Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
Helmikuun hippuset 2012 **lokakuussa**
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="Eveny, post: 24869453, member: 57432"]</p><p>Nonii. Piti välillä hakee esikko pesulta ja kävi näin:</p><p></p><p>lapsi tuli suihkusta ja istui sohvan nurkassa ilman vaippaa tyyny sylissä. Aloin huolestua rauhallisuudesta, et ei kai se väännä siihen kakkaa. Nostin tyynyn ja tyyneyteen löyty syy. Poika istui tietokoneen muuntajan päällä ja lämmitteli palleroisiaan. Mikäs siinä lämmitellessä. Hieman sai isi ja äiti naureskella ja lapsi tyytyväisenä siirteli muuntajaa parempaan asentoon.</p><p></p><p>Niin mut siis <strong>mitä minä tarvitsin esikolla</strong>? Meidän poika syntyi ihan keskiverto kokoisena eli 3510g ja 51cm. Oltiin viikko teholla ja koskaa paino ei tippunu alle syntymäpainon. Mutta kotona ehdittiin käyttää serkkupojan 44cm vaatteita vielä yli viikko. Kotiutus vaatteina oli 50cm vaatteet ja niihin ois mahtunut 2 lasta. Siitä viisastuneena otan nyt mukaan mahdollisimman pienet vaatteet ja vaihtoehtoiset vähän isommat. Tai käsken miehen valita jostain tietystä paikasta sit kun näkee minkä kokonen vauva on. </p><p></p><p>Meillä tarvittiin hirmuisesti vaatteita. Poika oli ihan hirmuinen puklailemaan ja niinku pojilla on tapana pissut suhahteli sinne tänne ja tuonne. Kesti kauan ennen kun löyty sopiva vaippa ja tapa pukea se ettei tulis ohi vuotoja. Ei pisuja eikä kakkoja. No kakathan tuli lähes aina selkää pitkin joka tapauksessa. Eli vaatteita saattoi mennä yli 5 asukokonaisuutta päivässä. </p><p></p><p>Jos meillä ois ollu tyyliin 4 50cm bodyä olisin saanu pestä vauvan vaatteita 24/7. Onneks siis saatiin niitä pikkuvaatteita serkkupojalta monta kassillista. Nyt kun poika on tuollanen vuoden vanha, ei niitä vaatteita kulu enää niin paljon. Yhä edelleen kuitenki menee 1-3 vaatekertaa päivässä. Niin ja itsekin sai sillon ekoina kuukausina vaihtaa vaatteet 1-4 kertaa päivässä, aina oli puklua yms vaatteilla.</p><p></p><p>Samoin sängyssä tosiaan kannattaa pitää sellasta muovifroteeta tai muuta suojusta ja muutenk helposti pestäviä pehmusteita. Meillä oli omassa sängyssäki aina pyyhe/alusta jonka laitoin pojan alle kun viereen sen otin. </p><p></p><p>Sit yks talvella/keväällä helpottava asia on kaukalopussi. Itse varmaan lainaan toista sellasta vaunuihin. Enemmän pesämäinen pussi kun makuupussi. saapi nähdä. Esikolle on vieläki iso jääkarhupussi vaunuihin. </p><p></p><p>Sit niitä retuja eli harsoja kannattaa olla puklu tarkoitukseen. Itse en olis pärjänny ilman päivääkää tän vuoden aikana. </p><p></p><p>Äippäpakkauksen tärkeimmän tavarat on kynsisakset, harja, se ihana loru kirja, makuupussi ja haalari. Kaikki muu on ollu ainakin itselle vähän se ja sama. Esim peittoa meillä käytettiin vähän. Sellaseen korisänkyyn se oli ihan jättimäinen ja kun siirryttiin pinnikseen se tuntu jotenki pieneltä. Ei saanu pysymään pojan päällä joten meillä on sellanen ihan lasten peitto. sopivasti pienentää isoa pinnistä ja pysyy paremmin päällä. Mut tää on mun mielipide niinku kaikki muuki täs.</p><p></p><p>Ruokalappu oli mun mielestä ihan hirvee, sama on täs nykyses pakkaukses. Meni ekas pesus ihan ällöksi. Ja sitä laatikkoa käytettiin vaan vaatteiden säilömiseen kun meillä oli tuo korisänky alkuun.</p><p></p><p>Älkää ottako liian tosissaan tätä mun höpötystä mut toivottavasti saa jonkulaisen näkemyksen. </p><p></p><p>Nii joo. Mä kannatan sitä et kaikki mahdollinen olis ostettuna jo etukäteen sillä sen pikkunyytin kans ei oo kiva lähtee sovittamaan esim imetysliivejä. Joo ei! Itse tuli ostettua pirun kalliit ja vääränkokoset kun vauva ei ollu rauhas ei sit millään. Sit esim maidonkerääjä, rintapumppu, keittosuola liuos, pumpulitopsit, bepanthen, sinkkivoide, tissivoide (lansinoh?) liivin suojia ja paljon kannattaa olla jo hankittuna. Miehen kun laittaa asialle voi tulla ihan mitä vaan sieltä kaupasta (ainaki meillä!!) </p><p></p><p>Mut joo pitääpi lisätä myöhemmin jos tulee jotain mieleen. Noista liivin suojista ja imetysliiveistä vielä et olin tosiaan viikon sairaalassa kun lapsi oli teholla ja noita kului. Muistan et mun kans saman aikaa oli nainen joka synnytti aamulla kun minä illalla. Sillä ei ollu kun yhet liivit mukana ja parit suojat ja kulki käytävillä aina paidat märkinä ja valitti et kun mies ei osaa ostaa toisia liivejä.</p><p></p><p>Nyt lopetan!</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="Eveny, post: 24869453, member: 57432"] Nonii. Piti välillä hakee esikko pesulta ja kävi näin: lapsi tuli suihkusta ja istui sohvan nurkassa ilman vaippaa tyyny sylissä. Aloin huolestua rauhallisuudesta, et ei kai se väännä siihen kakkaa. Nostin tyynyn ja tyyneyteen löyty syy. Poika istui tietokoneen muuntajan päällä ja lämmitteli palleroisiaan. Mikäs siinä lämmitellessä. Hieman sai isi ja äiti naureskella ja lapsi tyytyväisenä siirteli muuntajaa parempaan asentoon. Niin mut siis [B]mitä minä tarvitsin esikolla[/B]? Meidän poika syntyi ihan keskiverto kokoisena eli 3510g ja 51cm. Oltiin viikko teholla ja koskaa paino ei tippunu alle syntymäpainon. Mutta kotona ehdittiin käyttää serkkupojan 44cm vaatteita vielä yli viikko. Kotiutus vaatteina oli 50cm vaatteet ja niihin ois mahtunut 2 lasta. Siitä viisastuneena otan nyt mukaan mahdollisimman pienet vaatteet ja vaihtoehtoiset vähän isommat. Tai käsken miehen valita jostain tietystä paikasta sit kun näkee minkä kokonen vauva on. Meillä tarvittiin hirmuisesti vaatteita. Poika oli ihan hirmuinen puklailemaan ja niinku pojilla on tapana pissut suhahteli sinne tänne ja tuonne. Kesti kauan ennen kun löyty sopiva vaippa ja tapa pukea se ettei tulis ohi vuotoja. Ei pisuja eikä kakkoja. No kakathan tuli lähes aina selkää pitkin joka tapauksessa. Eli vaatteita saattoi mennä yli 5 asukokonaisuutta päivässä. Jos meillä ois ollu tyyliin 4 50cm bodyä olisin saanu pestä vauvan vaatteita 24/7. Onneks siis saatiin niitä pikkuvaatteita serkkupojalta monta kassillista. Nyt kun poika on tuollanen vuoden vanha, ei niitä vaatteita kulu enää niin paljon. Yhä edelleen kuitenki menee 1-3 vaatekertaa päivässä. Niin ja itsekin sai sillon ekoina kuukausina vaihtaa vaatteet 1-4 kertaa päivässä, aina oli puklua yms vaatteilla. Samoin sängyssä tosiaan kannattaa pitää sellasta muovifroteeta tai muuta suojusta ja muutenk helposti pestäviä pehmusteita. Meillä oli omassa sängyssäki aina pyyhe/alusta jonka laitoin pojan alle kun viereen sen otin. Sit yks talvella/keväällä helpottava asia on kaukalopussi. Itse varmaan lainaan toista sellasta vaunuihin. Enemmän pesämäinen pussi kun makuupussi. saapi nähdä. Esikolle on vieläki iso jääkarhupussi vaunuihin. Sit niitä retuja eli harsoja kannattaa olla puklu tarkoitukseen. Itse en olis pärjänny ilman päivääkää tän vuoden aikana. Äippäpakkauksen tärkeimmän tavarat on kynsisakset, harja, se ihana loru kirja, makuupussi ja haalari. Kaikki muu on ollu ainakin itselle vähän se ja sama. Esim peittoa meillä käytettiin vähän. Sellaseen korisänkyyn se oli ihan jättimäinen ja kun siirryttiin pinnikseen se tuntu jotenki pieneltä. Ei saanu pysymään pojan päällä joten meillä on sellanen ihan lasten peitto. sopivasti pienentää isoa pinnistä ja pysyy paremmin päällä. Mut tää on mun mielipide niinku kaikki muuki täs. Ruokalappu oli mun mielestä ihan hirvee, sama on täs nykyses pakkaukses. Meni ekas pesus ihan ällöksi. Ja sitä laatikkoa käytettiin vaan vaatteiden säilömiseen kun meillä oli tuo korisänky alkuun. Älkää ottako liian tosissaan tätä mun höpötystä mut toivottavasti saa jonkulaisen näkemyksen. Nii joo. Mä kannatan sitä et kaikki mahdollinen olis ostettuna jo etukäteen sillä sen pikkunyytin kans ei oo kiva lähtee sovittamaan esim imetysliivejä. Joo ei! Itse tuli ostettua pirun kalliit ja vääränkokoset kun vauva ei ollu rauhas ei sit millään. Sit esim maidonkerääjä, rintapumppu, keittosuola liuos, pumpulitopsit, bepanthen, sinkkivoide, tissivoide (lansinoh?) liivin suojia ja paljon kannattaa olla jo hankittuna. Miehen kun laittaa asialle voi tulla ihan mitä vaan sieltä kaupasta (ainaki meillä!!) Mut joo pitääpi lisätä myöhemmin jos tulee jotain mieleen. Noista liivin suojista ja imetysliiveistä vielä et olin tosiaan viikon sairaalassa kun lapsi oli teholla ja noita kului. Muistan et mun kans saman aikaa oli nainen joka synnytti aamulla kun minä illalla. Sillä ei ollu kun yhet liivit mukana ja parit suojat ja kulki käytävillä aina paidat märkinä ja valitti et kun mies ei osaa ostaa toisia liivejä. Nyt lopetan! [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta vokaalia on sanassa AASI?
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Yaron Nadbornik ei puhu koko Suomen juutalaisyhteisön suulla
Tänään 17:20
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
2.
Puhutaanko säästä vaihteeksi?
Tänään 16:45
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Valmiudessa olevat lännen yli 1500 ja Venäjän yli 1500 ydinasetta aiheuttavat harmagedonin
Tänään 14:51
vierailija
7 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Bättre folk rähinöi Tampereella - tarvittiin 20 poliisia rauhoittamaan tilanne
Tänään 14:39
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Katri on oikeassa siinä mielessä että omavaraisuus on aika kovan työn takana
Tänään 14:17
vierailija
13 Viestiä
Aihe vapaa
6.
Miksi hiippailet Kilttilässä?
Tänään 14:00
vierailija
5 Viestiä
Aihe vapaa
7.
"Kokoaikaiset kuntatyöntekijät tekevät noin 22 päivää vähemmän töitä kuin yksityisen sektorin työntekijät keskimäärin."
Tänään 12:34
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Suomen puolustusvoimien komentaja kenraali Janne Jaakkola haluaa jalkaväkimiinat takaisin Suomelle
Tänään 11:24
vierailija
17 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
K/B-komposti 2.0
Started by vierailija
Sunnuntai klo 18:00
Luettu: 15K
Aihe vapaa
2.
Relaatio 1065
Started by vierailija
Sunnuntai klo 08:21
Luettu: 903
Aihe vapaa
3.
Järkevä artikkeli kaksplussalla: lasten teko pitää aloittaa 23-vuotiaana.
Started by Johnny Appleseed
Sunnuntai klo 02:06
Luettu: 853
Aihe vapaa
4.
Mikko Koivu: Aika puhua
Started by vierailija
Torstai klo 16:44
Luettu: 688
Aihe vapaa
5.
Hoitajamitoituksesta - Potkut 800:lle hoitajalle yksistään HUS:ssa, nyt laitetaan mitoitukset kuntoon
Started by vierailija
Sunnuntai klo 13:30
Luettu: 623
Aihe vapaa
6.
Miksi te puhutte täällä vain uutisista?
Started by vierailija
Tiistai klo 08:27
Luettu: 572
Aihe vapaa
7.
"Janne murhasi kaksi lastaan julmalla tavalla – Nyt kotona on uusi puoliso: ”Meillä on toimiva parisuhde”"
Started by vierailija
Maanantai klo 23:10
Luettu: 511
Aihe vapaa
8.
Tätä kilttimies ei ymmärrä: K-kauppias puristi 17-vuotiaan harjoittelijan rintoja
Started by vierailija
Maanantai klo 19:52
Luettu: 507
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
K/B-komposti
Latest: vierailija
1 min sitten
Aihe vapaa
2.
Katri on oikeassa siinä mielessä että omavaraisuus on aika kovan työn takana
1 min sitten
Aihe vapaa
3.
Suomen puolustusvoimien komentaja kenraali Janne Jaakkola haluaa jalkaväkimiinat takaisin Suomelle
5 min sitten
Aihe vapaa
4.
Bättre folk rähinöi Tampereella - tarvittiin 20 poliisia rauhoittamaan tilanne
5 min sitten
Aihe vapaa
5.
Perjantain tiskoteekki!
Latest: 9MM.
8 min sitten