No niin: Meille tuli TYTTÖ 4805g ja 50cm maanantaina 8.2. Klo 22.12 sektiolla. Käynnistys oli tosiaan pitkä ja tehoton. Ballongi avasi sen verran että saatiin su kalvot puhki ja oksitosiinitippa. Sen päivän supisteli, sain ilokaasua, jonka teho kyllä pian loppui ja anelin epiduraalia. Se teki olon siedettävksi. Yöksi lopetettiin tippa, supistuksia nukkuessa n. 10 min välein mutta kivuttomia.
Aamulla homma jatkui ja tippaa nostettiin . Illalla n 19 aikaan kätilö käski tehdä koeponnistuksia ja 20-> sitten virallisia. Supistukset oli heikkoja vaikka tippaa oli nostettu päivän maksimissaan 60 millistä 180 milliin eikä auttaneet hommassa tarpeeksi. Budendaalin otin kätilön suosituksesta ja oli siitä apua kun uskalsin paremmin puskea. Lopulta kuitenkin olin niin tuskainen ja lääkäri tarkisti vauvan pään olevan aika mahdottomassa asennossa minun lantiolle, että sektiopäätös tehtiin ja se hoidettiin kiireellisenä spinaalissa.
Vauva joutui olemaan yön keskolassa tarkkailussa pään pahkan vuoksi, mutta aamulla pääsi äidin viereen!
Itse olin alkupäivinä tosi kipeä ja sain vahvaa kipulääkettä joka teki tokkuraiseksi. Sitten kun minä aloin parantua, muuttui vauva keltaiseksi ja joutui valohoitoon josta pääsi pois tänään aamulla.
Onhan tässä jo kotiin ikävä, 10 päivää ja 3 huonekaveria mennyt, nyt Jännätään illan ja aamun bilirubiini arvot että jos päästäisiin ystävänpäivää viettämään kotiin. Vähän on ollut imetys haasteellista, mutta veikkaan että hyvin paljon siitä johtuu tuosta bilin aiheuttamasta väsymyksestä.
Huh. Mutta on se niin ihana tyttö!!!!