Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA!!~

Sössölle lykkyä! Toivottavasti pääsit synnyttämään ja kaikki menee hyvin!

Mua alko tuskastuttamaan tämä odotus taas enemmän kun hokasin, että esikoinen syntyi 40+4 ja oli sen 4700g. Jos tämä masuvauva on yhtä iso, niin sehän on jo 4800 g maanantaina kun on seuraava kontrolliaika. Voi pliis. Ole nyt vähän pienempi... :/ En todellakaan haluaisi toiintoa siitä kokemuksesta. Ja vauvan kannaltahan se eniten huolettaa.

Mahassa on muuten ollut hiljaisempaa. Taitaa olla jo ahdasta. Ei kuitenkaan tarvi vielä liikeitä varsinaisesti laskea. Kyllä siellä ainakin kädet heiluu... Huomenna on taas neuvola. Onko muilla niin, että kun viikkoja on kasassa yli 40, niin neuvolassa käydään 2 x viikossa? Tuntuu turhalta rampata siellä, kun just on lääkäri tarkastanut.

Matma 40+3
 
Voi kun ihana lukea, että täällä on näin paljon lastenkirjojen ystäviä! :heart: Itse pidän sitä ehkä parhaimpana lahjana, mitä oma äitini on minulle antanut (äiti alunperin lastenkirjastonhoitaja, eli lapsena käytännössä asuin kirjastossa :D )

Matma: itse olen haaveillut tekeväni gradun just lastenkirjallisuudesta, mutta nyt se on jäänyt, kun en löydä sopivaa proffaa ohjaamaan ja vissiin tänä vuonna joudun vaihtamaan yliopistoakin, jee, tosi kiva, kun multa puuttuu 2 tenttiä ja gradu :/ Kuvakirja kääntäjän kädessä on tuttu varmaan sullekin? Musta just kuvakirjojen kääntäminen on ihanaa, niitä vaan käännetään niin vähän italiasta ja "joudun" kääntämään sitten kaikenlaista muuta vähemmän kiinnostavaa :whistle:

Absalle myös iso tsemppi :hug: sulla on kyllä ollut tosi rankka raskausaika, oikein hävettää omat valitukset jostain typerästä selästä :ashamed: Mutta olet pärjännyt loistavasti ja pärjäät taatusti myös vauvan synnyttyä, tosi mahtavaa, että olet jo nyt luonut tukiverkon myös perheen ulkopuolelle, koska omaisten on tosiaan usein vaikeampi tajuta objektiivisesti tilannetta. :flower:

Oma (.)
Gyne päätti sektiosta ystävänpäivänä 14. 2 eli 38+5. Sitä aikaisemmin ei haluaisi leikata, mutta oli ultralääkärin kanssa samaa mieltä, että vaikka mun synnytyspelkoni onkin tässä ollut laantumassa, niin näin ison tytön synnyttäminen alakautta kolmella välilevyn pullistumalla olisi aivan turhan vaikeaa kenelle tahansa, ja kun alunperin mulla oli sektio vielä toiveissa, niin sektioon sitten mennään. Eihän se mahdotonta olisi varsinkaan epiduraalin kanssa, mutta kiireellisen ja hätäsektion riski kasvaa joka tapauksessa, niin että mieluummin sitten se suunniteltu. Ja joka tapauksessa kun syntymäpainoarvio LA:na on yli 4kg, niin Italiassa suositellaan sektiota aina, oli selkäongelmia tai ei.

Mutta mua vaan hävettää myöntää, että mitä pidemmälle ollaan menty, niin sitä enemmän olen ruvennut sitten haikailemaan tuota alatiesynnytystä :headwall: Jotenkin silloin rv35 kun aattelin vauvan syntyvän just nyt, se synnytyspeko haihtui ja sitten kun olen lukenut palstalta synnytyskertomuksia, niin ne ovat olleet niin ihania. Olen täällä soutanut ja huovannut, oikein itseäkin ärsyttää, kun mielipide ja toiveet asiasta ovat heitelleet ihan laidasta laitaan. Mutta nyt lopetan tämän asian vatkaamisen ja alan orientoitua sektioon, oli hyvä saada asialle "lopullinen" päätös, niin voi valmistautua henkisesti.

Kohdunkaula oli yhä kiinni ja 3cm pitkä, supisteli kyllä kun gyne teki sisätutkimuksen. Sitten menin taas käyrille, aluksi kaikki oli hyvin, mutta sitten erehdyin katsomaan typyn sykettä liikkuessa, ja se nousi johonkin 190! :eek: Kiihdyin itse siitä niin, että typynkin syke nousi 200! :'( Oli aivan kauheaa, olin pyörtymäisilläni ja kätilökin sanoi, että olin valahtanut aivan valkoiseksi. Käänsi koko koneen niin, etten näkisi niitä sykkeitä lainkaan, mutta olin aivan tosi paniikissa joka tapauksessa :'( Kauheinta on, että typyn sykkeet nousivat mun takiani, kun kiihdyin niin :ashamed:

Gyne sitten tutki sydänkäyrän ja sanoi, ettei siellä ole mitään outoa, siihen mun kiihtymiseen saakka se oli ihan tavallinen. Passitti kotiin lepäämään ja käski rentoutua kamomillateetä juomalla. Menen taas toiseen sairaalaan käyrille ensi viikolla, mutta mun on kyllä pakko oppia rentoutumaan :ashamed: On kauhean syyllinen olo, kun oma kiihtymykseni saa typynkin sykkeen noin nousemaan, tuli heti fiilis, että olenpa huono äiti, kun en osaa edes rentoutua :'( Mullahan verenpaineetkin on täydelliset aina kotona mitattaessa tai jos se mitataan multa noin niin kuin huomaamatta, mutta jos tiedän, että pian se multa mitataan, nousee paineet heti. Miksi mun pitää olla niin kauhean emotionaalinen ihminen :headwall:

Sorry tää valitus... :ashamed:

Toivottavasti muilla on rennompi meno kuin meikäläisellä! =)

Tv. Liian helposti kiihtyvä Lentis ja pienen pieni Big Foot 37+4 :heart:
 
Huomenta!

Toivottavasti Sössö pääsi synnyttämään ja pian kertomaan meille hyviä uutisia!

Spectra, meillä viikolla 37 nuo luvut olivat BM 92, FL 74 ja AC 350 + painoarvio 3,5kg. Isokokoiseksi ovat rakenneultrasta lähtien maininneet.

Kiitos tiedosta, saanpa jotain sitten ainakin - TYKSissä kun vieläpä synnytän! Ja Anno samaten kiitos - oikeastaan ihan ihana ajatella että synnytys on jo käynnissä vaikka en sairaalaan ole vielä päässytkään!! Nuo sun oireet siis kuulostaa aivan samoilta kuin mulla, avautumista pikkuhiljaa ja kivut olleet ennen kaikkea reisillä. Ja toi säännöllisyysohjekin on tosi hyvä, kiitos siitäkin!! Olette te mahtava tukiryhmä :)

Kirjoista; luen itse kanssa himona ja päätinkin just tämän päivän ohjelmana mennä katsastamaan, josko kirja-aleja on vielä ja millaisia pienten kirjoja siellä olisi. Meillä on joitain lastenkirjoja mutta ihan liian raskaita pikkuiselle vielä, siis ihan oikeita, isoja ja kuvittamattomia satukirjoja. Jee, kiva kun on ohjelmaa (ai miten niin tylsistynyt...)

Rintapumpun ostin Huuto.netistä, Aventin. Steriloin eilen osia, ihan hyvältä näytti mutta tietysti tarpeen tietää vasta sitten joskus. Stokkallahan se tosiaan olikin sitten helmikuun kantistarjouksena mutta olin jo ehtinyt omani huutamaan.

ON: taas viime yönä ihmettelin, miten jokailtaiset supistelut ja painon tunteet yms häviävät aina yön aikana vaikka odotan että muuttuisivat vaan pahemmiksi että pääsisi sairaalaan. Jos ei mene nukkumaan ollenkaan, mahtaisiko ne sitten jatkua. Tyhmä idea mutta yöllä ei ollut kovin älykäs olo. Glow, tiedän tunteen siis!! Nyt on ollut liikkeitäkin selvästi vähemmän, kaipa siellä masussa alkaa olla jo niin ahdasta.
Niinkin tyhmiä mietin, että kun sanotaan että 'eihän sinne kukaan ole jäänyt' että onkohan koskaan käynyt niin, että on - siis että synnytys ei kerta kaikkiaan itsestään käynnisty vaan vaatii lisähormonia?

Täytyy lähteä ulos tuulettamaan päätä jossain vaiheessa...
sekoalmaa vko 38
 
Spectra: meillä muuten 37+2 noi mitat oli: BM (eli ikään kuin päänläpimitta) 94.3, FL 75.4 (reisiluu), AC 339 (eli ei ole kovin paksu vyötärö vaan samaa linjaa pään kanssa), käsivarsi 65 ja painoarvio 3600. Ja ainakin Italiassa normaalikäyrän ylärajoilla ja hiukan ylikin, täällä siis keskimääräiset syntymämitat tytöillä 49cm ja 3200g, kun Suomessa on 51cm ja 3600g.

Niin muuten myös ultralääkäri luuli masun päältä kokeilemalla (samoin kuin kaikki gynet ovat luulleet), että tyttö olisi joku jättiläinen, mutta ultratessa sanoi, ettei mikään makrosominen ole, onpahan muuten vaan isokokoinen ja noilla ylärajoilla.
 
Joku kyseli siitä, mitä rt1 ja rt2 -asiasta on keskusteltu. Täältä löytyy jotain sivulta 9 lähtien.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1276710,200

Ei kauheesti ole muistaakseni sen vaikutuksesta synnytykseen. Mä ainakin kuulisin mielelläni lisää, jos joku osaa kertoa. Mullakin kun on rt2:ssa vauva.

Lentis niin sä oot tosiaan samalla alalla! Hauskaa! Opettamisesta mainitsit aikaisemmin, ja mullakin on kieltenopettajan pätevyys (venäjä ja englanti). Alan töitä en sitten olekaan vielä ehtinyt tekemään... Venäjän kääntäminen ja tulkkaus mulla oli pääaineena. Ja tuo mainitsemasi kirja on kyllä tullut tutuksi, vaikka kuvien vaikutusta kääntämiseen olen vaan sivunnut gradussani. Mulla oli aiheena kulttuurisidonnaisen materiaalin vaikutus kääntämiseen. Mutta sä siis käytät suomalaistakin lähdekirjallisuutta - miten ihmeessä sä saat niitä kirjoja käsiisi siellä?

Harmi, että sulla on vastoinkäymisiä valmistumisen suhteen.

Ja kun sulla on selkäongelmia, niin onhan se sektio varmasti ihan järkevä ratkaisu. Ja ystävänpäivä on aika kiva syntymäpäivä!

Tosta "eihän kukaan ole mahaan jäänyt". Mä oon miettinyt ihan samaa, joillakin ainakin menisi tosi paljon yli la:n. Ja diabeetikkoäitien vauvat? Tiedän tapauksen vauva syntyi sektiolla rv 37 ja vauva oli jo 5100 g tuolloin, niin ei kai sellainen vaan synny?! Jos vauva ei tosiaan mahdu alakautta enää sen jälkeen kun paikat alkaisi olla yhtään kypsät... Että mahaanko se jäisi ikuisiksi ajoiksi?
 
Noista lastenkirjoista kun on ollut puhetta, niin tietäisikö joku jotain hyvää lastenkirjaa, jossa käsiteltäisiin pikkusisaruksen syntymää ja sen aiheuttamia tunteita? Meidän kirjastossa ei täti osannut yhtään auttaa, jotain luetteloa se selasi ja kaivoi sitten Puppe saa pikkusiskon -kirjan hyllystä. Joo, siinä Puppe saa siskon, mutta ei se ihan aja asiaansa... Vaikka meidän esikoinen vielä pikkuinen onkin ja Puppe sinänsä ihan pop. Tämä esikoinen ei yhtään vielä tajua, että masussa on vauva eikä varsinkaan, että se tulee sieltä joskus poiskin. Jonkun kirjan kanssa sitä voisi vähän pohjustaa kun niitä joka tapauksesa luetaan monta kertaa päivässä.

Naru 36+6
 
Matma: mä olen suorittanut kahta tutkintoa yhtä aikaa, eli yhtä Suomessa HY:ssa ja toista Italiassa Roomassa. Eli tuloksena on kaksi keskeneräistä tutkintoa :LOL: Hyvä minä! :LOL: Päätin sitten unohtaa sen Suomen tutkinnon ja saattaa opinnot loppuun täällä, mutta kun miehen työn vuoksi joudumme muuttamaan ihan toiselle puolelle Italiaa, niin mun on järkevintä vaihtaa yliopistoa. Tai siis järkevintä olisi ollut valmistua jo raskausaikana, mutta tuota noin... :ashamed:

Mutta siis olen lukenut suomalaista lähdekirjallisuutta Suomen opintoja varten ja englantilaista ja italialaista täällä. Yksi ihanimpia kursseja Suomessa oli just lastenkirjallisuuden kurssi, ja siitä syntyikin kipinä tehdä aiheesta gradu. Toisaalta kiinnostaisi kauheasti myös naistutkimus, erityisesti naiskuva populäärikirjallisuudessa. Mutta Italiassa pitää ensin löytää proffa ja vasta sitten voi päättää aiheen, vaikka olinkin jo aloittanut materiaalin keräämisen gradua varten. :kieh:

Kieltenopetus oli yllättävän kivaa, ehkä siksi, että oli kivoja (aikuis)oppilaita. Mutta Italiassa palkat ovat ihan surkeat, ei suunnilleen saanut bensarahoja kokoon. Niin että nyt olen kotona ja teen freelancerina vähän mitä sattuu :D

Itse asiassa kirjoitin syksyllä lastenkirjan, se pitäisi lähettää kiertelemään kustantamoihin vessapaperin korvikkeeksi... Mun pari vuotta sitten WSOY:lle lähettämäni romaani tuli takaisin 3 metriä pitkän korjausehdotuslistan kanssa, mutta tulin siihen tulokseen, että mun on helpompi kirjoittaa kokonaan uusi romaani :LOL: Joo, sitä tässä sitten "aloitellaan"... Miksi mä olen näin saamaton? Eikö tän raskauden pitänyt antaa potkua kaikille tuollaisille projekteille :headwall:
 
Naru: En tiedä, onko teidän esikoinen hiukan liian pieni, mutta noin yleens ottaen tämä on mun ehdoton lempparini: http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9518825696

Kuvaus:
"Vauvakettu kakkakettu astui liukumiinaan, lähetettiin Kiinaan!"

Pikkukettua suututtaa, sillä hän ei haluaisi jakaa äitiään ja kotiaan Vauvaketun kanssa. Niinpä hän kiukuttelee ja sepittää Vauvaketusta Hyvin Ilkeän Laulun. Onneksi Äitikettu tietää kuinka kiukkuinen pieni kettu kesytetään. Pikkukettu oppii, että äiti rakastaa häntä aina, vaikka mikä olisi. Lämmin ja hauska tarina pikkuvauvan tulosta taloon on mainiota luettavaa isonsiskon tai -veljen kanssa.

Muoks* ilmeisesti netissä ei enää myydä, mutta pitäisi löytyä kirjastosta. Kirja nimi siis Äiti rakastaa aina

 
Naru: Meillä oli kans noita lainassa pari kappaletta. Mitkäköhän ne nimet oli... Olisko ollut ""äidin vatsassa on talo" ja "vallaton vauva valtaa vatsan" tai jotain sinne päin... En mä tiedä oliko ne erityisen hyviä, mutta niitä harvoja mitä raskausaiheesta löysin. Meillä niistä ainaki oli apua. Hirmu innoissaan toi 2 vee on ollut odotuksessa mukana. Todellisuus saattaa kyllä silti yllättää. Oon monta kertaa pohtinut että millainenkohan Pikkiriikki on sen mielikuvituksessa? Yks yö se puhui siitä unissaankin, höpötti jotain käsittämätöntä et "Pikkiriikki, Pikkiriikki meni autolla kuukkelikuuhun..." ja lopusta en saanut enää selvää. :D
 
Täällä käytiin just viimesessä neuvolassa.:) Kaikki oli ihan ok. Sf-mitta oli 40cm! :eek:
Tulin neuvolasta niin kotiintulomatkalla alkoi supistamaan niin että oikein sattui! Mut sit se helpotti. Ei sen nyt tartteis lähteä syntymään kun ens tiistaina on se sektioaika.
Mut katsellaan...:)

rv 38+3.
 
Lentis: Oooh, lähetä se käsis mulle! ;) Mä oon haaveillut lastenkirjojen kustantamisesta. Mulla on nytki pari tuttujen lähettämää käsistä tossa makaamassa, piti työstää niitä äitiyslomalla, mut oon näitten hormoonien kanssa jo niiin synnytysajatuksissa etten mä mihinkään pysty keskittymään. Oon kans haaveillut et kirjottaisin ite, mutta se on mulle enemmänki vaan harrastus, kuvituksia voisin tehdä työkseni... Sen yhden nuorten romaanin rustasin esikoisen kanssa kotona ollessa, mut se on ihan mahdoton. Veljelläni oon sitä luetuttanut ja se kannustaa et tekisin sen loppuun, jos se pääsis kesällä taittaan sitä niin saatais kuulemma joulumarkkinoille vielä. Mut se on tosiaan ihan keskeneräinen tilkkutäkki, aloin kirjottamaan sitä aikoinaan vaan omaksi huvikseni enkä ajatellut edes että kellekään koskaan näyttäisin. Olis tosiaan helpompi alottaa alusta ja kirjottaa kokonaan uus ku alkaa työstään sitä. :eek:
 
Huomenia,

nyt piti pikalukaista tekstiy joten jätän kommentoimatta.

Sössölle tsemppii :hug: Samoin Toukalle joka meni jo, ei meistä si huonekavereita tullut päksissä..

Mulla siis tänään laskettu aika. Eilinen remppasiivoilu sai selän kipeeksi ja mahan pinkeeksi..vihdoinkin supistuksia??? ..ja kaikkiaan oli kovin tukala olo, ähisin ja puhisin. Sauna ja jalkahieronta auttoi. Wc ssä ramppasin n 2 tunnin välein yöllä ihan pikku tirauksen päästämässä...

Mut jes nyy on kiire K-rautaan, treffit miehen kanssa, remppaäijille tarvii jotain matskua..

HM ja nöksy 40+0
 
Naru meillä on luettu paljon noita "vauvan saanti kirjoja", tuo puppe on ollut, sit "äidin vatsassa on talo" (kirj.giles andreae,vanessa cabban), "sauli saa pikkusiskon" (IHANA sarja tuo sauli,semmonen pikku pupu) (kirj. sandrine lambert), "Pasi saa pikkusiskon" (kirj.weninger??)
muitakin ollut mut en muista. Yks kirja oli missä meni äitillä sanat sekasin kun alettiin lukemaan, se kertokin kaiken vähän turhan tarkkaan alle 3-vuotiaalle,ihan siitä lähtien miten äiti ja isi menee ilman vaatteita sänkyyn :LOL: jäi sit sihen kerta lukemiseen se ja piti vähän soveltaa.. :whistle:

vau´kirja m kuuluttiin siihen aikanaan,mut mä en yhtään tykänny. perhmokirjat oli ihan jees poika tykkäs katella, mut mä en voinu sietää niitä tekstejä ku tuntu ettei niissä oo päätä eikä häntää. erottiin sit aika pian.

sössölle onnea matkaan!!

labello ja mytty 39+4
 
Naru, meillä on sellanen kirja kuin: sauli saa pikkusiskon. =)

Esikoinen on nyt viety kerhoon. Nyt pyykin pariin. Ja jos sitä taas muutenkin vähän siivoilisi. ei mitään uutta siis tänne.

sadee80 37+4 :heart:

p.s. lentis, tosiaan ihana toi ystävänpäivä syntymäpäivänä. Meillä mies veikkaa että meidän vauva syntyy ystävänpäivänä. Saas nähdä osuuko veikkaus oikeeseen. meillä muutenkin sama toi la eli 22.2. =)
 
Labello: Mulla tais olla toi sama aavistuksen liian tarkoilla kuvauksilla varustettu kirja kädessä kirjastossa. Meinasin lainata sen tolle 2-vuotiaalle, mut aloin sit kattoon tarkemmin et mitä täällä oikein on?!? En ehkä halua noin pienelle niin tarkkaan vielä asioita selittää et miten äiti ja isi on Pikkiriikin laittanut alulle, kun tytsy pälättää niitä sitten missä tahansa kahvipöydässä, kaupassa ja päivähoidossa. :LOL: Oli kyllä kummallinen kirja, ihmettelin sitä kohderyhmää kun kuitenkin ihan pienten lasten kuvakirjalta se näytti.
 
No niin taas pitkästä aikaa :wave: tekstiä tulee niin, ettei perässä pysy, mutta merkataan tähän :)

Täällä sairastettiin sitten influenssaa oikein kunnolla. Monta päivää kuumetta ja päälle hakkaava yskä, kyllä meinas tältä mammalta usko jossain vaiheessa loppua, että tauti joskus helpottaa. Onneks on vauva ymmärtänyt pysyä yksiössään, ei ois siinä kunnossa ollu hoitajaksi kummastakaan :ashamed: Eilen sitten oli ensimmäinen terve päivä, ja kylläpä vaan supistukset alko illasta olemaan jo hyvin tuntuvia. Mä olen varmasti ainut joka vielä LA:n jälkeen toivoo, että pysyis vielä muutaman päivän niin jaksais kerätä voimia siihen rutistukseen. Tulossa kun ei ole mikään pieni vauva =)

Onnittelut vauvautuneille :heart:

Täällä on muitakin päättötyön/gradun kanssa kamppailevia, mun pitää tänään justiinsa tehdä viimeset korjaukset ja muutokset tohon omaan oppariin... oon pikkasen saanu joustoa koulusta kun on ollu enemmän ku riittävästi huonoa onnea tuon opparin kanssa. Saan jopa sen näyttötyö -kokeen tehdä kotona, kun yleensä se tehdään tiukan valvonnan alla koulussa :D

Nyt sitten opparin kimppuun ja sitten supistuksia odottelemaan :D

Orchid ja pikkunen h+1 :D :heart:
 
Huomenta!
Mä lähdin sitten eilen illalla sairaalaan tarkastamaan tuon turvotuksen, ettei vaan ole mitään hätänä. Ei ollut ja nyt siellä tiedoissa varmaan lukee, että "paranoidi kahjo", kun toista kertaa kävin siellä ilman, että mussa on niiden mielestä mitään vikaa........... :p Ei onneksi mitään raskausmyrkytykseen viittaavaa. Vauvalla kaikki ok ja on kuulemma vielä TODELLA paljon tilaa liikkua. Se oli ollut hiljaa koko päivän, mutta tottakai monotti ihan viimeistä päivää kun ne pisti piuhansa muhun kiinni. Kersalla ei ole sitten mitään tilanteen tajua :D Sain siellä sairaalassa myös haukut, kun unohdin paperini kotiin ja sen lisäksi todella älykkäästi kaadoin virtsanäytteen vessapönttöön sen sijaan, että olisin antanut sen niille kätilöille :) Ne komensi mut takaisin huoneeseen ja käski kitata vettä...
Kuume, jos sä haluat niin mä voin vaikka mennä vastaan sun miestä Arlandaan/satamaan ja lähettää sen takas Suomeen! :)
Absa, ihana kuulla, että jollain on noin hyvä tukiverkko!! Aivan mahtavaa. Mä en tiedä muistaako kukaan, mutta olin tuossa ennen joulua vielä töissä (extraa "opiskelujen" ohella) psykiatrian suljetulla osastolla ja moni meidänkin potilaista olis säästynyt sinne tulolta, jos joku olisi aikaisemmassa vaiheessa huolehtinut paremmin... Ennältaehkäisy on niin älyttömän tärkeetä. Meillä on kanssa mies (joka myös ollut aikanaan "alalla" töissä) luvannut heti soittaa apua, jos mä alan oireilemaan masennuksen tai psykoosin suuntaan. Anoppi on psykiatrian SH ja se on kanssa tarkkana mun hyvinvoinnistani. Which is good...
Lentis, sun pitää ehdottomasti saada se kirja jossain vaiheessa julkaistuksi!!! Ehkä typy sitten omalla läsnäolollaan kannustaa sua kirjoittamaan sen...?
Lastenkirjoista vielä mä kanssa tykkään itse valita kirjat ja ravata kirjakaupoissa ja kirjastossa. En ole koskaan kauheasti innostunut noista kirjakerhoista just siitä syystä.
Mä haluan synnytyksen käyntiin... Eilen illalla siellä sairaalassa kuultiin, kun joku synnytti ja huusi samalla. Tuli tosi outo fiilis... Miehen kanssa muutenkin oltiin kuin kersoja siellä (jouduttiin ootteleen lääkäriä tosi kauan) ja tutkittiin kaikki paikat läpi :) Niin joo nyt mä sitten olen tavannut lääkärin, mutta se ei tehnyt muuta kuin ultrasi.
Unikeko 38+0 (ihan selkeästi aika kersan tulla ulos!!)
 
Nyt vain ON, sillä kiukuttaa..
Tilattiin vuoden vaihteessa Saksasta Maxi-cosin cabriofix isofix-telakoineen. Siitä ei ole kuulunut mitään ja mieslaittoi maanantaina sähköpostia.. Tänään aamulla oli keittiön pöydällä vastaus siihen, ja se meni suunnilleen näin "ai, ettekö ole saaneet meiltä sähköpostia. Ilmoitimme kaikille (niin paitsi meille), että cabriofix on tilapäisesti loppu ja tulee vasta helmikuun lopussa varastoon. Ja tilaamanne väri on ihan lopullisesti loppu, sitä ette saa..". Voi VEE!! Olis ollutkin liikaa vaadittu jos olisivat ilman kyselyä tämän kertoneet. ARGH!!
Pitää siis mennä tälllä viikolla paikalliseen lastentarvikeliikkeeseen nappaamaan kaukalo. Asiassa ketuttaa eniten juuri se, ettei tullut mitään ilmoitusta asiasta.

Huh..

Lentis tuossa kehuikin juuri Äiti rakastaa aina-kirjaa. Ostin sen esikoiselle ennen joulua Anttilasta tarjouksesta, on aivan ihanan suloinen. Näillä hormoneilla se vaan saa itkun silmään, tuo äidinrakkaus... :D

Ja tässä yksi päivä kun kyselin niistä seksiasennoista.. Meillä yritettiin sen jälkeen vanhaa lempparia ja huomasin että hengitys ei sujunut siinä niin huonosti kuin ennen. Sanoinkin miehelle sitten "ei tä niin huonolta tunnu..", tarkoitus oli että jatketaan vaan, tuntuu hyvälle.. Jostain syystä kumminkaan toi lausevalinta ei ollut paras mahdollinen, tuli hetken hiljaisuus ja kummatkin purskahdettiin nauruun. Hyvä ettei mulla tullut pissasänkyyn. Jatkettiin sitten TAAS sillä samalla hyväksi todetulla takaapäin.. Nyt mies sitten naureskelee olevansa varsinainen seksipeto, kun ei kovin huonolta onnistu tuntumaan :LOL:

Nyt suihkuun rauhoittumaan kaukalokiukusta..

-Paradies tasaviikolla 37+0
 
Kiitos Unikeko avuntarjouksesta. Ilmoitan sitten, jos tuo ihan tosissaan on lähdössä vielä vauvan synnyttyäkin ja annan tuntomerkit niin saat sen palauttaa. =) Tai siis mennä saa mutta ei käyttää siihen isyyslomaa.
Höpsötys: kiva kuulla, että jonkun muunkin mies on ajatellut harrastavansa omia juttujaan isyyslomalla ja tullut sitten toisiin ajatuksiin. Antaa jotain toivoa tuon omankin miehen kohdalla. :whistle:

Voimia kaikille päättötöiden/gradujen kanssa tuskaileville, teitä onkin monta...
Ajattelin tänään leipoa jotain vierasvaraa pakastimeen. Toivottavasti jotain jää sinnekin asti. =)

Kuume & pikkuinen 37+6
 
Paradies: Täytyyki käydä lainaamassa toi äiti rakastaa aina, sitä meillä ei oo vielä luettukaan. Kuulostaa kivalta. Joskin täällä käy varmaan niin paljo taustailijoita et jos on tamperelaisia niin joku ehtii varmaan ensin, meidän lähikirjasto kun on toi Metso...
Harmi toi kaukalo-juttu, ketuttaa varmasti!
Ja kiitos nauruista sänkyseikkailujen suhteen, kuulostaa aika tutulta. :D
Mä oon yrittänyt kylläkin vähän rajottaa tota kolmatta ässää kun oon viime ajat kuulunut siihen harvaan joukkoon joka ei tahtois beibeä ihan vielä ulos. Mulla varmaan viiraa päässä mutta mietin oikeesti sellasta et sillä on varmaan niin kiva ja lämmin olla siellä, olkoon nyt niin kauan kuin viihtyy. Kyllä se ehtii täällä kylmässä maailmassa sitte olemaan enemmän ku tarpeeks. Hui. Oisko jotain tekemistä ton mun alakulon kanssa... Mut en mä kyllä taida olla ainoa joka on huolissaan siitä millaiseen maailmaan on lasta tuomassa? Eikö se kuulu tähän vaiheeseen?
 
Lentis: Tosi mielenkiintoinen tuo kirjaprojekti. Toivottavasti saat sen valmiiksi. Ja kiva, jos siellä yliopiston vaihto sujuu helposti.

Mun tädillä oli kirjaprojekti useamman vuoden ja teki siitä lopulta omakustanteen. Hyvin on menny kaupaksi, kun sai sen ennen joulua valmiiksi. Uusi painos otetaan lähitulevaisuudessa. Ei siis välttämättä huono vaihtoehto sekään..

Mutta HY:ssa oon mäkin opiskellut! Hauska yhteensattuma. Vuosina 2000-2008. Pääasiassa käännöstieteen laitoksella Kouvolassa ja opettajan opinnot Helsingissä.

Haavemamma Älä nyt vielä rupea synnyttämään... Kun mä oon niin luottanut siihen, että sä ainakin oottelet kauemmin synnärille lähtöä ku mä. Kaikesta sitä lohtua saakin... :xmas:
 

Yhteistyössä