**Helmikuussa 2011 syntyneet**

Tillukas: repesin ihan täysin tosta sun kommentista :) Mulle käy ihan samaa; mitään hajua ei ole, että olisin yöllä syöttänyt, mutta aamulla on vieressä tyytyväinen vauva ja tissini roikkuu paljaana...Eli syötetty on, muistikuvaa ei vaan ole.

Öistä: Nooa syö vielä kerran yössä. Menee nukkumaan ysin aikaan ja herää siinä viiden kieppeillä syömään. Sitten vedetään unta vielä kahdeksaan asti. Eli tosi ruhtinaallisesti. Päiväunet on edelleen hiukka kateissa, nyt niihin tuntuu vaikuttavan tuo liikkeellelähtö. Nooa "ryömii" jo omalla omituisella tavallaan, eli mittarimatotekniikalla naama maassa. Siksi ei ryömi kuin pehmeällä alustalla eli matolla, sohvalla tai vaikka sängyllä. Meidän sohvassa meneekin tällä hetkellä sellainen kuolavana, näyttää kuin ois jättietana kulkenut :) Ja ennenkuin kukaan kauhistuu, niin varmistan koko ajan vierestä, että ei pääse tippumaan :p

Mulla selkäongelmat jatkuu, ja olen huomenna menossa aamulla magneettikuvaukseen. Jos arpikudosta on paljon, joudutaan kuvauksessa käyttämään varjoainetta, jolloin joudun olemaan imettämättä pari päivää, mikä hirvittää aika lailla. Poitsu kun ei vielä kovin hyvin osaa syödä pullosta ja tietysti myös maidon ehtyminen mietityttää. Mutta toivottavasta lypsämällä ja läheisyydellä saan maidontuotannon säilymään ennallaan. Onneksi vauva syö jo kiinteitä, niin ei tarvitse niin hirveätä stressiä ottaa siitä, jos ei maito pullosta oikein maistu. Ihanteellisinta olisi tietysti, jos varjoainetta ei tarvita ja selästä ei lisäksi löytyisi mitään leikattavaa...Sekin kun kauhistuttaa jo etukäteen.

Nyt yritän nukkua, vaikka huominen jännittääkin ihan tuhottomasti...

Commander ja Nooa 4 kk
 
Yösyötöt menee täällä myös ihan sumussa. Aamulla ei usein oo mitään hajua, kuinka monesti Nuutti on syönyt.

Meillä myös "ryömitään" raastamalla itseään eteenpäin. Onnistuu kyllä vaan meidän sängyllä, kun on tarpeeksi iso alue tasasta ja pehmeetä. Minä myös toki varmistan vieressä koko ajan :)

commanderille kovasti tsemppiä. Toivottavasti asiat on parhain päin!

nelli & Nuutti 4kk 3vko
 
Terveisiä kirppusirkuksesta! Käytiin 4 kk neuvolassa ja Helmi oli 60,5 cm pitkä ja painoi huimat 5345g ;) Lääkäri vaan totesi, että onhan hän pieni, mutta kasvaa käyrällään. Karsastuksen kanssa tuli lähete silmäpolille.

Meilläkin tuo ryömiminen on samaa möngerrystä. Hidasta, mutta kovasti päämäärätietoista. Ihmekös, että on pieni, kun ei sekuntiakaan ole hereillään aloillaan.

Tillukas ja Helmi viikkoa vaille 4 kk.
 
Commanderille voimia selkävaivojen kanssa,voinet ehkä lypsää sinä aikana sen ehtymisen estämiseks? No pääasia että tulee asioihin selko ja selkä kuntoon...

Yösyötöt menee mullakin justniikun tillukkaalla,eli havahdun useesti siihen et selkeesti on tissiä annettu mut millon ja miten,ei mitään hajua...kiuitenkin aksel on selällään kun normisti nukkuu mahallaan:D

Tillukas,No meillä ei pituudessa olla suuremmin karkumatkalla,vaan sentin oli herra pidempi 4kk nlassa...paino onkin sit toinen juttu:D

Ryömitään tai pitäskö sanoo sähelletään samalla lailla itseä eteenpäin,lähinnä pyörii navan ympäri...joskus vahingossa ottaa oikeaoppisen ryömimis"askeleen"

Rattaista kysymys... koska olette ajatelleet siirtyvänne ratasosan käyttöön? Muistelisin että esikoinen siirty heti puolivuotiaana niin et pidin puoli-istuvassa asennossa. Aikani jaksoin vaihtaa aina vaunukopan unia varten,mut aika nopsaan alkoi nukkumaan päikytkin rattaissa. Tosin sillon oli talvi ja toppavaatteet ja lämpöpussi teki rattaistakin kivan "pesän" ja olihan herra huomattavasti veljeään pidempi...kaukalostakin jouduttiin luopumaan jo 8kk ikäsenä. Aksel on kuitenkin jotenkin niin mahdottoman tappi et vaikee kuvitella rattaisiin reilun kk päästä. Helpottais elämää suuresti kun viihtyis varmasti hereillä niissä ihan toisella tapaa,kun nyt vaunuissa. Matkarattaan olis pienemmät,niihin varmaan sais ilman että heiluu puolelta toiselle:D

Päikkäreitä meillä nukutaan yleensä 4 kappaletta,kaikki kestoltaan alle 1h,joskus sitte yllättää hiukan pidemmillä unilla kun ollaan liikenteessä ja jos on aamusta herännyt myöhempään,pärjää kolmillakin unilla. Peruskesto on kuitenkin 20-45min,ei edes ulos tuu laitettua ellei oo sellanen päivä ettei tarvi pukea kun ei viiti eestaas raastaa vaatteita päälle.

Yöunille nukahtaa hienosti mutta tavaks on tullut herätä noin puolituntia nukahtamisesta,jolloin pitää tainnuttaa uusiks...esikolla oli samaa.

Ensviikolla reissu muumimaalimaan,2 yötä ollaan naantalissa. Hiukan jännittää ajomatkat...

Hyvää juhannusta
kaikille!!!!

Repa ja Aksel 4kk ja noin 3 viikkoa päälle
 
Heh. "Mukava" kuulla, että muilla on samaa ongelmaa päikkyjen kanssa kun meillä. Unet on kestoltaan melkein aina minuutilleen 45min. Oon yrittänyt Nuuttia auttaa sen heräämisvaiheen ohi ja tainnuttaa uudestaan, mutta kaikki keinot jotka keksin on kokeiltu ja mikään ei auta. Eilen veti enkat ja nukkui vaunuissa 1h20min. Ja mä pyörin sisällä osaamatta tehdä mitään, kun koko ajan vaan ootin että toinen herää :D

Tillukas: Ei tuo meidänkään juniori kovin suuri ollu 4kk neuvolassa (61,7cm, 5930g) ja on kuitenkin poika. Omalla käyrällään kasvaa hienosti, joten ei tarvi olla huolissaan :)

Kunhan Nuutti oppii istumaan, niin että pysyy rattaissa eikä valu, otan varmaan pehmeän kopan pois. Tosin meillä on onneksi pehmeä koppa, eli voi unien ajaksi laittaa sen eikä paljoa viitsimistä vaadi. Kotona on vaan ollut nyt käytössä noi yhdistelmät, kun on niin isot laittaa ja kantaa. Reissussa on ollut mukana matkarattaat (saa makuuasentoon) ja niissä sitten on Nuutinkin varmaan kivempi istuskella kun on pikkasen kapeemmat. Nuutti ei viihdy yhtään hereillä vaunuissa ja mä kanssa elättelen toiveita, että meno muuttuu sitten kun pääsee istumaan. On nimittäin ahdistavaa, jos herää kesken lenkin ja huutaa lähes koko kotimatkan. Tietty jos ottaa syliin niin ei huuda, mutta 3 koiraa, vaunut ja lapsi ei kaikki mahdu käsiin :( Ollaankin nyt osa lenkkeilystä hoidettu niin, että Nuutti on rintarepussa. Siinä viihtyy hienosti kun näkee maisemia :D

nelli & Nuutti 4kk ja reilu 3vko
 
Repa Pituudessa Helmi menee suunnilleen siskonsa linjoilla, aavistuksen lyhempi. Eli hieman lyhyt, mutta ihan normaali kuitenkin. Painossa Helmi jälistää jo 700 grammaa siskoaan ja hänkään ei ollut suuri. Pääasia, että tyttö kasvaa ja kehittyy. Onneksi esikoinen jo oli pienehkö, niin en jaksa tätä stressata. Onhan se suloista saada pitää kauemmin pikkuista vauvaa (varsinkin, kun nukutus tapahtuu sylissä).

Maanantaina olin esikoisen kanssa lastenlääkärillä. Lääkäri näki Helmin jäävän kumminsa kanssa odotushuoneeseen ja totesi, että on ihan pieni vauvasisko. -Noin kuukauden, vai? -Kohta neljä, virnistin. Lääkäri luuli kevyenä syntyneeksi, mutta totesin, että standardivauva oli, mutta meidän tytöt vaan kasvavat ekan vuoteensa hitaasti. Neuvolassa ovat olleet ihan tyytyväisiä kasvuun ja se riitti lääkärillekin.

Muoks. Vaununkoppa oli esikoisella unikäytössä toisen talven yli (helmikuun puolivälissä syntynyt), ulkoillessa ja kaupungilla ratasosa tuli käyttöön rapiat puolivuosikkaana. Tuo juniori on kyllä kahden kuukauden päästä kuin orpo piru rattaissa, kun vaununkoppaan mahtuu tytön jalkopäähän nytkin minun ja esikoisen vesipullot, Liberon laukku Manducalla täytettynä ja vähän vaatetta tai leluja.
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys!

Mä olen jo luopunut vaunukopasta muutamia viikkoja sitten kun helteiden aikaan olis laps varmaan tukehtunu sinne. Nyt on tilaa nukkua vaunuissa. Tosin se tila nyt sitten aiheuttaa sen, että meillä käännytään kesken unien mahalleen ja kohta alkaa armoton huuto kun ollaan jumissa mahallaan. :D

Samoin yöt on muuttuneet tosi rikkonaisiksi kun kääntyy jatkuvasti mahalleen. Eilen sitten laitoin tyynyjä niin ettei pääse kääntymään, vaan sekään ei ollu hyvä, siten huusi kun ei pääsekään kääntymään. Lopultaa nakkasin nassikan nukkumaan mahalleen ja silleen nukkuikin hieman yli kuuteen ennenkuin heräs syömään.

Vauvat, omituisia otuksia. =)

Muoks; Commanderille hurjasti tsemppiä, toivotaan että selkä saatais kuntoon mahdollisesti jopa ilman kirurgin veistä.
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei pitkästä aikaa:hug: Mihis se aika hävinnyt, pitkiin pitkiin aikoihin ei ole täällä kerennyt pyörähtämään. Meillä vauva-aika soljuu leppoisasti eteenpäin, alussa oli hieman karikkoista, kun Tonilla diagnosoitiin 3 viikon iässä mahaportin ahtauma ja hänet leikattiin Oulussa. Se oli pelottavaa aikaa, mutta onneksi kaikki meni hyvin ja poika kasvaa kovasti. 3 kuukauden neuvolassa Tonskulla oli painoa 7520g ja pituutta 62.4cm. Pelkällä rintamaidolla Tonsku porskuttaa eteenpäin.
Isoveikkaa vaivaa välillä kovakin mustasukkaisuus, mutta kaiken kaikkiaan hän on hienosti ottanut pikkuveikan vastaan. Äidin oma apulainen:saint:
Kaikenlaista muutakin meidän elämässä on tapahtunut, vauvan syntymän jälkeen jotenkin miehen kanssa löysimme toisemme ja nyt ollaan 3 kuukautta asuttu saman katon alla taas=) Päivä kerrallaan eteenpäin!
Tänne on tullut juttua vaikka kuinka, en varmaan ikinä pääse kärryille takaisin mutta yritetään!
Mukavia juhannuksia kaikille:flower:
 
Ylli mulla oli edellisessä raskaudessa yks takki, jota pidin alkuraskauden. Sitte ku laitoin sen takin seuraavana syksynä päälle, niin meinas yrjö tulla, kun tuli niin vahvasti se alkuraskauden etominen mieleen :x.

Imetys loppui helteisiin. Minttu teki totaalisen lakon, johon ei auttanu mitkään kepulikonstit. Oltiin kaiken lisäksi hotellissa yötä, niin ei voinu tyttöä oikein kauheesti huudattakaan. Tyttö ei tietty ole moksiskaan siitä, että saa nyt sitte "vaan" pulloa. Itteä juttu kirpas enemmän. Näin jo untaki, että imetin. Minttu on nyt tasan 6kk. Ekat hampaat tuli myös sillon lakon alettua. Ehkä sekin vaikutti asiaan. Pistin miehen sitte kauppaan ostaan hammasharjaa. Tää soitti sitte sieltä paniikissa, ettei löydä hammasharjaa, ku kaikki on vähintään 6 kk alkaen ja Minttu on vasta 5 kk :LOL:

Kiva, että Auneliinin Tonilla o nyt kaikki hyvin ja että miehenkin kanssa on löytynyt yhteinen sävel <3
 
Auneliini,kiva kuulla teistä ja hienoa että sopu miehesi kanssa on löytynyt:)

Nelli,Meillä on kova koppa mutta ihan yhtä simppeli laittaa siihen ratasosan päälle kuin pehmeäkin..on siis ihan irtokoppa. Miä vaan oon niin patalaiska,et esikoisen aikaan en jaksanu esim.lenkin päätteeks vaihtaa koppaa ensin alle;) Meil on sama homma lenkkeillessä, ei siks lähetä mihinkään kovin pitkälle ulkoilemaan ettei vaan tarvi kantaa...en kestä yhtään huudattaa sielä kopassaan. Mut nyt on ihmekyllä viihtynyt hetken jos vaikka leikkikentältä ollaan tultu kotio ja on herännyt...

Meillä on ollut kummallisia päiviä.... herra on nukahtanut suht kivuttomasti päikyille ilman tissiäkin,siis syö ekaks mut ei oo tarvinut unessa olla kun oon laskenut vaunuun. Sitten on jopa nukkunut tunnin unia...eilen veteli kolmet tunnin unet joista yhdet tais olla jopa hiukan yli tunnin mittaset. Halleluja. Viimeyö oli tosin outo,söi useampaan otteeseen...mikä lie. No nukuttiin sit pidempään,joten ei se onneks jääny väsyttämään.
 
Mä otin Tonilta viime viikolla pois kopan vaunuista ja tosi hyvin poitsu on niissä viihtynyt. Tonilla oli vähän tuota samaa iihtymisongelmaa pelkässä kopassa, oli vissiinkin tylsää kun ei mitään näkynyt:D Tonilla menee nuo päikkärit vähän kaksijakoisesti, jos ollaan ulkona ja vaunuillaan, saattaa nukkua 2-3 tuntia putkeen (esim. oltiin viikonloppuna kumpanakin päivänä koiranäyttelyssä ja Toni nukkui 2x2.5 h päikkärit) ja tänään aamulla 2x1h päikkärit (käveltiin uimakouluun ja takas) ja muutamat 0.5 päikkärit sisällä vaunuissa. Mutta paljon paremmin herra nukkuu ulkosalla. Täällä on vain niin kauheasti ötököitä ulkosalla ettei raskisi poikaa nukuttaa esim. partsille vaan pitää koko ajan itse vahtia.
Mutta nyt nukkumaan, nämä aikaiset aamut on tehnyt mun päästä täyttä höttöä. Uimakouluaamuina kun tän mamman vekkari soi jo 05.45|O
 
Jaahas...ehtisin kaks viikkoa sitten kirjoittaa tänne, että tulee vissiin taas seuraavalla neuvolakerralla noottia, kun Juho ei pidä päätään pystyssä mahallaan ollessaan.
Noh, asiahan on jo korjaantunut :D
Poika muljahtaa alta aikayksikön selältään mahalleen ja on kuin Nykäs Matti liitoon lähdössä siinä lattialla kelliessään. Ja pää on pystyssä kun tikan poikasella :D
Tosin raivarit tulee edelleen, jos ja kun ei ole mitään katseltavaa.

Sylissä ei haluttais enää ollenkaa meilläkään pötkötellä vaan koko ajan pinnistellään istuma-asentoon. Ei kai ihan vielä olisi sen aika... Ja sama juttu on kylvyssä - ei millään makoilisi käsivarrella vaan pitäisi päästä istuvaan asentoon sielläkin. Ja jos herraa ei pystympään asettele, niin tinnitus on taattu loppuillaksi!

Vaunun kopasta olen suunnitellut vaihtavani ratasosaan sitten, kun Juho ei enää mahdu suorana köllöttämään siellä. Siihen ei taida enää kauan mennä, koska mun mielestä nää nykyajan vaununkopat on paljon ahtaammat kun esim 10 vuotta sitten. Tää on ihan fakta, koska olin isommilta pojilta säästänyt yhden lämpöpussin, jota käytettiin talvisin niissä vanhoissa vaunuissa ja lisäksi siihen vanhaan vaununkoppaan mahtui myös lampaantalja. Viime talvena ei ollut puhettakaan, että olisin taljan voinut koppaan laittaa pussin lisäksi. Kokeilin kyllä, mutta sitten ei enää lapsi mahtunut kyytiin. No, ajat muuttuu, ehkäpä nykyvaunut on vähän jo itsessään enemmän topattuja kun silloin isompien poikien vauva-aikaan ;)

Ja lämmintä olisi taas loppuviikoksi luvassa. Huh huh. Meillä nukutaan yläkerrassa yöt ja siellä oli viime lämpimällä jaksollakin aivan sikakuuma. Nyt mä olen puhunut miehelle, että on hommattava hyttysverkkoa, jotta voidaan pitää ikkunat auki läpi yön koko yläkerrassa, jos vaikka sitten ilma vaihtuisi.
On tää kumma - miellä tulee nyt kesällä 3 vuotta kun muutettiin uuteen taloon ja nyt jo kiukutellaan toimimattoman ilmanvaihdon kanssa.

Ylli ja Juho 4kk
 
Cerazetejen myötä alkoi vuoto, välivuoto vai kuukautiset - paha sanoa - esikoisesta kuukautiset tulivat 8 kk synnytyksestä. Yhtäkaikki, neljä paivaa vuodettuani tajusin, että tämähän ei ole jälkivuoto eikä keskenmenon jälkivuoto eikä ole pakko tusata siteiden kanssa!

Helmin kääntyminen mietityttää. Joskus tyttö voi vahingossa kääntyä mahallaan tai selälleen, mutta tietoista asia ei vieläkään ole. Voi plääh.

Tillukas ja Helmi tänään 4 kk
 
Tillukas,Ei meilläkään kääntyillä ja aksu on ihan juuri 5kk... Mahalta selälleen kellahtelee joskus,enempi vahingossa kai... selältä mahallee kääntyi tasan kerran ja siitäkin on jo varmaan kuukausi.Into lopahti siihen kun ruper ryömimistä yrittämään tosissaan...eikä siitäkään tule mitään:D Muistelisin ettei esikoinenkaan pahemmin kääntyillyt,mut kai useammin kuitenkin.
 
Neuvolakuulumisia: Eilen oltiin 5kk neuvolassa eikä ollu yhtään kiva reissu kun rokotuksia tuli, Luka itki ku hyeena eikä meinannu rauhottua millään :( Neuvolatäti sanoi et tempperamenttia ainakin löytyy. Painoa oli 8080g ja pituutta 67cm. Pituus piti mitata uudelleen kun neuvolatäti sanoi, että voiko olla mahdollista että poika olisi kasvanut 5 cm kuukaudessa mutta oikein oli mitattu. Ilmeisesti oli ensimmäinen kasvupyrähdys pojalla.
Äskettäin pitikin sitten laittaa vaatekaappia uuteen uskoon ja poistaa vanhat ihanan pienet vaatteet, nostaa tilalle ison pojan vaatteet :)

Meillä ei vielä kääntyillä mutta kaukana ei luulisi olevan kun Luka lattialla haluaa jotain katsella niin kyljelleen vääntää itsensä :) Vatsallaan kannattelee päätä kivasti mutta hermostus tulee aika pian kun ei pääse eteenpäin.

Minnis ja Luka 5kk 3pv
 
Ah, kiitos ihanaiset kääntymiskommenteistanne! Esikoinen oli laiska liikkumaan, mutta tähän ikään mennessä kääntyi jo päivittäin mahalleen. Helmi kellii kyljillään ja ottaa selällään varpaista kiinni. Jos kylkimakuu menee ohi jonkin tietyn pisteen, tyttö pinnistää vatsalihaksiaan oikein lujaa ja keikahtaa masulleen. Masullaanolo on muuten ihan jees, mutta kun sitten pitää alkaa yrittää ryömiä ja vauhti tuolla on vielä aika olematon. Kyllähän hän eteenpäin pääsee, mutta nokkaon maassa ja se ihan hiukan turhauttaa... Selälleen Helmi on keikahtanut kerran vahingossa.
 
Täällä on myös yksi hidas kääntyilijä, Tonsku pyörii ympäri kuin kellon akseli, kun lattialla pötköttelee, muttei vielä kääntyile. Tai no muutaman kerran on kääntynyt ns. puolivahingossa. Esikoinen kääntyili jo täysiä tämän ikäisenä, mutta Tonsku on selvästi muutenkin paljon rauhallisempi kaveri, onneksi...
 
Meillä ei edes roikuta kyljellään...sillon kun rupes mahalta selälleen kellahtelemaan,oli jatkuvasti toisella kyljellä mahallaan maatessa,mut sekin loppu kun rupes eteenpäin yrittämään. Selältä mahalleen ei ees koita,menee kyllä jos hiukan tökkäsen vauhtia. Mut mahallaan korottautuu suorille käsivarsille,tykkää olla pitkiä aikoja ja pyörii navan ympäri...et en sillai kyllä osaa huolestua kun liikkuu kuitenkin.
 
Hei, enpä ole aikoihin kirjoittanut mutta lukemassa olen käynyt! :D

Täällä vielä odotellaan kääntymistä, kyljelleen kyllä menee mutta käsi meinaa olla tiellä, että pääsisi mahalleen pyörähtään!

repa, happynow täälläkin kiljutaan niin että korvia välillä vihloo! :kieh:

paino on muutaman kilon enemmän kun ennen raskautta, turvotusta koska uutta helmi vauvaa oottelen :D

Soseiden tekemisissä iski laiskuus, useimmiten purkkiruokaa saa :ashamed: ja muka niin vannoin raskausaikana että itse tehen alusta loppuun :rolleyes:
 
Auneliini: Onnea yhteenpaluusta miehesi kanssa, hieno juttu!

Kilu: Ihania vauvauutisia jo nyt :) Koitahan jaksaa pahoinvoinnit yms!

ON: Magneetista selvittiin ilman varjoaineita, eli imettäminen ei katkennut, jeeeee! Mutta valitettavasti selästä löytyi kookas välilevyn pullistuma, joka on tullut niin pahasti ulos nikamavälistä, että painaa hermoa eikä tule korjaantumaan liikeharjoittelulla. Eli selkäleikkaukseen joudun nyt siis kolmatta kertaa... Saa nähdä minkälaisella aikataululla. Toisaalta haluaisin päästä äkkiä, että pääsisi näistä helvetillisistä kivuista, mutta toisaalta ois helpompaa jos Nooa ehtisi vähän kasvaa ja imetys ehtisi loppua. Mutta eipä se nyt minusta ole enää kiinni, sitten on mentävä kun kutsu käy tai jos kunto heikkenee liikaa. Nyt vietän aamupäivät jumppapallon päällä maaten, mikä ei ole kovin herkkua kolmen pienen lapsen kanssa. Kyllähän siinä saa pienimmän vaipat ja vaatteet vaihdettua, isompien aamupalat yms. tuottaa sitten enemmän hankaluuksia. Mutta toistaiseksi on vielä aamuistakin selvitty hengissä ja iltapäivät ja illat pystyn toimimaan suht normaalisti. Mutta kieltämättä ois voinu tämänkin tilanteen jättää kokematta...

Mulla on edessä vissiin kolmas katkonainen yö, kun keskimmäinen sai tosi kauhean nuhan ja yskän, eikä sen nukkumisesta tule oikein mitään. Nytkin inisee ja yskii koko ajan puoliunessa enkä minä pysty silloin nukkumaan. Siihen kun lisää vauvan yösyötöt ja esikoisen painajaiset, niin ei jää hirveästi äitille nukkuma-aikaa...Pikkuisen alkaa olla tööt-olo, mutta onneksi kohta on jo viikonloppu ja jospa tuo nuhakin tuosta asettuisi.

Commander ja Nooa 4 kk
 
Voimia Kilulle! Ihanaa, että jotkut uskaltavat! Omat raskaudet kun ovat sellaisia, että edellisen on parempi olla kävelevä ennen uutta. Supistusherkkä kohtu ja vahva kohdunkaulan vastaaminen supistuksiin on tosi hyvä asia synnytyksessä, mutta ne edeltävät yhdeksän kuukautta ovat haastavat ;)

Täällä jännäillään esikoisen kuumeilujen kanssa. Tänään soittaa lastenlääkäri labratuloksia ja minä saan kertoa taas uudesta kuumejaksosta. Diagnoosiksi tullee periodic fever (syklinen t. periodonen kuume) ja nielurisaleikkauslähete tulee joko tänään tai viimeistään syksyllä. Miten ihmeessä sen kivun määrän selitän tuolle pienelle!? (3v)
 
Kilu oikein paljon onnea uudesta tulevasta helmivaavista <3

Commanderille nyt paljon jaksamisia ja hei ainakin syy nyt selvisi :/

Kiva kuulla Auneliini, että asiat ovat noin hyvin :)

Meillä yritetään kans kovasti eteenpäin juurikin tuollaisella mittarimato tekniikalla, mutta se onnistuu vaan sängyllä kun on pehmeä alusta. Nyt käännytäänkin molemmin päin ja kun varpaat on löytynyt niin kyljelläänkin viihtyy varpaat suussa :D Olen yrittäny saada siitä kuvaa kun on niin huvittavan näköistä, mutta poitsu aina alkaa kameraa ihmettelemään :)

Mullakin on vaavikuume hiukan nostanut päätään vaikka koko ajan olen sanonut, ettei toista pariin vuoteen... Mies on vieläkin sitä mieltä. Kerran sanoi, että jos ensi kesänä saisi toinen alkunsa :)
 

Yhteistyössä