Helmikuun helmet 2017 *MEIDÄN KUU!!*

Mukla kiva että sinä täällä käyt pinoa herättelemässä. :)

En usko että täällä ainakaan kauhean pitkällä lähtö on. Tuttuja merkkejä edellisestäkin raskaudesta. Viime yö meni taas suppareiden kanssa, alkoi pikku hiljaa illalla ja aamuyöstä niitä tuli puolentoista tunnin ajan 2-6 min välein. Ei toivoakaan että olis saanut nukuttua. Välitkin jomotti alavatsaa. Nytkin tulee harvakseltaan.
Epäilen että sitä viimeistä potkua nyt odottaa enää.
Yritän pitää jalat ristissä päivän kun mies on koko päivän töissä eikä pääse lähtee kesken töiden mihinkään vaikka haluaisi.. :/

Theran rv 39+1

Toivottavasti täällä osa ainakin on nukkunut edes jotenkin. ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla
Mukla kiva että sinä täällä käyt pinoa herättelemässä. :)

En usko että täällä ainakaan kauhean pitkällä lähtö on. Tuttuja merkkejä edellisestäkin raskaudesta. Viime yö meni taas suppareiden kanssa, alkoi pikku hiljaa illalla ja aamuyöstä niitä tuli puolentoista tunnin ajan 2-6 min välein. Ei toivoakaan että olis saanut nukuttua. Välitkin jomotti alavatsaa. Nytkin tulee harvakseltaan.
Epäilen että sitä viimeistä potkua nyt odottaa enää.
Yritän pitää jalat ristissä päivän kun mies on koko päivän töissä eikä pääse lähtee kesken töiden mihinkään vaikka haluaisi.. :/

Theran rv 39+1

Toivottavasti täällä osa ainakin on nukkunut edes jotenkin. ❤
Tsemppiä Theran♡♡ Toivottavasti pieni syntyy sillai että miehesikin pääsee mukaan. Pidetään peukkuja.
Sinulla kyllä kuulostaa sellaiselta vointi että ei varmaan kauaa ennään mene:)
Ikävää kyllä ettet ole saanut nukuttua..jos mahdollista niin yrität lepäillä päivällä. Mulla kans viime aikoina nuo yöt on menneet ihan harakoille kun supistukset on kestäneet 3 tuntia jne. Mutta pitkästä aikaa viime yö hyvä.

Jaksuja sinulle. Mukla
 
  • Tykkää
Reactions: Theran
Täällä kuorsattiin kuin tukki, jos yhtään ketään lohduttaa :sleep::p
Illalla oli harkkasupistuksia säännöllisesti, mutta yö meni tosiaan hyvin. Vessaankin tartti nousta vasta seiskalta, kun kello herätti.

Tsemppiä Mukla, päivä päivältä vähemmän ootettavaa (vielä kun tietäisi milloin se The Päivä on) (y)

Theran, sun kohdalla kuulostaa lupaavalta! Toivottavasti vauva jaksaa oottaa, että isikin ehtii matkaan :love:

Mites äippä84 turvotukset, onko mennyt pahemmaksi vai laantunut?

Vauvan liikkeistä vielä. Eilen aamupäivällä jo hieman huolestuin, kun oli aika vaisu. Mutta ehkä tämä meidän vauvan rytmi vaan on sellainen. Illalla oli taas sellaiset hulabaloot, että huhhuh. Varmaan nyt mammalomalla on vaan enemmän aikaa keskittyä noihin vauvan liikkeisiin. Hyvähän se on seurailla :)

Tänään pitää käväistä neuvolan terkan luona. Otetaan vasta-aineverikokeet sekä se streptokokki-näyte. Viime viikolla labra olikin mennyt jo kiinni, niin eivät voineet ottaa näytteitä neuvolakäynnin yhteydessä.

Ihana, kun päivät alkaa valostumaan jo näin aamutuimaan. Esikoinenkin näkee kohta ajella pyörällä kouluun ilman hirmuisia valoviritelmiä :rolleyes: Kevättä kohti mennään vauhdilla!

BoomKaa ja papunen rv 37+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla ja Theran
Kiitos samoin Mukla! Taitaa olla monen uudelleensynnyttäjän kirous tämä epäsäännöllinen supparointi. Ja tietysti öisin :D
Tämä oli mun suunnitelma että yritän olla tekemättä yhtään mitään..ja levätä. Ikinä ei tiedä milloin saa levätä seuraavan kerran

Mä kanssa tykkään kun aamut valostuu. Kevättä kohti! :)
Hyvä että joku on nukkunut suht hyvinkin!❤

Muoks. Multa otettiin se sairaalassa se streptokokki näyte kun kävin siellä käännöksessä. Se oli nega. Eipä tarvitse antibioottitippaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mukla
Täälläkin nukuttu nyt pari yötä ihmeen hyvin ja jotenkin kivut kaikki vähentyny. Se tuttu paineen tunne alakerrassa ja kipu oikeassa jalassa on enää hyvin minimaalista. Pitäisi olla tyytyväinen, mutta kumminkin nousee välillä stressi sitte siitä että miksi en oo kipee??? :eek:

Samoin vauvan liikkeet välillä huolestuttaa, kun tuntuu niin rauhoittuneen. Useita kertoja oon havahtunut että apua, millon se viimeksi liikkui?

Minä oon kyllä päättäny visusti että tällä viikolla lähen synnyttään! :D Samoin esikoinen on näin ennustellut, toivotaan (y)

Theran täällä kans pidetään peukkuja teille, että mies ehtii mukaan synnytykseen. (y)

Mäkin oon ehoton kevät ihminen ja niin rakastan kun päivät alkaa pidentyä ja aurinko paistella :love: Asutaan järven rannassa ja mikään ei oo niin ihanaa, kun jäät sulaa ja joutsenet tulee! Niitä uiskentelee ihan meidän laiturin tuntumassa aina toista kymmentä ja on ihanaa mennä aamukahvin kanssa rantaan istumaan ja joutsenia kattelemaan, on ne niin kauniita :)
 
  • Tykkää
Reactions: äippä 84
Mulla on tää aamu ollu ihmeen seesteinen. Ei vielä ainuttakaan supistusta..

Mie kans välillä päivällä havahun että onko vaaveli ollenkaan liikkunut..pitää ihan kuulostelemalla kuulostella. Mutta tämä on ollut koko ajan enempi iltaliikkuja. Ja sillon kun itse lepään niin vauva yleensä myös nukkuu. Illalla oli taas oikea iltavilli päällä kun rauhoituin istumaan sohvalle päivän touhujen jälkeen.(y)

Ja kyllä täällä kans nautitaan ku valo ulkona lisääntyy:ROFLMAO: kaamosaika tuntuu niin pitkältä, samoin tämä koko talvi..o_O
Kyllästyttää kun pitää kauheat määrät kamppeita pukea ulos.
No pikkuhiljaa kevättä ja kesää kohti:)

Otatteko te omaa musiikkia tai jotain mukaan saliin? Mie ajattelin että vois tällä kertaa kokeilla auttaisiko avautumisvaiheessa musiikin voima..jos sitä jaksais siihen keskittyä..otan myös lukemista mutta voi olla että kivuissa ei sitten nuo kiinnostakkaan..

Mullakin otettiin se streptokokki näyte viimeisellä lääkärin tarkastuksessa. Ja neuvolassa sanottiin että jos näytteen otosta menee kaksi viikkoa eikä synny nii synnärillä otetaan vielä pikaisesti varmuuden vuoksi. Mullakin oli nega sillon. Hyvä juttu minusta että siitä on tehty käytäntö. Mulla ei ole sitä aiemmin koskaan otettu ja tää on nyt viides raskaus.

Jaahas..kävin muksujen kans jo aamu ulkoileen ja mietin jaksaisko tälle aamun vielä imuroida mutta uhkaavasti tuo lorvikatari meinaa iskeä:oops:

Mukla
 
Asiasta poiketen. Miten te ootte toiminut tuon verokorttikuvion kanssa äitiyspäivärahaa hakiessa. Itse jäin juuri alkuvuodesta työttömäksi, eli työnantaja ei sitä äitiyspäivärahaa maksa, niin te joilla on sama hommeli niin ootteko hommannut erillisen verokortin etuutta (eli äippärahaa) varten vai annatteko mennä normi verokortin ja prosentin mukaan? Tuntuu aika hullulta jos tuosta pienestä äitiyspvärahasta lähtee 25 prosenttia veroa.
Kannattaa tilata uusi verokortti netissä, verottaja lähettää sen suoraan Kelaan. Prosentti on iso, mutta ei sitten ainakaan tule mätkyjä ensi vuonna!
 
Täällä viikonloppu meni niin nopeaa, etten ehtinyt mitään kirjotella. Kävin kuitenkin monesti kattoon onko tullut uusia kirjoituksia.
Meillä viikonloppu meni siinä, kun eläinten kanssa touhuttiin ja vieraita kävi useaan otteeseen. Ei paljon ehtinyt levähellä. Eilen kuitenkin vihdoin ja viimein saatiin miehen kanssa pinnasänky koottua.

Vauvan liikkeistä on ollut puhetta. Mulla kans välillä huolestuttaa, ku vauva on liikkumatta pitemmän aikaa. Tuntuu, että onko kaikki hyvin vai mikä tässä nyt on. Mies sanoikin, etten muitten raskausaikana ole ollut yhtä herkällä korvalla. Mutta johtunee kait siitä, että kolme lasta ollaan tehty niin putkeen, että ei siinä oo ehtinytkään aina miettiä onko vauva liikkunut vaiko ei:). Nyt on muuten alkanut jännittää, että millainen synnytys onkaan ku kuopus on jo 8 vuotta...muistaako mun keho edelliset synnytykset vai mennäänkö niin, että ois taas niinkuin eka kertaa:LOL:. Miten teillä muilla, joilla on pitempi aika edellisestä synnytyksestä, että jännittää? :)

Theran taitaa lähteä pian synnärille:love:. Tsemppiä koitokseen! Ja toivon, että miehesi ehtii mukaan synnytykseen:)!

Muklalle toivon lisää vauhtia suppareihin. Kyllä se vauva pian syntyy(y)!

Boomkaa, ihana ku sää oot saattanut nukkua:love:. Ite nukun 1-3 tunnin pätkissä ja saa sit ravata vessassa.
Mulla pakottaa lonkkia öisin. Tuntuu, että ne niin painuu nukkuessa. Onneksi tuo nivuskipu päivisin on jo helpottanut. Mulla on samat mietteet, ku Haasulla, että miksikö ei nyt sitten ookkaan kipeä:p. Voi mahoton tätä tunteiden vuoristorataa.

Mulla on supistuksia päivittäin ihan hyvänlaisesti, mutta ei mitenkään säännöllisesti. Tulee sekä liikkuessa että lepäillessä. Vielä tuntuu vauvan pylly todella ylhäällä. Tuntuu, että painaa kylkiluita ja ajoittain on vaikea hengittää.

On muuten mahtava, kun päivät on alkaneet pitenemään. Mää niin nautin keväästä. Rakastan leutoja kevätilmoja...nyt vaan ei pääse hiihtämään, joka on intohimo. Asutaan joenrannalla, niin oon keväisin hiihtänyt tosi pitkiä lenkkejä joella. Nyt täytyy ootella, että miten synnytyksestä toipuu, että uskaltautuuko missä vaiheessa suksille. Ja nyt raskausaikana en oo uskaltanut lainkaan suksien päälle, ku pelkään kaatumisia. No, on se ens vuonnakin talvi ja kevät(y).

Mutta, ihanaa päivää kaikille mammoille:love:!
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla ja teza
Maanantaihuomenta! Viimeistä päivää viedään, huomenna aamulla tähän aikaan on tyttö varmaan jo ulkona. :) Mä täällä mietin, että mitä tässä vielä pitäis tehdä, valmistautua jotenkin vai... ? Mutta mähän oon ollut yli kuukauden jo sairaalassa ja tiedän aika tarkkaan miten homma menee. :D Tunnen kaikki kätilöt ja hoitajatkin jo. Toisaalta on ihan jees, että tietää tarkkaan milloin jotain alkaa tapahtua. Tsemppiä ja kärsivällisyyttä teille supistusten kanssa kamppaileville!

Täällä Kreikassa tosiaan yli 60% lapsista syntyy sektiolla julkisella puolella ja yksityisklinikoilla lähes 90 %. Mulle on nyt myös selvinnyt, että esim. tässä meidän suht isossa sairaalassa ei ole tarjolla kivunlivitystä alatiesynnyttäjille. En siis olisi halutessinakaan saanut esim. epiduraalia, jos olisin valinnut alatiesynnytyksen. Se haittaa kuulemma liikaa synnytyksen normaalia kulkua... Myöskään ilokaasua ei ole tarjolla. Jotenkin ihan käsittämätöntä! Eli ehkä tämä sektio on oikein hyvä vaihtoehto.

Jalat on olleet ihan turvoksissa viimeiset pari päivää, sellaset somat elefantin"räpylät". Toivottavasti turvotus laskee ennen kotiinmenoa tai muuten lähden täältä paljain jaloin.

- Vagabonda 38 + 2
 
Piikuliinu mulla on noiden kahden ekan lapsen ikäero 9v. Ja kyllä jännitti kun kuopusta odotin, mietin että miten mä enää osaan edes hoitaa vauvaa :D Kuopuksen synnytys oli helppo ja nopea ja äkkiäkös sitä vauvan hoitokin palautu mieleen. Nyt ei sitten tulekaan kuin reilun vuoden ikäerolla tää seuraava :love:
Musta tuntuu että oon joka raskaudessa aina vähän entistä enemmän hermona. . Esikoisesta olin niin nuori ja tietämätönkin ettei käynyt koko raskauden aikana edes mielessä että mikään voisi mennä pieleen o_O Kuopuksesta panikoin ekat viikot kunnes päästiin sinne 12 viikolle, loppuraskaudesta olin luottavainen ja rauhallinen. Tämä raskaus on sitten ollu alusta loppuun yhtä hermoilua! Ensin keskenmenon pelko, sit np ultra ja rakenneultra, mitä jos kaikki ei ookkaa hyvin? Nyt loppua kohti just nuo vauvan liikkeet jne.
Ajattelen jotenkin hölmösti että eihän mulla voi vaan aina mennä hyvin nämä raskaudet? :eek: Lähipiirissä on keskenmenoja, kohtukuolema, hätäsektioita, syntyneen vauvan kuolema... Sitte pyörittelen päässäni nuita ajatuksia että täytyyhän mullekin joku vastoinkäyminen osua! :(

Mukla mä en varaa synnytykseen mitään mukaan kun tuskin siellä salissa ehdin kauaa ollakaan. Viime reissulla ehin olla vajaan tunnin
 
Kiitos piikuliinu :love:

Haasu,
mie olen kans aina ihan hermonsa että meneekö kaikki hyvin ja näin alusta loppuun. Ja sama juttu että olen niin läheltä nähnyt ettei kaikki mene aina niin ku pitäs. Lähipiirissä samanlaisia kokemuksia kuin sinullakin..Ne pistää miettimään sekä pelkäämään omankin vauvan puolesta. Niitä tosiaan sitten pyörittelee omassa päässä ja ahdistaa entistä enemmän..Onneksi mies ymmärtää mua näissä asioissa niin pystyn kyllä niistä puhumaan.
Sulla on kyllä sitten ollu nopee toimintaa salin puolella :D

Minulla on toisen ja kolmannen lapsen ikäero 8v ja keho muisti mitä pitää tehdä. Synnytys kesti silloin 11h. Sit seuraavilla on 1.5v ikäeroa ja synnytys kesti 4.5h.
 
Vagabondalle tsemppiä huomiseen:love:!

Haasu, mulla on kans samanlaiset ajatukset pyörineet päässä läpi tämän raskauden. Mulla oli yks keskenmeno ennen tätä raskautta, joka oli koko ajan mielessä tämän raskauden rv 12 saakka. Sitten aloin tosiaan jännittään rakenneultraa, että onkohan vauvalla kaikki elimet niinkuin pitää. Jännitti, että onko tällä vauvalla reikä sydämessä, kun meijän tällä nuorimmalla lapsella oli (todettiin vasta 9 kk iässä--》ei tarvinnut korjata, vaan kammioväliseinäaukko umpeutui itsestään). Sitten nyt hermoilen liikkuuko vauva tarpeeksi vaiko ei...ja välillä mietin, että miten itse selviän synnytyksestä, ku vuoan niin herkästi. No, onneksi on kuitenkin niitä päiviä, jolloin olen todella rauhallinen ja levollinen. Mutta sanoin kyllä gynekologille äitipolikäynnillä, että tämä se on pahinta, että tieto lisää tuskaa:). Gynekologia meinas hymyilyttää ja sanoikin, että tiedän tunteen:). Itellä tämä sairaanhoitajan tausta tekee vähän kepposia tuolla pääkopassa, kun tietää sairauksista ja komplikaatioissa, niin tulee mietittyä kaikenlaista turhaa. Mutta, eiköhän nämä huolet ja hermoilut unohdu, kun pääsee synnyttämään.

Kohta pääseekin kuopus koulusta, niin lähen häntä vastaan käveleen. Sitä ennen ehtii kuitenkin vielä kotihommia tekasta (y)
 
Maanantaihuomenta! Viimeistä päivää viedään, huomenna aamulla tähän aikaan on tyttö varmaan jo ulkona. :) Mä täällä mietin, että mitä tässä vielä pitäis tehdä, valmistautua jotenkin vai... ? Mutta mähän oon ollut yli kuukauden jo sairaalassa ja tiedän aika tarkkaan miten homma menee. :D Tunnen kaikki kätilöt ja hoitajatkin jo. Toisaalta on ihan jees, että tietää tarkkaan milloin jotain alkaa tapahtua. Tsemppiä ja kärsivällisyyttä teille supistusten kanssa kamppaileville!

Täällä Kreikassa tosiaan yli 60% lapsista syntyy sektiolla julkisella puolella ja yksityisklinikoilla lähes 90 %. Mulle on nyt myös selvinnyt, että esim. tässä meidän suht isossa sairaalassa ei ole tarjolla kivunlivitystä alatiesynnyttäjille. En siis olisi halutessinakaan saanut esim. epiduraalia, jos olisin valinnut alatiesynnytyksen. Se haittaa kuulemma liikaa synnytyksen normaalia kulkua... Myöskään ilokaasua ei ole tarjolla. Jotenkin ihan käsittämätöntä! Eli ehkä tämä sektio on oikein hyvä vaihtoehto.

Jalat on olleet ihan turvoksissa viimeiset pari päivää, sellaset somat elefantin"räpylät". Toivottavasti turvotus laskee ennen kotiinmenoa tai muuten lähden täältä paljain jaloin.

- Vagabonda 38 + 2
Tsemppiä! Kohta sinulla on vaavi sylissä ♡♡♡♡
 
  • Tykkää
Reactions: teza
Täällä viikonloppu meni niin nopeaa, etten ehtinyt mitään kirjotella. Kävin kuitenkin monesti kattoon onko tullut uusia kirjoituksia.
Meillä viikonloppu meni siinä, kun eläinten kanssa touhuttiin ja vieraita kävi useaan otteeseen. Ei paljon ehtinyt levähellä. Eilen kuitenkin vihdoin ja viimein saatiin miehen kanssa pinnasänky koottua.

Vauvan liikkeistä on ollut puhetta. Mulla kans välillä huolestuttaa, ku vauva on liikkumatta pitemmän aikaa. Tuntuu, että onko kaikki hyvin vai mikä tässä nyt on. Mies sanoikin, etten muitten raskausaikana ole ollut yhtä herkällä korvalla. Mutta johtunee kait siitä, että kolme lasta ollaan tehty niin putkeen, että ei siinä oo ehtinytkään aina miettiä onko vauva liikkunut vaiko ei:). Nyt on muuten alkanut jännittää, että millainen synnytys onkaan ku kuopus on jo 8 vuotta...muistaako mun keho edelliset synnytykset vai mennäänkö niin, että ois taas niinkuin eka kertaa:LOL:. Miten teillä muilla, joilla on pitempi aika edellisestä synnytyksestä, että jännittää? :)

Theran taitaa lähteä pian synnärille:love:. Tsemppiä koitokseen! Ja toivon, että miehesi ehtii mukaan synnytykseen:)!

Muklalle toivon lisää vauhtia suppareihin. Kyllä se vauva pian syntyy(y)!

Boomkaa, ihana ku sää oot saattanut nukkua:love:. Ite nukun 1-3 tunnin pätkissä ja saa sit ravata vessassa.
Mulla pakottaa lonkkia öisin. Tuntuu, että ne niin painuu nukkuessa. Onneksi tuo nivuskipu päivisin on jo helpottanut. Mulla on samat mietteet, ku Haasulla, että miksikö ei nyt sitten ookkaan kipeä:p. Voi mahoton tätä tunteiden vuoristorataa.

Mulla on supistuksia päivittäin ihan hyvänlaisesti, mutta ei mitenkään säännöllisesti. Tulee sekä liikkuessa että lepäillessä. Vielä tuntuu vauvan pylly todella ylhäällä. Tuntuu, että painaa kylkiluita ja ajoittain on vaikea hengittää.

On muuten mahtava, kun päivät on alkaneet pitenemään. Mää niin nautin keväästä. Rakastan leutoja kevätilmoja...nyt vaan ei pääse hiihtämään, joka on intohimo. Asutaan joenrannalla, niin oon keväisin hiihtänyt tosi pitkiä lenkkejä joella. Nyt täytyy ootella, että miten synnytyksestä toipuu, että uskaltautuuko missä vaiheessa suksille. Ja nyt raskausaikana en oo uskaltanut lainkaan suksien päälle, ku pelkään kaatumisia. No, on se ens vuonnakin talvi ja kevät(y).

Mutta, ihanaa päivää kaikille mammoille:love:!
Minäkin niin odotan, että pääsen hiihtämään. Itsekään en ole uskaltanut ladulle lähtiä kaatumisen vuoksi, mutta totta sitä loppukeväästä kerkiää ladulle.
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla
Mukava kun ootte aktiivisia kirjottelemaan, kiva lueskella

Mä en yhtään tiiä mistä streptonäytteistä puhutte?O_O täällä ei oo kyllä neuvolassa/ polilla edes mainittu moisesta..

Täällä turvotukset ennallaan, mutta olo mitä mainioin! Tänäänkin ensin tunnin metsälenkillä koiran kanssa ja sitte pinottiin miehen kanssa pari mottia puita :) Pieni taka-ajatus, että saisi vauvaan vauhtia.. Oishan huomenna jo 39 viikkoa täynnä ❤

Täällä myös tulossa ikäeroksi edelliseen lapseen melkein 9v. Huh! Mihin aika on kadonnut.. Synnytys ei kyllä jännitä kun aikasemmat olleet kohtuullisen simppeleitä. Lähinnä mietin, et voisiko muka vielä neljännen kerran mennä yhtä jouhevasti

Jassoo, jos hetki vielä telkkua ja sitte nukkumaan ku pari yötä oon saanu ihan kivasti nukuttuakin
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla
Minä kanssa täällä jännittelen että joko Theran lähti synnärille? :)

Itsellä pientä menkkamaista jomottelua taas, mikä on ihan kivakin kun perjantain jälkeen ollu niin hiljaista :D Toivoa saattaa jos vaikka yltyis supistuksiin ja aamulla olis lähtö! Toisaalta huomenna on vieraita tulossa ja mun oli tarkoitus aamulla kakkuakin leipoa joten ehken lähekkään vielä. .. :p

Telkkaria kattelen sohvalla ja kuopus hiippaili hetki sitten omasta sängystään unenpöpperössä tänne, nukkua tuhisee nyt tuossa kainalossa kun en raaskinu vielä kantaa takas omaan sänkyyn :love: Mieskin pitäisi tulla ihan näillä hetkillä iltavuorosta kotiin
 
Huomenta helmikuiset!

Mie kans olen jännänny että jokohan se theran laittaa meille tänään vauva uutisia (y):)

Mulla oli eilinen päivä aika oireeton sinne iltapäivään asti. Sitten oli sitä menkkamaista jomotusta ja supisteluja mutta yö meni kohtalaisen hyvin sitten. Yhellä vessa käynnillä ja poju tuli aamuyöstä viereen tuhisemaan :)

Tänään olisi taas neuvola iltapäivästä. Oma ihana terkka onkin nyt lomalla niin en tiiä yhtään kuka siellä sijaistaa kun hän ei itsekkään sitä viime viikolla osannut sanoa..Jotenkin ei sitten innosta mennäkkään ku tuttu ja turvallinen täti ei itse ole paikalla..Mutta pitäähän se tottakai mennä.

Äippä 84, meillä täällä otetaan nykyään kaikilta siinä rv 35 streptokokki b näyte jota voi olla emättimessä tai peräsuolessa ja jos sitä on niin voi olla vaaraksi vauvalle synnytyksessä. Ja jos testi on positiivinen niin synnytyksessä laitetaan antibiootti tippa menemään jotta se ei tartu vauvaan. Muuten sitä ei hoideta millään tavalla. Voithan sie kysyä tätä neuvolasta tai äitipolilta. Vauvan hyvinvointia siinä ajatellaan.

Pitänee alkaa aamupala hommiin.
Kivaa tiistaita kaikille :love:

Mukla 40+2
 
Minäkin oottelen threnanin ja Vagabondan kuulumisia, toivottavasti kaikki hyvin molemmilla!:)
Jännä juttu tuo sektioiden yleisyys Kreikassa. Vaan toisaalta, ei ihme, mikäli alatiesynnytykseen ei juurikaan saa kivunlievitystä. Sektio voisi olla silloin varteenotettava vaihtoehto, mulla ainakin kivunlievitys tullut ihan tarpeeseen.


Streptokokki näytteestä.
Lukaisin neuvolan terkan merkinnät eilisestä käynnistä ja se oli merkannut vihkoon, että "streptokokki A". Tässä vaiheessa en enää tiiä naurattaako vai mitä....Eikö tuo A tyyppi, ole se mikä aiheuttaa nielutulehduksia tms? Eikai mulla tuolla alakerrassa mitään angiinaa oo ;):LOL: Toivottavasti otti siis oikean viljelyn ja merkkasi vain väärin vihkoon. B-tyyppi on se mitä synnyttäjiltä etsitää, koska voi aiheuttaa vastasyntyneelle infektioita.
Meilläkin käytäntö on, että otettaisiin nykyään kaikilta odottajilta. Joiltakin saatetaan ottaa myös vielä synnärillä tän raskausajan lisäksi

Tällainen päivän piristys :D

Pitää tulla myöhemmin päivällä kuulemaan vauva-uutisia, aamupäivälle olisi toiseksi viimeinen tentti. Koitan vielä ehtiä kertailla ennen kuin muksut ryntää aamupalalle. Kaikki muut vielä unten mailla :love:

BoomKaa ja papunen rv 37+3
 
  • Tykkää
Reactions: varrtTi ja Mukla
Minäkin oottelen threnanin ja Vagabondan kuulumisia, toivottavasti kaikki hyvin molemmilla!:)
Jännä juttu tuo sektioiden yleisyys Kreikassa. Vaan toisaalta, ei ihme, mikäli alatiesynnytykseen ei juurikaan saa kivunlievitystä. Sektio voisi olla silloin varteenotettava vaihtoehto, mulla ainakin kivunlievitys tullut ihan tarpeeseen.


Streptokokki näytteestä.
Lukaisin neuvolan terkan merkinnät eilisestä käynnistä ja se oli merkannut vihkoon, että "streptokokki A". Tässä vaiheessa en enää tiiä naurattaako vai mitä....Eikö tuo A tyyppi, ole se mikä aiheuttaa nielutulehduksia tms? Eikai mulla tuolla alakerrassa mitään angiinaa oo ;):LOL: Toivottavasti otti siis oikean viljelyn ja merkkasi vain väärin vihkoon. B-tyyppi on se mitä synnyttäjiltä etsitää, koska voi aiheuttaa vastasyntyneelle infektioita.
Meilläkin käytäntö on, että otettaisiin nykyään kaikilta odottajilta. Joiltakin saatetaan ottaa myös vielä synnärillä tän raskausajan lisäksi

Tällainen päivän piristys :D

Pitää tulla myöhemmin päivällä kuulemaan vauva-uutisia, aamupäivälle olisi toiseksi viimeinen tentti. Koitan vielä ehtiä kertailla ennen kuin muksut ryntää aamupalalle. Kaikki muut vielä unten mailla :love:

BoomKaa ja papunen rv 37+3
Kyllä tuo A on ainakin angiinan aiheuttaja :)
Mulle sanottiin että kun menee synnyttämään ja jos näytteen otosta on kulunut yli 2vk niin sitten otetaan sairaalassa kaiken varalta vielä pikanäyte.

Tsemppiä tenttiin! Viimeisiä siis viedään(y)

Mie kans mietin tuota Kreikan kivunlivitystä tai siis sitä puuttuvaa että huh huh..mulle kans on ollut kivunlievitys tarpeen ja kun viime synnytyksessä sitä en saanut niin oli kyllä hätä käsillä:( mutta onneksi loppu hyvin, kaikki hyvin mutta toivottavasti tällä kertaan saan jos tilanne ja olo sitä haluaa.

Niin tänään mahdollisesti kuullaan jo kahdet vauva uutiset:ROFLMAO: ♡♡♡♡♡
 
Niin tosiaan, oliko Vagabondalla tänään sektiopäivä? Ja Theranista ei oo kuulunu mitään. .. Jokohan...? :love:

Streptokokki otetaan täälläkin kaikilta ja mullekin sanottiin että jos ehtii kulua (2 vai 3 vk?) niin synnärillä otetaan vielä. Multa se otettiin kaks viikkoo sitten. Ja tulos oli 3+ eli antibiootti tarvitaan.

En sitte lähteny synnyttään näköjään, hyvin nukutti (y) Esikoinen lähti just kouluun ja kuopus sytyttelee takkaan tulta isukin kanssa. Mä taidan alkaa leipoo sitä kakkua :)
 
Ääh.. Täällä vielä.. Vuorokauden supisteli.. Illankin vielä tuli 9-15min välein.. Alkoi jo kyllä puuduttaa ja väsyttää kun ei ollut taas nukkunut.
Yöllä sainkin sitten nukkua 6h. Vähän pirteämpi olo nyt.

Kohta neuvola. Soitin eilen synnytys vastaanottoon ja kyselin vähän että kuinka vauva kestää tuollaista. Liikelaskentaa vaan ja jos liikkuu hyvin niin ei mitään hätää.

Turhautunut Rv 39+2
 
Huomenta!
Pitikin illalla mennä hehkuttamaan kuinka hyvin oon nukkunut.. Noh, viime yö meni sitte kääntyillessä ja vessassa juoksemiseen.. o_O

Ompas kyllä sitte sairaanhoitopiirien käytännöissä eroja, kun täällä Satakunnassa ei tosiaan oo sanallakaan mainittu streptonäytteistä !! Tosin oon ihmetellyt kun mulle ei myöskään oo tarjottu influenssarokotetta silloin alkutalvesta.. Täällä on vissiin säästöbudjetti meneillään :devil: Lisäksi oon tämän raskauden aikana hypännyt ainakin viidellä eri terkkarilla; ensin kesälomasijainen, sitte lomautuksia, saikkuja jne jne. Ei mikään mukava juttu tosiaankaan. Onneksi on jo neljäs raskaus, niin on ite vähä sentään perillä raskauden etenemisestä, niitä ensisynnyttäjiä oon murheellisena miettiny..:unsure:

Vauvauutisia minäki täällä jo odottelen! :) Itsellä ei edelleenkään merkkiäkään synnytyksestä..:sleep: Ei ole kyllä aiemminkaan ollut ennen "the supistuksia", sitte ku on alkanu ni on ollu menoa :D

Mulla ei oo kokemusta tuosta kivunlievityksestä kun aikasemmat syntyneet pelkän ilokaasun voimalla :X3: Oonkin miettiny, että minkälainen "paratiisi" se oiskaan jos nyt vaikka ehtis jonkun puudutuksen saada :whistle:

Nyt takkaan tuli, ku on niin kipakka pakkaskeli!

äippä ja pirppana rv 39 tasan :love:
 
Ääh.. Täällä vielä.. Vuorokauden supisteli.. Illankin vielä tuli 9-15min välein.. Alkoi jo kyllä puuduttaa ja väsyttää kun ei ollut taas nukkunut.
Yöllä sainkin sitten nukkua 6h. Vähän pirteämpi olo nyt.

Kohta neuvola. Soitin eilen synnytys vastaanottoon ja kyselin vähän että kuinka vauva kestää tuollaista. Liikelaskentaa vaan ja jos liikkuu hyvin niin ei mitään hätää.

Turhautunut Rv 39+2
Älä vielä turhaudu!! (y) Tsemppiä! Täällä 39 tasan, eikä minkäännäkösiä oireita :sleep: Johan nuo voi "pahimmassa tapauksessa" majailla pesässään vielä 3 vkoa..:whistle: Koitetaan jaksaa viimeiset hetket!
 

Yhteistyössä