** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

Täällä kanssa synnytys käynnissä. Vedet meni päivällä klo 14.00. sairaalaan näytille, kaulaa jäljellä ja sormelle auki. Pari tuntia myöhemmin kaula poissa, mutta edelleen vain sormelle auki, joten sain tulla kotiin siksi aikaa, kun kestän tai viim. aamulla klo 7.30 käynnistetään. Supistellut 10 minsan välein vesien menosta lähtien.

Olo vielä ihan siedettävä, vaikka supparit ihan kauheita onkin. Silti vasta alkusoittoa, uskoisin. Toivon vaan, ettei tarvis käynnistää, kun se lienee aina vielä paljon kivuliaampi kun luonnollinen käynnistyminen...

Nimbe ja poika 40+5
 
ihanaa ikuisuus! onnea paljon, kerro heti kumpi tuli kun pääset taas tänne.
meillä toistaiseksi rauhallista, poika syö 1-3 h välein ja nukkuu melkein koko ajan. omassa sängyssä nukkuminen ei niin mieluisaa kuin sylissä ja vieressä. kakka muuttunut maitokakaksi.
develly jos pumppaat, eikö maidon tuotanto lisäänny entisestään? meinaan eikö se tarjonta mene kysynnän mukaaan ja tyttö jos juo vähemmän niin maidon tuotanto siitä tasaantuu kuten tarvittaessa lisääntyy, pienellä viiveellä. en tiedä.
meillä kävi tänään neuvolatäti, hienosti oli pojan paino lähtenyt nousuun. itse olen herkällä tuulella, esim. joku uutinen tv:ssä saattaa aiheuttaa että alan itkeä..
painosta jäi puolet sairaalaan, puolet vielä itsellä..
celia ja poika 5 vrk
 
Sairaalasta viestiä laitan;) onnea matkaan niille jotka sitä tarvitsee?! Meill tyttö syö ja syö ja itsellä jää unet vähiin. Lisäksi ylösnousu vaikeaa ja tyttö juoksuttaa äitiä taukoamatta :kieh: ihan hirvittää miten sitä kotona jaksaa ton riehakkaan esikoisen kanssa
Koodi:
 no sen näkee sitten..

Öitä :)
 
Mahtavaa..saadaan uusia vauvauutisia ihan pian! Hurjasti tsemppiä ikuisuudelle ja nimbelle :hug:

Mun alivuokralainen koettaa kovasti tunkea itteään mahan läpi pihalle. Sillä tuntus EXIT-kyltti olevan kadoksis. Vihlontaa ja supistelua on mut ei tositoimiin viittaavaa. Täs kyl on oman "asennevamman" korjaus auttanu hurjasti. Kunhan sukulaiset ja kaikki muutki uteliaat sielut ymmärtäis saman :kieh:

Mä jatkan kisastudiossa oleilua ja pipon väkerrystä :D

39+3 :heart: :heart: :heart:
 
celia81 Tässä tilanteessa tuo pumppaaminen on oikeasti ainut vaihtoehto :ashamed: Tällä hetkellä pumppaan vaan 2 krt päivässä ja silti tuota maitoa tulee toooodella paljon. Tästä ei voi enää vähentää, koska rinnat tulee todella kipeiksi ja maito pakkautuu. Jos pumppaisin vaikka 4 krt päivässä niin silloin tuo määrä lisääntyis huomattavasti.
Tilanteeseen vois ehkä olla jotain muitakin vaihtoehtoja, mutta tämä toimii nyt parhaiten näin. Päivällä olen välillä imettänyt, kun neiti on rauhallinen, mutta illalla ja yöllä annan vaan pullosta.

En ole päässyt y-viesteihin tänään ollenkaan... vasta äsken sain laatikon tyhjennettyä. Eli nyt pitäisi viestien päästä perille :attn: :attn:
 
Onnea ikuisuus ja nimbelle tsemppiä!!!

HubaG Täällä kans exit-kyltit hukassa!! :) aivan tajutonta vääntöä ja potkimista, maha muistuttaa edelleen useammin neliöä kuin palloa :p
Nyt oon yrittänyt ottaa jo rennommin, syntyy ku syntyy.

nyt kisastudioon :)

sanv POKSUU 40!!!
 
Onnea ikuisuus ja nimbelle tsemppiä synnytykseen!

Taitaa olla jo vauvautuneet johdolla tässä pinossa:) Ihanaa tietty, että niin moni on vauvansa jo syliin asti saanut! Itse pitäis vissiin tehdä niinkuin muutamat täällä.. Lopettaa odottaminen :)
Viimeyö oli vaan niin kaamea, jouduin juoksemaan vessassa vajaa tunnin välein koko yön.. Nyt on ihan hakattu olo :/ Voihan se tosin olla, että vauva juoksuttaa yhtäpaljon :saint:

Ihanaa, kun lapsilla alkaa hiihtoloma, niin voidaan puuhata jotain yhdessä. Ei ehdi synnytystä miettimään niin aktiivisesti, kun kotona on koko ajan elämää =)

Mukavaa odotusta muille mahakkaille ja ihanaa vauvantuoksuista arkea muille!

pojat3äiti33 + vauva 39+1
 
Onnittelut ikuisuudelle tytöstä :hug: :flower:

Mulla alko aamu ihan järkyttävillä kivuilla. Koko mahaa särki aivan kuin menkkakivuissa. Ja niitä kesti reilun neljä tuntia yhtä soittoa. Sit supisteli pahimmillaan 2-6 min välein. Mies jättäytyi suosiolla tänään kotiin messuilta vaik nyt olo onki jo huisisti parempi.
Siinä kipujen vyöryessä yli,iski mieleen et onko sitä vieläkään valmis siihen julmettuun kipurumbaan mikä aamuyöstä oli kuitenki vasta alkusoittoa siihen ite loppukonserttiin verrattuna :D

Täytyy vaan luottaa talon tarjontaan kipulääkkeissä ja siihen et oma kroppa osaa hoitaa tänki synnytyksen ihan kunniakkaasti :p

Mut joo edelleen yhtenä pakettina täällä ollaan =) eikä se oikeestaa ees harmita. Molemmat muksut mun luona ja meillä on edessä huisin ihanaa aikaa hiihtoloman merkeis ;)
 
Täällä syntyi poikavauva 15.2 klo 7.50. :heart: 50cm ja 3455kg

Synnytys käynnistyi sunnuntai iltana klo 20 -----> klo 23 oltiin jo sairaalassa. :) Poikaa jouduttiin auttamaan imukupilla, koska oli tulossa kasvot edellä. Nyt on kaikki hyvin Keskiviikkona päästiin iltapäivällä kotiin. ihanaa olla vauvan kanssa nyt kotona. :heart: :heart:

Polttaja ja Jannu :heart:
 
Oi, oikein paljon onnea ikuisuus prinsessasta! :heart: :flower:
Ja hurjasti onnea prinssille ja polttajalle! :heart: :flower:

HubaG jaksamista odotuksen kanssa, ihana että jaksat olla noin positiivinen ja löytää hyvät puolet vaikka ei vielä synnytys alkanutkaan. =)

Kaikille muillekin jaksamista odotuksen ja vauvojen kanssa! :)

Meillä sitten mies tempun teki ja heittäytyi niin selkäkipuiseksi että makaa vaan lääkepöllyssä puoliunessa. Ei muuta hankalaa kun koiranulkoilutus jää kokonaan mun harteille ja kun on iso koira joka sopivasti vetäsee niin nurin tämä mamma varmasti on. Tosin tänään niin kirpsakka pakkasilma ettei koirakaan ulkona tarkene joten hyvin pikainen oli aamulenkki.
Mä oon hulluna pessyt pyykkiä ja yrittänyt järjestellä paikkoja, mies muistutti että en mää nyt niin kauaa ole pois kotoa ja kyllä ne pärjää täällä ilman muakin. =)

Alina ja 39+0 =) :heart:
 
Develly Mulla oli samanlaista ongelmaa imetyksen kanssa esikoisesta, sitä maitoo vaan tuli ja tuli ja tuntu et toinen tukehtuu siihen, istuma-asennossa imetys ei onnistunut lainkaan, koska tissi oli niin iso että pojun pää jäi sinne piiloon ja sit ku pisti sormea eteen et hän sais happea ni sit sitä maitoo vaan suihkus joka puolelle :LOL:

Ikuisuus
Onnea :heart:

polttaja
Onnea :heart:

---

pesin äsken sohvan, jotta sais noihin supistuksiin jotain vauhtia.. tuskinpa auttaa :D
viimeyö meni puoliks valvoessa ku supisteli niin paljon ja oli kauheita menkkakramppeja..
Vauva on ollut kovin hiljanen eilen ja tänään.. no eipä sillä kauheasti ole tilaakaan tuolla..
Niin ja eilen neukkutäti sanoi et max. 4100g tää on syntyessään, jos menee niin pitkälle et käynnistellään..

Nemu ja tyttö 35+5 =)
 
Paljon onnea monille uusille vauvan saaneille :heart:

Täällä ei sitten niin minkäälaista uutta,melkein jo alkaa ärsyttää siinä mielessä kun pojat lähtee maanantaina 6 pv:ksi pois ja jos se ei nyt synny sinä aikana viimeistään niin harmittaa koska sitten on menny vähän niinkuin hukkaan koko poikien loma ja silloin olisi ollut mitä parhainta tutustua poikaan ja olla rauhassa eka viikko kotona vaikkakaan eihän sitä koskaan tiedä koska synnytys käynnistyy,luultavasti kumminkin viimeistään ensi viikon aikana,sitä vaan alkaa olee jotenkin malttamaton.

Menihän nuo pojatkin aikoinaan yli niin eikait se iso yllätys voinut olla että nytkin kävisi näin,hyvä että viihtyy kumminkin :) vaikkakaan en tykkää yhtää ajatuksesta että se kasvaa siellä kokoajan kun muutenkin synnytys pelottaa niin perkuleesti.

Puhelin täälläkin soi välillä ahkerasti että jokos on tuntemuksia "joo ei ole,eikä ole ollut aikasemminkaan niinkuin tiedät" no mutta eihän ne pahaa tarkota,ovat vaan itsekkin kärsimättömiä.

jontsulii ja poika 40+2
 
Ikuisuus onnittelut!! Tulihan se sieltä! :heart:
Polttaja onnittelut! :heart:

Vauvoja ryöpsähtelee :D . Täällä ei mitään. Eilen ei liikkeitä ja itkua pukkas. Itse touhusin kai liikaa koko päivän. Nyt jotain elämää on.

Viikonloppua! Kylmää sellaista!

Tehilla ja E
 
Malinda
Arvatkaapas kuka passitettiin kotiin odottelemaan, kun vauva ei käynnistelystä huolimatta halunnut vielä syntyä. :headwall: Kaksi päivää sain cytotecia ja sai kyllä aikaan supisteluja, välillä melko säännöllisiä ja kipeitäkin, mutta aina ne vaan kuitenkin jossain vaiheessa hiipui. Pettynyt olo, kun olin niin asennoitunut, että vauva tämän viikon aikana syntyy, mutta pakko vain ajatella, että sillä on vaan niin hyvä olla masussa, ettei halua vielä ulos... Kontrolliajan sain viikon päähän vasta, jolloin on laskettu aika ja mulla iskikin heti paniikki, että apua nyt joudun varmasti siihen sektioon kun vauva vaan kasvaa ja kasvaa tässä odotellessa. Itkeskelin siellä hormoonihöyryissäni vähän väliä ja pääsin onneksi synnytysosaston kätilön kanssa juttelemaan pelostani ja siitä oli kyllä kovasti apua. Hän vakuutteli, että kyllä se vauva voi silti mahtua ja eihän sitä tiedä vaikka lähtö tulisi ihan luonnostaan jo vaikka tänä iltana. Ihana kyllä toisaalta olla kotona taas. Täällä ei tarvitse keskittyä odottamaan vaan voi puuhailla muuta. Sairaalassa sitä jotenkin koko ajan tarkkaili omia tuntemuksiaan, jokaista pientä vihlaisua ja odotteli, että jokohan se nyt alkaa. Malttamattomana odotan, että esikoinen herää päiväunilta, kun en oo koskaan ollut siitä näin kauan erossa, yli kahta vuorokautta, en koskaan edes yhtä yötä. Päätin, että nyt loppui odotus mun kohdalla, turha sitä on stressata, menee vaan mielenterveys jos antaa peloille vallan. Kai se sieltä aikanaan tulee tavalla tai toisella ja tuskin mää siihen sektioonkaan kuolen... Nytkin vähän väliä supistelee, että ei tässä välttämättä enää montaa päivää edes mene.

Paljon onnea celia, FiOna, ikuisuus ja polttaja pienokaisista! :heart: :heart: :heart:

Ja tsemppiä kaikille kärsimättömille! :hug:
 

Yhteistyössä