Helmikuun helmiäiset 2016 *heinäkuussa*

Niin ja Equus, vau kaksoset! Se on jännä miten onkin niin perinnöllistä, mulla kans serkulle synty kaksoset ja siellä toisen puolen suvussa on just kaksosia enemmänkin. On se kerralla aika isosti elämää mullistava juttu :)
 
IMN
Fiona Kyllä ottaisin päivustykseen yhteyttä ja kysyisin pitäiskö tulla näytille (n) sitä kun ei tiedä mistä asti se veri tulee.

Equus Onnea mahdollisista tuplauutisista! :) minäkin plussasin oviksesta laskettuna 3+0 ja oon kiusannu itteeni ajatuksella kaksosista. Mun äidin puolen suvussa on kaksosia ja niin on kyllä miehelläkin, mutta sieltähän ne ei periydy :)

Mua on alkanut nyt kaikki epäterveellinen ällöttää :censored: grillimakkara on kaikista pahin! Oksettaa jo ajatuskin.. no mutta kyllä tää suklaan kulutus pitää kilot kotona :D

IMN 9+4
 
Minä luin jostain, että ihan alkuraskauden "supistelut" vois johtua keltarauhasen pienimuotoisesta vajaatoiminnasta. Itsellä oli sellaista "supistelua" myös ja progesteronin vajauksesta oon aina kärsinytkin (tiputteluvuodot). Kaipa se itekseen korjaantuu sitten siitä. Itse kyllä aloitin lugesteronit, kun niitä on siihen aiemminkin määrätty, mutta eipä niistä taida hyötyä olla sen enempää kuin haittaakaan, ainakaan jos tutkimuksiin on uskominen.

Kaksoset ois ollut kivat, olis haave 3 lapsesta toteutunut kertaheitolla. Kaksikin olisi kyllä ihan taivaan lahja, toiveet siihen korkealla.
 
Mie olen haaveillut kolmesta lapsesta, mutta miehen kanssa on ollut puhetta kahdesta yhteisestä (hällä ennestään jo kaksi lasta). Jos tuplat tulee, toteutuu kyllä se oma haave kolmesta ihan ku vahingossa :D Eipä tarviis alkaa kinuta kolmatta enää. Noo, odottavan aika on pitkä, pitää yrittää pitää pää läjässä sinne seuraavaan ultraan saakka.
 
Heippa!

Pääseekös mukaan? :)

Meillä tärppäsi vihdoin, tai oikeastaan jälleen, eli takana yritystä 2 vuotta ja takana kolme keskenmenoa. Tämä raskaus saatiin alkuun letrozoleilla,toisella yrittämällä. Tätä ennen syötiin clomeja yhteensä 12 kiertoa tuloksetta.
Nyt on alkuraskaudenultrassa todettu kyytiläinen hyvissä voimissa ja viikkoja vastaavana joten raskaana ollaan toistaiseksi. AU oli tosin melkomoinen kokemus sekin, siitä johtuen hieman epävarma olo on edelleen, np-ultraa odottelen kauhulla, ehkäpä sen jälkeen huokaisen helpotuksesta.

Neuvolaa en ole vielä uskaltanut varata, ajattelin soitella sinne ensi keskiviikkona..

surusilmät*2.lapsi*26v*OYS LA 12.2.2015
 
IMN
Pikainen epätoivon huudahdus tältä suunnalta.. mua nimittäin ahdistaa jo nyt tää mahan alku. Kohdun yläreuna tuntuu jo kolme sormenleveyttä navan alapuolella ja koska on eteenpäin kallellaan niin varsinkin tällaisilla lämpötiloilla liikkuminen tuntuu jotenkin raskaalta ja vaikuttaa osaltaan myös pahoinvointiin. Ei varmaan saisi vielä valittaa tästä asiasta, mutta nyt vaan ottaa kovasti hattuun että mulle aina siunaantuu tätä mahaa.. :mad: ja joka kerralla vaan enempi ja aiemmin..

Anteeksi vuodatus, nyt lähden kaivamaan loputkin mammavaatteet varaston perukoilta.
 
IMN Oonhan minä ollu muutamassa keskustelussa aktiivisena, elokuun epeleissä vm-12 ja keskenmenonjälkeen kuumeilijoissa pyörin hetken aikaa, siellä tosin vain pienen tovin. Epeleissä tuli kirjoiteltua hyvä tovi. :) On niitä ollut mahd. muutama muukin, parin km takaisena ehdin liittyä odottajiin johonkin ryhmään mutta se ilo ei kauaa kestänyt..
 
Maalis15 Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä reilu 5 vuotta, joista kohta 3v naimisissa. Miehen tytöt on jo 7 ja 9 vuotiaat, olivat aika pieniä siis kun tulin mukaan kuvioihin. Tytöt on kesällä pari viikkoa loman aikaan meillä ja joka toinen viikonloppu muuten. Hyvin on meillä mennyt, niin uusperheenä kuin tyttöjen äidin kanssa ollaan kavereita ja välit on ihan tosi hyvät kaikilla. Paremmin ei siis vois toivoa olevan.

Nyt tosin huomaan (ihan ku esikonkin aikana), nää hormonit tekee miulle kyllä hallaa, en millään kestä noita kahta koululaista :/ Onneks järki leikkaa, enkä anna näiden tuntemusten vaikuttaa tyttöjen kanssa olemiseen.
 
IMN
Surusilmät Epeleistä taidankin sut sitten muistaa! :) ite olin lokakuisissa 2012 ja tuli silloin seurailtua elo- ja syyskuisiakin jonkin verran :)
Ainiin ja tervetuloa! :D toivottavasti teilläkin menee tällä kertaa kaikki hyvin :)
 
Ihanan paljon kirjoituksia tullut parissa päivässä. :) Mökkireissun aikana oli palstailutauko.

Paha olo vaivaa päivittäin, mutta en ole oksentanut kertaakaan. Pieni syöminen yleensä auttaa hetkeksi. Tosi väsynyt olen ollut myös. Menen illalla aikaisin nukkumaan ja silti saatan nukkua päiväunetkin. Pissalla on käytävä 2 kertaa joka yö.

Huomenna on ultra ja silloin pitäisi olla menossa 7+4. Jos kaikki on ok, aiomme paljastaa vauvauutisen meidän 4- ja 7-vuotiaille lapsille. Maha nimittäin palloutuu siihen malliin, että tätä ei juurikaan enää pysty salailemaan!

Equus, onnea jännittävistä uutisista! Itseäni jo jännittää, että majaileeko omassa masussa yksi vai kaksi pikku tyyppiä!
 
Tamapi, täällä myös yksi, joka epäilee suppareita. Toivotaan, että olis vaan kohdun kasvua ja menis pian ohi.

Equus, hui, sulla onkin pitkä ja jännittävä odotus nt-ultraan :)

Mahan koosta, itse tulen varmasti sitä manaamaan, kun nyt jo myös tuntuu, että tätä vaikea piilotella. Yleensä mun maha on ollu ihan kohtuu kokonen, mut nyt pelkään valtavaa palloa, kun töissäkin se sitten jo haittaa, kos oikein valtavaks kasvaa. Mitkähän vaatteet mahtuu sitten syksyllä/talvella päälle o_O

Hitto, menin kaatumaan tänään oikein kunnolla. Käsillä sain vähän vastaan, mut ihan rähmälleni menin. Tuudittaudun siihen ajatukseen, että pikkuinen on vielä niin lantion suojassa, että hällä ei ole mitään hätää. Ja onneksi viikkojskin kuitenkin vielä niin vähän. Itseni tuntien, tätäkin asiaa saan nyt sitten pari päivää stressata :(
 
Itse ainakin uskon siihen että supparit ja liitoskivut on harmittomia. Nyt oon 2päivää ottanu vähä rennommin. Hyvä syy luistaa hetkeksi kotitöistä selvästi on auttanu liitoskipuihin kun ei koko aikaa touhua jotain..
 
Alisa_84 Toivotaan että selvisit kaatumisesta säikähdyllä. Hyvässä suojassa on vielä pikkuinen.. Minä kaaduin esikoisen kohdalla ihan loppumetreillä suoraan selälleen ja onneksi silloinkin selvisi säikähdyksellä ja unettomalla yöllä. Seuraavava päivänä kävin nvl varalta ultrassa.
 
Maha on täälläkin jo ihan hervoton! Turvotus huipussaan (y) pitää lähteä vaatekauppaan ostamaan löysiä paitoja :sneaky:

Uusioperheen arki voi olla kyllä välillä tooosi rankkaa ja tunteet heittelee laidasta laitaan. Meilläkin miehen tyttö on meillä joka toinen viikonloppu ja lomilla sit viikon. Miehellä ja tytön äidillä on tosi huonot välit eivätkä saa oikein mistään sovittua ja se sitten hiertää tietenkin meidänkin välejä, kun exä on jokapäivä keskusteluissa mukana. Jännä kun ovat olleet erossa 7 vuotta ja vieläkin jaksavat taistella samoista asioista. Joskus äidin kiintymys lapseen voi mennä sairauden puolelle:(

Alisa_84 uskon että voit olla iha huoletta, pieni on vielä niin suojassa siellä masussa :)
 
Mäkin voisin liittyä seuraan, la 27.2. Kolmatta yhteistä odotellaan, ennestään on poika 06/09 ja tyttö 12/11, lisäksi miehellä on pojat 18, 16 ja 14v sekä tyttö 10v. Kaksi nuorimpaa käyvät joka kolmas viikonloppu, 17v käy joka kuudes viikonloppu ja vanhin pari kertaa vuodessa.

Perjantaina tein testin ja lauantaina alkoi kuvotus. Aamusella soittelen neuvolaan, kun nvl-käynnit pitää osua vapaalle ja tää heinäkuu on aika tiukka työtahti, kiitos työkavereiden kesälomien ;-)

Mut saa myös lisätä listaan la 27.2. / 3.lapsi/ 32v /TYKS
 
  • Tykkää
Reactions: Mymmeli/88
voi ääh.mulla on 05.30 herätys ja en vaan osaa enää nukkua.mää käyn muutenki kokiajan,päivälläkin,ihan ylikierroksilla.minä joka yleensä nukun hyvinkin mielelläni 10h yössä tai muuten väsyttää päivällä.meneeköhän Tää jossain välissä ohi...

rv 6+0
 
Soitin tänään kuitenkin sinne neuvolaan, mutta niinhän se meni että joudun soittamaan uudelleen ajan saamiseksi sitten kun on työvuorot tiedossa.

Onko muilla ollu tihkuvuotoja nyt alussa? Tiistaina tuli vähän seksin jälkeen, siitä en hätääntynyt kun luin että voi verisuonia rikkoutua kun paikat turpeessa. Tänään tuli uudestaan väriksi paperiin, nyt ehti jo käydä ajatus että ei kai vaan, kun uskaltanut vihdoin ruveta ajattelemaan tätä raskautta todeksi. Sekin tosiaan onneksi jäi nyt vaan väriksi, eikä ole enempää vuotoa tullut..
Mulla tuli viikon 8 alussa ihan kirkasta verta noin teelusikallinen ja olin aivan varma, että oli mennyt kesken. Lääkärissä löytyi sitten tulehdus että seuraavan päivän labroissa vielä virtsatietulehdus. Lääkäri arveli vuodon johtuneen jommasta kummasta noista, koska ultrassa kaikki oli kumminkin hyvin. :)
 
Onpas tullut tekstiä ja uutta porukkaakin, tervetuloa :)

Mä olen viimeksi kirjoitellut kun kyselin niitä housujen jatkopaloja, miten niin laiska :D

Equus Onnea mahdollisista tuplista :)

Ajatus tuplista on ihan mukava mutta kyllä käytännön asiat yhden vauvan kanssa kuulostaa huomattavasti helpommalta, ja keskosuus ei helpottanut asiaa yhtään :D meidän tuplat menee ekalle ja odotan niin kovin kuinka helppoa on olla yhden vauvan kanssa kotona :love:

Turha koittaa enää piilotella mahaa, näkyköön ja arvatkoon kaikki, en jaksa näillä helteillä pukeutua mihinkään kaapuun. Nolottaa vaan kertoa että la on vasta helmikuussa :LOL:

Sydänäänistä sen verran että kokeilin eilen aamulla dopplerilla ja löysinkin ihan hetken ajan kovan jumputuksen mutta sitten menin siirtämään laitetta enkä sen jälkeen löytänyt uudestaan ja nyt ärsyttää :D
 
IMN
Eka neuvola ohitte :) verenpaine ok ja hemppa niin korkea aikasempiin verrattuna että tätikin sitä ihmetteli :D yleensä mulla on ollut hirveän matala.. painoa on tullut neuvolan vaa'an mukaan jo kolme kiloa, oman mukaan kaksi :confused:
Th epäili että tässäkin raskaudessa joudutaan kasvukontrolleihin kun aiemmissakin on ollut kasvuhidastumaa.. myös vti todennäköisesti tulee vaivaamaan tälläkin kerralla. Mulla kyllä pissatulehdukset on raskausaikana olleet oireettomia, joten vähän vaikeahan sitä on neuvolan virtsanäytteitä lukuunottamatta seurailla.
Alkoholi- ja päihdekyselyitä ei jouduttu täyttämään ollenkaan. Varmaan kun on jo vuosien takaa tuttu th niin tuntee jo meidän elämäntavan ja tottumukset..
Pissanäyte pitäisi viedä ensi viikolla samalla kun käyn seulontaverikokeissa. 22.7. ois lääkärinla ja viiminen päivä se np-ultra :)

Suurin osa koko käynnistä muisteltiin menneitä ja mietittiin kuinka nopeaa aika on mennyt :) ihanaa kun on näin mukava neukkutäti jonka oon tuntenut jo ala-asteelta saakka :love:

Meidän kaupunki muuten säästää eikä siksi saatu mitään ylimääräisiä lippulappusiakaan mukaan o_O synnytysvalmennuksiakin on supistettu ja uudelleensynnyttäjille ei enää tehdä synnytyksen jälkeistä kotikäyntiäkään..

IMN 9+5
 
Hei taas ja uusille tervetuloa!!
Aamulla aikaisin oli varhaisultra, ja voi sitä onnenkyynelten määrää. Siellä se pieni murunen oli ja sydän löi tiuhaan :LOL::love:
LA muuttui aikaisemmaksi ja se on 6.2.
Viikkoja siis nyt 9+1. Olo on kyllä helpottunut, vaikkakin varoivainen..
Harmi kun aika monella tuota pahoinvointia:sick:
Kokeilkaa ihmeessä niitä Postafen matkapahoinvointilääkkeitä, ihan pieninä annoksina jos teilläkin auttaisi. Itse en tule toimeen ilman niitä!! Hain myös Cuplaton kapselit tuohon järkkyyn turvotukseen ja ilmavaivoihin..mies jo uhkasi muuttaa eri huoneeseen:ROFLMAO:

Meillä on myös uusioperhe. Tämä on meidän ensimmäinen yhteinen lapsi ja myös mieheni ensimmäinen. Minun lapset ovat meillä paljon joten yhteistä laatuaikaa miehen kanssa on melko harvoin..Toisaalta pojat ovat jo aika isoja niin arki sujuu omalla painollaan.

Loppukuusta on uusi ultra ja sitten uskaltaa jo varmaan luottaa siihen että raskaus kestää loppuun asti..
 
  • Tykkää
Reactions: Sniff
Hei kaikille, hirveästi taas viestejä tullut :)

Me kerrottiin eilen miehen vanhemmille. Meinattiin aluksi että odotetaan sen 12 viikon täyttymistä mutta mies alkoi autossa sanoa että kohta joku kysyy oonko käyny silarit ottamassa :'D nii jos kerrottas hänen vanhemmilleen kans (mun äiti tietää).

Tuohon tissien kasvuun liittyen muuten. Mä tarviisin jo nyt kokoo isommat liivit ja kun ei tiedä miten isoks nää turpoo, niin miten ootte tehny noitten liivi ostosten kanssa? Käynkö vaan ostelee henkkamaukan liivejä sitä mukaa ku tissit kasvaa kunnes voi siirtyä imetysliiveihin, vai onko jossain jotain "joustavampia" jota vois käyttää sekä nyt että myöhemmin.. ?

Iummph & pieni 6+6
 
IMN
lummph Monet tuntuu käyttävän esim. urheiluliivejä tai muita toppimallisia joissa on enemmän joustovaraa. Itse kkyllä tarvitsen enemmän tukea joten ne ei oikein riitä.. henkkamaukan aleliivejä oon aatellu alkaa ostella kun en viitsi hirveän montaa euroa sijoittaa liiveihin jotka menee ehkä kuukauden tai pari. Mullakin siis kasvaneet jo kuppikoolla. Kannattaa kans sovittaa liivit sillä kireimmällä hakasella niin on sitäkin kautta sitten hieman säätövaraa :)
Just keväällä heitin muovipussillisen isoja liivejä roskiin :mad: nyt niitä sitte tarvis..
 

Yhteistyössä