Helmikuun lapsettomuushoidot

Mukava kun väki lisääntyy tähänkin pinoon, täällä on jo paljon uusia. =)

Huomenna on jännät paikat, mennään ultraan ja siellä päätetään mitä tehdään. Toivottavasti tuo laiska oikeakin olisi viimein saanut puhtia ja alkanut kasvattamaankin jotain. Taitaa olla halpatuotantoa nämä mun munasarjat...tai sitten on viimeinen käyttöpäivä jo mennyt. :whistle:

Kysyin tuota saikkutodistuskoodia myös itse lääkäriltä ja samaa sanoi kuin mitä pikku myy-80 tuossa jo ehti mainita. Eli koodia tai diagnoosia ei tarvita kun sairausloman kesto on 3 päivää.

Nyt nukkumaan, aamulla on ultra!<br><br>
 
nyt kyllä tuntuu kovasti pahalta. :'( vaikka ei varmaan pitäis, mutta ärsyttää niin kovasti että suututtaa. Mun isosisko ilmoitti (tai ei ees ilmoittanu vaan vanhemmiltani) kuulin, että niille tulee kesällä neljäs lapsi. :headwall: ei se muuten ärsyttäis, mutta miksi ihmisille, joilla ei olis varaa kuin siihen yhteen lapseen korkeintaan niin annetaan niin paljon.. ja meille, joilla ois tulot ja talot ja kaikki viimisen päälle, niin ei sitte sinnilläkään mitään.. epistä epistä epistä :headwall: No yhteiskunnallahan on varmasti varaa elättää tuo uusi tulokaskin. Mutta sekin vielä että siskoni huutaa ja kirvaa kahdelle vanhimmalle lapselleen, jotka ovat eri isälle, kuin nämä nykyiset.. ei lapsia saa niin haukkua. .eihän saa.. ei mikään ihme kun lapsilla nyt jo paha olla kotonaan.. alta 10 vuotiaita molemmat isotkin. sattuu tuollainen kovasti. Mutta mitä sille voi oikeasti tehdä, niillä lapsilla on katto, ruokaa ja vaatteet. Sehän on silloin kaikki ?!?! :eek: :eek: anteeksi että avaudun tänne. en vain tiedä minne muuallekaan. Musta tuntuu etten tahdo olla missään tekemisissä siskoni kanssa. Ärsyttää tosiaan se sen ylimalkainen sossusta rahan hakeminen, ja sen rahan käyttäminen muuhun kuin lasten hyväksi. Noille ipanoille voin onneksi soitella,kun molemmilla omat kännykät, mutta eihän mun tartte olla missään tekemisissä siskoni kanssa?

Että tällaista tänne, aivan kuin ei olisi muutenkin hermoraunio noitten piinailujen kanssa.. sitten vielä tuokin tuohon päälle. :\| Eipä silti .. huomenna on päivä uus....
 
Hei!
Mäkin ilmoittaudun mukaan joukkoon. Aloitin eilen Puregon pistokset. Tiistaina kontrolli UÄ ja näillä näkymin poimitaan pois viikolla 7.

Meillä syy miehessä. Vähän ja hiteita simppoja. Syytä siihen ei ole löytynyt.

Miten muut Puregon käyttäjät...Onko teillä lisääntynyt kuukautisvuoto ja kipu pistämisen jälkeen? Mulla alkoi eilisen pistoksen jälkeen todella runsaat vuodot ja krampit mahassa. Pitäiskö olla huolestunut?Onhan mulla muutenkin kovia menkkakipuja mutta ei ihan tällaisia. Eiköhän vuoto pitäisi loppua kun pistäminen alkaa?
Tuhat kysymystä pyörii päässä...ja olo on ihan sekaava.

Amelia
 
Heipsan, vieläkö mahtuu mukaan?

Meillä edessä eka IVF ja jännittää niin pirusti. Menkkoja odottelin alkavaksi jo keskiviikkona mutta niin vaan teki mieli taas tepposet ja ne alkoki vasta tänään -olin kyllä aivan varma ettei ne alakkaan ja hoito vaan siirtyy ja siirtyy...- Ehdin jo pilata päivän eilen mieheltänikin kieriskelemällä itsesäälissä :ashamed:
No, nyt on onneksi parempi päivä. Eli huomenna ilmeisesti alotan sitten Puregonin pistämisen, kiva kun tulee talkooporukkaa (rakennetaan taloa) yöksi niin saa kaikessa rauhassa taas totutella pistämiseen -heh.

Taustaakin olis varmaan hyvä laittaa tähän hieman.. mä oon 29 ja mies 30, ollaan yritetty esikoista laittaa alulle viimeset kolme vuotta. Kolme inssiä takana, yks luomukiertoon ja kaks puregonin avulla. Nämä tehtiin yksityisellä, sitten siirryttiin julkisen puolen jonoihin koska musta tuntu pieleen menneiden hoitojen jälkeen että saan hermoromahduksen joten tauko oli paikallaan.

Sairaalassa otettiin sitten nää perushormonikokeet, joita ei siis yksityisellä jostain syystä otettu ollenkaan. No, sieltä paljastu liian korkea fsh-arvo ja sitä sitten ihmeteltiin ja otettiin uusia kokeita jne, siinä menikin sitten koko viime syksy.

Tammikuussa sitten vihdoin tuli päätös että päästään hoitoihin. Ja tässä sitä nyt sitten ollaan. Kaiketi mulla sitten ens viikolla tai sitä seuraavalla on punktio, jos niitä munia saan kasvatettua :)

Tällä hetkellä on vähän sellaset pelonsekaset tunteet, haluaa uskoa että hoito toimii mutta ei kuitenkaan uskalla "liian" toiveikas olla -tiedätte varmaan mitä tarkotan.

Kiva jos huolitte mut tähän pinoon, kysymyksiä näin ekakertalaisella on varmaan miljoona joten vertaistuki on paikallaan.

:flower: Vilma
 
Hieman tarkennusta, eli miehestä löydettiin alunperin vikaa, siittiöitä on paljon mutta ne on vähän niinku sellasia "piiripienipyörii"-tyyppisiä. Mulla on aina kierron kanssa ollu ongelmia, mutta joskus satuin kuitenkin ovuloimaan.
Jokunen aika sitten ovulaatiot loppu (syynä tieten toi fsh:n nousu), epäilivät jo että on joku perinnöllinen vaihdevuosien alkaminen meneillään. Teroilla ollaan tässä sitten pidetty kiertoa käynnissä.

Joten lyhyesti sanottuna meillä molemmista löydetty jonku sortin syy tähän lapsettomuuteen.

Puhuntaasliikaa -Vilma
 
Tervetuloa minun puolestani kaikille uusille pinoilijoille! Toivottavasti tästä kasasta onnistuisi mahdollisimman moni ja saataisiin oikein ennätyksellinen lauma odottajien puolelle!

Tänään aamulla käytiin ultrassa ja oikea munasarja edelleenkin laiskottelee. Vasemmassa näkyi kuitenkin 4 follia joten punktioon mennään!!! =)

Punktio tehdään maanantaina ja mahdollinen (toivottavasti!) siirto olisi sitten keskiviikkona. Huomenna pistän viimeiset Puregonit ja Orgalutranit ja illalla sitten vielä yritän saada Pregnylin pistettyä ilman suurempia sähläämisiä. Näyttää tuo Pregnyl-ruiskun koko vaan aika huolestuttavalta...:eek:

Mies joutuu sitten kuljettamaan maanantaina molempien sukusolut yksityiselle klinikalle (jolta sairaala ostaa palveluita) autolla jonkinlaisessa laatikossa. Kaiken huipuksi tuo loota pitää kytkeä auton tupakan sytyttimeen kiinni eli ilmeisesti pitää lämpötilan tasaisena?!? Arvokas lastihan tuo on mutta jotenkin hassu ajatus. Onneksi on oma auto, muuten olisi pitänyt mennä taksilla ja pyytää taksisetää kytkemään paketti kiinni taksin virtalähteeseen... :LOL:

Jännät päivät edessä, ja luultavasti ensi viikko on vielä jännittävämpi. Pitää nyt viikonloppuna vain yrittää rentoutua, levätä ja toivoa että tuo oikea munasarjakin vielä kirisi mukaan tässä kierrossa. Mukavaa viikonloppua kaikille! =)
 
Nyt sitten inssi takana. Oli sitten tuskien taival! Ei meinannut luonnistua. Lääkäri sanoi että tuleva mahdollinen alkion siirto, tulee sitten olemaan vaikea. Joutuu ohjaileman kuulemma niin paljon. Mulla jossain kohtaa siis tosi ahdasta tms. Mutta nyt sitten odottelemaan. Hengailen nyt vielä tälläkin palstalla, vaikka tuo uusi helmikuun inssiläisetkin on olemassa. Mutta seurailenpa samalla teidän muiden taivalta ja otan oppia tulevaa varten. :)
 
Huomenta!
Eilen sitten alkoi menkat ja sain luvan aloittaa pistämisen.Eli tänään on sitten eka satsi pistetty ja keskiviikkona sitten ultraan.Ja hoitonahan oli siis lyhyt ivf,eli kahdessa viikossa on ohi
 
No nyt on menkat onneksi loppuneet..ja tilalle tullut ihan munivan kanan olo. Mahaa turvottaa ihan julmetusti ja on todella täysinäinen olo. Vaikeeta istua ja maata. Huomenna sitten tarkistus-ultraan! Kyllä siellä varmaan munia löytyy!
 
Moi Vilma!
Onpa kiva kun on "seuraa" samalla aikataululla :)
Ymmärsinkö oikein että sulla kanssa lyhyellä kaavalla...?Millaiset lääkkeet sulla on ja millaisella annoksella?
Mulla on käytössä jo tuo tutuksi tullut Puregon jota pistelen 252IU.Annosta nostettiin vähän kun viimeksi pistelin 225IU.
Kerrohan välillä kuulumisia niin voidaan "vertailla" oireita ;)
 
morjensta päivää!
"muniminen! alkoi sitten tänään, elikkä 0-utrassa käyty. lääkkeinä mulla menopur 75ky ja puregon 150ky. suprecum jatkuu sitten tässä rinnalla.
ensi viikolla maanataina ja torstaina seuraavat ultrat, että sitten taas tietää paremmin ja enemmän.
hitto vie, mies vaihtamassa työpaikkaansa ja oli sopinut aloittavansa juuri meidän punktiopäivänä! :snotty: unohtanu koko jutun, per.....le. :headwall:
noh, toivottavasti saa sovittua uuden päivän. voipi olla sitten niin, että minä yksin joudun menemään siirttoon, höh!
 
minni-hiiri
heippa!!

olen ollut poissa näiltä sivuilta parisen viikkoa, yrittänyt unohtaa hetkeksi lapsettomuus asiat..nyt aattelin kertoa kuulumisia nolla- ultrasta.
mulla oli kaikki hyvin.pistokset alottelen huomen illalla ja sumu annokset pieneni puolella.
meille oli suunniteltu keräykset ja laitot viikolle 8 ja että ne ois tapahtunut tayssissa. mut nyt meijät oli laitettu mentäväksi ava-klinikalle tampereelle.
hoidoissakin tuli muutoksia alunperin oli sanottu että ehdottomasti hoitona on ivf. olen kysynyt useasti icsi- hoidosta niin nyt se toteutu..tekevätkin nyt sit sen ellei siittiöt parannu roimasti.
viikon päästä on sit seuraava ultra, sitä sit vaan odotteleen :)

t. minni-hiiri
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2007 klo 13:38 helmi78 kirjoitti:
Moi Vilma!
Onpa kiva kun on "seuraa" samalla aikataululla :)
Ymmärsinkö oikein että sulla kanssa lyhyellä kaavalla...?Millaiset lääkkeet sulla on ja millaisella annoksella?
Mulla on käytössä jo tuo tutuksi tullut Puregon jota pistelen 252IU.Annosta nostettiin vähän kun viimeksi pistelin 225IU.
Kerrohan välillä kuulumisia niin voidaan "vertailla" oireita ;)

Siis tuo annostus on 250IU ei 252IU. Mistähän mä tuon kakkosen tuohon loppuun keksin =)
 
Moikka Helmi!

Juu, mennään lyhyellä kaavalla, mullakin käytössä Puregon. Pistelen sitä 150 yksikköä päivässä. Pistäminen on tuntunut yllättävän helpolta, vaikka ekan piikin laitto kestikin hirvittävän kauan. Saa nähdä sitten kun pitää vielä orgalutrania alkaa piikittämään -jaiks!

Eilen jo tuntu melko kireiltä farkut jalassa kun töihin läksin. Ja tuntu että vaappumalla pitää kävellä, tiiä sitten mitä oli. Tuntemuksia on ollu enemmän oikealla puolella (mulla vasen puoli on tosi laiska), mutta kai siellä jotain täytyy olla kun välillä nipistelee ihan kunnolla. :kieh:

Kyllä mua vähän pelottaa tuo huominen ultra että jos siellä ei ookkaan tarpeeksi tavaraa ja vielä enemmän hirvittää punktio -tosin oon yrittäny olla sitä ajattelematta kun pitäis selvitä ensiks tosta ultrasta. Mutta niinhän se näissä hoidoissa aina menee että toivotaan parasta, pelätään pahinta.

Mutta kerrohan sinäkin tuntemuksia ja mitäs hoitoja teillä onkaan takana? Täytyypäs vähän selailla sivuja taaksepäin, jos oot siellä jo kertoillut..

Palataan!

:heart: Vilma
 
Moi Vilma!
Vatsaa kyllä vihloo jo ihan kiitettävästi.Ja varsinkin illalla maha on sen näköinen kun olisi jo hyvinkin raskaana...
Eli meillä tämä on kolmas ivf.
Ensimmäinen tehtiin...ööö...2004.Siitä ei tuoresiirtoa tehty kun asiat meni ihan solmuun ja otettiin tuon miehen kanssa aikalisä.Kolme alkioo laitettiin pakkaseen ja ne sulatettiin viime syksynä...ja yksikään ei selvinnyt.
Toinen ivf tehtiin loka/marraskuussa 2006.Muniksia tuli reilusti yli kymmenen...muistaakseni 9 hedelmöittyi ja loppujen lopuksi vain kaksi oli siirtokuntoisia jotka molemmat siirrettiin.
Älä turhaan jännitä sitä punktiota.Hyvin se menee :)
Käyttekö muuten missäpäin hoidoissa?<br><br>
 
Eilen oli verikokeet ja ilmeisesti arvot matalat koska Puregon annosta nostettiin 100:sta 125:n.Hienoa että nostetttin mutta mua on alkanut pelottamaan että jos tää hoito jää kesken kun nyt ei ole mitään tuntemuksia.Viime kerralla vatsassa kyllä tuntu...Nyt ei mitään.Noh perjantaina se selviää kun on ultra ja sovitaan (toivottavasti) punktio päivä.

Uudet olen lisännyt listaan ja minni-hiiren tietoja päivitetty! :flower:

Mitenkäs Lullukan piinailupäivät on mennyt?Joko on tuntemuksia?<br><br>
 
On sitten onnistunut ultra ohi!

24 rakkulaa näkyi ja saan tänään aloittaa jarrutuksen. Pistän tänään ja huomenna sekä Puregon että Orgalutran. Annokset Puregon 150 IU ja Orgalutran 0,25. Torstaina uusi ultra. Mä jo pelkäsin että olisi ollut ylistimulaatio kun on niin kipee toi alavatsa. Lääkäri vaan totesi siihen että tulee olemaan vielä kipeempi ensi viikolla...Jaiks.... :/

Tsemppiä kaikille!
 
Hei!

Niinhän siinä sitten kävi että munikset eivät kasvaneet tarpeeksi pistoksista huolimatta ja jatkotoimenpiteisiin emme tällä kertaa päässeet Pettymysten pettymys! Tämä tiedoksi että näinkin voi käydä että ei pääse puuta pidemmälle ja että kalliit hormoonit menevät hukkaan... Kiitän siis teitä kaikkia tässä "nipussa" olevia ja jään odottamaan josko joku aloittaisi maaliskuun lapsettomuushoitonipun. Todennäköisesti IVF minulla viikolla 12. Periksi ei anneta ja kaveria ei jätetä!

Kaikkea hyvää teille tälle kuukaudelle! Toivottavasti ei tavata maaliskuun hoitonipussa vaan että teillä tärppäisi!

Saara
 

Yhteistyössä