Helmikuun helmiäiset 2016 *elokuussa*

Soittelin neuvolaan ja pääsin tänään kuuntelemaan sykkeet, eli kaikki ok. Vuotoa ei ole tullut sitten aamun joten taitaa tulla limakalvoilta tai kohdunsuulta. Ensi perjantaina uusintakierros neuvolanpuolella. Säikäytti silti, nyt oonkin hysteerisenä paperi kourassa joka 5 minuutti pissalla että mistä vuotaa ja mitä vuotaa. Huoh.

Asunto meillä on vajaa 75n kolmio, johon ois tarkotus mahtua parin lapsen (jos tuuri käy niin kolmen) ja kahden suurehkon koiran kanssa vielä pari vuotta. Hyvin on tilaa, meillä on mainio pohjaratkaisu ekä hukkaneliöitä ole.

Siisteys ja siivous tästä oli puhetta aikaisemmin, meillä on aina siistiä. Mies siivoaa jos pyydän mutta minä se olen meillä joka kodin pitää kunnossa. Olen jonkinasteinen siivousfriikki enkä kestä sotkua ollenkaan. Mulla heittää pää kuperkeikkaa jos kämppä on sekaisin ja silloin tän hirviöakan läheisyydessä ei kannata olla. Lisäksi kaksi koiraa sotkee karvallaan ihan törkeästi joten imuri ja pölyrätti kourassa saa olla jokatapauksessa päivittäin. Vaan minua ei haittaa :D Eipähän tule nalkutettua puolison kanssa siivoushommista..
 
mullakaan ei hirveesti liikkeet tunnu, joskus joku töykkäisy, en yhtään muista miten niitä aloin tuntemaan aiemmissa raskauksissa ihan kunnolla päivittäin, nyt on vko 17+4, et eiköhän ne parin viikon sisällä ala tuntua, mulla on tosi taaksepäin kallistunu kohtu, lääkäri ei päässy ees kohdunkaulalle kokeilemaan ku oli niin syvällä, samasta syystä en saa varmaan kotidoblerilla sydänääniä selvästi kuulumaan, liikkeitä sillä kyllä hyvin kuulee et tietää siellä jonku möyrivän, pitää vaan dobleria hiljaa paikallaan niin kuuluu sutkutes :D
 
IMN
Surusilmät Hyvä että sait mielenrauhan! :)
Minäkin oon yleensä koko ajan siivoomassa jotakin, mutta tän raskauden aikana oon laiskistunut aivan kauheasti! Suurimmaksi osaksi väsymyksen ja päänsärkyjen vuoksi.. eli pesänrakennusviettiä odotellessa.. :rolleyes: onneksi mies on nyt loman aikana hoitanut kaikki isommat rästiin jääneet hommat kuten ikkunoiden pesut, kylppärin ja saunan pesun ja auttoi vaatehuoneinventaarion kanssa.

Hui miten kovia potkuja tuntui tätä kirjoittaessa! :D nää olis kyllä mieskin jo ehkä tuntenut. Perhana, nyt meen äkkiä vaaka-asentoon kuulostelemaan :rolleyes:
 
Siivous. Voi ei. Oottepa ahkeria! Mä en tykkää sotkusta, mutta inhoan siivoamista! Siivoaminen kyllä aiheuttaa meillä eniten riitoja, joten meillä käy siivooja 3 viikon välein tekemässä isommat ja siivoillaan vaan vähemmän. En tiedä vielä, että jatketaanko siivoojan käyntejä sen jälkeen kun jään kotiin. Todennäköisesti halutaan siihen silloinkin panostaa, että ei tulisi niin turhasta aiheesta kinaa.
 
Olette olleet ahkeria kirjoittajia!:) Kiva taas lukea, että samoja asioita te mietitte kuin itsekin!

Kaipaan jo vauva-arkea. Olen nähnyt unta imetyksestä ja mille tuntuu kun maito nousee rintoihin ja miten ihanalle uusi vauva tuoksuu:D Mieheni ei tiedä mihin on ryhtynyt, tämä hänelle ensimmäinen lapsi. On hankalaa kun ei oikein voi sanoa että tällasita se oli muissakin raskauksissa, kun olen valitellut huonoa oloa jne. Toisaalta haluan antaa hänen kokea asiat itse, en kerro kaikkea valmiiksi. Saa kasvaa isäksi ihan itse:LOL::love:
En aio kertoa synnytyksestäkään kovin laajasti ja yksityiskohtaisesti, ellei hän itse kysele.

Närästys on aivan järkyttävää juuri näinä päivinä. Pelkkää kaurapuuroa joutunut syömään 3 päivää. aamut ok, mutta iltapäivällä aivan järkkyä..Toisaalta luulen että joku vatsapöpö, mutta kerran muillakin täällä närästänyt..Luulin jo että auvoinen keskiraskaus olis alkanut:p Rennietä maksimi annoksella:eek:

IMN sulla tuntuu jo liikkeet noin hyvin! Täällä vielä hentoja tökkäyksiä, mutta jos aivastan niin saattaa tuntua kunnon hyppy!oisaalta, nyt vielä saa nukkua rauhassa. Jossakin vaiheessa mahassa alkaa sellainen mylläys että siihen herää..

Tänään 17+3:)
 
Surusilmä, kurjia nuo vuodot, säikäyttää kyllä aina!

Tulejo, täällä sama, inhoan sotkua, mutta vielä enemmän inhoan siivoamista! :ROFLMAO: Mää siivoankin perusteellisemmin, kun kaaosta ei enää kestä :D tosin ei siihen kovin pitkää aikaa tarvita tässä perheessä..

Liikkeistä, edelleenkään en oo varma onko niitä ollut. Nyt ei oo päiväkausiin mitään tuntenut, joten hieman hirvittää, että onko tuolla enää pikkuinen elossa :( mää oon jemmannu mun neuvolakortin johonkin ja yhtään en muista neuvola-aikaa.. Aivan kuin se ois jo huomenna :D täytyy vissiin aamusta soitella ja kysellä, etten missaa sitä.
 
IMN
Laurelii Minäki muistelin kauhulla tuossa yks päivä miltä se sitten loppuviikoilla tuntui kun parikiloinen pötkylä kääntää kylkeä mahassa :D ja vielä kun se näkyy päälle päinkin.. mulla on viime raskaudesta videokin siitä kun maha aaltoilee puolelta toiselle :LOL:

Säikähin just mun tissiverisuonia (ja säikäytin miehenkin..), hyi kauhia! :ROFLMAO:
 
Närästys oli eilen riesana, todella pahana, oksennusta sai ihan pidätellä. Pari tuntia meni makuuasennossa jotta meni ohi. Erehdyin syömään nuudeleita. En syö toista kertaa. :mad:

Liikkeet Ei mitään pienintäkään tuntemusta edelleenkään, veikkaan että alkavat tuntua parin viikon sisään rv17-18, niinkuin aikaisemminkin.

Meillä täyttää esikoinen tänään 3v.
Hän kysyi eilen ensimmäistä kertaa "äiti, mitä sinun masullesi on tapahtunut?" :p Juu, äitin masu on kasvanut, totesin.
Meillähän ei puhuta asiasta pojalle vasta kuin lähempänä rv30 luultavasti, silloin kerrotaan että masussa kasvaa vauva. Säästytään turhilta höpöttelyiltä eikä poika varmasti möläyttele tuolla asioita kenellekään. Lisäksi jos jotain tapahtuu, on helpompi kun ei tarvitse selitellä miksi vauvaa ei tulekaan..

Vuodot Ei näkynyt eilen enää mitään sitten aamun, tänään aamulla on valkkarin seassa pientä ruskeaa limaa, eli veikkaisin sn vuodon tulevan limakalvoilta..Jospa heitän nyt huolet nurkkaan, etukäteen en edelleenkään aijo murehtia mitään.
 
Joo,kyllä nuo lapset tuntuu huomaavan vaikka kuinka yrittää piilotella.hitsi mulla on eilen ja tänään ollu ihan kunnon pahoinvointia.kiva täällä koulussa.en oo onneksi oksentamaan joutunut.voikohan rautatabletot tehdä tuon?

enää pari tuntia ultraan.kohta varmaan alkaa jo jännittään :)
 
IMN
Hyvä että kaikki oli kunnossa! :) ja ehottomasti jäät tänne meiän kans höpiseen kun niin moni on karannut fb:n puolelle.
Minä kans opiskelin molempia odottaessa ja juurikin se istuminen teki sen huonon olon.. sainkin sitten aika paljon suorittaa etänä niin en jäänyt muista jälkeen.
 
Mäkin sitä ultrakuvaa tiirailin sillä silmällä näyttääkö tytöltä vai pojalta, mutta kaipa se oikeesti mahotonta sanoa :D Sellanen alienin näkönen joka tapauksessa. Poikafiilis enempi tuli kuvasta kyllä, vaikka muuten jostain syystä tyttöolo.
Ootteko muuten kattonu sitä kiinalaista syntymäkalenteria ja onks se pitäny paikkaansa jos teillä on aiempia lapsia? Tää nyt on ihan täysin hömppää, mut järkytyin ku kävin lähipiirin läpi ja joku 9/10 sattu oikein :D
 
IMN
Eka katoin kiinalaisesta kalenterista että ois menny ihan päin honkia, mutta sitten löysin sellasen jenkkilaskurin joka laskee kiinalaisen kalenterin mukaisen iän ja sen mukaan meni nappiin :) tätä taisi ennustaa pojaksi.

Järkyttävä päänsärky ollut jo aamusta asti eikä särkylääkekään auta kuin pariksi tunniksi.. taisin nukkua yön jotenkin huonossa asennossa niin on niskat ihan jumissa.

Mun maha ei oo enää nätti pallo :LOL: on jotenkin paljon alempana kuin aiemmissa raskauksissa ja näyttää lähinnä kaljamahalta :rolleyes: voi kyllä johtua siitäkin että mammahousujen masutuubi on käynyt liian lyhyeksi ja se vetää mahaa alaspäin. No, eiköhän se vielä valtaa alaa ylöspäinkin ihan vaivaksi asti :D
 
Huh, tänään ei onneksi ole pikkujutut itkettäneet, ehkä nää hormoonihuurut tästä tasottuu taas hetkeksi...

Aina ihana kuulla, kun jollain on ultra sujunut hyvin <3. Kaikista olen ilahtunut, vaikka en kirjoittaessani muista näitä mainita. Lueskelen päivittäin puhelimella, mutta yleensä jaksan kommentoida vain tietokoneella ollessani, eli selvästi harvemmin.

Surusilmä se ruskea on varmasti vain aiemman vuodon jämiä. Ruskea kun on vanhaa verta. Tsemppiä!

Maha alkaa pullottaa, jos on syönyt tai jos ei oo just käynyt vessassa jne. Pari on varovasti tiedostellut tilannetta, kun oon ollut kapeamman paidan kanssa liikkeellä. Aamuisin maha ei juurikaan pullota. Töissä onneksi on löysät työvaatteet ja sinne alle voi piilottaa vaikka mitä. Toki oon töissä ihan avoimesti kertonut kyllä tilanteesta kolleegoille, mutta ei tartte asiakkaiden tietää.

Mulla on sisarpuolet 7 ja 4 vuotta. Heille pitäisi kertoa myös jossain vaiheessa vauvasta. Ei ole kyllä vielä kiire. Tuon ikäiselle helmikuu on vielä niin mahdottoman pitkän ajan päästä. Kerron heille varmaan vasta, kun maha on niin iso, että kysyvät.
 
Ihana et ultrassa oli kaikki hyvin, maalis :).

Hitto et mulla on tänään särkenyt päätä kans koko päivän. Tosin tänään ollut aika meno päivä ja raijasin huonekaluja ympäri olohuonetta ku vaihdoin järjestystä, taas:D.

Onko muilla muuten tuntunut kohdun seudulla semmoista aaltoilevaa vihlontaa. Mulla on nyt kaks kertaa melko pitkällä aikavälillä tuntunut sitä, ehkä noin 5 minuutin ajano_O. Voisko olla vaan jotain kohdun kasvuun liittyvää...:eek:
 
tähkä94, ei mulla ehkä tuollasta tunnetta mitä kuvasit, mutta muuten viimesen viikon aikana erilaisia tuntemuksia (vaikee kuvailla mitä se on.. nipistelyä, poltettakin välillä) ollu selkeesti enemmän kun aikasemmin. Siellä se kasvaa kai sitten :)

En ees haluu tietää millaseen hammasremonttiin joudun tän raskauden jälkeen! Hampaitten pesu on ollu viimeset kuukauden sellasta et käyttää harjaa suussa, siihen yhdistettynä tää ruokailu 12krt/vrk vähintään :D Apua..
 
Mulla saattaa ehkä johtua myös siitä et imetän iltaisin, tosin se ei tuu aina, ihan kaks kertaa vaan tuntunu. Se vaan sattuu just silloin imetyksen aikana tulee.. No täytyy neuvolassa puhua, siihen tosin vielä aikaa :).
 
Nassuressu Harmi että radi - käyntisi tuntui turhalta ja aikas tiheään sait ohjeeksi mittailla sokereita jos joka päivä piti heti aluksi mitata. Täällä meillä on ohjeena joka toinen viikko kahtena päivänä viikossa.

Itse kävin eilen istumassa äitipolilla 3 tuntia kun kotimittauksissa on ollut aamun paastosokerit korkealla. Ajattelin että saan lisää ruokavalio-ohjeita mutta saankin ruveta pistämään iltaisin pitkäkestoista insuliinia että kestää sokerit kurissa yön aikana.:( Sokereita tarvii mitata joka aamu ja 2x viikossa myös syömisien jälkeen.

Itse insuliinin pistämistä vastaan minulla ei ole mitään, jotenkinhan ne korkeat sokerit pitää saada kuriin. Sormet ja varpaat ristissä vaan toivon että tällä selvitään eikä pahene. Mutta se kaikki muu mitä tää tuo tullessaan! Äitipolilla pitää käydä 3 viikon välein loppuun asti ja kuulemma siellä on aina ajat myöhässä kun käydään sekä äitipolin lääkärillä että diabeteslääkärillä eli 2-3 tuntia per kerta. Ja joka kerrasta menee polimaksu kun ovat ns. ylimääräisiä käyntejä. Neuloja ei saa äitipolilta vaan ne pitää hakea lippulappua vastaan tk:sta tiettynä viikonpäivänä tiettyyn aikaan. Ja koska nyt sitten ravaan äitipolilla tiheään, meni jo sovitut neuvola-ajat uusiksi kun turha on samalla viikolla käydä molemmissa. Myös rakenneultra vaihtui seuraavan äitipoliajan yhteyteen. Ja tottakai jo olin sumplinut sekä omia että miehen työvuoroja niin että sovitut käynnit onnistuu ja nyt meni kaikki uusiksi!:mad: Ja töissäkin siis pitäisi jossain välissä ehtiä käydä ja mielellään ihan työvuorojen mukaan. Menee kivaksi säätämiseksi koko syksy!:mad: Anteeksi vuodatus mutta ottaa päähän ja raskaasti!:eek: Positiivista sentään että ultraan pääsee pientä näkemään joka äitipolikäynnillä.(y)

Liikkeet on voimistunut parissa päivässä huimasti. Tänään on ollut lähes jatkuva mylläys ja parina yönä on kylkeä kääntäessä tuntunut liikkeitä. Itsekin mietin milloin tuntuvat miehelle asti, varmaan pian.:love:

Tänään vaihdoin äitiyshousuihin ja heti näyttää enemmän raskaana olevalta kun ei ole housun vyötärö puristamassa normaalissa kohdassa.(y)

Asunnoista oli puhetta. Meillä on n. 100 neliötä ja toimivat tilat, mutta nukkumisjärjestelyitä olen miettinyt. Esikoinen siirrettiin omaan huoneeseen jo 2 viikkoisena koska en saanut nukuttua kun havahduin joka kahaukseen ja ratkaisu oli hyvin toimiva. Nyt ajateltiin pitää vauva meidän makkarissa jos suinkin onnistuu. Esikoinen on suht herkkäuninen ja etenkin varhain aamulla herää herkästi ääniin eikä suostu käymään uudelleen nukkumaan joten lasten laittaminen samaan huoneeseen ei välttämättä toimi. Kolmaskin makuuhuone meillä on, mutta se on toisella puolella taloa eli esikoisen siirtäminen sinne on huono idea. Lisäksi mies tekee vuorotyötä eli välillä nukkuu päivisin kotona joten vauvan päiväunet ei silloin onnistu meidän makkarissa. Tietysti turha näitä on etukäteen pohtia, paljoltihan se riippuu vauvasta miten ja missä nukkuu parhaiten. Ja ehkä sitä on kahden lapsen kanssa itse niin väsynyt että ei pieniin inahduksiin reagoi.:rolleyes:

Miten teillä muilla on nukkumisjärjestelyt tehty kahden tai useamman lapsen kanssa?

Hattisvattis ja pieni 17+2
 
Eikä, mies on tosiaan ollu sitä autotallia tekemässä porukoillansa. No eilen poikkesin siinä pikapikaa ja sanoin anopille, et ku on monta viikkoa tehny mieli joulutorttui. Tänään mies sit toi mulle torttuja tullessaan, anoppi oli varta vasten mulle tehny:p:love:
 
Sukupuolen näkemisestä ultrassa, jotenkin en jaksa uskoa, että nt-ultrassa voi kovinkaan luotettavasti nähdä vauvan sukupuolta. Arvailulla voi mennä oikein, onhan se kuitenkin fifty-fifty mahdollisuus arvata oikein. Siis ihan sen takia en usko, koska kaverini on synnyttänyt terveen lapsen rv 23, vauva kuoli muutaman minuutin jälkeen. Ja kaverini sanoi, ettei enää yhtään ihmettele, että rakenneultrassakin voi tulla väärää sukupuolta arvattua. Tämä kuollut vauva oli poika ja kaverini sanoi, että pippeli oli niin mahdottoman pieni.

Me ei saatu kakkosesta tietää sukupuolta, pihtas sen verta hyvin jalkojen väliä, joten kätilö ei lähtenyt arvuuttelemaan. Toivon, että nyt nähtäisiin se heti :D

Tänään meinas iskeä paniikki, kun en löytänyt dopplerilla sydänääniä. Kokeilin hetken päästä uudestaan ja ne löytykin paljon alempaa mitä aluksi etsin.

Huomenna taas vaihtuu viikot, puoliväli alkaa lähestyä uhkaavasti :love:
 
Huuui kuinka paljon tekstiä..

Toi radi käynti oli kyllä turha, koska samat selitykset kuulin kuin v2013. Ei nuo asiat miksikään ollut muuttunut tässä ajassa. Nyt onneksi saan mitata kaksi kertaa viikossa vaan nuo sokeritt. Pääsee sormenpäätkin rauhoittumaa pistelystä.

Ikävää hattivattis että sulla menee nyt raskausaika ravaamisessa äitipolilla. Mutta lapsen parastahan ajatteleevat.

Puhelimella kn inhottava vastailla, kun unohdan mitä olette muut kirjoittaneet ja mihin piti vastata.

Meidän esikoisreppanalla nousi eka kertaa elämänsä, 1v8kk aikana, kuume. 38.7 näytti mittari kun paineli yöunille. Raukkapieni. <3 Tänne asti säilynyt yhtä pientä flunssaa lukuunottamatta terveenä. Ja tiiä vaikka tekisi takimmaisia hampaita, joka lämpöö nostattaa.

Tänne ei mitään ihmeitä tällä hetkellä. Ootellaan aan vaan rakenneultraa, kun eipä muutakaan voi. :D pieniä epävarmoja liikkeitä olen saattanut tuntea. Mutta mene niin nopeasti ohi etten ole varma.
 
mää kerroin vauvasta nyt lapsillekn.olivat aivan innoissaan.mutta esikoiselta tuli sit jännä reaktio ku tajus ettei vauvan iskä oo sen iskä vaan mun nykyinen mies.se koki että on epäreilua sen omalle iskälle ettei sillä oo vauvaa mutta mulla on.tuohon en kyllä ollut osannut varautua! Yritin siinä parhaani mukaan sit jotain selitellä ja onneksi sit voitiin iskältä kysyä että onko Se epäreilua johon iskä tietenkin sanoi että ei vaan kiva juttu.jospa Se nyt tästä sitten.kiva oli kertoa näin ajoissa niin saavat rauhassa sopeutua ajatukseen. Kyllähän nuo jo nimiä kovasti suunnitteli ja miettivät että miten sitä hoidetaan jne jne.ja tyttö olis esikoisellakin toiveena :D
 
heh,löysin tämmösen:" osa ihmisistä osaa päätellä lapsen sukupuolen ultrakuvan mukaan katsomalla kallon ja/tai vatsan muotoa. Uskomusten mukaan pojan otsa on tytön otsaa vahvempi. Joidenkin mukaan pojan vatsa alkaa lähempää päätä ja on muodoltaan pullea, kun taas tytön vatsa alkaa matalemmalta ja on vähän suipompi"

pitääpä alkaa tutkimaan.mullahan on noita molemman sukupuolen ultrakuvia :)
 
IMN
Päänsärky vaan jatkuu.. kestänyt nyt yli vuorokauden, mutta ei onneks haitannu yöunia. Tää on mulle ihan normaalia että päätä saattaa särkeä useammankin päivän putkeen, mutta mietin että pitäiskö kuitenkin soitella neuvolaan, jos vaikka kirjoittaisivat jotain vahvempaa särkylääkettä.
Huomasin kans eilen että mulla on puhjennut viisaudenhammas vasemmalle ylös. Voiskohan tää hampaiden vihlonta johtua siitä, kun just noita vasemman puolen ylähampaita on vihlonut?

tähkä Imetyshän saa aikaan myös synnytyksen jälkeiset supistukset, joten reagoiskohan kohtu uudessa raskaudessa samanlailla?
Minä oon kans himoinnu joulutorttuja! :D Ja erityisesti meidän äidin tekemiä. No äitihän tekikin niitä, mutta mökillä.. Enpä viittiny lähtä sinne asti ajamaan.

hattisvattis Minä oon myös ollut äitipolin asiakas aiemmissa raskauksissa. Ekassa iän vuoksi ihan alkuraskaudesta saakka ja tokassa kasvukontrollit siirrettiin äitipolille rv32 jälkeen. Nyt varmaan sama rumba alkaa jos ja kun kasvukontrolleihin joudutaan. On se kyllä kauheaa rallia juosta siellä, mutta parempihan se on että tutkitaan.. Itse jouduin käymään rv20-32 neljän viikon välein (tuolloin keskusneuvolassa), äitipolilla rv32-36 kahden viikon välein ja loppuajan viikon välein. Siinä välissä sitten normi neuvolat, lääkärineuvolat, sikiötutkimuslaitokset ym.
Ainakin OYSin äitipolilla ajat menee monesti sekaisin sen takia kun potilaat ilmoittautuvat liian myöhään tai juuri sillä minuutilla kun aika on varattu. Nuo myöhästelijät ja viimetipalla ilmoittautujat vaikuttaa sitten muidenkin potilaiden aikoihin.. Siellä hoitajat sanoikin että kannattaa olla ilmoittautumassa jo 10-15min ennen sovittua aikaa niin pääsee todennäköisemmin ajallaan vastaanotolle :)
Ja mulla on myös tuo sama vika etten osaa nukkua vauvan kanssa samassa huoneessa, varsinkaan sellaisen jokelteluikäisen kanssa. Lapset on siirtyneet 3kk ikäisinä omiin huoneisiin, eli oikeastaan heti kun on ollut omat huoneet tarjota. Tän kanssa ei varmaan käykään niin näppärästi kun joutuu jakamaan huoneen tuon pikkuneidin kanssa..

Sukupuolen näkeminen nt-ultrassa on tosiaan melko arpapeliä. Kokenut ultraaja osaa kyllä jo katsoa oikein, eli etsii niitä "viivoja". Sekä tytöllä ja pojallahan näyttää olevan pippeli vielä noilla viikoilla, mutta jotain viivoja siellä kuulemma näkyy, joista voi jotain päätellä :rolleyes:

NassuRessu Pikaista paranemista teidän pikkupotilaalle :) Täälläkin odotellaan tuloksia tytön pissanäytteestä, kun on nyt ollut vti-oireita.. Eka vti tytöllä oli jo alle vuoden ikäisenä. Silloin jo sanottiin että jos noin pienellä on vti ja vielä munuaisiin levinneenä niin todennäköisesti tulee sairastamaan saman taudin useampaan kertaan ennen kouluikää. Nyt ei kyllä oo ollut kuumetta, joten ehkäpä saadaan puhtaat paperit labrasta.

Maalis Täällä kans lapset jo miettii nimiä, arvuuttelee sukupuolta ym. :) On tosiaan kiva että on aikaa sopeutua ajatukseen, eikä tuu sitten liian äkkiä. Eikä myöskään tarvi varoa sanomisiaan tai kuiskailla kun puhuu raskaudesta miehelle, perheelle ja kavereille. Ja hankintojakin voi tehdä lapset makutuomareina, eikä tarvi piilotella turvakaukaloita ja sellaisia varastoon :D
 

Yhteistyössä