Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA!!~

kuume82 mä luin eilen ääneen meidän isukille tuon sun miehen suunnitelman silleen niinku "varoittavana esimerkkinä" :LOL: Kuunteli tarkkaan loppuun asti ja sitten aloitti miehisen puolustuspuheen: "NIIN MUTTA jos tämä isä onkin ajatellut, että..." Keskeytin mieheni sanomalla että nyt kuule liikutaan vaarallisilla vesillä :kieh: Jätti selitykset sitten siihen :saint:

Täällä on tänään mietitty miten saada isompi sisarus ymmärtämään vauvan tulon... No meidän neiti 5v alkoi tänään ihmettelemään, että miksi hänen napansa on pullea. Otin sitten kynän ja paperis ja piirsin vauvan äidin masuun ja selitin napanuoran ja syntymisen ja miten se napa siitä muodostuu. Tyttö oli aivan innoissaan :heart: Piirsi sitten mahakuvani viereen isoveljensä odottamaan hänen syntymäänsä. Ja piirsi sitten toisen kuvan, missä hän on syntynyt ja on veljen sylissä ja äidin maha litistynyt, yhden mahamakkaran oli äidille piirtänyt ;) Ihanan optimistista :D

Lentis iiiiiihana syntymäpäivä vauvalle :heart: :heart:

(.) neuvolassa tänään, viikkoja 36+6. Nyt kun raskaushepatoosi on aikast epätodennäköinen (arvoja seurataan vielä), niin tänään tarjottiin tilalle mahdollista alkavaa raskausmyrkytystä!!!! Verenpaine koholla (alapaine noussut alusta yli 20), painoa tullut reippaasti ja turvotusta ihan kunnolla. Pissa sentään puhdas. Esikoisestahan jäin sairaalaan raskausmyrkytysepäilyn takia, lähti onneks syntymään seuraavana päivänä... Ja uusi riski nyt olemassa, kun eri mies :/ Nyt pitäis vaan levätä, kiellettiin siivoaminen ja kaikki. No just, minä kun siivoon päivät pitkät ku en kestä sotkua/likaa!! Uusi aika neuvolaan maanantaina ja seuraava torstaina... juupelisjuu...

Eipä muuta ku hyvää Runebergin päivää mammat =) Hain kahvilasta tortut odottamaan iltapäiväkahvia miehen kaa :heart:
 
sössö onnea matkaan! Tai varmaan kohta jo nyytti sylissä :)

kirjoista täältä löytyy Anna Wahlgrenin Lapsikirja ja tykkään kovasti! Yksi kirja mikä kiinnostaisi myös on Äidin kielletyt tunteet.

mae täällä tuntuu samalta, eli raskaus on mennyt vähän huomaamatta, nyt vasta alkaa tajuta että oikeasti meillä on kohta uusi vauva!!

lentis jaksan aina vaan ihmetellä italialaisten määritelmää isosta vauvasta, suomessa kun 3,5kg on "normaali" paino, ja 4kg lasketaan vasta isohkoksi.. Esikoiseni oli 3,7kg ja sekin meni vielä keskiverto painoiseksi :) mutta kuten jo taisit joskus mainita, kaipa italialais naisten ruumiinrakenne on sirompi ja heidän lantioillaan ei pukata maailmaan samanlaisia "jättejä" kuin skandinaavisten :D
Sektio on varmaan sinulle kuitenkin oiva valinta noiden välilevyjen takia, auts!
Ja 14.2 on hyvä päivä syntyä :) salaa haaveillut tämän vauvankin putkahtavan maailmaan ystävänpäivänä :D

mutzi Huima sf-mitta :eek: !!

paradies aivan uskomatonta toimintaa ko. firmalta kaukalon suhteen |O

ON: eilinen shoppailu reissu sai alaselän,lonkat ja lähes koko alakropan niin kipeeksi että aamuyön taas valvoin kun jokainen hermo jäi johonkin puristuksiin |O

Täälläkin satunnaista menkka-kipuilua, muttei juuri muuta :/ Toisaalta hyvä niin, sillä äitini on kuumeessa ja 10pv lääkekuurilla, joten vauvalla on lupa ulostautua vasta kun äitini paranee ja pystyy hoitamaan esikoista :D

kuupas ja tirppana 38+0 poks poks!!
 
Merkkailen luetuksi.

Mä lähden nyt syömään ja sit näkemään painajaisia (tosin hereillä ollessa) neuvolan vaa'alle. :xmas: Voi voi... Ihan oikeasti mulla ei ole koskaan ollut näin suurta motukka alkaa laihduttaa ja päästä liikkumaan, vaikka liikunnallista sorttia olen muutenkin. Peilistä katsoi tänä aamuna sellainen pullanaama, että... :|

Terveisin,

Pullamössö ja pikkupirpana 36+5
 
Pikainen piipahdus ennen päiväunia. |O

Kuupas Mulla on parhaillaan luennassa toi Äidin kielletyt tunteet, sattuneesta syystä. Ihan ok sinänsä, mutta kaipaisin enemmän juttuja liittyen kuopuksen ja esikoisen väliseen suhteeseen ja siihen liittyviin tunteisiin... :whistle: Niin joo, sit on myöskin tossa lukemista vailla "Pahalla päällä? Kuinka autan pientä känkkäränkkää". :LOL:

kimallus 37 tasan
 
Minäkin yritän nopeasti taas päivittää...

Tiistaina oli neuvola. SF-mitta oli tippunut 35cm (2vkoa sitten) ja oli nyt 32cm! Edelleen sanoi samaa, että valmiina tuleen heti kun tajuaa :LOL: Joku kyseli niitä apukeinoja. No neuvolan täti käski supistuksen tullessa alkaa käveleen rappuja ylös alas, jotta supistelu pysyisi päällä. Toinen neuvo oli avata parvekkeen ovi ja antaa sieltä tulla kylmää ilmaa. Kylmä ilmakin kuulemma pitää supistustelua yllä :D No en oo kumpaakaan vielä kokeillut. Parhaillaan huoltomies asentaa juuri tapettia vessaan, joten viimeinkin vessaremppakin olisi nyt sitten ohi, joten sen puolesta vauva voisikin jo tulla :p

Uutena vaivana on se, että heti kun seison vähänkin paikoillani, jalat puutuu ihan hillittömästi. Tai no tätä on ollut ehkä viikon verran mutta eilen sitten alkoi särkeä toisen jalan säärtä. Tuli mieleen, kun täällä joskus aikanaan puhuttiin veritulpista :( Huolissani sitten seurailin aina yöllä kun heräilin, että vieläkö vauva liikkuu. Tänään jalka on hieman parempi, joten tuskin siitä minnekään soittelen mutta huolissani olin kyllä eilen :ashamed:

Ja siis mullahan oli viikko ja 2pvää sitten kohdunkaula täysin hävinnyt ja suu 2cm auki, mutta mitään ei edelleenkään... Joten ainakin täällä odottelu jatkuu :) Enkä nyt tiedä oisko mulla kiirettä saada sitä vielä ulos mutta kun neuvolan tätikin antoi ajan ensi tiistaille mutta käski soittaa, että perutaan ja sovitaan sitten se kotikäynti. Väkisinhän sitä nyt sitten odottaa koko ajan jotain alkavan |O

Miksi vauva pieni olet ängennyt itsesi niin alas ja valmiiksi tuleen, kun kuitenkin siellä mahassa vielä viihdyt :heart:

-Bourriquet 38+3
 
Tääki merkkailee ja lähtee harvinaisen kiukkuisen esikoisen kanssa päikkäreille |O

Sain vinkin että uudessa Vauva-lehdessä on juttua tosta kakkonen tulee taloon asiasta. Pitää mennä ostamaan se ja tutustua.

Ystävänpäivä olis kyllä ihana synttäripäivä. Viime vuonna siihen "tähdättiin" kun pojan LA oli 17.2. poika päätti sitten syntyä jo 10. päivä. Josko tänä vuonna sitte mentäis muutama päivä yli ja tähdättäis siihen :D Tosin mun säkällä se lapsi syntyy sitte perjantaina 13. päivä. Olispas ihana päivä synnyttää :whistle: Nyt pelätään sitä, viime vuonna pelättiin karkauspäivää :D

Kamala kun mä oon tänää vaa ajatellu että viime vuonna tänä päivänä (rv 39+0) mulla oli vauva syntyny aamuyöstä ja jo kainalossa.. Koko ajan ajatellu että eihän tää pidemmälle mene kuitenkaa.. No joo ei oo vauvaa kainalossa, tiä vaikkei ois kolmeen viikkoon :kieh:

Anno tasan 39
 
Onnittelut Tiitteräiselle pojasta :flower: Ja tietysti muillekin vauvansa saaneille isot onnittelut :)

En nyt kaikkia juttuja ehtiny lukea, parissa päivässä tulee ihan hirveesti tekstiä :eek: Hyvä vaan siis :)

Olin maanantai aamusta eilis päivään asti sairaalassa, taas. Käynnisteltiin sytotecillä, vaan eipähän auttanu mitään! |O Yhteensä taisin 12 sytoteciä saada viime viikon reissun ja alkuviikon aikana -> tuloksena kohdunkaula pehmennyt! :kieh: Auki edelleen 1cm ja kaulaa jäljellä 2-3cm. No, kävin sit ultrassa, lääkäri halus kokoa arvioida vielä. Tuloksena 4380g arvio ja huomis aamulle sektio aika. :| Lääkäri sanoi, että tuskin olis mahtunu alakautta tulemaankaan, vaikka olis synnytys käynnistynyt. Kiva kun sit ajoissa sanoi sen, enhän ollu kun 5 päivää sairaalassa vasta ollut!!! |O |O
Eli enpä sitten koskaan saanu kokea oikeeta synnytystä :'( 2 sektion jälkeen kun tehään automaattisesti sektio, jos lapsia vielä joskus tulee... Vähän haikee fiilis on, tai siis paljonkin, mut minkäs teet :( No, tietääpä et huomenna ainakin sit saapi pikkusen maailmaan, ja jos hyvin menee nii varmaan maanantaina päästään kotiin :)

Sori kun meni taas ihan oma napaseks, luen kyllä aina kaikkien jutut ja mukana täysillä :) Ite oon ihmeen rauhallisella tuulella ollu viime ajat, mitä nyt toi sairaalassa olo kypsytti kyllä :kieh:

Voikaahan hyvin ja pidetään kaikki inhottavat flunssa yms. pöpöt loitolla, eiks je? :)

Bianca ja poitsu 40+5
 
Merkkiä vaan pikaisesti.

Paitsi että Kärppikselle :hug: pullanaamasta, tiedän miltä tuntuu. Mua kattelee aikamoinen porsas joka aamu peilistä. Ei meinaa millään tottua tohon omaan peilikuvaansa.

Kvartti ja jättiläispanda Tao 39+2
 
Biancalle onnea huomiseen! Kiva kun tossa vaiheessa päätetään sektiosta. Ihan turhaan sairaalassa ollut. Mä olen kanssa tässä kehitellyt ajatusta, että mulla päädytään samanlaiseen ratkaisuun sitten rv 42+...

Kylmän ilman oon huomannu aiheuttavan supistuksia. En oo kyllä ennen kuullut silti että sitä nauvottaisiin käyttämään apuna. Pitäisköhän tänään kokeilla shokkihoitoa. Saunaan ja sitten hetkeksi saunatakissa pihalle. Kai sitä alkaa olla kaikkeen valmis.
 
Pixie: onpa ihana, että täällä on paljon samasta alasta kiinnostuneita! :heart: Ei ihme, että lapsesi on myös kirjoista kiinnostunut =) Ja se mun lastenkirja on just kuvakirja, se on nyt yhden tutun kuvittajan luona "kokeiltavana", mutta jos siitä ei tule mitään, niin lähetän sen sulle kyllä! Tosin emme saa stressata liikaa tekemistä itsellemme vauva-aikana, vai mitä? ;) Mä olen oikein päättänyt, etten suunnittelekaan minkään "järkevän" tekemistä vuonna 2009, korkeintaan teen harvakseltaan muutamia käännöksiä, jos vauva nukkuu hyvin. Mutta sen näkee sitten. Oikeastaan haluan vaan keskittyä vauvaan. Kun oon sellainen, että kokoan itselleni kauheat listat tehtävistä asioista, stressaan niistä ja sitten en teekään mitään. Ja sitten stressaan siitä tekemättömyydestä vielä enemmän.

Voi apua, oon hermoillut täällä (taas vaihteeksi) vauvan liikkeistä. Kun on aina ollut niin adhd, ja nyt jo pari päivää liikkuu vähemmän ja tänään sitten tosi vähän. Vaikka kaikki lekurit sanoo, ettei vauva vaan enää mahdu liikkumaan, niin hermoilen kuitenkin. Mies on töissä ja kun kysyi, että kuinka vauva voi, oli pakko valehdella, että kyllä se liikkuu normaalisti, kun muuten mies sitten huolestuu ja mä huolestun sitten miehen keskittymiskyvystä. :/

Mutta nyt vauva sitten taas hiukan heilutti peppua, ja mä tulin heti niin onnelliseksi :D Nää vauvan liikkeet on maailman ihanin juttu, ei yhtään haittaa, vaikka painaisi kuinka virtsarakkoa.

Mutta millä mä saan itseni rauhoittumaan? Koko raskausaika on mennyt niin hyvin, että nyt lopussa olen sitten alkanut panikoida, että tapahtuu jotain kauheaa :| Että olen ollut aivan liian onnekas tähän saakka :ashamed:

Huh, meditaatiovideot kehiin! :D

Tv. toooodella hermoheikko Lentis ja maailman tärkein asia 37+4 :heart:
 
Glow
Anno Mulla on se vauva-lehti tossa, missä on juttu "kakkonen tulee taloon" jos kyseessä oli tammikuun numero, muistaakseni? Pitää mennä alakertaan koht tarkistaa. Voin vaikkapa postissa pistää lehden sulle jos haluat! Mie oon sen lukenu jo kannesta kanteen ja meinasin viskata pois...

Näin viimeyönä unta että työntelin vauvaa vaunuissa ja se vaunujen "työntöaisa" oliki liian korkee mulle, mikä painajainen :LOL: unessa oli ihan noi vaunut mitkä meil oikeesti on...
Näin myös unta että olin täällä palstalla lukemassa teidän kuulumisia ja ABSA ilmoitti synnyttäneesä :D
Jotain siinä oli nopeasta synnytyksestä, hitsi kun en muista tarkemmin!

Tääl oli kunnon kiukku aamupäivä. Päätin lähtee kävellen kauppaan, no rahapussiakaan ei löytny mistään! ( enkä uskonu et se on autossa kuten mies ehdotti, no sehän oli :ashamed: ) . Mies alko saarnaamaa että en saa lähtee yksin kävellen kaupasta raahaamaan kasseja. Siitäkös raivostuin vielä enemmän, en sanonu miehelle mitään vaan lähdin ulos ja itkin mennessäni! Noh, kiukut jäi lenkkireitille, tulin kotiin ja mentiin yhdessä autolla kauppaan...
Paha kun ei tee mieli mitään ruokaa, mutta nälkä on ja syödä pitäis jotain. Tomaattikeittoa nyt sitten sain vähän syötyä.

Mies on nyt siellä hammaslääkärissä, mut eipä mulla näytä lähtöä tulevan...

Ainiin, tuleeko teillä paha olo RAUTATABLETEISTA? mie söin eka "fexin" tabletteja mitkä oksensin joka kerta. Vaihdoin "obsidaniin", joista ei ensin tullu paha olo, mutta nyt on muutaman kerran tullut :/ Aina noin tunti ottamisen jälkeen tulee inhottava etova olo.
 
heissan!

höpsötys paljon onnea pikku prinssin syntymästä :hug:

mulla matkaa sairaalaan noin 15km.. =)

painoa tullut noin 4kg raskauden alusta!!

Smirgelin iso :hug:

onnea kaikille jotka olette vaavia hakemassa tai jo tiedätte syntymäpäivän.

tänään äippäpolilla käyty..
paino arvio 2.8-2.9kg
kaikki muuten vaavilla ok!
kohdunkaulaa edelleen jäljellä alle 2cm/pehmeä ja kohdunsuu 2cm auki.
multa sitten löytyi kohdusta myooma.. en tiedä mitä sille tekevät ja koska.

täytyy taas rientää... voimia kaikille :hug:

äippä-83 38+1
 
Olipa kiva kuulla, että teidän mielestä ystävänpäivä on hyvä päivä syntyä! :heart: Nimittäin oon miettinyt, että onko se tyhmää, että lapsella on aina "teemasynttärit"... Mutta gyne on vapaa silloin lauantaina, eikä tosiaan haluaisi (varmuuden vuoksi) leikata paljon ennen rv39, ja tuo on siis rv38+6. Niin että tulee sitten miehelle pari päivää etuajassa yhteinen synttäri- ja ystävänpäivälahja. Miehen esikoistytön nimi on muuten Valentina, eli hänellä on St. Valentine's day nimipäivä, ja oli oikein kysynyt, että eikö vauva voisi syntyä silloin :LOL: Niin että kun gyne kysyi, että käykö se, niin sanottiin, että mikä ettei :heart:

Kuupas: Täällähän siis kapealanteisille suositellaan sektiota jo kun syntymäpainoarvio on 3800kg. Mutta siis meidän typyn painoarvio 37+2 oli 3600g ja syntymäpainoarvio rv 40 4200g, eli isoksi määritellään myös Suomessa.
 
Glow
äippä-83, mulla löyty kans myooma, se oli jo joskus aika alussa. Lääkäri tutki hetken ja sano ettei ole vaarallinen, sitä on seurailtu tässä ultrissa. Joskus se kohta mahasta on vähän arka jossa myooma on. Sen pitäisi kai "haihtua" pois kun on synnyttänyt... Minä tietty olin paniikissa siitäkin kun se kävi ilmi, mutta ilmeisesti ihan vaaraton juttu!
 
Glowlle ihan ekaks, et joko supistelee? :D Meidän miehillähän oli ne hampaanpoistot ja mulla rupes just sopivasti suppailee selkään kun sinne lääkäriin päästiin. Hieman meinas hymyilyttää, että näinkö se sitten meni, että miehen tuurilla ollaan tänään sit synnyttämässä :D hyvin kuitenkin loppuivat sit jossain vaiheessa...nyt aina välillä vihoittelee toi selkä mut jospa se vilä tän päivän sisällä pysyis.

Ja onnea kaikille jotka on vauvanhaku reissussa :hug:

Absalle hali...tuossa toissa päivänä lueskelin ihan alkutekstejä viime kesältä niin huomasin että sulla ollu vaikea päätös edessä, mutta hienosti valitsit ja varmasti oikein :) :hug: kohta se nyytti on sinunkin sylissäsi. :heart: Ja rohkeasti vaan eteen päin, hatun nosto sulle että olet ollut noin aktiivinen ja osannut hakea apua.


Pixielle myös voimia...ikävää että ihminen masentuu, mutta sullekkin varmasti tukijoita löytyy. :hug:

No mutta neuvolakuulumisiin.

Rv: 38+5
Paino: 87,8kg (-300g)
RR: 134/79
Pissa: Puhdas
Hb: 139
Sf: 34cm (noussut 1cm, mutta vauva laskeutunut ja paljon puhuttu KIINNITTYNYMINEN on tapahtunut :D)
Liikkeet: ++
Syke: +

Yöllä vihlas virtsarakkoa ja alamahaa todella kovasti...itkun kanssa taas vessaan menin. Mistä lie nuo ikävät viiltävät vihlasu kivut johtuu? Tää on jo niin tuskaa, että kohta rupeen pomppimaan tasajalkaa että syntyis. Ei olis mitään ongelmia jos ei olis liitoskipuja, mutta kun ne rajoittaa mun elämää tosi paljon.

Lentis mulla on sama juttu noiden vauvan liikkeiden kanssa. Taas muutaman päivän hiljaisempi oli, aina kyllä sain tarvittavat liikkeet kun vähän tökki pyllystä, mutta nyt sit tänään ei tainu vauva oikein tykätä hammaslääkärisedän porasta kun meinas puskee pyllyn mun mahasta ulos, joten nekin pelot kaikkos taas ainakin hetkeksi :)

Jospi ja Papuliina 38+5
 
Päiviä :flower:

Puhaltelen täältä helppoja syntymisiä. Sössölle tdemppiä ja ihankun joku muu olisi ollut menossa suunniteltuun leikkaukseen huomenna. Onnea matkaan... :wave:

Minä kävin kulmat ja ripset laittamassa, duunissa likkoja moikkaamasa (sain ruuneberin tortun, nam)
ja kaupassa. Kassit on autossa... :headwall: Ei ole kantajia paikalla... Ruoka uuniin ja nyt odotan makaronilaatikkoa.

Ei mitään tuntemuksia täällä... Huomenna neuvola ja 37 viikko täynnä. :) Olo on aika hyvä..

Kirjoista Mulle luettiin kanssa paljon lapsena, itseasiassa äiti lopetti lukemisen mulle, kun veljeni syntyi... Olin 10v :D Se oli selainen meidän juttu joka ilta... Muistan, että luin itse jo nopeammin, kun äiti ääneen, niin oli vähän outoa jatkaa...
Itse olen lukenut myös noille muksiulle paljon. Nyt tietty ei enää ole vuosiin luettu.. 11v ja 15v lapsille. Meillä molemmat muksut isompi varsinkin lukee.. Kaikki alkoi harry potterista ja jatkui muuhun kirjallisuuteen. Tyttökin vaikka ei niin innokas lukija. Minähän olen kyllä kirjojen suurkuluttaja ja toivon, että lukeminen siirtyy muksiullekin... :) :whistle:
 
merks

Oon kans menos ite lainailee jotain kirjoi vauvan tulost lapsii varten. Muksut on jo 6v ja 9v mut varsinki 6v on sitä mieltä et ku vauva tulee ni mul ei oo aikaa enää heil ja en enää rakasta heit vaan pelkästään vauvaa :| tätä on yritetty selittää kauan et niin ei vaan käy mut eipä oo uskonu. Niin meinaan on käyny hyvinki pitkälti heiän isän perhees ja pahentunu vaa jote tottakai ne odottaa et meil käy niin kans.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Glow:
Anno Mulla on se vauva-lehti tossa, missä on juttu "kakkonen tulee taloon" jos kyseessä oli tammikuun numero, muistaakseni? Pitää mennä alakertaan koht tarkistaa. Voin vaikkapa postissa pistää lehden sulle jos haluat! Mie oon sen lukenu jo kannesta kanteen ja meinasin viskata pois...
Älä ihmeessä pois viskaa =) Mie voisin sen huolia. Missäs päin sä olitkaan? No mä laitan sulle yksäriä :)
 
Lentoemo: Joo, ei suunnitella todellakaan liikaa tekemistä äippälomalle, sillon saa ja pitääkin keskittyä vaan vauvaan. :heart: Mutta äidin hyvinvointiakaan ei pidä unohtaa, koska vauvan vointi on siitä täysin kiinni. Mulla on ainakin pakko olla jotain pieniä projekteja meneillään jotka pakottaa pitämään yllä myös aikuisia sosiaalisia suhteita. Muuten se masennus alkaa nostaa päätään niinkuin nyt kun hetkeks jämähdin tänne kämppään kun lääkäri suositteli mulle sitä parin viikon liikkumiskieltoa. Joka onneks on ohi jo.
Toivottavasti saat kirjasi julkaistua, oon sitä mieltä et täällä ei oo koskaan liikaa kirjoja, nykyajan lapset ja nuoret lukee ihan liian vähän kun pleikkarit sun muut kilpailee niiden ajasta!

Kärpälle :hug: naamaturvotuksesta ja Glow:lle kiukkupäivästä, molemmat on tuttuja tunteita myös täällä...

Biancalle onnea huomiseen! :heart:

Onkohan Kyrsä muuten synnyttämässä jo? Eilisaamun jälkeen ei oo kuulunu mittään. Jännää...
 
Mun on vain toisteltava, että on aivan mahtava juttu, että Suomessa luetaan niin paljon, ja erityisesti suomalainen kirjastopalvelu on jotain aivan mieletöntä. Siis ei samanlaisia kirjastoja ole kuin ehkä just toisissa Pohjoismaissa, varsinkin Etelä-Euroopassa nää kirjastot on tosi surullisia tapauksia. Eikä mistään lastenkirjaosastosta puhettakaan :headwall: Eli kyllä Suomessa vaan on asiat monilla tavoin tosi hyvin, vaikka aina löytyy parannettavaa, niin esim. kaikki tuet lapsiperheille, lapsilisät ja sellaiset on jollekin italilaiselle ihan science fictionia, täällä ei ole monesti edes työttömyyskorvausta, siis ei niin euroakaan! :eek:

Ja ihan tätä synnyttämistä ajatellen: siis täällä Rooman seudulla pitää viedä usein sairaalaan oma veskipaperikin :eek: Eikä huoneissa ole vessaa, vaan ne ovat käytävällä!

Eikä puolessa sairaaloista siis mitään kivunievitystä, ja toisessa puolessa vain epiduraali toimistoaikoina, yöllä ei niissäkään mitään! :whistle: Tosi nihkeästi antavat epiduraalia ylipäätään, katolisessa maassa "tulet tuskan hiki otsalla lapsesi synnyttämän" vai miten se nyt meni ;) Tämä onkin varmaan yksi syy sektioiden yleisyyteen Italiassa, jos synnytyksestä ennakoidaan vähänkin vaikeaa, niin heti suositellaan sektiota, että saa edes silloin sen kivunlievityksen epiduraalin muodossa.

Me mennään siis yksityissairaalaan, kun miehellä on hyvä vakuutus, ei meillä sinne tietty muuten olisi varaa. Olin kyllä aatellut alunperin julkista, mutta kun kävin parissa tutustumassa, niin kummasti mieli muuttui :whistle: Täällä moni ottaa vakuutuksen ihan synnytystä varten, kun rupeaa yrittämään lasta, kun noissa julkisissa toi taso on mitä on. Siis lääkärit ovat oikeasti ihan huippuluokkaa, täällähän tehdään kaikki uskomattomia tutkimuksia ja Nobel-luokan löytöjä, mutta noi käytönnän järjestelyt ovat ihan hirveitä. Pohjois-Italiassa on sairaalat kyllä paljon parempia, siellä ne on ihan suomalaista tasoa, olen todennut omin silmin. Mutta täällä Etelässä ollaan tosi pahasti jäljessä.

Niin eikä edes meidän sairaalassa ole tietty nettiyhteyttä, niin että apua mitä vieroitusoireita saan sitten kun olen siellä :LOL:

Muoks* missäs Kyrsä tosiaan on? ;)
 
Glow
Jospi kasassa ollaan. Mies tuli hamsterin näköisenä kotiin :D voi toista, 3 viisaudenhammasta pois!

Tuntuu tää loppupäivä menevän taas fb:ssa ja täällä. Päätin juuri taas yrittää ottaa rennosti!
 
Apua, sorry kun mä kirjoitan täällä näin kauheasti, mutta pitää mun ajatukset poissa kaikesta ikävästä :saint: Muuten menen kaikille "kielletyille" sivuille tutkailemaan kaikkia sikiöongelmia ja komplikaatioita :ashamed: Mutta nyt yritän hillitä tätä kirjoitusripulia, tai muilla menee hermot, kun joutuu lukemaan 5 sivua uutta tekstiä, ja niistä on puolet mun. Hypätkää rohkeasti mun söpertelyitten yli :wave:

Mutta siis Pixie: Se on kyllä terve periaate, että äiti ymmärtää ottaa itselleen myös tilaa ja aikaa, vauvahan siitä vain hyötyy, jos äiti kokee olevansa tasapainossa. Mä en vain vielä oikein tiedä, että mitä mun kannattaa tehdä sitten vauvan synnyttyä, just pitääkseni itseni koossa. Jos selkä on kunnossa, niin kävelylenkit varmasti tekee hyvää, muutenkin liikunta auttaa selventämään ajatuksia ja esim. "kirjoitan" tosi paljon just kävellessä ja juostessa. Muuten mulla ei ole kauheasti harrastuksia, ja me ollaan jotenkin "epäsosiaalisia" miehen kanssa, kun viihdytään niin hyvin kahdestaan. Olisi paljon ystäväpariskuntia, joiden luona vierailla ja sellaista, mutta kun meistä on parasta olla vaan kotona sylikkäin :ashamed:

No, ehkä sitten vauvan synnyttyä sitä alkaa kaivata enemmän aikuiskontakteja, nyt kun olen ollut pari vuotta kotona enkä käynyt ulkomaailmassa töissä, niin olen vain huomannut, että viihdyn tosi hyvin yksikseni, ainoastaan miestä on ikävä, mutta ei niinkään seuran vuoksi vaan just siksi, että on mun "toinen puoliskoni".

No, sitähän sanotaan, että kirjailijaksi (ja myös kääntäjäksi) haikailevan pitääkin olla vähän erakkotyyppiä, niin että siinä mielessä tää mun kotihiireyteni passaa mainiosti. Mutta on kyllä kiinnostavaa nähdä, muuttuuko tilanne vauvan myötä ja alanko kaivata enemmän aikuisseuraa.

Onko kukaan ennen raskautta yksin viihtyneistä lapsekkaista tullut jotenkin "seurallisemmaksi" lapsen myötä, siis kaivannut enemmmän aikuisseuraa lapsen synnyttyä?
 
Heippa!

En ehtinyt ihan kaikkia kuulumisia lukea. Mutta onnea kovasti vauvan saaneille :flower:

Täällä elellään vauvantuoksuista arkea. Kovin on kiltti ollut tuo pikkuinen :heart:
Just kävi neuvolantäti ja vauva painoi nyt 3400g. 20 g oli tullut neljässä vuorokaudessa painoa, mutta lisää onneksi kuitenkin.

Eli syntymäpaino tuskin oli 3750g niinkuin se salin vaaka näytti. Taisi olla oikeasti sen 3550g niinkuin ne sitten osastolla sanoi.

Pelkällä tissillä on menty, pitkään tuo aina on tissillä, mutta olen nyt omistautunut sille asialle. Lapset ovat kanssa ottaneet tulokkaan hyvin vastaan. Ja vaikka mies ei kotona päivisin olekkaan niin hyvin ollaan pärjätty. Lapset siis nyt 4,8v ja 1,8v. Kotikin ainakin toistaiseksi pysynyt järjestyksessä :D

Synnytys oli tosiaan niin helppo että vaikka siitä on vasta 6 päivää aikaa on kaikki paikat melkeen siinä kunnossa ku ei ois synnyttänytkään. Ihanaa kun oli niin helppo ja toipuminen niin nopeaa.

Voimia vielä kaikille keillä vauva mahassa..sieltä ne pikkuhiljaa kaikki tulee :heart:

Nyt ruuan laittoon!

Tiitteräinen ja Pienimies 6pv
 

Yhteistyössä