** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

Kylläpäs niitä vauvoja on taasen putkahdellut...IHANAA!!! Onnittelut vauvaantuneille :heart: :heart:

Mulla ollu myös sekä kipeitä vihlaisuja sen tarkistusreissun jälkeen että kivuttomampia supistuksia. Hinku olis kova päästä tositoimiin synnärille ja saada alivuokralainen syliin. Vaikka mulla tää ny vielä yli ole eikä ne päästä menemäänkään ni silti. :whistle:

Ymmärrän hyvin yliaikaisten tuskan uteliaitten sukulaisten käydessä toden teolla hermoon.Tottahan se on ettei yksikään koulua kohdusta aloita mut onhan se ihan totta et alitajunnassa se pyörii liki 24/7 miks vaavi ei halua syntyä :| Lämmin ajatus kaikille helmikuun odottajille varsinkin yliaikaisille ja rutkasti hyviä hermoja loppuodotukseen :hug:



Nyt tää mamma painuu aamupalalle ja sit pihalle touhuumaan. :D

Hubag & alivuokralainen 37+5 :heart: :heart: :heart: :heart:


 
Onnea vauvautuneille :heart:

Täällä odotus jatkuu. Hyvin paljon voima halauksia teille muille yliaikaisille :hug: Toivottavasti sukulaiset ymmärtävät antaa teille tilaa ja tarvittavaa rauhaa.

Yö tuli nukuttua hyvin, vaikka selkä vähän alkaa vaivaamaan ja pakko nousta aamulla aikaisin ylös. Yöllä tuli ihan vähän "limaa", jospa olisi sitä limatulppaa :)

Olotila on kyllä aika ristiriitainen. Synnytys alkaa pelotamaan mitä lähemmäksi se tulee ja eilen jo miehelle puhuinkin, että meillähän on oikein hyvä kahdestaankin. Toisaalta odotan joka ikinen hetki jotain merkkejä käynnistyvästä synnytyksestä, toisaalta en edes ymmärrä että meille on tulossa perheenlisäystä. Sekavaa, eikö.

HelmiHaave 40+5
 
Paljon onnea susyco, krisu ja high5! :heart: :heart: :heart: :flower: :flower: :flower:

Kiva lukea synnytyskertomuksia, kiitos niistä! =)

Täällä hyvinnukuttu yö takana, muutenkin olo on ihan hyvä. Jonkun verran oon havainnut yököttävää oloa ja kahvi on alkanut uudelleen tökkiä. Eipä ole merkkiä että vauveli olis tulossa ja hyvä niin, mieluusti odottelisin vielä pari viikkoa ja suunniteltua sektiota.

Alina ja 37+1 :heart: =)

Paljon jaksamista erityisesti yliaikaisille.
 
Onnittelut vauvautuneille, ainakin suzyco, krisu ja high5 oli tällä kertaa joukossa! Johan tässä kohta sekoaa laskuissa ja nimissä, kun rupeaa tulemaan niin nopeaan tahtiin uutisia :) .

Tsemppiä myös viime metreillä oleville!

Täällä eniten kiusaa sormien turvotus. Aamuisin ovat kuin nakit, ei voi tehdä yhtään mitään ja särkevät vaan. Ranteita jos pitää vähänkin koukussa, niin sormenpäät rupeaa pistelemään. Paino on vähän laskenut nyt, kun lomalla olen. Ilmeisesti turvotus vähän helpottaa levon myötä. Välillä vähän supistelee, mutta eiköhän tämäkin ilman sektiota olisi majassaan juhannukseen ainakin...
 
Minä myös olen vauvautunut! Meille syntyi TYTTÖ 2.2.2010. Tummatukkainen kaunotar, 3640 g ja 51 cm. Synnytys oli taas nopea, mutta tunnelmaltaan rauhallinen ja helppo. Supistukset muuttuivat napakammiksi ja säännöllisemmiksi illalla kello 20 ja sairaalassa olimme klo 22.10. Kohdunsuu oli auki 6-7 cm ja melko pian tuli vedet. Siirryimme saliin puolijuoksua ja tyttö syntyi luomuna klo 23.02. Siis kolmisen tuntia ja selvisin ehjin nahoin, ei tikkejä tai edes repeämiä.

Alku on sujunut hyvin. Vauva syö ja nukkuu. Ja luonnollisesti hän on HURMAAVA!!! Kotiin tultiin perjantaina ja silloin meinasi rintatulehdus puskea päälle, mutta ahkeralla imetyksellä, pumppaamisella, kuumilla suihkuilla ja kaalinlehdillä sain sen torjuttua. Olo oli kyllä aika epämiellyttävä.

Oletteko sitä kerhon perustamista miettinyt? Itse en enää tänne julkiselle puolelle kirjottele, vaikka jutut käynkin lukemassa. Kerhoon mukaan tulen jos semmonen tulee.

Toivottelen kaikille onnellista odotusta ja kaikkea hyvää jatkossa. Minä poistun omaan iheelliseen vauvamaailmaani ja pysyttelen huomaamattomana lukijana.

Avilla, jonka masuun on ilmeisesti jäänyt vielä yksi vauva, kun se noin pullottaa :LOL:
 

Huomenia |O

Yö ei mennyt niinkään hyvin, poika nukahti 21.00 suunnilleen, heräsi 21.30 aikaan, nukahti n.21.45, heräsi 22.30, nukahti 22.40, nukkui sitte sen pitemmän pätkän 01.40, sen jälkeen heräsi n.30-50min välei. Pojalla oli hellyyden kaipuu, olisi halunnut olla sylissä vain. Isukki sai valvoa pojan kanssa klo.07.00 aikaa ja ite heräsin tossa 10.30, nyt voisi mennä aamupalalle, poika on nyt maan rauhallinen nukkuu sängyssään, kohta tuli LUNCH TIME.
Isukki lähtikin työkeikalle äskettäin, joten pojan kanssa täällä ollaan kahdestaan. Kyllä se on ihanaa katsoa kun poika nukkuu pieniö tuhaduksen ääniäkin kuuluu:)
Niin mikä tää kerho puoli on ku, oon nyt hiuka sekasin?:D

T.Anniina ja Äijä
 
Hienoa Hopeakaisla, toivottavasti alkaa tapahtua!

Sylin täydeltä onnea uusille vauvautuneille eli ainakin high5, suzyco, Avilla ja krisu! :heart:

Eilen illalla oli taas pari kipeämpää supparia, mutta ne loppui heti kun asettautui sohvalle. Huomasin eilen, että reagoin kipuun pidättelemällä hengitystä ja jännittämällä koko kropan, ja sanoinkin miehelle, että jos hän voisi synnytykessä sitten muistutella mua hengittämisestä.

Tuntuuko teistä muista siltä kuin olisi alkuraskauden pahoinvointi tullut takaisin kuvioihin? Mulla on etenkin syömisen jälkeen nykyään niin huono olo, että tekisi mieli vaan oksentaa. Vihaan kuitenkin oksentamista niin paljon, että yritän vaan kestää olon ja olla oksentamatta. Taidan syödä itseni liian täyteen. :ashamed: Tätä oloa on kuitenkin myös aamuisin, kun maha on tyhjä.

Miehellä on huomenna synttärit mutta vietetään niitä jo tänään. Uunissa tulossa pellillinen mokkapaloja, eli herkuttelupäivä tiedossa. :)
 
Huh. Toivotaan jotta täät tästä käynnistyis pikkuhiljaa...nyt tullu ihan kunnon supistuksia taas jotain kolmisen kappaletta suunnilleen 10-15minuutin välein...

Tosin minun tuurilla loppuuvat sitten kuitenkin taas kun seinään...
 
Onnea paljon Avilla! :heart: :flower:

ikuisuus, itselläni havainnut lievää pahoinvointia ja yököttävää oloa. Alkaa vauvelit olla niin isoja näillä viikoilla että ilmeisesti painavat johonkin niin että voivat aiheuttaa tuota kuvottavaa oloa.

Hopeakaisla, täällä jännitetään josko pääsisit tositoimiin, tsemppiä! =)
 
huomenta. onnea taas kaikille :flower:
mulla ei oo ollu pahaa oloa tai närästystä (kop kop) ja oikeastaan ei mitään erityisempiä vaivoja, joten iloinen oon et oon niiltä säästynyt. yöt menee tosi hyvin, vain vessassa käyn sen pari krtaa, muttei mitenkään vaikuta siihen ettenkö enää sais unta. nukun yleensä väh.10 h, tai jopa kellon ympäri.ehkä hieman huolestuttaa se että kun oon aina ollu paljon unta tarvitseva ja hyvillä unenlahjoilla varustettu, että miten sitä sit jaksaa valvoa vauvan kans kun ainakaan vielä en oo havainnu unen tarpeen vähenemistä ym..et valvotuttais yöllä.eiks yleensä loppuvaihees tuuu sellanen että unentarve vähenee kun äiti valmistautuu tulevaan?
vauva nukkuu ihan hiljaa koko yön mun kanssa ja supistuksiakaan ei öisin ole ollut. ainoo on toi lonkkien kipeytyminen öisin. supistuksia tulee päivittäin, mutteivat kovin kivuliaita. toiveikkain mielin synnytykseen, eikä mitään kiirettä mulla sinne oo. saa vielä hetken kahestaan miehen kanssa olla ja nauttia vapaista päivistä. niin, helmihaave, aivan samantapasia ajatuksia mullakin, ristiriitaisia..en oo oikeestaan kunnolla tajunnu että täältä tulee vauva joku päivä uloskin eikä jää masuun ainiaaks.
muuten onko spinaali vain uudelleen synnyttäjille?kaveria ainakin otti sen ekakertalaisena. ja mitä eroa on epiduraaliin, te jotka oottte molempii kokeillu?

celia ja vaavi, tänään 39! :heart:
 
Hitsi kun tietäis onko tää nyt syntymässä vai ei. Supistuksia tulee jo kymmenen minuutin välein ja ovat kipeitä mutteivat vielä mahdottoman kipeitä ja kestävät vaan lyhyen aikaa. Toisaalta tartteis tajuta tarpeeksi ajoissa milloin lähtö olis oikeesti lähellä että mies ehtisi hakea muksujen hoitajan tänne mutta sitten ei taas haluaisi turhaan toista juoksuttaa jos tää nyt ei olekaan vielä syntymässä... Hankalaa. :headwall:
 

Heippa.
Mahtuisko vielä näin myöhäsessä junassa tuleva odottaja.
Olen 37 kahden lapsen äiti, kohta lapsia tulee 2 lisää, sillä odotan kaksosia. Sukupuolet on tyttö ja poika:) Laskettu-aika on 13022010
Synnärtinä on Tays ja asutaan Tampereella.
Toivottavasti mahtuu mukaan.=)

Mirjami&neiti ja herra 39+2
 
Tervetuloa vaan Mirjami73 :wave:

Onnittelut taas lisääntyneille :flower: ;) Mä se en vaan pysy enää nimimerkkien perässä!

high5 on ainakin saanut kokea nopeaa toimintaa ;) Jos jaksat niin kirjoita kuinka kaikki meni?! Nimemerkillä *jo pelkkä ajatus pelottaa*

Hopeakaisla pitäskö sun varmuuden vuoksi soittaa kättärille ( jos muistan oikein )? Sulla on kyllä niin hyvät viikot jo menossa, että uskoisin jo synnytyksen alkaneen :D

Kiitokset alina78 kommentista

Täällä niin kurja olo kaikinpuolin. Miehen kanssa pikkukränää ja oikeastaan juuri tästä mun jaksamisesta! Kun ei vaan ymmärrä etten pysty tekemään mitään ylimäärästä :headwall: Synnyttää pitäisi hyvällä mielellä, mutta nyt ei ainakaan tunnu siltä..
Ja vielä pitäisi ottaa porukkaa tänne viikoksi vierailulle :headwall: :headwall:
Olotila vaihtelee. Välillä tulee pikkuisia supistuksia, mutta ei vielä mitään synnytykseen viittaavaa. Ylävatsa kipeä eikä anna yhtään armoa noustessa, pukiessa taikka ylösnousemisessa.. Verenpainetta seurailen koska heittelee välillä varsinkin yläpaine :/

Tässähän tätä taas tuli. Onneksi kohta saa nauttia oman vauvan tuoksusta :heart:

Fi0na :)
 
Onnea kaikille vauvaantuneille :heart: Teitähän on jo vaikka kuinka paljon.

Itse toivon voivani liittyä jakaantuneeseen porukkaan ensi viikolla. Meillä aletaan käynnistellä synnytystä tiistaina jolloin viikkoja on 39+5. Käynnistykseen mennään insuliinihoitoisen raskausdiabeeteksen takia. Viime maanantaina tehtiin kokoarvio ja silloin se oli 3400 g. JOstain syystä tuntuu vaan aina noi kokoarviot olevan alakanttiin eli saa nyt nähdä minkä kokoinen jötkäle sieltä on tulossa.

Mulla ei kanssa ole puhettakaan mistään supistuksista ja kohdunsuu oli viimeksi hieman pehmennyt, 3 cm pitkä ja kiinni eli henkisesti varaudun pitkään käynnistelyyn. Mahakin on edelleen korvissa eli ei ole tainnut Jalmari laskeutua.

Siisu ja Jalmari 39+3
 
Onnea vauvan saaneille! :heart: :heart: :heart: :heart:

Mun uupumus vaan voimistuu, nukuin yöllä varmaan 14 tuntia, kävin tosin veskissä varmaan 5 kertaa ja heräilin ottamaan rennietä kun närästi niin pahasti. Joskus aamupäivällä nousin syömään aamupalan, sitten menin takas nukkuu ja nousin äsken syömään päiväruokaa. Menisin takaisin nukkumaan, mut pitää tehdä yksi koulujuttu joka painaa takaraivossa. Sitten varmasti takas nukkumaan. Ihme juttu. E oo yhtään pirteämpi olo vaikka nukkuu. Kai tää on jotain voimien keräämistä tai sit on hemppa laskenu tms.

Kuka ottaisi vastuulle sen kerhon perustamisen ja salasanan yms?

Väsynyt Jadel84 39+3
 
Paljon onnea MiinajaManu! :flower: :heart:

Tervetuloa Mirjami! =)

Mulla oli kohdunsuu pehmeä ja 2 cm, mutta ei kai se mitään meinannut kun ei lääkäri "varoitellut. Jälkeenpäin vasta kortista katselin että sellainen oli tilanne alakerrassa.
 
Edelleen kotona kärvistellään ja edelleen ne supistukset tulee 10 minuutin välein. Molemmat aiemmat lapset on syntyneet yöllä jotta josko tämäkin odottelee yötä... Muksujen hoitaja tuli tänne jo valmiiksi päivystämään jos vaikka se lähtö tulisikin nyt illalla/yöllä.

Nyt sitten odotellaan...
 

Yhteistyössä