*Helmikuun hurmaajat heinäkuussa*

täälä kesäloma lusittu, ja huomenna paluu arkeen :eek: juuri tultiin 6 päivän reissulta pohjoisesta miehen sukulaisista. Rautatabletteja saa syödä päivittäin, ettei kamalasti väsytä, hemppa oli laskenu neuvolassa 112..
Mutta kiva kesäloma oli B)
Nanna 8+5 :heart:
 
Meillä lyhyt mustikkareissu takana,tuloksena ehkä puol litraa mustikoita ja kolme ampiaisen pistoa :kieh: siitä syystä vähä kiire lähtö tulikin,mies sai kaks ja kuopus yhen,olivat koiran kans kävelyl ja astuneet ampparipesään :( onneks selvittii pelkällä säikähdyksellä :)

Nyt ei jaksa tälle päivälle muuta,jospa huomenna ois parempi päivä ;)

piiuli ja toukka 12+3
 
Kertokaas te joilla on ultra just ollut tai just tulossa että kuinka paljon maha on kasvanut?
Mulla on ihan epätodellinen olo, kun hyvin valituilla vaatteilla, kukaan ei tajua mahasta mitään ja kuitenkin pitäisi mennä ultraan jossa katsotaan onko vauvalla kaikki hyvin.. millä vauvalla ja missä se on, kun maha on suht normi kokoinen :LOL:

Muuten on pahin pahaolo lähtenyt, joskus maha tyhjänä ennen kun alkaa syömään, niin hiukan tekee pahaa, mut menee ohi kun syö..
Ja rinnat kolottaa aamuisin kun herää, se on sellaista jännää pistelyä, ns. pakotusta.
Muuten olo suht normi, nyt on jotenkin hormonit jylännyt tunnepuolella, herkistyy huomattavasti helpommin mitä ennen, eikä edes ollut näin voimakasta ihan alkuviikkoina.
Ja hermot on lyhyet ja napsahtaa suht pienestä poikki.

Jotain muutosta edes vaik tuntuu niin utopistiseltä et kohta täytyis kertoa ihmisille.. (jos kaikki siis ultrassa hyvin)..

11+2 ja 3yötä ultraan :)
 
Terveiset mökiltä =) Olipa mukava tulla taas kotiin.Viikko vierähti veneillessä ja puuhommissa.
Kaikki on ennallaan paitsi kummalliset unet vaivaa öisin on todella vaikea nukkua :/
Ensimmäistä ultraa odotellessa 12.8 pitäisi ennättää käväistä Päksissä verikokeissa.
Onko kukaan sienienystävä löytänyt kanttarellejä?
 
Zuh
Tervehdys taas viikonlopun jäljiltä!

Päivittelen uusia listoille, tervetuloa vain! Ja Hopeakaislan on erittäin korrektia jäädä tänne, onhan noilla muillakin tammikuun puolella la. Kuten myös allekirjoittaneella.

Mansikoista: Näitä on kyllä tullut syötyä. Aivan ihan raikkaita sekoituksia tehty, viikonloppuna syötiin mansikoita, vesimelonia & vaniljajäätelöä, mmmm.. Ja eilen vetäisin lounaaksi mansikoita ja banaania, erinomainen yhdistelmä myös tämä!

Sero: Mun vatsa on vähän sen kokoinen kun tykkää. Joskus aamuisin miltei normaali ja joskus taas ihan pallo :D Mutta kun valkkaa vähän mitä laittaa päälle niin ei kukaan huomaa mitään. Eli ei huolta, toisilla maha näkyy vasta tosi myöhään (eli on edessä paljon vähemmän aikaa, kheh!)

Viikonloppuna menin ja tein suursiivouksen, kellarista yläkertaan, kesto 6 tuntia ja rapiat päälle. Mulla alaselkä aina vihottelee tuollaisen urakan jälkeen kun noukkii tavaraa lattioilta jne. Eilen illalla oli sitten melkoisen kipeä (lukekaa; en meinaa päästä kävelemään) ja yöllä tuli ihan kummallinen ahdistuskohtaus, tuntui että selkälihakset painaa pallean kasaan ja ei saanu kunnolla henkeä, niin kovasti koski. Ja arvaatte varmaan että tästä huolimatta istun TÖISSÄ! Mies oli kyllä vähän eri mieltä töihin lähdöstä, mutta.. Kyllä tässä taas selvitään, mutta mitenköhän kipeäksi menee kun aikaa kuluu ja maha kasvaa..

Painosta: Itselläni ei ole raskauksia takana, mutta tavoitteena selvitä mahdollisimman vähällä painonnousulla. Vielä ainakin sujuu ihan hyvin, paino on tippunut 4 kiloa :p

Zuh & Naatti 12+3?
 
Tänään muistin jopa käydä vaa'alla, 400g oli paino noussut reilussa viikossa. Vaikkei sen vielä tarvis ilmeisesti ainakaan raskauden takia nousta, mutta liikunta, liikunta.. sitä on liian vähän näin kesällä :/
Salilla tarvis käydä vielä 6kertaa ennen kun maha on tiellä, mutta tällä vauhdilla on aika hiljaista mun käyminen. Nytkin voisi lähteä, olisi ihan hyvää aikaa.. mutta kun ja niin ja näin, selityksiä löytyy miksi ei voisi mennä ;)
Täytyy varmaan ottaa pieni kina miehen kanssa niin saa sopivasti adrenaliinia kehoon nii jo puntti nousee :D

2yötä olis vielä ultraan, sitten saa tietää missä mennään.. en oikein tiedä millä mielellä sitä odotan, mutta kaikella on tarkoitus, joten siellä käy niinkun on tarkoitettu.
Itseäni kiusaten, olen ostanut jo äippävaatteita, katselen vaunuja ja tutustun varovaisesti hiukan kestovaippoihin..

Täytyy yrittää saada nyt pari päivää kulumaan jotenkin päin nopeasti mieluiten :D

eli 11+3 ja 2yötä ultraan
 
Tiedättekös että minulla tulee aina yht' äkkiä ihmeen levoton olo. eka kerran koin tämän kun makasin sairaalassa tiputuksessa, antoivat sitten sitä pahoinvointilääkettä niin kohta olin tosi levoton. En tiennyt mitä olis pitänyt tehdä, teki mieli lähteä siitä sängystä pois, mutta väsytti niin etten jaksanut. silloin päätin etten yöksi jää vaan haluan kotiin. Myös kotona on välillä näitä levottomuus "kohtauksia" tullut, etten tiedä miten päin olisin. Jotenkin olen alkanut pelätä että vauvalla ei ole kaikki hyvin? Jotain on tapahtunut tai vauva ei ole terve? Reilu viikko vielä ultraan.
Raskaus oireita ei oikein ole muuta kuin aamulla liman oksentaminen jonka jälkeen voi syödä normaalisti ja illalla myöhään iltapala tulee ulos ja taas sitten voi syödä.

Kuulin tuttavasta joka oli ollut raskaana viikolla 17 ja oli mennyt ultraan jossa todettu että vauva oli kuollut viikolla 15. Hän sitten synnytti vauvan ja nyt tutkivat mistä tuo johtuu. Arvatenkin ei helpota minun olotilaani ollenkaan. Miksi ihmeessä näitä tapahtuu? Miksi naisia näin kiusatan näin? Niin no elämäähän tää vain on ja elämässä sattuu niin iloisia kuin ikäviä asioita. Tosi herkällä päällä olen, itkettää kaikki mitä tv:stä vain katsoo. Sitä kätilö ohjelmaa en voi katsoa ollenkaan, yhdessä jaksossa sattui ikäviä niin itkin koko illan.
Samalla muistui mieleen omat ikuiset sanat synnärillä jotka olen sanonut eka synnytyksestä lähtien: " en halua tänne enää ikinä!" ja viimeisimmässä varsinkin " etten halua enää ikinä tulla ponnistamaan, niin kauheaa tää on"
Mihis tässä nyt sit koko ajan tähdätään? Jos kaikki menee hyvin niin rouva hyvä tää tulee päättymään taas sinne synnärille :D
Ehkä pitää käydä taas synnytyspelko polilla juttelemassa, viimeksikin kävin ja tehtiin ihana suunnitelma joka kyllä toteutui, mutta lopputulos ei ihan minua miellyttänyt. Joten nyt suunnitelma uusiksi. No nää nyt on turhan aikaisia mietteitä, vaan tuli mieleen tosta ohjelmasta ja unissani olen jo ollut synnyttämässä. Ihan ihme unia tulee nähtyä nykyään...

piipiäinen vuodattaa täällä taas :D 10+5
 
Tänään olisi vihdoin neuvolakin,toivottavasti yrittäisivät kuunnella sydänääniä.

Tässä on nyt kärsitty melkein viikon flunssasta ja tietenkin sitä on takaraivossa mielessä voisko se olla nyt se sikainfluenssa,mietinkin sitä että jos on niin tekeekö ne asian eteen mitään kun on raskaana tai voiko ees tehä,ajattelin nyt neuvolassa tänään kumminkin asiasta mainita ja kysyä missä tapauksessa ne ottaa viljelyt vaiko mitkä lie onko tavallista flunssaa vaiko sikaa.

Sitä myös olen miettinyt että mikä määrä on ns.normaalia kohdunkasvukipujen suhteen,edellisissä raskauksissa ei ole tälläistä ollut kun yksi päivä tuli varmaan 30 kertaa aika kivuliaita nipistyksiä aina kun nousi ylös tai teki jotain,mutta saattoihan toikin jotenkin liittyä flunssaan että tuli helpommin noita ja oli herkempi..

jontsulii 9+3
 
Petitelle edelleen jaksamista! :hug: Ja kaikille muillekin joilla murheita. :hug:

Tervetuloa uudet ja onnea odotukseen! :heart: :wave:

Hopeakaisla: Hieno juttu että sait apua ilkiään vaivaan! Taidan minäkin käydä samaa tavaraa hakemassa.

Viikonlopun olin poissa ja tosi paljon olette taas kirjoitelleet, tosi kiva lukea!
(.) Muuten olo pysynyt suht samana, eli pahoinvointi suht lievää, väsymystä ja paineet sahaa ylös alas ja aiheuttaa jos jonkinlaista oiretta, mutta nyt on alkunut sitten yöllä pissittämään useamman kerran ja rintoja kivistää. Myös alavatsa on oudon tuntuinen, kiristää ja välillä vihloo enemmänkin. Keskiviikkona olis se eka neuvola sitten. =)

Sienistä: kantterelleja löytyy kyllä ja hyvän kokoisiakin. Kosteista paikoista kannattaa niitä metsästää. :D Myös haperoita ollut mutta madonsyömiä. :x

Mukavaa uutta viikkoa kaikille!
Alina ja 8+2
 
Sero täällä myös tuo aurinko tarttunut hyvin ja sen seurauksena nyt hyvin punainen iho. :headwall:
Mahan kasvusta oli puhetta. Mulla vaihtelee myös aika paljon tuo turvotuksen määrä. Välillä oikein kunnon maha ja tuntuu ettei pysty piilottamaan ja välillä lähes normaali (mitä nyt mahamakkaroita) :) Viikonloppuna pistin jo kerran tiukan kesäpaidan päälle, kun lähdettiin ulos ja totesin, että näkykööt maha en jaksa aina pukeutua kaapuun. Pian tulin kyllä kotiin ja heitin peittävämpää paitaa päälle :LOL:

Huomenna ultra ja tunteet aika sekavat. Olotilat on rauhoittuneen niin, etten lähes koko viikonloppuna "muistanut" raskautta. Rintoja jomottelee aamuisin, mutta muuten ihan normaali olo vaikken ole ollut tarkkana syömistenkään kanssa. Onneksi huomenna näkee missä mennään. Voi tulla aika uneton yö. Meitähän taitaa olla usempi menossa huomenna ultraan.

HelmiHaave 11+2 (12+3) ja ultra huomenna
 
Zuh
Onnea kaikille ultraan menijöille! Muistakaa että nuo huonot uutiset on niitä poikkeuksia, suurimmalla osalla on varmasti asiat varsin hyvin!

Piipiäinen: Mulla oli joskus vuosia sitten sellaisia ahdistuskohtauksia etten meinannut pysyä millään paikallaan ja mua ei todellakaan saanut kukaan koskettaa. Yleensä tulivat illalla kun yritti rauhoittua nukkumaan / oli jo kerran nukahtanut ja havahtui. Mutta ultrassa tuo selviää, yritä rauhoittua niin pikkuisellakin on parempi olla :)

Vaatevalinnoista: Tänään vetäisin mammahousut ja mammatpaidan (eli normaalia pidemmän paidan) päälle. Jos vastaantulijat ajattelee että onpa isomahainen nainen niin sittenpä ajattelevat :p Onhan tuo maha vähän pöllöllään, tosin näyttää vielä enemmän siltä että on makkara ja olut maistuneet alkukesän mittaan :LOL: En muutenkaan koskaan jaksa välittää muitten mielipiteistä, saati sitten nyt kun nää vaatteet on NIIIIIIN hyvät päällä, ei purista, ei kiristä, ei aiheuta närästystä. Jesh!

Zuh & Naatti 12+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Petite:
Voi ei petite :hug: :hug: :hug: Olette saaneet vastauksia? Vai tuliko keskenmeno?

Tulokset tuli ja huonolta näyttää, seerumitulos 1:5 . Olo on ku rekan alle jääneellä,vaikka yritin tähän varautua. Lapsivesipunktio tulossa 6.8. ja siitä sitten taas 2-3 viikkoa tulosten odottelua. Mä en voi uskoa tätä vieläkään!
 
Te ketkä olette käyneet verikokeissa noin viikolla 10 eli siinä sikiöseulontatutkimuksissa....kuinka nopeasti tulee vastaus? Tuleeko vastaus jos kaikki on? en yhtään muista...mulle oli tänään yritetty soittaa sairaalasta vaan en ollut kuullut...yritin soittaa takas vaan en saanut ketään vastaamaan.....pelkään jos verikokeissa ollut jotain....kävin kokeissa viime viikolla
 
Kuulumisia äitiyspolilta! :attn: :wave: Pikkuinen oli edelleen sielä vatsassa. Sydän löi hienosti ja mitat vastasivat viikkoa 9 + 0 ja tänään on oikeasti viikko 8 + 6. Oma paino ei onneksi ollut nousut, jota pelkäsin, kun olin tuossa täysin liikkumatta tuon pari viikkoa.

Tuosta vatsasta oli asiaa. Kaksoisraskaudessa odotin ihan loppuun asti, että missä se vauvamasu viipyy. Kyllähän tuo paino nousi ja jotain tuli tuohon vatsanseudulle, mutta jotenkin vaan en mieltänyt, että tuo on nyt se vauvamasu. :LOL: :ashamed: Nythän tämä vatsa on sellainen pallo, että huh, huh! :ashamed: Tasainen turvotus koko vatsalla!
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipiäinen:
Te ketkä olette käyneet verikokeissa noin viikolla 10 eli siinä sikiöseulontatutkimuksissa....kuinka nopeasti tulee vastaus? Tuleeko vastaus jos kaikki on? en yhtään muista...mulle oli tänään yritetty soittaa sairaalasta vaan en ollut kuullut...yritin soittaa takas vaan en saanut ketään vastaamaan.....pelkään jos verikokeissa ollut jotain....kävin kokeissa viime viikolla
Vastaus täällä Lahdessa tulee kahdessa päivässä.Soittavat jos on jotakin hälyyttävää näin sanoi terkkari
 
:'( petite :'(
Täällä tasan viikko ultraan....ja se aika ei kulu millään.... |O
Itse olin veriseulassa viikko sitten, mutta kukaan ei sanonut mitään, miten toimitaan ..soittaako kukaan ja milloin soittaa, kerrotaanko tuloksia missä tai ylipäänsä mitään. Ajattelin kysäistä sitten ultrassa josko siellä lukisi ne tiedot, kun äpolille veret kuiteskin lähti.

Tein muuten eilen sormustestin ja tyttöä pyöritti...

helmis ja kirsikka 11+5
 

Yhteistyössä