** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

Täällä alkoi tänään arki,kun mies palasi töihin..
Joten menoa ja meininkiä vauvan ja 2v4kk tytön kanssa riittänyt,mutta hengissä selvittiin ainakin ekasta päivästä *heh*

laalaa yö sujui ihan hyvin..kiitos kysymästä :)

matami-mimmi mahavaivoja juu ja PALJON :( ..cuplatonia ollaan koitettu,mutta ei siitä varmaan apua oo tainnu olla :/
 
devellylle paljon voimia

Meille syntyi 26.2 klo 16.13 tyttö, mitoin 3725kg, 51cm ja pää 34cm. Päästiin tänään sairaalasta, laitan myöhemmin synnytyskertomuksen, kunhan ollaan ensin kunnolla kotiuduttu..

pojat3äiti33 ja ihana tyttö!
 
Develly tällä minun asialla ei ole kiirus, mutta laitoin sinulle yv:n.


Eilen tehtiin ensimmäinen vaunulenkki pojun kanssa. :D Jos oli pikkuinen ihmeissään, niin oli kyllä äitikin... Oli nimittäin melko raskasta tuo vaunujen lykkiminen tuolla lumisohjossa. ;) Taitaa olla tällä rouvalla huono kunto, mutta eiköhän kunto kohene. :ashamed:

Eilen poju sai rota-rokotteen. Melkoisen kärttyisä pakkaus on siitä asti ollut! :whistle: Sääliksi käy!

-mervi-elina ja poju 2 kk
 
Onnea tytöstä pojat3äiti33! :heart:

IHANAA! Täällä meni viime yö aivan loistavasti. Nukuttiin tytön kanssa 22.30-07.30, ja tuossa välissä tyttö heräsi neljä kertaa syömään, mutta ei tietoakaan mahavaivoista tai siihen liittyvästä itkusta! Tällä äidillä on ihan uudet voimat käytössä ja niin virkeä olo, että sitä on vaikea uskoa. Liekö Disflatylin ansiota vai sattumaa, mutta jos tuo lääke auttaa näin niin annan sitä enemmän kuin mielelläni.

krisu suosittelen siis sinullekin tuota Disflatylia. Meillä ei Cuplaton auttanut mitään ja en edes öisin muistanut sitä antaa, kun unenpöpperössä vauvan nappasin tissille. :ashamed: Disflatylia annetaan vain kolme kertaa vuorokaudessa, eli annosteleminen paljon helpompaa. Tiedän kyllä tunteen, täälläkin kärsitty mahavaivoista kotiutumisesta asti ja voimat olleet aika loppu. :hug:

Puoli neljältä eka neuvola ja siitä isovanhemmille kyläilemään. :)

Ikuisuus ja tyttö 11vrk
 
Mintcandy, pojat3äiti33 ja Nemu Oikein paljon onnea vauvan johdosta :flower: =) :heart:

Tänään mekin pääsimme sitten ulos. JIHAA! Tyttönen nukkui tyytyväisesti tunnin ulkona ja jatkoi sisällä vielä toisen tunnin. Emme noudattaneet tätä ensimmäisen ulkoilun varttia, olemme kuitenkin jo liikkuneet kaupoilla ja kylässä...ja plussaa näyttää mittari.

Ihana ilma, vaikkakin harmaa. Just ja just plussan puolella, eikä tuule. Nautin oikein kolaamisesta ja esikoisen kanssa touhuamisesta lumessa. Tuli oma lapsuus mieleen kun lunta on kerrankin näin reilusti. :D
 
Onnea kaikille vauvautuneille! :flower: :heart: :flower: :heart:

Kanella, kylselit tuosta kilppari hommasta. Minulla siis kilpirauhasen vajaatoiminta. Otan vain 75mg aamuisin. Tuo kilpirauhashormoni testataan jo napanuorasta. Oli ollut tytolla ok, mutta koska mina syon laakkeita niin saattavat vaikuttaa tuohon napanuorasta otettuun arvoon ja siita syysta testattiin myohemmin uudelleen jolloin minun hormonit ei enaa vaikuta. Jotenkin kylla tuntuu, etta eikos sinunkin vauvalta kannattaisi nuo arvot mitata. Ihan vaan varmuuden vuoksi.
 
Onnea MintCandy ja Nemu! :heart: :flower:

Mua jotenkin jännittää neuvolaan lähteminen, kun en osaa yhtään arvioida, paljonko tarvitaan aikaa lähtövalmisteluihin. Sairaalasta kun on vaan kotiin siirrytty, ja nyt pitäisi mennä ihan neuvolaan ja sitä ennen vaihtaa vaippa ja pukea tyttö ja imettää. Taidetaan odotella terveydenhoitajaa puoli tuntia etuajassa ihan varmuuden vuoksi, ettei vaan myöhästytä. :D

Mennään tosiaan miehen vanhempien luokse neuvolareissun jälkeen. Siellä on kaksi kissaa (molemmat onneksi aikuisia ja todella rauhallisia tapauksia), saa nähdä, mitä vauvasta sanovat.
 
Mintcandy, pojat3äiti33 ja Nemu Oikein paljon onnea vauvan johdosta!
Täällä arki rullaa ihan omaan tahtiinsa. Poika nukkuu ja syö ja vähän seurusteleekin, mutta ihan omassa rytmissään. Viime yönäkin vaan huvikseen valvoi pari tuntia aamuyöllä ja pitihän sitä seurana olla. Ja samalla meni ihan hermot, kun mies vaan käänsi kylkeä ja kuorsasi. Sain sitten hetken itkeskeltyäni sanottua että mitäs jos sinäkin välillä valvoisit kun poika tarvii seuraa?? Ei siis ollut nälkäinen eikä itkenyt, vaan oli vaan hereillä. Hänpä vaan ei ollut tajunnut että vauva voi kaivata yöllä muutakin kuin tissiä...

Mini ja poika 1 vko
 
on näköjään unohtunut kirjoitella...mutta...

meille syntyi 19.2 klo.03.48 pieni tyttö :heart: raskausviikkoja oli kasassa tasan 41+0 ja pieni neiti olikin, vaikka edellisenä maanantaina synnärillä ultran painoarvio olikin 2,8kg...mutta jotenkin oletin neidin silti olevan ainakin 3-kiloinen. Tyttö painoi syntyessään 2820g ja oli 46cm pitkä. On tää tyttären hoitaminen vähän harjoittelua näin kahden poikalapsen jälkeen, mutta kyllä on neiti kietonut nyt jo kaikki pikkusormensa ympärille.

tänään käytiin neuvolassa ekan kerran ja nyt oli syntymäpaino ylitetty, painoa oli 2860g...maasta ne pienetkin ponnistaa.

niin ja kaikille vauvaantuneille suuret onnittelut!

ja odottajille kovasti voimia loppurutistukseen!

Jiina ja pieni neiti-I 11päivää
 
Paljon paljon onnea vauvautuneet! :heart: :heart: :heart: :heart:

Disflatyl, on meilläkin ollut vanhemmilla muksuilla käytössä ja olen hyväksi tämän aineen havainnut.

Tänään käytiin tytön kanssa neuvolassa ja kaikki hyvin ja sain hakaset pois. =) Yöt on mun mielestä mennyt hyvin mutta mies valittaa ettei osaa nukkua ja hää kun ei muuta kun kääntää kylkeä.. :| Nyt ollaan sitten kuukausi kotona kaikki ja saa nähdä miten hermo kestää ukon kanssa kun sen pitäisi aina olla menossa jonnekin, ei jaksais vaan olla kotona.

Hyviä vointeja! :heart:
 
Moikka tähänkin päivään!

Ja onnea jälleen vauvautuneille! :flower:

Vinkkinä ikuisuus, et vauvan kanssa lähtemiseen kannattaa varata reilusti aikaa.. Meillä ainakin yleensä just kun oli kaikki valmista, tuli tietty kakka ja sitten vaan riisumaan poikaa ja aloittamaan koko rumba uudestaan. Ainakin tunti meni alussa lähtövalmisteluihin =)

Tänään käytiin siis kättärillä yliaikaiskontrollissa. Tilanne tällä hetkellä 4cm auki ja kanavaa jäljellä 1cm, vauva laskeutunut tosi alas (minkä olen kyllä huomannut.. |O ) ja voi kuulema edelleenkin syntyä hetkenä minä hyvänsä. Käynnistykseen saatiin aika torstaille, eli kun viikkoja tasan 42. Paikat niin kypsät, et kalvojen puhkaisulla aloitetaan, ei kuulema tarvitse mitään lääkitystä ennen sitä. Toisaalta suuri helpotus, et nyt tiedän ainakin ettei torstaita pidemmälle tarvitse enää odotella. Toisaalta harmittaa, jos joudutaan käynnistämään, sit ei päästä haikaranpesään. Mutta pääasia et vauvalla oli kaikki kunnossa ja loppuviikosta nyytti on jo sylissä! Painoarvio oli muuten 3,9kg. Esikoinenhan oli syntyessään 3,5kg.

Nyt vaan yritän kovasti puuhailla kaikkea, et synnytys lähtis vielä itsekseen käyntiin. Vitsailinkin kätilölle, et täytyy kai jatkaa lumitöiden tekoa. Hänellä olikin parempi ehdotus ja kehoitti harrastamaan seksiä, on kuulema kaikkein tehokkain keino synnytyksen käynnistämiseen! :kieh: Ainoa ongelma vaan, et tällä hetkellä kun vauvan pää kairaa tuolla tooodella alhaalla, on seksi ehkä viimeinen asia mikä on mielessä.. |O

Pidetään kuitenkin peukkuja, että jotain tapahtuis ennen torstaita. =)

Zucchero + masukki 41+5
 
Onnea kaikille vauvautuneille :heart: :heart: teitä on niin paljon et en pysy enää perässä.

Zucchero: mä pidän sulle peukkuja pystyssä :hug: koitahan jaksella, onneksi torstaihin ei oo enää pitkä aika =) Mulle kans on monta kertaa sanottu et seksi on paras keino synnytyksen käynnistymiseen mut se on kans mulla viimenen asia mielessä, muutenkin vähän väliä jostain tökkii tai sattuu.

Kävin tänään viimeistä kertaa neuvolassa, kaikki oli muuten ok mut turvotusta on ruvennu tuleen kasvoihin ja jalkoihin :| verenpaineetkin on taas kerran noussu, oon ihmetelly et mix mun päätä särkee koko ajan ja olokin on huono :| päivystykseen vaan si jos olo ei helpota.

Kotona odottikin si kirje äippäpolilta, perjantaiksi sain ajan ya-kontrolliin =) helpolla en sieltä pois lähde =) katsotaan si kuinka käy..

Nina ja Oskari 41+1

 
Onnittelut vauvautuneille :flower: ! Enää ei taida montaa päivää mennä, ennen kuin lopuillakin on nyytti sylissä.

Sarina Kiitos lisätiedoista. Voisi tosiaan olla paikallaan meilläkin katsoa vielä pojan kilpirauhasarvot, varsinkin kun mulla on niin iso tuo tyroksiiniannos. En muista aiemmin kuulleeni, että napaverinäytettä lukuun ottamatta kontrollia tehtäisiin, mutta järkevältähän tuo kuulostaisi. Pitääpä kysyä asiaa perjantaina neuvolassa.
 
Vauva edelleen todella kurjassa kunnossa :'(

Viimeyönä hän meinasi taas tukehtua limaiseen oksennukseen ja tippa jouduttiin laittamaan, koska neiti ei jaksa syödä enää oikeastaan mitään.
Ennen syömistä tehtävä hoidot (spira ja imu sekä vaipan- ja anturinvaihto) veivät vauvan kaikki voimat ja syömiselle ei jäänyt enää voimia. Nestetavoite on 80ml per syöntikerta ja neiti söi vaan 30-40 ml. Nyt on siis tippa tukemassa tuota ravinnonsaantia.
Lisäksi kuumetta on edelleen 38 eikä se laske supolla kuin 37,5 asteeseen, jos siihenkään...

Olen itse henkisesti ihan loppu :'( :ashamed: Ma-ti välisen yön olin sairaalassa ja sain nukuttua ehkä 2 tuntia yöllä. Viimeyönä valvoin käytännössä koko yön, koska vauva yski koko ajan ja hengitti todella vaivalloisesti, joten kun tippaa alettiin laittaa neljän jälkeen mun oli pakko lähteä kotiin. Mä en vaan enää pystynyt olemaan siellä - ehkä olen sitten todella huono äiti, mutta ei voi mitään :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Ensiyön aion nukkua kotona, koska mulla on täällä nuo kaksi muutakin lasta hoidettavana enkä voi heitä täysin laiminlyödä. Mun on vaan luotettava siihen, että vauvasta pidetään hyvää huolta ja hän pärjää :heart: Onneksi hoitajat ovat olleet yhtä lukuunottamatta todella asiallisia :heart:

Että näillä mennään... :/ Olis kiva kohta jo tulla kertomaan hyviäkin uutisia :/ :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja mervi-elina:
Kerhoasiaa :attn: Miksi ihmeessä sinne ei saa lisättyä kuvaa? Kone väittää jotain ihan ihme juttuja, jos laittaa kuvan... :headwall: Ei ymmärrä!

-mervi-elina ja poju 2 kk
Ainakin osa kuvista on tullut hyväksyttäväksi :eek: En sitten tiedä miksi sinun kuva ei sinne "löydä" :ashamed:
 
Develly Todella ikävä kuulla, että vauva voi edelleen huonosti. Onneksi hän kuitenkin saa asianmukaista hoitoa. Lähes valmiina lääkärinä sanoisin nyt, että armahda itseäsi ja yritä olla syyllistämättä itseäsi siitä, ettet pysty olemaan vauvan kanssa sairaalassa koko aikaa. Vauvasta pidetään kyllä hyvää huolta, ja sinä tarvitset voimia myös muita lapsiasi varten. Tärkeintä on minusta, että et vedä itseäsi piippuun vaan toimit omien voimiesi rajoissa ja pidät myös itsestäsi huolta. Toivottavasti vauva pian rupeaa paranemaan!

mervi-elina Mäkin yritin lisätä kuvaa ties kuinka monta kertaa, eikä onnistunut. Sitten kun joku toinen oli lisännyt kuvan mun kuvan perään, niin yllättäen näkyikin myös minun lisäämäni kuva. Henkimaailman hommia....
 
Alkuperäinen kirjoittaja mervi-elina:
Kerhoasiaa :attn: Miksi ihmeessä sinne ei saa lisättyä kuvaa? Kone väittää jotain ihan ihme juttuja, jos laittaa kuvan... :headwall: Ei ymmärrä!

-mervi-elina ja poju 2 kk
Mulla teki tuota samaa, kunnes älysin pienentää kuvaa. Oli ilmeisesti liian suurikokoinen kuva, kun tuon operaation jälkeen onnistui kuvan lisääminen heti. :)

Develly. :hug: Kirjoitinkin sinulle kerhon puolelle, mutta olen kanellan kanssa tismalleen samoilla linjoilla.
 

Yhteistyössä