** Helmikuun Helmet** HELMIKUU vol2

Minä ainakin menen heti kun vedet menee enkä soittele. Sen tietää että ne venytyttää kotona jos näin tekee.

vanamo kyllä mulla on just tollasta kipua niinku mainitsit...ollu jo täs jonnin aikaa ja se on jonkinmoista supistelua sekin. ei vaan kovin kivaa...

Jahvetti mun siskolle käynnistettiin niillä kohdunsuukapseleilla ja samana yönä pääs synnyttämään ja tyttö synty sit seuraavana päivänä. Meitsi kärvisteli ja manaili niitten tuhanne pillerin murujen kans ja pah. Hermohan siellä paloi. :whistle:

Taas näin valopalloja kun oltiin anoppilassa. Ennen saunomista.
Ei oo kivaa ei. Noh keskiviikko on onneks pian. Sitten laitan asiat eteenpäin...
Huomenna tosin alkaa jo rv 42.

Kipeenä taas joka paikka ja pikkasen supistellu saunan jälkeen mutta enpä luota enää mihinkään oireisiin.
Värkkiin vihloo niin pirusti ja vessassa saa rampata. Ihan hävetti tuolla kyläs ku olin kokoajan vessassa.

Nyt meen kuolaamaan kun uunissa on tonnikalaruisleipä lämppäreitä. Tein 4 leipää ja purkillinen tonnikalaa ja päälle oltermannijuustoa.ja uuniin. Voi veljet ku hyviä. ja paljon oivariiniä tietty...ettei vaan pääse lihomaan. :LOL: :LOL: :LOL:

Missäs kaikki on? ettekai oo mua yksin jättäneet?

Jepsu ja Martti 40+6 :heart:
 
Jepsu Ok, eli nekään ei siis auta mihinkään jos ollut jo jonkin aikaa, siis ne reisikivut. |O Ei ollu kivoja tosiaankaan mut loppuihan ne just kun meinasin alkaa iloitsemaan. Pah.

Supistelut on tosiaan tänään tulleet takaisin ihan olan takaa ja vatsa on jatkuvasti kireenä mut ei oikeen vakuuttavilta tunnu nämäkään.

Kuulostaa muuten aika hyviltä noi lämpimät voileivät...ei oe tonnikalaa eikä oivariinia mut oltermannia olis. Sillä ei taida kovin pitkälle pötkiä. :D

Ei tee kyllä mieli syödä mitään nyt. Muutenkin ruokahalut olleet ihan hukassa tänään ja vatsa löysällä nyt illalla. Jos nyt ei oikeesti ala jo tenava syntyä niin olen Jepsu sun kans jonossa käynnistykseen keskiviikkona. Eihän tästä mitään tuu jos ei ruokaakaan tee mieli enää, mitä mä täällä kotona sitten teen??

Vanamo+Vilpertti 40+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Mitä se Jahvetti ihan hiljaa siellä taustalla kun ei ole masua mistä inistä, niin kuin me muut! :LOL:
Mulla on tää vauva kyllä just nyt tässä mahan päällä...samoin kuin teillä, mut vaan nahan ulkopuolella :LOL: :LOL:

Ei täältä mihkään pääse, ennenku viiminenki helmi on ulkoistunu :D :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Mä taidan mennä nyt suihkuun (ihan tulikuumaan) ja sit katsoo täydellisiä naisia (peilistä tietysti). :LOL: :wave:
Heh samatsuunnitelmat.. Kuuman suihkun tilalta sauna, siivouksen tilalta siideri ja mies uhkas vielä seksillä.. hmm, milloin pääsis synnyttään?
No tietenkin meidän ketjun viimeisenä

Mutta nyt TN:n telsusta

Mumetsu

 
Ainahan sitä voi toivoa että syntyis ennen käynnistykseen "joutumista". :LOL: Todellakin naurattaa se ajatus että tää tulis ihan ittekseen...

Nytkin mukluaa mahassa kun viimestä päivää...värkki huutaa leipää kun niin kovaa puskee toone alas. Vihloo julmetusti.

Mä ootan vaan et kuuluis POKS ja joka paikka olis märkänä :D pääsis siivoomaan ja sit lähölle... :LOL: Haaveunia nää hommat.

Nyt kyllä alaselkä sellanen inhottava...mut ei siitä sen enempää ettei nekin katoa...

Mä oon Jahvetti oottanu aika kauan sitä äkkilähtöä...ainaki siitä asti ku sä lähit niin nopsaan laitokselle....

Keskiviikkona tosiaan se neuvola ja siellä on taas se kätilö niin aion kyllä sille sanoa ja vaatia nyt vaikka ja mitä.Olispas jo keskiviikko...

Mul on tänään tullu sellasta kirkasta ja välillä vihertävääkin limaa taas aina pyyhkiessä. Tulee melkein nyt päivittäin. Taitaa olla niin iso tulppa eessä et vauvalla on tekemistä saada se pois tukkimasta tietä :LOL: :LOL:

Onpas taas jutut...

Mahaa vetää ihan kovaks ja nyt supistaa....uuuu...nyt ette kyllä vie näitä! Pidän itte ja volyymiä tilaisin lissäää....Kiits. :D

Pupi eikö sulta mennykkään vedet? vai olikos se vaan limatulppaa ja sit supisteluita? harva pää kesät talvet...en muista :ashamed:

Mun maha on kova ku kivi..

Jepsu ja Martti möyryäjä 40+6 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
Mä oon Jahvetti oottanu aika kauan sitä äkkilähtöä...ainaki siitä asti ku sä lähit niin nopsaan laitokselle....
Toivossa on hyvä elää :D :hug:
Mullahan oli viikot 41+2, kun äkkilähtö koitti, et aikaahan sulla viel on ;) Tai sit se tosiaan oottaa sitä "käynnistyspäätöstä"...mullakin kun olis kai käynnistetty sillon sunnuntaina polikäynnillä....mutta tää päätti tulla jo lauantaina :kieh: :kieh:
Jos perjainai iltana joku olis sanonu, et huomenna mulla on vauva, niin olisin varmaan tokassu sen hyväksi vitsiksi....

tiedän miten turhauttavaa toi olo on :ashamed: :hug: :hug: :hug:
Vanha kulunut klisee, mut ei oo montaa päivää enää!! :hug: :hug: :hug:

Jahvetti, myötäelää tuskailijoiden loppuodotusta...vielä sen verran hyvin muistissa oma olo :snotty:
 
Ihanan pirteetä keskustelua.. :LOL: Tulin just puolentoista tunnin lenkiltä--oon päättänyt hien ja veren kanssa painaa nää viimeiset päivät joka päivä ainakin yhden lenkin vaikka koko ajan sattuu mahaan...Henkisesti tuosta ulkoilusta saa niin paljon. Tähtiä ja kuuta katseltiin mun yhden hyvän ystävän kanssa, joka on tällä hetkellä ainut, jonka kanssa jaksan puhua miehen lisäksi...on itsekin raskaana, ja jotenkin ymmärtää ihanasti näitä tunnetiloja. Oli tosi kaunista tuolla Jyväsjärven jäällä...kateellisena vaan katselin, kun hiihtäjiä viiletti kuun valossa. Omat sukset lojunu eteisen nurkassa koko talven...Onneksi lähdetään keväthengille Lappiin kunhan tää pikkuviiikari on ulkona mahasta.

Johan möyrii...onneksi. Kun sekin pelottaa, että liikkeet yhtäkkiä loppuisi...

Rv 39+6

 
Joo , ei mulla mennyt vedet. Viime yö meni siis supistellessa. Ne olivat lieviä, nyt tajuan kun näitä nykyisiä käyn läpi. Kaipaisin nyt kommentteja ja kokemusta - miten pitkään sitä tämän kivun kanssa pitää kärvistellä?

Supistusten väli on vielä aika pitkä n. 7-9 minuuttia ja niiden kesto on 45 s - 1min. Kivut minusta jo aika kovat. Soitin synnärille ja siellä sanoivat että luutavasti paikat eivät vielä aukea vaan pehmenevät.... ja sanoivat että kannattaa harkita tuleeko. ja ettät saattavat hyvinkin loppua kuten viimeyönä kävi.

En nukkunut viime yönä räpäystäkään ja tämä yö on varmasti samanmoinen. Milloin te olette lähteneet laitokselle?Olenko liian hätähousu jos menen.... pelkään että kivusta tulee täällä kestämätön ja uneton yökin pelottaa... mitä te tekisitte?
 
terve.

tulee aika tökköä tekstiä mut yritetään.

eli vedet rupes lorahtelee klo 14.00 tiistaina neuvolalääkärin huoneessa. siitä suuntasimme kotiin ja lähdettiin ajelee joskus kolmen maissa synnärille päin... emme kuitenkaan uskaltaneet synnärille vasta kuin klo 15.45 supistuksia tuli noin 6-10 min välein. Siitä käyrälle ja kaikki ok. sitten vaan saliin koska vettä lorahteli olin vaan sentin auki.

sit käppäiltiin ja juotiin kaffet ja sit ruvettiinkin vetää ilokaasua ja odotettiin narkkaria laittaa epiä. klo18 3 cm auki ja epin laitto mönkään huomattiin puol 7 ettei ollutkaan tehoa/ oikeessa paikassa. klo 23 saatiin laitettua uudestaan epi. Ja sitten olikin klo 01.13 vauva ulkona joten epistä ei hyötyä ilokaasulla koko homma läpi!!!

Ja tyttöhän se sieltä tuli 3855g 51cm ja pipo 36cm :heart:

kotiin päästiin vasta tänään koska epin laitossa oli ongelmia ja puhkaisivat vahingossa jotain selästä. se valuttaa selkäydinnestettä johonkin ja aiheuttaa päänsärkyä ainoa asento makuullaan pystyssä ei voi olla ollenkaan. eli mies hoitaa vauvaa ja minä ainoastaan syötän :'(

reikä selässä yritettiin paikata veripaikalla MUTTA ei onnistuttu ja tulos osuivat puolentoista tunnin sorkinnan jälkeen hermoon ja jalkani saa sähkötällejä vähän väliä.

lääkärit olivat jo sitä mieltä että tulehdusriski on liian suuri kun pitäis sitten jo 6. reikä tehdä selkään. aivokalvontulehdus riski kasvaa samalla ja jos oikein huonosti käy voi tapahtua mitä vaan kun selkärankaa kerran ronkitaan.

yritän nyt huilaamalla ja lääkkeitä syömällä saatua oltuuks ja odotella että reikä menisi itsellään umpeen.

että näin synnytys meni hyvin onneksi ja vauva voi onneksi hyvin itse en vaan pysty häntä vielä hoitamaan.
:'(

niisku-neiti & rinsessa 5 vrk :heart:
 
kivuliaampi olen nyt kuin synnytyksessä. ihana mies kätilö sai minut jaksamaan ja ponnistus vaihe kesti vissiin 20 min. tikkejä tulikin sitten reippaasti ja niiden laitto kesti 40min. kätilökin ihmetteli nopeaa synnytystä näin ensikertalaiselta. synnystä en osaa pelätä mutta selkäpuudutetta en ikinä enää ota se on varma!
 

Yhteistyössä