Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA~ Vol.2

TUULEN SYDÄN onnea teille :)

Mietin missä vimi on? ei ole miljoonaan vuoteen kuulunu mitään... :|

No sitä piti PIXIE kommentoida et jännästi sanottu kaveriltasi, olet liikkunut paljon enemmän kuin minä!! Muutamille tekisi mieli joskus sanoa et ootapa kun olet raskaana niin sitten vasta ymmärrät... Itekin tunnustan :ashamed: juoksutin siskoani, joka raskaana ja hoiteli kotona sitten muut 2lastaan (kun odotti kolmattaan) nyt olen sitten huomannut ja sille sanonut et miten ihmeessä sinä pärjäsit kun en minäkään tämän ekan mahan kanssa meinaa jaksaa tehdä mitään, ja pyysin anteeksi etten ymmärtänyt ennenkuin nyt. Ja nyt sitten vanhempi lapseton sisko juoksuttaa minua harva se kerta kun olemme saman katon alla... Kyllähän sillä lapsellisella siskolla jo elimistö temppuili kun neljäs meinas syntyä kolme kuukautta liian aikasin kun oli niin paljon hommaa. Sitten se meni kaksi viikkoa lasketun ajan yli ja oli vaikea synnytys, istukka ei irronnut kunnolla kun niitä oli kaksi yhdellä napanuoralla :eek: Nyt neljäs täyttää vuoden, taitaa tulla serkku-Atesta Atson kaveri :D
 
Glow
Hei!
:heart: ystävänpäivä vauva syntyi meille :heart: Poika syntyi 14.2 klo 00.40 :)
Mittaa pienellä 52cm ja 3820g

Kotiuduimme jo eilen! En halunnut olla sairaalassa yhtään kauemmin ja lääkäri suostuikin koituttamaan meidät, huomenna tosin pitää vielä näytillä käydä. Vauvalla kaikki hyvin, samoin itselläni. Ihmeen hyvässä kunnossa on itse jo nyt!
Vauva on nyt kotona ollessa ollut paljon rauhallisempi, kuin sairaalassa oli. Ehkä äidin olo vähän heijastuu häneenkin? ;)
Täällä on isi ja äiti ihan onnessaan! Isoveikka otti uuden tulokkaan vastaan oikein hyvin.

Meikäläinen teki "turhan" reissun synnärille to-pe yönä! Joku nuori nyrpeä kätilö otti vastaan, käyrään ei tullut "tarpeeksi" supistuksia enkä ollut siellä enää niin kipeäkään juuri sillä hetkellä, että sain lääkkeitä kotiin... Otin kotona pe aamuna lääkeet ja sain nukuttua iltapäivään. Herättyä alkoi supistella ja koskea tosi paljon muutenkin. Päätin että nyt mennään taas ja vaadin saada nähdä lääkärin.
Viiden maissa oltiin synnärillä, mies selitti nopeasti tilanteen kätilölle ja lääkäri tulikin pian paikalle. Sattui päivystävänä olemaan ylilääkäri (ilmeisesti koko sairaalan ylilääkäri) joka ei kysellyt mitään, katsoi paikat (edelleen vain sen parille sormelle auki, kanavaa ei jäljellä vai miten se sitten olikaan ) . Lääkäri totesi samantien että tippa laitetaan! Minun ei siis tarvinutkaan esittää kaikkia palopueitani mitä jo mietin, siinä pelossa ettei synnytys taaskaan etene...
Sain tipan klo 18, kunnon supistukset alkoi noin klo 20 ( oli heti melko kipeitä ja tuli tiuhaan ) jossain kohtaa meni lapsivesi ( sitä lorotteli hiljalleen silloin tällöin, kätilö sanoi että se varmaan tulee ylempää ) . Olikin vinkeä tunne kun "poksahti" ja vedet meni kokonaan. Epiduraalin sain "kreivin aikaan" , on vähän sumeaa jokunen hetki ajasta. Puolenyön aikaan alkoi ponnistuttaa. Kätilö käski ensin pidätellä koska oli ihan hetkeä aiemmin katsonut että kohdunsuu on auki jonkun 7-8 cm. Mutta hänenhän oli pakko katsoa se heti uudestaan kun sanoin että en voi pidätellä, suu olikin ihan auki ja lupa ponnistaa tuli, huh hei! 15 min ponnistelua ja poika oli maailmassa :)
Taisikohan tuo synnytyksen kesto olla joku vajaa 5 tuntia. Meni mun mielestä tosi nopeasti ja hyvin kaikinpuolin. Kätilö oli aivan ihana!! ja miehestä oli suuren suuri apu mulle sekä kätilölle.

Palailen jossain kohtaa lukemaan muiden kuulumiset ja siirtynen vauva puolelle. Vihdoinkin :)
Nyt on aivan pakko mennä taas katsomaan pikkuista, tuolla se nukkuu :heart:
 
Miro Matiakselle myös onnea!!

Ja tervetuloa Möhkö!! Lisää vaan porukkaa että riittää seuraa meille myöhäisille!!!! Niin kuulkaas se on MINÄ joka täällä yksinpuhelee pitkälle maaliskuuhun :kieh: Edelliset syntyny 41+5 ja 41+4 (käynnistämällä) eikä tämä ihan heti oo syntymäs :snotty: La 27.2. Eilen lääkäri sanoi, että väljästi sormelle auki eli ei ihan lähipäivinä kyllä syntymässä :kieh:

Mun mielest me voitais laittaa KISA pystyyn siitä kuka tääl on viimeinen ja palkita oikeen ruhtinaallisesti kärvistelijöiden kuningatar :D Ei tuntuis NIIN pahalle täällä viimeisenä roikkua :LOL:

Toi 6.3. tosin taitaa olla hyvä päivä. Mullakin silloin kontrolliaika äippäpolille ja viikkoja silloin 41, kotiin en aio ilman vauvaa tulla :kieh:

unikeko mulla särkee nyt päätä kolmatta päivää. Särkylääke vie terävimmän kivun mut ei kokonaan. Raskausmyrkytyksen "alkua" kun ollut, soitin kans eilen äippäpolille. Käytiin siellä tarkastuksissa ja kaikki hyvin. Nyt vaan seurataan, seurataan... ja päätä särkee :/

Pixie ei sun tarvii ketään laskee kotiis kotiutumispäivänä, en aio minäkään. Pitää sitä saada hetki rauhassa aloittaa ihan uusi elämä... kaikki muuttuu ja on ihan outoa. Mua ainakin jännittää jo pelkkä ajatus siitä...

Nyt puita lisää takkaan ja kauppaan....

UÄ 38+3
 
Tyttö tuli maailmaan rv:lla 39+2, torstaina 12.2 klo 13.03. Tirriäisen mitat olivat 3255g ja 49 cm, pipo 34,5 cm. Laitokselta kotiuduimme eilen ja elämä on ihanaa :heart:

Nyytin tuhistessa tässä sylissäni yritän kirjoittaa samalla vähän synnytyskertomusta. Vedethän mulla meni silloin ke-iltana, supistukset alkoivat tunnin kuluttua siitä. Talosta ei löytynyt yhtään Panadolia, joten kaikenlaisia muita konsteja tuli sitten kokeiltua ennen kuin oli lähdettävä laitokselle. Sinne saavuimme 04.30. Kättärillä oli synnytyspuoli sillä hetkellä täynnä, joten ohjasivat meidät päivystysosastolle käyrille. Synnytyssaliin pääsimme vähän seitsemän jälkeen verinäytteiden antamisen jälkeen. Siitä se sitten jatkui: keinutuolissa väliin keinutellen, lämpöpulloja ja terapiapalloa hyödyntäen edettiin kohti ilokaasua ja lopulta spinaalipuudutusta. 15 minuutin ponnistusvaiheen päätteeksi sain tytön rinnalle.

Alkuun oli syöteltävä tiheään, kun paino vain putosi, mutta saimme eilen kuitenkin kotiutumisluvan - voi autuutta =) Eka yö nyt takana ja kaikki on sujunut enemmänkin kuin hyvin. Piiperöinen on rauhallinen tapaus ja antaa vanhemmilleen aikaa opetteluun. Tästä on hyvä jatkaa.

Onnea myös muille vauvan jo syliin saaneille ja tsemppi :hug: kaikille sitä vielä odottaville. Nauttikaa tosiaan siitä vauvamahastanne! Tää hyllyvä versio on - noh, sittenpähän näette :LOL:

Juuri varasin ajan neuvolaan painokontrolliin, huomenna mennään näytille. Toivottavasti paino on nyt pysynyt noususuunnassa.

Nimiko ja Tuh-Tuh (ihan pian 4 vrk :heart: )
 
vauva uutisia tulee nyt tiuhaan tahtiin... hyvä hyvä :heart:

Glow ja nimiko paljon onnea teille molemmille :hug:

Pixie mun mielestä sun ei tarvitse ketään kotiis päästää jos et jaksa ottaa vieraita vastaan.. jos joku vetää herneen nenään niin anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.. :hug:
 
Pakko kommentoida pikaisesti tota kyläily juttua...

Eräs sukulainen meni siskon vauvaa katsomaan toooosi hyvissä ajoin; Olihan sisko ollu jo sairaalassa pari päivää, mutta kipeenä kipristeli, kun vasta käynnisteltiin. Ei hirveesti hymyä vieraille siinä tilanteessa irronnut.
Sisko kiusaskin mua, että kai sitä meidän murua saa tulla huomenna jo kahdeksalta katsomaan... Sektioon ollaan menossa ja osastolla pitäis olla seiskalta.

Ei vieläkään kauheesti jännitä. Ehtiihän tässä iskeä vielä vaikka minkälainen horkka. Ainakin mieheen, se on ihan paniikissa. Itellä ajatukset pyörii enemmän lopputuloksessa kuin operaatiossa.

Kämmenet ja jalkapohjat on muutamana päivänä kutissu ihan hemmetisti. En viittiny kuitenkaan enää labra-aikaa varailla. Tulokset olis tullu pahimmassa tapauksessa vasta tänään ja sairaalaan oon menossa kuitenki jo huomenna. Muru on melskannu siihen malliin, ettei paljon tarvi liikelaskentaa harrastaa :heart:

Onnea vauvautuneille ja tsemppiä muille
 
Ja taas uusille vauvautuneille onnea! :flower:

:wave: Mä ilmoittaudun kanssa tämän pinon jumbosija taistoon! On kai maaliskuukin ihan hyvä kuukausi syntyä. :D

Joko joko Käytiin esikoisen kanssa ap kerhoilemassa. Aavistuksen verran rasittaa kun ekat kommentit kun saavutaan paikalle "vieläkö olet yhtenä kappaleena, koskas se la olikaan". :kieh: Onneksi noin muuten sukulaiset/ystävät eivät pahemmin kysele...arvaavat varmaan mua reaktion.

Prillille tsempit huomiseen.

kimallus 38+4
 
Täälläkään kanttiinissa ei kukaan enää kysele jokojoko, katsovat vaan ilmeellä et vielä tuokin tuossa ja nyt ei ketään hymyilytä kun minä tässä kipeän selän kanssa kekkaroin kassalla, luulevat varmaan että se pää on jo ulkona haaruksissa kun niin vaikeasti kävelee :LOL: Voi olla että näytänkin siltä ettei kannata kysyä, en jaksanut laittaa peiteväriä ja näytän siltä kun olisi viikon valvonut putkeen :D on niin mustana silmänaluset..
 
Mä en varmaan voi osallistua tohon jumbosija-taistoon kun LA on kuiteski ylihuomenna. Mut luodakseni omalta osaltani joukkuehenkeä niin voin ainaki yrittää kärvistellä maaliskuulle asti! Jeah.
Tänäänkin oon onnistunut haukkumaan täällä jo sukulaiset ja kaverit. :D :ashamed: Ja kävin äsken mielenkiintoisen keskustelun gmailissa mun veljen kanssa siitä että onko ok heittää huonekalut yksitellen ikkunasta ulos jos vaan tekee mieli? :kieh:
 
Pakko tunnustaa, että jännittää ja pelottaa.

Mulla on kohta neuvola, katotaan lähettävätkö käymään synnärillä. Ei siksi, et ois nyt yhtäkkiä yllättäin synnytys käynnistynyt, vaan siksi, et onko joku vialla... :( Vauva liikkuu kyllä, mutta mä hädin tuskin tunnen niitä, osaa en lainkaan. On ennenkin ollu näin, mut nyt tämä on vaan heikentynyt päivä päivältä viimeisen viikon ajan, kun normaalisti se sitten on yhtäkkiä löytäny sieltä spurtin. Toisaalta nytkin se aina välillä (kerran päivään) onnistuu tekemään voimakkaan liikkeen, mutta muuten en juuri tunne. Hassua, kun maha heiluu ja hötkyy, mutta mä en tunne mitään. :xmas:

Pelkään, et mulla on ne vähäisetkin lapsivedet kadonnu nyt jonnekin. :| Noh, kattotaan, mitä ne kohta neuvolasta vinkkaavat. Soitin eilen jo synnärille tän takia, mut sanoivat, et odottele tähän tän päivän käyntiin ja neuvola tarkastaa ensin tilanteen, kun vauva kuitenkin liikkuu (mun vaan on tosiaan keskityttävä huomaamaan ne liikkeet).

Joo...
 
Kärppis Tsemppiä kovasti, onneksi saat kohta asiaan selvyyden, ja uskon että kaikki on ihan kunnossa. :hug:

Mä en ole kyllä tehnyt mitään erityistä liikelaskentaa. Eilen illalla nukkumaan mennessä iski paniikki, että koska oon edellisen kerran tuntenut liikkeitä. Aloin tökkimään masua ja kyllähän sieltä vastaus tuli, mutta en ole kyllä ihan laskemalla laskenut noita liikkeitä. Pitäisiköhän? :ashamed: Onko teille muita ohjeistettu niin tekemään?
 
Kiitokset taas synnytyskertomuksista.
Kärppikselle onnea matkaan. :hug:

Mulle on liikelaskennasta sanottu, että sitä pitäisi tehdä, jos vauvan liikkeet tuntuu vähenevän.
Meidän pikkuinen on edelleen todella vilkas liikkeissään, joten en ole vielä kertaakaan laskenut niitä. Ennemmin koitan välillä rauhoitella toista silittelemällä, kun mahanahka on kovilla, kun tuon kokoinen ihminen sitä riehumisellaan venyttelee.
 
KIMALLUS annettiin niitä ohjeita ainakin viimeksi kun olin vkolla 36 sen diabeteksen takia yötä sairaalassa mutta en ole laskenut sen kummemmin, enkä sitten ole sitä hätäillytkään.. Itekin mietin pitäisikö olla tarkempi, mutta mutta... Ja itse asiassa minäkään en aina kaikkea tunne noita liikkeitä mutta näkee hyvin jos kattoo masua! Mutta minulla oli pari-kolme viikkoa sitten vettä merkattu neuvolakorttiin AFI 20 eli paljon kun joillakin oli jotain 7-8 ja ollu siinä rajoilla.. Nyt oli viime torstaina eri lääkäri ja vanhempi eli kokeneempi (se eka oli erikoistuva vielä) niin se vaan pisti et N enkä kysyny tarkkaa lukua :)
 
Paljon onnea taas vauvan saaneille :flower:

Mulle antoi viime kerralla neuvolassa liikelaskentaohjeen, et jos alkaakin mietityttään että koska on viimeks tuntenut liikkeitä. Sanoi kyllä, että riittää jos niitä päivittäin tuntee ainakin jossain vaiheessa. Mulla on kans välillä vauveli tosi hiljaa ja heti alan huolestuun, mut yleensä sitten iltaa kohden aina vilkastuu. Voin muuten kans ilmoittautua sinne maaliskuulle, ei taida tässä mitään tapahtua ja lask.aika se 27.2. :whistle:

Jaahas, mutta kello rientää, nyt lähden sinne neuvolaan :wave:
 
Mun päänsärylle löytyi selitys: poskiontelotulehdus! Aloin sitä vaihtoehtoa jo eilen miettiin ja ku kaupassa päänsärky taas vaan paheni, hurautin työterveyteen. Selvä tulehdus oik.puolella, lääkääriin kohta menossa :ashamed:

Vauvan liikkeitä tunnen tosi harvoin mutta monesti kun katson mahaa, huomaan vauvan möyrivän. Lapsivettä normaalisti (eilen just tutkittu), etinen istukka ilmeisesti vaimentaa... eikä vauva juurikaan enää potki, lähinnä just möyrii.
 
Kiitoksia vastauksista. :) Mä esikoista ootellessa kysyin liikelaskennasta ja mulla sanotiin, et kunhan liikkeitä tuntee eikä tunnu ne vähenevän. Sillä mä olen nyttekin mennyt. Silloin neukkatäti sanoi et suositukset vähä vaihtelee vastaajan mukaan: jotkut sanoo et pitäis olla 10 liikettä tunnissa (mikä musta on paljon!) ja joku toinen taho 10 liikettä päivässä. |O
Potkuja mäkään en tunne, vaan sellaista kokonaisvaltaista möyrintää (lue: vatsanahka repeää just...).

, kurjaa tuo poskiontelotulehdus. Nyt ei kyllä soisi kellekään mitään ylimääräistä vaivaa.
 
Kärppis ja Pixie, mulla on ihan sama homma liikkeiden kanssa, tuntuu että vähenevät koko ajan... Ja tosiaan senkin takia haluaisin tytön jo ulos mahasta kun huolestuttaa tällänen... Perjantaina kävin jo näytillä synnärillä ja käyrillä makoilin. Siinä vauva sitten onneksi vilkastui ja viikonlopun ajan liikkeitä tuntuikin ihan hyvin. Tänään taas ollut hiljaista ja äsken neuvolassa sykkeet olivat vain 125, kun ennen ovat aina olleet 140 tai enemmän... Terkkarin mukaan olivat ihan hyvät sykkeet, mutta itseä alkoi taas huolettaa...

Toivotaan Kärppis, että siellä on kaikki kondiksessa!

Täällä on muuten nyt ehkä bongattu ekat oikeat supistukset. Ei oo mitään menkkakipuja vaan ikäänkuin "terävämpiä" ja kestävät vähemmän aikaa. Kumpa ne ei nyt loppuis ja pääsisin vihdoin hommiin. Nuppi leviää pian muuten ja alan harrastaa tota Pixien ehdottamaa urheilulajia..

:D KÖ ja Tao 40+6
 
GLOWLLE ja NIMIKO onnea vaavelista :flower: :heart: :heart: :heart:

PRILLILLE onnea matkaan huomiselle... :attn: :attn:

PIXIE kiitos nauruista... Harmi kun asutaan täällä anoppilan kellariosastolla, niin ei kovin korkealta saa noit laitteit lentää... Ei olis hirveän näyttävää.. :whistle: :whistle:

Mä luulen et vieraiden kanssa on ihan okei tällä erää... Mullehan tämä jo kolmas... Mutta hiukan jännituksel odotan ton anopin reagtiota vauvaan... Kun on muutenkin sellainen hössötin ja asuu tuossa seinän toisella puolella... Meillä ei saa edes ovia lukkoon sen puolelle, kun on yhteinen eteinen josta lampsitaan sit hänen puolelle... Ja makuuhuoneeseensa kulkee meidän olkkarin ohi :eek: :eek: Ja jos nuo miehen sisarukset käy, niin ne niin omaa perhettä, ettei ne mua varmasti haittaa..

Oli hauskaa kaupoil neiti 11v kanssa, se niin ihana haluaa kantaa kaiken... :heart: Mulla supisteli tarjoustalossa.... JA toinen epäili, että lapsivedet tulee varmaan ihan just.. ETTÄ MITÄ ME SITTEN ÄITI TEHDÄÄN? Eipä tullu ei eikä enää supistelekaan... KVART ÖVER mä mieluusti lahjoitan sulle näit supistuksia, jos saisi toivoa niin ottaisin tän niin, et ei olis mitään ennakko ja harkka juttuja ja sitten vaan selkeästi alkaisi synnytys... Ärsyä miettiä, et onkohan tää ny sitä vai mitä.... Meinaan torstaina pyytää äippäpolille pääsyä, kun viimeksi on katsottu tuonne viikolla 36...

UÄ mulla oli ihan sama kauhea päänsärky ja sitten olikin poskiontelot!!! :hug: Mä kun luulin raskausmyrkytykseksi... Juuri loppui toinen antibioottikuuri... Kaveri sanoi, että lähtee kuulemma pois vasta sit kun on, vauvakin maailmassa... Siltä vähän tuntuu, kun vieläkin on sellainen tunne tuolla ontelois... Hiivatulehdus on ainoa aikaan saannos noist lääkkeist... :ashamed:

Liikkeitä ei ole tarvinu tarkkailla täällä, mutta ei niin voimalla ole enää meilläkään liikkunut.

KÄRPPIKSELLE voimia on inhottavaa olla huolissaan. Joku muukin oli...

UÄ LOISTAVA idea tuo KÄRVISTELIJÖIDEN KUNIGATAR!! B) B) Mukana ollaan... :LOL: :LOL:

Ostettiin muuten vohvelirauta äsken, joten meillä on ainakin vohvelikestit tänään. :) :p
 
Mul on l.a perjantaina mut oon kyl iha varautunu maaliskuul oottamaan. Ei sillo olis kuitenkaa ku viikon yli eli kisas ollaa :D

Liikelaskennast en oo laskenu mut iltasin yleensä tökin sit jos en oo muistanu päiväl ollenkaa kattoo et onks liikkunu. Eile koitin sitä liikelaskentaa mut en sit "osannu" ku en tiänny mikä on yks liike ku sehän voi möyrii kauanki jos on vilkkaal pääl.

Nyt oli sit pakko heti alkaa tökkii ku en oo kiinnittäny huomioo tänää ku oon koko päivän kurannu kämppää. Nyt on kyl oloki sellane et ei jaks ku vaa maata loppuillan.

Vieraita en tod haluu ku kotii pääsee. Iha rauhas haluun olla ainaki sen ekan päivän.
JeJa 39+3
 

Yhteistyössä