Helmimasut 2009 ~Elokuussa~




26.1.2009
nanada (31v).....................???..................esikoinen

31.1.2009
Bianca...............................EKKS.................05/07.....tyttöolo

1.2.2009]
Miss Blue (27v)................... SAS...............neljäs
zelda.........( clomit).............???...............-98,-01,-05
Rosinantte............... ..........SAS................esikoinen .....poikaolo
Ursus maritimus........ .........KYS.............kuudes/ 6/95, 1/98, 2/00, 11/02 ja 8/05. (+ 3/07 sijoitettulapsi )
rimpuli 1-10.2.08.................???.................2km
mimosa28................... ???.........................07/97, 05/00,01/05
Tiitteräinen..........................???..................kolmas
höpsötys(32v)....................kaks.................03/02


2.2.2009
Minni G.............................. TYKS..................8/06
siniraita..............................???................... viides, KM -05
manina...............................HYS...........
Matma................................KOKS.................toinen
lillip(30+v).........................???...................neljäs

3.2.2009
aply......................... ........ KAKS.................03/07
RasuNaamari.......... .........SEKS.................04/04 & 06/07
Jana85........................... ???...............
trionäiti (26v)....................???.....................01/03, 04/04, 10/07
Heidi- ...............................OYS...................esikoinen
Jolie.................................. K-SKS................esikoinen
annis84.............................kättäri...............esikoinen


4.2.2009
Heksamiina.. (IVF).......... TAYS .....
mina78............................SEKS...................11/99
zelda...............................OYS..........
jaana25.................. .... .. KYS...................11/03, 11/05, km 3/08..tyttöolo
Tinttu (20v)...(Clomit).......KAKS.................esikoinen.....tyttöolo
Mangusti80.......................TYKS.........
Orchid x2..........................KOS/H..............poika 01/06,enkelipoika 06/07


5.2.2009
KössiKenguru.(30+v)........NKL..................kolmas
haavemamma73(34v)..( clomit)..PHKS......esikoinen..........poikaolo
luppana.............................KYS..................pojat 05 ja 07

6.2.2009
toukka 2008............ ........??? ........
pinja87........................... LPKS.........10/6, km5/08
savu......................... ....... ???.............
Brierhip............................. TAYS.......02/06 & 08/07

7.2.2009
Martta75...7-10.2.2009....???........... ...
Neiti22..............................PHKS.................esikoinen
Kukka80(28v)....................TYKS.................esikoinen
Lastwish...........................Kättäri...............viides

8.2.2009
Mammutti-Mamma........... HYS....................-98 ja -99
Mööko............ ..................SEKS..................Viides
labello (23v)..................... KYS....................04/06.......poikaolo

9.2.2009
Karvatonkoira(29v)......... KYS.................02/04, 07/07..POIKALUPAUS
KvartÖver................ ...... KOS ................esikoinen....poikaolo
Laa(22v)..........................KOKS...............08/07.........poikaolo
Lorelai (26v)................... KOKS.........toinen..........tyttöolo

10.2.2009
Helmivauva09......... .......LKS......................neljäs
Taavetti81............... ....... ???.................... esikoinen
muumiska................ ...... ???......................neljäs, KM 2/08
tyypin äippä (27v)...........SATKS..................poika 03/07......tyttöolo
millla................................KAKS..................

11.2.2009
fariini...................... ...... ÅCS.....................12/05 & 07/07
Audriina..........................KS-KS..................

12.2.2009
Aamue(19v)....................???........................esikoinen

13.2.2009
Niiskunenä -78....... .. ....K-HKS..................esikoinen
Hepsis.........................naistenklinikka.......toinen..POIKALUPAUS
Phoebs.........................PHKS.....................esikoinen



14.2.2009
Tiiu87...14-16.2.09..........SEKS...................esikoinen
nasu07............................KAKS...................esikoinen
jospi................................KYS......................esikoinen

15.2.2009


16.2.2009
pirppis79................. .... OYS......................esikoinen
Lumikello75................... LKS......................viides
tiivi87.............................???......................
unikeko80......................???......................
jennuli (28v)..................PHKS....................esikoinen
Bourriquet...................naistenklinikka........esikoinen
mutzi81...................... ...K-SKS......................kolmas,eka yhteinen

17.2.2009
Caro79.......... (IUI).........TYKS.....................esikoinen
tatuka(35v)................... .TAYS.....................toinen...........poikaolo
Maya82(26v).........(IVF)..TYKS............tuplat, esikoiset....tyttö+poikaolo
nimiko(36v).....................???........................esikoinen
Mippu85...........................L-pks....................09/05
Emsa...........................naistenklinikka..........esikoinen

18.2.2009
Mabbe............................KAKS....................toinen, -03
jonniina..........................PKKS.....................KM
Pixie............................... TAYS.....................toinen............poikaolo
Pixiedust(35v)............... K-HKS....................esikoinen


19.2.2009
jopa73 (35v)...................kättäri.......... .....toinen, 11/02 kuupas........................ ..HUS......................12/07.................tyttöolo
sasuliini87(21v).............PKKS......................tyttö 10/06

20.2.2009
sinituuli.(28v)..................TYKS.................... neljäs
Kyrsä (24v)................... K-HKS....................neljäs...............tyttöolo
JeJa(30v).......................TYKS.....................kolmas
tyttö-nen(18v)...............KOKS....................esikoinen
kikka74...........................jorvi......................toinen,1998



21.2.2009
Sini74......................... ..Jorvi............tyttö 05/2005
LuNaria(30v).. ..............SEKS......................08/07
iitukka..........( IVF).. ......PHKS..............toinen, 8/06.......tyttöolo

22.2.2009
kuume82......................TAYS.....................esikoinen
Pilkkis(28v)...................TAYS......................06/07
EllaMaaria.....................EKKS....................esikoinen
Lillukka71(37v).............K-HKS...................07/07......poikaolo?
lentoemo-76.................italia......................

23.2.2009
absa(23v).......................KYS.....................esikoinen

24.2.2009
Sleeping (26v)............... NKL...................pojat -04 ja -06...poikaolo
Finttu...(icsi) 24-25.2.......??.....................esikoinen
Marry..............................???....................esikoinen
Huanita...........................KOS...................esikoinen...poikaolo

25.2.2009
Abu (26v)....................... HYS...................toinen, 10/07
Prilli (37v).......................???....................kolmas
Mae...........(clomit)..........KOKS............... poika 08/05.........tyttöolo

26.2.2009

27.2.2009
uusioäippä......................TYKS.................kolmas,eka yhteinen
Naru................................???...................poika 07
Charlott(21v)...................KYS..................esikoinen
Virme(24v).......................OYS.................esikoinen

28.2.2009
Kärppänä heinälatoon.....TAYS...............
tuulen sydän..................???...................kolmas
paveliina..........................TYKS...............09/07


???
Eliza82...................???................
marilin............................??? .....
cockeri...........................???..............
tripletti meillä.................???..................neljäs
shannah........................???


Yhteensä 112+ onnellista odottajaa!


Huonoja uutisia saaneet
Taaperot x3..............KM......................12/04, 12/05. 1/07, 3/08
rytinä....................17.6.KU....................toinen
Dada.........................KM.......................esikoinen
Mimona...................tuulimuna...............toinen
Illuusia......................KM........................toinen
nasumasu.................KM........................toinen
kassu........................KM........................viides ja kuudes
hilmuska...................KM........................01/07
Tittan........................KM........................esikoinen
Angelmum............ ..KM rv14+....06/00, 07/03, enkelipoika 11/06

Aiemmat ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1073303 (linkki kerhoon)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1062475
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1090321

Ilmotelkaa muutoksista tai virheistä niin lisäilen/korjailen :)
 
huh, olipas tullu melkeen 2 sivua tekstiä sitten eilisen joten meni ohi monikin kysysmys ja juttu joten kommentoin sitten taas kun muistan :ashamed:
jotain sentään jäi päähän:

En muista nyt nimimerkkiä :ashamed: np-ultrassa saitte tietää turvotuksesta, kovasti voimia teille, ja toivotaan että istukka tulokset toisi hyviä uutisia :hug:

Kyrsä kuulostaa kamalalta tuo pahoinvointi! Harmi vaan ettei koti-äitiydestä saa sairaslomaa |O kerroit että tyttöä oottaessa on pahoinvointi loppunut aikaisemmin, hmm ton perusteella mun tyttöolo vielä vahvistui :D

labello noin hoikassa varressa huomaa kyllä helposti kun alkaa maha kasvaa, söpöltä jo näyttää :) Mun maha on vielä semmonen kunnon "reppu" esikoisen jäljiltä ettei moni varmaan heti tajuakkaan että sielä jo köllöttelee uusi asukas :D Iltaa kohden kyllä turvotus on aika huimaa :)

facebookista Jos sinne perustetaan semmonen kerho, niin eihän sitä pääse tutkimaan muut kuin kerhon jäsenet? Oon aika hukassa sielä facebookissa joten kyselen siks tämmösiä :D
Ja sitten kun joku sinne sen kerhon perustaa, niin ilmottakaahan täällä, että tietää liittyä!

ON: tänään ollu aika pirteenä, toivonkin jo et se väsymys helpottais pikkuhiljaa!
Piti lähteä oikeen rannalla käymään kun lupasivat että säät alkaa taas viiletä, ekaa kertaa koko kesänä tuli kastettua varpaita veteen :D

Esikoisen kanssa on yöt menny hulinaks kun on oppinut nyt vähän ajan sisällä paljon uusia juttuja (liikkumisesta) joten herätään viim. 06.00 joka aamu.. tänäänkin mies heräsi hyssyttelemään poikaa jo 05.00 |O ja kaiken lisäksi 2 yösyöttöä, joten varmaan tästäkin johtuu mun infernaalinen väsymys..

Täällä puhuttiin autoista, meille riittää tämän hetkinen normaalikokoinen henkilöauto, takakontti on tilava, mutta saas nähä saako sinne sisarusrattaat.. uskoisin :)
Asunto menee vaihtoon, tällähetkellä pikkunen kaksio ja nyt jo tulee seinät vastaan joten rivari kolmio ois haussa :)

kuupas ja masu 11+0
 
Siirrytäänpäs näin etuajassa jo elokuulle, kun Labello meidät tänne jo päivitti...

Hetken olen myös taustaillut,kun ei erikoisempia kuulumisia ole ollut, enkä raatsi myöskään aurinkopäivinä juuri koneella istua. Mulla on taipumus hukata tässä istuessa useempi tunti, en osaa vaan piipahtaa... :whistle:

Onnea ultrassa käyneille!

Ultrassa kävin minäkin siis tänään, ja kaikki on niinkuin pitääkin! =) Ihanaa! :flower:
Kovasti oli vauhdikas kaveri, ja itsepäisesti pimitti niskaa, mutta saatiinhan se sieltä mitattua, 1,1 oli tulos eli vallan mainio. :) pääperämitta oli 45mm, ja vastasi viikkojaan +1pv, mutta siitä ei la.ta aleta muuttaa. Oli kyllä mahtava tunne nähdä pikkusydämen syke ja käsien viuhtominen. Nenäkin erottui selvästi, vaikka uä laite olikin varmaan vuodelta kypärä ja miekka... :D Eipä tullut mieleenkään että siitä jotain elimiä olisi pitänyt erottaa, kuten joku taisi aiemmin kirjotella(vai muistanko väärin..?). Enivei, ruskuaispussiakin oli vielä nähtävissä ja napanuora syheröllä. Mistä muistinkin(aiemmin en ollut yhtään muistanut koko asiaa) että esikoiselta oli napanuora TOSI lyhyt, vain 18cm!! Lääkäri käskikin sitten terkan kaivelemaan arkistoista ajoissa ekan synnytyksen tiedot, kun se sisälantiokin on ahdas. Meillä kun synnytetään eri sairaalassa kuin nämä ultrat jne.. Saavat sit ainakin tiedot virallista tietä sinne TAYSsiinkin.

Prilliille painosta: mulla myös tullut jo alussa useempi kilo (enkä missään missin mitoissa ollut alun alkaenkaan :kieh: ), kun pahaa oloa välttääkseen on tunnin välein jotain puputettava, eikä siltikään auta. Illat on ihan kamalia, aamut suht ok. Paitsi eilen oksensin ekan kerran tän raskauden aikana, ja heti aamusta,ja sillon ei ollut edes paha olo! Ja päiväruuan jälkeen viä toistamiseen. Toivottavasti jää siihen... Liikkuminen on jäänyt mulla kokonaan viimesen puolenvuoden aikana, kun olen kärsinyt nivusongelmasta, jotain repeytymää/arpikudosta tms, eikä voida operoida ennen magneettikuvaa. Ja sitä taas ei oteta raskauden ekan kolmanneksen aikana... Muutenkin vähän arveluttaa koko raskauden aikainen operointi,mutta toisaalta en oikeen sylivauva aikanakaan haluis kepeillä kulkea. :/ Täytynee nyt vaan malttaa ja katsoa mitä lääkäri sit aikanaan magneettikuvan jälkeen ehdottaa...

Palstailemisiin taas!
tatuka+väiski 11+2
 
Niin ja poika-olo on minulla, kun on mennyt alkuraskaus niin samaa kaavaa kuin ensimmäinenkin. Ja ultran jälkeen sanoi mieskin että täytyyhän sen poika olla, eihän tytöt tollasta vauhtia pidä... :) Alusta asti olen poikaa odotellut ja sama veikkaus pysyy edelleen. Aion kyllä rakenneultrassa sitten kysyä että kumpi, eihän ton miehen sitä tarvi tietää jos ei halua... B)

Ja facebookissa olen sen verran tumpelo,että helmimassut siellä vois kiinnostaa vähän ajan päästä, kun tästä ei vielä niin niin moni tiedä... Paitsi että kohta varmaan tietää puolikylää, kun aamulla sairaalalla ultraan mennessä näkyi pari puolituttua+yksi työkaveri... Pienen paikkakunnan iloja nämä :LOL: :LOL:

tatuka+väiski
 
Glow
mäkin korkkaan nyt jo tän elokuun pinon :)

facebook ryhmänhän voi laittaa niin, ettei sitä pääse näkemään muut kun ketkä sinne kuuluu, käsittääkseni näin voi tehdä? :xmas:
olisko nimiehdotuksia ryhmälle?

Herrajestas mikä väsymys!!
Olen parina iltana iloinnut, kun ei olekaan väsyttänyt jo 21.00 ja innostunut valvomaan jopa puoleenyöhön. Eilen katsoin monta jaksa Gilmoren tyttöjä putkeen :D
Nyt töissä silmät ristissä... eikä innosta muutenkaan olla.

Ainiin, olikos ollut jotain veikkailua, kumpi olis tulossa? Mulla on ihan semmoinen olo että tyttö tulisi. On sen verran erilaiset olot ym. ollut kuitenkin kun poikaa odottaessa... saapa nähdä. Aiotaan kysyä ultrassa (lokakuun 3pv, sitä odotellessa...) eihä ne välttämättä kerro. Eilen kysyttiin ultrassa että kertooko ne sitten syksyllä, se oli vähän niin ja näin...
 
Moi vaan!

Enpä ole kovin ahkerasti itsestäni täällä ääntä pitänyt.. Väsymys vaivaa työpäivien jälkeen siihen malliin, että sohva/sänky kutsuu heti ruokailun jälkeen puoleensa.

Viime viikonloppuna kerroimme siis minun puolen lähisuvulle tulevasta suvunjäsenestä ja paljon onnitteluja saatiin:) Siitä päätellen voisin kuvitella, että tulevat isovanhemmat eivät oo olleet ainoita, jotka tätä uutista oli odottanu... Hyvä niin. Nyt mietitään, millä tekosyyllä saatais avomiehen sisarukset kaikki kerralla koolle, että saatais heille asia myös kerrottua. Vain yksi hänen veljistään tietää asiasta ja oli kovin ilahtunut myös:)
Surullista lukea muutamien teiden kirjoituksia appivanhempien suhtautumisesta lapsenlapsiin. Mun avomiehen isä on jo todella iäkäs (+80v), joten hänestä ei varmaankaan tule kovin läheistä meidän vauvalle. Mutta faffa on aina faffa! Terästä se mies ainakin on, sen tietää kaikki!

Mun piti tällä viikolla käydä ylimääräinen neuvolakäynti tiistaina. Mulla alko sattumaan mahaan jo loppuviikosta viime viikolla ja se oikeestaan vaan paheni viikonloppuna / alkuviikosta. Neuvolatäti epäili, että mun laiska paksusuoli on se, joka ne vatsanväänteet aiheuttaa, koska mitään vuotoa tms ei oo ollu. Niinpä mä nyt popsin sit luumuja jälkiruuaks, että saisin suolta aktivoitua.. Onko teillä muilla menny ummetus näin pahaks vai eikö teillä oo tullu ummetusta ollenkaan???

Pissatulehduksista.. Mullahan löyty sillon ekalla neuvolakäynnillä oireettomana sellanen ja nyt oon sit juonu appelsiinituoremehua päivittäin saadakseni happamuutta vähennettyä. Mutta onko sillä joku yhteys siihen tulehduksen uusiutumiseen? Joku teistä viisaammista osas kertoo, et pissatulehdukset ovat yleisiä raskausaikana... voi kääk, toivottavasti mä en joudu siihen kierteeseen! Olin aivan ihmeissäni sillon ekan neuvolakäynnin jälkeen, et MULLA (!!!) oli pissatulehdus kun en oo sitä saanu sitten lapsuusaikojen riesakseni!! Tätä se raskaus teettää.

Maanantaiaamuna neuvolaan sovitulle käynnille. En todellakaan tiedä, mitä oikein odottaa.. Toivon nyt ainakin, että se mun oma neuvolatäti ois jo töissä että pääsisin tutustumaan häneen. Te viisaammat osannette kertoo, millä rv:lla neuvolalääkäri pitäis olla??? Mun LA:han etuaikaistu ultran mukaan parilla viikolla.... Ja enää kuukaus rakenneultraan.. Kamalaa, miten nopeesti aika menee. Sillon tuntu, et se on kamalan kaukana kun gyne varas sen ajan, mutta nythän se on jo ihan kohta.

Masuasiaa... päivän mittaan masu turpoaa siihen mittaan, että iltaisin pitää ettiä löysempiä vaatteita päälle. Ja aamulla pitää kans vähän kattoo, mitä laittaa töihin päälle ettei ala vaatteet liikaa kiristää. Näillä helleilmoilla kun oon 5-6h ulkona päivisin, nii siinä kyllä kaipaa jo miellyttäviä vaatteita päälleen.

Hyviä vointeja teille kaikille muille masunkasvattajille:) huomenna alkaa jo elokuu ja sen myötä helmikuu on taas yhden kuukauden lähempänä;)

Nanada 14+3
 
Korkkaanpa minäkin tämän nipun!

Labello; aivan ihanan masu :heart:

Karvaton koira; sinun perheeellesi voimia, toivon totisesti että asiat kääntyy kuitenkin paremmin päin. :hug:

Kyrsä; miten onkin, koska kotiäidit voi pitää pekkaset ja kertyneet kesälomat ja milloin maksetaan likaisen työn lisä??? Välillä lupailee lapsilleen ihan kohtuuttomia, kun totuus paljastuu huonosta olosta..Mäkin sanoin miehelle, että ei voi luvata ensin kuunnellaan olotila.kivaa..Olisi vaan niin loistavaa huilata kun on huono olo, mutta aika hiljaista jos termiitit hilluu ja vaatii lupausten pitämistä

omaa napaa; mun huono olo oli jo pois ja tänään töissä ihan horror olo.. :x :x kesken lounaan piti lähteä pois syömästä, ei voinut olla, piti mennä vessaan porsliinin ääreen. muutama mainitsikin mun kalpeista kasvoista.. Ja väsy, miten sitä nukkuukaan niin surkeasti yöt vaikka väsyttää??Mä en ymmärrä :/

voikaahan paksusti leidit B)

sini 13+3
 
Ohhoh, kylläpä päivässä oli taas textiä tullut =)

Pilkkis: En kyllä tiedä, että olenko ihan hatunnoston arvoinen äiti tän olotilan keskellä. Kun äiti ei edes lastensa kanssa jaksa/pysty leikkimään :ashamed: Lapset kyselee, et "koska äiti sä taas jaksaisit leikkiä meidän kaa" :( Aika paska fiilis tulee kyllä kun lapset tottuneet saamaan paljon huomioo ja nyt isommat vaan leikkii pihassa kavereiden kanssa ja kuopus kattelee dvd:itä/junioria.... Onneksi päästiin sinne rannalle tänään niin oli lapsilla paljon puuhaa eikä kerenneet miettiä äidin huonoa oloa. Joo sitä juomista suosittelevat kaikille, sanotaankin, ettei hanan ohi kannata kävellä pysähtymättä juomaan.

KÄRPPÄ tekikin sitten upeen ratkaisun :LOL: Numerot on vaan numeroita!!! :D Mitä sillä vaa´alla on virkaa :xmas:

Meillä kans täällä pienet piirit ja koko kylä tuntee toisensa (no ei ihan mut melkeen) ja tänään taas jouduin kaupasta juoksemaan ulos yrjölle. Siinäkin silmät selässä kattelin, ettei vaan kukaan tuttu nähnyt.... Tuntemattomat varmaan luuli mua oikeen kunnon juoppoäidiksi kun puun juurella laatta lentää ja ihan silkkaa vettä tuli, varmaan aattelivat, et "siinä se nyt viinojaan yrjöö..." :LOL: Mitäköhän miettivät jos näkivät mun vielä sen jälkeen ajavan autolla.

Kai tästä pitää mennä laittaan lapsia nukkumaan :/

-kyrsä ja nappula 10+6
 
heissan! Mulla eka uä huomenna. Tuntuu kuin ei olis ketään kotona. Olo on taivaalliene,mitä nyt väsymys. Mitään muuta ei ole. Ekan kans oksensin niin että kaikki vatsasisuskalutkin tais sinne pönttöön tulla. No,huomenna saan tietää masu asukin olotilanne. 11+0 mennään. Mut panen viikonloppuna meiliä,mitä siletä tuli vastaukseksi. Rakenneultrahan tuo nyt sitten on. Ja verikokeet kaupan päälle!!! Isä ei kerkiä mukaan,mutta eipä se mua haittaa. Kyllähän ehtii vielä tulla. La olisi serkun pojan ristiäiset ja olen lupautunut kummiksi ja lukemaan jonkun raamatun lauseen. Mies sanoi,etten voisi laittaa sinne samaa mekkoa kuin oli mulla päällä heidän häissänsä kaksi vuotta sitten. Miksen??? se on oikein kiva kesäleningi ja sopii myös ristiäisiin. En mä nyt ajatellut uutta ostaa,kun en tiedä mahtuuko (toivottavasti) ensi kesänä päälle. Kommentteja???
 
Kyrsä :hug: Voi ei tota kauppareissuakin.. :| Kyllä mä sulle hattua nostan, vaikka kuinka pistäsit vastaan. :D Sun pitää nyt vaan hyväksyä, ettet voi olla ylimaallinen superäiti tällä hetkellä. Ihan perusarjessakin on pyörittämistä kyllikseen.. Sulla pitäis olla se "Äiti on nyt vähän väsynyt"-paita.. :saint: Se, että saat lasten perustarpeet tällä erää jotenkin täytettyä, on tärkeintä ja ihan turhaa on huonoa omaatuntoa potea muusta. :hug: Kiva kuitenkin, et teillä oli tänään kiva päivä rannalla! :) Toivotaan, että pian se olo alkaisi jo helpottaa.. Minkä ikäset lapset teillä muuten on? Niin ja kiitos, eiköhän tuosta mukava reissu tule, vaikka kelit taitaa just huomenna muuttuakin huonompaan suuntaan. :D Luulen, että itelle nuo viileämmät kelit tekee ihan hyvää ja ympäristönvaihdoskin saattaa helpottaa oloa.

Nyt en muista muuta kommentoitavaa.. Täytyy siirtyä mehunkeittoon. :wave:

Pilkkis 10+4
 
Laa
Iltaa,

täällä taas :D ja uusi pino :flower: hirveesti on tullut tekstiä, ei kyl kaikkia muista kommentoida, mut kyrsä meidän likka täyttää vasta vuoden :heart: löysin tuolta netistä ihanan nallekarhukakun ja ajattelin tehä sellasen, mieskin tykkäsi siitä. Kiitos vinkkeistä :flower:
kikka: Mun mielestä voit laittaa sinne sen mekon, sun valintahan se on:)

Tänne ei kummempii...paha olo vaivaa vieläkin, huomenna pitäis ajaa miehen enon synttäreihin, mitenköhän sitä jaksais? :eek:
 
Nyt ollaan sitten jo virallisestikin elokuussa =) .

Kuten huomaatte, täällä on yksi yökyöpeli: on tämä kesäloma vähän pyöräyttänyt rytmiä - illalla kupataan ja aamulla nukutaan... Onneksi on pahoinvointi jo päiväsaikaan hellittänyt (voimia sinulle Kyrsä!), mutta illalla se vielä tahtoo oikein urakalla vaivata. Onko muuten kanssani kohtalotovereita, siihen että hampaanpesusta on tullut oikea peikko? Nimittäin varsinkin illalla hampaanpesu saa minut yökkimään ja usein myös oksentamaan :(

En varmaan ole maininnut, että olen käynyt ultrassa jo kahdesti: ensin viikolla 8+3, koska ennen tätä raskautta minulla oli kohdunulkoinen raskaus ja nytkin oli vuotoa viikoilla 4-8. Sitten se toinen olikin normaali alkuraskauden ultra. Oli muuten aika outoa, että toisen ultran lääkäri sanoi, ettei ole tarvista muuttaa laskettua aikaa (eka ultran mukaan olisi ollut vähän myöhemmin). Kuitenkin kirjoitti korttiin mainitsemani 4. päivän, kun taas itse ja terkka saimme kuukautisten perusteella 2. pvän helmikuuta... Mutta nyt siis noudatetaan sitä lääkärin isolla kirjoitettua 4.2.2009 :LOL:

Rakenneultrassa olemme ajatelleet kysyä sukupuolta: meillä kun ei edellisiltä lapsilta ole enää mitään vauvatavaroita/vaatteita jäljellä. Vois siis vähän suunnata hankintoja mahdollisen tiedon mukaan... (meidän kun ei monien tutkimusten ja ongelmien jälkeen pitänyt enää saada lasta.)

En nyt muista mitä muuta piti kommentoimani... että kauniita unia vaan kanssaodottajat!!!

Toivottelee lillip+edelleen nimetön maha-asukki 13+2 (13+4)
 
hei kaikki... :wave:

oon teidän kuulumisia lukenut mutta kirjoittaminen jäänyt minimiin...
onnellisen tuntuisia odottajia täällä näyttää olevan... =)

täällä päässä kaikki mallillaan viime viikon neuvolalääkärissä ultrassa näkyi pikkuinen köllimässä, ja sydämen syke kuului vatsan päältä kun kuunneltiin... ensi viikolla sitten sairaalaan np-ultraan.
pahaolo on riivannut tosissaan ja nyt on aavistuksen parempi, kunhan syö jotain pientä kerran parissa tunnissa...
viikot meillä alkaa kaikilla jo vieriä ihan mukaville lukemille, jee =)

mulle voisi la vaihtaa 16.2 kun se niin neuvolakortissa lukkee..

mukavaa elokuuta ihan jokaiselle helmimammalle, jennuli :wave:
 
Nanada Täällä ei ole neuvolalääkäriä ollenkaan ellei tarve vaadi. Käydään vaan terveydenhoitajalla joka sitten lähettää lääkärille jos se on tarpeen :/

Kärppä en miekä vaa'alla käy kuin harvakseen, mutta tän painonnousun näkee kyllä ilmankin ;) Vaatteet kiristää mahdottomasti ja jos uusia ostaa, saa suoraan ottaa kokoa isommat. Istumatyö ei kyllä yhtään auta tässä turvotuksessa..

Jo 10+6
 
Mä mietin tota et onko mulla tyttö vai poikaolo, siis mulla on ennestään yksi poika ja kaksi tyttöä. Tää raskaus on mielitekoinen ja vointeineen ihan kuin poikaa odottaessa,mutta sitten taas eilen neuvolassa kuulin sykkeet samanlaisina kuin ne tytöiltä aina kuului,pojalla se oli sellasta hevosenlaukkaa... Mun olo siis vaihtelee päivittäin :)
 
Heippa! :wave:

Käytiin eilen ekalla äitiyspolikäynnillä ja siellähän pikkanen kovasti venytteli jalkojaan! :D :heart:
Viikkoja saatiin 11+3. Hieman oli virtauksissa estettä..mutta näillä viikoilla voi olla sitä muutenkin. Seuraava äitiyspolikäynti on rv:lla 22. Sit näkee paremmin ne virtaukset ja voi hieman päätellä kuinka pitkälle tässä raskaudessa päästään. Toivottavasti ainakin yhtä pitkälle kuin edellisessä raskaudessa! Eli tavoite ois n.rv 35.:)
 
Huomenta!

Eilen illalla kirjoitin pitkän jutun joka hävisi jonnekkin bittiavaruuteen. En alkanut uudestaan kirjoittamaan vaan sammutin koneen ja menin nukkumaan |O

Kuupas: monet taas puhuu, että tyttöä odottaessa on pahemmat pahoinvoinnit. ja pitävät mua outona... Kai se on niin tapauskohtaista...

Nanada: Täällä meilläpäin on neuvola-lääkäri rv 10-11.

Pilkkis: meidän lapset ovat 2,5v, 4,5v ja 6v. *Kiittää hatunnostosta kuitenkin...* :saint: Eipä siinä vaihtoehtoja ole. Mies tekee aika paljon kunhan vaan olis joksus kotona. Nyt vaan alkaa todellinen koettelemus kun esikolla alkaa eskari reilu viikon päästä. Mun pitää hänet sinne viedä joka aamu klo:8.00 kaikkien muidenkin lasten kaa. Jokseenkin jo huvittaa ajatus siitä näystä kun tää ameeba raahaa lapsia perässään...

Mutzi81: Sulla on aikasin syntynyt vauva. Jos saa udella niin mistä syystä pikkunen jo noin aikasin syntyi?

Itselläni ei taas mitään ihmeellistä oloon ole tullut. Samaa oksentelua ja pääkipua. Kai tää tästä. Maanantaina olis neuvolan lääkärille aika aamusta ja voi jestas, et nyt jo väsyttää koko ajatus sinne menosta. Lapsetkin pitäs saada jonnekkin hoitoon. Tuskin otan heitä mukaan kun mun alapäätä sorkitaan. :eek: ja sekin mua pelottaa kun tuntuu, et limakalvot alkaa vuotaa jo pienestäkin kosketukseta ja noi lääkärit ei kauheen helliä otteissaan ole... ja se vuoto mua tietty aina huolestuttaa...

Mä näin TAAS unta, et mun äiti tiesi mun raskaudesta ja se oli ihan kauhea painajainen. En varmaan kerro hälle ikinä.... :ashamed: Kai se joskus näkee..... :whistle:

Kai mä tästä lähden lasten kaa kauppaan, yrjöttääkin koko ajatus, mut ei auta...

-kyrsä ja nappula 11+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja KYRSÄ:
Mutzi81: Sulla on aikasin syntynyt vauva. Jos saa udella niin mistä syystä pikkunen jo noin aikasin syntyi?
Juu eli poika syntyi jo rv:lla 29+5 pahan raskausmyrkytyksen takia ja tyttö syntyi rv:lla 35+5 kun virtaukset huononi, ekassakin huononi mutta lisänä oli myös raskausmyrkytys. Toivottavasti tässä raskaudessa päästäisiin mahdollisimman pitkälle.:)

 
Kerran taisin jotain täällä kommentoida, mutta nyt uskaltaudun jo "ilmoittautumaan" joukkoonne. Tähän asti olen tuolla "hermoilijoiden" pinossa viihtynyt, vaikken nyt niin kovasti olekaan hermoillut :) Olen 36-vuotias ja esikoista odottelen. Tänään kävimme nt-ultrassa ja lasketuksi ajaksi tarkentui 17.2.2009. Kaikki näytti olevan hienosti, kovin rauhallinen (= uninen) sintti siellä oleili. Sen verran venytteli käsiä ja jalkojaan, että kätilö oli tyytyväinen. Ja me myös B) Hienosti olen voinut lyhyttä etovan olon kautta lukuunottamatta. Sitä nyt ei juuri kannata edes mainita, kun olen lueskellut joidenkin olotiloista. Kyrsälle ja muille "vihreille" odottajille vaan kovasti tsemppiä.

Tänään alkaakin kolmen viikon loma, joten palailen joukkoonne elokuun loppupuolella. Mukavaa odotusta kaikille!

nimiko ja vielä nimeämätön sintti 11+1 (tai 3 - kk:n mukaan)
 
Kyrsä Niinhän se kotiäidillä on, ettei muita vaihtoehtoja ole kuin jaksaa ja pärjätä.. Kiva, että sullakin mies on apuna, paikalla ollessaan. Eipä kai sitä neljättä olis tulossa, jos ei mies koskaan olis tukena. =) Kääk, melkonen souvi tuo eskarireissu, kun koko porukan kanssa sinne raahaudut. :D Muakin kyllä naurattaa vähän tuo ameeba-ajatus.. :D Helppohan täällä on naureskella.. :ashamed:

No nyt kamat kasaan ja palaan kuvioihin ens viikon jälkeen! :wave: Hyvää vointia kaikille!! :heart:


Pilkkis 10+5
 
Glow
Huh, huh. Pyöräilin töihin... tulipa aivan kamala olo :eek: perille päästyäni alkoi silmissä sumentua ja oksettaa ja pyörrytää. Näin kävi jo kerran aiemmin kun pyöräilin. Voiko tämä raskaus muka vaikuttaa näin?? Ei lähtiessä ollu mitään ongelmaa. Söinkin ihan hyvin ennen lähtöä. Olen nyt istunut tässä paikallani kohta 30 min. Vieläkin on vähän hutera olo, seisomaan noustessa tuntuu että pyörtyy. :x
 
MUTZI81 Toivotaan, että nyt vauva ainakin sinne rv35:lle asti köröttelisi mukana. Kyllä se kuitenkin on sille pikkuiselle niin paljon parempi tuo mahan oma yksiö kun tää kylmä maailma vielä noilla viikoilla! =)

Nimiko: Tervetuloa! ja mukavaa lomaa! =)

Pilkkis: Muakin naurattaa -VIELÄ! saa nähdä naurattaako enää 11.8 kun totuus iskee vasten kasvoja.... :whistle:

Mymmeliina: Onkohan sulla verenpaineet ihan kunnossa? Itselläni tuo olotila tulee useasti, mutta siihen on syynä sen, että vatsa on tyhjänä kun ei mikään pysy sisällä. Toivottavasti on väliaikaista!

ja takasin siivoilu puuhiin....
 
Hyvää viikonloppua!

nimiko tervetuloa joukkoon!

mymmeliina kiitos kun valaisit tuota facebook asiaa :)

nanada meillä on ollut neuvolalääkäri yleensä samaan aikaan np-ultran kanssa
(+-2pv).. ja seuraavan kerran n. pulessavälissä ja sitten ihan lopussa :)

kikka-74 Voit ihan hyvin mielestäni laittaa sen mekon :) hmm.. eikös se ole np-ultra kun rakenneultra on sitten vasta rv20?

lillip muistaakseni sitä laskettua aikaa ei muuteta ellei se ole +-5pv :)

ON: olo ei kummempi, nälkä alkanut taas vaivaamaan jatkuvasti, ja tosiaan niinkuin joku muukin jo täällä, niin minäkin laitan vaa`an piiloon ja järkytyn sitten vasta seuraavassa neuvolassa :D

Unista oli puhetta ei herkille, sis. ällöö juttuu
Näin sitten ekaa kertaa painajaista synntyksestä! Unessa itkin hillittömästi kätilölle, kun ponnistus vaiheessa olin ponnistanut ulos virtsarakkoni ja jotain suonenpätkiä. Kätilö lohdutteli ja pääsin lääkärille joka tokaisi "selvä tapaus, asialle ei voi tehdä mitään, ei estä tulevia alatie synnytyksiä", eli tuo virtsarakko suonen pätkineen roikkui tuolta alhaalta :x hain unessa vertaistukea ja joku sitten kertoikin vinkiksi lattaa niihin pukama-voidetta :eek:

että tämmöstä, olin aamulla ihan järkyttynyt, sittemmin kyllä naurattanut :D

kuupas ja masu 11+1
 
Glow
Olenkohan mä vähän ajoissa tän asian kanssa :whistle:
Aloin miettimään jo että minkä kokoinen toppahaalari kannattaa ostaa helmikuiselle vauvalle?
Sain jo muutaman ihanan puvun kuvan/tarjouksen meiliini. Koot vaihtelee 56-68cm. 68cm kuulostaa isolta, mutta on kuulema pientä kokoa. Hmmm... Olisko 56cm pieni?

 

Yhteistyössä