** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

Tääl kans yhdessä kasassa :headwall: ei auttanu eiliset lenkkeilyt eikä pulkkamäen kiipeeminen :kieh: jotain kans ehkä edistyy ku välillä tulee limaista vuotoo, välillä vaan lurahtaa jotain..
Minkäslaista se lapsivesi on?? hajutonta?? en usko et olis lapsivettä mut eihän sitä koskaan tiedä :|

Mä tähtään ens viikon tiistain neuvolaan, sieltä lähtee taas kerran lähete äippäpolille yliaikaisuuden takia ja toivon et käynnistävät mahdollisimman pian :x
Mua vähän kyllä hirvittää se käynnistys mut kaippa siitäkin selviää :ashamed:

Tänään olis muuten herran hyvä päivä syntyä, esikoinen on syntyny juurikin näillä viikoilla eli 40+5 :heart:

Develly: toivotaan et pikkunen paranee pian eikä mene kauheen pahaksi.
 
Heissan! Ja onnea kaikille vauvansa saaneille! Me päästiin eilen aamupäivällä kotiin, kun vielä aamulla piti kuunnella että sivuääni sydämestä (ductus?) oli pojalla kadonnut. Kaikki siis oikein erinomaisesti ja poika on aivan mahdottoman ihana :)

Maito alkoi mulla nousta jo torstaina ja eilinen olikin sitten aika hurja päivä. Poika onneksi imee tosi hyvin ja usein, eli ei ole tarvinnut alkaa lypsää ja alkaa jo olo helpottaa. Maitoa siis riittää ja pojan painokaa ei pudonnut enää eilen. Tiuhan syömisen takia omat unet on vähissä, mutta jotenkin se ei yhtään haittaa. Olo on tosi hyvä ja palautuminen ollut nopeaa. Tämä synnytyskokemus olikin nyt ihan toisenlainen kuin eka ja vieläkin mun on vaikea uskoa, että sain pojan ulos täysin luomusti ja selvisin hengissä :)

Kirjoittelen synnytyksestä enemmän kerhon puolelle.

Mini ja poika kohta 4 vrk
 
Develly voihan kurjuus, että neitikin sai flunssan. Voin vaan kuvitella, miten kauheaa on katsella vierestä noin pienen räkätautua. :hug:

Mini oliko se sivuääni ihan yllättäen löytynyt? Hyvä, että se lähti pois heti.

Tyttö sai eilen kaksi kertaa Cuplatonia sillä tuloksella, että pieruja ja kakkaa ainakin riittää. Kuitenkin vääntelehtii edelleen mahakipujen kourissa. Mies valvoi kolmeen asti tytön kanssa ja minä siitä eteenpäin, että saatiin molemmat vähän unta. Välillä tyttö nukahti, mutta syödä halusi tunnin välein. Saa nähdä, kauanko meillä valvotaan yöt. Pelottaa jo valmiiksi miehen töihin palaaminen. Niin ja annoin eilen myös Rela-tippoja ja ajattelin niitä nyt päivittäin antaa.

Harmittaa kun netti ei edelleenkään toimi, enkä pääse kerhon puolelle lueskelemaan teidän juttuja ja kirjoittamaan omia kuulumisia.

Kaikesta huolimatta tyttö on niin ihana ja rakastettava, että on täällä onnen kyyneleitä vuodatettu, että tällainen ihme on meille suotu. :heart:

Ikuisuus ja tyttö 8vrk
 
ikuisuus, tuo ductus on kaiketi joku suoni sydämessa joka umpeutuu 2-3 päivän iässä ja siis siihen asti kuuluu sivuäänenä sydämessä. Meillä oli eka lääkärin tarkastus 1,5 päivän iässä, joten oli kai ihan normaalia että kuului vielä silloin ja sitten vaan jouduttiin odottamaan seuraavaa lääkärintarkastusta seuraavaan aamuun.
 
täälä eletään vauvantuoksuista arkea, on tyttö vaan niin IHANA ja tuoksuu vauvalle, yöunille meno on aika kaaosta meille, kun 2 vuotiasta ei meinaa saada nukkumaan, mieskin palaa ma töihin :eek: tätä tää nyt on, imettämistä, vaipanvaihtoa, omat tarpeet jää ihan taka-alalle, mutta niin se kuuluu ollakin! ihanaa kun postista sukulaiset lähettelee vauvalle vaatteita ym.lahjoja :D

Nanna ja tyttövauva 5 vrk :heart:
 
Develly iso ja lohduttava :hug:

ikuisuus En tiedä lohduttaako, mutta jossain vaiheessa nuo yöt helpottavat. Aivan varmasti tulee vielä se ihana ja rauhallinen yö, kun vauva nukkuu. =) Meillä yöt on melko rauhallisia. Viime yönä poju heräsi yhden kerran syömään. Nukahti kello 21 jälkeen ja heräsi hiukan ennen klo 3 syömään. Olikin sitten kiukkuinen ja nälkäinen. Mutta nukahti syötyään. :whistle: Vaan jos meillä yöt ovat rauhallisia, niin päivällä poju sitten valvoo enemmän. Nukkuu päivällä yhteensä noin 2-3 tuntia, tunnin pätkissä. :eek: Päivällä yrittäisin tehdä kotitöitä, mutta eipä tässä ehdi kovin kummoista hommaa aloittaa, kun toinen nukkuu niin lyhyitä aikoja. Ja sitterissä ei viihdy vielä niin pitkään, että kerkeisi esim silittään tai tiskaan.

Mutta pieniä murheita nämä ovat ja kaikki murheet unohtuvat, kun tuo pieni aarre katsoo suoraan silmiin. Niissä silmissä on sellainen äitiä ihaileva katse... Sydän sulaa ja todella, omat tarpeet unohtuvat. :heart:

-mervi-elina ja poju 1 ½ kk
 
Omat tarpeet kyllä tosiaan meinaa välillä unohtua. Eilen tajusin klo: 13.30, etten ollut ehtinyt syödä edes aamiaista. Että kiirettäkin pitää. :D Yritän nyt kuitenkin vähintään noista syömisistä ja juomisista pitää huolta, että itse jaksan.

Ja kiitos mervi-elina tsempeistä, kyllä ne helpommatkin yöt vielä löytää tiensä tähän osoitteeseen. :)
 
Tervehdys yhdessä koossa - edelleen..
Ei tehonnut eilen saunomiset, saunan ja pesuhuoneen siivoomiset ja ulkoilut. Limatulppa sentään irtos, mut that´s it. Vähän supisteli yöllä, mut ei mitenkään ihmeellisesti. Soitin vielä tänäänkin kättärille vähän ohjeistusta, et kauan tätä voi kestää ja miten sitten menetellään jos ja kun jotain tapahtuu. Sain ohjeet, et heti kun alkaa tulla säännöllisesti suppareita tai vedet menee, niin samantien sinne, kun paikat on jo osittain auki ja kysessä on toinen synnytys 1,5 vuoden sisään. Ja nyt kun noita viikkojakin on ihan riittävästi kasassa ei kannata jäädä turhia odottelemaan. Kehotti vaan hommaamaan jo lapsenvahtia ja kokeilemaan vaikka lumihangessa tarpomista, jos auttais. Mehän tuotiin esikoinen jo mummille hoitoon kaikkine kamoineen silloin torstaina kun koko päivän supisteli ja hän olikin täällä seuraavan yön. Viime yö oltiin täällä koko perhe, kun ollaan lähempänä kättäriä täällä kuin kotona. Varmaan menee ens yökin täällä sitten passatessa. On vaan NIIN ärsyttäväää olla tässä liipasimella päivätolkulla... Varsinkin kun supistelee silloin tällöin ja aivan järkyttävä paine tuolla alakerrassa. Tän aamuinen kätilö arveli puhelimessa, et voi olla paikat jo 5 senttiäkin auki ton paineen tunteen ja supistelujen takia.

Jontsulin kanssa olis sitten samana päivänä tarkoitus mennä yliaikakontrolliin, jos ei tässä viikonlopun aikana ihmeitä tapahdu.

Tosi kurjaa Develly, et pikkuinen jo kipeänä :hug:

Masuvaivaisten vanhemmille jaksamista pienten kanssa!

Lähden nyt uudelle kierrokselle tarpomaan tonne hankeen, jos jotain auttais :D

Zucchero + masukki 41+2
 
Vihdoinki kotona....

:heart: :heart: :heart:
Poika 23.2 klo 20.47 3848g 53,5cm pipo 35,5 cm Pisteitä tuli täydet 10
:heart: :heart: :heart:

Ja vkoja oli just tasan 40
Tuun lukee tarkemmin tein juttui myöhemmin. Ja lisään synnärikertomuksen privalle...

Voimia vielä mahakkaille :hug: :hug: :hug:
 
Voih,devellylle ja pikkuiselle paranemisia :hug:

Taisi olla ikuisuus ja develly kun tuosta maitoallergia pelosta kirjoittelivat?!
Täällä myös tuolla esikoisella maitoallergia on tai oli..nyt tyttö 2v4kk ja hyla-tuotteita jo jonkin aikaa syönyt ihan päivittäin eli allergia taitaa olla voitettu :)
Kovin rankkaa oli meidän alku tytön kanssa,kun kukaan ei uskonut,että tytöllä mitään vaivaa on..vasta viides lääkäri otti meidät tosissaan ja hiukan ennen neidin 6kk päivää saatiin todistus maitoallergiasta ja siihen päälle vielä refluksia todettiin.
Nyt siis kovin mietityttää saako tuo poikakin tuon allergian :( . Tokihan mahavaivaa on lähes kaikilla vauvoilla jossain vaiheessa,mutta... Ollaan nyt ihan varmuuden vuoksi annettu tuolle pojalle lisämaitona apteekin erikoiskorviketta(almiron)..vaikka se pirun kallista onkin niin en halua poikaa heti altistaa lehmänmaidolle,koska sitten riskinä tuo allergia. seuraavaksi sitten koitetaan maitona sellasta kaupasta saatavaa maitojauhetta,joka on käsitelty niin,että pienentää maitoallergia riskiä..on jotenki hellempää masulle.
Mutta tosiaan meidän kokemuksen perusteella neuvolassa on ihan turha puhua mistään maitoallergioista..meidän täti ei niistä ainakaan mitään ymmärrä ja kaikki laitetaan koliikin piikkiin :/ . Eli yksityiselle vaan jos siltä rupee näyttämään ja helsingistä voin ainakin suositelle ruusulan mehiläistä ja itiksen pikkujättiä..sieltä löytyy ammattitaitoiset lääkärit!

Toivotaan,että zucchero pääsee pian tosi toimiin :D
 
Kovasti onnea HubaG, pitkä odotus palkittiin vihdoin! :heart: :flower: Ei ehditty Hyvinkäällä törmätä, kun me kotiuduttiin jo maanantaina.

Toivottavasti Zucchero pääset pian tositoimiin! :whistle:

Joo krisu minä tuosta maitoallergiapelosta puhuin. Pitää nyt katsoa jonkin aikaa, mihin tilanne etenee, ja ajattelin itse kokeilla maidotonta dieettiä hetken ja katsoa, auttaako se. Mulla siis ennestään laktoosi-intoleranssi, mutta hyla- ja laktoosittomia maitotuotteita käytän todella paljon. :ashamed: Vaan mielelläni olen ilman niitä, jos se vauvaa rauhoittaisi.
 
develly täällä myös flunssaa :wave: Ja meillä on sairastellu myös muu perhe. Mulla samanlaisia pelkoja ton tukehtumisen suhteen.. Meillä on siis niistelty sellasella tuubilla ahkerasti ja jonkinverran käytetty keittosuolatippoja..
Meillä ei vielä kuumetta, mutta räkä lentää :ashamed:

Onnea HubaG :flower: Vihdoin ja viimein ;)

En oo edes huomannu katsoa onko joku perustanu ryhmän yleiselle puolelle?? Huomaa, että päivät menee vauvaa syötellessä ja aina jossain välissä myös nukkuessa. Ja hieman epäilevin mielin mietin miehen töihin paluuta :/
Esikoinen kun on aika arvaamaton vauvan kanssa. Siis lähinnä saa pelätä kun meinaa välillä rutistaa, vetää kädestä/jalasta, nostaa ja muuta kivaa. Hän haluaisi niin kovasti hoitaa, mutta kun otteet on vielä niin rajuja..Ja enhän voi koko aikaa mennä hänen perässään, kun yksin jään??!

Fi0na
 
Zucchero: Tiedän kuinka ärsyttävää tää olo on :hug: koko ajan olo on just kuin liipasimella, ei tiedä yhtään koska se lähtö tulee :headwall:
Täälkin supistelee sillon tällön, on paineentunnetta joka tuntuu välillä perspuolella ja si vielä menkkajomotuksia..
Hain vauhtia lenkiltä ja sainkin aikasex pari todella kipeetä supistusta, jouduin pysähtymään hetkeksi.. äsken siivosin ja vielä illalla saunaan.. tuskinpa mikään auttaa :LOL:

Nina ja Oskari 40+5

Onnea Hubag :heart: tulihan se sieltä vihdoin..
 
hei. onko teillä vauvoilla silmät rähmineet? neuvolassa sanottiin että rähmiminen normaalia ja liittyy kyynelkanaviin, mutta nyt kyllä mietityttää kun vain toinen silmä alkanut rähmiä tosi pahasti, aina heräämisen jälkeen silmä aivan ummessa ja muutenkin rähmii, voisko kuitenkin olla silmätulehdusta ja mistä ihmeestä senkin olis saanu?
muuten oon iloinen kun 2 vkoa huomenna täynnä ja voidaan aloittaa ulkoilut. niin ihana kun vauva onkin niin musta on ollu tosi rankkaa tää sisällä oleminen ja elämänmuutos, että on toisessa aivan kiinni, kun oon aina ollu vapautta rakastava ihminen. mutta koko ajanhan vauva kasvaa ja saa sitten varmaan enempi omaakin aikaa.
ootteko käyttänyt tuttia vauvalla? ite en oo uskaltanu käyttää kun sanoivat sen häiritsevän imetysotetta mut oon ajatellu et kun nyt on sen oppinut niin voiskohan ottaa käyttöön, kun yölläkin monesti haluaa rinnalle vain että voi käyttää tissiä tuttina. vois helpottaa tota imemisvimmaa.

celia ja poika 13 vrk
 
Onnea taas vauvan saaneille! :heart: :heart: :heart:

Celia81, mä valmistelin tänään tutin ja se on pöydällä valmiina, jos sitten haluan sen pikkuiselle antaa. Oon luullut aiemmin, että se tutti on vauvalle itsestäänselvyys, mutta siis niinhän ei ole ja oon sitten toivonut että pärjättäisiin ilman sitä. Mutta toi tissin käyttäminen tuttina, jotta nukahtaa, on melko kurjaa pienelle. Se usein säpsähtää hereille sitten kun liikun tai otan tissin pois... :/ Helpottaisi siis pienen unta ja omaakin öisin, vaikka se oma olo ja tarpeet on ihan toissijainen juttu.

Meillä on käynyt paljon vieraita ja vähän oon pelännyt että pikkuinen saa flunssan. Kuulostaa tosi kurjalta Devellyn ja Fi0nan vauvojen olot. Ostin apteekista sellaisen ison pumppupullon käsidesiä ja se on hyvin esillä, ihan vinkkinä kaikille vierailijoille... :whistle:

Koiramurheita: Olin etukäteen huolissani koirien suhtautumisesta vauvaan. Toinen ei edes oikein tajua koko asiaa, mutta toinen on hirveän huolissaan vauvasta. Se vahtii ja tarkkailee sitä ja hätääntyy kun vauva alkaa itkeä. Se tulee sitten mun luo kuin käskeäkseen että mun pitää nyt auttaa vauvaa. Siis käyttäytyy aivan ihanasti ja mun pelot oli onneksi kaikki ihan turhia. Se tosin ei oikein nyt tykkää siitä toisesta koirasta, tänään jo pari kertaa tapellutkin... :/ Vähän huolestuttaa, että miten niiden välillä tilanne kehittyy.

Säännöllisiä supistuksia niitä toivoville! :) Toivottavasti kaikki saavat omansa pian! :heart:

Jadel & Jamppa 7 vrk :heart:
 
Malinda
Ei taaskaan mitään tuntemuksia :( Aamulla taas supisteli, mutta taas ne vaan loppu ennen kuin kunnolla ehtivät alkaa. Alkaa pahisti näyttää siltä, että mä saankin maalisvauvan... Mutta esikoinen syntyi 40+2, mikä olis huomenna, että ehkä tässä vielä ehtii jos vauva laittaa hommaan vauhtia.

Onnea paljon HubaG! :flower:

Devellyn ja FiOnan vauvoille pikaista paranemista! Inhottavaa kun noin pienet sairastaa :(

Ja toivottavasti ikuisuuden perheessä yöt pian rauhoittuu ja vatsavaivat hellittää!

Tsemppiä ja vertaistukihaleja jontsuliille, nina1:lle ja Zuccherolle! :hug: Jontsuliilla ja Zuccherolla on kyllä noita viikkoja jo sen verran, että te ainakin saatte väkisinkin vauvanne ihan pian syliin, eikä se välttämättä mee sinne käynnistykseen asti. Jokohan Nemu on tositoimissa? Ja mahtaako meitä muita mahakkaita enää ollakaan? Hassulta tuntuu olla näin pienessä ja hupenevassa vähemmistössä.

Malinda 40+1
 
celia81 on tuttua tuo silmän rähmiminen. (Tuolla esikoisella rähmi kokoajan ja lopulta sitten jouduttiinkin 1v5kk ikäsenä kyynelkanava avaamaan kun rähmiminen ei loppunut.)
Kannattaa keitetyllä vedellä useasti päivän aikana putsata tuota silmää niin ei pääsis tulehtumaan. Ja kumpaakin silmää tietysti omalla lapulla pyyhkii jotta ei mahdollinen tulehdus sitten tartu toiseenkin silmään. Jos ei rähmiminen lopu saat varmastikin neuvolalääkäriltä reseptin lääkkeeseen.
 
Jos vauvoillanne tulee vähänkin räkäisyyttä niin suosittelen menemään lääkäriin hetimiten :attn: :attn: :attn:

Meidän neiti joutui tänään sairaalaan osastolle hoitoon, kun meinasi tukehtua räkäiseen maito-oksennukseen :ashamed:
Rs-virus syynä ja hoitoa sairaalassa edessä varmaan ainakin viikko :'( :'(

Tuntuu, kun sydän olisi revitty ilman puudutusta rinnasta pois... Ja vielä kun en voi olla sairaalassa yötä, kun isommat lapset on pakko hoitaa normaalisti niin tätä pahaa oloa ei voi sanoin kuvata :/ :'(

Nyt olen yksin kotona, kun lapset meni äidilleni hoitoon ja mies on yllättäen töissä, joten voisi sanoa, että ahdistaa todella rankasti. Kaikki vauvan tavarat on levällään ja jo pelkän tyhjän sitterin katsominen saa mut itkemään :( Tottakai mä tiedän, että vauva on hyvässä hoidossa (Hyvinkään sairaalan lastenosastolla on todella ihanat hoitajat), mutta silti tämä tunne on sanoinkuvaamattoman kamala :( :(
Asiat voisi olla huonomminkin, mutta se ei silti poista sitä pahaa oloa mihinkään. Pahinta on se, että vauva ehti olla kotona. Esikoinen kun oli sairaalassa viikon heti syntymän jälkeen niin se ei tuntunut NIIN pahalta, kun ei ehditty kotiin.

Pitäis yrittää mennä nukkumaan, että jaksaa taas huomenna mennä vauvan luokse... Ei vaan taida uni tulla tänä yönä :/
 
Onnea vauvan saaneille :heart: :flower: =) Ja viime hetken tsempit vielä mahakkaille, vielä on helmikuuta jäljellä :saint:

Develly :hug: Tiedän miltä sinusta tuntuu. :'( Vaikka kuinka asiaa yrittää järkeistää, tuntuu todella pahalle. Toivotaan, että pikkuinen paranee pian. :hug: :heart:

(.) Meillä masuvaivat ilmestyivät eilen. Tyttönen oli käytännössä koko eilisen päivän sylissä. Sitterissä ei ollut hyvä, sängyssä ei ollut hyvä, lattialla ei ollut hyvä. Iltaa kohden helpotti ja yö saatiin nukuttua, kiitos disflatylin. Tänäänkin kipristää välillä, mutta pierut onneksi tulee ulos ja kakkaakin jo vähän.
 
Develly voi ei! :hug: pienelle paranemisia :heart:

Malinda En oo päässy tositoimiin.. täällä sitä vielä ollaan yhdessä koossa. En oo jaksanu tänne mitään kirjottaakaa ku ottaa niiiiin paljon päähän tää odotus jo.. Näyttää neiti viihtyvän kauemmin ku veljensä.. Se vaan et esikoisen odotusta oisin jaksanutkin kauemmin ku ei ollu näitä kipuja niin paljoa ku tästä. No ehkä joskus tää täältä tulee, mut taitaa tulla maalisvauva sittenkin! Jos me sit oltais yhtäaikaa siellä tyksissä :whistle: ?

Iiiiso halaus niille jotka vielä kärvistelee mahojen kanssa :hug:
Ja muille :hug: ja jaksamisia !

Nemu ja tyttö 40+6 |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja vekara:
MATAMI-MIMMI, mitä tuo disflatyl on?? Ja LAALAA, entäs tuo idoform???

Mitä muuta voisi kokeilla helpottamaan kipristelyä ja ilmavaivoja??!! Vaaveli 2,5vko.

Kiitos vastauksista etukäteen :flower:
Tuo disflatyl annetaan 2-3 kertaa päivässä 10-15 tippaa. Esikoisen aikana käytin cuplaton mutta sitä piti muistaakseni antaa JOKAISELLA syöttökerralla ja koin sen hankalaksi.
 
Kiitokset kaikille osanotosta! Helpottaa heti kun saa valittaa :ashamed: Synnytysta odottaville, hankalan sellaisen kokeneille ja kaikille tarvitseville :hug:

Develly :hug: :hug:

Kanella, osanotot kohtutulehduksesta :hug: Onko kivulias? Kylla ei ole helppoa tuon synnytyksen jalkeenkaan. Voi tulla vaikka mita vaivoja... Jotenkin sita ei osaa varautua noihin tikkeihein, jalkivuotoihin, tulehduksiin jne. Ainakaan nain ensikertalaisena.

Yykaakoo, eipa kuulosta kivalta tuo kun vauvan vievat pois. Minunkin tytolla mittailtiin noita verensokereja, mutta sain pitaa hanet viekussa koko ajan, koska sokerit ok. Onneksi nyt kaikki teilla kunnossa!

Vatsaa ei itsella ole tullut ikava, kun sita viela tuossa aikkast paljon jaljella :whistle: Minulla oli hb synnytyksen jalkeen 77. Parin veripussin jalkeen nousi 89. Sain kaskyn ottaa rautaa. Olenkin ottanut kaksi tablettia 100mg/pva. Tiistaina kavi neuvolantati ja mittasi varmuudeksi arvon ja oli tippunut 78. Kasittaakseni meikalaisen pitaisi olla aikkast peti potilaana. Eika mua kylla omasta mielesta edes vasyta sen pahemmin. Aika outoa... No, maanantaina menen terveyskeskukseen ottamaan oikein kunnon naytteen ja nakee sitten mita sanoo. Ja maanantaina pitaa menna tuon tyton kanssa tayssiin myos verikokeeseen :( Kun syon laakkeita kilpirauhasen vajaatoimintaan niin pitaa tarkistaa myos vauvan kilpirauhasarvot. Tekee pahaa, kun joutuu viemaan pistettavaksi, mutta kylla taalla monen vauva on kokenut pahempaakin. Koitan olla valittamatta.

Itsellakin kauhea huoli, etta syoko tarpeeksi/liikaa, liian usein/harvoin, nukkuu liikaa jne. Lohduttavaa huomata, etta muillakin samoja ongelmia. Pissavaippoja meilla tulee kiitettavasti, mutta kakkavaipat ovat harvinaista herkkua. Monestakin paikasta luin, etta pitaisi kakata paivittain? Nytkin on mennyt 4 paivaa ilman kakkaa. Jossakin kylla mainittiin, etta toiset vauvat kakkaavat vain kerrankin viikossa. Tieda tuosta sitten. Odottelen viela pari paivaa ja jos ei kakkaa tule niin soittelen neuvolaan. Onko taalla kellaan kakkakokemusta?:LOL: Vatsavaivoja ei ole kylla ollut... kop,kop,kop... Eilen ensimmaista kertaa vaunuilemassa. Ihanaa! Ja meidan neidille tulee aina hikka royhtaytyksen jalkeen. Kokemusta/apuja?

Milona!!!!Kiitos onnitteluista! Olet monesti ollut mielessani. Olen myos monesti haeskellut sinua tuolta toisen puolen ketjuista ja miettinyt mita sinulle kuuluu. Toivottavasti kaikki on hyvin :heart:

Sarina ja Sisu 11 pv
 

Yhteistyössä