HELMIMAMMAT 2008 (9)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnea kirlelle, sitähän se hiljaiselo listoilla tarkoitti. Pari tikkiä kuulostaa ihan sopivalta :)

Tänään on ollut paha olo, oksettava, mutta ei supistele yhtään. Lähdin esikoisen kanssa puistoon ja nostelin kaverin kaikkiin mahdollisiin härveleihin ja keinuihin, että saisin jotain tulosta, mutta ei. Yli taidetaan mennä.

Se sf-mitta antaa jotain viitteitä vauvan kasvusta, mutta siihen vaikuttaa äidin rakenne ja vauvan asento, itselläni se "tipahti" esikoisen käännöksen jälkeen monta senttiä, vaikka ei vauva tietysti kutistunut :). Nyt taas sf-mitta huitelee paljon esikoista korkeammalla (tämä ei ole tajunnut laskeutua, vaan koittaa kiivetä peppu edellä ylös), mutta painoarvio on pienempi kuin esikoisesta. Mutta kyllähän se jotain suuntaa antaa.

Millähän tuon saisi syntymään? Kolmea ässää on vaikea kokeilla, kun meillä ei ole saunaa ja seksi ei voisi vähempää juuri nyt kiinnostaa. Pelkällä siivouksella ei näytä olevan mitään vaikutusta.

Wilma 39+3

kirlelle ja perheelle hurjasti onnea.
niin niitä vauvoja alkaa tupsahdella=)
meillekkin sanottiin silloin rv36 että laskettuna aikana eli huomenna vauva oisi n.4kg. mutta kun yli taitaa mennä niin mahtaakohan olla paljon isompi..silloin 4d:ssä rv25 puhuivat 5kilosesta. mutta voiko sitä tuossa vaiheessa sanoa vielä..noh nyt on kuitenkin mentävä ulos koirien kanssa
Nina 39+6

wilma74, jos yhtään lohduttaa niin meillä on kokeiltu 3ässää ja kaikkea muutakin mahdollista, mutta ei mitään vailkutusta..mulla leveää pää kohta ihan totaalisesti :) hermot on nyt venytetty niin tiukalle kuin mahdollista ja ihmiset ei anna armoa kun koko ajan kyselevät että vieläkö olen yhtenä kappaleena.Tekis mieli vaan raivota ja vetäytyä johonkin koloon siksi aikaa että saa synnytettyä..nytkin meille on tulossa vieraita ja mä en jaksaissssssss... piti vähän avautua hihi:)
huomenna 40vk!!!

Paljon onnea kirle!!!

Momento, perustetaan kerho... Uskallan väittää tietäväni täysin, miltä tuntuu. Luojan kiitos meille ei ole vieraita ollut tunkemassa enää.

auliina 40+1

Oi lisää vauvoja, Paljon Onnea Kirlelle!!!! Olipa sulla tosiaan nopeaa toimintaa!

Kukakohan teistä seuraavaksi :) täytyy tiiviisti seurailla palstaa.

Mulla oli eilen neuvola, kaikki ihan ok, paitsi se verenpaine, mutta ei sekään oo pahentunut entisestään.Paino taas noussu viikossa 800g, no ihan sama oikeestaan, en jaksa välittää, turvotaan nyt sitten ihan urakalla kun kerta alotettiin..

Mulla oli sf mitta 33. se oli vähän kirinyt ja oli nyt tasan käyrällä. Mullekkin 4d:ssä povattiin isoa vauvaa ja mainitsin asiasta haikaranpesän kätilölle ni se totes ettei niillä viikoilla voi semmosta ennustaa. Ja niin se taiskin olla väärä ennuste, koska ei ilmeisesti oo meille tulossa mitään yli 4 kg palleroa.

Nla täti jo sano mulle, että ehkei nähdä enää ensi viikolla, olet ehkä synnyttämässä. Mä kyllä luulen että näen sitä vielä monena viikkona.

Painontunne on alapäässä kova ja semmosia vihlasuja tulee, mutta muuten olo on tällä kypsytysuunilla ihan melko kelpo.

Onneksi ei ollut Rollepalla veritulppa! Olisikin ollut kiva kun oisit saanut vauvan samalla reissulla :)

Jaksamista kaikille ja toivotaan, että on synnytysrikas viikonloppu!

Pullis tasan 38

Huomenta!
Tänään se sitten ois, siis LA. eilen illalla vihloi ihan mielettömästi..nyt ei taas mitään, vauvalla on vaan hikka=)
no maanantaina sitten neuvolaan, tuskimpa ennen mihinkään tulee lähdettyä..=(
Onneksi Rollepalla ei ollut veritulpasta kyse.
mutta kait se on vaan mentävä vaan aamupalalle.
Nina tasan 40

Huomenet.

Ninalla, Momentolla ja Litulatusella näemmä tänään laskettu. Ja Niksulla ja ki-su:lla huomenna. Jännää.....

Safiiri ja Nelkku 37+1 (kuusi yötä perjantaihin)

Litulatusella laskettu aika oli eilen. Olen ollut saamaton, enkä ole saanut vaihdettua sitä tuohon meidän listaan. Eilen olikin melkoisen aktiivinen päivä sähköposti- ja tekstiviestirintamalla. Jos tätä nyt jatkuu vielä parisen viikkoa, hajoaa pää. Eilisiltana tuntui ekaa kertaa jotain HYVIN pientä kipua supistusten yhteydessä, mutta hävisi yhtä nopeasti kuin alkoikin. Kolmesta S:sta kokeilin eilen saunaa ja siivousta; siihen kolmanteen ei löydy nyt kiinnostusta. Ens torstaina taas neuvola ja sitten kuulemma varataan se yliaikaisuuskontrolli seuraavalle viikolle. Joku muuten jossain vaiheessa kirjoitteli Helmimammojen mahdollisista hedelmöityshoidoista ja totesi, että ei taida olla joukossa ketään hoidoilla hedelmöittynyttä. Meillä kyseessä on neljännen inseminaation tulos. Hyvää on kannattanut odottaa, mutta kyllä nyt sais jo tulla. Turvotuksia ei juurikaan ole eikä muita vaivoja, mutta olo on raskas. Ihan pienistäkin ponnisteluista hengästyy nopeasti. Äsken kun laiskottelin ja mietin vuoteesta ylösnousua, tuli yhtäkkiä sellainen kova kaipuu salille. Ihanaa, kun saa taas alkaa liikkua ja touhuta kuin ennenkin. Mutta eniten kaikesta odotan tietysti että näen meidän rakkaan lapsen! Toivokaa mulle niitä supistuksia :) Palataan asiaan...

juu tässähän vois vielä perustaa äkäisten äippien kerhon ;) viime yön nukuin niin huonosti ettei mitään rajaa, tunnin välein ramppasin vessassa ja sitten nousin 4ltä ylös,valvoin taas 3tuntia ja sit sain pari tuntia vejettyä unta palloon.ei kyl aamulla ollu levännyt olo ollenkaan..kyllä mäki varmasti menen neuvolaan vielä maanantaina,kun ei ole mitään tuntemuksia ollu.
40vk

Kirlelle suurensuuret onnittelut, arvattiin että olit vauvaa saamassa:)

Ja onneksi Rollepalla ei ollutkaan veritulppaa, toivotaan että käden olo kohenee pian!

Tuosta sf-mitasta ja vauvan koosta... ei niillä taida kauheesti yhtäläisyyttä olla. Mulla ekassa raskaudessa sf mitta huiteli käyrien yläpuolella koko ajan ja vauva oli ihan normikokoinen 3,5kg. Nyt on ollut sf-mitta keskikäyrällä ja samankokoista on ennustettu tulevaksi. Ystävälläni oli tosi pikkuinen maha mutta vauva oli silti samankokoinen kuin mulla esikoinen.

Multa ei onneksi ihan hirveesti ole kyselty että vieläkö sitä kasassa ollaan. Olen luvannut ilmottaa kyllä kaikille heti kun jotain tapahtuu, niin ehkä he sitten luottavat siihen eikä kysele turhia.

Tarviskohan sitä kolmatta s:ää vielä kokeilla... vaikkei kyllä täälläkään kiinnostusta siihen juuri ole ilmennyt. Alkaa vaan olla niin kärsimätön ja malttamaton että sitä kokeilee mitä vaan vaikkei huvittaiskaan;) Eilisistä lumitöistäkään ei ollut näköjään mitään hyötyä vaikka painavaa lunta lykin puolisen tuntia tuolla pihalla. Jostain palstalta luin muuten että nännihieronnalla olis jotain apua jollain ollut synnytyksen käynnistymiseen, tiedä häntä :O

Kai sitä pitää vielä kauppaan lyllertää kohta. Mutta hermo menee jos ei pian ala ipana syntyä!;)

Suppareita kaikille niitä kaipaaville...

Sirenia 39+5

meikä taas hyökkää tähän väliin (sori, ei ole oikeestikaan mitään tekemistä)..sirenialle tosta nännihieronnasta oisin kommentoinut sen verran että kun mulla oli se yliaikaiskontrolli esikoiselta siellä äippäpolilla niin siellä tehtiin semmonen nipple-testi, eli piti räplätä nänniä tietyn ajan ja samalla ajettiin supistuskäyrää..eli siis nännien hierominen aiheuttaa suppareita, mutta en sitten tiedä kuinka herkästi lähtisi synnytys käyntiin..

"Äkäisten äippien kerho". Mä olen NIIN mukana :)

Äsken tuli itku kun oli nälkä ja väsytti... ihan normaalisyyhän se on tällaiselle kolmekymppiselle itkeä tillittää että kun nälättää! Heh... no, onneksi pari nakkia korjasi tilanteen ja nyt tajuan itsekin taas että olinpas tyhmä. Mutta pinna on kyllä hirmusen tiukalla.

Mulla tuli limpatulppa eilen, mutta eipä sitten muuta ole tullutkaan. Väsyttää ja tylsii - ja toki samalla vähän jännittää/pelottaakin tämä kaikki. Eilinen uusi painoarvio pisti toki vähän mietteliääksi. Onneks sain nyt kunnon lääkkeet tohon käteen, niin särky helpottaa.. se vähän vähentää kiukkuisuutta.

Mä en enää jaksa yrittää mitään S-kikkoja. Eilen synnärillä kätilö sanoi että silittäminen on sellaista sopivaa viime hetken odottajien puuhaa kuulemma. Mun oli pakko todeta siihen, että jos mä ryhtyisin täällä "vapaaehtoisesti" silittämään niin tuo mun mies kuljettaisi mut kyllä jonnekin tutkimuksiin alle nanosekunnin :)

Jeps, mutta ehkä mä siirryn sohvan ääreen katsomaan ensin Serranoja ja sitten toivottavasti jotain mehukkaita synnytystarinoita Holby City Hospitalista...
(get a life.... tiedetään!)

Lauantainjatkoja kaikille ja toivotaan että alkais oikein joukolla supistella!

On tylsää ja äkäistä. Kävin äsken kaupungilla hakemassa uudet silmälasit ja ihmiset alkaa pudottaa silmänsä tämän mahan kanssa. Ylväästi koitan pujehtia ohi niin kuin en olisikaan, mutta tosiaan jo tympii.

Tämä maha on muuten nyt räjähtänyt käsiin, esikoisesta ei jäänyt arpia vatsaan lainkaan (selkäpuolelle kyllä viirut), mutta nyt on navan molemmin puolin iso rivi raitoja. Ihan viimeisen viikon saldoja. Luulin jo onnellisesti selviäväni ilman noita, kun tämä jää meidän viimeiseksi lapseksi ja viikkoja oli jo melkein 39 ennen ensimmäisiä tiikeriraitoja. No, sama se, on tuota ikää ja elämänkolhuja jo sen verran kropassa, että bikineitä ei ole ollut moneen vuoteen :)

Ei tosiaan mitään tekemistä, kunhan näpyttelen aikani kuluksi kun miehet ovat päiväunilla...

Ei mullakaan mitään kerrottavaa kunhan taas täällä roikun=) mäkin voin liittyä siihen "äkäisten äippien kerhoon". siivoilen vaatekkaappia ja vien sieltä turhia ulkovaatteita roikkumaan kodinhoito huoneen kaappiin ja olen saanut kyllä koko makkarin sekasin.vaatteita on sängyllä ja lattialla ja ihan joka puolella. ärräpäät sun muuta vaan lentelee kun raahaan miehen painavia pilkkihaalareita toiseen paikkaan..
tulipa aijemmin syötyä taas suklaata, tosin mieskin tais pari palaa saada, muuten ihan yksinäni sen söin=) niin ja toki pitsaa ruokana tänään, näin terveellisesti täällä tänään=) mutta ajattelin että pah, mitä tässä enään kyttäämään "kaloreita"..no mutta nyt on mentävä jatkaa ennen kun tää innostus laantuu

kiitoksia kaikille ja toivotaan pikaisia supisteluja ja nopeita synnytyksiä :)
mulla oli 36vkol paino arvio sillon 3250 ja rv 38 oli sf mitta 38. ja poika paino 3400.
ei se mitta taida paljoa kertoa aina koosta.
kiirettä on vauvan kanssa pitänyt ja rinta tulehdustakin yrittänyt pukata..
kukahan saa seuraavan pikku tuhisijan :) odotellaan

Onnea Kirlelle ja paljon tsemppiä!
Itse olen vielä ihan ok-mielellä, eihän tässä ole max. kuin 4 vkoa aikaa... Toisaalta olo on kypsynyt tähän mahaan ja olotilaan (ja vatsan toimimattomuuteen) ja toivoo, että eikö se vauva voisi jo tulla ja toisaalta taas kauhistuttaa, kun tietää mitä on taas edessä. Hiukka jännittää, kun taloon tulee taas pieni vauva sekottamaan koko arjen, kun tässä on jo sentäs jonkin aikaa ollut säännölliset rutiinit esikon kanssa. Mutta kai se siitä suttaantuu...

Mitään merkkejä ei ole nyt ollut, joten varmaan saa odotella vielä... Mulla on muuten tullut reisien ulkoreunaan ja pohkeisiin sellaisia raskausarpien näköisiä viivoja, ekassa raskaudessa ei tullut oikeastaan kuin rintoihin. Nyt tullut tuonne jalkoihin, kauniit sitten kesällä sortseissa/bikineissä... Katsotaan millaisiksi ne jää, eipä tässä muutenkaan niin hehkeitä olla! =)

Misuli 38+2

täällä kans yks ää-kerhoon liittyjä.. Eipä nuo ässätkään täälläkään innosta sitten ollenkaan, jos vaikka illalla suihkussa jaksas noita nänskiä hieroa:), no joo! Esikoinen on kauheessa kuumeessa ja nyt toivon ettei se tarttuis muhun! Huomenna ois itelläni synttaripäivä, jos vaikka vetäis kakun synttareiden kunniaksi:), kauheesti en oo jaksanu kattoa mitä suuhuni laitan, ja se kyllä vaa'alla näkyy, kokonaissaldo on aika tasan 20 kiloa kasassa.

No joo, jaksamisia kaikille!

Outi 39 taikka 39+6

toivottelen nyt jo valmiiksi Om:lle hyvää synttäriä=) itellä synttärit 5.2 eli nekin ihan kohta=)
issias vai iskias no jompi kumpi vaivaa taas..niin kovasti välillä vihlasee että jalat meinaa alta lähteä, mutta eipä muuta. kaapin sain kuntoon=)

Liitynpä määki tuohon ää-klubiin. Mieski illalla totes että mitä ihmettä mää hermoilen jatkuvasti. Ja olipa taas vähällä tulla lauantai-illan kunniaksi perheriita. Höh, ne hormonit. Onneksi tässä ei enää pitkästi tarvi kulkea ku jokin panssarivaunu.

Täältä kans etukäteen synttärionnitteluja sekä Om:lle että Ninalle!

Safiiri ja Nelkku 37+2 (viisi yötä perjantaihin)

Täältäkin onnittelut kaikille vauvan saaneille ja synttäreitä juhliville! Muuttolaatikot on pakattu ja se ei muuten oo mitään mukavaa, koko ajan oksut kurkussa kun pää alaspäin joutu pakkaa. (Ei voinu mennä kyykkyyn ku ei ollu ketään nostamassa ylös lattialta). Koko pe-illan ja la-aamun leivoin miehen siskon valmistujaisiin ja jäi jotain omaan pakastimeenkin yllätysvieraiden varalle. Eilen illalla kokeilin kahta S:ää ja tänään pitäis vielä kokeilla kolmatta, on meinaan semmonen sekasotku täällä kämpässä. Mä ajattelin, että vois tän kiireisen viikon päälle vähän levätä, mutta tuo siisteysintoilija mieheni ei voi sietää noita muuttolaatikoita ja muovipussikasoja keskellä olohuonetta, joten joudun alkaa pian järjestelemään niitä.

Perjantaina kun olin koko päivän ollu kotona ja sit illalla leivoin ni huomasin etten ollu tuntenu liikkeitä vähään aikaan. Menin sitten makaamaan, eikä vauva yhtään liikkunut vaikka kuinka vaivasin mahaa ja juttelin ja join ja söin... sitten olin jo tosi huolissani ja siinä väsymyksen keskellä aloin vollottamaan, kaikki asiat sinkoili mielessä ja mies oli jo valmiina lähtemään Taysiin, mutta sitten se vauva potkas ja aloitti normaalit iltajumpat, mitä on kestäny taas melkein taukoamatta siitä lähtien. Ei se anna mun edes nukkua, mutta hyvä vaan että liikkuu.

Siitä nännien hieronnasta, ilmeisesti vaikutus perustuu oksitosiinin erittymiseen, sitähän erittyy imettäessä ja kohtu samalla supistuu. Riittääkö ihan mekaaninen hierominen vai pitääkö virittäytyä johonkin mielentilaan..?? Niin ja seksistä, oliko se niin että siemenneste kypsyttää sitä kohdunkaulaa vai onko tarkoitus että saa orgasmin ja se sitten lisää supistelua? Mä niin haluan tän vauvan vielä helmikuun puolella, että teen mitä vaan paitsi pyykkien silittämiseen en kyllä ryhdy!

Toivottavasti pitää paikkansa tuo ettei sf-mitta korreloi vauvan kokoon (niin mun terkka-kätilökin sanoi), kun mulla on noita senttejä ollu koko ajan yhtä paljon ku viikkojakin (rv 34 = sf 34 cm). Saas nähdä mitä ens viikolla, jos tää alkais vaikka pian laskeutua. Tuossa yks päivä kun makasin selällään (mikä ei muuten vieläkään tuota yhtään vaikeuksia) niin vauvan liikkeet tuntui jotenkin häntäluussa. Ihme tunne.

Supistuksia kaikille vielä odottaville!

Maijustiina 36+2

Heippa
tää päivä on ollut ihan kamala..vaikka kello onkin vasta 13.00. mutta siis kauhee sanominen miehen kanssa, lähinnä mä räyhään ja hän lähti auton kanssa sitten jonnekkin minne lie(tuli jo takas kylläkin). täällä on tekemättömiä asioita viellä jotka ois kiva olla hoidettu kun vauva sitten päättää syntyä.
parkua vollottanu olen niin että koko naama ihan turvonnu ja ekan kerran tuli sellanen olo että nyt riittää en jaksa enään. aloin sitten siivoomaan (TAAS) täytyy saada naama "laskeutuu" ennen kun porukat tulee kylään. pienessä raivon vallassa sitä on paljon ahkerampi, en varmaan lakanoitakaan ole koskaan sellasella vauhdilla vaihtanut.
tästä tuli kauhea valitus virsi, mutta pakko johonkin purkaa, anteeksi=)
Maijustiina: hyvä että liikkeet tuntui josko hän vaan lepäili kaikessa rauhassa=) se on kamala tunne kun koittaa ja koittaa niitä liikkeitä tunnustella ja ei tunnu. mä oon aamusin tehnyt niin etten edes sängystä nouse ennen kun vauva on liikahtanut.ja sama illalla, alan vasta nukkumaan sitten kun vauva on antanut itsestään merkin.mutta mutta..nyt kun sain täällä vaahdottua niin voisin mennä jatkamaan taas.
Nina 40+1