~Helmikuun Helmet~

  • Viestiketjun aloittaja Sunflower11
  • Ensimmäinen viesti
Ihan hyviltähän nuo Kyynelten hymyn uutiset kuulostaa! Peukut on pystyssä. :D

Täällä vietellään siis loppukiertoa, tarkalleen ottaen kp 22 on tänään käynnissä. Raskauteen en usko hetkeäkään, sen verran myöhäisessä vaiheessa kiertoa päästiin miehen kanssa tositoimiin. Odottelen tässä siis vaan nyt kp 1. ja sitten hipsin tuonne maaliskuisiin... no tämä päivä vielä varmaan pitäää elää ennen tuota.

Iloista sunnuntaita kaikille! Amalia A.
 
Kyyneltenhymy, viiva on viiva.. :) Millä kp:llä oletkaan nyt, ja milloin ajattelit tehdä apteekin testin?

Omassa olossa ei kerrottavaa, tylsät kp:t menossa. Taitaa olla nyt kp 17 jos oikein lasken (ei ole nyt kalenteria tässä enkä jaksa hakea). Loppukuuta odotellessa siis:) Tai kesäkuun alkua oikeastaan.

Plussaonnea kaikille!! :)
 
Onnea Kyynelten hymy, kyllä nyt taitaa olla tosi kyseessä. :)

Täällä tylsä piinailu jatkuu... Tädin pitäisi tulla 6.6, JOS ovis oli viikko sitten, tosin, luulen että tämä kierto venyy ja venyy ja näinköhän ovuloin tässä kierrossa ollenkaan... Limailut jatkuu edelleen eikä lämmötkään ole nousseet, tylsää. : /
 
Voi JEEEE!!!! :mad: Tein apteekin testin, en tosin aamupissistä vaan muutaman tunnin pissistä ja nega :headwall: No, huomen soitan neuvolaan jos pääsisin oikee verikokeisiin!!

Ainii ja nyt ois jo menos 46/30-33, joku kyseli
 
Viimeksi muokattu:
KyyneltenHymy: Toivottavasti kaikki on hyvin. Oletko varma oviksen ajankohdasta? Haamujen ja päivien runsauden vuoksi mielessäni kävi niinkin ikäviä vaihtoehtoja kuin kohdunulkoinen ja varhainen keskenmeno. Toivottavasti ei ole kysymys kummastakaan! Toivottavasti neuvolassa selviää mistä on kysymys. Voimia! :hug:
 
BarbamamaKohdun ulkonen on käyny kans mieles. :( Keskenmenosta en tiedä, ku en vuoda ja en oo kipee. Jaa-a, olis jo huominen ja vois soittaa neuvolaan!! Mut eikös se ulkonenki luulis olevan kipee? Ovista epäilen tuos 6-8päivä, kolmeviikkoa sitten.. Vai laskinkohan oikein?
Mietin et jos muut on vaan ollu testipaikka viivoja, miten voi olla mahollista et saan 4testistä 3testiin paikat näkyviin punertavina?! Ehk ois pitäny oottaa apteekin testin kanssa aamuun, malttamaton kun on :( Huomenna astetta viisaampi....toivottavasti...
 
KyyneltenHymy: Itselläni ei ole noista kummastakaan kokemusta, mutta kun täällä on roikkunut riittävän pitkään, on näitäkin tilanteita lukenut. Ilmeisesti kumpikaan ei välttämättä alkuun ole kipeä tms. Noin pitkillä viikoilla tulevat haaleat haamuset ja negat antavat viitettä, ettei kaikki ole ihan kunnossa... Sekin on tietenkin mahdollista, että kaikki on kuitenkin ok ja olet tehnyt testit vain liian laimeasta näytteestä. Soita tosiaan huomenna sinne neuvolaan josko pääsisit ultraan ja verikokeeseen. Siellä pitäisi selvitä mistä on kysymys. Liian pitkään ei kannata odotella, ettei tule ikäviä seurauksia mitä ainakin kohdunulkoisesta voi tulla...

Amalia Armas: Onpas sulla lyhyt kierto! :O Mahtaisikohan se olla syynä, että homma kestää? Onnea joka tapauksessa uuteen kiertoon! bd
 
Helmikuun vauvoista haaveilevat


MAANANTAI 30.5.

Nimimerkki....................kp..............ikä........toiveissa...........yk

Sedna....................16/32-35..........30.............1................1
plug-in-baby..........14/28...............................3................3
Emmuska10...........12/38-42..........28.............2................3
Ansku83................11/30-32..........27.............1.................6
Nurinkurinen...........9/28-30...........32.............4................10



Piinailijat

Kamomilla-81........31/35-40..........30.............2.............22
Eewokki.................27/32-33..........26............1...............2
Barbamama35.......25/24-30..........35............3/4..............9
sonsku...................24/28..............32.............6..............2
Josefia..................22/28-30..........30............3(4).............
macy gray.............21/30-35..........31.............2.............18
Tiiti35...................19/24-26...........35.............2..............5
Paulette................18/26-30..........24.............3...............3



Haamuilijat




Plussanneet


Nuppu86 :heart:

Maaliskuun vauvaa haaveilemaan lähteneet:

Sinderella
Sunflower11
Amalia Armas
KyyneltenHymy
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta :wave:

Se ois sitten kp1 :( Eilen illalla alko vuoto, ilman kolotuksia. Kesken siis varmaan meni, kai?! Tai sit testeis oli viivanpaikka viivoja vain. Elämä jatkuu ja kipitän maaliskuun pinoon seuraileen.

Kiitos teille kaikille :hug:

Plussa tuulia iso kasa täältä muille! :)
 
KyyneltenHymy: :( Voi ei! :hug: Keskenmenolta se vaikuttaa, koska päiviäkin oli jo niin paljon. Olen tosi pahoillani teidän puolesta. Toivottavasti seuraava jatkaa matkassa loppuun asti! b=)d

Omaa napaa... Tuskin olen raskaana. Ei ole mitään oireita siihen suuntaan. Täti saattaisi kurvata paikalle jo näillä päivillä mikäli lääkkeet eivät karkottaisi. Odottelen nyt kuitenkin viikonlopulle, jolloin teen raskaustestin varmuuden vuoksi ennen kuin lopetan luget ja jään odottelemaan uutta kiertoa.
 
Onnea Sonsku!!!

Barbamama35 Olen itsekkin tuota kierron lyhyyttä ongelmien aiheuttajaksi epäillyt, mutta kun asiasta (pojan) neuvolassa kysäisin, niin terkkari sanoi sen olevan vielä normaalin rajoilla.
Ovis tulee melkein heti menkkojen jälkeen ja sen jälkeen jää vielä yli kymmenen päivää... siinä ajassa kuulema kiinnittymisen pitäisi ehtiä tapahtua.
En sitten tiedä kuitenkaan...

Joku näppärä ja pystyväinen voisi perustaa maaliskuisille tämän samanlaisen ketjun niin pääsisi sinne sitten ihmettelemään maailman menoa. :D
 
sonsku: ONNEA :flower:

Amalia Armas: Mulla on ollut lyhyitä kiertoja edellisen raskauden jälkeen ja huolissani puhuin asiasta joulukuussa terveyskeskuslääkärille. Hän sanoi 24 päivän kierron olevan vielä juuri ja juuri normaalin rajoissa, mutta sen alle ei saisi olla. Mulla oli siis yksi 23 päivän kierto ja sen jälkeen käytiin tämä keskustelu. Hän sanoi tuolloin, että jos kierto ei pitene, aletaan muutaman kuukauden kuluttua tutkia mikä on vikana ja jos lyhenee päivänkin, niin tutkitaan heti. Tämän jälkeen onneksi kierto vähän piteni. Tosin välillä on ollut jokunen 24-25 päivän mittainen vielä.

Me päätimme hakeutua tutkimuksiin yksityisen kautta, koska sitä kautta saimme tulokset tosi nopeasti ja hoidot aloitettiin heti niiden tultua. Mitään varsinaista syytä ei löytynyt, mutta tuota kiertoni epäsäännöllisyyden vuoksi (24-30 päivää) nyt on apuna alkukierrosta clomit ja loppukierrosta luget. Näillä mennään kesän yli ja sitten mietitään muita keinoja, jos nämä eivät auta.

Ne tutkimukset on aika helppoja juttuja. Mieheltä katsotaan spermanäyte. Naiselta otetaan muutamia verinäytteitä ja ultrataan eri kierron vaiheissa ja tehdään aukiolo tutkimus. Tuo viimeisinkin oli ainakin omalla kohdallani täysin kivuton ja tosi nopea toimenpide. Kun kaikki tulokset on tiedossa, selviää ehkä mikä on vialla eli miten tilannetta voidaan auttaa. Välttämättä noissa ei ole mitään vikaa niinkuin ei meilläkään, mutta apuja voi silti saada ainakin yksityisellä. Mulla ainakin paineet helpottivat huomattavasti, kun saatiin hyvät tulokset ja kuitenkin apuja. Todennäköisyydet on taas paremmat, että jossain vaiheessa tärppää =)
 
Viel piti tulla omaa napaa kirjotteleen. Soitin neuvolaan, sano että ei oo viel keskenmeno käynissä kun vuoto on kirkasta ja kipuja ei oo pahemmin. Kivut jos kasvaa tai vuoto muuttuu klimppiseks, sitten lääkäriin heti näytille. Viikon päästä kehotti tehä testin uudestaan.
Pojan aikaan vuosin kans yhen yövuoron ja kemialliseks epäiltiin. Joten nyt vaan odotellaan!

Hieno viiva sonsku :hug:

Ite siis taustailen tääl kunnes saan varmuuden ja päivittelen teilleki varmaan tietoa. En tiä kiinostaako teit, mut kuitenki :D
 
Onnea sonsku, toivotaan että kaikki menee hyvin ja 9 kuukauden päästä on käärö sylissä! :heart:

KyyneltenHymy tottakai meitä kiinnostaa, toivoa siis on vielä, toivottavasti kaikki olisi hyvin! :)

Tänä aamuna oli lämmöt nousseet 0,5 astetta (36,2 --> 36,7), toivottavasti ei myöhästytty kun eilen aamulla tehtiin talletus. Pitänee tilata mammaksilta läjä testejä, nyt kun en ole varma oviksen tarkasta ajankohdasta niin mähän jouduin testailemaan harva se päivä 6.6 lähtien, jos siis täti ei tule vielä silloin. :D
 
KyyneltenHymy, tsemppiä sinulle odotteluun ja toivon kovasti että kaikki menee hyvin ja masussa on pikkuruinen kyydissä. :) toki kiinnostaa, eli pidähän meidät ajan tasalla! :)

Sonskulle onnea!! Et tosiaan kauaa joutunut täällä kuumeilemaan, ja on kyllä jo selkeä tuos plussa-viiva! Onnea ja tarrasukkia! :)

Mites noita lämpövaihteluja tulkitaan? Eewokki kirjoitit että nyt on lämmöt koholla, niin liittyykö se sitten ovulaatioon vai mihin?? ANteeks mun hölmöt kysymykset, en ole vaan yhtään perehtynyt näihin ruumiinlämmön ja kierron tai raskautumisen yhteyksiin.

Mulla on edelleen tylsää. Oon yhä poissa kotoa, mies soitti et hän ja lapset kovin kipeinä että älä tuu kotiin vaan mene suoraan pääsykokeisiin. Ihanasti ajateltu, etten olis kipeänä tärkeässä kokeessa.. Mutta kova ikävä on lapsia. Miestäkin tietty:) Mut lapsista en ole oikein ollut erossa, en ainakaan useampaa yötä kerrallaan.
 
Barbamama35 juuri tsekkasin, että tämä kierto olikin vain 20 päivää... taitaa siis olla sun saamien tietojen mukaan ihan onnettoman lyhyt. Normaalisti kierto on 22 päivää, mutta 21 ei ole harvinainen sekään. Miten kierro lyhyys vaikuttaa raskautumiseen? Onko se merkki siitä, että ovista ei tapahtuisi ollenkaan, vai onko ongelmana vaan lyhyt aika kiinittymiseen?
 
Amalia Armas: Sekä kierron alku voi olla liian lyhyt munasolun kypsymiselle että loppuvaihe (luteaalivaihe) kiinnittymiselle tai ongelma on vain toisessa. Jos sulla tulee ovis heti alussa, niin ongelma on varmaan siinä alkupuolella. Ehkä munasolu irtoaa liian aikaisin eli ei ole vielä kunnolla kypsynyt? Luteaalivaiheen pitäisi olla vähintään 10 päivää, jotta hedelmöittynyt munasolu ehtii kiinnittyä. Alkuvaiheesta en tiedä tarkkoja päiviä, mutta näin mua infottiin, että sekin voi olla liian lyhyt. Kannattaisi varmaan käydä juttelemassa asiasta lekurilla. Nuo lääkkeet mitä mulla on tässä kierrossa käytössä, auttavat noihin ongelmiin. Ehkä sinäkin hyötyisit niistä tai jostain muusta vastaavasta.
 
Paulette, tässä suora lainaus perhesuunnittelun kotisivuilta:

"Lämpömenetelmä perustuu naisen ruumiinlämmön muutoksiin kierron aikana. Koska munasolun irtoamisen jälkeen erittyy progesteronia, kohoaa lämpötila selvästi, vähintään 0,2 astetta yhden tai parin päivän kuluessa ovulaation tapahduttua. Lämpötila myös pysyy korkeampana seuraaviin kuukautisiin saakka. Joten jo tapahtunut ovulaatio voidaan todeta, sen sijaan sen ennakoiminen pelkän lämpötilan perusteella on mahdotonta.

Käytännössä tämä tapahtuu mittaamalla ruumiin lämpötila joka aamu, mieluiten samaan aikaan ja noin puolen tunnin kuluessa heräämisen jälkeen ennen ylösnousemista, virtsausta tai ruokailua. Poikkeuksellisen lyhyt yöuni voi aiheuttaa lämpötilaan muutoksia, jotka on syytä kirjata. Lämpötila mitataan tavallisella lämpömittarilla peräsuolesta, emättimestä tai suusta. Kainalolämpöä ei pidä käyttää, koska se on liian epätarkka."

Toivottavasti selvensi vähän. :)
 
Huomenta!

Tääl pohitaan ei raskaana-keskenmeno-harmiton vuoto väliä. Eilen oli tunnin verran kamalia "supistuksia" ja siihen loppuvat. Nyt itellä pyörii käytetyt raskaustestit, oliko niis vaan testipaikka?! Kolmeen testiin testipaikka?! ja värillisenä! Huomen aamulla ajattelin testailla. Rasittava kun en saanut utraan lähetettä taikka verikokeisiin! Itellä oon Rh- veriryhmä ja mun täytyy se piikki saaja jos keskenmeno tulee, mut mistäs mä tiän onko tää keskenmeno?!
Anteeksi tilitys :'(

lämmöistä pitää kommentoida. Ennen pojan odotusta mittailin lämpöjä, ne vaan laski 0,5asteella eikä nousut :D Olin varma etten oo raskaana! Mut tuollahan tuo tuhoaa keittiötä taas.
 

Yhteistyössä