*Helmikuun hurmaajat heinäkuussa*

Äiskä-75, minulla ainakin on ollut tuollaisia tuntemuksia. Ennen tuota minun odottamatonta sairaalareissua olin ihan varma, ettei tuolla vatsassa mitään ole. Sitten siinä matkalla sairaalaan olin jo täysin varma, ettei se pikkuinen ainakaan ole oikeassa paikassa. Mutta sieltä se pieni ihme vaan löytyi. :heart:

:x Täällä ainakin on hajuaisti kovilla. Tupakka on yksi pahimmista hajuista ja pistää yökkimään. Myös ruuasta maistan ihan omituisia juttuja; jauhelihassa maistan maksan, jne...
 
Reissusta palattu ja olipa huima kokemus.

Käytiin vähän kulttuuripaikoissa ensin lauantaina, aika aktiivinen päivä ja oli pakko ostaa salmiakkia taskuun, vaikka sitä ei saisi syödä. Mut ennemmin syön sitä kun pyörryn..
Hotelli oli kiva, käytiin illalla syömässä hyvin (!!) ja sitten otin elämäni ensimmäisen alkoholittoman drinkin, olikin hyvää.
Yön pyörin sängyssä kun oli kuuma ja kylmä ja vessahätä vuorotellen, mut suht hyvin ne väliajat nukuin :)
Aamupalakin maistui ihan kiitettävästi ;)

Lopullinen jymy-ylläri olikin sitten autolla, autoon oli murtauduttu yöllä, viety KAIKKI mahdollinen, siis oikeasti.. sukat ja huulikiilto oli ainoa mitä oli jätetty.
Koirien remmit, miehen kengät, suklaapatukka syöty (roskat autossa), vissypullo viety, lasten H&M:n aurinkolasit, koirakärryn käyttöohje :D siis ihan älyttömiä tavaroita, tietysti navigaattori, mankka ja aurinkolasit myös, mut kyllä oli sikailtu. Jos viitsii suklaapatukan syödä siinä työtouhussa :D
Lisäksi aika paljon ihan puhdasta ilkivaltaa, väännelty niskanojat solmuun, vedetty ihan kummallisia piuhoja kojelaudasta ulos jne.
Mut onni onnettomuudessa, oltiin kaksin.. ei ollut miehen lapsia eikä tätä masussa olevaa, olis ollut kamala laittaa sinne lasinsirujen sekaan lasta.


Onko kukaan huomannut että pienikin rasitus saa puuskuttamaan niin että tuntuu ettei pysty hengittämään tarpeeksi ilmaa kun hengästyy?
Mä oon kotonakin jo huomannut että hengityksen tasaantuminen ja hengittäminen on jotenkin raskaampaa?
Joskus ihan perustilanteissa, esim. kun kiipee portaita ylöspäin, hengästyy hiukan ja hengitys ei meinaa tasaantua vaan tarvii happea pidempään kun normaalisti.. sekavasti selitetty.

Ai niin, mullakin oli ekaa kertaa äippähousut jalassa, käytiin syömässä hyvin niin oli pakko laittaa ettei mee ruokailu pilalle kun housut kiristää ;)

Täällä muistaakseni 10+2 ja eka ultra 22.7
 
Uusi odottaja ilmoittautuu mukaan!

Esikoista odotan ja laskettuaika on neuvolatädin mukaan 11.2. Täytän itse 26 v. 14.2., joten olisi jännä jos osuisi samalle päivälle. Siis jos ja kun toivottavasti niin pitkälle päästään. Ja paikkana olisi Kätilöopisto.

On ollut jotenkin helpottavaa ja valistavaa lukea teidän kirjoituksia. Itse olen kaikesta aivan pihalla, raskauskin kun tuli hieman puun takaa, nimittäin yllätystuliaisena avomieheni kanssa tehdyltä Italian reissulta....

Kävin jo ensimmäistä kertaa neuvollassa 18.6., jolloin mitään ei vielä kuulunut, mutta lääkäri tarkisti ja näki siellä oikeassa paikassa jotain ihanaa. Virallinen ensimmäinen sydänäänten kuuntelu on edessä 17.7. ja np-tutkimus siitä viikon päästä 24.7. Jännittää ihan kamalasti, kun sitä vain toivoo että kaikki olisi hyvin.

Tulevan lapsen terveyden ja kasvamisen lisäksi taloudellinen tilanne ei ole mikään maailman paras, olen lomautettuna kolme päivää viikossa ties kuinka kauan ajan vielä ja asumme yksiössä kahden koiran kanssa. Pankista ei heru lainaa asuntoa varten, mutta onneksi mies on ainakin vielä töissä ja yritetään saada asiat jotenkin edes selvitettyä.

Onko kellään muuten kokemusta työpaikan vaihtamisesta raskausaikana? Olisi ihanaa olla töissä jossain, mistä saisi varman tulon ja aina tiettynä päivänä kuukaudessa edes hetken ennen äippälomaa. Mutta masu on jo nyt sen verran isona, että tarkempi työhaastattelija kyllä huomaa missä mennään. :|

Ja rv pitäisi olla 9+3
 
sero oliko teillä ilkivaltavakuutusta? Oliko auto hotellin parkissa? Olisiko siellä valvontakameraa? Inhottava juttu. Mutta muuten loma reissunne kuulosti kivalta.

Täälläkin hengästyttää pienetkin liikkumiset. Olen ajatellut sen johtuvan kun liikun nykyisin tämän olotilan takia niin vähän. En jaksa lenkkeillä ollenkaan.

Salmiakista olen saanut jonkinlaisen avun. Käsilaukussani pidänkin kokoajan ärrältä ostamia salmiakkitikkareita ja tänään ostin drakulapussin :p :p :p

omenaruusu Voi miten ikävää :'( :'( :'( Paljon jaksamisia!!!!!!!Tosi pahalta tuntuu lukea näitä uutisia. :hug: :hug: :hug:

Uusille tervetuloa!
 
Zuh
Listaa päivitetty, :hug: niitä tarvitseville ja uusille tervetuloa!

Omaa napaa ihan aluksi: Mulla koski eilen melko kovaa jonnekin kohdunkaulan tienoille. Kävellessä jokaisella askeleella vihlaisi. Uskon ja uskottelen itselleni että se on normaalia, mutta missä sen normaalin raja menee, missä vaiheessa pitäisi mennä käymään ammattilaisen pakeilla? Ei vuotoja tai muuta, vain vatsakipua joka piti naisen tehokkaasti sohvalla :) Lauantaina tosin raappasin ja maalasin taloa, joka ottaa tosi kovasti vatsalihaksiin, johtuisiko siitä? Muuten olo mainio, en ole oksentanut mainittavasti pitkälti yli viikkoon ja jaksan jo tehdäkin jotain, JEE!

Painosta: Itselläni painoa on myö liikaa, BMI huitelee lähempänä 30. Ja vaikka kuinka on painoa niin kyllä mulla ainakin jo maha näkyy, ihan järkyttävä pallo kun ylhäältä päin katselee..

Sienet ja marjat: Sienet ei ole ylintä herkkua, tosin kiva niitä on poimia. Vielä kun tunnistaisi mitä niistä saa syödä :p Sienikermakastike kyllä on herkkua.
Joko MUSTIKAT on kypsiä?!? Pitänee siis kohta suunnitella mökkireissua mustikanpoimuun. Sinne menen vaikka kontaten!

Kuumuus: On mullakin Piipiäinen aika lämmin koko ajan, normaalisti olen tosi kova vilukissa.

Miehet neuvolassa: Minulla ainakin mies oli ekassa neuvolassa ja tulee keskiviikkona ultraan. Myös ensimmäiseen neuvolalääkäriin ajattelin ottaa mukaan, tapaa sitten lääkärin ja vakituisen neuvolatätinkin.

Nimien valintaa: Sama vika kuin Kengulla ja Ruulla, mies on vaikea nimien suhteen! Itselläni olisi vaikka mitä ihania nimiä niin mies on juminut yhteen ainoaan. Taitaa kyllä loppujenlopuksi jäädä vähän omaksi valinnaksi, vaikka eihän sitä tiedä miten asiasta innostuu kun pidemmälle päästään. Nyt mielessä on lähinnä vessaremontti...

Sero: Olipas hurja lomareissu, ehkäpä teidän tavarat on menneet suureen tarpeeseen kun kaikki on napattu ;) Täällä myös hengästytään työn teossa, omalle luonteelle ei vaan sovi niin yhtään katsoa vierestä kun mies tekee hommia. Mutta välillä on pakko, pitkin hampain. Nauroinkin lauantaina että tässä vaiheessakohan ne naiset laiskistuu, kun 9kk saa hyvällä syyllä olla tekemättä mitään raskasta niin tottuu passuuttamaan ukkoa. Eikä sillä, helppoahan tämä on, mutta kaikinpuolin epämiellyttävää mun luonteelle.

Töitä, töitä ja töitä, yöllä näin niin sekoja unia että olo on kuin ei ois nukkunu olleskaan. Ollappa tässä sitten vastaanottavainen ja energinen ihminen, huoooooh!

Zuh & Naatti 11+3
 
Huomenta kaikille! :flower:

(.)Kukahan lähtettäisi ylimääräistä energiaa siivousta varten? Huusholli on sen näköinen et hyvää päivää... :kieh:
Kauheeta tää päänsärky, ihan jatkuvaa. Panadolia menee kiitettävät määrät, pitää soitella tänään neuvolaan vähän apuja. :( Jos sais ottaa ibuprofeenia, niin ei tarvis kärsiä niin kauaa ja monta päivää peräkkkäin. Kaikkia muita kipuja jaksaa kuunnella mutta ei päänsärkyä, on kai hiukan migreenityyppistä.

Painosta. BMI tais olla 25. Pituutta 165cm. Joten yritetään saada mahd. vähän raskauskiloja, 20kg niitä on kyllä tullu aikasemmissa mut aika hyvn sit loppupeleissä lähtenytkin.

Nyt tää lähtee siivoomaan!!! :wave:

 
omenaruusu :'( :hug: .

Tervetuloa uusille minunkin puolestani, onnea matkaan! :wave: :heart:

Alhaisesta verenpaineesta oli aiemmin puhetta, mullakin oli eilen paineet tippuneet 92/47 ja olo oli tosi huono. Kyllä ne sitten kipusivat illan aikana vähän ylemmäs mutta edelleen ovat alamaissa. Ei mulla koskaan paineet kovin korkeat ole olleet mutta eivät matalatkaan. Mies yritti kysellä että mitäs pitäs tehdä ja pitääkö huolestua mutta sanoin ettei tässä varmaan tarvii huolestua väliaikaisesta pudotuksesta, vai? Vinkkejä voisin ottaa muuten vastaan että miten sitten hoidatte sitä huonoa oloa joka johtuu alhaisesta paineesta? Eilen napostelin suolaista syötävää ensiavuksi.

Mustikoita tosiaan näytti olevan jo yllättävän paljon kypsinä. Lapset innokkaina niitä keräsivät. Sieniä en vielä käynyt etsimässä.

Oma olo on vaihteleva. Ei kovin pahaa pahoinvointia mutta kohtalaisen huono olo kuitenkin on ajoittain. |O

Salmiakista, salmiakki on mun himoni, raskaana ja ei-raskaana. Ensimmäisen kohdalla kysyin neuvolasta että kuin paljon sitä saa syödä niin minusta se oli ihan sellainen määrä joka kyllä tyydyttää salmiakin himon. Taisi olla niin että jos verenpaine nousee niin sitten pitää vähentää. Mulla on turkinpippureita käsilaukussa ja välillä olen semmoisen imeskellyt kun paha olo iskee eikä mikään muu maistu. =)

Hajuista , mua ällöttää monet hajut. Hiuslakka, miehen dödö, kalja, jääkaappi, tunkkainen ilma ym.ym.

Tulipahan tekstiä... Mukavaa uutta viikkoa kaikille. Sateiselta vaikuttaa. =)
 
piipiäinen: On ilkivaltavakuutus ja eilen nettiä selailin niin kotivakuutuksesta pitäisi hakea sitten kaikki "kummalliset" tavarat :D
Eli kengät, hajuvedet, monitoimityökalut, sellaiset mitkä ei kuulu auton vakiovarusteisiin.
Mut suurin lasku tulee auton korjauksesta, oli hanskalokero väännetty auki, niskanoja väännetty rikki, apukuskin penkissä oli viiltoja, oli siis isketty 3reikää penkkiin. Takasivulasi ja vielä tietysti siivouksessa on hommaa..
Mut eipä mua yleensä tälläiset asiat saa panikoimaan, lähinnä vaan "kasvattaa" luonnetta ja sisua kun niitä joutuu hoitamaan :D

BMI mulla taisi olla jotain 22 ehkäpä.. mut painoa on sen alimman painon jälkeen, minkä tiesin painaneeni joskus huhtikussa, tullut 2,5kg, mut nyt ei ole neuvolan jälkeen joka oli noin 3viikkoa sitten, tullut yhtään lisää.
Mulla on tavoite itselläni että paino ei viimeisilläänkään ala 8:lla.

Hajut ja kuvitellut hajut tekee pahaa.. esim. mies söi ravintolassa jotain pihviä mihin kuului pätkä jotain makkaraa, ei voinut katsoa sitä kun kuvittelin miltä se haisee ja maistuu.
Eli vielä sellaista itsensä kiusaamista välillä ilmassa!

Ja nyt soittelemaan vakuutusyhtiöihin.. huh huh!

10+3
 
Zuh täällä myös viikonloppuna aika kovia kipuja vatsassa. Täällä kivut olivat lähinnä repäisyjä ja viiltoja ja tulivat aika kovina. Kova kiirus tuli kotiin sohvalle makaamaan, kun alkoivat liikkuessa pahentumaan. Takana oli kyllä aika rankka päivä, joten voi tuo rasitus sen kyllä aiheuttaa. Kuitenkin pelästyttää aina kovasti ja nyt tosi epäilevä olo, että onko pikkuisella kaikki kunnossa. Sunnuntaina vaikka olin aika pitkään syömättä ja koko päivän suht huonolla ravinnolla, ei alkanut edes heikottamaan, joten arvatkaa vaan olenko vähän paniikissa.

HelmiHaave 10+2 (11+3)
 
äityli: :flower: Hienoa :heart:
Näitä positiivisia uutisia tähän pinoon jo kaipailinkin.
Mulla olisi vielä viikko ja 2päivää odotettavana että pääsen tuonne ultraan myöskin.
Eiköhän se nopsaan mene.. paitsi viimeinen päivä ;)

Huomasin myös reissussa, kun paljon tuli liikuttua ja elettyä aktiivista elämää, että nivuset oli jotekin aremmat ja hiukan kipeät. Ilmeisesti siis ei ole masuasukki tottunut niin aktiiviseen elämään :D
 
Sero voi jestas sentään mitä ilkivaltaa. :( Onpa tympeetä, ettei oltu edes tyydytty siihen irtaimistoon, mikä autosta lähti, vaan vieläpä viilletty penkkejä ja tehty muuta yhtä typerää. Pistää vihaksi. Onneksi on vakuutukset kunnossa, mutta onhan tuollaisessa aina hommaa ja säätämistä, että saa auton taas kuntoon.

Mulla oli äsken eka neuvola.

Hb 122
RR 104/67
Paino noussut siitä mitä oli ennen raskautta 2,4 kg

Laskettuaika aikaistui päivällä näin alustavasti, eli nyt viikko 9+4 neuvolan mukaan menossa. Taisi monella muullakin olla neuvolan laskurit päivää edellä muita laskureita? Ultra-aika on vasta 31.7, eli vielä on 2,5 viikkoa odotteluaikaa... Neuvolalääkäriajan sain elokuun puoleen väliin ja silloin kuunnellaan sitten sydänääniä. :heart: Mies oli tänään mukana ja otan mukaan myös ultraan ja ekalle lääkärikäynnille.

Viime yö oli ihan kammottava. Sitä aamulla alkanutta pahoinvointia jatkui vielä nukkumaan mennessäkin niin, että mies kantoi varmuuden vuoksi ämpärin sängyn viereen. Ei tullut enää ylös mitään aamun jälkeen, mutta oli niin kuvottava olo, että pystyi vain olla paikallaan ja toivoa, että uni tulee pian.

Tänään on voinnilta jo parempi päivä. Illalla meenkin kivaan ja rentouttavaan jumppaan. :)
 
jadel84: meidän pienen laskettu on kanssa juuri mun syntymäpäivänä :heart: sanoinkin miehelle, kun ei niin oltu vielä suunniteltu tätä, että tämä laskettu päivä on enne :)

muuten järkky olo vaivaa. hain primperan lääkkeet varuulta että jaksaa tuo tenavan kanssa kotona. en oo vielä koittanut, sinnittelen ja vasta ku on ihan pakko niin otan. olikos muilla sitä lääkettä? miten on toiminut? mikä teillä on annostus?

athena ja rv 8 ja jotain
 
Moi, kaikille, mut vois lisätä listaan..
la 22.02.2009
Pmmj...29...............tays...................toinen
Olot on ollu mahtavan huonot, kokoajan (yötäpäivää) Nyt tuntuu et alkaa elämä viimein voittaan, :D ...jaahas, ja mun siukkukin on sit listautunu tänne, moi vaan :heart:
 
Moi kaikille,

tulin pikaisesti päivittämään oman tilanteen..
Mullahan ollut ruskeaa vuotoa jo pari viikkoa ja kun edellinen raskaus meni kesken ja siinäkin oli ruskeaa vuotoa, niin aika heikot oli odotukset.

No, tänään kävin ultrassa ( oli jo kolmas..ekassa ei näkynyt mitään, toisessa vaan sikiökaiku ) ja nythän siellä oli sitten kunnon ylläri eli kaksi sykettä!!
Viikot on jotain 7+ mutta sekin selviää sitten ensi viikolla seuraavassa ultrassa kun tarkistetaan et onko kaverit omissa "pusseissaan" vai yhteisessä.
Se kun jäi vielä hiukan epäselväksi..

Olo on kevyestikin sanottuna aika "pihalla" näiden uutisten jälkeen..
mut tietenkin siis positiivisesti:)
 
Zuh
Päivittelen uusia listaan, tervetuloa!

Halinallellehan tupsahti hyviä uutisia ihan roppakaupalla! Tiedä vaikka on ollut kolmoset ja yksi ei pysynyt kyydissä :p

Ikuisuus: Mulla on ollut ämpärit sängyn ja sohvan vieressä jo 6 viikkoa. Jossain vaiheessa ei vaan jaksanu juosta aina pöntölle kun alkoi yököttämään, juoksentelu vaan pahensi oloa entisestään. Nyt en ole pariin viikkoon tarvinnut, jokohan noista uskaltaisi luopua?

Athena: Minulle myös määrätty Primperan lääkettä, osin pahoinvointiin ja närästykseen. En ole vielä hakenut, kun pahoinvointikin loppui. Annostus oli 2 krt/pvä.

Zuh & Naatti 11+3 (ylihuomenna ultra, jipii!!)
 
neuvolakuulumisia:
ihan perusjuttuja kyseltiin...jonku videon sai mukaan, verenpaineet ok, hemppa oli vähän laskenut, oli 112 mut ei mulla luonnostaankaan oo kun 120, rautaa pitää nyt syödä.
Selvis että meidän kunta tarjoaakin niskaturvotusultran, joka on keskussairaalassa 12.8, siihen on ikuisuus! Huomenna lähdetään 6 päivän reissulle miehen sukulaisiin pohjoiseen(vielä tää viikko kesälomaa), että en pysty kirjotteleen vähään aikaan, mutta palailen taas :D
Nanna 7+6 :heart:
 

Yhteistyössä