** HELMIKUUN HURMAAJAT ** tammikuussa

Paljon onnea sipesirkulle =) Täällä juuri tultu neuvolalääkärin juttusilta ja määräs mulle sitten verenpainelääkkeet näin loppuhuipennukseksi :kieh: .Lääkäri teki tutkimukset ja totesi että ajallaan syntyy ellei jo aikasemminkin ni rupes vähä paniikki iskemään!Pissa kuitenkin puhdas ja hemoglobiini hyvä mutta toi turvotus on jotain aivan järkkyä ja painokin noussu taas ihan kiitettävästi.Onks täällä muita joilla on lääkitys tohon verenpaineeseen annettu?Vai oonko jotenki harvinaisuus :| rv 37+1
 
:heart: :flower: sippesirkulle onnittelut nyytistä!!

(.) Itsekin oisin valmis luopumaan mahastani, vaikka varmaan viimeinen odotus onkin.. Lonkat ja liitokset on tosi kipeät jakuvasti... Panadolin kun ottaa yöksi niin alkuyöstä nukkuminen on vähän helpompaa. :|

Tulikin mieleen tuosta krisun kampaajakäynnistä et täytyis itellekin varata, ainakin kulmien ja ripsien värjäys. Ois ehkä paremman näköinen niissä kuvissa joita otetaan vauvan syntymän jälkeen. :D :LOL: Tai sitten turha toivo :D
Mitähän täällä on ollu vielä? Ai joo, minä ajattelin nukuttaa vaunujen kantokopassa jonka laitan pinnikseen. Kun minusta se pakkauksen laatikkokin on iso/leveä... Ja tottuupa samalla nukkumaan vaunuissa ja on helppo siirtää huoneesta toiseen jos tarttee.

Iso :hug: meille kaikille!!!

äitilintunen ja secreto 36+6
 
Mä olen aivan raivoissani verotoimistolle ja Kelalle ja koko tälle hemmetin verotusjärjestelmälle. :kieh: :kieh:

Kävin aamulla verotoimistossa ja esitin asiani virkailijalle niin, että haluaisin muutosverokortin sosiaalietuuksille, että veroprosentti pienenisi. Virkailija laskeskeli siinä aikansa ja totesi, että mun pitää maksaa veroja 21%. Siis mitä ihmettä?! Tuon puolen vuoden aikana, jolta mun tulot on laskettu, olen tehnyt kahta kuukautta lukuunottamatta 75%:sta työviikkoa ja yhden kuukauden ollut kokonaan pois työstä. Ja näistä pienistä tuloista nyt verotetaan noin järjetön määrä. Eihän tässä ole mitään järkeä. Ei tuollaista veroprosenttia tarvitse työtuloista maksaa, vaikka tienaisi paljon enemmän. Tässä hommassa on jotain pahasti pielessä ja mä olen todella vihainen. :kieh:
 
Paljon onnea SippeSirkulle vauvasta :flower:

Täällä fiilikset aika matalalla...eilen kävin neuvolassa ja samalla siellä labrassa, kun viime viikolla oli pissassa valkuaiset koholla. Äsken soittelin sitten neuvolaan eilisen pissan tuloksia niin valkuaiset olivat yhdellä plussalla ja sokerit kahdella. Soitin sitten vielä äitipolille, kun neuvolantäti ei paljoakaan selitellyt. Äitipolilla sattui onneksi kiva kätilö puhelimeen ja hän kertoi, että välttämättä mitään ei tarkoita nuo valkuiaisten plussat. Elimistö ja munuaiset vain alkavat olla niin kovalla rasituksella. Käski kumminkin ottaa sinne yhteyttä heti jos tulee kovaa päänsärkyä, yht'äkkiä nousee turvotus, on ylämahakipua tai korkeaa verenpainetta. Kehoitti myös mennä hakemaan neuvolasta stiksejä pissaa varten ja että seuraisi nyt viikonlopun yli, että kuinka monta plussaa tulee. Onneksi on se käynti siellä ensi viikon tiistaina. Ottavat sitten kuulemma kaikki kokeet ym. Nuo sokerien plussat selittyy pitkälti sillä, että söin aamulla taas kaurapuuroa mikä nostaa mulle verensokerit huippulukemiin. Oli vain pakko syödä jotain tukevaa, kun tiesi että seuraavaan ruokailuun on taas pitkä aika ja pelkällä jogurtilla ei olisi jaksanut.

Muita neuvolakuulumisia sitten:
rv 34+0
RR 111/66
paino 71.4(tullut raskauden aikana 14,4kg)
hb 115 ja sain sitten rautatabletit
Sf 35
lapsiveden määrä normaali
rt
syke ja liikkeet ok

Mä odottelen vielä Kelalta päätöstä ja voin sitten alkaa tapella kans noista vero% asioista. Viime viikolla palkanlaskija lupasi toimittaa sinne palkkatiedot joten saa nyt nähdä millon sieltä alkaa päätöstä tuleen.

Kait se pitäis itekkin alkaa pakkaileen sitä sairaalakassia valmiiks, jos tosiaan lähtö tulee... Jotenkin vain tajus nyt noiden valkuaisten takia, et se voi olla pari viikkoa ja se vauva on oikeesti olemassa. Piti ihan miehelle soittaa et pinnasänky on haettava anoppilasta ja kasattava, jos se toukka päättääkin tulla pihalle tai jos se täytyy sieltä ottaa. On jotenkin ihan höntti olo...

NuuNuu ja eilen POKS 34+0
 
Onnea sippesirkulle!

Neuvolakuulumisia:
rv 34+6
rr 127/70
paino 75.5 kg, (+600g/vko) turvotusta eilisistä lastenkutsuherkuista :) Ja alusta alkaen n. +13 kg
sf vain 28.5, alakäyrällä mennään ja pientä vauvaa veikkaili tunnustelemalla
rt
ss 145

Viikon päästä lääkäri ja synnytystapa-arvio, vaikka ei kai siinä mitään arvioitavaa ole, jos nyt on pieni vauva tulossa ja 4210 g on synytynyt normaalisti... Ja taas tulossa uusi neuvolatäti, 4. tähän mennessä. Tämän pitäisi kai nyt olla ns. vakituinen, joka palaa hoitovapaalta.

Viimeiset tunnit töissä, netissa surffailua ja pullakahveja ja that's it :)
 
Neuvolakuulumisia täältäkin: Käytiin tytön kanssa yhdessä, hänellä oli 2v neuvola samalla kun mulla oma. Verenpaineet oli vähän koholla,mut mä luulen et oli vaan jännitystä, sain kuitenkin mittarin kotiin viikonlopuks. Pissa oli puhdas ja sf: 32,5 ja painoa 63,6 tullut nyt alkupainoon 10kg lisää. Aikalailla oli myös jo kiinnittynyt ja liitoskivutkin on tullu seuraks...eli eiköhän se sieltä pian tule pois! :)

Tyttö taas sai kehuja kun puhuu jo todella pitkiä lauseita ja on niin omatoiminen ja reipas. :) Pituutta oli 92,5cm ja painoa 15,5kg! Ei mikään balleriina meidän neiti! :LOL: Painosta tuli sanomista,et ei sais enään nousta kauheesti! Mutta mä en siitä välitä, meidän neiti on iso ihan jo luustoltaan ja sillä on lihastakin,ei se ole ikinä ollut mikään ruipelo. Ja mun mielestä lapsella on turvallisempaa olla se kilo liikaa,kun liian vähän jos sattuu sairastumaan. Kuitenkin kylvyssäkin kun ollaan ja tyttö on normaalisti seisomassa,niin näkyy pikkasen kylkiluut,eli ei kyllä ole mikään läski. Itse neukka-tädillä taas on se 30kg ainakin liikaa... |O

Nyt meen tekeen kouluhommia kun likka nukkuu! :)
 
Onnea Sippesirkullle :heart: :hug:

Kyllä alkoi jännittää että millon itellä tulee lähtö.. mutta nyt ei ainakaan ole sellaisia tuntemuksia. ei supisteluja ole lähes ollenkaan.. ihan muutaman kerran on nyt viikon sisällä ollu, mutta ei sen enempää.

Ihanaa on olla jo äippälomalla maanantaista alkaen :D Mulle on tullu joku sellane hullu vimma siivoomaan paikat kuntoon. ja järjestelemään asioita sun muuta. Paitsi pinnasänky on vielä varastossa, jonka kyllä meinasin tänään hakea ja pestä. Sit sairaalalaukkua en oo vielä pakannu :whistle: Sitten kaikki sellaset pienet tarvikkeet niinku vauvan rasvat, pesuaineet tutit, yms yms on ostamatta ja imetysliivitkin vielä.. kaippa ne vielä kerkeää.

Polttaja 35+2 (huhhuh on jo isot numerot) :heart:
 
krisu, mun kuopuksella oli hidas syke synnyttyään. Hän kävi sydänfilmissä ja neliraajamittauksissa, mutta onneksi mitään ihmeitä ei löytynyt. Lääkäri sanoi, että toiset vaan "käynnistyy" hitaammin ja normaali neuvolaseuranta riittää. Hyvin on mennyt eikä mitään sydänvaivoja ole ollut. Kuopus on kovin vauhdikas 3-vuotias eli hitaudesta ei ole enää tietoakaan :kieh: Mutta osaan kuvitella kuinka se säikäyttää.

ikuisuus, eikös se vero % lasketa tämän vuoden tuloarvion perusteella, eikä jo tienattujen ansioiden mukaan. Eli laske kuinka paljon arvelet saavasi palkkaa ja äitiysrahaa tämän vuoden aikana (tai siis kaikki tulot) ja sen perusteella lasketaan vero %.

Kävin aamulla kaupassa ostamassa viimeisiä puuttuvia hankintoja, mm. paketti vaippoja ja tutteja. Avasin heti vaippapaketin ja ihastelin pieniä vaippoja. Tokaisin miehelleni että mihin ihmeeseen me ollaan taas ittemme laittaneet, o-ou!!! Sitten pakkasin sairaalakassin valmiiksi eli kaikki pitäisi olla valmiina. Olen aika ajoissa, kun edelliset on menny yli lasketun ajan ja nyt on viikkoja tasan 37. Haluan kuitenkin että kaikki on valmiina, koska kuopuksen synnytys kesti 1h 50 min eli siinä ei ole paljon aikaa pakkailla, kun pitää olla jo sairaalassa.

Avilla 37+0

Onnittelut sippesirkulle :flower:
 
Kokoarviossa käyty ja tuomiokin tuli;huomen aamulla käynnistellään :D arvio oli nyt 3760g ja heittoa voi olla +-10% sanoi tohtori täti :)
Nyt kai koitettava vähä siivota,ku lapsetkin vielä mummolla hoidossa,ni saa rauhas touhuta ;)

Piiuli ja toukka 38
 
Avilla kävin verotoimistossa Kelan äitiyspäivärahapäätöksen kanssa, ja se täti laski niistä mun tulevat tulot tälle vuodelle. Mä en saa tänä vuonna mitään palkkaa, ainoastaan noi Kelan etuudet, ja siitä huolimatta mun veroprosentti on noin suuri. :|

Hui piiuli tsemppiä käynnistykseen! :heart: Mä en malta odottaa, että saan oman nyytin syliin, kun täällä alkaa vauvoja ilmestymään näin tiheään!

Ai niin, tänään on ensimmäinen virallinen äippälomapäivä. :D Vaikka eipä tämä niin erilaiselta tunnu, kun on tullut oltua jo 2kk kotona.

Ikuisuus ja Kerttu 35+0 :heart:
 


Nopeat kuulumiset
Netti on hyvä ku toimii kännykässä
Tyttö on ollut välillä tunteja tarkkailu osastolla loppujen lopuksi vaikka paino oli hyvä, mutta varmuudeksi
Tyttö syö hyvin ilman apuja ja näyttää ainakin tyytäviseltä aina
Isoveikka tuli tänään kattoomaan pikkusiskoaan ja kutsuu tätä ValmaNyytti:D, joo en todellakaa tie mistä tä nimi tuli:D
Nyt täytynee lähteä
Kotiin pääsy ennuste on 2-5pv päästää, riippuu ''ValmaNyytistä'':) :heart:
 
Täällä on yks joka todennäkösesti joutuu kans syömään verenpainelääkkeitä viimeistään ens torstaista alkaen. Todennäköisesti jo huomenna pitänee mennä osastolle, kun on paine koholla ja viimeksi tosiaan pissa plussalla ja pitäis mennä huomenna käymään neuvolassa pissalla ja paineita mittaamassa. Mut voi olla, että mennään jo tänään illalla, kun on pää ihan hötöä ja silmät hassut (kirjoitusvirheet noitten piikkiin täysin).. Olokin on ihan omituinen, mikähän lienee..

Mä kans haluaisin jo kuulla tuon, että "teille tulee huomenna vauva". Helpottais varmasti nää olotkin, kun sais ton poitsun ulos tuolta. Ei ainakaan enempää tarvis tulla tähän enää.
Nimim. Täysin kyllästynyt odottamaan, valittamaan ja vointeilemaan..

Mut loppuun jotain positiivistakin, ettei ihan valittamiseksi mene:
Poitsu on ollut tässä viimeisen n.viikon aikana hyvinkin aktiivinen liikkumaan verrattuna tuohon hieman aiempaan jaksoon. Ei tarvitse koko ajan miettiä, et onko kaikki kunnossa, kun toinen ilmoittelee itsestään niin hyvin. Mamman rakas pikkuruinen poika :heart:

.iidesy&E.

---

 
Se taitaa sitten olla piiuli joka seuraavaksi vauvan saa! Onnea matkaan!!

"Synnytysvalmennuksessa" oltiin miehen kanssa tänään neuvolassa. Mies meistä kokeneempi, ollut jo kahdessa synnytyksessä. Neuvolatäti lupasi ettei vauva ainakaan viikkoon tule, oli vielä niin ylhäällä.

Yläkerrassa aloitettiin remontti. Jaetaan yksi iso huone kahdeksi, saadaan alakerrasta toimisto siirretyä sinne ja alas vapautuu vauvalle pieni huone.
Pelonsekaista odottelua täällä...

Tehilla ja E 34+3
 
ikuisuus. Valitettavasti se menee juuri noin, että jos saat vuoden aikana vain etuisuuksia (äitiyspäiväraha ja kotihoidontuki) niin verot on suuremmat. Palkasta menee muita vähennyksiä mitkä pudottaa veroprosenttia. Mä saan äitiysloman kolme ensimmäistä kuukautta palkkaa ja loppuvuoteen laskin puolitoista kuukautta palkallista aikaa ja sen takia veroprosentti paljon pienempi.

Voi rähmä!! Lapset sairastaa. Esikoisella pahimmillaan kuumetta 39,9 ja kuopuskin yskii jo aika lahjakkaasti. Toivottavasti sairastelut sairastellaan nyt, eikä sitten kun vauva syntyy. Ei ole kiva jos miehen täytyy isyyslomalla hoitaa sairasta porukkaa ja ei ole kiva jos vauva saa heti jonkun tartunnan. Onneksi on vielä aikaa parantua.

Piiuli, tsemppiä tulevaan koitokseen!!!

Avilla 37+0

Mitäs, mitäs? Tämä on jo toinen kirjoittelu tänään ja yleensä kirjoittelen kerran kuussa :wave:
 
Hurjasti onnea jo vauvan synnyttäneille!!

Minä pikasesti kirjotan vähän omaa napaa kun väsyttää kovasti niin ei jaksa kirjotella ihmeempiä.

Viime yö meni valvoessa kun supisteli niin kovasti,en kumminkaan soittanut kättärille kun pari viikkoa sitten sanoivat että ei ole ihan heti syntymässä ja tänään aamulla kun tiesin neuvolan olevan,

Neuvolassa sitten oli valkuainen kahella plussalla,verenpaine vähän koholla,hemppa laskenu 111,muuten kaikki ok,mutta silti soitti kättärille ja ne käskivät sinne tulla sitten heti käymään.

Olin piuhoissa tunnin verran ja parit supparit siihen piirty,mutta en niitä tuntenut ollenkaan.
vauvan kokoarvio oli 2.3kg ja jos on syntyäkseen saa syntyä,on tässä parissa viikossa aika paljon muutoksia tullut,mutta sanoi että saattaa tuo mennä laskettuun aikaankin asti,mutta saattaa syntyä piankin.
viimeyön kovat supistelut ilmeisesti saanut aikaan sen että poika on tullut alaspäin,mutta pää ei ollut ainakaan vielä täysin kiinnittynyt.lääkäri otti myös jotain näytteitä tuolta alhaalta ettei vaan ole mitään tulehdusta mistä supparit voisi johtua.

Jotenkin sitä on ajatellut että kyllä tämäkin menee reippasti yli-aikaiseksi kun pari edellistä,mutta kyllä tänää tuli sellanen olo että olisi parempi käydä ostaa pinnasänky ja pakata pikkuhiljaa sairaalakassi valmiiksi kun tuskin mies osaisi kaikki tarvittavat oikeat tavarat pakata.

Semmonen juttu vielä mistä yllätyin että kuinka tärkeän uuden asian kuulin tänään neuvolassa tai siis mitä en ollut tiennyt aikasemmin,elikkä kun pää ei ole vielä kiinnittynyt ja jos lapsivesi menee niin pitää soittaa ambulanssi ja mennä ambulanssilla sairaalaan koska silloin pitää olla makuuasennossa.

Jontsulii ja poitsu,viikot Poksuu tänää 35+0
 
sippesirkku onnea!!!! :heart:

ikuisuus ompas outoa.. !? :(

piiuli tsemppiä koitokseen :D


------


just kotiuduttu tyksistä, en eilisen illan jälkeen ole tuntenut kunnolla liikkeitä joten pyysivät näytille, no käyrällä ku olin ni liikkeitä rupes tulemaan :) käyrä hyvä ja 2 supistustakin sinne piirtyi. puol tuntia olin siinä ja sitten ultrattiin. Vauva on niin alhaalla ja kuulemma lähtövalmiudessa että päästä ei saanut otettua mittoja, mutta muista kohdista mitattuna painoarvio 2,5kg. sanoi että voi tulla minä hetkenä hyvänsä, ja jos lähipäivinä tulee ni siinä syy miksei ole kunnolla liikkunut, monesti kuulemma liikkeet heikkenee ennen synnytystä.
Mua rupes vähä jänskättää :D !!

Nemu ja tyttö 34+3
 
Isoot onnittelut vauvaantuneille! :heart:

Täällähän alkaa olla tosi kyseessä aika monella, tai ainakin lähellä. :)

Neuvolassa kävin eilen, ja täällä kaikki hyvin. :) Tasaisesti omalla käyrällä mennään, ihan hitusen keskikäyrän yläpuolella. :)

Mun on nyt pakko kysyä teiltä et onko ihan normaalia että yhtäkkiä vatsa on alkanut toimimaan vähintään kerran-pari päivässä. Kun ennen toimi korkeintaa joka toinen päivä, tai joka kolmas? Nyt oon saanut pari kolme päivää rampata jatkuvasti kakkalla, ja aina vatsa toimii kunnolla, ei ole sekaisin tms.. Ihmettelen! :D Ja sit ku oon kuullu et vatsan tyhjentyminen jatkuvasti saattaa viitata lähestyvään synnytykseen, niin tässä alkaa väkisinkin hirvittämään. :) Ei mulle ole vielä kukaan sanonut neuvolassa et lähtö olis lähellä..
:whistle: Ehkä panikoin turhaa, mutta kertokaa ihmeessä jos tämä on ihan normaalia.. :)

leeloo & nyytti 34+6
 
Pikaisesti tulin vaan Leeloolle kirjoittamaan: mahan ahkera toimiminen yhdistetään usein synnytykseen, mutta tarkalleen ottaen se kertoo "vain" supistuksista. Mullakin alkoi maha toimia ihan uudella tavalla pari viikkoa sitten kun alkoi supistelemaan ja neuvolassakin sanottiin, että monella loppuraskauden supistukset saavat suolen toimimaan jälleen pitkästä aikaa. Ei siis välttämättä kerro mitään synnyksen ajankohdasta.

 
heipä hei ja hyvää iltaa.
oltiin tänään tutustumassa naisten klinikalla. ei ollu mahdollisuutta esim. ilokaasun testaukseen eli jääköön se sit myöhemmäks. =) muuten ihan hyödyllinen käynti.
Löydettiin myös pieni hattu, kokoa 39. ei ole toppahattu koska pieniä sellasia ei vaan ollut, mutta fleecevuorilla kuitenkin että toivottavasti on hyvä kypärämyssyn ja hupun kanssa. kaupassa oli eräs äiti pari viikkoisen vauvan kanssa jonka kanssa juteltiin, hän oli ostanut vauvalle hatun kokoa 44 ennen syntymää ja hattu oli ollut kuulemma tosi iso.
sairaalakassia alan pakkaa huomenna ja ostan tohvelit sairaalaan.
mahan kovettumisia on ollut viime aikoina, kivuttomia ja vähän myös menkkamaista kipua, ei kovaa kuitenkaan..harjoitussupistuksia?

celia ja vaavi 35+4
 
Paljon onnea SippeSirkulle ja koko perheelle! :heart:

Piiulille paljon tsemppiä käynnistykseen!

Hui, minullakin alkaa kohta hiipimään paniikki kun vauvoja alkaa tulemaa helmikuisille. Toivottavasti täällä ei vielä kuitenkaan tapahdu mitään kun viikkoja sais tulla lisää. Eilen kyllä meinasin muutamaan kertaan vetää lipat koiran kanssa ulkoillessa ja ajattelin et kohta pitää lähteä kun niin säikäytti ja sattui vaikka en ihan kaatunut.

Alina ja 33+5 :heart: =)
 
Neuvolassa käyty ja kaikki oli ok.

Hb oli noussut (onneksi) 105 -> 114 joten tämän suhteenkin voi nyt olla murehtimatta.
Painoakin (ts. turvotusta) oli jo tullut vähän 560g viime viikon tiistaista :D *jee*
Sf-mitta 32 eli ihan keskikäyrällä.
Pissa puhdas ja verenpaine ok.

Ainut mikä oikeastaan häiritsee on noi yölliset supistukset. Olen nukkunut ihan älyttömän huonosti jo pidempään ja pää alkaa ihan selkeästi seota ;) Ja vielä, kun ne supistukset ei saa aikaan yhtään mitään niin se pistää ärsyttämään. Päivällä nukkuminen ei kuitenkaan ole sama asia kuin yöllä... :whistle:

Kirjoittelen (kommentoin) lisää myöhemmin - nyt on pakko mennä syömään :D


Develly ja Potkuttelija 36+3 :heart: :heart:
 
Piiulille tsempit käynnistykseen :hug:

Täällä poksuu 37+0!!! Vielä muutama viikko pitäis jaksaa... Mitään oireita ei ole muutama hassu supistus ehkä, mutta lonkat ja liitokset ja alaselkä TOSI kipeitä. Maha on sekaisin rautalääkkeestä, obsidan, enkä ees ota tyhjään mahaan... :x Kokeilin jotain nestemäistä, mutta jäi juomatta kun piti oksentaa ne pois :$ :|

Ulkona ois tosi kaunista, mutta en tiiä voinko lähteä tai uskallanko lähteä ulos lasten kanssa. :ashamed: :| Kun eilenkin meinasin jäädä sille tielleni, ei vaan ois kärsiny kävellä askeltakaan :kieh: Oli niin kipeet liitokset ja lonkat!! Loppuilta menikin kärsiessä kauheista kivuista. Panadol ehkä autto sen pari tuntia, mutta kun ei voi kävellä..
Saiskohan käynnistyksen näillä oireilla? :whistle:

-epätoivoinen äitilintunen ja secreto- :heart:
 
Celia81 Mulla oli samanlaisia kipuja eilis illasta koko yön ja nyt aaamulla jatkuu vaan. Menkkamaisia kipuja, jotka myös säteilee alaselkään ja koko ajan pientä kipua alavatsassa. tänäkin aamuna.

Onkohan tuo normaalia vai ihan supistuksia? Oon ensikertalainen, joten en oikee osaa ees selittää enkä tiiä mitä ne tarkottaa.. Selventäkää mulle.. :ashamed:

Ei uskalla kamalasti touhuta, ku eilen tuli touhuttua kamalasti ja pari tuntia siitä niin nuo kivut alko.. :( just eilen ku kävin kirjottamassa että ei oo mitään ollu nii eikö sit heti alkanu. :LOL:

Polttaja 35+3
 

Yhteistyössä