** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

Oikein paljon onnea kaikille vauvansa saaneille!

Täällä ollaan yhtenä kappaleena edelleen.. Jospa sitä lähtis vaikka pian ulkoilemaan, kun ilmakin näyttää pitkästä aikaan aivan mahtavalta! Pitkä kävely vois tehdä ihmeitä odotavan mielelle :)

Pe olis sitten aika Jorviin, (toivottavasti käynnistetään silloin) vaikka mulla on kyllä käynnistyksistä jäänyt vähän traumoja.. Edellinen syntyi käynnistettynä kolmessa tunnissa. En ehtinyt saamaan mitään puudutuksia, mä olin ihan varma koko ajan, et taju lähtee :| Tällä kerralla taidan mennä selkä edellä ja vaatia epiduraalin heti alkuun :kieh:

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

pojat3äiti33 ja tytsä 39+5
 
jadel84 Totta,eihän sen turha käynti ollut kun sai tietää että kaikki on hyvin,mutta olisihan se ollut kiva että olisi vaikka sen kovakouraisemmin käsittelyn tehnyt.

Onnittelut vauvan saaneille,arvasin että minillä lähtö tulee.

Aamulla siivoilin,urheilin vähän crosstrainerilla,seksiä on harrastettu,kohta pitää urheilla muutama minuutti kovasti lisää ja sitten lähetäänkin veljelle miehen kanssa saunomaan kun meillä ei ole omaa saunaa.Täytyy kyllä sanoa että tänään on supistellut ja ollu sellasta menkkamaista kipua ja kovaa painetta alapäässä,mutta pelkään pahoin että tämä menee sinne ensi viikolle ja silloin se käynnistetään,kuulema 41+5 eka äitipolilla käynti,joko silloin käynnistetään jo taikka sitten viimeistään 42+0,joten ei se kaukana ole,mutta voishan se ihan luonnollisesti lähtee käyntiin.

Huomenna olisi neuvola,luultavasti viimeinen kerta koska tiistaina tulisi se 41+5 täyteen.

Sain tänään uutisia että toiselle veljelle tulee kesällä tyttö,nyt sitten saadaan ensimmäinen tyttö mun syntymän jälkeen eli mun oma äiti saa omien lapsien ja lapsenlapsien (8kpl) jälkeen sen kauan odotetun tytön lapsenlapseksi:)

Jontsulii 40+6

 
Onnittelut taas kaikille vauvautuneille :flower: :heart:

Täällä taistellaan masuvaivojen kanssa ihan tosissaan joinain päivinä :(
Jotkut päivät on aamusta iltaan vääntelyä ja itkua ja jotkut päivät taas tosi hyviä...kummallista.
D-vitamiinejakaan en ole vielä uskaltaut aloittaa :ashamed: vaikka kolme viikkoa tänään tuli täyteen. Pelkään vaan,että niistä tulee masuvaivoja lisää.
Miten muilla d-vitamiinit sopineet?

Kerhon puolella jotain jo syömisrytmeistä olikin,mutta kysyn täältäkin...
Kuinka usein teillä vauvat syö? Korvike vai rintamaito? Ja kuinka paljon korviketta menee?
Tuntuu,että tuo poitsu vaatii niin hirmusesti maitoo...100ml menee 2-4h välein :eek:
En yhtään muista paljonko tuo tyttö söi saman ikäisenä.

Entäs miten yöt menee? Monelta nukkumaan ja monelta aamu alkaa?
Meillä yöunet alkaa 22-23 välillä ja sitten syö noin 1.30-2.30 sekä 5-6 välillä ja nyt onkin sitten ongelmaksi muodostunut,että tuon toisen yösyötön jälkeen alkaa ähinä ja puhina eikä poika meinaa millään nukahtaa :/ eli aamut tuppaa alkamaan silloin,mikä tarkoittaa sitä,että mä oon ihan töttöröö kaiken aikaa |O
Ajatuskaan ei tunnu kulkevan,minkä kyllä huomaa tästä kirjotuksestakin :LOL:

Nyt syömään :p
 
Onnea jälleen jakautuneille! :flower:

Yhdessä koossa, kuinkas muuten :| Aamu alkoi viiden maissa lievillä supistuksilla, joita jatkui tonne iltapäivään melko harvakseltaan, kunnes sit kokonaan lopahtivat. Olin kuitenkin jotenkin niin synnytys-fiiliksissä, et vihdoin viimein pakkasin omatkin sairaalakamani. Kävin hakemassa vauhtia supistuksiin Jumbosta, mut ei auttanut. Ehkäpä huomenna olis hyvä päivä synnyttää? :D

Zucchero + masukki 40+6
 
täällä on kyllä tosi hiljasta :whistle:

Onnea vauvautuneille :flower: :heart:


Heräsin aamulla siihen et pikkuhousut oli märät hiukan.. tai siis siihen heräsin että jotain valui. Haistoin, ei haissu juuri miltään ja pissana en sitä pitänyt.. ajattelin et odotan jospa sitä tulis lisää ja soitan sitten vasta synnärille. No 6 aikaan illalla ku istuin anopilla kahvilla ni tunsin ku jotain valus, eikä todellakaan ollu pissaa. Hiukan aikaa sitten soitin tyksiin ja kysyin ni juu sit vast se on lapsivettä jos sitä sidettä täytyy vaihtaa.. ja viimeks ottivat näytille vaikka tuli ihan hiukan jotain, nyt tulee 3 kertaa enemmän.. näköjään niin kiinni kätilöstä.. No jos tää on vettä toivon ettei nyt sit tuu mitään infektiota..
Supistuksia tullut koko päivän mut ei säännöllisesti. Täällä mä varmaan roikun vielä ens vuonnakin.. :LOL:

Nemu ja tyttö 40+2
 
Onnea vauvautuneille!! :flower: :flower: :heart: :heart:

Kävin hakemassa vauhtia lenkiltä ja sainkin aikasex monta kipeetä supistusta jotka tuntu tuol perspuolella :LOL: tietenkin ne laantui kotona ja ilta on jatkunu taas menkkajomotuksilla :|
Ehkä ne jomotuksetkin on muuttunu kipeemmiksi tai si mä vaan kuvittelen :LOL:

Nina ja Oskari 40+2
 
Malinda
Onnea Nanna1980! :heart:

Nemu ja nina1. Mä taidan liittyä teidän seuraan ens vuoden puolelle odotustaan jatkaviin :LOL: Tai ainakin maaliskuun puolelle. Supparit hyyty taas :( Oli pakko ottaa iltapäivällä päikkärit, kun olin ihan puhki ja niitten jälkeen on ollut taas ihan tavallinen olo. Pitäis jaksaa heilua vaikka siivoamassa pitkin päivää niin tulis ehkä vähän puhtia niihinkin, mutta jos yritän rasittaa itteeni niin selkä tekee heti lakon ja sitten on pakko levätä ja se taas lopettaa supistelut. Voi kun sais tähän selkään vaikka jo nyt jonkun puudutteen niin jaksais ja pystyis vähän urheilla!
 
Nemu ERIKOSTA että noin sanoi sairaalasta?? Ei minullakaan saavillista tullut, ehkä 2-3 ruokalusikallista kerralla. Minut käskivät sairaalaan jo yöllä kun eka lorahdus meni klo 21.

18h tunnin päästä vesien menosta aloittivat antibiootin tiputuksen varmuudeksi kun testitulos ei ollut tullut..
 
krisu , meillä poika syö 1-4 h välein ja määrästä en tiiä kun tissiä syö, mut tuntuu et joskus tosi paljon, joskus ei juuri mitään ja kaikkea siltä väliltä. monesti myös nukahtaa ennen kuin saa syötyä paljonkaan ja ei jaksa kauaa nukkua kun nälkä jäänyt sammuttamatta. yöllä herää 2-3 krt syömään ja nukkuu muuten hyvin,joskus ongelmana juuri et nukahtaa heti kun saa tissin suuhun mut herää sit kohta uudelleen. yritän aina siirtää omaa sänkyy kun on syöny mut jos heräilee usein niin pidän vieressä, kun siinä nukkuu parhaiten ja saa sit itekki nukuttua.
nyt taas syötölle :) öitä

celia ja poika 10 pvä
 
krisu meillä tyttö syö korviketta ja sitä menee 100-140ml kerralla, ja syöttöväli meillä siinä 4 tunnin molemmin puolin. Meillä tuo alkuyö usein vähän pirstaleinen, kun tyttö tekee kakkaa usein silloin??!! Outoa suolen toimintaa, mutta hyvähän se on että toimii, voishan se toki useammin päivisin toimii...ei tää mikään jokaöinen rituaali oo, mutta toisinaan.... :whistle: Ja tyttö nukkuu omassa sängyssään, tai siis siinä ä-pakkauksessa, minkä oon laittanut pinnikseen, ja hyvin nukkuu :) Tyttö jää aamuisin hereille siinä 7.30-8.30, että ihan kiva rytmi, saa itsekin nukkua vähän pidempään!

maaliskuu ja tyttö 22 vrk :heart:
 
Nemu Soita ihmeessä uudestaan. Puhelimeen on saattanut sattua henkilö, joka ei ole ihan perillä kaikesta. Mä soitin kohtutulehduksen ja 39 asteen horkkakuumeen takia Kättärin päivystykseen, ja puhelimeen vastannut tyyppi käski jäädä seuraamaan tilannetta, koska kuume nousi kuumelääkkeestä huolimatta!!! Seuraavana päivänä sanoivatkin jo, että olisi ehdottomasti pitänyt edellisenä päivänä tulla.
 
krisu meillä poika nyt 3300 g (+ 1700 g). Syö 60-100 ml kerralla, päivällä noin 2-3 tunnin välein. Maidosta on korviketta suurin osa, rinnasta tulee päivässä se 150 ml. Meillä on iltapesut klo 21 ja sen jälkeen alkaa meidän perheessä hiljaiselo eli hämärä valaistus, ei juttelua... Yöllä herää klo 24 ja 3 syömään. Aamu alkaa noin klo 6-7.

-mervi-elina ja poju 1kk 4 viikkoa
 
Tyttö syö 40-60ml korviketta kerralla, joskus mennyt 80ml. Omaa maitoa ei enää tule :'( Paino noussut kohisten, tiistaina oli jo 3220g, syntyessään 2860g.

Omassa pinnasängyssä nukkuu pääsääntöisesti, joitain yötä ollut vieressä. Päivisin nukkuu sitterissä. Meillä on yläkerrassa makuuhuone ja päivät oleskellaan kuitenkin tässä alhaalla.

matami-mimmi ja tyttönen 17 päivää :heart:
 
Täällä podetaan nettipimentoa jo kolmatta vuorokautta, syytä ei löydy ja ei aavistustakaan koska se taas toimii. Niinpä juttujen lukeminen on hankalaa ja kerhon lukeminen mahdotonta tällä miehen puhelimella.

Toivotan nyt siis vaan lyhyesti tsemppiä ja kovasti jaksamista synnytystä vielä odottaville ja lepposia päiviä vauva-arkeen muille! Palaan linjoille kunhan netti taas joskus toimii. :)

Tuli mieleen, että mitähän mahtaa NIMBElle kuulua? Synnytys käynnistyi vajaa viikko sitten ja mitään ei ole kuulunut sen jälkeen. Toivottavasti kaikki hyvin ja vauva kainalossa. :heart:

Ikuisuus ja neiti 5vrk
 
hipehi ja onnea kaikille uusille vauvautuneille! :heart:

meillä elämä pyörii pikku-ukon ympärillä, en oo koneellakaan oikeen kerenny käymään pitkään aikaan:D
poitsu tosiaan on nyt 2vk2pvä vanha, ja vähitellen alkaa rutiineita löytymään.
masuvaivoja meilläkin jonkun verran olla, tahtoo aamut ja illat olla kätinää, mutta onneksi yöt saadaan nukkua ja päivät kans on helppoja.. kävin ostamassa toissapäivänä rela-tippoja apteekista, saa nähdä auttaako ne. meillä yörytmi on aikalailla sellanen, että 22.30-00.00 poitsu nukahtaa ja ekan kerran herää syömään 2.00-3.00 ja toisen kerran joskus kuuden maissa. kummallakin syöntikerralla ollaan hereillä jopa PUOLITOISTA TUNTIA! mutta kyllä tähän alkaa tottumaan onneksi.
poitsu on pelkästään rintaruokinnalla, korviketta ei tarvita ja mulla tulee rinnoista niin kauheella paineella aluksi maitoa että poitsu saa ihan tosissaa niellä minkä kerkeää, ja sen takia sitte menee ilmaa mahaan ja varmaan osittain tuosta ainaki johtuu ne masuvaivat:/
mutta neuvolatäti ainakin sano että kyllä se maidontulo tasottuu yleensä vähitellen.. toivottavasti!

onko muut kokeilleet kantoliinaa? me kokeiltiin toissapäivänä ekan kerran ku tuli se 2vko täyteen, mikä melkeen kaikissa sidonnoissa vaaditaan ainaki, ja nyt parhaillaaki jätkä nukkuu liinassa, on nukkunu jo kaks tuntia :heart:

minkä ikäsenä vauvan saa laittaa sitteriin, tiiättekö? unohdin kysyä neuvolatätskältä asiasta...

mulla jäi synnytyksestä yleisesti ottaen hyvä fiilis, vaikka eppari jouduttiin leikkaamaan, lisäksi vielä repesin ja imukupilla vauva autettiin maailmaan. kerhon puolella kunnollinen synnytyskertomus, en vihti tänne alkaa sepittämään sitä..

kovasti ite oottelen että päästäis vaunuilemaan, kunhan nuo pakkaset vähä lauhtuis! toiveissa ois että lauantaina, ku on luvattu alle -10C, nii päästäis alottamaan, mutta saa nyt nähdä ku jos tuulee kovasti nii sitte ei voi mennä.. oispa jo kevät!

pilli ja pikkunen, 2vko2pvä :)
 
pilli- Mukava kuulla teidänkin kuulumisia. =)
Minä en ole liinaa kokeillut, kuvittelen etten osaa solmia. Ja toisaalta, en sitä tässä kotona ollessa osaisi käyttää/ tarvitse.

Sitteristä. Meillä on sellainen sitteri mikä menee ihan vaaka tasoon ja olemme käyttäneet sitä syntymästä asti ( kotiuduttiin viikon iässä, eli siitä asti tarkalleen :) )

Ulkona on aivan mielettömän ihana ilma. Aurinko lämmittää niiiiiiin ihanasti. :heart:
 
Kaihoisa huokaus. :'( Täällä tuli SE täti kyläileen pariksi päiväksi. Menkattomat ajat ovat sitten historiaa vaihdevuosiin asti. Höh! :eek:

Meillä on käytössä sellainen sitteri, joka menee täysin vaakatasoon. Poju on vaan hereillä ollessa sellainen sylittelijä, ettei siinä pitkiä aikoja viihdy.

Kantoliinasta ei ole kokemusta. Tuttavilta saadaan kokeiluun kantorinkka. Katsotaan nyt onko sillä käyttöä.

-mervi-elina ja poju 1kk 4 vko
 
Meillä myös sellainen sitteri mikä menee ihan vaakatasoon ja se on ollut käytössä ihan alusta asti :/ Ei tulis mistään mitään ilman sitä, koska lattialla ei voi pitää (iso koira) ja kun on kaksi muutakin lasta niin... Tyttö tykkää myös nukkua tuossa sitterissä näin päivällä ja se on kyllä itsellekin helpompi, koska makuuhuone on eri kerroksessa ja tyttö nukkuu todella levottomasti :|

Meillä nuo masuvaivat on nyt tulleet todella pahoina... Tytön vatsa kurisee ja kuplii, kakka on todella löysää ja ilmaa on vatsassa PALJON!!! Mä alan vähän pelkäämään, että tämä olis maitoallergiaa, koska oireet on just samat :eek: Yöt on todella levottomia ja tyttö on oikeastaan koko ajan enemmän tai vähemmän levoton... Unet nukutaan pienissä pätkissä ja vähän väliä tyttö herää kitisemään ja puhisemaan :ashamed: :ashamed:
Onneksi huomenna on neuvola niin täytyy jutella siellä tästä hommasta...

Ja ulos ei päästy tänäänkään vaikka ilma on mitä mahtavin - pojan kuumetauti ei vaan ota parantuakseen :headwall: Raukka on ihan naatti...


Develly ja Nöpö 2 vko :heart: :heart:
 

Yhteistyössä