HELMIMAMMAT 2008 (4)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maijustiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikkamoi!

Tänne ei kuulu mitään ihmeellistä, niin paljon töitä ja koulua että saattaa mennä monta tuntia etten edes muista että oon raskaana. Eli oireita ei juurikaan ole eikä potkujakaan vielä. Mä en osaa noihin kokoasioihin sanoa mitään. Voiko siihen kokoon vaikuttaa itse syömisellä vai onko se ihan tuuria että miten käy?
Kävin tänään ostaa omppuja ja mehujäätä, kiitos vaan vinkeistä. Etenkin iltasin tuntuu ettei hanasta tuleva vesi oo tarpeeks raikasta mun makuun ja siks oon juonu välillä maitoakin siihen kylmän ja raikkaan himoon. Tänään oli maitopurkissa jääpala, eli oli kyllä tosi viileetä, ne omputkin varmaan vilustuu meidän jääkaapissa. :)
Mies saa pohtia tuota vakuutusasiaa, mulla ei nyt riitä energia mihinkään ylimääräiseen. Töissä tuntuu kaikki muut olevan vuorollaan saikulla paitsi mä ja sekös ärsyttää ja lisää mun stressiä. Ja anopin mukaan pitäis vaan lepäillä ja lauleskella! Tais olla maailma erilainen silloin kun se oli viimeks paksuna! :) Onneks mies on luvannu maksaa mulle kasvohoidon ja jalkahoidon heti ku haluun mennä, sekin on varmaan huomannu et mä kaipaan vähän rentoutumista.

Mukavaa viikonloppua helmiksille, voikaa hyvin!

Maijustiina ja Otus melkein 15 viikkoa

Huomenet ketjuun.

Tännekään ei kuulu sen kummempia. Hoksasin illalla että mulla on se tuleva rakenneultra töiden kannalta pahana aikana - keskellä päivää. Ja matkaa ultraan on kolkytä kilometriä, joten pitäis tehdä tunteja sisään jotta siellä pääsis käymään. Meillä töissä täytyy kaikki neuvolakäynnit korvata. Joten aikaa on siirrettävä tai sitte perun sen kokonaan. Mukava ultrassa kyllä ois käydä kun olin aikonu selvittää Nelkun sukupuolen, jos mahollista.

Työt kutsuu, joten ei muuta ku mukavaa perjantaita ja tulevaa viikonloppua kaikille.

Safiiri ja Nelkku 15+5

Päiviä,

safiiri tuossa tuskailikin, että ultra on keskellä työpäivää. Itse oon tuskaillu myös näiden neuvoloiden ja ultrien kanssa. Tuntuu täällä meidän työpaikalla olla joku ylitsepääsemätön ongelma jos tulee töihin klo 10 tai lähtee klo 14. Ihme naaman vääntelyä ja huokailua saa osakseen kun ilmottaa että tarttee lähteä aikasin tai tulla myöhemmin. Sisään kaiki tunnit pitää kuitenkin tehdä niin voisivat lopettaa huokailunsa..ärsyttää. ku neuvolaki on kuitenkin about kerran kuussa.

Terveiset muuten neuvolasta tähän vuodatuksen perään. Saatiin kuulla sydämen sykkeet :) ne olikin aikamoiset 165 oli lukema. Sain vähän noottia painostakin..tai että kuulemma ei vielä ollenkaan hälyttävää, muttei saa jatkaa paino nousuaan samaan malliin. Hui, tuli nyt sitten ihan "virallinen" käsky lopettaa herkuttelu. No ehkä mä tarttenkin semmosen että pysyn ruodussa. Päätin nyt sitten samantien lopettaa herkut kokonaan. Syön vaan kun on ihan täysin vastustamatonta, eli kun retkahdan. Enkä aijo retkahtaa usein :) Oli painoa siis tullut 5.5kg alkupainoon lisää. Ennen raskautta olin 70kg/172 cm.
Neuvolatäti varotteli että jos syö liian energiapitosta ruokaa niin tulee suurikokoinen vauva, että kai se juttu sokerivauvoista on ihan tosi.

Sitten mä utelin liikkeistä, vaikka tiedän ettei nitä vielä vältsyy tunne ni se täti sano että 18-20 viikoilla luultavasti rupee ensisynnyttäjä tuntemaan. Että ei auta kun odotella..

Nyt sitten vaan rakenne ultraa odotellaan. Kohta voiskin varata sen 4d:n noin 5 vkon päähän että saa ilta-ajan, ettei taas tarvi töissä kuunnella niuhotusta.

Päätä taas särkee..

Me otetaan vakuutus Pohjolasta. En kauheesti oo vertaillu hintoja, ku siinä menee vaan pää sekasin, muutkin vakuutukset meillä on tuolla niin siksi sieltä.

Olin eilen tanssillisella jumppatunnilla, että oli ihanaa. Onkin liikunnan riemun jo melkeen unohtanut ku ei pahoinvoinnilta kyenny liikkumaan, täytyy nyt silläkin saralla ryhdistäytyä. Nyt on onneksi tuo yksi vakkari jumppatunti, ni tulee edes siellä käytyä.

Oottekos tehneet lisää hankintoja? Me ei nyt vaunujen jälkeen. Keräilin kyllä listaa joltain palstalta että mitä kaikkea sitä tarttis. Ja aloin neulomaan (vai pitäskö sanoa aloin yrittämään neuloa) vauvelille villatakkia ja mun äiti tekee villahousuja. En meinaan oo mikään neulomisen ammattilainen, mutta aattelin että nyt on hyvä sauma verestellä taitoja :)Katotaan mitä siitä tulee. Väriksi valkkasin valkosen, se on neutraali.

Paksuja vointeja kaikille ja hyvää viikonloppua joka masulle :)

onneksi ei itse tarvi taistella työpaikan kanssa kun jäi heti pois..sieläkin kyl osataan kattoa kieroon kun on miesvaltanen firma.
mulla on nyt tullu painoa noin 2kg lisää, lähtöpaino oli 59kg ja pituutta on 161cm.esikoiselta tuli 18 kg yhteensä ja niistä 8kg jäi sairaalaan ja loput lähti 2viikossa, mutta nyt kun itelläkin ikää lisää niin voi olla että ei lähekään enää niin nopeasti kilot synnytyksen jälkeen.
ainoa hankinta vauvaa varten tähän saakka, on matkasänky..satuin suht halvalla löytämään siistin niin piti heti ostaa.muuta en sitten vielä uskallakaan hankkia,kait se on joku epäonnen pelko takalistossa...mistälie sekin johtuu? ajattelin, että jos joskus joulun jälkeen ostais sitten kaiken pakollisen, esikoiselta ei ole jäänyt oikein mitään kun olin ajatellut ettei lapsia enään siunaannu ja niitä tavaroita on sitten lahjoitettu pois.

mutta tosiaan mukavaa vknloppua kaikille:) äkkiä on taas yksi viikko hurahtanut..;)

Hankintoja ei ole tullut enempää hurahdettua, nyt pähkin vieläkin noiden tuplarattaiden kanssa, esikoinen on 2,5 kun pikkukakkonen tulee, mutta eilen ajattelin kaupungilla miten mahdotonta sen on vielä itsekseen kävellä paikkoja, sehän sinkoaa raitiovaunun / bussin / auton alle jos ei ole vöissä rattaissa... Pikkuinen voisi tietty olla rintarepussa, mutta on sekin vähän hankala kaupungilla vaunujen ohella. Puistoon ja muuten ei kyllä tarvita muuta kuin seisomalauta, mutta mutta. Esikko on myöhäiskävelijä, joten ei jaksa vielä pitkiä matkojakaan.

Eilen oli ihan uudet kivut tuolla häpyluun tienoilla, samanlaista oli kun esikko laskeutui ja lantiossa alkoi olla tiukkaa. Vaan eihän näillä viikoilla niitä kipuja ole, täytyy käydä lekurissa jos kivut ei lakkaa. Onkos muilla sellaista juilimista, ettei meinaa seistä voida?

Mulla oli kanssa semmoista juilimista yhtenä päivänä, mutta onneksi ei oo nyt taas ollut. Ristiselän puolella tuntuu jotenkin välillä myös kuin luut olisi jollain tavoin "löysällä", kai ne hormoonit voi sitäkin aiheuttaa?
En muista oonko jo maininnut, mutta meillä ei oo vakuutuksia ajateltu vauvalle ottaa, ei otettu esikollekaan ja onneksi terve on ollut kuin pukki, muutamaa nuhaa lukuunottamatta. Eihän sitä silti tietenkään tiedä, mitä sairauksia tälle pienemmälle voi tulla, vaikka tulis korvatulehduskierre tai maitoallergia. Mutta ajateltiin julkisen terveydenhuollon turvin pärjäillä, meidän terveysasemalle on ainakin toistaiseksi saanut hyvin aikoja silloin kun on tarvittu.
Tuplaratasasian kanssa minäkin pähkäilen, ajattelin käydä vähän kirppareilta katselemassa näin alkuun, mutta jokohan sitä uskaltaisi ostaa, jos sopivat vastaan tulee? No, kaipa niistä eroon pääsee jos nyt jotain kamalaa tapahtuisi... toivottavasti ei tapahdu.
Ja hyvää viikonloppua vaan kaikille minunkin puolestani!

Heippa!
Nopeasti toivotan hyvät viikonloput kaikille, ollaan tänään lähdössä (3tunnin päästä) laivalle=) sinne herkuttelemaan ja ens viikolla kauhistelemaan painoa neuvolaan=) Lenkit on sitte jääneet tuon polven takia, on aikast kipee kun kävelee, toivottavasti ei laivalla tee kauheasti hallaa. vakuutus paperit täytin ja tarvii enään kopsata neuvolakortti ja sitten senkin saa lähetettyä. mutta eipä tässä muuta.
Nina 18+6

Seikkailen taas tammimammoista tänne välillä..

Mietin tota asiaa, et moni teistä ei saa käydä työajalla raskauteen liittyvissä tarkastuksissa. Meillä on pomo ollut kans tosi nihkeänä, et ei sais käydä työajalla vaan omalla ajalla (on aika nihkeä asenne kaikissa äitiysasioissa). Olen löytäny liittoni sivuilta..ja myös finlexin sivuilta lakeja ja työehtosopimuksia. Oli pakko penkoa sivuja, ku en vain voinu hyväksyä just sitä, et ne käynnit täytyis omalla ajalla hoitaa, kun ei siihen ite voi pahemmin vaikuttaa. No mun liiton sivuilla työehtosopimuksessa sanotaan näin:

19 § La¨a¨ka¨rintarkastukset

Toimihenkilo¨lla¨ on oikeus ka¨yda¨ sa¨a¨nno¨llisena¨ tyo¨aikana

a) la¨a¨ka¨rintarkastuksessa ja siihen liittyva¨ssa¨
tutkimuksessa
b) tyo¨kyvyn ylla¨pita¨miseksi va¨ltta¨ma¨tto¨ma¨ssa¨ fysikaalisessa ho
c) a¨killisen hammassairauden sattuessa
d) raskauden edellytta¨ma¨ssa¨ tarkastuksessa
e) la¨a¨ka¨rinvastaanotolla lasten sairauden toteamiseksi tai
neuvolatarkastuksessa.

Palkanmaksun edellytyksena¨ on ettei asiaa ole saatu ja¨rjestetyksi
tyo¨ajan ulkopuolella. Tarpeetonta tyo¨ajan menetysta¨ on va¨ltetta¨va¨.

Tyo¨terveyshuollon tarkastukseen osallistuvalle maksetaan
va¨ltta¨ma¨tto¨ma¨t matkakulut.

Jotenkas olen käyny neuvolassa työajalla, jos ei muuta aikaa ole ollu saatavilla. Esim rakenneultra on just keskellä päivää.. Ei vielä ole tullu sanomista, mut eipä sitä kukaan kuitenkaan niin tarkkaan meillä siis kyttää. Onpahan jotain faktaa, millä yrittää itseään puolustaa, ku löysin tollasen tekstin liiton sivuilta. Mut aika usein tuntuu, et työntekijöiden oikeuksia ei välttämättä huomioida ja kukapa uskaltais panna hanttiin, jos johtoportaalta tulee kielto jonkun asian suhteen.

Ou nou, vai oli neuvolan täti pahana pullahiiren painon noususta. Mul on sun kaa la:ssa 11 päivää eroa ja kävin ite neuvolassa edellisen kerran joku 3,5 vkoa sitten ja mulla oli sillon tullu jo 5 kg painoa. Olin ite vähän siinä uskossa, et tulis noottia siltä neuvolatädiltä..mut se rauhoittelikin mua yllätykseks, et se on ihan ok painonnousu. Mun lähtökohta oli siis 55 kg/159 cm. On vissiin paljon erilaisia mielipiteitä eri tädeillä noista painoasioista. Mut olin siis tosi hämilläni, kun ei se siihen puuttunu..
Lähi viikkoina olen joutunu oikeaan herkkukierteeseen, pakko saada joka päivä joku pikku jäätelö tai suklaapatukka tai joskus jopa molemmat. Aimmin en pahemmin niitä syöny, ihan vaan pari viikkoa. Ja menin tos lukemaan Odotus lehdestä, et terveellä äidillä ei yleensä vaikuta äidin herkuttelu vauvan kokoon. Eri asia on sit, jos tulee raskausdiabetes. Joo ja ton jutun luettuani en pysty enää hillitsemään herkkuhimoani..tuo vauvan liian suureks kasvaminen on ollu ainut syy, joka on hillinny mua. Ja nyt en tiedä enää mitä uskoa ja miten paljon herkutella..

18+3

Eikös se niin ole, että jopa raskausdiabeetikon masuasukki kasvaa normaalisti, jos sokeritasapaino on kunnossa ja siihen tasapainoon vaikuttaa muukin kun puhdas sokeri? Ylipainoa voi estää liikunnalla, rasvojen vähentämisellä ja lisäämällä hedelmien, vihannesten ja hitaiden hiilarein määrää. Että ei ne parit jäätelöt ja pikkusuklaat varmaan jättivauvoja tee!

Oma motivaatio sokerin ja rasvan välttämiseen löytyy takaraivosta: ennen esikoista painoin 60kg/162cm, esikoisen aikaan tuli melkein 20 kg, josta 10 kg jäi. Ennen tätä raskautta painoin siis 70 kg. Jos sama tahti jatkuu, painan pikkukakkosen jälkeen 80 kg. Että ei kiva... Painoa tuntui kertyvän siinä viimeisellä kolmanneksella, joten nyt suklaalevyt saa jäädä kauppaan (vaan mistähän tuohon vierelle ilmestyi suklaapähkinäpussi...).

Ja nyt töitä tekemään, koitan saada yhden isomman projektin valmiiksi ennen äitiyslomaa. Mitkähän viikot nyt oikein on menossa, neuvolat tuntuu olevan niin harvoin, ettei noita edes muista. 18+4?

Huomenia.
Laivalla tuli käytyä ja ihan liikaa syötyä=( liikaa meinaan karkkia. mutta yllätykseksi en kotiin hamstrannut karkkia, ostin vaan tuliaisia. kävin vaa´alla äskettäin ja saman verran tainnut nousta kun viime käynnillä(neuvola).keskiviikkona sitten näkee, täytyy koittaa hiukan kävellä josko jalka antaa myöden. mutta nyt aamupalalle ja sen jälkeen äidin synttäreille
Nina 19+1

Moro!

Mäkin olin tänään äidin synttäreillä! Sieltä tuli sitten mukaan 3 kassillista tavaraa mitä äiti oli saanut yhdeltä tutulta. 50-80 senttisiä vauvan vaatteita oli ihan älyttömästi, ei tarvii varmaan ite ostaa mitään. Mammavaatteita oli yks kassillinen, mm. ihan järkyttävät pellavaiset haalarit. Ei ne kyllä näille keleille enää sovikkaan, mut onneks siellä oli ihan mukavia farkkuja ja siistit mustat housut mitkä voin laittaa ens kuussa teatteriin. Ja paitoja mihin mahtuu tosi iso maha. Lisäksi toin sieltä kastemekon missä mun lisäks on kastettu 7 muuta vauvaa. Levittelin kaikki potkarit ja bodyt tohon sohvalle ja nyt jotenkin konkretisoitui, että meille on tosiaan tulossa joku asukas joka käyttää niin pieniä vaatteita. Alkoi vähän jännittämään! Tosin eilen luin uusimmasta vauva-lehdestä synnytyskertomusta ja muistui mieleen kokemukset synnäristä kun olin katsomassa niitä synnytyksiä, niin enköhän mä nähnyt sitten jotain tuskallista synnytysunta. Ja yhdessä unessa la tuli ja meni eikä vaavi halunnu ollenkaan tulla pois. Anoppi kyllä rohkas että kyllä mä siitä jotenki suoriudun niinku kaikki muutkin, pakkohan se on!
Kävin eilen Emmaljungan sivuilla ja siellä olikin jo uudet värit. Ne ei vaan ollu yhtään mun makuun: kirkasta sinistä, punasta ja sitten jotain maastokuoseja (camo). Onneks mun suosikit eli copper ja jungle oli viime vuodesta säilyny mallistossa. Mutta en mä halua vieläkään hätiköidä ostosten kanssa. Odottelen torstain neuvolaa jos sydänääniä sais taas kuulla... Tarkistin muuten koulun kirjastossa Kätilötyön kirjasta, että uudelleensynnyttäjä tuntee liikkeet yleensä jo 18. viikolla ja ensisynnyttäjä 20.-22. viikolla, kuitenkin viimeistään 24. viikolla. Eli ei tässä kai kellään ole vielä syytä huolestua. Nyt pian nukkumaan kun aamulla pitäis taas vääntää opinnäytetyötä!

Maijustiina ja Otus 15+2

ps. OP79: mulle neuvolatäti sanoi ultra-ajoista, että niihin pitäis saada mennä ihan työajalla. kai se koskee sitten tavallisia neuvolatarkastuksiakin. ainahan voit soittaa liittoon ja tarkistaa, ehkä sun esimieskään ei tiedä moista juttua!

Meidän tes:ssä sanotaan että raskauden vaatima pakollinen lääkärintarkastus voi olla työaikana, jos muuten ei onnistu. Neuvolakäynnit siis täytyy korvata tai ottaa palkattomana.

Hei taas,
en tiedä tekeekö nämä syksyiset ilmat vai mikä kun on ollut mieli apeana jo useamman päivän ja tuntuu ettei mikään kiinnosta =( Olen yrittänyt hehkutella ajatuksella että odotusaika on puolivälissä mutta ei tunnu mikään innostavan, toivottavasti torstainen ultra piristäisi edes vähän.
Vaunutkin olivat tulleet liikkeeseen soittivat juuri,tosin alunperin sovittiin että haen ne vasta joulukuun alussa, mutta taidan ensi viikolla poiketa ne hakemaan.Me otimme emmaljungan duo edget ja värinä platina, oli vielä tämän vuoden väreissäkin nuo kyseiset vankkurit.Muita hankintoja ei ole vielä tehty, mutta pitää pikkuhiljaa ruveta ostamaan tavaroita ja vaatteita.Toppapuvun löysin mikä sopii sekä tytölle että pojalle, senkin haen samalla kun vaunut.Minä en tuota äitiyspakkausta ota tällä kertaa vaikka ihanahan tuo näytti olevan.

Pitäisi yrittää ottaa itseä niskasta kiinni ja lähteä kävelemään saisi poikakin samalla pyöräillä ja purkaa enimpiä energioita.Lauantaina kävin aamulla melko reippastahtisen lenkin ja tuloksena oli hyvin selviä supistuksia ja masensi sekin että joko tässä vaiheessa joutuu lepolinjalle, täytyy torstaina sanoa noista supistuksista että katsoo tuon alapään tilanteen samalla!

Nyt täytyy alkaa hoitamaan pari soittoasiaa mutta kirjoitellaan kuulumisia.

Huomenta/päivää
olen saikulla ja totesin että maha ei ole yhtä kipeä kun viimeviikolla kun olin töissä. taitaa jotenkin tuo työ stressata ja työkaverit. ylihuomenna oisi sitten se neuvola ja torstaina rakenne ultra=) enpä eilen mennyt kävelemään kun sattui hirveesti liikkuminen mahaan ja sekin stressaa kun ei lenkille pääse ja paino nousee ym ym..anteeksi kun valitan. jotenkin on sellanen "jäkä jäkä" olo.
hyvää alkanutta viikkoa kaikille
Nina 19+2

tosiaan, olin itekin melko väsynyt ja surullinen koko vknlopun..ukkokin jo ihmetteli että mikä vetää nuin alakuloiseksi..enkä keksinyt yhtään järkevää syytä,kaitpa se tämä raskaus on 'syypää' mielialanvaihteluihin, luonnollisesti..toivottavasti edessä ois vähän iloisempi viikko..mulla ois kans torstaina seuraava neuvolakäynti, viimeksi kävin neuvolassa heinäkuussa..ja viime vklla oli ultra..

mutta mukavaa alkanutta viikkoa ja positiivisia ajatuksia kaikille..:)

Moi,
taitaa olla masentuneisuutta liikkeellä. Esikoista kun odotan, niin en aina tiedä mitä on tulossa - mutta jotenkin annoin itseni ymmärtää että tämä toinen kolmannes olisi jotenki tosi auvoista aikaa. Ja pöh.
Itselläni kipuihin on toistaiseksi aina auttanut liikunta, reipas kävely tms. Tuntuu että masu oikein kertoo nipistelyllään että menes nyt eukko lenkille siitä. Onneks on koira joka "pakottaa liikkumaan". Mutta muuten mulla meni kans vkl ihan masentuneissa merkeissä - mies oli golfaamassa ja mulla ei ollut oikein mitään kivaa tekemistä, tunsin itseni ihan turhaksi ja tylsäksi. Mikään ei jaksanut innostaa.
Ja tuntuu että ne kaverit joilla ei ole perhettä, eivät viitsi enää edes yrittää pitää yhteyttä, ja sitten on taas niitä jotka on kokoajan neuvomassa ja hössäämässä, ärsyttää kun ei ole edes yhtään sellaista ystävää kenen kanssa just nyt tuntuis olevan kiva viettää aikaa. Vali-vali-vali.
Hassua, mä nimittäin yleensä rakastan syksyä - pimeitä iltoja ja punaviiniä. Mutta nyt ei saa edes sitä punaviiniä... kuin "näytteinä".
Huomenna olis rakenneultra, ehkä se tosiaan piristää. Neuvolassa olin viime viikolla ja kaikki oli hyvin, painoakin tullut vasta kilo lisää.

Tsemppiä kaikille - kyllä se siitä. Ja ainakin meitä on monta täällä!

Pia 19 + 1

Ajattelin tätä nostella ennen kun tiputaan toiselle sivulle=)
eipä tänne kummempia kuulu, huomenna neuvola. jännä juttu miten sinne meno aina jännittää. siis nyt ihan positiivisessä mielessä kun uus mukava neuvola täti=)
tätini eilen veikkaili että meille tulisi tyttö kun olen kuulema sivuilta levinnyt..kiitti..=) ei vaan. jotenkin sillä sitä selitti että tytöistä leviäisi sivuille enempi kun taas pojista ei ns. takaanta päin huomaa mitään..ensi kuussa mahdollisesti selviää=)
Nina 19+3

Heippatirallaa,

meillä oli tänään rakenneultra - olipa jännää! Mulla kesti tovin ennenkuin hahmotin sitä kuvaa, mutta sieltähän ne sitten kaikki löytyi: pää, neljä raajaa, sydän, munuaiset... Vauva liikkui kovasti ja avasi ja sulki pikkunyrkkejään. Sukupuoli on varmaan tyttö, sillä "mitään poikaan viittaavaa ei löytynyt" - mutta eihän se vielä ihan varmaa ole. Joku sanoi joskus että poikavauva kaunistaa äidin ja tyttövauva rumentaa - meillä tämä sitten pitäisi ainakin paikkansa, mulla kun nassu kukkii ja muutenkin olen ihan ryytyneen näköinen. Nyt voikin keskittyä taas vaan odottamiseen kun seuraavaan neuvolaankin on vielä pitkä aika.

Pia

kiva kuulla muidenkin ultra kokemuksia:) meille tosiaan poika tulossa, ainakin jos ultraan on uskominen ja kyllä mun masu on sillai suippo pallo eteenpäin..
piti käydä hamstraamassa appelsiineja kaupasta kun iski yhtäkkiä himo..ja voi pojat että on hyvää..itteekin naurattaa kun piti juosta ihan sen takia kauppaa..

Hei!
Mitä mieltä olisitte, jos laitettais samaan listaan, missä on lasketut ajat ym. niin tuo kumpiko luultavasti tulossa, ja sitten tammi-helmikuulla syntymäaika, paino ja pituus. Mun mielestä olis kiva seurata, että kumpaako helmimammat odottelee, nyt kun rakenneultrat lähestyy.

Kyllä se HaLi mulle sopii, tosin en sitä itse tuolla rakenne ultrassa välttämättä selväksi saa. mutta ensi kuussa menen sinne 4d:hen.
mä pähkäilen tässä jo hoitopöytä asiaa ja keksisin ratkaisun siihenkin. meillä on 2 lipastoa jossa toisessa 4 laatikkoa ja toisessa 3. niihin laitan vaavin vaatteet ja ostan ihan sellasen "tavallisen" hoitopöydän jossa on 2 hyllyä.ehkä oon liian aikasin liikkeellä, mutta pistän nyt pesukoneeseen saamiani vaatteita=)

heippa, empä ole paljoa tänne kirjotellut mutta nyt ajattelin kun täällä näitä helmimammoja on. Itsekkin olen sellainen, la 9.2.08, toinen tulossa. Hauskaa lukea muitten samoissa tilanteissa olevien tekstejä:)! Mulla tällähetkellä vk 18+2 ja tuntuu että maha on jo paljon isompi nyt tokalla kerralla kuin esikoista odottaessa. Kovasti on sellainen tunne että nyt tulee poika, on vain niin paljon erinlaiset olot kuin ekalla keralla ja tyttö tuli.

Mukavaa alkavaa viikkoa minunkin puolestani!

Heips! Mullekkin on sanottu töissä, et on sen verran levinny maha sivulle, et tyttö on varmaan tulossa. Tänään kuitenkin 4D ultrassa pippeli sojotti selkeästi meitä kohti :) Kaikki oli ok, pituutta 18 cm ja painoakin jopa 255 g. Kun noista uskomuksista on ollu kirjoittelua, niin mua on kyllä tämä poika vauva rumentanu enemmän kuin kaunistanu.. Naama kukkii ja luonnonkihara tukkani on suoristunu (ei ny ihan suoraks, mut muodottomaks). Tein sormus testin navan ja ranteen päällä ja molemmat näytti tyttöä. Myös kiinalaisen uskomuksen mukaan mulle olis tullu tyttö. Siis mulla menee kaikki päinvastoin! Täytyy vielä seurata linea negraa, jos sellanen ilmestyy.. ja mitäs muita uskomuksia niitä olikaan.. No nyt kuitenkin unten maille.

19+0