Hei!
:heart: ystävänpäivä vauva syntyi meille :heart: Poika syntyi 14.2 klo 00.40
Mittaa pienellä 52cm ja 3820g
Kotiuduimme jo eilen! En halunnut olla sairaalassa yhtään kauemmin ja lääkäri suostuikin koituttamaan meidät, huomenna tosin pitää vielä näytillä käydä. Vauvalla kaikki hyvin, samoin itselläni. Ihmeen hyvässä kunnossa on itse jo nyt!
Vauva on nyt kotona ollessa ollut paljon rauhallisempi, kuin sairaalassa oli. Ehkä äidin olo vähän heijastuu häneenkin?
Täällä on isi ja äiti ihan onnessaan! Isoveikka otti uuden tulokkaan vastaan oikein hyvin.
Meikäläinen teki "turhan" reissun synnärille to-pe yönä! Joku nuori nyrpeä kätilö otti vastaan, käyrään ei tullut "tarpeeksi" supistuksia enkä ollut siellä enää niin kipeäkään juuri sillä hetkellä, että sain lääkkeitä kotiin... Otin kotona pe aamuna lääkeet ja sain nukuttua iltapäivään. Herättyä alkoi supistella ja koskea tosi paljon muutenkin. Päätin että nyt mennään taas ja vaadin saada nähdä lääkärin.
Viiden maissa oltiin synnärillä, mies selitti nopeasti tilanteen kätilölle ja lääkäri tulikin pian paikalle. Sattui päivystävänä olemaan ylilääkäri (ilmeisesti koko sairaalan ylilääkäri) joka ei kysellyt mitään, katsoi paikat (edelleen vain sen parille sormelle auki, kanavaa ei jäljellä vai miten se sitten olikaan ) . Lääkäri totesi samantien että tippa laitetaan! Minun ei siis tarvinutkaan esittää kaikkia palopueitani mitä jo mietin, siinä pelossa ettei synnytys taaskaan etene...
Sain tipan klo 18, kunnon supistukset alkoi noin klo 20 ( oli heti melko kipeitä ja tuli tiuhaan ) jossain kohtaa meni lapsivesi ( sitä lorotteli hiljalleen silloin tällöin, kätilö sanoi että se varmaan tulee ylempää ) . Olikin vinkeä tunne kun "poksahti" ja vedet meni kokonaan. Epiduraalin sain "kreivin aikaan" , on vähän sumeaa jokunen hetki ajasta. Puolenyön aikaan alkoi ponnistuttaa. Kätilö käski ensin pidätellä koska oli ihan hetkeä aiemmin katsonut että kohdunsuu on auki jonkun 7-8 cm. Mutta hänenhän oli pakko katsoa se heti uudestaan kun sanoin että en voi pidätellä, suu olikin ihan auki ja lupa ponnistaa tuli, huh hei! 15 min ponnistelua ja poika oli maailmassa
Taisikohan tuo synnytyksen kesto olla joku vajaa 5 tuntia. Meni mun mielestä tosi nopeasti ja hyvin kaikinpuolin. Kätilö oli aivan ihana!! ja miehestä oli suuren suuri apu mulle sekä kätilölle.
Palailen jossain kohtaa lukemaan muiden kuulumiset ja siirtynen vauva puolelle. Vihdoinkin
Nyt on aivan pakko mennä taas katsomaan pikkuista, tuolla se nukkuu :heart: