HELMIMAMMAT 2008 (10)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnea myös Auliinalle, toki kiinnostaa nuo synnytystarinat jos vain ehdit / jaksat kirjoittaa!

Tänne ei erikoista, pidän nyt taukoa kutomisessa kun huomenna ois vielä yks tentti ja pitäis vähän lukea. Eilen sain pipon valmiiksi ja tein sitten vauvalle vielä pienet peukalottomat huovutetut lapinlapaset. Pesin kaikki harsot kertaalleen ja lisäksi pesin turvakaukalon ja sitterin päälliset (ollaan saatu käytettynä) ja siivoilin kaikkea. Menin täällä kämpässä ku duracell-pupu ja mies arveli jo että enteilee synnytystä kun mä en malttanu nukkumaankaan mennä ja kävelin vaan ympäri sänkyä ja mietin et mitä tekis seuraavaksi. Jaloissa huomasin vähän turvotusta, tai ainakin sukista oli jääny hyvät painaumat ja sormuskin kiristää. No, aika pitkälle oon päässy ilman turvotuksia. Pitää hakea ananasmehua ja lepäillä...

Nyt alko Salkkarit, täytyy mennä!

Maijustiina 38+3

Onnea uusille vauvautuneille=)
meillä aloitettiin tänään ne vitamiinit. ekaa kertaa tyttö suostui nukkua pinnasängyssäkin=)
mulle tuli tänään sellanen haikee olo kun mietin raskausaikaa, tuli oikeastaan ikävä sitä mahaa ja vauvan potkuja. noh joo, tyttö nukahti justiinsa joten menen itekkin maate=)

Onnea Auliina ja kertomusta odotellen.
Onko Helmipöllö päässyt tositoimiin "luomusti", eikös sulla ole huomenna se 14 pvää yli..? Jos olet vielä langoilla, olisi kiva kuulla kuulumisia.

Neuvolassa kävin, kaikki ok, sf-mitta on nyt jo 39cm, HIRVITTÄÄ! Torstaina menen uusiksi, täti pyysi miettimään haluanko äitiyspolille 10 pvää yli kontrolliin jo perjantaina (8 pvää yli) vai vasta ma (11 pvää yli). En ole päättänyt vielä. Joka päivä supistelee, mutta valmista ei tunnu tulevan.

No toivottavasti teillä muilla edes tapahtuisi jotain... =)
Misuli 40+4

Heippa täältäkin, en oo kerinny ees kirjottelemaan, aika kokonaisvaltaista tämä vauvanhoito :)

Kivasti on lähtenyt menemään. Yöt menee semmosissa 2-3h pätkissä nyt, välillä kyllä tulee valvottua koko yökin. Tutti otettiin kanssa käyttöön ja se vähensi tissintarvetta jonkuverra. Masuvaivoja on varsinkin yöllä. Päivisin poika nukkuu makoisasti. Oikeen toivon välillä että heräis ja vähän seurustelis :)

Repeämäkivut alkaa helpottaa samoin häntäluun kipu. Mutta päätä särkee aika kovasti, imetyksen aikaan erityisesti.

Mulla tosiaan tuli supistuksia koko edellisen yön 20min välein ja aamulla tahti tiivistyi ja klo 14 päästiin synnytys saliin kun olin 3cm auki. Jotenki ajattelin tyhmästi siinä synnyttäessä, että en vielä ota mitään apukeinoja, kaasua tms että jos tää kestää viel 10h ni on jotain sitten mitä ottaa siinä loppua kohden. Mutta olis kyllä pitäny ottaa, koska sitten ku lopulta huusin että nyt se epiduraali tänne, ni olinkin jo niin paljo auki että meinasivat etteivät voi antaa sitä. Mutta sitten ku olivat puhkaisseet kalvot ni menin jotenki takasinpäin ja lääkäri päätti että antavat sen kuitenkin. No se vei ponnistamisen tarpeen. Ponnistin sitten 4min ilman sen tarvetta. Että nopeestihan se tuli. Mun mielestä se ponnistaminen oli kaikkein kauheinta, niinkun kertakaikkisesti!

Mulla ei tullu myöskään tipan tippaa maitoa raskausaikana mutta nyt sitä on yli äyräiden. Pitää usein pumppailla ennen syöttöä että poika saa edes tissistä kiinni. Välillä ne maidot suihkuaa pikkusen naamalle ennenku se ehtii haukata tissiä :) Että varsinaiset maitokarnevaalit. Rinnanpäät on kyllä melkosen kipeet välillä, saa hammasta välillä purra kun alottaa imettämisen..

Onks teidän muiden anopit ollu rasittavia? Mun anoppi ei tahdo tajuta eten halua sitä meille jokapäivä. Mä haluan olla rauhassa ja opetella tätä vauva-arkea miehen kanssa kaksin. Ärsyttää kun on tunkemassa tänne kokoajan. Ja kun ne visiitit ei oo mitään lyhkäsiä. Viimeksi ne tuli ja sitte ne parkkeeras meijän olkkariin kattoo jotain tv ohjelmaa vaikka kui pitkäks aikaa. Meinasin menettää kokonaan hermot mutta hillitsin itteni. Päätin vaan että nyt riittää. Mulla on hormoonit varmaan kierroksilla, mutta mulle tulee semmonen olo kun se anoppi (tai joku muu) riittävän pitkään pitää vauvaa sylissä, että anna se vauva tänne, ei saa omia mun lasta! ihan pimeetä, mutta se tunne on kauhee, tulee ihan onnettomaksi kun sitä vauvaa tulee heti ikävä.
Eilenki se yritti tulla ties millä verukkeella, "voin ulkoiluttaa koiria" voin käydä kaupassa jne. Ärsyttävää! Illalla se sitten vielä soitti että miehen isoäiti haluais tulla kattomaan että jos ne huomenna tois sen. Oon varmaan vainoharhanen mutta tuntuu että se on senki järkänny vaan jotta pääsee tänne jollain keinolla. Koska tää isoäiti kävi jo sairaalassakin.

Sori purkaus!

Tsempitys odottaville ja paaaaljon supistuksia!!! Ei se enää ole kaukana!

Hyvää vauva-arkea myös kaikille!

Pullis ja poika 9vrk

Heippa taas täältä Espoon suunnaltakin,

meille tulee tänään neuvolatäti käymään - vähän jännittää erityisesti se miten tyllerön paino on lähtenyt kehittymään. Uskoisin, että ihan hyvin kun ruokakin maisuu niin hyvin. Yöllä on meilläkin aina masuvaivoja, nämä aamupäivät on aina kaikken parhaita ja rauhallisimpia.

Pullis, mä ymmärrän mitä tarkoitat :) Meillä ei anoppi kyllä sinänsä tuppaa käymään kun asuu kaukana, mutta mun äiti on kyllä kanssa tulossa tänne milloin milläkin verukkeella. No, täytyy yrittää kestää. Mua itseäni ärsyttää meitä vanhemman sukupolven neuvot vauvanhoidossa, ne kun eivät aina tunnu ymmärtävän lapsentahtista imetystä tms. "se pitää kyllä sun tissiä huvituttina" -tyyppiset neuvot saa mut ärtymään.

Neljän minuutin ponnistusvaihe kuulostaa taivalliselta!!!! Itse ähkin sitä vaihetta 50 minuuttia, ja se oli kyllä elämäni pisin 50 minuuttinen; sattui niin helvetisti ja voimat oli oksentamisesta ihan loppu. Onneksi palkinto oli sen arvoinen!!!

Miten teillä muilla miehet ovat päässeet mukaan vauva-arkeen? Meillä isä oli vain pari päivää kotosalla ja nyt tuntuu että työkiireet ovat vieneet hänet taas mukanaan. Kun nämä hormonit ovat pinnassa niin mä olen tietty vollottanut mm. sitä että hän ei ehdi osallistua neuvolatädin visiitille tai soittelemaan päivisin miten me voidaan. Tiedän että olen herkkänahkainen, mutta jotenkin niin kaipaisin tukea jä läheisyyttä itsekin :)

Mä päätin pitää "wauvajaiset" kun miehellä oli varpajaiset..tosin vasta maaliskuulla. Pyydän tyttökavereita käymään ja juhlien teemana on "pinkki". Ajattelin ostaa vaaleanpunaista kuohuviiniä (voihan sitä lasillisen nauttia kun pumppailee pulloon sitä ennen...), vaaleanpunaisia vaahtokarkkeja tms. Varmaan vähän lapsellista mutta mä olen niin hömpsähtänyt tähän vauvaan että koittakaahan kestää.

Jeps nyt täytyykin lähteä taas avaamaan maitobaarin hanat.

Voikaahan hyvin helmimammat!

meillä mies on ensi viikon lomalla. ensi viikolla meillä on sitten se isyyden tunnustus, hiukan hirvittää että mitä kamaluuksia siellä kysytään.
mulla taas se ponnistusvaihe oli kaikkein helpoin, se kesti 26min eikä sattunut, vaikka toiseen asteen repeämät sain ja kymmenkunta tikkiä. ketään ei ole tarkotus pelotella mutta mun mielestä kamalinta oli avautumisen loppuvaihe, en osannut unissanikaan kuvitella sitä sellaseksi ja se jälkeisvaihe, kun kätilö kaksinkäsin mahan päältä painoi.
no mutta nyt täytyy mennä syömään kun tyttö nukkuu ja sitten kun hän taas heräilee niin lenkille mennään=)

piti viellä anopista sanoa, meillä ei oo anoppi käynyt..silloin perjantaina kävi täällä siivoilemassa, silloin kun päästin torstaina pois sairaalasta eli kohta 2 viikkoa sitten. vaikka asuu ihan naapurissa. on hän meille ruokaa kokkaillut välillä mutta mies on käynyt ne hakemassa.

huh meillä ei onneksi ole anoppi-ongelmaa, ihan suht rauhassa nyt saadaan olla ku olen vihdoin synnyttänyt, aiemminhan niitä kyselyjä tuli ihan riesaksi asti:)
Mulla tuli eilen illalla sitä päänsärkyä ja yöllä vilutti kovasti..luin tuossa että muillaki oli ollut samoja 'oireita'..mun kohdalla tuo päänsärky tulee varmasti siitä kun niska/hartiaseutu jännittyneinä aina imetän..pitäs muistaa rentoutua.Maitokin nousi tosiaan niin kohinalla että piti asiasta tehden hakea rintapumppu ja imetysliivit joihin rinnatki mahtuu:) Ei kyl esikoiselta tullu näin älyttömästi maitoa.Johtuukohan sit vauvan sukupuolesta hihi, pojat tuntuu viihtyvän aina tissillä:)
Nina tuossa kertoi jälkeisvaiheesta synnytyksessä.Oli tosiaan aika hurjan tuntoista kun ne niin jämerästi paineli monet kerrat mahaa kaiken sen jälkeen..
Mulla tuli ihan reippaita jälkisupistuksiakin imetyksen yhteydessä, mutta sehän on tieten ihan hyvä vaan että pääsee kohtu palaamaan ennalleen..

Moi taas.. jälkeisvaiheesta mun täytyy kertoa oma kauhukertomukseni :) Mulla oli kätilöopiskelija siinä vaiheessa "hommissa" ja hän ei ilmeisesti painellut riittävän voimakkaasti. Kun menin sitten vessaan niin ennenkuin ehdin edes kunnolla pystyyn multa valahti kolme valtaisaa raa'an maksapihvin näköistä juttua lattialle.. ja kun olen ensisynnyttäjä niin en tietty ollenkaan tiennyt että mistä voi olla kyse ja kyllä pelästyin... kiljuin miehen hakemaan kätilön paikalle ja onneksi hän tulikin pian. Komea sotku ja kamala muistijälki asiasta jäi kuitenkin!

Meillä kävi tänään neuvolatäti kotona ja vauvan paino on noussut tosi komeasti.. kun sairaalasta lähdettiin tyllerö painoin 3660 g ja nyt vaaka näytti jo 4030 g - eli ihan hyvin on maito kymmenessä päivässä maistunut!

Kiva lukea teidän vauvatarinoita. Mä olin tänään tentissä, kyllä ottaa selkään ku istuu ja kun tuo pikkuinen liikkuu niin tuntuu häntäluussa kipua. Ilmeisesti se on aika alhaalla. Mieskin tunnusteli vaavin päätä alakautta pari viikkoa sitten ja sen jälkeen oonkin saanut olla rauhassa! :)

Keittelin tossa äsken tutit ja tuttipullot. Mihin te laitatte ne kuivumaan, että pysyvät edelleen puhtaina?? Mä nostelin ne sellasilla grilli-/salaattipihdeillä sieltä vedestä puhtaan keittiöpyyhkeen päälle, mutta en mä sitä pyyhettä oo keittäny vaan kaapista otin, joten meniköhän koko keittämisen hyöty jo siinä... Kun ne tuosta kuivuu ajattelin pistää ne sellaseen lasipurkkiin kannen alle odottelemaan kun voi mennä vielä viikkoja ennen ku niitä tarvitaan.

Käytiin tänään ostamassa sairaalakassiin mulle pillimehuja ja salmiakkisuklaata ja miehelle energiajuomaa. Ajattelin, että jos nyt kuitenkin pakkais jo ne kamat. Tuntuu jotenkin henkisesti valmistautuneemmalta kun alkaa kaikki olla valmista. Kun mä oon tässä monta viikkoa valittanu, että syntyis jo, mutta sitten mulla ei oo ollu edes kaikki tehtynä mitä oon ajatellut tehdä! Ostettiin pieni paketti vaippojakin, vaikka suunnitelmissa on kestoilla mahdollisimman paljon. Joko teillä on alkanut sujua paremmin harsojen taittelut?

Huomenna taas neuvola, kiva! :) Kuulumisiin!

Maijustiina 38+4

Huomenet, autuas yö takana unen suhteen. sain nukuttua yhen 5h pätkän! Illalla vaan iski migreenikohtaus, mikä on kamalaa kun ei saa mitään lääkkeitä ottaa. Mies hoiteli pojua illan ja alkuyön ja toi vaan tissille kun tartti. Nyt oon taas elävien kirjoissa. Toivottavasti toi migreeni ei tuu usein, helisemässä oon jos yksin pitää sillon olla vauvan kanssa..

meillä on perjantaina neuvola, ihan kiva niin pääsee viikonloppuna sitten ulkoilemaan. Uskoisin että paino on noussut niin paljon tuo jätkä tissiä syöpöttelee.

Kaksi anopitonta päivää takana :)

Onks teijän vauvat hereillä? Hassu kysymys, mutta kun tuntuu että meillä ei tehä mitään muuta kun nukuta, mut se kai kuuluu asiaan..?

Olin eilen yksin kaupassa ekaa kertaa, olin ku puulla päähän lyöty, hyvä ku sain mitään ostetuks ja kauhee kiire oli kotiin vauvan luo :)

Vointeja!

Pullahiiri kera pullapojan

maijustiinalle tuosta pullojen keittämisestä, että ei se ole vaarallista vaikka niitä puhtaan pyyhkeen päällä säilyttää, ei ne siitä 'likaannu' uudestaan. Nykyäänhän ei tarvitse edes keitetyllä vedellä puhdistaa napaa tai vauvan kasvoja vaan voi ihan hanavedessä kastetulla pumpulipuikolla ja vanulapuilla hoitaa homman.Muista kuinka esikoisen vauva-aikaan kaikki puhdistukseen käytettävä vesi piti olla keitettyä ja muutenki oli paljon steriilimpää kaikki touhu.Se tuntuu olevan nyt muuttunut..

Plaaaaah...Alkaa jo potuttaa tää raskaana oleminen =(
Sattuu ku vauva liikkuuki jo. Eilen se keksi pyörittää kantapäitä tossa ihan ylhäällä. Teki mieli oikeesti kiljua, teki nii kipeetä.

Yöllä supisteli monta kertaa (pystyin kuitenki olee ihan makuul ku ei ollu niiiiin kipeit) ja aattelin et voi jehna ku alkais jo syntyy, ni paskat, aamul tuli vaan taas sitä iki ihanaa limatulppaa palanen ja se oli siinä! Sitä tulppaa on tosiaan irronnu kauan...
Oli mul kyl sit pahaolo ku nousin sängyst aamul, piti oikeen yökkäillä pöntöl. Sit toiveikkaana aattelin et menis ny ne lapsivedet (kaveril kävi nii, oli oksentaa ja vedet meni samal). Eikä mitään, ei tullu ees oksuu pelkkää sylkee vaan.

Eilen oli neuvola vaihteex taas. Ja sijainen tietennii paikal.
Pissas jälleen 1+ proteiinii, alapaine kohol, paino noussu 1700g =O (viimekerral ei ollu tullu mitää) ja sf-mitta 39!!! Sekin on pysyny jo pari viikkoo 38 mut voi kyl johtuu et nyt oli eri mittaaja ni on muka viel kasvannu...Laitto taas lähetteen äippäpolille noitten paineitten takii, ei oo ainaska viel tullu soittoo sieltä.

Onpa tää nyt valitusta =( mutta jatketaan =)

Esikoinen (2v9kk) on alkanu "oireilee" vauvan tulosta...Haluu olla äitin pikkuvauva ja on alkannu pissailee vessan lattialle! On tähän asti käyny pöntöllä, nyt ei kuulemma ehdi pöntölle ja sanoo että oli vahinko. No ei se onnex ole vakavaa, onhan meillä tapahtumassa kuitenki suuri muutos ku likka ei olekaan enää ainoo pieni sit.

Tulipas taas valitusta mut kyllä helpotti =)

sanna-79 39+3

Sanna-79: tiedän ton tunteen kun vatsa on ylhäällä, mulla kun kanssa sf-mitta on 39cm ja tahtoo ruoka tulla takaisin ylös kun sen on ensin mahaan saanut.

Suht kivuttomia suppareita on pitkin päivää, yöllä ei oikein mitään. Tuntuu, että kukaan ei edes lupaile mulle synnytystä ennen käynnistystä, joten aloin sitten miettimään, että pidetään tytön synttärit sunnuntaina, jolloin on oikea päiväkin. Ihan vain isovanhemmat ja kummit kutsutaan, joten hyvin pienet. Jatkossa sitten saakin järjestää molempien lasten synttärit samaan aikaan, ikäeroa kun tulee vain max.vko (+2vuotta). Jos nyt laitokselle pääsisi, niin se olisi vaan kiva yllätys.

Neuvolatädiltä ajattelin huomenna pyytää, että jos hän saisi varattua jo perjantaille sen yliaikakontrollin, näkee sitten suostuvatko äitiyspolilla siihen, vai ottavatko vasta maanantaina. Saisi olla taas hetken rauhallisin mielin, kun katsovat että kaikki on hyvin ja laittavat kotiin (plaah...).

Niska ja hartiat on jo nyt ihan jumissa ja kärsinkin päänsärystä. Tämä aamuna pukkasi migreeniäkin päälle ja kun ei niitä lääkkeitä saa ottaa...kiva. Mutta nyt kampaamaan hiukset ja lähdetään kaverin luo käymään, on jotain piristystä edes.

Valitusta valitusta, mutta sitähän maailmassa piisaa :)
Misuli 40+6

sellaista vaan kyselen, että aiheuttaako vitamiini tipat mahavaivaa? me aloitettiin tipat maanantaina ja eilen vauva huusi 5 tuntia ja oli sen oloinen kuin maha oisi ollut kipeä, kuumeen mittasin ym. illalla hain apteekista ns.pieru lääkettä ja annettiin sitä aamu yöllä, nyt vauva ei oo nukkunut yhtään, tosin äsken hänet vauvuihin laitoin takas ja viellä ainakin on ihan hiljaista. tunnin päästä soitan neuvolaan kun silloin on se soitto aika.

niin piti viellä tipoista että kun ei niitä oo annettu viellä edes montaa ja onko noistakaan kaikki suuhun asti mennyt, että voisiko niistä muka johtua. ite en mielestäni ole syönyt mitään kummallista, että voisi siitä tulla

Nina, mä luin jostain oppaasta että "vaikka d-vitamiinin aloitus ja lisääntynyt itku ajoittuu usein samaan aikaan, ei näillä ole tekemistä toistensa kanssa". Eli ilmeiseti vauvat vaan alkaa itkeä enemmän pariviikkoisina ja tuo vitamiinihomma ajoittuu samaan. Tiedä sitten... me ei olla vielä syöty vitamiinejä (purkki on tuossa pöydällä jo) mutta neiti on kyllä vetänyt sellaisia huutokonserttoja että toivottavasti ei ihan hirveästi tästä tuo kiljunta enää lisäänny. Meillä kanssa ilmavaivoja ihan selvästi, pyysin miestä tuomaan apteekista Cuplatonta mutta se toi niitä kapseleita (hmm - mitenköhän se ajatteli antaa kaksiviikkoiselle kapselin...?) joten vielä ei olla sen tehoa ehditty testaamaan!

-pia ja vaavi-

Vielä piti lisätä tuohon "kiljumiseen" että meillä tyttö oppi viimein imemään tuttia, ja se näyttäisi nyt toimivan hiljentimenä (tämä siis hurjaan 45 minuutin kokemukseen perustuen). Ollaan yritetty antaa tuttia useasti mutta tähän mennessä aina sylkäissyt sen kiukuksissaan pois, nyt tuntui imua riittävän :)

Kysymys: mihin aikaan on parasta lähteä ulkoilemaan? Siis suhteessa vauvan unirytmiin... syönnin jälkeen(kö)? Eilen käväistiin ulkona, ja se oli yhtä huutoa. Vauva kimpaantui ihan täysin kun laitoin pipon päähän hänelle eikä hän sitten hiljentynytkään ennenkuin oltiin takaisin kotona ja äitikän lämpimässä sylkyssä..
Tänään ajattelin yrittää ulkoilua sekä vaunujen että koiran kanssa. Saas nähdä että kuinka käy! Meidän koira on nimittäin aika vilkas, energinen ja huonosti koulutettu (=lue: vetää narussa). Mutta olisi niin kätevää kun saisi kaikki ulkoilmaa yhdellä kertaa..

SYNNYTTÄNEET:

22.1.(la 2.2) HaLi! 27v., toinen, SKS, Seinäjoki. Poika 4130g / 52cm.
23.1.(la 2.2) Marjuli 30v., neljäs, L-pks, Tornio. Poika 4130g / 53cm.
26.1.(la 9.2.) sulis, 27v., esikoinen, NKL, Helsinki. Poika 3230g/ 50cm.
28.1. (la 8.2.) jhk 27v., esikoinen, LKS, Rovaniemi. Tyttö 3180g / 48cm.
29.1. (la 4.2) Kirle 32v., toinen, Oulainen. Poika 3400g / 49,5cm.
3.2. (la 3.2) Niksu 27v., toinen, Tays, Tampere. Poika 3400g / 50cm.
4.2. (la 2.2) Nina84 24v., esikoinen, Sas, Salo. Tyttö 3630g / 49cm.
5.2. (la 2.2.) Litulatunen 30v., esikoinen, Tyks, Turku. Poika 3200g / 53cm.
6.2. (la 4.2.) Sirenia 29v.,toinen, K-HKS, Hämeenlinna. Tyttö 3585g / 48,5cm.
7.2. (la 4.2.) Pia 31v., esikoinen, Jorvi, Espoo. Tyttö 3735g / 50 cm.
10.2. (la 16.2.) Pullahiiri80, esikoinen, Kättäri, Helsinki. Poika 3500g / 51cm.
10.2. (la 22.2.) Safiiri 35v., neljäs, KPKS, Kokkola. Tyttö 4600g, 52cm
11.2. (la 31.1.) auliina 30v, esikoinen, MKS, Mikkeli, poika 3710 g, 54 cm
12.2. (la 9.2.) Outi 25v., toinen, nkl, Helsinki, tyttö 4520g, 52cm
12.2. (la 5.2.) Wilma74,33v,toinen, Kättäri, Helsinki, poika 3820g, 52cm
13.2. (la 25.2) C81, 26v, esikoinen, KOKS, Kotka, tyttö, 2890g, 48cm
14.2 (la 2.2) Momento,27v,toinen,oys,Oulu,poika 4030g/52cm

LASKETUT AJAT:

5.2. Helmipöllö,toinen, TYKS, Turku
11.2. Äiti2 33v, toinen, TYKS, Turku
14.2. misuli79 28v,toinen, SATKS, Pori
16.2. Deina23v,toinen, TAYS, Tampere
20.2. outsa22, esikoinen, HUS Hyvinkää, Järvenpää
21.2. Äippä-73 34v,toinen, TAYS, Tampere
27.2. tiittus 29v,toinen,SATKS, Pori, tyttö tulossa
29.2. Maijustiina 26v.,esikoinen, TAYS, Tampere

Heips Helmimammat 2008!

Vieläkö mahtuu joukkoon?! Lisäilin itteni tohon listalle, ja todellaki tänään LA.

Vauva on vielä masussa ja tuntuu pysyvänki. Sunnuntaina oli ekat tuntemukset, että mitäs supparit vois olla. Mutta siihenpä ne on sitte jäänytki. Joka päivä oon koittanu lenkkeillä ja muutenki touhuta, että jotain alkais tapahtuun.. Huomenna olis neuvola ja saa nähä miten on taas tullu painoa lisää.

Kuukausi sitten muutettiin tänne, että jos jollain on kokemuksia/tietoa Järvenpäästä ja Hyvinkään sairaalasta, ni otan erittäin mielelläni kaiken tiedon vastaan!!

-uusi odottaja-

soittelin tossa neuvolaan puolilta päivin ja siellä ksäkivät pitää tänään tipoissa välipäivän ja hommata toisia tippoja. sanoi että noista joita antoivat tulee herkästi toisille mahavaivaa. tytöllä on mahassa möyrinyt tänään ihan kunnolla ja kun hänet laitoin makamaan mahalteen mun jalkojen päälle ni jo alko peppu paukkua.
me ollaan lähetty näihin aikoihin joka pvä ulos, eli yleensä tyttö on nukkunut aamusella muutaman tunnin ja sitten syö ja sitten lähetään ulos. no nyt ei oo nukkunu sitten yön jälkeen, kun ei nukkunutkaan tossa aamulla vaikka niin luulin, joten koitan jos vaunuissa nukkuis. autolla ajo on auttanut, meijän äitikin illalla suositteli että lähe ajelee että se yleensä auttaa mahavaivaan. ja kyllä hän nukkukin eilen illalla ja kun auto pysähty (apteekissa kävin) ni jo alko huuto joka loppu heti kun lähettiin liikkeelle uudelleen. mutta nyt lähetään hiukan hakemaan raitista ilmaa

Aurinkoinen tervehdys!!

Täällä edelleen ollaan yhtenä kappaleena,tänään tuli viikkoja 39 lasiin!!
Neuvolaan liukasteltiin pojan kanssa aamusti,ihan järkky keli!!Teki oikein mukavaa tonne alapäähän toi tallaaminen.
No kuulumisia....paineet taas hyvät 111/65,sf 33-34(viime vkol 32),painoo tullut 100g viime viikosta,vaavi on tosi tosi alhaalla.Täti toivoi et ei nähtäis enää ens vkolla,toivotaan ainakin näin.

Olikos Rollepa tein nyytti kans tuolla syntyneet.fi sivustolla?Joka päivä tulee käytyy kattomassa noita söpöliinejä,vaikka oma antaakin odottaa viel...
Mulla on ollut pari päivää tosi tukalaa,persiissä painaa ja alapäätä joku puskee koko ajan.Vähän väliä saa iltaisin juosta veskissä,tuntuu et jotain märkää aina lorahtaa housuun..taitaa olla vetistä valkkaria vaan.Eilen oli koko pvän selkä ihan tulessa,eipä toi nytkään hyvältä tunnu.Sori tää valitus... : C

Mukava kuulla kans Auliinasta,tuu kertomaan kuulumisia kun kerkiät!Ja paljon onnea vaavista!

Mulla on toi eväspuoli sairaalaan viel työn alla,tänään ostin noita Alpen patukoita...noita pillimehuja on koko ajan muutenkin jääkaapissa ni sielt parit mukaan sitten.
Oishan se kiva Misuli et kerkeisitte pitämään esikoisen synttärit viel ennes lähtö tulee vaikka varmasti toivot itse et vapautuisit masusta.Meillä on onneks noi juhlat takanapäin,sunnuntaina oli viimeiset vieraat.

Ei kai tällä kertaa muuta.Jaksamisia ja suppareita edelleen toivotaan meille masukkaille!

-tiittus 39 tasan-(huomasin tänään neuvolakortista et menkkojen mukaan la ois 23 pvä,eli vloppuna)no pari päivää suuntaan jos toiseen...

Outsalle tervetulotoivotus!

Nina, muistelen, että DeVitolit aiheuttais vatsanväänteitä, mutta Jekovitit ei. Meillä kävi tänään terkka kotikäynnillä ja hän toi just noita DeVitoleja. Saas nähdä, miten niiden kanssa käy...

Safiiri ja Nelkku 1vko 3pv

SYNNYTTÄNEET:

22.1.(la 2.2) HaLi! 27v., toinen, SKS, Seinäjoki. Poika 4130g / 52cm.
23.1.(la 2.2) Marjuli 30v., neljäs, L-pks, Tornio. Poika 4130g / 53cm.
26.1.(la 9.2.) sulis, 27v., esikoinen, NKL, Helsinki. Poika 3230g/ 50cm.
28.1. (la 8.2.) jhk 27v., esikoinen, LKS, Rovaniemi. Tyttö 3180g / 48cm.
29.1. (la 4.2) Kirle 32v., toinen, Oulainen. Poika 3400g / 49,5cm.
3.2. (la 3.2) Niksu 27v., toinen, Tays, Tampere. Poika 3400g / 50cm.
4.2. (la 2.2) Nina84 24v., esikoinen, Sas, Salo. Tyttö 3630g / 49cm.
5.2. (la 2.2.) Litulatunen 30v., esikoinen, Tyks, Turku. Poika 3200g / 53cm.
6.2. (la 4.2.) Sirenia 29v.,toinen, K-HKS, Hämeenlinna. Tyttö 3585g / 48,5cm.
7.2. (la 4.2.) Pia 31v., esikoinen, Jorvi, Espoo. Tyttö 3735g / 50 cm.
10.2. (la 16.2.) Pullahiiri80, esikoinen, Kättäri, Helsinki. Poika 3500g / 51cm.
10.2. (la 22.2.) Safiiri 35v., neljäs, KPKS, Kokkola. Tyttö 4600g, 52cm
11.2. (la 31.1.) auliina 30v, esikoinen, MKS, Mikkeli, poika 3710 g, 54 cm
12.2. (la 9.2.) Outi 25v., toinen, nkl, Helsinki, tyttö 4520g, 52cm
12.2. (la 5.2.) Wilma74,33v,toinen, Kättäri, Helsinki, poika 3820g, 52cm
13.2. (la 25.2) C81, 26v, esikoinen, KOKS, Kotka, tyttö, 2890g, 48cm
14.2 (la 2.2) Momento,27v,toinen,oys,Oulu,poika 4030g/52cm

LASKETUT AJAT:

5.2. Helmipöllö,toinen, TYKS, Turku
11.2. Äiti2 33v, toinen, TYKS, Turku
14.2. misuli79 28v,toinen, SATKS, Pori
16.2. Deina23v,toinen, TAYS, Tampere
20.2. outsa22, esikoinen, HUS Hyvinkää, Järvenpää
21.2. Äippä-73 34v,toinen, TAYS, Tampere
24.2. sanna-79 28v.,toinen,HUS Hyvinkää,poika tulossa
27.2. tiittus 29v,toinen,SATKS, Pori, tyttö tulossa
29.2. Maijustiina 26v.,esikoinen, TAYS, Tampere

Josko lisäilisin itteniki tohon listaan =) Ja terve tulloo mukaan outsa22.
Mulla siis kokemuksia tost Hyvinkään sairaalast ku tääl asunki =) Esikon siel maailman pyöräytin. Kokemus oli hyvä, kätilöt ihan jees. Sekin on nii yksilöllist ku kaikki ei tykkää kaikist jne.
Siellähän on se "kevyt" remppa käynnis. Synnyttäneiden vuodeosasto on valmis vast maaliskuun lopul ilmeisesti, synnyttäneet onki siel äippäpolin puolel nyt. 2 ihan uudistettuu salii pitäis olla jo käytös, muista saleist en tiijä. Mut tuolt HUS:in sivult saa kyl tietoo hyvin.

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,546,957,1598,1805
pääsisköhän tolla linkillä...

Huomen meen taas sinne polille, eli sit taas lisää tarinaa.

Supistuksia kaikille =) (paitsi tietty synnyttäneille)

sanna-79 39+3

Heipsan:)

Täällä yksi tosi huonosti nukuttu yö takana... Tyttö heräsi 3 aikaan yöllä syömään ja sen jälkeen en sitte nukkunutkaan. Mahavaivoja tuntui olevan. Nyt sitten taas koko päivän nukkunut autuaasti:/ Enkä ite oikein pääse nukkumaan kun on tuo esikoinenkin ja tänään hermostuin ukolle kun siitä ei tunnu olevan mitään apua. Tuntuu että hän käyttää isyysloman omaan lepäämiseensä vaan eikä taaskaan ymmärrä olla avuksi ennenkuin porua väännän.

Anopista oli juttua... Joku saattaa muistaa että mun anoppini on ihan ihme eukko muutenkin joten ei varmaan ole yllätys että neuvoja satelee. Tosin vähemmän nyt kun on jo toinen lapsi. Ei onneksi ole meille tuppaamassa, se nyt vielä puuttuis..

Me alotettiin kans tänään ne d-vitamiinit, DeVitolia neuvolasta antoivat. Voi olla että vaihdan sen jekovitiin taas kuten esikoisenkin kanssa.

Ulkona oltiin tänään hetki ja huomenna taas sitten vähän kauemmin pitäs olla. Ihan kiva että on leudot ilmat niin tarkenee itekin:)