Helmikuun lapsettomuushoidot!

minäkinkö
Hedy !

Lämmin kiitos tsemppaamisesta !
Tärppäsikö sinulla IUI:n kanssa ?
Mulla on vähän väliä nippailuja alavatsassa ja ihan kuin siellä tapahtuis "jotain".
Välillä tuntemukset on jopa hieman kivuliaita.. Liekö hyvä vai huono asia..
Huh, kyllä aika kuluu hitaasti..
Mutta kyllä jaksan odottaa, jos vaan saisimme sen tuloksen parin viikon päästä mitä halutaan. Voih.. :ashamed:

Toivon sydämestäni teille kaikille voimia, hermoja ja ONNEA mukaan tähän piinistelyyn !!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2006 klo 13:52 Ibiza79 kirjoitti:
Piinistelijät:
mimosa, IUI, testi 23.1 plussa
äippä79, clomifen/terolut, kp28
minäkinkö, IUI 10.2, pp3
vaimoperhonen, PAS 10.2, pp3
purri, IUI, ultra 13.2
Hansuliinu, clomifen kp3-7/terolut, kp9, ultra 17.2
Ibiza79, terolut kp15-24, kp10/~29
ma-mi, IVF, Primolut 9.2, Gonal-f, punktio/siirto vko 10
seiskaseiska, IVF, Synerela 9.2,punktio/siirto vko10
kuumis, IVF, suunnittelujäynti 7.2
Milli, ensikäynti 8.2
mimoniandra, labra 8.2
polle80, IVF, suunnitelukäynti 15.2
mammutti, ensikäynti 16.2
Odottelija77, ensikäynti 23.2
Pirpana, IVF
kaisu, PAS
toiveikas, IVF

äippä79: miten menee?

Onkos muilla uutisia???

Moro pitkästä aikaa...
Juu piti varaslähtö ottaa ja tehdä testi..
miinusta näytti :'( ...
Joten kuluvan viikon aikana pitäisi menkkojen alkaa...
Sepä siitä toivosta, tähän kiertoon :(
No eipä vaivuta epätoivoon ;)
vieritän itseni siis maaliskuun pinoon....
peukkuja teille kaikille! :heart:
 
purri
Ultrakuulumisia: 4 kappaletta 8mm:n rakkuloita kasvamassa, joista yksi erittäin hyvä. Menopur-annosta saa jo pienentää 75 yksikköön.

Inssi olisi näillänäkymin maanantaina 20.2.
Perjantaina pitää mennä vielä ultrattavaksi, jotta ovis ei vahingossa pääse luomusti tapahtumaan liian aikaisin (jarrupiikkiä -> onkohan se vastaava piikki kuin menopur/pregnylkin?)

Jaksamisia kaikille =)
 
Piinistelijät:
mimosa, IUI, testi 23.1 plussa
äippä79, clomifen/terolut, kp29 (nega)
minäkinkö, IUI 10.2, pp4
vaimoperhonen, PAS 10.2, pp4
purri, IUI 20.2 , ultra 17.2
Hansuliinu, clomifen kp3-7/terolut, kp10, ultra 17.2
Ibiza79, terolut kp15-24, kp11/~29
ma-mi, IVF, Primolut 9.2, Gonal-f, punktio/siirto vko 10
seiskaseiska, IVF, Synerela 9.2,punktio/siirto vko10
kuumis, IVF, suunnittelujäynti 7.2
Milli, ensikäynti 8.2
mimoniandra, labra 8.2
polle80, IVF, suunnitelukäynti 15.2
mammutti, ensikäynti 16.2
Odottelija77, ensikäynti 23.2
Pirpana, IVF
kaisu, PAS
toiveikas, IVF

pikku myy: Mukavaa että pääsette taas suunniteltua aiemmin tosi toimiin.

minäkinkö: Tsemppiä piina tuntuu välillä tosi pitkältä!
 
minäkinkö
ibiza79 !

Huh, niin tuntuu...
Tänään oli aika menkkamaisia tuntemuksia, mutta ainakaan vielä ei kuukautisvuoto ole alkanut.

Kyl tää on sit, miten sen nyt sanos...
No vaik että "odottavan aika ON pitkä "

:whistle:
 
Kuulumisia... Eka käynti siis ohitse ja ssg tehty ja torvet oli auki. Seuraavaksi verikokeisiin ja uusi aika suunnitteluun jonnekin maaliskuun alkuun ehkäpä.

Olen yrittänyt pientä taukoa pitää joten älkää ihmetelkö jos minusta ei välillä kuulu mitään. Kaikille tsemppiä tutkimuksiin ja hoitoihin! =)
 
Milli: hyppäätkö maaliskuun pinoon?

Mä ite mietin täällä, että ovuloinko lainkaan luonnostaan... Aika epätodennäköistä mitä lääkäreiden puheista olisin ymmärtänyt. Mutta pieni toivon kipinä jossain sisällä toivoo. Ei kai auta muu kuin vaan jatkaa harjoituksia, jos vaikka hoitotauolla napsahtais plussa. Turhia toiveita tässä elättelen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2006 klo 18:36 minäkinkö kirjoitti:
Hedy !

Lämmin kiitos tsemppaamisesta !
Tärppäsikö sinulla IUI:n kanssa ?
Mulla on vähän väliä nippailuja alavatsassa ja ihan kuin siellä tapahtuis "jotain".
Välillä tuntemukset on jopa hieman kivuliaita.. Liekö hyvä vai huono asia..
Huh, kyllä aika kuluu hitaasti..
Mutta kyllä jaksan odottaa, jos vaan saisimme sen tuloksen parin viikon päästä mitä halutaan. Voih.. :ashamed:

Toivon sydämestäni teille kaikille voimia, hermoja ja ONNEA mukaan tähän piinistelyyn !!!

Hei Minäkinkö !

Meillä ei valitettavasti kumpikaan inssi onnistunut ja nyt ollaan tässä ihan luomusti vaan (kp14/28 tänään). Meillä on yksi 4v. luomupoika eli ei tämäkään ihan mahdotonta siis ole.

Hyvä jos sinulla on jotain tuntemuksia. Parempi niin kuin se hiljaisuus joka ei ainakaan minulle ole luvannut koskaan mitään hyvää.

Jaksamisia ja plussatuulia
:whistle: :whistle: :whistle:
 
Piinistelijät:
mimosa, IUI, testi 23.1 plussa
äippä79, clomifen/terolut, kp30 (nega)
minäkinkö, IUI 10.2, pp5
vaimoperhonen, PAS 10.2, pp5
purri, IUI 20.2 , ultra 17.2
Hansuliinu, clomifen kp3-7/terolut, kp11, ultra 17.2
Ibiza79, terolut kp15-24, kp12/~29
ma-mi, IVF, Primolut 9.2, Gonal-f, punktio/siirto vko 10
seiskaseiska, IVF, Synerela 9.2,punktio/siirto vko10
kuumis, IVF, suunnittelujäynti 7.2
mimoniandra, labra 8.2
polle80, IVF, suunnitelukäynti 15.2
mammutti, ensikäynti 16.2
Odottelija77, ensikäynti 23.2
Pirpana, IVF
kaisu, PAS
toiveikas, IVF
Milli, suunnittelukäynti maaliskuun alkuun

äippä79: minä kierron päivänä teit testin? mikä on nyt tilanne?

PiinaPäiviä viettäville jaksamisia!
 
minäkinkö
Niin,niin.. MadamMamma vastasi vihdoin mulle, eikä hän enää näe meille tulevaksi lapsia..
Just, toi se sitte nostaa toiveita... Näin ajattelin hetken, MUTTA sitten tajusin, että mistä hitosta se voi tietää !?!?!
Ei pidä jäädä tuota suremaan ja tuhlaamaan siihen energiaa, se on kait vähän niiku horoskooppi, kun se lupaa hyvää se vaan lukaistaan onnellisena, mutta jos siinä on jotain negatiivista, sitä saattaa miettiä päiväkausia...
Höpö, höpö, eiks niin.

Kyllä tässä on piinisteltävää ihan tarpeeks ilman noita juttujakin, pitikin mennä laittaan sinne postia..

Menkkamaiset tuntemuksen on tullu aaltomaisesti eli on/off tyyliin.
Pitäskö mulla alkaa muutes ihan normaalin kierron mukaan menkat, koska on ollu tää lääkitys Synarela,Puregon,Pregnyl ?
Eilen nimittäin ois pitäny alkaa menkat, mut noi lääkkeet kyl siirsi joulukuussa mun menkkojen alkua kuudella päivällä...
Joten laskeskelin mielessäni taas yhden yhtälön... hih.
Eli jos 20.2. mennessä ei oo alkanu menkat, vois ehkä olla jo millin verran positiivisempi...
No nää on näitä epätoivoisen piinistelijän ajatuksia... You know..

Tsemppiä kaikille !
:) =) :x \|O ;) :snotty: :snotty: ;)
 
Piinistelijät:
mimosa, IUI, testi 23.1 plussa
äippä79, clomifen/terolut, kp31 (nega)
minäkinkö, IUI 10.2, pp6
vaimoperhonen, PAS 10.2, pp6
purri, IUI 20.2 , ultra 17.2
Hansuliinu, clomifen kp3-7/terolut, kp12, ultra 17.2
Ibiza79, terolut kp15-24, kp13/~29
ma-mi, IVF, Primolut 9.2, Gonal-f, punktio/siirto vko 10
seiskaseiska, IVF, Synerela 9.2,punktio/siirto vko10
kuumis, IVF, suunnittelujäynti 7.2
mimoniandra, labra 8.2
polle80, IVF, suunnitelukäynti 15.2
mammutti, ensikäynti 16.2
Odottelija77, ensikäynti 23.2
Pirpana, IVF
kaisu, PAS
toiveikas, IVF

äippä79: Onko menkat alkanut? Vai piinaatlo vielä?

Piinistelijöille positiivisia ajatuksia!
 
pikkuenkeli67
Hei kertokaas tietämättömälle :ashamed: , että mikä se MadamMamma oikein on??? Muistelen jossain vaiheessa siitä juttua nähneeni täällä pinoissa mutta en enää löytäny sitä. Huuhaata??
 
Moro!
Oikeinpa aavistelin, tänään alkoi menkat...
Sentään jotain toimintaa tuolla jossain, jos positiivista ajatusta asiasta hakee.. :)
Joten nyt keräämään vain voimia seuraavan kuun yritykseen...
Neljäs kierto alkaa clomeja kp.5-9...
reseptissä vielä sen jälkeen kahden kierron lääkkeet... sitten pitänee ottaa yhteyksiä jatkohoitojen suhteen...
Alkaa jo jännittämään, että näinkö tässä sitten tosiaan käy, ettei toiveikkaasta aseenteesta huolimatta riitäkkään pelkät clomit..
mutta eipäs marinoida, vaan ollaan onnellisia, että apukeinoja on tarjolla =) ..
Minäpä siis hyppelen maaliskuun puolelle,,
Lycka till kaikille yrittäjille!
 
Heippa vaan kaikille,

kävin eilen ensimmäisellä käynnillä lääkärillä. Lääkäri oli aivan mielettömän mukava ja kertoi rauhallisesti ja ymmärrettävästi asioista. Ensi järkytykseni oli se, että lääkäri on mies. Olen tottunut aina naisgynekologeihin, mutta asiaan.

Lääkäri kyseli kaikkea mahdollista; kiertopv, tupakoinko (en), käytänkö alkoholia (en), entä mies (ei ja ei), yritystä takana 2 vuotta ja välissä yksi keskenmeno (lääkärin mukaan = onnistunut raskautuminen), lääkitys, tulehdukset (eli onko ollut munasarja tai kohtutulehdusta ym.), sukupuolitaudit. Kierto ennen ja jälkeen lasten syntymän. Kierto keskenmenon jälkeen. Monta kiertoa ennen kuin viime raskaus alkoi. Onko ovulaatio kipuja? Olenko käyttänyt ovulaatiotikkuja (olen ja kaikki testit pudas negatiivinen).

Lääkäri katsoi ultralla munasarjat ja kohdun. Minullahan on todettu PCO toukokuussa -05. Nytpä lääkäri tipautti pommin, minulla ei ole enää viitteitä munasarjoissa, että minulla olisi PCO. Munasarjat olivat normaalin kokoiset, ei näkyvissä ylimääräisiä munarakkuloita. Siis todella outoa. Samoin painellen kohtu ja munasarjat olivat normaalit. Kohdussa oli jotain nestettä. Tai jotain, lääkäri sanoi, että a) voi olla kuukautisvuotoa (kp 22) taib) viitteitä jostain muusta, mistä?? Minulla on ollut munasarja kysta lokakuussa -04 ja se puhkesi itsestään. Nämä kystat voivat uusiutua.

Lopputulos oli se, että kävin eilen verikoikeissa, joista näkee onko tässä kierrossa ollut ovulaatiota ollenkaan. Kun täti tulee seuraavan kerran kylään, niin minun pitää soittaa naistentautien poliklinikalle ja varata aika laboratoriokokeisiin (kp 3-5). Kokeista tarkistetaan keltarauhashormoonit, prolaktiinin eritys, kilpirauhanen, sokerit ym. Sitten saan samalla ajan uuteen ultraan kp 13-15. Siinä katsotaan onko munasolua kypsynyt. Näillä päivillä pitäisi olla 2 cm kokoinen munasolu näkyvissä eli jos ovulaatio on tapahtumassa.

Keskustelin lääkärin kanssa PCOn katoamisesta. Lääkäri ei väittänyt, että minut keväällä tutkinut lääkäri olisi tulkinnut ultran väärin. Ei kommentoinut sitä mitenkään, mihin nämä viinirypälerakkulat olisivat kadonneet. Lääkärin mielestä minulla ei ole tarpeeksi selviä PCO oireita; ylipaino, liikakarvoitus, huono iho. Vaan (toinen pommi) minun oireeni viittaavaat kilpirauhasen vajaatoimintaan, joka myös aiheuttaa ovuloimattomuutta. Kilpirauhasen vajaatoiminnan oireet ovat; kuiva iho, paleleminen, väsymys, turvotus silmien alla, jaloissa ja käsissä, lihominen. Minulla on kaikki muut oireet, paitsi turvotus käsissä. Välillä jalat on niin turvoksissa, että hyvä kun saan kengät jalkaan. No, kun pääsen niihin verikokeisiin, niin selviää tämä kilpirauhanenkin.

Lääkäri sanoi, että mitään lääkitystä ei aloiteta turhaan. Siis ensin tarkistetaan, että ovulaatiota ei todellakaan tapahdu. Samoin suljetaan pois kaikki muut sairaudet; kilpirauhasen vajaatoiminta, 2-tyypin diabetes. Kun olen käynyt nämä kokeet ja seuranta-ultran, niin päätetään jatkosta. Lääkäri sanoi, että hän ei halua tässä vaiheessa tehdä vatsakalvon tähystystä, eikä munatoriven aukiolo tutkimusta.

Miestä ei vastaanotolla tarvittu lainkaan. Hän oli mukana, mutta kun meni viemään autoa parkkiin, niin lääkäri kutsui minut sillä aikaa sisälle. Miehen pitää toimittaa spermanäyte tutkittavaksi, että tiedetään varmaksi siittöidenkin tilanne.

Eli summasummarum. Minä odottelen tätiä tulevaksi, lisätutkimuksia ja toiveita siitä, että saamme vielä lisää lapsia. Lääkärin mukaan parin kuukauden kuluessa pitäisi selvitä missä vika piilee.

Tästä madammammasta tuli mieleen, että minulle tämä madammamma ennusti joskus aikoja sitten, että saan tytön toukokuussa -06. Ei ihan tainnut osua ennustus kohdalleen. Kävin muuten v. 2002 ihan oikealla astrologilla, joka laati minulle kartan neljäksi vuodeksi. Hänen mukaansa ei lapsia ole odotettavissa. Ajattelin, että soitan hänelle tässä joku päivä ja pyydän, jos hän tekisi uuden kartan. Siis eihän näihin ole luottamista, mutta kun on huonoja päiviä, niin sitä on heittämässä kirvestä kaivoon jo aamusta.

Minä jään tänään talvilomalle. Lähdemme perheen kanssa Pohjois-Karjalaan lomalle ja olen poissa netin äärestä viikon ajan.

Kaikille aurinkoista viikonloppua ja rentouttavaa lomaa niille, joilla loma on!

Plussapuhalluksia tulee täältä (puuuhhhhh)

-mammutti- B)
 
purri
Ultrakuulumisia: 3 kappaletta 14 mm rakkuloita kasvamassa. Menopuria jatketaan vielä 3 päivää ja inssi siirrettiin keskiviikolle 22.2.

Edelliseen viestiin viitaten: noista kilpirauhasen vajaatoimintaan liittyvistä oireista... Aivan kuin mun olotilani, kilpirauhaskokeet kuitenkin tehtiin lokakuussa -05 ja 1,5 vuotta sitten ja molemmilla kerroilla tulokset olivat normaalit. Kuinkahan nopeasti tällainen vajaatoiminta voisi tulla kokeissa näkyviin. Vai johtuuko oireeni kuitenkin tästä Menopurista(?)

Aurinkoista viikonloppua ja voimahaleja
:hug:
 
Piinistelijät:
mimosa, IUI, testi 23.1 (plus)
äippä79, clomifen/terolut, kp31 (nega)
minäkinkö, IUI 10.2, pp7
vaimoperhonen, PAS 10.2, pp7
purri, IUI 22.2
Hansuliinu, clomifen kp3-7/terolut, kp13, ultra 17.2
Ibiza79, terolut kp15-24, kp14/~29
ma-mi, IVF, Primolut 9.2, Gonal-f, punktio/siirto vko 10
seiskaseiska, IVF, Synerela 9.2,punktio/siirto vko10
kuumis, IVF, suunnittelujäynti 7.2
mimoniandra, labra 8.2
polle80, IVF, suunnitelukäynti 15.2
mammutti, seuraavasta kierrosta;labra kp3-5, ultra kp13-15
Odottelija77, ensikäynti 23.2
Pirpana, IVF
kaisu, PAS
toiveikas, IVF

mammutti: Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, kun siihen saa lääkityksen kohdalleen. Ei pitäisi sitten enää vaikuttaa lapsensaantiin.

Piinailijat milloin teillä on testipäivät?

Iteselläni alkaa huomenna terolutit, enkä oon havainnut ovulaatioo ainakaan vielä. :\|
 
Elikkäs, ultrassa nyt käyty ja ei yhtään munista ollut irtoamassa.. :'(
Clomifen hoito lopetetaan tähän ja inseminaatio tehään ens kuussa. Menopuria alan pistään kp2 ja ja sit kp9 ultraan. Irrotuspiikkinä Pregnyl.. Eli hyppään tonne maaliskuun piinistelijöihin..

Osaako kukaan sanoo suunnilleen minkä hintanen toi Menopur on ja toi Pregnyl..?
 
minäkinkö
Ibiza79

Mulla testipäivä on 24.2. joten matkaa sinne on tasan viikko...
Menkkamaiset tuntemukset jatkuu, ei koko ajan mutta silloin tällöin aina päivien mittaan. Kummallista, valmistuukohan mun keho kuukautisiin vai raskauteen.
Välillä pieniä vihlaisuja, jotka taas on jotain muuta kuin menkkakivut.
Nyt on siis menossa kp 28/25, mutta kuten jo aiemmin kerroinkin, mulla jatkoi noi lääkitykset kiertoa kuudella päivällä joulukuussa, näinköhän käy tälläkin kierrolla..
Mutta jos tai kun päästään maanantaille ilman menkkoja ni saattaa jo alkaa hymyilyttää. No .olen päättänyt olla nuolaisematta ennenkuin tipahtaa.

Viikonloppuja kaikille ja tsemppiä !
 
IVF lähestyy. Aamulla meni viimeinen primolut ja alkuviikosta kuukautiset tiedossa. Torstaina oltiin pistosneuvonnassa ja aika helpoltahan se homma vaikuttikin. Ehkä mä selviän siitä. Jos menkat alkais jos esim. ma, piikitys ti ja eka kontrolliultra olis jo pe. Mukavaa päästä tositoimiin. Vähän menkkamaista jomottelua on ollut jo muutamana päivänä. Jospa ne sieltä pian jo tulisivatkin.

Minä kp:na munispunktio yleensä tehdään jos aloitusannos riittää eikä muutakaan ylläriä tule?

Ja muistakin ivf-kokemuksista olisin onnellinen. Hyvistä ja huonoista...
 
Piinistelijät:
mimosa, IUI, testi 23.1 (plus)
äippä79, clomifen/terolut, kp31 (nega)
minäkinkö, IUI 10.2, testi 24.2, kp28/25, pp8
vaimoperhonen, PAS 10.2, pp8
purri, IUI 22.2
Hansuliinu, clomifen kp3-7/terolut, kp14
Ibiza79, terolut kp15-24, kp15/~29
ma-mi, IVF, Primolut 9.2, Gonal-f, punktio/siirto vko 10
seiskaseiska, IVF, Synerela 9.2,punktio/siirto vko10
kuumis, IVF, suunnittelujäynti 7.2
mimoniandra, labra 8.2
polle80, IVF, suunnitelukäynti 15.2
mammutti, seuraavasta kierrosta;labra kp3-5, ultra kp13-15
Odottelija77, ensikäynti 23.2
Pirpana, IVF
kaisu, PAS
toiveikas, IVF
 
polle80
Ensikäynti takana, suoraan ja nopeasti passitettiin laps.hoitojonoon, joka on n.½v pitkä. IVF edessä siis loppukesästä. Nyt vain odotellaan...
Uutta endoa ei onneksi todettukaan jäljellä olevassa munasarjassa, helpotus!
Luomusti ei voida yrittää, koska endo pääsee valloilleen jos jätän pillerit pois, sain reseptin endolääkkeeseen, jotka aloitan 3kk ennen itse laps.hoitoja.
Syksymmällä sitte palailen asiaan!
Lykkyä tykö kaikille!!
 
Piinistelijät:
mimosa, IUI, testi 23.1 (plus)
äippä79, clomifen/terolut, kp31 (nega)
minäkinkö, IUI 10.2, testi 24.2, kp29/25, pp9
vaimoperhonen, PAS 10.2, pp9
purri, IUI 22.2
Hansuliinu, clomifen kp3-7/terolut, kp15
Ibiza79, terolut kp15-24, kp16/~29
ma-mi, IVF, seuraavasta kierrosta;kp2 Gonal-f, punktio/siirto vko 10
seiskaseiska, IVF, Synerela 9.2,punktio/siirto vko10
kuumis, IVF, suunnittelujäynti 7.2
mimoniandra, labra 8.2
mammutti, seuraavasta kierrosta;labra kp3-5, ultra kp13-15
Odottelija77, ensikäynti 23.2
Pirpana, IVF
kaisu, PAS
toiveikas, IVF
polle80, IVF, hoitojonossa noin 1/2v
 

Yhteistyössä