** HELMIKUUN HURMAAJAT ** tammikuussa

Kerrankin oli jotain oikeesti hyödyllistä tuolla neuvolassa, nimittäin toi mammatapaaminen. Oli ihan tosi mukavat puolitoista tuntia, siellä oli mun lisäkseni kolme muuta odottajaa, joilla lasketut ajat helmikuussa, ja niiden lisäksi tietty terkkari, joka sitä ryhmää veti. Kaksi muutakin niistä odottajista oli esikoisen odottajia ja toinen niistä asuu peräti tossa meidän naapuritalossa. Juteltiin kaikkea synnytykseen ja imetykseen liittyvää ja ylipäänsä vähän keskusteltiin siitä, miten raskaus on itse kullakin sujunut ja tietysti esiteltiin itsemme. Terkkari kertoi perusasioita imetyksestä ja siihen liittyvistä apuvälineistä ja siitä, milloin sinne sairaalaan pitäis lähteä. Jaettiin osallistujien kesken toistemme yhteystiedot ja sovittiin, että mentäis vielä ennen vauvojen syntymää kahville ja kaikilla tuntui olevan halukkuutta nähdä myös sit vauvojen kanssa. Ja toukokuussa on neuvolassa saman pienen ryhmän kanssa tapaaminen, johon tullaan sitten vauvojen kanssa. :heart: Olishan tuo mukavaa, jos noita ihmisiä muutaman kerran edes näkisi, kun ei tässä kaupungissa ole ainuttakaan mun omaa ystävää, lähimmät on 40km päässä.

Nimi on meillä todennäköisesti selvillä, jos tyttö tulee. Mutta ollaan kuitenkin pidetty pieni varaus siinä, että jos ei vauva näytä yhtään nimeltään niin sitten mietitään vaihtoehtoista nimeä. Pojan nimeä ei olla oikeastaan edes pohdittu, tai siis jos poika tulee niin saadaan kyllä ruveta hiki hatussa pohtimaan nimeä. Me kun ei olla löydetty ainoatakaan pojan nimeä, joka olisi molempien mieleen. :D

Develly on se nyt perhana, että se vauva on väärässä asennossa! Mutta hui miten nopeasti se sektioaika tulee, jos siihen täytyy ryhtyä! Sullahan olisi ihan just vauva sylissä.

sanv mulla rinnat tiputtaa maitoa etenkin öisin. Päivisin en tartte liivinsuojia, mutta öisin hikoilen niin paljon, että otan monesti yöpaidan pois päältä, ja aamulla on lakanassa maitoläikkiä.

pilli minkälaisia selkäjumppa ohjeita sait? Mullakin kun on tuo iskias vaivannut, niin jos saisin itsekin jotain vinkkejä.
 

Kiitoksia.
Aivan oli mennyt väärin laskettu-aika, on se siis Helmikuussa:D
Kaikki asiat on niin kesken ku voi olla, en ole valmistunut vielä mihinkään ja laskettu aikakin tulee jo olemaan piakkoin. Pitäis hankkia ainakin nyt vaunut ja pinnasänky,piakkoin pitäisi mennä hankkimaan, jos ei matonen päätä tulla just nyt.
Yöt on välillä tosi hankalia, joskus nukun ehkä 2h, toisena yönä taas 10h. Miekkonen lähtee yleensä 06.00 aikaa jo töihin ja sielt opiskelee joten voi olla päiviä jolloin ei nähä ollenkkaa.
Mulla on hinku tehä sillanen isukkipakkaus tms?, mutta en tiedä mitä laittaisin siihen, koska kuitenkin hän on ottanut meidät osakseen perhettään:)
Sairaalakassia en ole pakannut lähes ollenkaa, siellä on nyt vain gollegehousut, t-paita ja vauvan kotiin tuloasu, sinne pitää ainakin vielä laittaa hygieniatarvikkeet yms..
Nimi ollaan lähes päätetty, toista ja kolmatta nimeä vielä mietitään.
Mietityttää toi koulu, koska pitäis valmistuu tänä vuonna, ja oon nyt kokonaan pois 1kk, tää vuos on kyllä pääosin työharjottelua, joten vissiin voin suorittaa ne kesällä, kun ei viittis jättää ens vuoteen valmistumista.
Neuvolassa sanottiin että poitsu tulee painamaan n.3200-3800g, joten ei mikään sintti:), synnytän alakautta,jos ei muuta päätetä, jännittää vaa tuo synnytys jonkin verran, ja että kivunlievitystä kannattaa ottaa?
Oho taas tekstiä mukavasti
Tsemppiä kaikille!

Anniina91&Matonen 38+5
 
:hug: kaikille jolla nukkumisesta ei tahdo tulla öisin mitään! Ja kaikille muillekin! :)

Ja uusille tervetuloa mukaan!

Itse saan nukuttua öisin vielä ihan hyvin, vessassa on tähän asti tarvinnut käydä vain kerran yössä, mutta nyt aika monena yönä pari kertaa. Voin vain kuvitella miltä teistä tuntuu jotka joudutte käymään vieläkin useammin. :/
Täällä voidaan muutenkin tosi hyvin, ei mitään ihmeellisiä vaivoja ja kaikki mitä on tullut on aika pientä ja ohimenevää.. Sinänsä ihan hyvä, kun sielä koulussakin tarttis jaksaa käydä sen pari kertaa viikossa. Mutta olishan se kiva tietää jo pikkuhiljaa miltä se kunnon supistus tuntuu..!! :whistle: Ainut mitä edelleen on ollut on ne mahan kovettumiset.

Täällä myös mies ollut mukana valitsemassa vaunuja, kehtoa, hoitopöytää jne. Vauvan vaatteet olen aika pitkälle hommannut itsekseni, mutta kyllä hän aina mielenkiinnolla kattoo mitä oon hommannut. :) Ja itseasias oon aloittanut vaatteiden hamstraamisen "hyvissä ajoin" jo muutama vuosi sitten. :D En vain ole voinut vastustaa kiusausta alennusmyynneissä, vaikka vauvaa ei vielä edes yritetty. :LOL: Mutta eipähän ole nyt tarvinnut kaikkea ostaa kerralla.. Tosin niitä vaatteita onkin sitten kerääntynyt aika moinen pino.. :whistle:

Peräpukamia täällä ei onneksi vielä ole, ja toivottavasti ei tulekaan..

Lääkärineuvola olisi keskiviikkona, harmittaa ehkä hiukan että mulla on kuulemma sellainen lääkäri joka ei tee yleensä ultraa vaan arvioi vauvan kokoa ja muuta vain vattanpäältä ja tekee sisätutkimuksen. Olis ollut niin kiva nähdä vaavi vielä kerran ennen kuin oikeasti tapaamme! :D
Mutta eipä siinä mitää, eiköhän se lääkäri osaa asiansa ilman ultraakin, kunhan nyt sanois edes jotain vauvan koosta. :)

Nimestä: Meillä on "päätettynä" 2-3 vaihtoehtoa tytön nimeksi ja oikeastaan vain yksi pojan nimi.. Tytölle oli jotenkin huomattavasti helpompi keksiä hyviä vaihtoehtoja. Jos sieltä tulee poika niin toivottavasti näyttää tuolta meidän nimivaihtoehdolta, koska muuten me ollaan pulassa. Toi oli ainut vaihtoehto, josta molemmat tällä hetkellä tykkää.. :D

Itseasia poikaa rakenneultras vähän lupailtiin, mutta lääkäri ei ollut itsekään kovin varma, ja totes et sen näkee sitten helmikuussa. :) Itsellä on koko ajan ollut enemmän tyttöolo, joten tässä ollaan vähän tulisilla hiilillä et kumpi sieltä nyt sitten oikeastaan tuleekaan. :heart: Sen takia ollaankin kaikille sanottu ettei itekään tiedetä sukupuolta, kun lääkärikin oli niin epävarma, kun vauva oli hiukan huonossa asennossa et olis nähnyt tarkemmin. :)
Mut täytyy vaan jännittää loppuun asti, kun näinkin pitkälle ollaan päästy olematta sukupuolesta varmoja.. :)

leeloo & nyytti 36+3
 
Ja Devellylle paljon voimia, voin vain kuvitella miten raskasta sulla onkaan kotona kun mies käyttäytyy noin. Saati sitten se että vauva ei suostu kääntymään.. Itse ajattelen sektiosta juuri samalla lailla kun sinäkin, joten toivon oikein kovasti että vaavi vielä päättäis kiemurrella tiensä oikein päin.. :hug:
 
Sanv: Mulla on tiputellut pikkuisen "maitoa" jo useamman kuukauden ajan, mutta nyt viimeiset pari viikkoa maitoa saattaa yhtäkkiä tulla ihan urakallakin. Varsinkin saunassa ja seksin aikana saattaa kellertävää nestettä tulla niin, että rinnukset kastuu (jep, todella eroottista) :LOL:

Nimestä: Meillä on muutama vaihtoehto, mutta mitään ei olla vielä lyöty lukkoon. Uskon, että vasta kun lapsen näkee, sitä keksii, että "keneltä hän näyttää" :) Mulla niitä vaihtoehtoja olisi vaikka kuinka paljon, mutta mies poissulkee ne yksi toisensa jälkeen :)

Supistuksista:
Viime yönä supisteli ensimmäistä kertaa niin, että mietin jo välillä, että tuleeko lähtö. Välillä supisteli 10 minuutin välein, mutta välillä taot olivat puoltakin tuntia. Kaiken kaikkiaan supisteli yli 4 tuntia, joten yöunet jäivät aikas vähäisiksi. Eilen kävin hiihtämässä, illalla saunomassa ja sitten oli vielä sitä kolmattakin s:sää, liekö niillä vaikutusta. Tänäänkin kävin sivakoimassa pienen lenkin ja koko ajan maha kovettuu, mutta ei ole viimeöisen tapaisia kipeitä supistuksia enää lainkaan....ensi yötä odotellessa. Mies totesi aamulla, että "josko sä pakkaisit varuiksi tänään sen sairaalakassin":D Vaikkakin edelleenkin olen IHAN VARMA, että tämä menee yliaikaiseksi, mutta ei kait se vara venettä kaada...

Neuvolan kätilön suorittamista tutkimuksista:
Kuinka monella kätiö tekee myös sisätutkimuksia? Mulle oma kätilö sanoi, että vaikka pätevyys siihen onkin, niin täällä on ollut tapana, että jollei vauva ole vielä täysi-ikäinen, ei kätilö mene sörkkimään.

Huomena neuvola ja keskiviikkona jälleen se äitipolin käynti (perskeleen pelkopoli). Mä kyllä innolla odotan synnytystä, mutta haluan, että varmistetaan sen olevan edes mahdollista...

Nimbe ja rakas poikainen 37+1
 
Aivan tajutonta möyrimistä :kieh: Taas on asento ihan toinen... :whistle: Saa nähdä kuin tämä neiti täällä on torstaina ;)

On muuten suhteellisen ärsyttävää, kun tilanne on niin epävarma kuitenkin. Jos se olis varma, että leikkaus on edessä niin siihen olis huomattavasti helpompi asennoitua kuin nyt, kun kaikki on periaatteessa mahdollista vielä.

Ei passaa asennoitua liikaa siihen leikkaukseen, koska just kun olet asennoitunut siihen, että leikkaus on ainut mahdollisuus niin siten tämä onkin oikein päin ja kappas - odotus jatkuukin vielä sen 3 viikkoa :headwall:

Mur!! :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
 
täälä ahdistaa kovasti, ärsyttää kun ei mitkään vaatteet enää mahdu, tai paitoja saa kiskoa alaspäin..pari yötä nukkunu huonosti, herään vähintään pissahätään jos ei esikko herätä :(
onko muilla sellaista äkillistä kipua, kun vauva päällä tökkää virtsarakkoon? mun vauva siis jo pää alaspäin ja kun likuttelee päätä, otta tosi kipeetä virtsarakkoon ja tulee tunne et pissattaa koko ajan..
enää 4 viikkoa laskettuun aikaan, mut sekin tuntuu nyt ikuisuudelta...valitusta :eek:
nanna ja potkija 35+6 :heart:
 
Pitkästä aikaa hyvin nukuttu yö takana, heräsin vain kerran ja senkin jälkeen nukahdin melko pian. Pirteä olo. :D Mittari näyttää -23´c hyrr. :/

Develly voimia sinulle. Rankalta kuulostaa, toivottavasti jaksat. Onko sinulla muita läheisiä lähellä...ystävät ovat yllättävä voimavara :hug:

Alemyynnistä löysin itselleni talvitakin joka mahtuu kiinni, JEE!!! Ja se on kuitenkin sellainen takki mitä voin käyttää luultavasti ensi talvenakin. :heart:

Meillä ei neuvolantäti,vaikka kätilö onkin, tee sisätutkimuksia. Vain lääkäri. Mutta meillä on mahdollista käydä ultrassa neuvolassa. Vaikka kone on vähän aatamin aikainen, on se mukava aina silloin tällöin päästä masuun kurkkaamaan. :heart:

Meillä alkaa loppu häämöttämään. Jännittävää. Olo on kuin ensikertalaisella. Esikoinen syntyi suunnitellulla keisarinleikkauksella eikä minulla ollut ensimmäistäkään supistusta edes koko hänen odotus aikanaan.

Sektio Minulle jäi siitä ihan positiivinen mielikuva. Leikkaushaava parani PALJON odotettua nopeammin enkä ollut kovin kipeä. Lääkitys oli kohdallaan. Muistaa vain suihkutellaa haavaa vedellä useita kertoja päivässä niin haava paranee nopeammin. Leikkauksessa puudutus toimi enkä tosiaan tuntenut mitään. Ainut oli tuo tunnottomuus meinasi saada shokin aikaiseksi. En ollut henkisesti ajatellut asiaa yhtään etukäteen.

Kohta hetkeksi ulkoilemaan ja kaupoille!

matami-mimmi ja vauva 38+2 :heart:
 
:hug: kaikille! Ja tervetuloa uusille!

Huonosti nukuttu yö... On alkanut olemaan kaikenlaisia tuntemuksia tuolla alakerrassa. Jokunen yksittäinen supistuskin, mutta enimmäkseen painontunnetta, vihlaisuja yms. mukavaa... Sitten kun herää et on mentävä vessaan, niin TOSI hankala saada unenpäästä kiinni :headwall: . Olo on kyllä taas mitä mainioin, onneks eilen sai puuhailtua kotihommia jotka oli rästissä, tänään ei taida jaksaa paljoakaan. |O

Ja tytöllä on jo aamusta vähän lämpöä, mikähän tauti sillekin on tulossa :snotty: toivotaan ettei mikään paha... :heart:

Meillä ei neuvolassa kätilö tee sisätutkimusta, minulle ei ainakaan koskaan ole tehny. Ja ei ole ultraakaan. Mutta onneksi on asiansa tunteva henkilö ja kokenut, luotan hänen arvioihinsa, koska ne on ollu monestikin oikeessa. :flower: Ihana ihminen muutenkin!

Nimi on ollut valmiina jo pitkään. Jos vaan yhtään sopii lapselle niin se sit laitetaan. Ja kaks nimeä laitetaan. :heart: Harrastatteko samaa alkukirjainta nimissä, tai muuta yhteneväisyyttä sisarusten nimen kanssa? Meillä on sama alkukirjain kaikilla.

Maitoa tuli toisesta rinnasta saunan jälkeen tässä kerran, käsi kyllä jotenkin oli siinä päällä, mutta muuten ei ole vielä tullu. Semmosta pistelyä on välillä, ihan kuin alkais herumaan... :p Kyllä uskoisin et tämäkin saadaan omalla maidolla ruokittua, jos nyt ei mitään muuta estettä tule.

Lähtisköhän tänään shoppailemaan vielä, seuraavasta kerrasta kun ei tiiä?? ;)

äitilintunen ja 38+4
 
Huomenta!

Vähillä unilla mentiin. Samoin kuin äitilintusella, eilen oli energiaa, tänään ei... Huono omatunto kun mies tuolla yläkerrassa remontoi aamusta iltaan ja minusta ei oo mihinkään.
Vauvalle ei ole,eikä taida tulla, vaatekaappia. Tyhjensin eilen liinavaatekomerosta kolme hyllyä ja laitoin vaatetta sinne. Saipa edes pois muovilaatikoista. 60cm vaatteet piti viedä vintille odottamaan.

Tässä kuvaa eiliseltä:



Tehilla ja E 36+1
 
Mini77 ihana masu! juu niinhän me voidaan nähdä siellä, ja varsinki ku pelkään et joudun jäämään sinne taas viikoks jos tääkin vauveli muuttuu keltaiseksi, niinku veljensäkin. Ja tosiaan esikoinen on nyt 2v 6kk, synytyn siis heinäkuussa 07.

Nimiasiaa.. täällä on tytölle päätetty se nimi, tosin vielä toisen ja kolmannen nimen kanssa on pientä säätöä. mut jos tää onkin poika ni ei hajuakaan mikä nimeks!

(.) Käytiin pojan kanssa eilen keskenään rattailemassa, oltiin melkein tunnin lenkillä, puolessa välissä rupes maha sattumaan mut meni ohi ku olin paikallani 2min. Tänään taitaakin olla taas enemmän pakkasta ettei viitti pitkäks aikaa pihalle mennä.

Nemu ja tyttö 36+1
 
Huomenta! Aloin laskemaan tulevan vuoden tulojani uutta verokorttia varten ja nyt vasta oikeastaan tarkemnmin katsoin tuota Kelan päätöstä. Miksiköhän saan touko-kesäkuussa korkeampaa päivärahaa? Työnantaja saa näköjään ekat 56 päivää korotettua päivärahaa, sitten saan 49 päivää vähemmän ja sitten 30 päivää mulle maksetaan 27 euroa / pv enemmän... Ei ymmärrä ei, vaikka hyvältähän tuo näyttää.
 
Huomenta täältäkin kaikille!

Taas yksi hyvin nukuttu yö takana, unta joutui kyllä odottelemaan, mutta muuten säästyin ylimääräsiltä heräilyiltä :heart:

Tänään käyty jo neuvolassa. Kaikki oli niinkuin pitääkin ja neuvolatäti oli kovasti sitä mieltä, että synnyttämään pääsen pian :p Kaikki merkit kuulemma viittaa siihen ja mä olen kuulemma sen näköinen, ettei tässä enää kauan mene (lue: turvonnut, väsynyt ja raihnainen) :LOL:

Eilen tuli tosiaan tehtyä semmonen neljän tunnin kirpparikierros ja voi jeesus mä olin loppu kun pääsin kotio! Loppuilta menikin vaakatasossa, enkä pystynyt edes miehen seuraksi lenkille lähteä :/ Ihme, että sain kuitenkin yöllä nukuttua..

nimestä Meillä on pojan nimi ollut valmiina jo ennen koko raskautta :D Joten se on päätetty, vähän kyllä jännittää onko pieni yhtään nimensä "näköinen". Tytön nimikin on, jos sellanen ihme sattuis että se oliskin tyttö!

Me ollaan lähdössä Espanjaan huhtikuun alussa häämatkalle ja vauveli tietenkin lähtee mukaan. Tänään sitten neuvolassa kyselin vähän vinkkejä pienen vauvan kanssa matkustamiseen. Vähän oli neuvotäti nihkeenä noin pienen kanssa reissaamisesta, mutta mun oma kanta on, että syntyy niitä vauvoja sielläkin päivittäin ;) Eiköhän normaali maalaisjärjellä pärjää ja kun pitää huolta hygieniasta niin tuskinpa me kuollaan :)

Pitäs taas alotella siivoomista ja ulkonakin on ihana auringonpaiste, pirun kylmä vaan, hyrr!!

-Dolly04 39+1-
 
POKS POKS Rv.40+0! :D

Eilen illemmalla ja viime yönä supisteli tosi kipeästi muttei ollenkaan säännöllisesti. Ihan oikeasti alkaa jo toivoa että tää suostuis jo syntymään...jos ei ylihuomiseen mennessä ole lähtenyt tulemaan niin on viipyillyt sisuksissa pidempään kuin siskonsa...

Kävin eilen muksujen kanssa siellä itiksessä ja ostin kaapit täyteen sapuskaa ja muksuillekin vaippoja ja itselle valmiiksi jo liivinsuojuksia ja varastoon vähän lisää kuukautissiteitä. Löysinpä H&M:ltä itselleni tunikankin jollaista olen pitkään etsinyt vaikka materiaali ei olekaan ihan sellaista kuin tykkäisin...on vähän liian ohkaista kangasta ja keinokuitua kun itse tykkään paksummista neuleista vaan saahan tuohon vaikka sitten neuletakkia vedettyä päälle jos ompi kylmä. :)

Mutta tänään oliskin sitten siivouspäivä joten pitäis alkaa hommiin. :)
 
nimiasiasta: nimet on aikalailla päätetty :)
rinnat täälläkin vuotavat, varsinkin öisin. kerran makoilin vähä toisen rinnan päällä niin kohta oli ihan käsivarsi märkänä nesteestä. mutta ei suojuksia tarvitse käyttää.

neuvolakuulumisia

rv 36+5 (34+6)
paino +165g/vko (71,7kg)
verenpaine: 139/59
sf 33.5cm (34cm) lääkärin mittaamana
sykkeet ok
tarjonta rt
kohdunsuu: pehmeä,2cm, auki 1cm. eli oli supistelut vähä saanut aikaiseksi jotain :)
kaikki vaikutti ok. toivottavasti vauveli ei viihdy ainakaan yli lasketun ajan vaikkei ihan heti tarvi syntyä :)

vauveli on edelleen tosi vilkas potkija, vaikkakin hiljaisia päiviä myös löytyy.

peräpukamista: pienesti kärsitään. pariin otteeseen tullut vähä verta muttei mitään ulkoisia ole havaittavissa. enkä nyt toistaiseksi aio mitään voidetta ostaa. katotaan jos synnytyksessä menee pahasti niin sit on kait pakko.

Pia & Potkija 36+5 :heart:
 
Kaikille vauvautuneille paljon onnea! :flower: ja halauksia :hug: niille, jotka ovat halauksen tarpeessa.

Ihania massukuvia ootte laittaneet. :heart:

Täällä viime yö oli yhtä tuskaa. En juuri nukkunut, kun oli niin kovaa ylävatsakipua, semmosta pistävää/ viiltävää tuossa rintalastan ja kylkikaarten alapuolella. :/ Missään asennossa ei voinu olla, ja kyljen kääntö oli yhtä tuskaa.. En kuitenkaan usko et olis raskausmyrkytys tai mitään, ku eilen kävin neuvolassa ja pissa oli puhas ja verenpaineet normaalit. Myöskään ei mitään kutinoita ole missään, mikä viittais raskaushepatoosiin. Nyt aamulla ei oo ollu mitään oireita, niin ajattelin etten sit viitti mihinkään lähtä, toki soitan neuvolaan jos tulee uuestaan tota kipua.

Nimestä: täälläkin jo joitakin vaihtoehtoja mietitty, mitään ei olla päätetty, sillä halutaan kattoa minkä näkönen vaavi sieltä tulee ja näyttääkö yhtään siltä, mitä nimeä ollaan mietitty. :D

Meilläkään ei tehdä neuvolassa sisätutkimusta (siis kätilö/th ei tee) eikä myöskään ultrata. Koko aikana on ollut yks ultra ja sekin 12 viikon tienoilla. Myöskään minkäälaista paino/ kokoarviota en oo saanu koko raskauden aikana, ei vaikka oon sitä kysyny. :kieh:

Mulla kuuluu välillä mahasta sellasta napsumista/naksahtelua.. naksuuko ne vaavin nivelet vai napsuuko sikiökalvot vai mitähän nyt toi oikeen on.. Ihan niinku joku tikku rasahtais kahtia. (tai sit mä oon lopullisesti seonnu ja kuulen ihan omiani.. ) :LOL:

Aijoo, ja vuosiakin tuli lisää. Taas on vuotta vanhempi olo :D (sen saapi päivittää etusivulle, mut mikään pakko ei oo..)

serratus ja :heart: 35+0

ainii, mulla alko nyt loma! ihanaa! :D
 
Ja neuvolassa käyty

rv 36+3(34+4)
paino -162g(+100g)
turvotus -(+/-)
RR 126/64(120/60)
Hb 128(135)
pissa hyvä
kohdunsuu kiinni
sf 29(29, eri ottajat)
rt

Eli kaikki siis hyvin, sanoivat vaan että luultavasti syntyy aiemmin tai käynnistetään, ens viikolla katsotaan tilanne uudestaan ja päätetään sitten.. Aika jännä vaan ku oon yrittäny koko ajan aatella että yli menee kuitenkin, mutta kahtoo sitten. Lapsi vettäki oli kai riittävästi mutta meinaa kai istukka EHKÄ tehdä lakon, siksi niin pieni ja käynnistys mahdollisuus, mut ens viikolla siis tarkistetaan.. Niin ja toinen syy miksi ehkä käynnistetään on nää jalat, on kai niin huonossa jamassa jo.. saas nähdä.. ahdistaa vähän.. Pitäis ehtiä vaan muuttaa ennen ku pieni tulee ja hommata loput tavarat.. onneks ei paljon enää puutu..

mut hyvä ku kaikki ok..

sanv ja rääpäle 36+3
 
niin nimi asia.. Mies on jo oman ehdotuksensa antanut ja tuntuu että muuta ei tunnu hyväksyvän, poika siis tulossa. Sanoo vaan kovasti ettei se tietenkään ole lopullinen päätös mutta jos yritän jotain ehdottaa niin ei kuulemma kuullosta hyvältä. eli katsotaan :)
 
Ole huoleti serratus, et sie ole seonnut..tai ainakin minun mahanikin napsuu :LOL: Olen ihmetellyt että mistä moinen ääni oikeasti tulee, kuulostaa tosiaan siltä että vatta naksuisi :LOL:

Me emme ole miettineet nimiä yhtään, tai olen mie joitain pyöritellyt ja "mutustellut" mutta, sitten kun vauva on syntynyt ja tietää kumpiko sieltä tuli...ehkä sitten on helpompi. Sairaalaan esitietolomakkeeseeen laitoimme kyllä hätäkaste nimet, mutta ne ei enää tunnu hyviltä..saa nähdä.

 
Kävin tänään neuvolassa ja kun kuuntelimme vauvan sydän ääniä, kuopus meni pöydän alle piiloon :)

Ei mitään uutta eikä ihmeellistä. Joskus yöt nukun, joskus en. Joskus närästää, joskus ei. Supisteleekin, mutta ei vielä riittävästi että vois näytille lähteä. Mä en voi edes kauheen kauan odotella, kun täytyy jo sairaalaan lähteä. Edellisellä kerralla ehdin olla sairaalassa alle tunnin, kun vauva oli ulkona.

Nimiä on mietitty ahkerasti. Aikaisemmin olen tiennyt sukupuolen etukäteen ja nimeä on käytetty jo raskaus aikana, mutta nyt emme tiedä sukupuolta ja ärsyttää kun ei voi puhua vauvasta nimellä. Tytölle on nimi valmiina, mutta pojalle ei meinaa millään keksiä. Lasten nimet alkavat samalla kirjaimella, mutta ihan vaan sattumalta. Ei päätetty että pitää alkaa tietyllä kirjaimella. Nyt jos syntyy poika, ei hänen nimi ala samalla kirjaimella, mutta jos on tyttö, niin alkaa.

Onko muilla jo "vauvakuumetta" seuraavaan? Mä oon jo miettinyt että milloinkas se seuraava olisi hyvä tehdä? Älkää ottako liian vakavasti, tiedän ettei lapsia niin vain tehdä, mutta ajatusleikkiä. Eilen siitä miehelleni puhuin ja hän ei ottanut mua vakavasti. Hänen mielestä en voi olla tosissani, kun edes mietin tollasia, kun tämäkin tulokas on vielä masussa :LOL:

Avilla 38+5
 

Yhteistyössä