HELMIMAMMAT 2008 (3)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja safiiri,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No olipas tullut viestejä paljon sitten viime kerran kun nettiin ehdin.

Maijustiina, meillä on esikoisella hartanin toplinet ja olen tykännyt kylllä tosi paljon. Ainoa ärsyttävä asia niissä on jarru. Saa kyllä melko helposti päälle mutta toisinaan on vähän hankala saada pois päältä. Muutaman kerran olen panikoinut bussissa kun ei olekaan meinannut jarru lähtee pois päältä ja pysäkki on ollut jo kohdallaan. Itse olisin tykännyt perinteisestä tankojarrusta enemmän.

Meillä pehmeä kantokassi kyllä toimi paremmin kuin kova kantokoppa. Pehmeä kantokassi oli pohjaltaan ihan yhtä jämäkkä kuin kovakin koppa ja kesällä kun kantokassin koko etuosan sai otettua edestä pois, ei kuumuudesta ollut pelkoa. Kova kantokoppa jäi lopulta vain parvekkeelle nukkumapaikaksi, koska se vei niin paljon tilaa ja oli hankalampi kuljettaa mukana kun pienempi kantokassi.

Katselin kaupassa noita pehmeitä kantokasseja ja -pusseja, että niitä löytyy kyllä paljon erilaisia. Osa tuntui todellakin melko "löysiltä". Itse olen tykännyt meidän jämäkästä mallista, missä pohjassa on kovan vanerin lisäksi erilliset tukirakenteet, jotka jatkuvat sivuille asti ja pitävät kantokassin reunat ylhäällä.

Täällä on oksennusrefleksi yhä edelleen toiminnassa ja hammastahna tekee pahinta tuhoo kaikista. Muuten on ollut aika hyvä olo, masu vaan tuppaa oleen jo tiellä arkisissa asioissa.

Esikoinen pyörii nyt jaloissa siihen malliin että täytyy mennä laittaan sapuskaa ennen kuin pikkunen ehtii liikaa hermostua...

Deina 15+3

Me kuultiin Kulleron sydänäänet tänään ekaa kertaa! Neuvolatätikin sanoi, että kohtuni olisi taaksepäin kallistunut, koska ei tunnu vielä samalla tavalla kuin yleensä tässä vaiheessa (käsikopelolla päältä siis). Sataa neljää kymppiä veti syke. Olisko poika, vai miten se spekulointi meni.

Neuvolan ilmoitustaululla oli myynnissä ihania vaunuja... Ilmoituslaput olivat tältä kuulta, joten rotaatio taululla on nopeaa. Samantyyppisiä ehtii tulemaan varmaan vielä moneen kertaan myyntiin.

Hemoglobiini oli 119 ja verenpaine 111/74. Paino oli noussut 800 g.

jhk 16+4

tahtoo joukkoonne helmimammat...aika monta mammaa täällä joilla laskettu aika 2.2 :)
mukavaa odotusta ja mielenkiintoisia keskusteluja vaan toivotellen..

HELMIMAMMAT 2008 (3)
auliina 30v, la 31.1/1.2, esikoinen, MKS
Helmipöllö, la 2.2, toinen
Marjuli 29v, la 2.2, neljäs, L-PKS
HaLi! 27v, la 2.2, toinen, SKS
Litulatunen 30v, la 2.2, esikoinen, TYKS
Nina84 23v, la 2.2, esikoinen
momento 26v, la 2.2, toinen
ki-su , la 3.2
Niksu 27v, la 3.2, toinen, TAYS
Sirenia 29v, la 4.2, toinen, K-HKS
Kirle31v, la 4.2, toinen
Wilma74, 32v, la 5.2, toinen, Kättäri
jhk 27v, la 8.2, esikoinen, LKS
sulis, 26 v, la 9.2, esikoinen, NKL
Elina2, 22v, la14.2, esikoinen, TAYS
misuli79 28v, la 15.2,toinen, SATKS
Deina23v, la 16.2, toinen, TAYS
Pullahiiri 80, la 16.2, esikoinen, Kättäri
Safiiri 35v, la 24.2, neljäs, KPKS
C81 26v, la 25.2, esikoinen, KOKS
Maijustiina 25v, la 25.2, esikoinen,TAY
tiittus 28v, la 28.2, toinen,SATKS

Tervetuloa momento=)
Tulin juuri lenkiltä ja vesi sateen sain niskaani ja pari hirvikärpästä, yök. Olo on ollut aika hyvä, tosin sunnuntaina tuli taas ökättyä illalla kun söin viinirypäleitä. tais ahneella olla "piip" loppu..
täällä tais aijemmin olla puhetta, en muista ja en jaksanut selailla taaksepäin, mutta ootteko ajatelleet sitä 4d ultraa, meinaatteko mennä?

Nina 17+3

en ole vielä miettinyt tota 4d ultraa..3.9 ois rakenneultra ja katotaan nyt mitä sieltä selviää..jänskättää kovasti..onko kukaan vielä käynyt ja oletteko kysyneet sukupuolta??

Sori, nyt mutta aina jostain pompsahtaa tuo versio missä mun la on väärin ja synnärinä tay. Joten tässä tuo korjattu lista, pistetään tää sitten siihen alkuun kun alotellaan uutta ketjua... Siis ellei ilmoittaudu uusia helmiksiä. Tervetuloa vaan momentolle!

HELMIMAMMAT 2008
momento 26v, la 2.2, toinen
ki-su , la 3.2
Kirle31v, la 4.2, toinen
Wilma74, 32v, la 5.2, toinen, Kättäri
jhk 27v, la 8.2, esikoinen, LKS
sulis, 26 v, la 9.2, esikoinen, NKL
Elina2, 22v, la14.2, esikoinen, TAYS
misuli79 28v, la 15.2,toinen, SATKS
Deina23v, la 16.2, toinen, TAYS
Pullahiiri 80, la 16.2, esikoinen, Kättäri
Safiiri 35v, la 24.2, neljäs, KPKS
C81 26v, la 25.2, esikoinen, KOKS
tiittus 28v, la 28.2, toinen,SATKS
Maijustiina 25v., la 29.2, esikoinen, TAYS

Mä oon kuullut, tai siis mies on kuullut kahdelta tutulta, että se 4d on ylimainostettua touhua. Siis ettei olis hintansa väärti. Mutta kyllä mua kiinnostaa kaikki mahdollisuudet ku saan nähdä tai kuulla jotain Otuksesta. Täytyy harkita. Rakenneultrassahan näkee jo jotain ja sitten kun tuntee liikkeet niin väistyy ehkä tää päivittäinen epätodellisuuden tunne. Mutta en tiedä sitten. Rahaa tähän hommaan saa ainakin laitettua niin paljon kun haluaa.
Oon täs tammimammojen kuulumisia lukenu ja siellä on ollu puhetta vaatejutuista. Itekin oon vähän huolestunu ku syksy tuli taas ihan yllättäen ja mun syystakki on sen verran tiukkaa mallia ettei mahdu päälle. Jonkun vanhoista villakangastakeista uskon vielä mahtuvan, mutta ei nyt jaksais mitään syystakkia tähän väliin ostaa. Kun nyt eka löytäis jotain pitkähihasia mitkä peittäis mahan, siis ois tarpeeks pitkiä. Mä oon aina luullu että äitiysvaatteista löytyy vaikka mitä, mutta ei se nyt niin taidakaan olla. Etenkin mua ärsyttää kun niitä imetyspaitoja on vaikka minkälaisia eikä ne oo ajankohtasia vielä aikoihin. Mitäs mieltä ootte lappuhaalareista?? Mun mielestä ne on aina ollu lasten juttu ja muutama viikko sitten vannoin miehelle että mä en sitten ala missään lappuhaalareissa tepastelemaan, mutta ne vois tietysti olla ihan kätevät. Silti tulee jotenki kakaraolo ajatuksesta. Vielä letit päähän ja reppu selkään ni ei erota koululaisesta! :)

Morjensta vaan ja tervetuloa mukaan momento:)

Hampaiden pesu on täälläkin yökkäysrefleksin aiheuttaja nro1... Välillä ällöttää lähteä töihin huonosti hampaat pesseenä mutta kun ei kertakaikkiaan voi välillä jatkaa enempää. Pitää sitten vaan välillä mässyttää vaikka purkkaa...

Äsken huomasin muuten kans ekan kerran että maha alkaa olla jo tiellä. Istuin sohvalla ja kurkotin lattialta jotain muksun jättämää tavaraa ja en meinannu taipua millään! Mieskin jo tässä yks päivä hokas että "ompas sulla jo iso maha!". Nyt on muuten alkanut tuntua vauvan liikkeetkin paremmin, tuntuu joka päivä jossain vaiheessa. Tänään on tuntunu jotenki erikoisen paljon ne mönkerrykset:)

Lappuhaalareista Maijustiina kyseli... ite en niistä tykkää, ei sovi meikäläisen tyyliin:) Kätevät ne toki vois olla mutta jätän ne ihan suosiolla muille:) Pitkähihasia paitoja tilasin anttilasta jotain halpoja kun oli 2/pkt niin jotain isoa kokoa. En oikein taida noita äitiyspaitoja niinkään ostella, aion satsata ennemmin housuihin. Joista puheenollen, huomenna pitäs lähteä jumboon ostoksille, varmaan tulee jotkut pöksyt napattua mukaan kun ei omat vanhat housut istu päälle mitenkään vaikka mahtuukin. Hullua miten sitä vartalon malli muuttuu kun muuten on kiloja lähtenyt mutta maha on kasvanut. Lähes kaikki housut saan nappia avaamatta pois jalasta ja sit ne roikkuu takapuolestakin. Eli kai sitä on pakko äitiyshousuihin siirtyä, varmaan istuu päälle paremmin. Toppatakista ajattelin että ostan varmaan jonkun toooosi halvan ison koon jos löydän, muuten saan kulkea sitten talven takki auki:P En rupee kyllä maksamaan yli 30€ missään nimessä takista jota käytän pari kuukautta. Viime raskaudessa mulle mahtui ihan normikokoiseni takki kokoajan, mutta nyt olen siis lähtötilanteessa lihavampi kuin silloin joten ei varmana mene enää joulukuussa kiinni:D

Rakenneultraa odotan kovasti, juurikin siitä syystä että jos vaikka sais sen sukupuolen tietää. 4d ultraan ei olla menossa, ei oltu ekastakaan.

Olen nyt vähän pihalla noista viikoista kun neuvola laskee et tänään ois 17+1 ja netissä yks laskuri että 17+0... mutta ajattelin nyt ton neuvolakortin mukaan mennä vaikka väärin oiskin. Voihan se la muuttua vielä ultrassakin sitten. Ja onko se nyt sitte niin päivän päälle tarkkaa:D

Sirenia 17+1

Huomenta! Täälläkin lomat lusittu ja arki alkanut mukavasti. Eilen oli neuvola ja rautaa saa alkaa napsimaan. Yllättävän nopeasti oli hb laskenut. Viimeksi aloitin obsidanin vasta 22+ viikolla. Jokos teillä muilla on kuunneltu sykkeen tiheyttä? Mulla kuunneltiin eilen ja 140 saatiin lukemaksi. Esikoispojalla mentiin samoilla lukemilla, joten taitaa toinen poika olla tulossa. En aio kysyä sukupuolta rakenneultrassa, vaatteita on molemmille, kun sain kolme jätesäkillistä miehen siskolta vauvavaatetta.. Uskotteko te siihen, että sykkeestä tietää kumpi on? Siitäkin olen kuullut versioita molemmin päin, mutta enimmäkseen niin, että tytöillä on nopeampi syke. Kaverigallup kyllä osoitti, että 130-140 tiheyksillä on syntynyt myös 1 tyttö. Nooh, on se vaan niin kivaa arvailla!

HaLi 17+4

Momentolle tervetulotoivotus.

Mulla on neuvola kaheksalta, joten en ehdi tässä kauaa kirjottamaan.

Kysymys supisteluista. Ootteko huomanneet suppareita jo tässä vaiheessa? Mää luulen että mulla supistelee, ei kivuliaasti mutta kumminki. Pitää neuvolasta kysyä, kuuluuko asiaan. Mää oon joutunu kaikista kolmesta edellisestä jäämään saikulle kuukautta ennen äippäloman alkua just ennen aikasten suppareiden takia. Varmaan samanlai käy nytki.

Nyt ei muuta, pakko keretä tehä vähän töitäki ennen neuvolassa käyntiä...

Safiiri ja Nelkku 14+3

Huomenia ja tervetuloa momento minunkin puolesta!

En ole minäkään lappuhaalareita ajatellut itselle hommata, kahdet mammafarkut olen ostanut ja yhdet ouuvillahousut että eiköhän sitä näillä mennä, eilen tuli h&m.ltä vielä pari paitaa mutta enempää en aio ostaa.Toki takki täytyy hommata mutt en minäkään rupea maltaita maksamaan takista jota pari kuukautta käytetään.
Ja noista sykkeistä vielä kahdelta ekalta sykkeet olivat 140-150 ja olivat tyttöjä ja kolmannelta sykkeet olivat 120-130 ja poika tuli.Nyt oli syke 155 ja terveydenhoitaja meinaili että tyttö on tuloillaan.Ja aion rakenne ultrassa sukupuolta kysyä.Mutta en ole 4d ultraan menossa.

Safiiri, minä olen myös huomannut että supistelee,ei kovin kipeästi mutta kuitenkin niin että huomaa.
Täytyy lähteä muksut herättään ja palailla sitten asiaan.list]

Huomenia täältäkin. Oon vaihtanut työpaikkaa maanantaina niin ei heti kerennyt linjoille :)

Tervetuloa munkin puolesta Momento!

Mä en oo tuntenu suppareita enkä niitä potkujakaan, nyyh! Ensi viikon euvolaa kovasti odottelen, jos sais kuulla sydänäänet, se lämmittäisi sydäntä.

Lappuhaalarit ei oo munkaan juttu, enkä kyllä pystyis näkemään itteäni semmosissa töissä. Syystakki mahtui vielä päälle, saas nähä miten on talvitakkien kanssa. Mieheltäkään ei voi lainata ku se on niin paljon isompi ku mä.

Me ollaan menossa 4d ultraan. En tiiä onko ylimainostettua vai ei mutta mun veli oli vaimonsa kanssa ja aivan ihania oli ne kuvat ja video :) Onhan se tyyristä, mutta me halutaan nähdä pikkunen niin hyvin ku mahollista, tai siis että sillä ois kaikki hyvin. Mies odottaa sitä 4d ultraa jo kovasti. Ja ainakin jos rakenne ultra on yhtä surkea kun oli julkinen np ultra niin todella tulee tarpeeseen tuo 4d. Se oli ihan uskomaton rävelö se ultraaja. Ja puhu sillai ettei siitä ottanu mitään selvää, piti kaikki kysellä uudestaan ja pinnistellä jotta ymmärsi. Ja ne kuvat (vaikkei toki niiden takia siellä käydäkkään) oli ihan kaameita. Se tokas loppuun, että ompahan ne tummia, kai tätä laitetta voi jostain säätääkkin, mutta en osaa. Ajattelin, että hyvin menee silläkin!!

Mun päänsärky loppui kun kävin 2 kertaa akupunktiossa sitä hoitamassa. (nyt koputan puuta, tai se kohta taas alkaa). oon käynyt ennen raskauttakin akupunktiossa ja se kuulemma on turvallista myös raskaana. Ompahan ihanaa että jotain apua siihen piinaankin löytyy. Ku en noita lääkkeitä haluais kyllä juurikaan syödä.

Uudessa työpaikassa en oo vielä kertonu raskaudesta, jotenki se tuntuis hassulle, ihan vieraille ihmisille, että moi mä oon raskaana. Mitenköhän saan sen ikinä kerrottua..no jossainvaiheessa ne näkee itsekkin :) Jotenki se vaan tuntuu niin henk.koht asialle etttei tee mieli sitä täällä huudella.

Onkos teillä paino noussut? Itsellä tähän meneessä noin 3 kg. Eli vissiin melko maltillista. Kai se tässä kohtapuoliin alkaa nousemaan ihan nopsaankin..

Hyviä vointeja!

Huomenta.
Joo kyllä tuo paino on noussut ja varmaan enemmän kuin pitäisi. vaikka miten normaalisti söisi ja liikkuisi niin nousee vaan päätä huimaavaa tahtia.
Mä en varmaan uskalla kysyä siellä rakenne ultrassa sukupuolta, tossa lapussa jonka neuvolasta sain luki tummenetulla tekstillä että ei ole tarkoitus sukupuolta katsoa tai jotain vastaavaa. moni kaverinikin on sanonut kun olivat kyselleet että näkyykö, niin lääkäri oli vastannut tylysti, että kyllä sieltä jompikumpi tulee ja ei kuulu tähän yhteyteen sitä katsoa. toki riippuu varmaan millä tuulella lääkäri on. 4D ultraa mietin edelleen ja alan kallistua sen puoleen että menisin.mutta siihen on viellä aikaa=)
Nyt takasin töihin
Nina 17+4

huomenta päivää
itse olen parit mammahousut ostanut kun omat housut ei mene enää kiinni kunnolla..yritän vielä toistaiseksi tulla toimeen takeilla joita kaapista löytyy,saa nähdä joutuuko hommaan jostain isompaa sitten myöhemmin..

kuulin tosta syke-hommasta vasta ihan äskettäin,että siis tytöillä ois nopeampi ku pojilla,aika jännä juttu..saapa nähdä pitääkö sitten paikkansa..:)

mulla ei ole vielä ollut harjotussuppareita, mutta pienet liikkeet tuntuu jo alavatsassa ihan päivittäin,alkaa pikkuhiljaa uskomaan että kyllä siellä on ihmisen alku kasvamassa, ihanaa...

onko muita jotka ovat jääneet syystä tai toisesta 'normaalia' aiemmin äippälomalle?
itse jäin heti kun raskaus todettiin, ammatin riskien takia..

Tervetuloo momento!

Mä varmaan turvaudun talvella miehen laskettelutakkeihin sitten kun omat ei mee enää kiinni. Niin tein viimeekskin ja hyvin toimi :) Mammahousuissa oon kahden vaiheilla pitäiskö ostaa uudet kun edellisestä odotuksesta jäi kolmet housut mitkä on ihan jees päällä mutta tuntuu että ne loppuraskaudesta jotenkin kulahti ja venähti niin ei ne istu kuitenkaan ihan täydellisesti.

Mä jotenkin aina ajattelin et ostaisin lappuhaalarit kun tuntuis et ne tukis paremmin masua kun tavalliset rinnan alle tulevat mammahousut mutta eipähän ole tullut hankittua. Tukee mun masu jo tuntuis kaipaavan vaan enpä keksi mistä sitä sais. Mulla on pari tukivyötä mutta ne molemmat näkyy jotenkin ikävästi paidan alta eikä oikein tunnu hyvältä.

Joo niitä imetyspaitoja tuntuu löytyvän enemmän äitiysvaateosastoilta kuin tavallisia odotusajan paitoja mutta mä oon ainakin ostellut niitä ihan surutta ja käyttänyt myös raskausajat. Niissä kun on usein pitempää helmaa edestä ja muutenkin suunniteltu vähän pyöreämmälle masulle kun eihän se masu heti synnytyksen jälkeen häviä minnekkään.

Täälläkin liikkeitä ja suppareita on ollut jo jonkin aikaa. Liikkeitä tuntuu päivittäin, joten ei ainakaan tarvi huolehtia etteikö pikkusessa henki pihise. Supparit mua enemmänkin huolettaa kun edellisessä raskaudessa jouduin vuodelepoon 3 kuukautta ennen laskettua aikaa kun vauveli meinas syntyä ennen aikojaan. Nyt on sitten riskinä sama ja vähän huolestuttavalta näyttää...Pitäis vaan osata ottaa nyt rennosti mutta kun luonne on mikä on...

Deina 15+4

Moni tuntee jo liikkeitä, ihanaa=) itse en ole huomannut mitään,milloin niitä pitäisi alkaa tuntumaan? mulla on vähän väliä outo paineen tunne alamahassa ja helpottaa heti kun istuu alas. tasan 2 viikkoa rakenne ultraan, kuluisipa aika nopeesti.
Nina 17+5

Nina84 eiköhän ne liikkeet kohta rupea tuntumaan sinullakin:) aluksi saattaa olla niin hentosia ettet ehkä huomaakaan niitä..semmosta pientä kuplimisen tunnetta tai hentoja tönäisyjä..esikoista odottaessani luulin aluksi että ilma kiertää vatsassa ennen kuin tajusin että vauvahan se siellä liikehtii..

Käytin lappuhaalareita ekassa odotuksessa ja ne on kyllä tosi toimivat, saa fiksattua mahan koon mukaan. En tod. ole mikään lappuhaalarityyppi, mutta ystävältäni sain, niin käytin. Ne osoittautuivat aika monipuolisiksi; alle pystyi laittamaan omia paitoja, kun ei napa näkynyt lapun alta ja kun päälle laittoi jakun ja kaulaan siistin huivin, niin meni kokouksissa yms. yms. Nyt ostin kuitenkin ihan mammafarkut, Stockalta löytyi yllättävän edullisesti hyvät mustat. Talvitakin lainaan äidiltäni, hänellä on lähes käyttämättä sellainen tunikamallinen aika söpö malli, talvella vyötärö on kadonnut jo kuitenkin kokonaan. Ostin jo talvikengät ja ostin numeroa tavallista suuremmat, kun ennakoin että jalat turpoavat loppuodotuksessa. Esikoinen syntyi elokuussa ja koko heinäkuun kuljin yksissä ja samoissa tennareissa, jotka olivat ainoat jalkaan mahtuvat...

Maha on kyllä jo tiellä, ahtaissa paikoissa sillä törmää (!) ja esikoinen ei pysty hyvin olemaan sylissä. Pelottaa, kun tuo tajuaa että tulokas vie kohta koko sylin :(. Viime viikonloppuna erottelin jo esikoisen leluista vauvalelut ja laitoin ne pahvilaatikkoon pestäväksi. Vaatehuoneessa on myös jo pikkuiselle oma hylly... En sentään ole vielä vaatteita pessyt ja silittänyt.

Mistäs muusta täällä kirjoiteltiin? Liikkeitä ei jostain syystä nyt ole paljon tuntunut, mutta eiköhän siellä ole kaikki hyvin. Imetyspaitoja en ole hankkinut enkä varmaan hankikaan, jotenkin odotusajan jälkeen oli niin kiva palata omiin vaatteisiin, että imetin nappipaitojen ja huivin kanssa. Hemoglobiini oli jo viimeksi alhaalla ja verenpaineet myös, rautaa ja salmiakkia siis.
Vointeja helmimammoille!

Oho, ollaan pudottu jo tokalle sivulle, nostanpa...
On ollut tässä kiirettä opiskeluhommien kanssa ja tuntuu, että kun itse stressaantuu niin alkaa mahaan sattua (vähän) ja hengästyttää, en tiedä sitten onko ne supistuksia vai jotain ihan muuta. Ekassa raskaudessa mulla ei ollut mitään harjoitussupistuksia, siis sellaisia kivuttomia, ainakaan niin että olisin itse huomannut. En tiedä oisko nää nyt niitä, mutta ei ne oikeen siltäkään tunnu (toisaalta vaikea sanoa kun ei oo kokemusta muista kuin synnytyssupistuksista, jotka on ehkä vähän erilaisia tietty). Ootteko muuten jo synnytystä miettineet? Mulla tulee joskus mieleen sitä jo miettiä, varsinkin yöllä jos ei saa unta. Mutta onneksi ei oo vielä kamalasti alkanut jännittää.

Tervehdys pitkästä aikaa!Ja kivaa saada vielä uusia porukkaan!

Itsellä on viikon ruhtinaallinen kesäloma nyt pidetty ja takasin töihin sopeutuminen menossa. Ihan hirveä viikko on ollutkin. Onneksi nyt on jo perjantai eikä enää edes kovin montaa tuntia edessä...

Omaa olo sen verran, että mahan on tullut loman aikana ihan kiitettävästi näkyviin ja tällä viikolla oon jo suosiolla siirtynyt mammavaatteisiin. Just äsken yks yks työkaveri naureskeli, että kohta joudun jo luopumaan omista farkuista. Saatoin vaan vilauttaa resoria paidan alta ja todeta että oon jo siirtyny. ;) Eli eipä näitä H&M:n mammafarkkuja tavallisista erota! Mahan kasvun huomasi myös siitä, että vanhat juhlamekot ei enää mahtunut päälle vaan huomisia häitä varten jouduin kauppoihin juoksemaan. Onneksi löytyi suht sopiva mekko! Takkiongelmaa olen myös pohtinut. Työtakki menee kyllä päälle, mutta viime syksyn/kevään vakosamettijakun kanssa ei taida olla toivoa. Jäljelle jää vaan sellainen rönttähuppari. Tuskin jaksan sitä talvitakkikauteen saakka käyttää, joten joutunen takkikauppaan. "Urheilutakkejakaan" ei viitsisi kaupungilla käyttää.

Kolmas nauvolakin on takana. Syke kuului nyt aivan heti, joten kaikki lienee ok. Hemoglobiini oli myös edelleen hyvä, eli ainakin vielä multitabsit riittää rautalähteeksi. Muuten tuolla ei tainnutkaan mitään ihmeellistä olla, seuraava neuvola on vasta sitten, kun saa kelan paperit täytettäväksi. Sitä ennen pääsee onneksi kurkistamaan mahaan ultrassa.

Mitenkäs te muut, vieläkö olette jaksaneet urheilla? MUlla on jäänyt tosi huonolle ja yritän tässä kokoajan motivoida itseäni tänään spinningiin. Olisi ihanaa hikoilla kunnolla pitkästä aikaa. Mulla kanssa maha välillä vihloo, mutta osa on selvästi mahan kasvusta aiheutuvaa, mutta välillä rasituksessa oon epäilly suppareita kun kipu on jotenkin keskemmällä. Sitä vaan on niin hankala esikoista odottavan sanoa. Tänään olen saanut kiusaksi myös närästyksen. Ihanaa.

Liikkeitä en ole vielä tuntenut. Tai no välillä kuvittelen, mutta luulen, että tuntemukset on oikeesti ilmaa mahassa. Tuskimpa vielä näin ensisynnyttäjänä liikkeitä tuntee. Vaikka eihän sitä tiedä... Synnytystä en ole vielä ajatellut kuin ihan satunnaisesti ja joka kerta se tuntuu täysin mahdottomalta. Siis vaikken synnytystä varsinaisesti pelkääkään, tuntuu niin ison möhkäleen ponnistaminen ulos lähes mahdotomalta... Mutta onhan siitä moni selvinnyt! ;) Taidan ajatella synnytystä enemmän vasta sitten loppuvuodesta...

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

sulis 16+6

Heippa!
Juuri tuota urheilua pohdin täällä kun taitaa tulla kolmas pvä putkeen kun en mene lenkille, suoraan sanottuna en jaksa. noh ilta on viellä nuori josko viellä energiaa löytyisi. oman murheensa lenkilläkin aiheuttaa naapurin koirat, joita saa aina "pelätä" että tuleeko ne tälläkin kertaa oman koirani kimppuun (olen heille asiasta huomauttanut).
en ole pahemmin synnytystä pohtinut, näin tosi yksi yö unta että sain pojan joka painoi 8kg ja sillä oli pitkä puolen väliin selkää oleva musta tukka=)
mutta eipä täällä muuta
Nina 17+6

Moikka moi!

Täällä onkin tällä viikolla ollut aktiivista, kun niin moni on ehtinyt kirjoittaa. Ihanaa, että on jo toukokuisia! Tuntuu, että ois ite pidemmällä ku onkaan. Mun maha on jostain syystä jo aika iso ja takkipulma alkaa olla ihan todellinen. Kävin taas H&M:ssä pyörähtämässä, mutta samat 3/4 hihat siellä oli, ei juurikaan mitään lämpimämpää ja takkeja ei kuulemma ole edes tulossa. Sanoivat, että kannattaa katsoa isojen tyttöjen mallistosta. Noh, mitenköhän ne istuu hartioista...
Tein tossa äsken naudan sisäfilepihviä ja valkosipuliperunoita ja otin ihan pienen lasin punkkua ruoan kanssa. Päätin, ettei se nyt haittaa ja mies oli samaa mieltä. Onkohan kukaan muu tehnyt samoin?
On muuten ihmeellistä, miten kaikki hössöttää ympärillä vauvasta. Miehen äiti ja sisko oli tänään taas kaupassa hypistelly vauvan vaatteita. Tuntuu vähän oudolta miten mun masu saa semmosta aikaan.
Nyt ei tuu muuta mieleen, varmaan kohta taas muistan. Niin muuten meille sanottiin tosiaan koulussa, että ensisynnyttäjä tuntee liikkeet viikolla 20, mutta kyllä mä silti kuvittelen tuntevani jotain outoa hyörinää kun makaan sängyssä selälläni ja kuulostelen. Ei se varmaan se vauva oo, mutta ainaki voin oman mielenrauhan vuoksi kuvitella niin, ku tässä on taas muutama viikko neuvolaan ja rakenneultraan vielä ikuisuus.

Hauskat viikonloput!

Maijustiina ja Otus tasan 14

ps. Deina, kiitos vaunuvinkeistä. Emmaljungan ceroxissa ei tosiaan saa sitä kopan päällistä kokonaan irrottaa kuten Hartanissa. (ainakin vauvatalo johannassa neuvottiin näin)

Näin viime yönä unta, että vauveli oli jo sellainen parivuotias. Olin menossa nukuttamaan sitä yläkertaan, ja se ilmoitti, että ottaa hoivan mieluummin rahassa. Sekavaa!

Aion mennä 4D-ultraan. Neuvolatäti vähän naureskeli sille (kun menen ultraan Hesaan, ja asun täällä Lapissa), mutta kai sitä vähän turhamainen saa olla. Ja meillä ei suvussa ole mitään vauvanvaateinnostusta, kun sisko ja serkku ovat vammaisia, että lähinnä oikeasti vaan odotetaan tervettä lasta. Mulla on molemmat ultrat rv 22.

Mä olen ostanut yhdet uudet liivit ja parit mammahousut. Lappuhaalarit ei ole oikein mun juttu. Mammalegginsit pitää varmaan käydä hakemassa jossain vaiheessa. Syksyn ja talven kenkäuutuuksia hypistelin, mutta niissä on auttamatta sileät pohjat. Tänä talvena mun tasapainoaistilla on varmaan paras turvautua hyvin uurrettuihin pohjiin :)

Saitteko neuvolasta sellaisen lomakkeen, jossa kysytään hätäkastenimet? Mun pitäis palauttaa se rv 20. Olin sitä mieltä, että siihen laitetaan ihan mitkä nimet vaan, mutta mies (yllätyksekseni) vaati, että siihen laitetaan "oikeat nimet". Me ollaan nyt viimeisen parin viikon aikana päästy yhteisymmärykseen nimistä. Aika perinteisesti meni, että tytön nimiä pyörittelin enemmän minä ja pojan mies.

Synnytystä en ole ehtinyt vielä pohtimaan :) Jos siinä rakenneultrassa näkyy sitten myös, miten minun "tavarani" ovat mahaan asettuneet, ja millainen synnytys on mahdollista.

jhk 17+0

No niin, nyt mä muistin että mitä piti vielä kommentoida. Siis tota 4D ultraa. Että jos siitä saa dvd:n tms. mukaan ni oishan sen lapsen myöhemmin varmaan ihan jännää katsoa sitä kun on ollut niin pieni ja vielä masussa. Tosin eihän sitä tiedä onko mitään dvd:tä olemassa enää 15-20 vuoden kuluttua, mutta tommonen juttu tuli vaan mieleen.
Unista... Mäkin oon nähny vauvaunia. Yhdessä oltiin jo synnytyksen jälkeisenä päivänä vaunuttelemassa ja kaikki kynnykset ja muut oli hankalia ja kantokopankin nostin vahingossa vaan toisesta kahvasta. Mutta olin siinä unessa ihmeen rennosti ja ajattelin, että kyllä mä vielä opin tän homman. Sitten yht'äkkiä tajusin, etten mä tiedä vauvan sukupuolta ollenkaan ja jouduin sit keskellä katua kattomaan vaippaan että miltä siellä näyttää. Se oli poika, jolla oli aika isot sukupuolielimet. Johtuiskohan siitä kun en oo paljon pikkupoikien varustuksia nähny! Toisessa unessa sain sektiolla tytön ja se oli ihan nuken näkönen, ei verta eikä kinaa missään, tosi kaunis tyttö. :)

Tohon mun uneen piti se lisätä ku en "kiireessäni" ehtinyt että se meijän vaavi puhui ja kysyi että meinaanko mennä aamulla töihin. yks kaverini oli siinä unessa ja hälle sanoin että eihän mulla ole tolle viellä sänkyäkään ja noi hiukset lähtee kyl ihan ekana.

meijän äiti oli ostanut sellaset ihan pikkuruiset sukat eilen ja niitä miehen kanssa ihailtiin, hän sanoi että taitais sopia meijän kissalle ne sukat=)
en mennyt sitten lenkille ja hyvä niin, täällä alkoi satamaan kaatamalla vettä..

Alkuperäinen kirjoittaja tiittus:
Muutin listaan oman lasketun ajan,oon näköjään viimeinen helmimamma : D : D

HELMIMAMMAT 2008 (3)
ki-su , la 3.2