Synnärille lähtöhän siinä sitten tuli
Mies lähti aamulla töihin ja minä jäin hoitamaan esikoista. Samaan aikaan kun esikoinen herätti mut yöllä, niin alkoi tulla kivuliaita supistuksia 10-20min välein. Ne jatkuivat koko päivän. Iltapäivällä ne tulivat noin 9-15min välein. Vieläkään ei ollut kovin luottavainen olo, mutta aloin varuilta pakata lasten kamppeita. Soitin klo17 synnärille, että supistuksia on tullut nyt pari tuntia 10min välein ja ovat jo aika kipeitä. Tuumasi, että vois ehkä alkaa pikkuhiljaa tulemaan. Lähdin vielä suihkuun ja sen jälkeen vietiin nuorimmat hoitoon, esikoinen jäi kotiin katselemaan elokuvia. Käytiin matkalla ostamassa evästä kun huomasin, etten ollut syönyt kuin aamupäivällä.
Klo 19 oltiin synnärin pihalla. Matkalla olin kellottanut supistuksia 7min välein.
Pääsin käyrille ja olo oli supistusten aikana tosi kurja. Kysyivät ammeesta, suihkusta, epiduraalista, yms. Kyllä kiitos vastailin, mutta odotin kovasti sisätutkimusta, jotta näkisi mitä ehtii ottaa. Sitten tulikin seuraava supistus, joka oli todella kova ja jatkui ja jatkui, kunnes kuului *poks* ja lapsivedet tuli siihen. Sisätutkimus näytti, että olin auki 5-6cm, joten suoraan synnytyssaliin. Pääsin huoneeseen, supistus, vessaan pissalle, ai hitto että ponnistuttaa, kätilö ja mies kantavat mut sänkyyn, supistus, kyselyitä kivun lievityksestä, johon en osannut enää vastata kun supisti jo hiton kipeästi, lykkäsivät ilokaasun kouraan ja silloin sanoin, että nyt muuten on pakko ponnistaa. Lääkäri oli tullut laittamaan kohdunkaulan puudutetta, mutta tokaisi sängylle istuessa, että höpsis, ei ehdi enää ja alappa ponnistamaan. Ja niin syntyi meidän tummatukkanen
poika parilla työnnöllä klo 20.45
ja minä pärjäsin ilman kivunlievitystä, mikä on tottakai hieno kokemus kun kaikki sujui hyvin
Jälkeiset tuli hyvin, pari nirhaumaa tikattiin ja muutenkin kaikki ok.
Pari tuntia tissiteltiin salissa ja sitten pääsin suihkuun ja poika mittauksille. 3630g oli painoa. Tunnin torkuin poju iholla, mutta nyt heräsi taas syömään
Aikamoisen nopsa toimitus, meinasi jo hieman hätä iskeä itselle ja miehelle, kun ei meinattu pysyä menossa mukana
BoomKaa ja pikapaketti 5 tuntia