HELMIMAMMAT 2008 (3)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja safiiri,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muutin listaan oman lasketun ajan,oon näköjään viimeinen helmimamma : D : D

HELMIMAMMAT 2008 (3)
auliina 30v, la 31.1/1.2, esikoinen, MKS
Helmipöllö, la 2.2, toinen
Marjuli 29v, la 2.2, neljäs, L-PKS
HaLi! 27v, la 2.2, toinen, SKS
Litulatunen 30v, la 2.2, esikoinen, TYKS
Nina84 23v, la 2.2, esikoinen
ki-su , la 3.2
Niksu 27v, la 3.2, toinen, TAYS
Sirenia 29v, la 4.2, toinen, K-HKS
Kirle31v, la 4.2, toinen
Wilma74, 32v, la 5.2, toinen, Kättäri
jhk 27v, la 8.2, esikoinen, LKS
sulis, 26 v, la 9.2, esikoinen, NKL
Elina2, 22v, la14.2, esikoinen, TAYS
misuli79 28v, la 15.2,toinen, SATKS
Deina23v, la 16.2, toinen, TAYS
Pullahiiri 80, la 16.2, esikoinen, Kättäri
Safiiri 35v, la 24.2, neljäs, KPKS
C81 26v, la 25.2, esikoinen, KOKS
Maijustiina 25v, la 25.2, esikoinen,TAY
tiittus 28v, la 28.2, toinen,SATKS

Sen piti mennä näinpäin!sekoilua sekoilua

Pullahiirelle: ei olla ostettu vielä vaunuja.oletan että tarkotit mua=)
välillä on energisempi olo ja taas seuraava päivä voi olla täysin vastakohta. silloin tällöin tota pahaa oloa esiintyy, mutta nyt jo aika harvoin. 2½ tuntia neuvolaan=) tulen sen jälkeen kirjottamaan neuvola kuulumisia
Nina 15+3

Mäkin vähän säädän tätä listaa...

HELMIMAMMAT 2008 (3)
auliina 30v, la 31.1/1.2, esikoinen, MKS
Helmipöllö, la 2.2, toinen
Marjuli 29v, la 2.2, neljäs, L-PKS
HaLi! 27v, la 2.2, toinen, SKS
Litulatunen 30v, la 2.2, esikoinen, TYKS
Nina84 23v, la 2.2, esikoinen
ki-su , la 3.2
Niksu 27v, la 3.2, toinen, TAYS
Sirenia 29v, la 4.2, toinen, K-HKS
Kirle31v, la 4.2, toinen
Wilma74, 32v, la 5.2, toinen, Kättäri
jhk 27v, la 8.2, esikoinen, LKS
sulis, 26 v, la 9.2, esikoinen, NKL
Elina2, 22v, la14.2, esikoinen, TAYS
misuli79 28v, la 15.2,toinen, SATKS
Deina23v, la 16.2, toinen, TAYS
Pullahiiri 80, la 16.2, esikoinen, Kättäri
Safiiri 35v, la 24.2, neljäs, KPKS
C81 26v, la 25.2, esikoinen, KOKS
tiittus 28v, la 28.2, toinen,SATKS
Maijustiina 25v., la 29.2, esikoinen, TAYS

... kun mulla ultrassa siirtyi tuo laskettu aika karkauspäivälle kuten silloin joskus kirjoittelin. Tänään oon ollu ihmeen pirteä ja hyväntuulinen eikä töihin lähtökään ärsytä yhtään (iltavuoroon pitäis mennä). Maanantaina olin tosi kiukkunen ja jotenki masiksessa mut nyt kaikki taas ihan loistavasti. Kunhan seksihalut tulis vielä takas ni ei miehen tarttis kärvistellä! ;) Ihanaa kun huomenna on neuvola eikä mitään muuta koko päivänä. Mieskin pitää puolipekkasen että pääsee mukaan, samoin ens viikolla kun on ultra.
Joskus oli puhetta oudoista unista. Mulla on aina ollut tosi vilkas unielämä, ja nyt se on vaan lisääntyny. Viime viikolla näin unta että synnytin pojan, mutta se oli vaan jotain 30 cm eikä jaksanu elää kuin yhden päivän. Onneks mun unet ei oo ikinä käyny toteen. Näin myös unta missä mulla oli joku iso juustokimpale (siis jotain 100x50x50cm) ja kuorrutin sen salmiakkikastikkeella minkä jälkeen se näytti ihan sellaselta kiiltonahkaselta, mutta leikatessa sisällä oli keltasta juustoa. Siinä tapahtu kyllä kaikkea muutakin, mutta en muista menikö mun juusto koskaan tuotantoon! Mä oon aina aamusin ihan väsyny ku tuntuu et koko yön on katellu niitä unia, mut on ne vaan aika hauskoja! :)
Syöttekö te kaikki superterveellisesti?? Mä otan aina aamusin beroccan ja yritän kuituja ym. syödä, mutta kieltämättä myös juustohampurilaiset ja pizzat maistuu! Ja jostain syystä limsa ei maistu janojuomana enää paljon yhtään vaikka ihan alussa join paljonkin jaffaa pahoinvointia estämään. Nyt parasta juomaa on jäävesi ja maito!
Kerrohan Nina että kuuluiko ne sydänäänet?

Maijustiina 11+5

Heippa!
Terveiset neuvolasta. sydän äänet kuului ja olivat 159. hyppäsi aluksi 150-170 väliä, kaveri kuulema teki voltteja=) muuten kaikki oli ok, paino tosin hipoo sitä "ylä rajaa". täytyy alkaa nyt siis erittäin tarkaksi..kiva tämä uus neuvolatäti. mietin että minkä päivien mukaan pitäisi mennä, hän merkkasi korttiin 15+4, ite luulin että ois 15+3 (np ultran mukaan).mutta nyt ruuan laittoon.

Mukavia ultra- ja neuvolakuulumisia kaikilla:)

Mulla seuraava neuvola ensviikon ke, jolloin rv16+1. Sit on se rakenneultra jossain rv20 paikkeilla eli sitten ei neuvolaa oo varmaan pitkään aikaan.

Mä en todellakaan syö superterveellisesti... aika paljon on vedelty hesesatseja, pitsaa, kebabia yms... välillä kun on huonompi olo niin ei tuu syötyä taas juuri mitään. Se nyt on ollu aika terveellinen muutos että makeet ei oo maistuneet ollenkaan mutta nyt tuntuu että nekin alkais uppoomaan taas entiseen malliin kohta. Niitten kans vaan pitäs olla vähän tarkempana.

Mä oon kans nähny ihan ihme unia. Yhtenä yönä olin Big Brotherissa ja olin heti ihan kypsä lähteen kotiin, en kestäny niitä ihmisiä, oli ihan sekopäitä kaikki:D

Edelleenkään en tiedä ottaisko ä-pakkauksen vai ei. Riippuu kyllä kauheesti siitäkin onko tulokas tyttö vai poika. Tytölle kun ois kaikki valmiina niin ei tarvis sit pakkausta. Mutta ehkä mä otan sen kuitenkin. Se 140€ menee niin äkkiä johonkin ihan turhaan.
HM paketin saan hakee huomenna. Mutta nyt sovitin vanhoja ä-housuja jotka kokoa 40/42 ja henkkamaukasta kans, oli sopivia ja nää uudet tilasin kokoa xl kun olen 10kg läskimpi kuin viimeks alkuraskaudessa. Taitaa olla sittenki liian isoja noi uudet, kiva taas ruveta vaihtamaan niitä.. ja ehkä mä laitan toiset pöksyt kokonaan pois, kai noita tarpeeks sitten on. Vielä ei oo tarvinnu mammahousuihin hypätä, mahtuu normihousut vielä vaikka maha jo pönöttää melkosesti.

Sirenia 15+1

Tilasin tossa aijemmin illalla henkkamaukasta pari paitaa. en sitte "älynny" samalla tilata ku ne housut tilasin..noh, toivottavasti ehtivät tulla ennen laiva matkaa=)
mietin tota päivä/viikko jutskua ja kait sitä neuvolan mukaan sitte mennään..mutta nyt sitte täytyy mennä nukkumaan, aamulla ennen viittä taas ylös..
Nina 15+4

En myöskään syö superterveellisesti, mutta koitan kyllä katsoa vähän ettei ihan älyttömiä juttuja syö. Esikoisesta jäi tai oikeastaan sen jälkeen tuli myös se kymmenen extrakiloa (tarkistin äitiyskortista...), joten nyt ei paljon olis varaa mässäillä. Välttelen kyllä lisäaineita ja makeutusaineista (ja sokeria...), mutta sitä teen kyllä muutenkin. Ja pupsutan kalkkia, jos se estäisi tässä odotuksessa hiusten lähdön. Synnytys ja imetys vei hiukset melkein kokonaan, olen myös joskus tiputtanut puolet haivenistani myös ihan stressistä :)

Syöminen menee ihan oudoissa kierroissa, tänään ostin töihin evääksi salaatin, kevyttä ja terveellistä jugurttia ja hedelmän, mutta eilen lössähdin kebabille... Luulenpa että minulla syömistä tärkempää on huolehtia liikkumisesta nyt vielä kun voi! Huomasitteko, jos joku hesaria lukee, että maksamakkaraa saa nyt odottavat äidit syödä kohtuudella! Jess, sitäkään herkkua ei ikinä muuten tee erityisesti mieli, mutta nyt katselin jo sillä silmällä leikkelehyllyä kaupassa :). En noista ruokasuosituksista ole ihan ehdoton muutenkaan, viimeksi sain hemoglobiinin nousemaan syömällä verilettuja (huh huh), vaikka ne on varmaan kiellettyjen listalla?

Ai niin, onkos muilla laskenut verenpaine? Omani oli tipahtanut jo aika alas, näistä viikoista eteenpäin se kuulemma usein laskee. Edellisessä odotuksessa paineet laski niin alas, että sain varoa pyörtymisiä ja tähtiä... Ihan loppuraskaudessa ne taas hyppäs pilviin, alapaine oli välillä reilusti yli sadan...

Mulla on aina ollu aika matala verenpaine. Ekassa neuvolassa oli 110/60, ja sen jälkeen on välillä silmissä sumentunu, saa nähdä mitä se on tänään kun meen taas neuvolaan. Punnitus mua vähän huolestuttaa, auttais jos kävis vessassa ennen sitä neuvolaa, mutta mulla on vähän ummetusta enkä tiedä mitä konsteja nyt keksin tähän hätään. Tai siis jos vois yhden röökin vetää niin sehän auttais... Mut kokeilen nyt vaikka luumusosetta aluks! Kirjoittelen neuvolakuulumisia myöhemmin, toivottavasti sydänäänet jo kuuluis.

Maijustiina 11+6

Tervehdys!

Tässä yksi tuleva helmimamma, esikoista odotellaan ja viikkoja on nyt päivän päälle 15. Synnytyssairaala on LKS.

Nimimerkki OP79 kirjoitti tuolla aikaisemmin hankkineensa Brion Happy -rattaat (vaunut, niillä kai kun on eroa?) ja ilmoitti hinnaksi 500 €. Itse olen (olemme) kuolannut samoja vaunuja, ja olen elänyt siinä käsityksessä että ne maksavat karvaa vaille 800 €. Mitä tarkoitit, että niissä on kova koppa? Onko se koppa korvaamassa sitten jotain sänkyä tai kaukaloa tms.? Sorry sarja tyhmiä kysymyksiä, ei voi tietää.

Kaveripariskunta, joilla on nyt 4 kk:n ikäinen lapsi, sanoivat että vaunuja kun menee ostamaan niin kannattaa olla tiukkana, kuulemma myyjät hyvin herkästi lähtevät sieltä kalleimmasta päästä ja sitten kylmästi vetoavat että ettekö välitä lapsenne turvallisuudesta, jos joistain muusta olisi kiinnostunut.

Katsoin uteliaisuuttani muutamista Ruotsalaisista liikkeistä edellämainittuja Happyja(täältä pohjoisesta on sama käydä siellä kuin keski- tai eteläsuomessa liikkeissä) ja tsekkasin suomen pankin sivuilta kruunun kurssin, tuli eurohinnaksi vajaa parisataa. Voiko olla mahdollista?

Teillä oli puhetta vaunuista ja ajattelin kertoa löydöstäni tännekin; terveyskauppa.fi osoitteesta löysin lastentarvikkeet linkin takaa kaksi tosi edullista "Pakettitarjousta". Käykää ihmeessä katsomassa!

Ihanaa odotusta kaikille!

En ole varma, mahdetaanko nykyään enää edes myydä paljon "pelkkiä" vaunuja, lähes kaikki on jonkinlaisia yhdistelmiä, mikä onkin ihan järkevää. Meillä on esikolla semmoiset Brion vaunut/rattaat joihin saa samaan runkoon vaihtaa kiinni vaununkopan ja rattaitten istuimen. Vaatii säilytystilaa enemmän kuin sellainen versio, missä rattaitten istuimeen laitetaan joku pieni kantokoppa. Lisäksi tuo kantokoppaversio on varmaan hyvä monessa tilanteessa, jos pitää vaikka nukkuvaa vauvaa kantaa portaita ylös, tai pulkassakin voi ehkä vetää. Mutta erillisen vaununkopan hyvä puoli on siinä, että ovat yleensä isomman kokoisia, meillä kun oli isokokoinen syysvauva niin mahtui vaununkoppaan nukkumaan koko talven, pienestä kantokopasta olisi kasvanut ylos jo kevättalvella. Helmikuussa syntyvällä ei tuota ongelmaa varmaan ole, ja voihan sitä aina ostaa sellaisen lämpöpussin sitten rattaisiin. Eli kumpi vaan on varmaan ihan hyvä, kannattaa ehkä myös miettiä missä vaunuja säilyttää, jos pitää niitä esim. pyörävarastossa niin kantokoppamalli on varmaan hyvä. Toisaalta jos haluaa pitää vaikka vaunujen runkoa pihalla ulkovarastossa, on ihan kiva että saa nostettua koko vaununkopan sisälle lämpimään.

Vointi on ollut viime aikoina tosi hyvä, väsymyskin lähes kadonnut ja pahoinvointi kokonaan. Jospa tästä alkaisi nyt ne mukavat viikot ennen loppuraskauden vaivoja. kouluhommat tosin ahdistaa, niitä pitäisi alkaa tehdä nyt ihan urakalla, kun keväällä tuskin saa paljoakaan tehdyksi. Lähinnä silti stressaan vaan noista koulutöistä, sensijaan että tekisin jotain konkreettista niiden hyväksi... Mutta tuntuu että on niin paljon hommaa ettei millään ehdi kaikkea. Nyt ehkä jaksaa valvoa pitempään öisin, kun on tuo väsymys hälventynyt. Nyt lopetan tämän kirjoittelun ja yritän tehdä jotain hyödyllistä...

Terkkuja pitkästä aikaa, en ole toimertunut kirjoittelemaan, vaikka olenkin tiiviisti seurannut muiden kirjoittelua. Tiittus kyseli Porin tulvista, me ei asuta keskustassa, joten ei mitään ongelmaa ollut. Tietysti nyt sukulaisilla tuli kellareihin vettä.

Ultrassa kävin pari viikkoa sitten ja kaikki oli hyvin. Tänään olin neuvolassa ja sielläkin kaikki ok. Sitä en vaan ymmärtänyt, että vaaka näytti mun laihtuneen 2 kiloa, vaikka olen syönyt kuin hevonen, enkä todellakaan terveellisesti. Roskaruokaa on täälläkin mennyt ja vihanneksia/kasviksia ihan liian vähän... Makeet juomat olen jättänyt tietoisesti pois, että edes sokerin määrää sais vähennettyä. No itse olin vaan tyytyväinen että painoa oli vähemmän, koska sitä oli ylimääräistä.

Mitäs te täällä nyt oottekaan miettinyt..? Niin äippäpakkauksen suhteen mietin vielä, kaikki vaatteet on tallessa aiemmasta ja hyvässä kunnossa, joten toisaalta en haluaisi, mutta mietin että meneekö se 140 € mihinkään tarpeelliseen. Mies on sitä mieltä, että pakkaus otetaan, mutta kallistun kyllä rahan puoleen, näkee sitten miten käy.

Vaunukeskustelua oli, meillä on Emmaljungan yhdistelmät (duo edget) ja olen ollut tosi tyytyväinen. Kovassa kantokopassa neiti nukkui matkoilla sisälläkin ja päikkärit pelkästään ulkona vaunuissa. Mahtui sinne n. 9 kk ikään saakka ja sen jälkeen nukkui rattaissa, seuraavana talvena lämpöpussissa. Täällä kun on soratiet, niin järeät vehkeet on tarpeen. Olihan ne kalliit, 800 €. Vaunujen kanssa olin kyllä kaupungillakin, mutta meillä on myös Gracon matkarattaat, joihin just saa sen kaukalon kiinni, tosin neiti ei siinä tykännyt olla, mutta myöhemmin sitten matkarattaat on ollut kätevät.

Yöt on levottomia, kaikkia ihme unia tulee nähtyä ja vessassa käytyä. Esikoistakin odottaessa nukuin yöt huonosti ja näin unia, että taitaa olla ihan tavallista. Väsyttää kovin, olen nyt ottanut päikkärit samalla kun esikkokin, tekee aika hyvää... :)

Pitää mennä keittämään iltapuuroa.
Misuli 14+0.

Tossa aijemmin oli puhe verenpaineesta..mulla se on pomppinu iha mite vaa. ekas neuvolas oli 117/68, tokassa 132/70 ja nyt eilen 124/62. neuvola täti sanoi että tuo korkein oli se "lääkäri verenpaine", en kyllä huomannu että oisin silloin jännittänyt=)
Ostin tai siis tilasin rattaat ja auton kaukalon, sen kaukalon saa kiinni niihin rattaisiin.vaikka mun ei viellä pitänyt=)
Niin ja tervetuloa Leppis85.
Nina 15+5

Hip hei sydänäänet kuului, jotain 157 tais olla. Ja verenpaine laskenut, nyt 100/60 eli salmiakkia saa vielä napostella. Eipä siellä neuvolassa kummempaa, lääkäri oli tosi mukava. Kysyin siitä sukupuolen arvailusta niin tytöllä ois korkeet ja pojalla matalammat sykkeet, mutta lääkäri sanoi ettei näin alussa kannata vielä arvailla, myöhemmin vasta.
Käytiin samalla reissulla taas yhdessä vaunukaupassa ja todettiin että Gessleinit oli ihan huonot ja ylihinnotellut. Joten edelleen pohdimme Emmaljungan ja Hartanin välillä. Mies soitteli kummityttönsä isälle vaunuasioita ja mua nauratti kun keskustelu kuulosti samalta kuin ois autokaupoilla oltu! Mutta siis onhan niillä renkailla kai väliä. Ihmettelen kyllä miks miehillä on niin paljon sanottavaa vaunuista vaikka oletan että mä niitä työntelen. No onneks ei olla vielä ostamassa. Niin ja kaupassa suositeltiin kovaa koppaa niin ois sit kesällä viileämpi.
Ei kai tässä muuta tällä kertaa, nälkä ja väsymys jatkuu :)

Maijustiina ja otus melkein 12 vkoa.

Täyty viellä tulla kirjottelee kun en malta poiskaan pysyä, oon nyt hirveen innoissani kaikesta=) oon tutkaillu tällästä sivua www.babyshop.fi ootteko muut käyneet kattelemassa? mä oon "roikkunu" siellä melkeinpä päivittäin=)

Leppis85: Kysy vaan rohkeasti, ei ne kysymykset tyhmiä ollu :) Me ostettiin siis nimen omaan Brion Happy kuomurattaat, ei vaunuja, joihin laitetaan sellanen kovareunainen ja pohjainen sekä pikku "kuomun" omaava kantokoppa. Hintapoliittiset syyt ratkaisi sen, että otettiin yhdistelmä eikä vaunua ja ratasosaa erikseen. Ja lisäks on kiva, et nappulan saa kannettua siinä kopassa sisään vaunuista.
Eli siis se kovakoppa on ulkonäöltään vähän ku mini versio vaunukopasta. Mut sen voi siis nostaa kantokahvoista pois siitä rattaiden päältä ja roudata vauvan sen mukana sisään. Sitä voi käyttää esim. kylässä vauvan nukkumapaikkana tai ku tulee laitokselta, niin ensisänkynä. Eli se on siis kai Brion Happy yhdistelmävaunu, jos nyt tarkkoja ollaan. Hinta oli Kuopiossa 549 ja hintaan kuului mukaan hoitolaukku.

Me ostettiin esikoiselle Hartanit ja ollaan tykätty tosi paljon. Menee tosi pieneen ja on ollut just sopivan kokoiset. Pehmee kantokassi oli meillä käytössä yli vuoden ja nyt mennään ratasosalla. Nyt sitten vaan taitaa olla edessä tuplien osto kun ikäeroo sisaruksille tulee alle kaks vuotta ja talvella kun ei toinen jaksa pitkää matkaa kävellä. Ei vaan ole taas mitään hajua sellasista minkälaiset olis hyvät. Onko kenelläkään tietoa kevyistä ja ketteristä tuplista? :)

Deina 13+5

Vielä muuten siitä että meillä pehmeen kantokassin (joka siis kuului vaunuihin) pohjassa oli kova vaneri, jonka ansiosta vauvaa sai kannettua tosi kätevästi kantokassissa kylään ja kassi toimi myös hyvänä nukkumapaikkana kylässä. Myöhemmin otettiin vaneri pois pohjasta niin kassi toimi jalkapussina vaunuissa kun sai selkänojaa nostettua ylöspäin. Suosittelen yhdistelmävaunuissa pehmeetä kantokassia :)

Apua, en osaa ottaa vaunukeskusteluun yhtään osaa. Olen mielessäni ajatellut, että se on ajankohtaista tammikuussa... Pikkusen vika, jos menee ennen sitä syntymään :) Hyvä, että täällä on laaja keskustelu, johon palata sitten kun itsellä ovat vaunut ajankohtaiset.

Mulla on sellanen "kaksitahoinen" työpaikka, jossa toinen pomoni on Helsingissä ja toinen Lapissa. Kerroin erään toisen henkilön vauvauutisten yhteydessä omat vauvauutiseni lappilaiselle pomolleni. Hän oli todella innoissaan, ja kun työnkuvani tuntee, ei ollenkaan pitänyt mahdottomana, että työsopimukseni jatkuisi ensi keväänä. Tässä tapauksessa siis mieheni jäisi kotiin. Ei musta varmaan olis ollut kovin pitkäksi aikaa asiaa salailemaankaan, kun pomo on nainen. Sovimme kuitenkin hänen ehdotuksestaan, ettei Helsinkiin vielä kerrota, juuri tämän avoimen työsopimustilanteeni vuoksi.

En ole vielä babyshop-sivuilla surffannut, mutta saksalaisilla sivuilla olen bongannut huomattavasti edullisempia lastentarvikkeita (ja yllättävän pienet postituskulut). Onkos Marjuli tai uusi tyttö käynyt Haaparannan Ikean viereisessä lastentarvikeliikkeessä? Kurkkasin sitä vain ulkopuolelta viime kerralla.

jhk rv 14

Mun mielestä pehmeät kantokassit vaikutti lörtsöiltä ja ryhdittömiltä säkeiltä. Myyjät sanoivat, että ovat kesällä kovia kantokoppia kuumempia. Me siis tykättiin siitä ryhdikkyydestä ja siitä, että siinä oli se oma pikku kuomu.

Selvää on nyt siis ainakin että vaunuista voi olla montaa mieltä! Kaikki muu onki epäselvää. On muuten kummaa tää raskaus kun koko ajan joku asia ressaa. Neuvolan jälkeen olin ehkä tunnin iloinen niistä sydänäänistä mutta nyt epäilen että ens viikon ultrassa on varmaan 10 cm niskaturvotusta, Miehen mukaan ei oo mahdollista, mut eihän sitä tiedä mikä alien siellä on! :) Onneks en oo vielä ihan tietoisesti alkanu pohtimaan turvakaukaloa, sittereitä ym., jos nyt vaunuasiaan sais eka vähän tolkkua. Blaah!

Huomenet.

Meillä ei kellään oo ollu minkäänlaista kantokassia. Kaksosvaunuissa käytettävä pehmeä topattu pussihan meillä on, mutta siinä ei oo mitään kantohihnoja. Siitä saa etuosan kokonaan auki, joten ei tuu vauvalla kuuma kesällä. Jos vauvelia on pitäny kantaa mukana, hän on kököttäny ihan turvakaukalossa. Kesävauva kantoliinassa mun rinnalla.

Eilisessä paikallislehdessä oli syntyneitä-osastolla ilmotus että jolleki pariskunnalle oli syntyny kolmospojat! Mää meinasin ihan ruokatunnilla alkaa parkuun silkasta liikutuksesta. Sain onneksi hillittyä itteni kun äkkiä käänsin lehden sivua ja haukkasin ruisleipää.

Siirsin muuten ensi maanantain sokerirasitusta viikolla. Töissä nyt niin kiire ettei millään pysty tulemaan maanantaina myöhässä.

Safiiri ja Nelkku 12+5

ps. varalta toivottelen kaikille hyvää viikonloppua, jos en täällä kerkeä enää pyörähtää...