viidestä kymmeneen senttiin meni varmaan enintään puoli tuntia. Kipulääkkeitä tarjosivat, mut en ottanut. Mies toimi puudutteena, painoi aina supistuksen tullen selästä.

Viimeiset 15 minuuttia ennen vauvan syntymää otin ilokaasua. Se rentoutti niin että supistukset tuntuivat tosi vähän ja ne kesti hyvin.

Ponnistusvaihe kesti ehkä sen minuutin, enpä juuri joutunut edes ponnistamaan, kun pieni mies sieltä käsi poskella syntyi :heart:

Pojan pisteet 9, 10, 10.

Helpoin synnytys mitä on ollut, ehkä siksi, että oli jotenkin hallitumpi.
4 tikkiä piti laittaa, kun vauva tuli käsi poskella niin se vähän repi paikkoja. Mutta olo oli heti tosi pirteä, vaikka lenkille olis lähtenyt :D

Sellainen helppo synnytys tällä kertaa.

Onnea kaikille vauvan saaneille ja kovasti voimia teille muille loppumetreille :hug:
 
Onnea taas vauvan saaneille! :heart: :heart:

Täällä vedetty unta palloon yhteentoista asti, tuli hiukan valvottua kun miehellä oli eilen ne kolmekymppiset :whistle: kahvivieraita kävi aika paljon ja olinkin aika puhki illalla ja jalat turvoksissa. Tänään tulee vielä pari vierasta käymään. Kun mentiin nukkuun niin tuli aikas kivulias supistus mut se sitten meni ohi melko pian ja lisää ei tullut, joten se siitä taas.. Pelkäsin että jos tarvii yöllä lähtee niin joudutaan meneen taksilla, koska mies oli ottanut pari paukkua juhlan kunniaks :eek:

Huomenna olis taas neuvola, saapa nähdä montako käyntiä vielä ehtii sinne tekeen.. :)

T. Kareliini ja vauveli 37+2 :heart:
 
ONNEA kaikille jo vauvansa saaneille! :flower: :flower:

paljon onkin vauvauutisia alkanut tulla, hyvä hyvä. Ja ihana on lukea noita synnytyskertomuksia, että laittakaahan lisää vaan,vauvautuneet, kun ehditte! =)

Eilinen meni sit esikon synttäreitä pitäessä ja lähes 40hlöä syöttäessä/juottaessa... Olin aikas poikki kun kotiin pääsin(synttärit pidettiin siis esikon isän luona), yli 10h jalkeilla olon ja toisten passaaamisen jäljiltä :/ , mutta pääasia että synttärit sujui hyvin, ja ne on nyt alta pois! :whistle:

Oma napa ei anna mitään merkkejä että olis tapahtumassa mitään, ja nyt olen siitä vaan iloinen, kun se sektioaika on sovittuna. Saapi mun puolesta viä ihan rauhassa ensviikon masussa köllötellä :D .

Kohta alkaa suomi-ruotsi lätkämatsi telkusta, jee! Tosin eilinen venäjä-peli ei paljoa toiveita nostata... Katsooko kukaan muu mammma lätkää? En mäkään kovin aktiivisesti, mut joskus on kiva seurata :p .

tatuka+peikko 38+5
 
Onnea vauvautuneille :heart:

Täällä ei mitään kummenpaa, menkka- ja selkäkipua. Rannekanavanahtauma pahenemassa. Neuvolat on meillä puolentoistaviikon välein riippuen vapaista ajoista.
Tatuka: täällä yks lätkämamma, tapparan kausikortit löytyy =)

Nyt syömään laskiaispullia Ronttuli ja Nessu 37+3
 
Hei kaikki!

Onnea kaikille teille hirveän isolle joukolle, jotka ovat vauvansa kainaloon saaneet minun jälkeeni :hug: Ja kamalasti synnytystuuli niitä odottaville.
Itse taidan nyt viimeinkin kirjoittaa tuonne vauvapuolen-ketjuun, kun koko muu perhe on päikyillä. Sieltä siis voi meidän kuulumisia lueskella=)

Jaana ja Aino-neiti (jo) 18vrk
 
Merkkailuja B)

Oiskohan täälläkin vattatautii liikkeel,tms.. Joka paikkaa taas kolottaa ja vattas kiertää + kauhia väsymys :/
Tiskit sain pois ja nyt oon jo ihan puhkipoikki :p Täytyy ootella et ukko tulee kotia, ni saa kokkailla. :)
Nyt loikoilee tuonne sängyn pohjalle.

Tyttö-nen ja Vaavi rv 38+2
 
Glow
Hei.

Onnea vauvautuneille. Synnytyskertomuksia on kiva lukea :)
Ihmettelenpä edelleen, miksei multa voitu puhkasta kalvoja tai laittaa tippaa tms. :/ Kun mitä nyt olen lueskellu ja vertasin tilanteeseen kun esikoista synnytin ja kavereiden kokemuksiin...
Mulla on tavallaan tosi energinen olo, mutta nukkuakin vois. Viimeyönä nukuin kun tukki (edellinen kun meni valvoessa sairaalassa ) saunominen varmasti auttoi nukkumaan hyvin, ainahan se on ollut niin.
Tänään on imuroitu ja vähän lenkkeilty. Jotain verensekaista limaa tuli kunnon "läntti" ja senki jälkeen vielä vähän mutta tuokaan taida kertoo mistään mitään :/
Vauva on ihmeen hiljanen, mutta onneksi muutama liike tuntunu kuitenkin.
Huomenna on neuvola, taas.
Niin paljo on täs viimepäivinä tutkittu ettei oikeen innosta tuo neuvola ja kun siel on niin ylipositiivinen täti ettei jaksa enää :headwall:
Mua vaan itkettää kokoajan vaikka mulla on ihan hyvä olo :eek: Mut siis aamulla vaan aloin pelkäämään että jos synnytyksessä käykin jotain pahaa.

Niin, noita neuvolakäyntejä täällä on kerran viikossa, nyt loppuviikkoina ollu.

Se ois sit huomenna menkkojen mukainen la, ylihuomenna varsinainen...


 
Viime yönä taisin tuntea supisteluja...selkää vihloi ja mahassa sama tunne kuin kuukautisten aikaan, jokseenkin hieman lievempänä, mutta häiritsi nukkumista. En laskeskellu, kun ei ne sillä lailla koskenu, ainoastaan veti masun pinkeeksi. Nyt sama jatkuu... =)

Täällä kuopiossa sataa lunta reilulla kädellä. Isoja hiutaleita. :xmas: tulee joulun tunnelma, ja kaiken muun hyvän lisäksi haaveilin viime yönä joulukinkusta, NAM, tais jäädä viime jouluna vähälle. No odotettava on melkein VUOSI :eek: :( :D

Kysymys uudelleen synnyttäjille! Onko supistusten välissä olo ihan hyvä? Eli silloin on helppo olla eikä koske? vaiko onko koko ajan tuskainen ja tuskastunut olo? Sitä vaan tässä mietin, että osaanko laskea ne supistukset oikein, jos koko ajan on olo tuskainen tai päin vastoin, olo on varsin hyvä....

Glowlle aika tympeesti tehneet...siksi en uskalla itse toivoakkaan että jotain oikeasti alkaisivat silloin tiistaina tekemään, joudun kuitenkin pettymään. Mutta sulle suuri :hug: ja toivotaan että se tulee sieltä pian!! :heart:

Jospi ja Papuliina 39+1 :heart:
 
Heippa vaan nyt toivon mukaan hetkinen aikaa tulla kertomaan oma tarina synnytyksestä;) (helpohkosta)
elikkäs taisinkin koneella käväistä tuolloin keskiviikko yönä kun oli jo jonkin aikaa supistellut tosin ei kovinkaan kipeästi ja epäsäännölisesti alkoivat noin 23 ja jatkuivat sitten tuonne kolmeen asti jolloin soitin synnärille miloin kannatas lähteä tulemaan koska neuvolassa vihjasivat että "jalmari" on aina lähtö valmis kaveri kun sen aika koittaa niin tosiaan sieltä vastaivat että kannattaa odottaa että supistusten väli olisi tuo säännölliset 5 min no minä sitten odottelin ja nukuttua ei juuri tullut jännityksen ja osittaisen kivunkin takia..
kuuden aikaa sitten mieheni herättelin että täytyy mummia alkaa hätistään kun alkoi supistukset sen verran kovia olla teki mieli karkuun juosta, siitä sitten kohti synnäriä siellä oltiin seitsemän jälkeen käyrää otettiin reilu puoli tuntia syystä että salit oli täynnä tilanne tähän mennessä 2 cm auki ..
käyrän jälkeen oli jo 5 cm auki tosin ei mielestäni ollut kun muutamia kipeitä supistuksia,
siistä sitten siirryttiin kohti synnytyssalia siellä yritettiin alkuun pärjätä ilokaasulla mutta se ei nyt tällä kertaa tuntunut toimivan, vaan supistukset tuntuivat vaan kovemmilta sen aikana ja sekava olon takia lopetin kaiken kaikkiaan supistuksia ei tullut kovinkaan monta kävely ja "heijailu" auttoin
kunnes sain epiduraalin ja siitä puhkaistiin kalvot ja tippaa tietty perään muutamia aika napakoita supistuksia tuli heti kalvojen puhkaisun jälkeen mutta epiduraalin alettua vaikuttaa en tuntunut juuri mitään ei edes kipua ponnistus painettakin vain hetki ennen kun hetki ennen kun poitsu syntyi sekin oli aika huomaamatonta, ja senkin sain jälkeen sain kerätä voimia ja rohkeutta kyseiseen koitokseen kätilö tarkisti tilanteen ja totesi että kokonaan auki ja jos taskulamppu olisi näkisi olisiko hiuksia;) käski harjoituksen vuoksi hiukan ponnistaa ja hups herran pää jo melkein ulkona hiukan tuli hartiat suorana joten kätilö ohjaili poikaa ulos parilla napakalla ponnistuksella oli pikku mies ulkona ponnistus vaihe 3 min
:heart: pari pientä repeämää joita ei tarvinnut tikata kun ei vuotanut mutta minulle myös helpoin synnytys näistä kolmesta. täyden kympin poika :heart: syntyi rv 40+3 10.59
 
Glow
jospi mitä nyt täs on itse kärvistelly supistuksien kanssa, niin niiden välissä on ihan ok olo, ei kipua siis, mut jokseenki levoton olo koska odottaa et millo tulee seuraava. Ja mulla puskee kylmänhikeä noiden supistuksien kanssa. Tänään ollu ihmeen rauhallinen päivä :eek:
Esikoista kun synnytin, muistelin että silloinkin synnytyksessä supistuksien välissä sai huilata hetken, tosin enpä muista kovia kipuja koko synnytyksestä ollenkaan... Ilokaasua vetelin silloin.

Kiitos haleista :)

Jatkan ihmettelyä koksin touhusta...
On melko korkee kynnys sinne mennä nyt tai siis sitten kun se aika koittaa.

Tossa eilen otettu kuva :) eli rv 39+4

 
pur
ONNEA TIITTERÄINEN

MINNI Meillä neuvola kerran viikossa vaik nyt pitää tul sairaalassakkin ravata.

RONTTULI JA MUUT RANNEKANAVASTA KÄRSIVÄT Suuriu syy siinä on tää turvotus kyllä, että varmasti heti synnytyksen jälkeen se ainakin helpottaa. Mulla on kanssa nimittäin alkanu nyt oireilee taas vaikka vuosi sitten molemmat ranteet leikattiin. Mut oon ihan varma se olevan turvotuksen syy ainakin mulla, kun meinaa jo ihokin ratketa täällä.

(.) Eilisen päivän vaan ootin et päivä ois ohi ja pääsen nukkuu. Pariin päivään ei yrityksistä hguolimatta oo just mitään raskauteen tai varsinkaan synnytykseen viittaavaa oo tuntunu (paitsi toissa yö oli vaan jotenki hankala), tänään sitte on viillelly ja supistellu jonku kerran. Mut ei tässä tai da lähtö meillä vielä häämöttää. Huominen jännittää kun mennään aamulla sairaalaan tarkistuttaan tytön tai pojan kasvu ja siinä samalla katotaan miltä ne mun viime käynnillä otetut lantio kuvat näyttää. Et tuntuu jotenki et huomenna ratkee aika paljon meidän asioita sitten.

LABELLO Sun mahas todella on kaunis
 
Jospi mulla ainakin ollut ihan hyvä olo supistuksen välissä.. hetken ehtii huilata.. :D

joku kyseli neuvolassa käynneistä... täällä ainakin loppuvaiheessa joka viikko.

oma olo ollut ihan ok.. välillä kivuttomia supistuksia
alapäätä vihloo välillä ja ala selkää särkee..

äippä-83 38+4
 
Pikavisiitillä :wave:

Glow :hug: Oikeesti melkoisen hanurista tuo. Ei mikään ihme, jos alat olla aika rikki. Niin ku aikasemmin manailin, niin mulla ei ollu esikoisen synnytyskokemus sairaalan toiminnan suhteen kovin positiivinen.

Mulla vihdoin edes välillä kunnon supistuksia. Satunnaisesti tosin.. Jospa nyt...
Huomenna Koksissa ehkä käynnistys, jos ei tajua omin voimin nyt lähteä.

Matma 40+6
 
ILTAA!

SUURET ONNITTELUT KAIKEN VAUVAN SYLLINSÄ SAANEILLE!!!! :flower:

Kylläpä oli textiä tullut :eek: MÄ PÄÄTIN UNOHTAA OLEVANI RASKAANA :whistle: Hommasin niin paljon tekemistä ja menoa, etten ole moneen päivään (3-4 päivään) istunut koneella enkä pahemmin ajatellut koko mahaa. Eli yhtenä edelleen olen, aika herkkää, et jotkut mua oli jo "kaipailleet" :saint:
Meillä iski kuopukselle vesirokko eilen ja nyt todella toivon, että vauva ei ihan vielä synny, sillä poju ei pääsisi katsomaan mua ja vauvaa sairaalaan rokkoisena... :( Mutt taas on kovasti supistellut, huomenna olis saman verran viikkoja kun silloin kun kuopus syntyi. Se siitä KYPSÄSTÄ kohdunsuusta, syntyy muka aiemmin kun kuopus |O No mutta ihan hyvä näin. olkooot nyt viikon "kotiarestissa".

-kyrsä ja nappula 38+2
 

Yhteistyössä