** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

Ihanaa Jadel84 taitaa kohta saada nyytin kainaloon :heart: Tsemppiä isosti loppurutistukseen :hug:


Mulla taas kaikki oireilut lähestyvästä synnytyksestä on jossai jemmassa piilossa syvällä :D Toki suppailee mut mitenkä kipeästi noup.
Aattelin tästä hyvin valvotun yön jälkee lähtee tekee puupinolle kunnon polun. Muutaman tunnin reippailu lumilapion kanssa vois kirvoittaa kunnon päikkärit. Onneks tota valkosta moskaa on luvattu satavan tännekin taasen lisää. Ilmiselvä mielenhäiriön merkki ku jaksaa innostua lumitöstä :LOL: :LOL: :LOL:

Jaksamisia muille mahakkaille ja myös pienten vaavien väsyneille mutta onnellisille äideille

:heart: :hug:
 
Jadel & Jontsulii toivotaan et teillä on lähtö lähellä ;) :heart:


Täällä taas EI toivota niitä supistuksia enää, vaikkakin yöllä heräsin niihin ja vieläkin tulee, onneks epäsäännölisiä, nimittäin pojalle iski eilen illalla vatsatauti :'( nyt niin toivon että ainakin viikon tää viihtyis täällä masussa, jotta olis suojassa pöpöltä!

Nemu ja tyttö 39+3
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!

fiona ja jadel84Tsemppiä supistuksiin ja toivotaan, että saisitte pian vauvat kainaloon :)

Täällä alkaa olemaan jo niin monella vauva, että itsellä iskee välillä epätoivo.. Olen varmaan viimeinen synnyttänyt tässä pinossa :| Supistuksia on kyllä säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta lähinnä päivällä..? Yöllä ei supistuksen supistusta.. Plääh :/ Pakko ajatella, että kaikki ne on ulos tullut

:saint:

En tiedä johtuuko omasta iästä vai mistä, mutta jotenkin sitä tässä raskaudessa on pelännyt/pelkää enemmän, että jotain ikävää tapahtuu. Olen ollut paljon herkempi kuulostelemaan vauvan liikkeitä ja omia tuntemuksia. Ahdistavaa.. Pitäis varmaan lähteä pitkälle kävelylle, niin sais ajatukset vähäksi aikaa muualle kun omaan napaan.. :kieh:

Tsemppiä kaikille vauvautuneille ja masujen kanssa pyöriville!

pojat3äiti33 + vauva 38+5
 
Tsemppiä ja :hug: kaikille supistuksiin ja niille paljon supistuksia jotka niitä toivovat!! mulle vois kans jotain potkua löytyä jostain.. :D

Kävin tänään lääkärissä, painoarvio oli 3,5 kg.. kaula oli lyhentyny 2 vko:ssa 1 cm, ny oli 2cm.
Muutenkin oli todella pehmeä ja kypsä.. Eli jotain on tapahtunu, pientä edistystä :)
Ny vaan taas odotellaan ja yritetään hankkia jostain niitä supistuksia.. :headwall:
Kysyin myös tosta menkkakivusta ja sanoi et se on se mikä availee ja pehmentää paikkoja.

Se mikä mua tässä eniten huolestuttaa ja mieltä painaa on et lapsivettä on liian vähän
:| riittävästi vielä et pärjää mut siltikin liian vähän :eek: ainahan se vähenee näin lopussa mut siltikin.. lääkäri oli sitä mieltä et äitipolilla täytyy tarkkailla tilannetta eikä hänen mielestä saa päästää liikaa yli.. huomenna on onneksi neuvola, täytyy asia ottaa puheeksi, oma terkka ku on vaan aika hössö :|
Onko kenelläkään ollu samanlaista tilannetta??

Nina ja Oskari 39+3
 
Eli menin 5.2.2010 sairaalaan aamusta kovien suppareiden takia. Ottivat sisään ja teki sisäisen tutkimuksen jossa töykeä kätilö sanoi että et ole synnyttämässä kohdunsuun tilanteen takia vielä vähään aikaan, että voipi olla että pääset illalla vielä kotiin. Tuskin vielä synnytät. Menin perhehuoneeseen ja otin kaurapussin vatsan päälle ja heijailin itseäni keinutuolissa. Supistukset laantui ja olin varma että töykeä kätilö oli oikeassa että kotiin vielä joudutaan. Illalla 21.00 supistukset alkoi taas ja todella kovina. Huusin halleluujaa sielä huoneessa ja pyysin päästä suihkuun. Menin suihkuun ja se auttoikin hetkellisesti. Taas jatkoin heijailua keinutuolissa ja kaurapussia käytin. Kokeilin myös sitä isoa jumppapalloa mutta siitä ei ollut kyllä senkään vähää apua. klo. 0.45 halusin ammeeseen ja sinne pääsin. Vesi oli 40 asteista ja todella kuumaa. En pystynyt olemaan kuin 5min. Ei ollut apua supistuksiin. Olivat niin kipeitä. klo.2.00 olin auki 4cm. klo.2.20 sain epiduraalipuudutuksen. klo.3.15 auki 9 ,kalvot puhkaistiin ja lapsivettä tuli todella niukasti. klo.3.30 auki 10cm. Lääkäri tässä vaiheessa totesi että nyt voitais alkaa ponnistelemaan. Oli vieläkin hämmentynyt tuosta nopeasta avautumisvaiheesta puudutuksen aikana. Sanoin no aletaas sit yrittämään....Otin hyvän asennon ja ensimmäisen ponnistuksen jälkeen kätilö tokaisi " tukka näkyy". Minä kiljahdin: " nytkö jo? Onko sillä tumma tukka" kätilö vaan naurahti ja sanoi työnnäs vähän. Toinen työntö ja sitten kätilö otti vauvan ja pieni poika syntyi 3.35 :heart: Lapsivettä oli todella niukasti ollut masussa ja napanuora oli olkapään yli. Synnytys oli ihana sen jälkeen kun sen puudutuksen sai :heart:
 
Kiaralle onnittelut kääröstä :flower: Ihanalta kuulosti tuo sinun synnytys!

Onko kellään tietoa keneltä Tammikuisista pitäisi kysyä tuota heidän kerhon salasanaa? Mä kun olen siihenkin pinoon kirjoitellut niin olisi mukava päästä myös tuohon kerhoon :)

Täällä oli eilen ihan hirveä ilta :( Poika kitisi oikeastaan koko päivän, mutta kuuden jälkeen alkoi huuto joka kesti lähes taukoamatta tuonne kymmeneen :ashamed: Mahaa nipisteli niin paljon, että poika oli ihan kaarella ja huusi suoraa huutoa! Näinköhän me on nyt sitten saatu se pelätty koliikki. Pahaa tekee toisen puolesta, kun ei mitenkään pysty auttamaan tuskaista olotilaa ja yritinkin googlaamalla käydä katsomassa jotain itsehoito-apuja ko. vaivaan. Tietämättömyyttäni olen yrittänyt tissiä antaa tyyliin vartin välein ja poika sitä imeekin, mutta ainakin netissä oli ohje nimenomaan välttämään ns. ylisyöntiä sillä se vain tukaloittaa tilannetta :/ Nyt täytyy alkaa itse säännöstelemään noita ruoka-aikoja, tyyliin kahden tunnin välein, tähän asti kun olen antanut aina kun poika itkee ja tuohan syö!

Jos ei meillä mahavaivat helpota niin voi olla että perutaan sitten meidän etelänmatka :'( Tuskin on kenellekkään lomaa viettää viikko huutavan lapsen kanssa... Ja tuntuu typerältä maksaa itsensä kipeeksi viikosta ulkomailla josta ei sitten pysty edes nauttimaan!

Nyt tuli kunnon valitus, pahoitteluni siitä :/ Toivotaan josko tämä päivä olisi parempi!

-Dolly ja huutava pieni miäs 2½ vko-
 
Heips!

Täälläkin on vauva saapunut maailmaan. :)
Torstaina 11.2 menin käynnistykseen, koska epäiltiin vauvan olevan kovin iso.
Rv:t tuolloin 38+2. Aamulla 9 aikaan laitettiin tippa, joka ei aiheuttanut suurempia supistuksia. Kalvot puhkaistiin iltapäivällä kahden maissa. Pariin tuntiin ei oikeen kunnollisia supistuksia tullut, keinuin keinutuolissa koko tuon ajan.
Vaihdoin asentoa ja istuin sängylle, niin jo alkoi sattua. :D
Supistukset muuttuivat täysin. En kestänyt tuntiakaan, kun halusin vanhan tutun epiduraalin. Olin tässä vaiheessa 4cm auki.
N. 45min. ehdin nauttimaan epiduraalin vaikutuksesta, kunnes alkoi ponnistuttamaan, kätilö katsoi kohdunsuun, joka olikin täysin auki. :)
Kolmella piiiiiitkällä ponnistuksella syntyi 3740g ja 49cm poikamme.
Kotiin pääsimme lauantaina.

Takapakkia tuli hiukan, kun tiistaina käytiin lääkärintarkastuksessa, niin oli bilirubiiniarvo koholla. Joutui poika sitten vuorokaudeksi sinivalohoitoon sairaalaan ja sairaalassa ollaan parhaillaankin. :(
Tänään illalla uusi verikoe, jonka perusteella meidät päästetään mahdollisesti illalla kotiin.
Oli se kova paikka "palauttaa" vauva sairaalaan ja mennä ilman vauvaa kotiin. :(
En voinut jäädä itse, koska vanhemmat lapset on myös hoidettava.

Nyt vaan odottelen kello neljää ja verikoetta. :)

Onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä lopuille loppumetreille!! :heart: :heart: :heart: :flower: :flower: :flower:
 
Malinda
Onnea paljon Lilo, Helmihaave ja CrazyInLove nyyteistä! :heart: :heart:

Ja kovasti tsemppiä Jadel84, jontsulii ja FiOna! Teillä kuulostais olevan lähtö lähellä :)
Itse yritän kovasti valmistautua huomiseen käynnistykseen, mutta huonolla menestyksellä. Koko ajan vaan jännittää enemmän ja enemmän, kun pelkään että se alkaa kovin rajuna verrattuna itsestään alkavaan synnytykseen. Toisaalta oon varautunut makoilemaan useamman päivän ennen kuin mitään tapahtuu. Hassulta tuntuu, että huomenna meillä saattaa jo olla vauva. Viimeks kun ei tiennyt yhtään milloin tulee lähtö niin nyt tuntuu jotenkin oudolta lähteä synnyttämään. ja siinäkin mielessä, että nyt haluais laittaa kaikki asiat viimistä piirtoa myöten valmiiksi ennen tätä "määräaikaa" kun taas viimeksi h-hetken koittaessa koti vaan jäi siihen kuntoon mitä se sillä hetkellä sattui olemaan enkä todellakaan siitä stressannut... No, yritän olla nipottamatta tälläkään kertaa, jos nyt sairaalakassin saa pakattua niin muu saa olla jos en ehdi/jännitykseltäni kykyne.

Kova ikävä tätä masua kyllä tulee mullakin. Pitää kyllä vielä illalla oikein laittautua ja ottaa kunnon edustava masukuva. Samoin huomasin että täytyy ottaa yks kuva esikoisen kanssa, kun sillä on ollut tapana suukotella vauvaa mahan päältä ja just hoksasin, ettei siitäkään oo hoksattu ottaa kuvaa. Pakko yrittää saada napattua, on se niin hellyyttävä tilanne kun puolitoistavuotias silittelee äidin mahaa :heart: Saa nähä mitä se tuumaa, kun se tajuaa, että se vauva tulee sieltä uloskin ja vieläpä meille asumaan...

Ärsyttää kun käytiin eilen jonottamassa terveyskeskuspäivystyksessä kolme tuntia esikoisen kanssa ja nyt tuntuu, että sain sieltä mukaani jonkun kivan flunssapöpön. Kurkku on kipeä ja päässä sellanen inhottava paineen tunne. kiva lähteä synnyttämään jos tämä täsät yltyy kunnon taudiksi! :headwall:

Kiitokset KiaralA ja CrazyInLove synnytyskertomuksista!
 
Onnea kaikille jakautuneille, supisteleville ja tänään käynnistettäville. Minä meen kauppaan ja oon siivonnut hullun lailla.. kumma homma että nyt tuntuu kuin ei raskaana olisikaan, varsinkaan viimesillään. pah. :)

Onko seinäjoelle menevät lähtenyt jo?
 
Kiitos KiaralA ja CrazyInLove synnytyskertomuksista ja kovasti onnea vielä vauvoista! :heart:

Voimia koitokseen käynnistykseen menijöille ja niille, joilla lähtö muuten on lähellä! :whistle:

Hassua, tässä on vasta puoliväli kuuta saavutettu ja tuntuu siltä, että vatsakkaat alkaa olla vähemmistöä.

Täälläkin on olo sellainen kuin ei raskaana olisikaan. Sain viime yönä vihdoin nukuttua kohtuullisen hyvät yöunet ja aamupäivällä otin vielä kahden tunnin päiväunet. Olo on kuin uudesti syntyneellä ja tuntuu siltä, ettei perjantain neuvolareissu suinkaan jää viimeiseksi. :| Oon huomannut, ettei mun tee mieli lähteä juuri minnekään tai nähdä juurikaan ketään, kun en jaksa selitellä sitä, että joo laskettuaika on huomenna. Enkä viitsi juuri soitella ihmisille tai laittaa viestejäkään, kun kaikki ihmiset vaan odottaa tietoa, että sairaalassa ollaan.

Ihanaa mennä huomenna aamulla kampaajalle kaunistautumaan! Tekee mieli tehdä jotain repäsevää ja vaihtaa hiustyyliä aivan kokonaan. :)

Nyt korvapuusteja leipomaan.

Ikuisuus ja mahassa liian hyvin viihtyvä tyttö 39+6
 
Onnea taasen uusille vauvaantuneille :flower: :heart:

Tsemppiä Siisami käynnistykseen. Toivottavasti tulet tällä kertaa nyytin kanssa kotiin :heart:

Kiitos uusista synnytyskertomuksista. Mukava lukea et se on kuiteski suurimmalle osalle ollut ihan miellyttävä kokemus ja toisille varsin nopeakin tapahtuma. =)

Soitin tänään neuvolaan ja sain ajan huomiseksi. Mun neuvolatäti buukkas mut extrana päiväänsä :D ja oli tosi yllättyny siitä ettei sitä aiottua käynnistystä sitten tapahtunutkaan.
Hän niin jo odotti kuulevansa vauva-uutisia. Ehkä ensi kerralla sitten?!

Nyt on ollu taasen ihan kivasti erilaista vihlontaa alakerrassa. Mä hytkyn ku sähkökani sellasen vihlasun tuntuessa. Mies tuli messuilta jo heti aamupäiväl takas ku mun lumilapion kanssa heiluminen ei menny ihan putkeen :( sain selkäni niin jumi jumiin et hyvä ku kävelee pääsin. Nyt se onki tuijotellu mun hytkymistä ja ääntelyä et josko mentäis ..mut ei vielä. :whistle:

Mä en halua enää kotiutusta ilman et jotain oikeesti tapahtuu. Pahimmas tapaukses poitsu päättää puskea maailmaan just leijonien pelin aikana ja siitähän se riemu syntyis :LOL: :LOL:

Mut kattellaan...eikai tässä muukaan auta :D

39+1 :heart:
 
Malinda, tsemppiä huomiselle! Näillä näkymin ei olla TYKS:issä yhtäaikaa vaan mä sitten oottelen vuoroani pari viikkoa vielä...

Äsken käytiin neuvolassa, mieskin oli mukana ja kaikki oli ennallaan. Verenpaine ja pissa ok, painoa tullut vaan 350 g / vko eikä juurikaan turvotusta. Sf-mitta 33 ja vauvan syke 140. Vauva pää kiinnittyneenä, selkä ulospäin ja maha alhaalla.

Masentavaa oli kuulla, että 42+0 TYKS:issä aikaisintaan halutaan mua nähdä, sitä ennen sitten ehtii käydä neuvolassa vaikka kuinka monta kertaa. Seuraava aika viikon päästä, mutta pakko toivoa, että ei tarvii mennä enää. Pitää ottaa kotikonstit varmaan käyttöön, siivota en viitsi, mutta muita s:iä vois kokeilla.

Mulla sama olo kuin ikuisuudella, en jaksais enää mennä minnekään tai nähdä ketään. Onneksi en juurikaan saa uteluita ja kyselyitä keneltäkään, kaikki luottanevat että ilmoitan kun jotain tapahtuu :) Mutta kampaajakäynti tosiaan piristi, oli neuvolan tätikin sitä mieltä että mä näytän niin hyvältä ja hyvinvoivalta, että raskaus vaan jatkukoon :LOL:

Mini 39+5
 
Täällä myös olo ihan kuin ei raskaana olisikaan. Mutta silti on koko ajan sellainen olo, et tuo vois ruveta jo pikku hiljaa tulemaan. Meillä mies sanoikin et tulee vasta 26 tai 27 päivä, kun hänen pappansa on syntynyt silloin. No katsotaan kuinka käy :whistle:

Aamulla kävin neuvolassa. Painoa oli tullut viikossa tasan kilo, mutta edellisellä viikollahan sitä oli tippunut saman verran joten nyt se tuli sit takasin. Paineet oli 114/70. Pissassa prot oli yhdellä plussalla joten huomenna kotona testin teko edessä. Muuten kaikki kuten pitääkin. Sf on laskenu ja on enää vain 37,5.
Maanantaina sitten uudelleen neuvolaan...

Muuten tänne ei kuulu mitään ihmeellistä. Päivät menee kotosalla pyörien ja ihmetellen...odottavan aika kun on pitkä :D

Onnea taas kaikille vauvan saaneille :flower:

NuuNuu84 POKS 39+0
 
hei!
tarkka poika syntyi laskettuna päivänä 14.2 kello 1.10 yöllä. saatiin ystävänpäivävauva kuitenkin ja laskiassunnuntai. synnytys alkoi äkkiä la yönä lapsivesien menolla klo 2.30. vettä tuli kauheesti ja vähän väliä. ennen 4 alkoi supistukset, ja sairaalaan lähdimme kun oli kulunut 12 h vesien menosta. kätilö meinasi lähettää osastolle odottelemaan, mutta supistukset yltyivät tutkimushuoneessa,jossa jouduin olee tosi kauan. kätilö ei tuntunut aluksi uskovan että synnytys on käynnissä, mutta viimein pääsin synnytyshuoneeseen kun olin 3 senttiä auki. kivut oli tosi kovia avautumisvaiheessa, ilokaasu ei tuntunut auttavan mutta kun sain epiduraalin, oli se ihana helpotus. jännitin syntyykö vauva 13 vai 14 pvä, toivoin itse jälkimmäistä. ponnistusvaihe meni tosi hyvin, ei yhtään tikkiä tarvittu. kuulemma 98 % ensisynnyttäjistä tarvitsee kuitenkin enemmän tai vähemmän, joten tosi ihanaa kun tota repeemistä olin juurikin pelännyt. ja sieltä se poika tuli ja maailman ihanin hetki maailmassa. :hug: :heart:
celia ja poikavaavi 4pvä
 
Paljon onnea celia! :heart: :flower: Kiitos kertomuksesta. =)

Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin. Vauvan pää vielä liikkuu eli ei taida olla tulossa ihan heti, mä voisin kyllä ottaa ja lähteä lätkäpelin aikana sillä meillä sitä lajia ei juuri seurailla. Painoa oli tullut 1,3kg viikossa ja kyllä turvotustakin on aika reilusti joten ei ihme että painoa oli kertynyt. :|
 
Hello!

Kiitos kannustavista synnytyskertomuksista!!!

Meitsillä ei auttaneet lääkkeet tähän toispuoleiseen päänsärkyyn. :headwall: Soitin aamulla fysioterapeutilleni joka tekee myös akupunktiota. Hän perui siitä heti jonkun ajan ja pääsin käsittelyyn heti samana päivänä. Niksauteltiin niskanikamia, laseria päähän, lymfakäsittelyä jokapuolelle kallon luita heiluteltiin ja akuneulat siihen vielä. Huh!
Kuulema nestekierrot tukossa, kallon oikeanpuoleiset luut jumissa (pitäis liikkua) (ollut kai liian tiukka pipo :D ). Ja mitä vielä. Vieläkin särkee, mutta kattellaan huomiseen.

Viimeyönä heräsin ensimmäiseen tunnistettavaan kipeään supistukseen. Sekä 10 kertaa päänsärkyyn.. Taitaa mulla tulla supparit väärään päähän :LOL: .

No, jospa tällä silmällä pystyis kattomaan jääkiekkoa kympiltä, hope so.

Tehilla ja E
 
Nyt vaan taas valitan, mut mä oon vieläkin kotona. :kieh: Ottaa kyllä niin päähän. Supistelee edelleen kipeästi ja ei pysty ottaa yhtään rennosti. Heti kun yritän liikkua niin alkaa sattua tosi kovasti ja sit paikalla ollessa supistelee enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Jouduin jo soittaa mun äidille ja valittaa kaikesta ja se kyllä sano, että mun pitäis vaan mennä sinne sairaalaan suoraan eikä soitella ja kysyä lupaa. Noh, ehkä mä oonkin sitten niin kipuherkkä että ylireagoin nyt kaikkeen ja toi muksu ei oo mihinkään vielä syntymässä. Pelkäsin ennakkoon tosi kovasti että en tiedä milloin lähteä sairaalaan, ja sehän on osoittautunut nyt todeksi. :/ Miten toi vauvakin pärjää masussa kun on supistellut niin pitkään?! Ainakin se siellä liikkuu onneksi, mutta kova huoli on päällä.

Mut mä kai sit voin kun voinkin katsoa sen lätkäpelin kotona! Edes jotain hyvää tässä. :LOL:

Onnea Celia ja CrazyInLove pienoisista! :heart:

Ja voimia Malindalle käynnistykseen! :heart:
 

Yhteistyössä