*Helmikuun hurmaajat heinäkuussa*

Terveisiä ultrasta! Ja hyviä sellaisia! Laiskiainen siellä köllötteli eikä millään herännyt kääntyilemään vaikka kuinka koitettiin. Vastasi viikkoja ja turvotustakaan ei ollut. Eli valtakunnassa kaikki hyvin! Tosin mä olen vähän huuhaa. Olen hypännyt yli yhden raskausviikon eli viikkoja on nyt 12+1, eikä yli 13 niin kuin olen kirjoitellut. Mutta viikko sinne tai tänne. Laskettu aika on siis 4.2.2010.

Helpottunut ja onnellinen Avilla 12+1
 
Täällä myös ultra uutisia.
Tänään käytiin uusinta ultrassa ja siellä se öhkömönkiäinen köllötteli ja hetken kuluttua alkoi liikkuakkin.
LA muuttuu sillä viikkoja oli neuvolatätin mittauksen mukaan vasta 9+1 eikä 10+6 kuten edellisen laskun mukaan. Uuden LA:n ilmoittelen parin viikon päästä, kun olen käynyt lääkärillä, joka mittaa vielä uudelleen ja kertoo LA:n.

Enempää ei nyt ehdi kirjoitella, kun on vieraita kylässä...
 
Pitäisköhän minunkin uskaltaa liittyä joukkoon... Tänään näkyi ultrassa pikku"söhry" ja sykekin ihan kunnolla. Ensin ei meinannu näkyä mitään, kun tyyppi on majoittunut aivan kohdun viimeiseen sopukkaan.Viikkoja kasassa 9+5.
Neljättä siis odotellaan ja Kainuussa asutaan, ikää äipällä 32v ja sairaalaksi tulee taas kaks.
 
Gallupiin seerumiseulasta: en osallistunut, eikä niskaturvotusta mitattu... Muuten tietty ultrattiin ja kunnossa näytti olevan kaikki.
Aikasemmin on aina ultrattu vaan emättimen kautta, mutta nyt jostain syystä näkykin paremmin mahan päältä. Ei kai tässä sit voi ihan rasvamaha olla :LOL: vaikka siltä näyttää...

Makeanhimosta, yleensä syön ihan kiitettävästi karkkia, jos vaan kotiin ostaa niin kaikki menee. Mutta nyt jostain syystä tökkii, lakut ja salmiakki joskus maistuu vähän.

Olenkin ihmetelly voiko jo alkuraskaudessa olla närästystä, mut kai se on mahdollista.. Onneksi rennie on auttanu, ja se ettei syö rasvaruokia :D Inhottava vaiva, ja sit kun tietää että se vaan yltyy mitä isommaksi maha kasvaa... :|

Onko teillä tietoa parvorokosta? Iteltäni otettiin ne vasta-aineet kun ystäväperheessä oli lapsella se rokko. Vähän jännittää ne tulokset...

Nyt sitten alkaa jonkin sortin nettikatkos, yritän kirjotella kuulumisia aina kun voin. Tai edes merkkailla että mukana pysytään. :wave:

-äitilintunen 12+1-
 
Huomenta!

Tuolla tammikuisten pinossa on keskusteltu paljon sikainfluenssasta. Mitenkäs täällä asiaan suhtaudutaan? Itse olen töissä sairaalassa, ja näin raskaana ollessa tuo tauti on alkanut ihan todenteolla pelottaa. En yleensä ole kauhuissani mistään tällaisista asioista tai ylidramatisoi tällaisia tauteja, mutta jostain syystä tää possuflunssa tuntuu jotenkin pelottavalta. Ehkä juuri sen takia, ettei kukaan vielä oikein tiedä, miten tauti käyttäytyy, ja kaikkialla lukee, että raskaana olevat naiset ovat riskiryhmässä. :ashamed: Vaan eipä tässä auta kuin odotella ja toivoa, että rokotukset tulevat pian ja meidät raskaana olevat rokotettaisiin. Tässä on vielä linkki tuonne virallisille sivuille aiheesta: http://www.sikainfluenssa.fi/raskaus/

Ihanan rauhallinen lauantaiaamu tänään, vaikka olenkin menossa iltavuoroon töihin. Ruoka on hautumassa uunissa ja on vielä muutama tunti aikaa vain olla. :) Ehdin aamupahoinvointiin nappaamaan muutaman hapankorpun heti herättyäni, niin ainakaan vielä ei ole ollut tarvetta sännätä vessaan.

Rentouttavaa viikonloppua odottajille! :heart:

Ikuisuus ja asukki 11+1 (unohdin eilen poksua, joten jälki poooookkkksss!! On päivät vuorotyön takia niin sekaisin, että olin laittanut eilen 10+6, kun piti olla 11+0 :D )
 
Täällä *POKS* 13+0!

Eilen oli jotenkin ihan älyttömän huono ja levoton olo, pelkäsin jo mitä yö tuo tullessaan, mut nukuin yllättävän hyvin.. pitkästä aikaa! Jotenkin yöt sellaista tuhtaamista, 2h nukun, vessaan, 2h nukun ja vessaan, tuntuu kun aamulla herää ettei ole edes nukkunutkaan.
 
Lauantaita! Sainkin eilen yllätyspuhelun TYKS:istä, olivat saaneet neuvolasta mun ultraläheteen ja kyselivät koska haluaisin tulla :) Nt-ultra on nyt sitten 3.8. eli tosi pian! Saankin heti töihin palattua alkaa käydä työajalla monessa paikassa, kun pitää käydä labrassa, ultrassa ja lääkärillä. Täytyy varmaan ultran jälkeen kertoa pomolle, ettei ihmettele mun private-kalenterimerkintöjä...

Ostin eilen H&M:n aletangosta pari väljempää paitaa ja mama-osastoltakin yhden. Ja lisäksi farkut, joita en kyllä ihan vielä anna itseni alkaa käyttää, vaikka ihanalta tuntuivatkin masun kohdalta kun sovittelin...

Mulla on edelleenkin välillä tosi epätodellinen olo, vaikka rinnat on kipeät ja masu pullottaakin. Kai siellä sitten joku asustelee. Pahaa oloa ei juuri enää ole eli aivan älyttömän vähällä taisin selvitä tälläkin kerralla. Muutama kerran olen säikähtänyt kun aivastaessa tuntuu repäisykipua alavatsassa. Onko muilla ollut? Pitäisi kai vaan enemmän keskittyä aivastamiseenkin.

Mini77 10+1
 
Nyt tarvin apua.. iski paniikki!

Mulla on 2007 vuoden tulot tosi huonot, 2008 ihan ok, 2009 alkuvuosi hyvät ja nyt kun maha alkaa kasvaa en pysty tekemään kaikkia töitä, eli ei tuu rahaakaan niin paljoa. Kun meillä saa "itse valita" kuinka paljon töitä tekee, mutta kun ei ole mahdollista tehdä niitä kaikkia mitä tarjotaan koska ne on niin fyysisiä.
Ja äitiysrahakausi alkaa jo vuonna 2009, eli mulla otetaan joko 2007 vuoden tulot tai viimeisen 6kk tulot huomioon, mutta kun viimeisen 6kk tulot on huonommat juuri raskaudesta johtuen.
VOI PRKL.. eli oon ihan jollain kiturahalla sen takia koska aloitan äippäloman viikon liian aikaisin mitä vuosi vaihtuu..
Onkohan mitään tehtävissä??
 
Mini: Ei, kun 2007 -> 2009, 2008->2010.. luen just näitä erityissääntöjä kelan sivuilta.
Käyn heti maanantaina selvittelemässä, koska oon ollut alkuvuoden "kokoaikaisena" 25-40h/vko, ja nyt jatkuu työt vain 20h/vko! Joten olis todella epäreilua jos kävis niin et otetaan nuo 2007 vuoden minitulot tai sitten viimeisen 6kk minitulot.. :/
 
Terve kaikille. täällä olis tulkas :) oon monesti lueskellu teidän viestejä ja nyt uskaltauduin tulla mukaan. :) LA: 23.2.2010. mutta se voi muuttua ekassa ultrassa joka on 3.8 eli 10+5. kyllä jännittää jo nyt..
Paskaus oireet on jäänyt onneks aika pieniks. kuvotusta on ollu, finnit on lisääntyny ja nyt maha on viikon aikana turvonnut todella paljon. kauhistelin peilistä ku katoin.. :LOL:

t. polttaja 9+3
 
Tervetuloa polttaja! Vähänkö nauratti nuo sun "paskaus" -oireet :LOL: 1 (kakkahuumori uppoaa).
Tiistaina päästään etsimään onko kohdussani varmasti elämää. Nyt vaan iski jo kamala vaunu-kuume! Tekisi mieli jo OSTAA. Joko Brion combit tai Firkonin F7 (vai oliko se H7?) Tuolta Hopeakaislan mainitsemasta Vaunulasta saa jälkimmäisiä edukkaasti. Tutuilla sellaiset ja käteville tuntuvat. KOKEMUKSIA???

Tehilla 9+5
 
Piiiitkän tauon jälkeen ilmoittaudun hengissä olevaksi. Jutut aika pitkälle lukematta

Tiitiäisellä lienee kaikki hyvin. Pari viikkoa sitten kuului neuvolassa sydänäänet ja reilun viikon päästä meen taas ultraan kattomaan pikkuista. Masu näkyy jo ja mammavaatteet käytössä...

Nyt taas menoksi..

Millie
 
Heipähei! Onpas täällä monella paino ongelmia... :( Mä suosittelisin teille kalorilaskuria netissä, se on toiminu mun miehellä tosi hyvin. Googlettamalla löytää sen varmasti.

Possunuha huolettaa muakin just tän raskauden ja meidän esikoisen takia... mutta minkäs sille sit voi jos/kun sen saa...täytyy vaan levätä ja ajoissa mennä lääkäriin tai sairaalaan ja toivoa parasta, eipä siihen sen kummemmin voi vaikuttaa. Oon yrittäny lohduttautua sillä että mun kampaaja kertoi sairastaneensa aasialaisen flunssan ollessaan 2kk ja hengissä hänkin selvis! :)

Mä oon tässä parin päivän ajan ollu aika surullinen...meillä on nyt todella pahasti sukset ristissä mun äitini kanssa, se on nyt sen jälkeen kun Alisa synty, haukkunu välillä mulle mun miestäni ja väittänyt että mun mies elää mun siivellä ja huijaa et maksaa muka laskuja enemmän kun todellisuudessa ja siten pimittää rahaa...Näin ei ole ja mä tiedän se varmasti.En tiedä mistä äitini ton on keksiny. Lisäks valehtelee että mun mies haukkuis mua mun äidille,mikä ei myöskään pidä paikkaansa...Äiti myös haukkuu meidän toista koiraa jatkuvasti ja nyt viimeks haukku kerralla Alisan,mun mieheni,mun koiran ja myös mut ja tämä kaikki lähti nyt siitä kun en ollu laittanu koiralle juoksuaika suojaa. Alisa on kuulemma epänormaali kun on niin vilkas ja uhmanen (ei istu nälissään paikallaan hiljaa, vaan kiukkuaa...) öh, kuinkahan moni 1v7kk istuu nätisti hiljaa paikallaan jos on nälkä??? Äiti käski myös mun kasvaa aikuiseks ja sekin nimenomaan niiden juoksu housujen takia! Äiti ei arvosta mua taikka mun miestä ja meidän lastenhoito taitoja ollenkaan. Mä olen kyllä niin loukkaantunut nyt, oon itkeny täällä jo monta päivää. Oon miettiny että en vastaa mihinkään sen puheluun/viestiin ainakaan kuukauteen,en kerro uudesta vauvasta enkä mitään muutakaan. Jos haukkuminen ei lopu niin katkasen välit kokonaan. Mä en jaksa sitä että mun perhettä haukutaan jatkuvasti. Anteeksianto tuntuu nyt aika mahdottomalta. Mitä te muut tekisitte?
 
Home sweet home!

Muailmalta palattu kotio :D Oltiin siis vajaa 3 viikkoa autoilemassa euroopassa..käytiin puolassa,saksassa,hollannissa,belgiassa ja tsekeissä eli aikas paljon tuli nähtyä. Vaikka matkustaminen on ihanaa niin kyllä se kotiin paluu on myöskin :) . Vielä ois viikon verran kesälomaakin jäljellä ja sitten työn ääreen taas ahertamaan |O

Nt-ultra ois maanantaina ja jännittää ihan hirmusesti..ensinnäkin,että onko tuolla masussa enään ketään(rv 8+4 löytyi syke ja kaikki,mutta..)ja jos masuasukki löytyy niin onko hällä kaikki hyvin :ashamed: . On se kumma kun esikoisen kanssa en pelännyt mitään..luottavaisin mielin menin aina ultraan ja lääkärille. Kai se tieto sitten lisää tuskaa?!

Nyt ÄLLÖTYS kysymys..missatkoon ken ei viitsi lukea :ashamed:
mutta onko kellään kokemusta peräpukamista? Vissiin aika yleisiä raskaana olevilla? Joko näin alkuvaiheessa voi tulla? Kun mulla tuli eilen ja tänään vessa käynnillä peräaukosta verta siis ihan kirkasta verta eikä vaan muutamaa viirua vaan enempi...netistä jo luin kaiken maailman syöpä mahdollisuudet sun muut ja paniikissa niitä nyt mietin :headwall:
Olen jostain kuullut,että istuma työtä tekeville niitä tulee helposti..voisiko tuo meidän lomareissu olla aiheuttanut niitä pukamia mulle,kun autossa tuli paaaaljon istuttua?
Maanantaina kun mulla se ultra niin kysäsen sieltä asiasta,mutta ois kiva kuulla jos muilla ollut samanmoista ja juuri pukamista johtuvaa.

Nyt täytyy mennä unten maille,mutta palajan lukemaan teidän muiden juttuja jahka
kerkiän :)

dejavuu & papu 12 POKS :heart:
 
Dejavuu, on kokemusta tosta sun ällötys-asiasta... Mulla on ollut esikoisen jälkeen eli jo yli neljä vuotta vaihtelevasti ongelmaa peräpukamista, aina jos on vatsa kovalla. Ja nyt raskausaikana ihan koko ajan eli ruuansulatus on hidasta, vatsa kovalla ja verta tulee joka kerta, välillä enempi ja väillä vähempi. Pitäisi kai hankkia jotain lääkettä/voidetta mutta en oo saanut aikaiseksi. Jotain mulla kaapissa onkin, mutta siinä on maapähkinäöljyä tai jotain ja sitä en allergikkona voi käyttää... Ja ihan varmasti istumisesta sulla tuo johtuu, liikunta ja ruokavalio luulis auttavan.

Ja lisää p-asiaa... Odotellaan tässä, että onko esikoisen eilinen paha ripuli laantunut, jotta päästäsiin katsomaan Tall Ship Racen viimeisiä tapahtumia ja lasten konserttia.

Sitten onkin kaks lomapäivää jäljellä ja ohjelmassa kampaaja ja kynsihuolto. On sitten kiva palata töihin vaikka vaatepulma onkin edessä

Mukavaa sunnuntaita kaikille! =)
 
polttaja teretulemast :wave: :LOL:

Seerumiseulasta ei osallistuttu,multa kätilö kysyi et meinaanko mennä et jos meen ni sit otetaa niskaturvotus,mut mä olin sitä mieltä et jos turvotus on hälyyttävä ni sit meen käymää siel ni mittas sen sit ja ku oli ok ni jätin seulat väliin

Devellyltä piti kysellä et mikä se emetofobia on?? :ashamed:

Täällä pitäs tänään keitellä viinimarjamehua kunhan sais ensin siivottua tuon keittiön siihen kuntoo et sekaan mahtuis,meillä vähän laitettua keittiötä uuteen uskoon :whistle:

piiuli ja toukka 13+3
 
Laitan nyt tännekin tämän häpeäpilkun. :ashamed:





Laitetaan nyt vähän masupäivitystä. En uskalla veikata, että mihin suuntaan tuo masu tästä vielä kasvaa. Paino ei ole noussut yhtään, joten turvotusta on kaikki tuo pömpötys. Melkein häpeän!

Seerumiseulasta oli kyselyä. Itse olen menossa, vaikka tiedänkin, että tieto lisää tuskaa ja helmpompi olisi olla, jos en kaikkea tietäisi. Kaksosraskaudessa ei otettu tuota verikoetta, joten tavallaan olin autuaan onnellinen, enkä osannut odottaa pahinta.

- mervi-elina ja pieni rv 9 + 5
 
Pikkuronsu: mulle annettiin neuvolassa paperinen lähete, joka piti sitten antaa labraan, kun menin sen seerumiseulanäytteen antamaan. Ilman sitä paperia ei kuulema olisi päässyt testiin.

Oma napa: maha senkun turpoaa, ensi viikko vielä lomaa ja sitten olisi töitä pari päivää ennen 12.viikon ultraa. Jos siellä on kaikki hyvin, uskallan töissä paljastaa asian. Siihen asti pitää pukeutua väljiin paitoihin. Kyllä hurjasti pelottaa, että onko siellä kaikki hyvin. Olokin on jo ihan hyvä, aamuisih hieman huippaa, mutta muuten ei ole oikeastaan mitään...
 
Kesälomareissulta kotiuduttu ja sen sanon ettei raskaanaa ollessa kannata yöpyä hotellissa. Kauheasti meni rahaa ruokailuun. Mulla oli jatkuvasti nälkä, mutta eihän hotellihuoneessa voinut tehdä muuta kuin leipäpaloja jotka alkoikin sit jo oksettaa kun koko ajomatkan oli niitä jo syönyt. Kun koko porukalla meni ravintolaan syömään niin lasku oli melkoinen....ja sit kun en meinannut jaksaa syödä koko annosta, mutta kuitenkin heti 1-2h:n päästä oli taas nälkä :/ Mies sanoi et muistaa ikuisesti tämän reissun kun ravintolaan meni rahaa enemmän kuin matkaan muuten :saint:
Mutta ihana matka, lapset nautti reissusta. Mutta kyllä Kotiin oli ihana tulla....sitä hotellin runsasta aamupalaa jäin vaan kaipaamaan :D

Pitää ajankanssa lueskella teidän kuulumisia....mulla olis sitten keskiviikkona se viikon 12 ultra...
Taas mahan koko paljasti mut eilen...tutavani näki ja aikansa vatsaani salassa vilkuillessa kysyi sit et oletko raskaana....ihmetteli et miten toi maha noin pullottaa mutta muuten ei näytä et olis lihonnut...

Nyt pelkäänkin et miten mulla työhousut tulee mahtumaan jalkaan pitkän poissaolon jälkeen....?!?

 
Tervetuloa polttaja ja ..hetkinen...no kaikki uudet..MITEN TÄMÄ MUISTI ON TÄLLÄINEN HAPERO??? :D :flower:

Pikkuronsu Meilläkin neuvolasta sai lähetteen joka piti toimittaa labraan kun meni antamaan näytteen. Tuloksen kuulenkin keskiviikkona kun on np-ultra :heart: Jännitän ja odotan malttamattomana. =) :heart: Mies lähtee mukaan, kun neuvolaan ei pääse työn takia. Näkeepähän isukkikin tulokkaan, edes kerran :xmas:

Pukama ongelmaa ei ole toistaiseksi ollut, mutta kärsin kovin runsaasta valkovuodosta :x :/

Painosta ollut puhetta, minulla painoindeksi oli 35,1 testin tehdessä, nyt se on 33,2. Paino on pudonnut useamman kilon. Neuvolan täti ei paasannut painosta, sanoi vain että 10kg olisi se max määrä mitä saisi nousta paino. Esikoisen odotusaikana tuli 18kg. :/

Ja oli puhetta siitä pyöreästä vauvamasusta. Itselläni oli edellisessä raskaudessa tuo "vararengas-viiva" vattassa, eli ei täydellisen pyöreään masua. Lapsi oli viikosta 30 eteenpäin perätilassa kasvot selkääni päin, voi johtua siitäkin. Ja toki siis tuosta ylimääräisestä rasvasta. :ashamed:

Saa nähdä millainen jätti vatta nyt tulee, paino on tosiaan pudonnut useamman kilon, mutta vatta on kuin rantapallo :whistle: Odotan kovasti että alkaisi liikkeet tuntumaan, se tekee asiasta jotenkin NIIIIIIN paljon todellisemman.

Mukavaa sunnuntaita arvon naiset!! =) :flower:

matami-mimmi ja sintti 11+5
 
nimbe ja matami-mimmi, kiitokset vastauksista!

Höh, miksen mä saanu lähetettä? Jotenkin aattelin, että laitti sähköisesti lähetteen sinne, mutta nyt en oo enää varma. Mulla on paperilla vaan veriryhmävasta-aineet ja sitten se mikälie kuppa ja hiv-seulonta. Ja jotain se laitto sähkösesti, mutta oliko se sitten vaan se kariesjuttu, niin nyt en olekaan varma. Pakko sitte varmaa herätä aikasin soittamaan terveydenhoitajalle. Ettei se vaan ois nyt lomalla, ikävä kyllä muistelen niin... Meneepä hankalaksi... Pöh! Pystyyköhän joku sijainen tai toinen terkka tarkastaa, onko mulla lähetettä sinne? Noh, pakko soittaa ja kysyä.
 

Yhteistyössä