Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA!!~

smirgelin :hug: :hug: Kurjaa joutua sairaalaan! Voimia.

Toukka jee kun pääset häätöön :D Tsemppiä kovasti!

Audriina Meillä kaksi kattia. Ollaan järjestelmällisesti häädetty vaunuista, jotka ovat olleet esillä jo ennen joulua ja sama pinnasängystä, johon ei kyllä ole kumpainenkaan kateista tuntenut vetoa... Nyt ovatkin jättäneet vaunut rauhaan... Mitään sen kummempia suojia ei olla hankittu sänkyynkään. Ajattelimme katsoa tilanteen mukaan. Jos sitten tarvis hommaamme... Kissat ovat saaneet myönnytyksenä maata hoitopöydällä.... Mulla on ennenkin ollut kissoja ja vauvoja. Toisen kissan kanssa tuli aikanaan ongelma, kun meni vaunuihin vimmalla... Lopulta löysin vauvan päältä vaunuista ja kerran naapurin vaunuista, jolloin katti lähti kattitaivaaseen. Mutta nykyään on ne verkot ihan eri, kun silloin 12v sitten.... Sanottakoon, että se kattitaivaaseen mennyt kissa, oli muutenkin aika kiivas ja arvaamaton. Oli tullut meille aivan liian pikkuisena... Nämä nykyiset katit taas lempeitä, kun lampaat... :)
Niin ja vesisumupullohan on loistava häätöväline kissalle... Yhdistävät aika pian kielletyn paikan ja inhan vesisuihkun turkissa... :whistle: :whistle:
 
Onnea vauvan jo saaneille!

Toukalle onnea matkaan!

Kissoista meillä on yksi nyt ja esikon olles vauva oli kaksi.
Vaunuissa oli se kissasuoja kun aluksi olisvat sinne menneet.
Lopulta ne sit otti torkkua siellä alakorissa, vauvan univahtina..
Muuten ei niistä ollut mitään ongelmaa, toinen ei välittänyt
vauvasta ollenkaan ja toinen oli sit kamu, loppuun asti olivat
kun paita ja peppu, ulkonakin peräkanaa kulkivat.
Ja meillä ei ole makkareihin koskaan ollut kissoilla mitään asiaa,
eikä ne sit ole sinne pyrkineetkään.

lastenkirjoja luetaan meillä paljon ja on niitä jo hyllyssä
jo aikamoinen kasa.. mä ite olen (ollut ) kova lukemaan ja
pidän kirjoista. Tyttö kyllä tykkää kun luetaan ja ihan päivittäin
me luetaan monta kirjaa. Ja myös kirjastossa vieraillaan ahkeraan.

Jeps, huomenna taas neuvola.
Olo on kyllä nyt tosi nuutunut. Yöt on risasia, ei saa nukutuksi.
Ja sitten tuo alapää on kippee, vihloo jne. eikä taho päästä
kunnolla kävelemään. Tytön nostaminen tai kauppakassin,
tekee tosi häijyä. Ja tää varmaan vielä pahenee loppua
kohden.. no, ei auta kun kestää vaikka tuskaa on.
Ja sitten toisaalta, tuntuu että en ole ihan vielä valmis
vauvan tuloon.

Tsemppiä vaan mammat viimesiin hetkiin!!

iitukka ja helmi 37+4
 
smirge :hug:

toukka tsemppiä vauvan häätöön!

jonniina hmm,mistähänpäin mahdoit olla,mietin mitäs kauppoja siellä ois :D meiltä löytyy Carlssonilta Aventtia..
ja tuolla on myös: http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=list&category=vauvanurkka&PHPSESSID=3abe7220afacd55259fb49bc6d502ba9

lastenkirjat meillä on hurjat kasat kirjoja. Poika on tykänny niistä ihan vauvasta asti ja ei semmosta päiväää oo ettei meillä luettas! Kirjastosta aina tuodaan vino pino kirjoja,välillä ihan hävettää ku tulee 15kirjaa yhellä kertaa :whistle: Sit on paljon mun omia vanhoja kirjoja ja si kuulutaan lasten parhaisiin kirjoihin (tosin vielä tilattu sieltä mitään....) ja sit aina silloin tällöin ostan jotain, kirppiksiltäkin tekee löytöjä välillä :) miina ja manu ja pupu tupunat on meillä nyt kova sana :)

:hug: kaikille tarvitseville!!

L&M jotka varmaan merkkaa vielä tänä iltana täällä et pysyy perässä:D
 
Smirgelin :hug:

Toukka :hug:

Kuume kylpylään menossa... uimaanhan ei kai enää tuossa vaiheessa saa mennä tulehdusriskin takia...?

Almaa mulle ylilääkäri TYKSis sanoi, ett jos menee niin myöhään ettei epiduraalia voi enää antaa, niin spinaalipuudutuksen kyllä voi =)

Sf-mitasta vielä... on TOSI paljon heittoa mittaajasta riippuen. Mulla neuvolas viimeks mitattiin 33cm. Kahden päivän päästä TYKSis mittasivat 28cm :whistle: eli 5cm eroa!! :LOL: Eikä tosiaan kysymys siitä ett vauva olis laskeutunut tai kiinnittynyt tai mitään...

Lastenkirjoista kun nyt tuli puhetta niin aloin heti miettiä ett pitäiskö vauva liittää johonkin?? Suosituksia?? Molemmat vanhemmat lapset kuuluneet erinäisiin kirjakerhoihin aikoinaan... olis kiva taas saada uusia kirjoja =) Mitä suosittelette...?

Huomenna neuvolaan :wave:

UÄ 36+5
 
Almaa Sain just tänää sen lääkärin lausunnon sieltä sairaalasta ja siinä luki noi kuinka paljon on auki sun muuta ja lopussa oli että synnytys ei ole täysin käynnissä, eli joltain osin siis on käynnissä kuitenki.. Ilmeisesti täysin käynnissä on sitte kun on säännölliset supistukset, mitkä multaki alko viimeks oikeestaan salissa vasta. Jännittää vaan kun tota avautumista on tapahtunu vähän niinku huomaamatta, eniten on ollu alakroppa, selkä ja varsinki reidet kipeinä.

Nii ja mulle terkka sano että ei tulis jäädä kotiin odottelemaan mitään 5 min välein tulevia suppareita tässä tilanteessa, vaan sitten lähteä kun huomaa että niissä on jotain säännöllisyyttä. Tai jos vedet menee. En sitte tiiä sanoko osaltaan sen takia noin kun mun edellisestä synnytyksestä on vaan vuosi ja sekin oli suht nopea vaikkakin käynnistetty.
 
pur
JONNIINA Mulla on rintapumppu valmiiks hommattuna ja Ainun. Sattu kerran kirpparilta niin halpa silmään et aattelin, et voinhan sen jollekkin antaa jos ei itelle käyttöö tuliskaa. Sähkönen on ja ajattelin sit ihan reilusti ottaa sen neuvolaan mukaan, voivat sit opettaa käyttää sitä oikein jos välttyis noilta Ainuun liittyviltä lukemiltani ongelmilta.

VOI SMIRGE :hug: , tuuhan ilmottelee itestäs ku jaksat

Ny ei enää kippenä jaksa lukee tsori
Pur
 
Smirgelin: :hug: Voimia!

Labello: Oon kans miettinyt et onko jotain rajaa montako kirjaa kirjastosta saa kerralla lainata. :whistle: Niitä taitaa nytki olla pari kymmentä lainassa... Barbapapa on meillä ehdoton hitti tällä hetkellä, samoin Puppe, Puuha-Pete, Pupu Tupuna, Richard Scarryt ja tietysti Mauri Kunnakset.

Absa: Kiva kuulla että kämppisongelmat alkaa ratketa ja hienon tukiverkoston oot onnistunut rakentaan!

Mä varaudun taas masennukseen samanlailla ku viimekski et käyn varmaan sairaalassa jo kätilön lisäks psykiatrisen sairaanhoitajan tms. kanssa synnytyksen läpi ja muitakin tuntemuksia... Perheneuvolan psykologin numeron oon antanut miehelle et soittelee sinne sit mun puolesta jos alkaa huolestuttaan. Ekat merkithän synnytyksen jälkeisessä masennuksessa on se että tunteet katoaa, pystyy hoitaan ehkä vauvaa ja tekeen kotitöitä mut ihan robottina, ilman mitään fiiliksiä. Sitä on vaikea muiden huomata kuin itse, koska päällisin puolin kaikki saattaa näyttää olevan ihan kunnossa. Hormonaalinen epätasapainohan sen tosiaan aiheuttaa, on tosi yleinen ja voi käydä kenelle tahansa et sitä on turha hävetä jos niin käy, heti vaan apua hakemaan. Mä paranin siitä tosi nopeesti sit ku pääsin perheneuvolaan, mua ei vaan terveyskeskuksessa otettu ensin tosissaan!!! Jouduin käymään siellä monta kertaa lääkärin luona päivystyksessä poraamassa ja vaatimassa apua ennen ku sain ajan psykologille. Siinä kuukauden aikana ehdinkin sit romuttaan melkein avioliittoni ja kaikki mahdolliset sosiaaliset suhteet muutenkin. :headwall: No, mutta tällä kertaa tiedän soittaa suoraan perheneuvolaan ja tehdä sen HETI enkä joskus tai jouluna... Jos tarve siis tulee. Toivottavasti ei tällä kertaa tulis. Mut kuulun mä varmaan johonkin riskiryhmään kun taipuvaisuus on kerta olemassa.

uusioäippä: Kai mä voisin suositella vau'kirjaa. Niistä meidän beibe ainaki tykkäs ihan hirveesti. Myöhemmin erottiin siitä ku tykkään shoppailla kirjoja ja valita ne itse. Mut alkuun se oli tosi kätevä kun pienen vauvan kanssa oli muutaki mietittävää ku et mikäköhän kirja sopis minkäkin kuukauden ikäisen kehitystasoon. Sieltä tuli kerran kuussa kirja luukusta ja oli tosiaan aina just oikeat teemat.

jonniina: Huuda huutonetistä sellanen Avent isis. Niitä on aika usein myynnissä ja ihan hyvin voi ostaa käytettynä, sen saa steriloitua. Säästät rahaa ja saat sen postissa. =)
 
Heips.

Onnea vauvan saaneille :flower:

Meniki tunti, ku noi tekstit tost lukas :D
Kävin tänää muutamast kaupast kattelees sitterii, mut ei löytyny. Täytyy prismasta ostaa, sittenkun sinne suuntaa menee.
Ite meinasin liittyä tuohon vau`kirjakerhoon. Mul on tuol muutama semmonen liittymislappu. Oon täs vaa miettin et voisko siihen nyt jo liittyy vai vasta sitte ku vauva on syntyn, ku niis molemmis lapuis kysytää vauvan syntymäaikaa?!

Tyttö-nen & Vaavi rv 37+5
 
tyttö-nen: Sitä vauvan syntymäaikaa kysytään tosiaan vau'kirjaan liityttäessä siks että sieltä tulee aina kuhunkin kuukauden ikätasoon liittyvä kirja. Meillä meni ne ainaki tosi hyvin yksiin, et suosittelen ainaki jälkeenpäin ilmottaan sen syntymäajan sinne. Mutta eihän tässä nyt enää monen viikon heittoa ole mahdollista tulla. ;)
 
TOUKKA ja SMIRGE :hug: ja onnea vauvanhakuun :heart:
ja haluan myös :hug: HM:lle, iso juttu että kerroit äidistäsi.

Minäkin noita kirjoja ja dvd:tä lapselle miettinyt jonkin verran, olen nimittäin itselleni ostanut kasan Myyrä-piirrettyjä dvd:lle jota rakastin lapsena :D Ja kirjoja olisi ihana hankkia ainakin aluksi niitä mitä itse lapsena luki/katseli kuten Puppe koira jne. Siskon lapsille kovasti olen ostellut heitä kiinnostavia kirjoja, ja Myyrä-piirretyt on olleet menestys Absa-tädin luona, en ole niin pitkään heitä paikallaan nähnyt :) Ja aluksi harmittelin kun minulla ei ole omassa kodissa vielä heidän ikäisille leluja, vain vauvan leluja mutta luovuus pääsee valloilleen tädin hankkimilla (puhtailla) festarihatuilla ja peruukeilla :D

Sairaalan tiedoissakin on merkitty vihdoin se masennus et tosissaan ne sen täällä ottikin, mutta otti ainakin siellä entisessä neuvolassa hoitaja tosissaan, yhdenkin kerran kysyi Helsingissä et miten olet voinut ja aloin vauva-asioita kertoa niin sanoi et kiva juttu mutta miten SINÄ olet voinut. Ja aina mainitsi heidän avuistaankin. Jännitti kyllä miten täällä pienessä kylässä on resursseja tämmöiseen etenkin kun mitään ei ole vielä tosiaan tapahtunut mutta tosiaan sai rakennettua oikein mainion verkoston mikä toimii varmasti ja turvaa pikku atson elämän :)

absa ja atso
 
Glow
merkkailen...

Täällä sitä edelleen kutisee maha, jalat, kädet :headwall:
Mä en keksi mitään syytä tohon kutinaan, paitsi joku ihmeen stressi?!? Ei mulla mitään ressiä kyllä ole... Pyykkiaineetkin on hajusteettomia... :/
Eikä ne ole ollenkaan kuivan oloiset. Toki nyt sitten olen rasvaillu hajusteettomalla perus apteekin voiteella suihkun jälkeen, mut enpä ole huomannu apua siitä olevan.
Noh, koksista ei ole soitettu, joten ilmeiseti kaikki arvot on ok.

Vilkaisin tuonne vau´kirjan nettisivuille pikaisesti. Siellä on ilmeisesti erilaisia vaihtoehtoja mitä tervetuliais paketissa on :) raskaana/ vauva 0+ / 1+ jne.
Taidan liittyä kunhan vauva on syntynyt. Esikoisen vauva-aikaan kuuluin siihen ja kirjat oli ihan kivoja.
Oon kovasti harkinnu myös Mauri Kunnas -kirjakerhoa. Meillä tykätään koiramäki ja herra hakkarais kirjoista :)

Minä valitan taas tätä samaa :headwall: Tänään supistuksia, niinkin kipeitä että jalat melkein lähtee alta, kun oikeen tonne sisäreisiin asti ottaa... Aamulla kymmenestä alkaen pitkin päivää säännöllisen epäsäännöllisesti ja ihan sama hommailenko jotain vaiko istun tai makaan. Nyt niitä taas ei ole ollu noin 3 tuntiin :/ Kun nyt ei todellakaan innosta "turhaan" lähtee synnärille, vielä suurempi pelko jos taas pitää lähtee itkien kotiin. Matkaakin on about 50 km.
Paitsi että nyt ne supparit tais taas alkaa, tulis nyt kunnolla prkl
:whistle:
 
Glow mulla oli tuota kutinaa myös aika voimakkaana jokin aika sitten. Kävin myös niissä verikokeissa, mut ei ollu onneksi hepatoosia.

Sittemmin tuo on onneksi helpottanut. Aina välillä kutittaa vieläkin, mut onneks ei enää niin paljon. Terkka meinas, et syy on vaan turvotuksessa ja ihon venymisessä ja kuivamisesessa. :)
 
Hei,

Tänään ollut aamusta asti kovempaa menkkamaista kipuilua selässä ja mahassa kuin aiemmin. Tulee suht kovana. Sitten välillä helpottaa ja tulee uudestaan. Sellainen puolen tunnin välein noin keskimäärin tulee. Voin sanoa, että sattuu kyllä, mutta pitäisikö synnytyssupistusten tuntua jo alkumetreillä todella pahoilta vai alkaako tällaisilla kovilla menkkakivuilla? Yksi kätilö kertoi, että jos rauhoittuu levossa supistus, ei saa aikaan mitään kohdunsuulla. Mutta jos ei niin tekee siellä jotain. Nämä eivät helpota levossa. Panacodilla sain sen verran helpottamaan, että pääsin hakemaan lapset päiväkodista päivällä. Aika kamalalta tuntuu. Samalla myös on viluttanut koko päivän ja ollut hiukan huono-olo. Huomenna rv:t tasan 37+0.
 
UÄ: Joo, mulla ei ole tarkoitus mennä niiden altaiden puolelle. Mies sai vanhasta työpaikasta lähtiäisiksi lahjakortin Holiday Clubille ja huomasin tuossa viime viikolla, että kortti vanhenee jo 14.3. Tuli siis vähän kiire käyttää toi. On kuitenkin ihan kiva päästä syömään hyvin illalla ja aamulla valmiiseen aamupalapöytään. :p

Kirjakerhoihin en aatellut liittyä, kun rakastan kierrellä kirjakaupoissa ja hypistellä kirjoja, En siis halua antaa kirjojen valitsemisen iloa kenellekään muulle. :)

Ai niin, olen myös naimisissa idiootin kanssa. Ilmoitti tänään, että aikoo käyttää isyyslomastaan 2 päivää siihen, että lähtee Ruotsiin työkavereiden kanssa laskettelemaan. :headwall: Tästä on nyt sitten keskusteltu tämä ilta... :| Taitaa tuo nyt pikkuhiljaa tajuta, että isyysloma on tarkoitettu siihen, että on lapsen kanssa, ei työkavereiden. En olis kyllä uskonut, että voi olla noin tyhmä. Kuulemma on ihan sama mitä lomia siihen Ruotsin reissuun käyttää. Ja mä olen luullut olevani naimisissa ihan fiksun ihmisen kanssa.

Kiukkuinen Kuume 37+5
 
Kuume: Sori kun nauran tota sun viestiä, mut mitä muuta voi ku kylpylään ollaan menossa, kirjakerhoista vähän ja sit by the way meinas unohtua et oon naimisissa idiootin kanssa. :LOL:
En mä osaa tohon muuta sanoa muuta ku että on varmaan aika yleistä tollanen vaikka kiehauttaa tietysti. Miehille se isyys kolahtaa kunnolla vasta sit ku vauva on syntynyt. Aiemmin ne ei vaan välttämättä ihan oikeesti tajua. Naisilla on eri asia kun se on niin konkreettista valmistautumista jo sen 9 kuukautta kun vauva kasvaa ja potkii mahassa. Mut eiköhän se siitä sitte, kunhan vaan on paikalla eikä Ruotsissa. :D
 
Mae
Mä tungen itseni takas tähän pinoon, en oo jaksanu (joo, olen ollu tosi saamaton) alku raskauden jälkeen kirjoitella. Kuitenkin lukemassa olen käyny aina kun olen kerennyt.
Mulla oli viikko sitten synnytystapa-arvio ja meinasi, että n 3,5kg vauva olisi tulossa. Ja sanoi myös, että tuskin pelkoa yliaikaisuudesta. Sentin olin auki ja kanavaa 1,5cm jäljellä.
Nyt voisi jo vauva alkaa tulemaankin, kun olen tuon lasten huoneen saanut viikko sitten remontoitua ja kaikki on suht valmiina. Sairaalakassinkin sain vihdoin pakattua, kun neuvolassa "käskivät".
Mulla on tää raskaus mennyt vähän ohi ts. tuossa sivussa. Nyt vasta oikeastaan olen tajunnut, että kohta on lähtö. Onko muilla käynyt näin?
Nyt on useampana iltana tullut tiuhaan aika kipeitäkin supistuksia, saa nähdä saavatko mitään aikaiseksi.
Kuume82 Meillä myös mies yritti ehdotella, että pitäisi isyyslomaa viikon kesäkuun alussa kun silloin on hänen kaverinsa äidin 50v. päivät jonne on menossa. Mä en kyllä edes keskustellut asiasta vaan ilmoitin, ettei se käy lainkaan! Vähän olen tiukkis ;) Sitten yritti lepytellä ja sanoi "lähe säkin mukaan".... Juu, toki lähden viikonlopuksi ryyppyjuhliin (joita inhoan) ja jätän 3kk vauvan hoitoon... Ei oikein tuo lepyttely toiminut.
 
Absa No enpä sitten turhaan kysellyt. Ei ole mitenkään sun viesteistä välittynyt alavireisyyttä. Oikeestaan mietin, että jaksat tosi hyvin kun on kaikenlaista vastoinkäymistä ja kun se pitää vielä kestä "yksin". Mä olisin hajonnut esikoista odottaessa ilman tuota miestä, vaikka jäyhä onkin... Eikä edes ollut mitään ihmeempää kurjuutta kestettävänä. Raskaus vaan. Mutta tosi hyvä, että sulla on asia noin hyvin hoidossa. Toivottavasti nuo tukitoimet osoittautuu hyviksi.

Toukalle hirmusesti tsemppiä koitokseen! Hyvä, että asiat alkaa rullata.

Lapsikirja löytyy meiltäkin. Osasta sen jutuista oon aika lailla eri mieltä, mutta on siinä paljon hyvääkin. Pätee niin kuin varmaan kaikessa, että kannattaa aika lailla suodattaa, mikä sopii itselle. Meillä on sovellettu kirjan neuvoja ainakin taaperon nukkumisongelmissa ja ne ovat tehonneet hyvin.

Vauva-aikana koen saaneeni eniten apuja Tracy Hoggin (olikohan noin?) Opi kuuntelemaan vauvaasi -kirjasta. Meillä oli hankalat ekat kuukaudet, ja elo alkoi sujua paljon helpommin kun alettiin noudattaa tuon kirjan neuvoja. En kyllä ole varma, luinko sen vaan sopivassa vaiheessa, kun tossa kolmen kuukauden kieppeillä alkaa muutenkin itkut helpottamaan.. Sitä kuitenkin suosittelen, jos on hankalaa, eikä kyse ole kuitenkaan koliikista. Siinä on esim. hyviä nukuttamisvinkkejä - kerrottiin ihan tosi selkeästi, miten toimia. Mä esimerkiksi nukutin iltaisin vauvan rinnalle viereeni, kun ei me onnettomat saatu sitä muuten nukkumaan. Vasta kirjan ohjeiden avulla osasin nukuttaa pikkuisen sänkyynsä. Eihän sekään heti sujunut ongelmitta, mutta ne neuvot auttoi hurjasti.

Miehen kanssa on muuten onneksi taas asiat kunnossa!
 
Nytto kaik vauvan vaatteet pesty ja avaamattomat ostokset avattu. Kassit on osittain valmiiks pakattu. Ja tutit keitetty. Sänkyy yms laitan sit vast valmiiks ku vauva on syntyny.

Kävin tänää ilmottamas kuopuksen kouluun, semmone piäni sit taas lähtee syksyl taapertaa sinnekki :|

Vau kirjaan aattelin ehkä liittyy sit vast ku vauva on syntyny ku se tervetuliaispaketti vaikutti kivammalt. Voi olla et jää liittymätki.

Nyt vast on muute tullu turvotust ainaki sormiin. Huamaa sille hyvin ku yrittää laittaa nyrkkiin ni poimut ottaaki toisiis kii :/ . Näyttäis silt ku naamaki ois saanu turvotust. Toivottavast en oo syämäl sitä ainakaa saanu leviimää :eek:
JeJa 37+5
 
isyysloma näkyy olevan miehille omia harrastuksia varten.. meillä meinasi metsästykseen käyttää. Nyt vauva on hurmannut sen niin, ettei se malttaisi duuniin enää lähteäkkään.

Nukutusvinkit katson kyllä siitä kirjasta, joka oli tuolla aikaisemmassa listassa. Esikoisen kanssa tein varmaan kaikki mahdolliset virheet ja on edelleen ihan onneton nukkuja (7v). Täältä saa ihania vinkkejä!

mä odottelen täällä milloin meidän herra mahtaa herätä. Pitäisi pikkuhiljaa nälkä yllättää. aivan päälaellaan vuorokausi rytmi meidän kaverilla. Mutta ymmärrettävää, kun neljäs päivä vasta menossa. Vatsassa oli aktiivisimmillaan aina yöllä.

Täällä minä taistelen imetyksen kanssa. Piti jo soittaa tänään imetystuki ryhmään, kun pikkuinen vaan rupes kirkumaan ,kun rinnalle yritti laittaa. Aivan kauhea tunne!! Meinasi tippa olla linssissä monta kertaa. Isäntä oli aivan vauhkona, että mä tapan lapsen nälkään ja mä olin jo itse ollut pois tolaltaan melko pitkään. Tutteli auttoi asiaa ja muistin viimein, että rintakumit auttaa, kun rinnat pakkautuu. EI vieläkään täysin samaa mieltä pienen kanssa olla rintojen ja äidin maidon ihanuudesta olla, mutta parempaan päin kuitenkin.

Mahavaivoja meillä kans on, mutta niitä taitaa olla kaikilla vauvoilla?! kaikesta huolimatta on nää ekat viikot NIIN ihania! Se on sellainen pikkuinen tuhisija, joka saa kyyneleet silmiin vain nukkumalla sylissä.

Edelleen sekaisin onnesta ja hieman ehkä väsymyksestä.

Ps mies rauhoittoi ja kanteli kaveria tunnin, että mä sain nukkua.. On raukka vaan niin huolissaan pienestä, että sekoaa :)
 
Pixie: Joo ei ookka pitkä aika. :D Taijan liittyä siihen sit ku vaavi on syntyn, ni ei tarvi jälkikätee mitää ilmotella. :)

Tolle ukkelille sanottii tuol työkkäris ku kävi, et hänki saa pitää isyyslomaa tai vapaata, mitä nyt onka.. Mut eihän toi oo ees missää töissä.. :LOL:

Lupasin tuossa veljelle, et otan sen lapsukaiset lauantaina hoitoo. Nuorin sillä on vuoden ikäinen, oppinut kävelee ja käy jo pöntöllä tarpeil :eek: En o kyl ennen moista kuullu, et noin nuoren :D Noh, lauantaita odotelles..

Kovat on taas liikkeet vaavil masus. Ihan säpsähtää täs ku monottaa välil kylkee. :) Välil tuntuu et tulee jo pihalle, ku painaa tuol ja reisiihin tulee semmosii kovii kipui. (niist oon aikasemminki sanon) :p

Jos sitä nyt menis nukkumaa sitte.. =)

Tyttö-nen & Vaavi rv 37+6
 

Yhteistyössä