** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

Pikaisesti ensinnäkin onnittelut kaikille vauvan saaneille :heart: :hug: :flower: :flower: =)


Silloin 6.2.2010 tosiaan läksin yöllä sairaalaan ja päivänvalon pieni neitimme näkin 08.02.2010 klo 22.25 Painoa 2860g ja pituutta 48cm :heart: :heart: :heart:
 
ONNEA matami-mimmi prinsessasta!
tänne ei kummempia, siivosin äsken keittiön, niin saa nyt hyvällä omalla tunnolla istua hetken koneella..miten tää loppuaika voi tuntua näin pitkältä! :kieh: kaikki on jo valmiiina vauvaa varten, vain se vauva puuttuu :D
eihän tässä kuin 10 päivää enää laskettuun aikaan, toivottavsti ei ainakaan yli mee, esikko syntyi rv40+5, joten jos tämä siskoonsa tulee...pitäis tästä varmaan lähteä ruokakauppaan, kahvikin on loppu..vähän kiva syntymäpäivä olis huomenna kun on ystävänpäivä, mutta tuskin tämä syntyy ainakaan!
nanna ja pieni 38+4 :heart:
 
Alina & Jadel :hug: ja muille jotka halit tarttee :hug:

Paljon onnea vauvan saaneille :heart: !

Ja mua sattuu, en oikeen pääse kävelemäänkään enää :( masukki meni eilen taas vaan alemmas ja alemmas ja puskee suoraan tota luuliitosta päin + nivusia vihloo..
No viimeistään kk:n päästä tulee pois, en kyllä näitä kipuja niin kauaa jaksa :headwall:

Nemu ja tyttö 38+5
 
Onnea vauvaantuneille :flower: :heart:

Hirveän kipeitä supistuksia ja vihlaisuja taasen tuntunut mut ei ne kauaa yhteen putkeen taaskaan jatkunu :( Miten voikaan aika tuntua nyt niin pitkältä ja hitaasti kuluvalta?!?! Sit ku vaavi on syntyny ni ei aikaakaan.. ne jo lähtee liikkeele,tulee ekat hampaat jne...sit aika menee ihan liianki nopeesti. Koskaan oo hyvä :D

Mut nyt illanjatkoja..mä valtaan sohvan ja odottelen kisoja alkavax ..onpahan yöaikaanki muuta kateltavaa ku kaikenmaailman chatit. :LOL: :LOL:
 
Ei olla synnyttämässä ei. :whistle: Muutamia vihlaisuja tänään ollut mahassa, mutta niitä on ollut jo reilun viikon ajan, joten eiköhän tässä vielä hyvä tovi odotella. Päivä mennyt pääasiassa flunssan potemiseen.
 
No ei olla synnyttämässä täälläkään. Päivä on vierähtänyt oleillessa ja tytön nenää niistäessä, toivottavasti ei tartu tuo nuha minuun. Kaupungilla käytiin syömässä, mutta muuten on tosiaan aika laiska päivä ollut. Tänään on kyllä supistellut, ikävästi, mutta ei kipeästi ja alavatsa on muutenkin ollut kipeä. Hyvää yötä kaikille!
 
Ei täälläkään vielä oo päästy synnyttämään :kieh: Vaikka omituisia kipuja yöllä olikin?! Onneksi tuo nivunen on parantumaan päin, mutta muuten tais yö olla levoton |O
Heräilin siihen,kun kohtuun tms. sattui ja valkovuotoa tuli jonkunverran. Joka kerralla luulin, että nyt se limatulppa irtosi :LOL: :LOL:
Mutta ei ;)
Täällä ei ainakaan saa tehtyä muuta kuin odottaa vauvan tuloa =)

Fi0na
 
Täällä huonosti nukuttu yö takana, kun pohkeita särkee turvotusten takia niin, ettei nukutuksi saa. Onko kellään hyviä vinkkejä, mikä tuota kipua helpottaisi? Pidän päivisin lentosukkia ja nytkin istun sohvalla jalat tyynyn päällä, samoin öisin jalat ovat tyynyn päällä. Sattuu. :/
 
Täälläkin yhtenä kappaleena :/ nyt olisin kyllä aivan valmis unohtamaan nuo kolmen kuukauden kivut lantiossa ja nivusissa, sattuu joka päivä niin että itku tuloo, mutta onneks jo ollaan jo reilusti voiton puolella!!!
Ikuisuus mulla kans pohkeita särkenyt joinein aamuina, enkä oo kyllä parempia keinoja keksinyt kuin sinäkään.. mutta eiköhän tuo kohta helpota..
Nimbe ja YyKaaKoo!! ootteko vielä yhtenä?

sanv 39+1
 
Onnea Vauvan saaneille!! :heart: :heart:

Ikuisuus: Ikävää tuommoiset kivut, tukisukista olen kuullu et olis hyvääkin apua ja myös semmosista sukista joita saa apteekeista
( en muista nimeä) olisko ollu lääkintäsukkia
Ystävälleni ainakin niistä oli apua mut en saa päähäni ny miksi niitä kutsutaan :LOL:

Oliskos muuten kellään tietoo saako hammaslääkärissä puudutetta?? eilen hajos hampaasta aika iso pala ja huomena täytys varata aikaa.. mulla on aivan hirvee hammaslääkäri pelko enkä pysty menemään jos en saa puudutetta :ashamed: jos ei saa, niin käynti saa odotaa kunnes vauva on tullu pihalle :|

Fiona: Täälkin vaan odotellaan, yö meni kans pyöriessä.. koko eilisen päivän oli menkkkakipua joka jatkui tietenkin yöllä :| ja valkovuotoo lorahtelee :/
Eli ei muuta ku vaan odotellaan.. :whistle:
 
nina1 minä oon ainakin saanut puudutetta jo raskauden alkuvaiheessa milloin sikiö olis ollut alttiimpi haitoille jos niitä puudutteissa olisi, tietääkseni voit huoletta mennä. jkannattaa kysyä samalla kun varaat aikaa!! :)

täälläkin niin hiljasta synnytyksen suhteen että huh. ens viikolla ajattelin käydä hieman reippaammilla kävelyillä jos jalat antaa myöten..
 
Täällä ollaan, paketti kasassa vielä :LOL: Illalla supisteli kipeästi ja mahaa poltteli oikein kunnolla, mutta jälleen...loppuivat kuin seinään. Noh, pitkästä aikaa sain kuitenkin nukuttua, heräilin kyllä vähintään tunnin välein, mutta untakin sain, joten jotain positiivista viime yöstä. Aamulla heräsin kovaan polttoon ja odotin jo innoissani jatkoa, mutta ei mitään, kivuttomia supistuksia vaan koko ajan :kieh:

Ajattelin viedä miehen illalla pippuripihville, minä tahdon kanssa!!! Rennietä vaan laukkuun jo valmiiksi mukaan, kyllä nyt kerran sen kivun vielä kestää??? :D On se pihvi vaan niiiiiiiin hyvää :D

Nina1: mä muistan useankin ottaneen puudutteita hampulääkärissä, joten soita vaan aika ja varmista toki vielä, mutta uskoisin, ettei tule olemaan ongelma.

Halit kaikille turvotuskivuista kärsiville :hug: Mä olen onnekseni moisesta säästynyt, en osaa edes kuvitella, kuinka kipeiltä varsinkin jalat saattaisivat tuntua :( Kohta nämä kaikki kivut ja säryt ovat poissa meiltä kaikilta!

HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE :heart: :heart: :heart:

Nimbe ja POKS 40!!!
 
Unohdin onnitella matami-mimmiä, joten hurjasti onnea pienestä neidistä! :heart: Sinä sait vauvalle sen syntymäpäivän jonka minä olisin halunnut, miehen syntymäpäivän nimittäin. :)

nina mä olen saanut hammaslääkärissa puudutuksen raskaana ollessa, kävin alkuraskaudessa paikkauttamassa hampaan. Kysy nyt vielä soittaessa, mutta uskon kyllä, että saat. Mä kärsin myös sellaisesta hammaslääkärikammosta, etten menisi siihen tuoliin istumaan ilman puudutusta.

Mietin yöllä valvoskellessä, että tänään on enää neljä päivää laskettuunaikaan ja mitään ei tunnu tapahtuvan, että eikö mun kroppa osaa hoitaa tätä vauvaa ulos. Mun pahin pelko olisi joutua käynnistykseen ja mä en mitään muuta toivo niin paljoa kuin että tää tajuaa sitä ennen tulla omin avuin ulos.

Tänään äidin luokse syömään laskiaispullia. Olo on tukkoinen, mutta eiköhän tää tästä mene levolla ja kuumalla juotavalla.

Hyvää ystävänpäivää ja laskiaissunnuntaita kaikille!

Ikuisuus ja tyttö 39+3
 
Ikuisuus meillähän taitaa olla sama laskettuaika?? Eikä tää vauva kyllä aiokkaan tulla ulos täältä aivan kohta. Kivuttomia supisteluja ollu jonkin verran, mut ei ne ollu perjantaisen neuvolan mukaan saanu mittään aikaan 36viikon jälkeen!! Kääk en jaksa ennää.

Eilen aamusta jo tuntu, et ku ei vauva kerta vielä aio syntyä nii lähetään hakemaan sitte niitä tuplarattaita Kemin lastentarvikkeesta ja käyään samalla ikeassa päivä lorvimassa. Ihan mukavasti saatiin päivä kulumaan. Oulusta kun mennee matkaan reilu tunti. Ei edes autossa istuminen ja päivän kävely saanu kunnon supisteluja aikaan. Muutama kipeä vihlasu, mut siinä kaikki.
Esikoinen on syntyny 39+4, eli jos tääki vauva päättäs tulla sillon, niin se ois huomenna.. :p
Ei oo kyllä semmoset tuntemukset, mut eipä sillä et ois ollu esikostakaan. Muistaakseni ei supistellu muutamaan viikkoon ollenkaan, mut sit ku ma aamuna synty, nii la iltana meni prismassa lapsiveet kärryparkissa. :LOL: Et niinkin voi käyä. Enkä ollu huomannu koko limatulpan tuloa ollenkaan.

Äpyli ja taimi 39+3
 
Ikuisuus samat mietteet ton käynnistyksen suhteen mullakin :eek: En vaan haluu sitä ja niin paljon kuullu siitä kuinka se on kipeämpää.. Mutta minkäs teet kun ei ulos tule? Jotenkin tää aika menee ainakin meillä vaan vauvaa odotellessa :heart: Kaikkiin pikkujuttuihinkin tarttuu heti, että nytkö se alkaa :LOL: :LOL:
Niin ja pelottaa mua sekin, että jos kauheen isoksi pääsee kasvamaan?? Kun esikoinen oli 3700 niin ja sain tikkejä niin miten jos tämä on vielä isompi :ashamed:

Matami-mimmi onnea onnea :heart:

Fi0na 40+3
 
|O Royh!!!

Anteeksi :ashamed:

Tulipa taas eilen porsasteltua. Lounasta Hesella. Kunnon laskiaispulla, keksi, suklaa jne. kaffet kavereilla ja illalla ravintolassa pihvia juustoperunoilla ja jalkkariksi suklaakakkua ja jaateloa. Pistaako kukaan paremmaksi?

Nyt ajattelin lahtea laskiaisriehaan. Josko sielta sais makkaraa tai jotain... :whistle:

Oikein riemukasta laskiaissunnuntaita ja ystavanpaivaa kaikille ihanille naisille :heart:

Sarina ja Sisu 39+2
 
[/u]Sanv :wave: Eikä oirettakaan, että tänään syntyis vaikka olis laskettu aikakin :/

Onnea taas uusille vauvan saaneille!! :heart:

Äpyli :LOL: Voi että mua nauratti kun luin sun lapsivesi-jutun :D

Huomenna toivottavasti viimeinen neuvola...

Täytyy mennä erotuomariks muksuille.

Hyvää ystävänpäivää kaikille!!

yykaakoo ja pikkuinen 40+0 riks raks ja poks :heart:
 
Jopas oli yö... :whistle: aamuyöllä vessakeikan jälkeen alko taas ihan armoton juilinta eikä mikään asento ollu hyvä. Mä puhisin sängynlaidalla ja koetin liikkua mut kivut oli ja pysy ja paheni :eek: Tulipahan sit tuijoteltua niitä kisoja ihan urakalla :D Lopulta uni tuli ja vei voiton.

Aamulla on taasen juilinu oikein herkullisesti mut ei sit sen enempää. Me taidetaan lähteä tytön kans äidin luo kyläilee. Saa jotensakin ajan kulumaan :p

Mun kaveripiiris ollaan kärsimättömiä tän alivuokralaisen syntymän suhteen. Kaveri tahtois kovasti et poika syntyis samana päivänä ku sil itellään on synttärit. Mut lopulta tuli synnäriennustus et poika syntyy 18.2 klo 19.45 ja mitat olisivat 3750g 52cm :LOL: :LOL:

Kattoo ny pitääkö ennustus paikkaansa... ;)
 
Täälläkin ilmoittaudutaan yhdessä kasassa. Kaikki mahdolliset oireet vauvan tulosta on loppunut. Ei supistele enää ja kaikki vuodotkin on vähentynyt aika minimiin. Ainoa mikä liikkuu vilkkaasti on vauva :heart: ja sekään ei taida sitä synnytystä enteillä.

Ukko kulta lupas lähtee mun kanssa kirpparille ja kahville, että saa mun ajatukset pidettyä poissa synnytyksestä :heart:
 
matami-mimmiä en ole tainnut vielä onnitella, paaljon onnea prinsessasta! :flower: :heart:

Mun päähän ei sitten mene että kyllä se lähtö voi minullakin tulla milloin tahansa vaikka kuinka yritän tajuta että ei välttis sektioon asti tarvi odottaa. Eilen kauhistellen katselin kun vatsa on pudonnut todella alas ja entisistä raskauksista jäänyt löysä nahka alkaa taas roikkua. :| Ei tässä kyllä ole sellaisia tuntemuksia että pitäis lähteä mutta esikoisestakin vedet meni ilman ennakkovaroitusta.

Vatsaviivasta, en muista onko ollut keskustelua.. No mulla on tullut viiva ihan ylös asti, miten päin se ennustus menikään? Onko muilla tullut viivaa ja onko joillakin pitänyt ennustus paikkansa? Mulla on aika vahva tunne tytöstä. =)

Miesten möläytyksistä vielä.. mun mies on joitain kertoja sanonut kun olen joskus jaksamisesta hiukan valittanut että "itsehän halusit" tai "olisko pitänyt miettiä aikasemmin". Myös se *ituttaa kun mies kysyy että "miks oot noin hiljainen, onko jotain vialla?" ja mä vastaan että "väsyttää vaan" ja vastaus on "no, niin meitä kaikkia väsyttää". Joo, varmaan kaikkia joskus väsyttää mutta kun ei tajua että tää on aika rankkaa toisinaan. Mrrr.. miten ihanakin mies voi olla toisinaan niin mäntti?? Meillä kyllä välejä kiristää seksin vähäisyys tiedän sen, olenkin yrittänyt kunnostautua sen asian saralla. =)

Oikein leppoisaa sunnuntaita kaikille, ajattelin ottaa tänään rennosti kun eilen tuli heiluttua siivouspuuhissa.

Alina ja 38+1 =) :heart:
 
Malinda
Voi että tätä tuskaa!!! Huonosti nukuttu yö taas takana ja selkä aivan finaalissa. Ja todella tuskaista kävellä. Kävin eilen rattaita lykkimässä, ehkä kilometrin suuntaansa kaverin luona kun en jaksanu oottaa bussia. Arvasin kyllä mitä siitä seuraa, mutta jotenki vaan aattelin, että kyllä mää jaksan kun hiljaa meen ja, että jospa siitä vaikka supistukset alkais. Mutta ei toivoakaan, kun tuon selän takia vauhti on tosiaan niin hidas, ettei siitä kyllä kohtu rasitu :headwall: Illalla vielä imuroin puoli kämppää, vaikka oon sen homman delegoinu miehelle jo pari kuukautta sitte, mutta kun se on ollu niin saamaton, että alko villakoirat tulla vastaan... Tänään ei sitte varmaan pystykään tehdä mitään. Lääkärille varmaan joutuu menemään tuon meidän 1,5-vuotiaan kanssa, kun musta tuntuu, että sillä on joku virtsatietulehdus. Se ramppaa koko ajan potalla ja vähän väliä hokee pipi, pipi ja pitää kättä haarovälissä. Hankala noitten pienten kanssa, kun ne ei osaa kunnolla selittää, mutta kyllä tuosta kuitenkin selvästi huomaa, että sillä jonnekin tuonne alapään seudulle sattuu.

Nina1. Mä oon käyny monta kertaa hammaslääkärissä nyt raskaana ollessa ja joka kerta oon saanu puudutuksen, viimeks pari viikkoa sitten. Voi olla, että kaikkia puudutusaineita ei voi käyttää, joten kerro että oot raskaana niin ne tietää valita sopivan. Vaikka taitaa se raskaus tässä vaiheessa näkyä väkisinkin päälle päin...

Tuli mieleen tuosta kun HubaG mainitsi kisojen katselemisesta, että meidän vauvan olis periaatteessa pitänyt syntyä tänään jos olis ottanut mallia isosiskostaan. Se synty just kun Pekingin olympialaiset alko. Avajaiset katsoin rauhassa, mutta yö meni jostain syystä valvoessa, vaikkei mitään supistuksia ollutkaan. Aamulla sitten alko kisat ja ohjelmassa oli ekana jotain tylsää purjehdusta ja kattelin sitä siinä, kun ei kerta uni maistanut. Pian tulikin jo eka lorahdus lapsivettä ja parin tunnin päästä oltiin sairaalassa eikä enää kotiin tultu. Eilen illalla tuli mieleen kun tota mäkihyppyä katottiin, että nyt kuuluis perinteiden valossa lorahtaa :LOL:

Paljon onnea matami-mimmi pienestä tytöstä! :flower: Ja kaikille mukavaa ystävänpäivää ja laskiaista! :heart:
 
Ensiksi, kiitos kaikille tuesta ja lohdutuksesta. Inhottaa haukkua ja valittaa toisesta, mutta mies musertaa mut välillä niin pieniksi palasiksi että ei mitään rajaa. Kai se tajusi että teki taas jotain tyhmää, teki mulle ekaa kertaa koko yhdessäolon aikana (6 v) aamupalan ja toi sen mulle. Se on kai sen merkki osoittaa, että pyytää anteeksi.

Hitsi kun istuin sohvalla äsken, niin yhtäkkiä luulin että tuli pissi housuun tai jotain... :ashamed: Ei kuitenkaan tullut vaan jotain ihan kirkasta housuihin, eli ehkä lapsivettä. Ei kuitenkaan nyt just supistele, joten kai ootan vielä hetken. En uskalla vielä soittaa sairaalaan... Yöllä kyllä supisteli, ja kävin jopa sitten ostamassa huoltoasemalta eväät sairaalaan varmuuden vuoksi.... =) Sattui jonkin verran, mutta ei niin paljoa että olisin huolissani vielä, ja kun muksu liikkuu ahkeraan mahassa supistusten välillä, niin ei kai tässä hätää ole.

Kohta tulee vanhemmat kylään juhlistamaan mun omia synttäreitä ja ne tuo mulle uuden imurin lahjaksi, kun nyt raskausaikana on tullut siivottua ihan hulluna ja rikoin sitten vanhan imurin. :) Pitää heti laittaa se uusi koekäyttöön, jos vauhdittaisi tätä tilaa.

Ihanaa ystävänpäivää, supistuksia niitä odottaville ja onnea vielä vauvaantuneille! :heart:

Jadel84 & Toukka 40+3 :heart:
 
:flower: Synttäri-onnittelut Jadel !

Hammaslääkäristä puudutetta saa, mut niissä merkeissä on eroa, et toiset puudutteet käy paremmin kuin toiset. Näin mulle hampilekuri selitti kun ei meinannut löytää sopivaa puuduttetta mulle.

Alina viivaa löytyy. Mulla selkeä hyvä navasta ylöspäin . Mitälie ennustaa.. Tyttöfiilis täälläkin on ollut, siihen saakka kun kuulin painoarvion..

YSTÄVÄPÄIVÄÄ! :heart:

ps. Opettelen pullantuoksuiseksi äidiksi, leivoin eilen elämäni ekat pullat, laskiais-sellaiset..
hyvä maku, mut rieskan kokoisia :LOL:

Tehilla
 

Yhteistyössä