*Helmikuun hurmaajat KESÄKUUSSA*

P123: Mä taas olen tolkuttoman väsynyt :LOL: Voisin vaan nukkua! Jos lahjoitan sulle näitä "nukun jopa seisovaltani-unenlahjoja" ja saisin sulta tilalle jotain mikä pitäs edes osittain hereillä :LOL:

Mulla on muuten pahaolo nyt :x :x
JEE, nautin joka sekunnista!
Kunpa kaikki olis hyvin masussa...!
 
Aikaisempien kokoemuksien perusteella tiedän että tilanne kääntyy päinvastaiseksi jossakin vaiheessa - erityisesti kakkosen raskaudessa oli jumalaton väsymys viikoilla 6-13.

Sitä odotellessa sitten kukutaan..



P123
 
Hyvin varovasti liityn joukkoonne, laskettu aika taitaa olla 20.2. ja viikkoja nyt siis 5+5. Testi näytti plussaa jo viime viikon maanantaina, mutta kun en vieläkään oikein usko... Ei ole mitään oireita tällä hetkellä, mahan ajoittaista turvotusta lukuunottamatta. Palelua oli viime viikolla ja väsymystä vaihtelevasti.

Varhaisultraan olen menossa viikon päästä ja neuvola vasta 23.7.

Taustatietoina sen verran, että olen 31v., esikoinen edellisestä liitosta 01/05.
 
Tervetuloa Mini77...

ON: Kävin nyt sitten tekemässä sen ns. varmuustestin siellä neuvolassa. Itse en tulosta nähnyt, mutta neuvolatäti kertoi, että oli laittanut testin virtsaan ja otti pois ja ehti vain hetken siivoilla jälkiä kun selkeä viiva tuli. Laski mulle viikotkin 28kp:n mukaan(raskauskiekosta) eli ne ois nyt 6+4 ja LA ois 13 tai 14.2. Eli Ystispäivän vaavi tulossa :LOL:
Eka ultra on rv 10.. Pyysi ottamaan miehen mukaan ja sanoi, että sellainen pari tuntia siinä menee kun ultrataan ja täytellään lappusia. Mies on edelleen aika neutraali koko asiaan. Välillä ihan ärsyttää kun se ei noteeraa tai huomio raskautta ollenkaan. Mulle tämä oli ehkä se odotetumpi ja positiivisempi juttu kuin hänelle. Ehkä hänkin tässä raskauden mukana alkaa asiasta iloita.. Lapsista on puhuttu, mutta ehkä hän odotti että en niin pian tulisi pillereiden lopetuksen jälkeen raskaaksi.
Kauhea väsymys on koko ajan mun riesana. Voisin vaan nukkua koko ajan. Kohta pitäis anoppilaan lähteä koiraa pesemään ja huomenna ois noiden omien pesu edessä. Meillä kun on sellaisia koiria joiden turkki laitetaan kerta viikkoon. Loppu raskaudesta ja pienen vauvan kans se saattaa tuottaa hieman ongelmia, mutta eiköhän siitä selviä.
Jotenkin tuntuu ihanalta kun saa täällä palstalla purkaa ajatuksia ja tuntojansa, kun tuntuu ettei tuo oma mies kuuntele ja kavereille ei viitsi aina purkaa asioita.

Nyt tuli taas kerrottua omia kuulumisia... Lueskelen sitten iltasella taas mitä muille kuuluu =)

 
:hug: kaikille sitä tarvitseville. Ikäviä kuulumisia oli taas tullut ihan liikaa.

Piipiäinen kyseli foolihapon tarpeesta. Mulla lääkäri sanoi että 400-800 um/vrk. Ja muistaakseni kertoi, että noissa monivitamiini valmisteissä foolihappo sellaisessa muodossa, ettei sitä saa niistä tarpeeksi. Mutta tuo foolihappopillerien hankinta itselle oli vain ehdotus, ei määräys. Minä höppänähän kävelin siltä istumalta apteekkiin :LOL:

Sero meillä näyttäisi olevan aika samanlaiset laskemat: mulle neuvolan täti laski puhelimessa että olisi menossa tänään 7+3, oma laskelma 7+5 ja ultran mukaan 8+6. Ota siitä sitten selvää, että missä mennään :)

Tänäänhän taisi olla taas ultrapäiviä useammalla, tulkaahan heti kertomaan kuulumisia.

ON: ei pahoinvointia enää :) Rinnat aristaa ja maha on turvonnut, mutta pienillä oireilla eteenpäin. Päänsärky vaivaa, mutta taitaa liittyä ihan vain kesäflunssaan.
 
Tuossa beko longissa on muistaakseni 600 yksikköä....pitääpäs tarkistaa kunhan täälät sängyn pohjalta selviän ylös. ei taas muuta jaksa kuin nukkua...olen yrittänyt juoda kun tänään se ultra johon rakko pitää olla täysi...vaan ei tuo meinaa pysyä sisällä..... :/ Mun on pakko kohta varata lääkäri, ei tästä mitään tule kun mikään ei maistu, mikään ei pysy sisällä ja vain väsyttää. en oikeesti jaksa mitään tehdä en edes meikata....

Kaverini jo pelotteli et jos siellä on kaksi....ei kai.....olishan se näkynyt siinä varhaisultrassa? Olis pitänyt olla kaksi ruskuaispussia? Eikö niin naiset?!?

P.S Yhdelle kaverille olen kertonut johon luotan kuin vuoreen, äidilleni ja tädilleni...en muille. Mutta mies sanoi et kohta kyllä paljastutaan...maha pömpöttää jo samallalailla kuin joku joka oli kuvan laittanut ja tää mun olotila on tälläinen......

Kun vaan se asukas löytyisi tänään.... :heart: :heart: :heart:
 
Nyt tuli vessassa käydessä pikkaisen ruskeaa vuotoa..
Yritän tässä rauhoitella itseäni mutta tietty heti takaraivossa alkaa
kolkutella se viime maaliskuun km.
Silloinkin tuli vain hiukan ruskeaa ja tietty heti paniikissa menin ultraan, j
ossa ei enää näkynyt sykettä.
Missään vaiheessa ei alkanut vuotaa enemmän vaan sitten vaan lääkkeillä tyhjennettiiin.

Viikkojakin vasta 5+3 eli turha on kai ultraankaan mennä kun ei siellä mitään näy.
Voi tätä elämää...
 
piipiäinen kyllä ne kaksi pitäis ultrassa näkyä. Itse kävin ekassa ultrassa noin viikolla 8 ja heti näkyivät. Vaikka voihan toinen olla piilossa... ;) Toistan nyt vielä itseäni, mutta minulla ei ollut kaksosista minkäänlaista pahoinvointia. Toisin on nyt tämän raskauden kanssa. Taidan odottaa kolmosia?! :eek: :kieh:
 
Lilo : laskettu aika muuttui, koska mulla on ollut ovulaatio vasta viikkoa normalia myöhempään (tein ovistestejä ).

Eli tämä oli sinäänsä odotettavissa, että tuo alkuperäinen laskettuaika ei tule todennäköisesti pitämään paikkaansa B) B)

ON: Täällä nää päivät näyttää vaihtelevan aika rankasti. Söin ehkä 10 karkkia ja nyt etoo niin älyttömästi. Ennen pystyi syömään puolipussiakin kerralla ilmaan minkäänlaista ongelmaa, mutta nyt jo parista namusta on ihan karsee olo :x No, eipähän tule syötyä liikaa herkkuja :whistle:
Kohta pitäis soittaa neuvolaan ja varmaan siirtää sitä ekaa neuvolaa, koska tuo la muuttui noin paljon... Tai katsotaan nyt mitä terkka sanoo. Sitten päikkäreille, että jaksaa illalla mennä lasten kanssa äiteelle :D

 
Eli huomenna on eka neuvola, vaikka viikkoja vasta näin vähän. Terkka kun jää lomalle niin sitten se menis heinäkuun loppuun ja mä en halua mennä jollekin sijaiselle.

Ja lisäksi mä tarviin lähetteen kilpirauhaskokeeseen - saa nähdä mikä soppa tästä kilpirauhasen vajaatoiminta vs. raskaus vielä tulee :kieh:

Onko täällä muita, jotka sairastaa kilpirauhasen vajaatoimintaa?? :attn:
 
*POKS* 6+0 :D

Mä en usko, että mulla muuttuu viikot tai laskettuaika, korkeintaan tulee päivällä heittämään jos heittää. Mullahan olisi jo 6+5 jos uskoisin noita laskureita, mutta tiedän, että mun kierto ei missään nimessä ollut 28 päivää vaan vähintäänkin 33, lasken suosiolla noita viikoja olevan vähemmän ;) Jos menen varhaisultraan, mainitsen pitkästä kierrosta niin ei sitten tarvi ihmettellä miksi ei muka vastaa viikkoja :D En vaan tiedä vielä menenkö :/ Toisaalta haluisin, mutta toisaalta enää kuukausi niin olisi np-ultra.

Mini77 tervetuloa! :flower:

Tulehan sitten piipiäinen kertomaan heti ultratulokset b :D d

halinalle75 :hug: Toivotaan parasta. Ruskea tuhru on kuitenkin melko tavallista raskauden aikana ja yleensä vaaratonta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mervi-elina:
piipiäinen kyllä ne kaksi pitäis ultrassa näkyä. Itse kävin ekassa ultrassa noin viikolla 8 ja heti näkyivät. Vaikka voihan toinen olla piilossa... ;) Toistan nyt vielä itseäni, mutta minulla ei ollut kaksosista minkäänlaista pahoinvointia. Toisin on nyt tämän raskauden kanssa. Taidan odottaa kolmosia?! :eek: :kieh:
Niin mä kävin ultrassa viime viikolla...oliko maanantai? eli viikkoja ei ollut kuin 5+5 ja silloin näkyi vain (yksi) ruskuaispussi, ei siis sykettä. eli jos olis kaksi niin eikös niin et olis pitänyt olla kaksi pussia?

Sä odotat varmaan nelosia nyt :D

Soitin jo neuvolaan ja valitin ettei tästä tuu mitään, olen kuoleman väsynyt ja pahoinvoiva, neuvoi mennä omalle lääkärille tai päivystykseen jossa ottavat verikokeet ja laittavat tarvittaessa tippaan...nestetankkaukseen....No haluan ensin käydä tarkistuttmassa tilanteet ultrassa....mä en jaksa valvoa kuin ½-1h ja olen aivan väsynyt sit nukun 2-3h ja taas sama rumba, syön vähän ja kohta oksennan ja sit nukkumaan....onko tää elämää?

anteeksi kun valitan mut olo on niin kurja et ihan itkettää...pitäis olla onnellinen vaan en jaksa olla nyt...vielä pari viikkoa sitten sain kommentteja et mitä sulle tapahtunut kun oikein hehkut.....nyt olen sit niin väsyneen ja sairaan näköinen :/
 
Josko mäkin rupeaisin pikkuhiljaa pinoutumaan tälle puolelle. Meidän perheeseen odotetaan esikoista saapuvaksi 11.2. Tähän saapumiseen suhtaudun vielä hyvin epäillen koska takana on neljä vuotta lapsen tekoa ja tämä pieni Päivänsäde tärppäsi viidennen ICSI:n viimeisestä pakastealkiosiirrosta. Jos nyt ei olisi tärpännyt olisimme siirtyneet lahjamunasolujen käyttöön.

Tiistaina kävin ultrassa ja siellä tykytteli pieni sydän ja alkion koko oli 6,8 mm vastaten päivää pienempää kuin viikot oli. Oli ehkä elämäni jännittävin kokemus toi ultra. Olisi varmaan ollut ihan hyvä varmistaa, että äidinkin sydän löi :D

Raskaus on tähän asti mennyt kohtuullisen kivuttomasti. Oireena lähinnä vessassa hyppääminen ja ajoittaiset ällötysolot. Ällötyskin on kuitenkin pysynyt lievänä. Rinnat on nyt alkanut kipeytymään ja kuppikoko on kasvanut melkein yhden koon. Yritän vielä hetken sinnitellä vanhoilla liiveillä mutta sitten on varmaan pakko lähteä ostoksille. Vatsan seutu turvottaa ja välillä aika voimakastakin nippailua (erityisesti oikealla) ja menkkakipua.

Neuvolan varasin tänään ja sainkin sen jo ensi viikolle. Parin viikon päähän joutuu varmaan vielä yksityiseltä ottamaan hermoultran. On niin vaikea uskoa, että mun huonolaatuisista munasoluista voisi mitään hengissä pysyvää syntyä :(

Muutama viikko pitäisi vielä töissä kärvistellä ja sitten pääseekin jo lomalle.

Jaksamisia kaikille huonoja uutisia saaneille :hug: ja onittelut kaikille keiden uutiset on ollut hyviä :heart: Pikkuhiljaa varmaan pääsee juttuun mukaan ja oppii tuntemaan teitä.

Siisu ja päivänsäde 7+0 *poks*
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja mervi-elina:
piipiäinen kyllä ne kaksi pitäis ultrassa näkyä. Itse kävin ekassa ultrassa noin viikolla 8 ja heti näkyivät. Vaikka voihan toinen olla piilossa... ;) Toistan nyt vielä itseäni, mutta minulla ei ollut kaksosista minkäänlaista pahoinvointia. Toisin on nyt tämän raskauden kanssa. Taidan odottaa kolmosia?! :eek: :kieh:
Niin mä kävin ultrassa viime viikolla...oliko maanantai? eli viikkoja ei ollut kuin 5+5 ja silloin näkyi vain (yksi) ruskuaispussi, ei siis sykettä. eli jos olis kaksi niin eikös niin et olis pitänyt olla kaksi pussia?

Sä odotat varmaan nelosia nyt :D
En ihan tarkasti muista tuosta ruskuaispussista. Mututuntuma olis sellainen, että kaksi pitäis löytyä. Eikös joskus voi löytyä vaikka kaksi ruskuaispussia, mutta vain yksi sikiö? Silloin sen toisen sikiön kehitys on lakannut.

:LOL: Juu, ei saa pelotella nelosilla. Kaksi on max!!! :attn: :heart:
 
Minulla näkyi viime ultrassa viikoilla 6+ jotakin ,ruskuaispussi,jossa sykki sydän ja toinen pienempi,joka nyt vuotaa edelleen pois.

Develly: Minä sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa ja kävin jo kokeissa melkein heti,kun sain tietää olevani raskaana. Syön joka päivä 1 tabletin.

Tuntuu,ettei rinnat ole enää niin kipeät,kuin välillä... mutta yököttävää oloa on päivittäin.
odottavan aika on pitkä :) sillä ensi tistaina vasta seuraava ultra,jospa siellä olisi vielä kaikki hyvin...

Nyt rv 7+ jotakin ehkä....
 
MolliMelooni Voi että :'( Voimia :hug:

Pakko laittaa tännekin tämä kuva, minkä aamulla otin, hieman turvotusta! :eek:

[/URL]

Ja tässä siis lähtötilanne:





p.s. en nyt ehdi lukemaan muita tämän päivän kirjoituksia, niihin kommenttia myöhemmin..
 
Neiti-81 voisin melkein laittaa pääni pantiksi, ettei mitään hätää. Lääkäri mulle sanoi noista menkkojen aikaisista vuodoista ja ne on todella yleisiä. Lisäksi kun kyseessä "vanha veri" niin uskon vahvasti että ihan harmitonta. :hug:

Tsemppiä.
 
Ultrassa käyty ja tulin tänne koneelle heti.....vaan pitikin poistua samantien oksentamaan ne kaikki vedet mitä olin juonut että rakko olis täynnä (enkä edes saanut sitä kovin täyteen)

Mutta siis kunnon näkyvyyttä ei saatu vatsan päältä joten ultraaja sanoi et käy tyhjentämässä rakko ja tehdään sisä kautta....ja sieltä saatiinkin parempi näkyvyys....ja siellähän sykki :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
:heart: :heart: :heart:

Ihan meinas itku tulla :'( =) :'( =)
Kaikki siis hyvin :heart:
Niin ja oli siis yksi pikkuinen ja yksi sydän :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelmiHaave:
Neiti-81 voisin melkein laittaa pääni pantiksi, ettei mitään hätää. Lääkäri mulle sanoi noista menkkojen aikaisista vuodoista ja ne on todella yleisiä. Lisäksi kun kyseessä "vanha veri" niin uskon vahvasti että ihan harmitonta. :hug:

Tsemppiä.

:hug: :hug: :hug:
Kiitos tsemppauksesta! :hug:
tuhrukin loppui taas yhtä mystisesti kuin alkoi.
Ärsyttää olla näin hermoheikko kokoajan... NOLOA! :ashamed: |O :ashamed:
Huomiseen on IKUISUUS..
:attn: :attn: :attn:
 

Yhteistyössä