Helmikuun helmet 2017 *elokuussa*

Mulla ei mahasta huomaa vielä mitään, on ihan normaalin kokoinen. Uskon, että menee samalla tyylillä kuin mun omalla äidillä ja siskolla. Siskolla alkoi vähän näkyä mahaa rv 20+ jotain. Nää on niin yksilöllisiä juttuja ja moni asia vaikuttaa. Haluan toki jossain vaiheessa sen raskausmahan, mutta en mitään isoa, koska pelottaa alaselän jaksaminen ja varsinkin mun työssä. Haluan pystyä tekemään äitiyslomaan asti ihan normaalisti.

Töissä en oo vielä kertonu. Teen siis hoitotyötä, että kerron varmaan, jos tulee sellanen tilanne, etten voi mennä hoitamaan jotakin infektiopotilasta tms. Osastonhoitajalle saatan kertoa rakenneultran jälkeen niin hän tietää sitten, että lopetan hieman ennen kuin soppari loppuu.;)

13+4 (13+6)
 
Mulla ollut vähän extraa vatsalla muutenkin, niin hyvin menee kesäkilojen piikkiin kaikki turvotukset ja pömpötykset :D:D kyllä mä ite huomaan et on alkanut pömpöttää enemmän ja tunnen sen paineen tunteen, mutta tietty ois kiva jo se ihan selkeä raskausmaha niin viitsis pitää tiukempiakin paitoja.. :whistle:

Cicada ja pieni pipu 12+5
 
Mulla on turvotusmaha, mutta vauvamasua saan odotella vielä pitkään taaksepäin kallistuneen kohdun takia. Näin oli esikoisestakin..
Hei haluaisin facebook ryhmään mukaan, Maikkkillekö piti hihkaista sinne päästäkseen? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Mulla ihan selkeä pyöreä vauvamasu Ihana pukeutua myötäileviin vaatteisiin, nautin niin olostani! Yksilöllistähän se on milloin kenelläkin pullahtaa esille, ja itellä ainakin joka raskaudessa vähän eri aikaan. Kolmosesta tais olla ajoissa mulla myös

Esimiehelle kerroin heti rv 7 ku oli varhaisraskauden ultra käytynä. Isommille lapsille kerrottiin eilen, ja jösses on tytöt innoissaan:D
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa, olen niin jännittänyt nt-ultraa että seurailin sivusta keskustelujanne :) Maanantaina siellä oltiin ja pikkuisella näytti kaikki olevan kunnossa. Eilen sain kuitenkin sen pelottavan puhelun, kun ultratulokset oli yhdistetty verikoetuloksiin - kohonnut down riski (1:103) ja lisätutkimuksiin :'( Yön yli oon nyt asiaa sulatellut ja tänään hiukan parempi fiilis, totesin et sairaan lapsen todennäköisyys on kuitenki alle prosentin, ja tutkimuksissa se sitten selviää, ei tarvitse sitten miettiä mitään todennäköisyyksiä. Lisäksi vauvan kromosomisto saadaan nykyään tutkittua äidin verinäytteen kautta, joten ei onneksi tarvitse antaa keskenmenoriskin sisältävää lapsivesinäytettä. Kävin aamulla sairaalassa antamassa verinäytteen, joka lähetettiin Kaliforniaan analysoitavaksi. Mutta aivan hirveää odottaa tuloksia, 7-10 päivää menee. Täytyy kuitenkin pitää lippu korkealla ja toivoa että terve vauva siellä kuitenkin olisi :) Lämpimät onnittelut kaikille jotka ovat saaneet seuloista hyviä uutisia, ja muille toivon ettei kenenkään kohdalle osuisi tällaista murhetta!
 
Mulla on masu tosi iso :eek: siis oikeasti näkyy että on vatsa. Ja ihan ylhäältä saakka :eek: mistä se sit johtuu että mulla näin jätti :D esikoisesta alkoi kasvaa vasta rv 17. Nyt tämä on ollut esillä jo pitkään. Ja nyt rv 11+6. Huomenna 12!! Jee!
 
  • Tykkää
Reactions: maria1985
Ihanaa vagabonda:love::love: mä haluaisin myös saada tietää ens viikolla sukupuolen :love:

Pitäiskö meidän muuten laittaa tohon listaan, että mikä tunne itsellä on sukupuolesta ja mitä sitten ultrassa on luvattu? :) silloin kun esikoista odotin niin meidän ketjussa oli tämä systeemi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
En tiedä miksi, mutta jotenkin olen koko ajan tiennyt, että tyttö siellä on. Mun ystäville on nyt vuoden aikana syntynyt vaan poikia eli on korkea aika tuoda sekaan yksi tytsy!
Mulla oli esikoisesta tosi vahva tunne että tyttö tulee ja niin tulikin. Nyt on ollut poika olo, mutten ole varma että johtuuko se siitä, että olisi kiva jos tulisi poika :D
 
Huh kun olikin lukemista ! :ROFLMAO:

Itsellä on edelleen pahoinvointia ja etovaa oloa. Suussa maistuu koko ajan oksennettu kuolavesi :sick::sick: vähän väliä pitää juoda tai syödä, että maistuisi joku muukin suussa.

Oksentelut jää toisina päivinä yhteen kertaan ja toisina päivinä saattaa lentää 3-4 kertaa. Paino kumminkin noussut. Postafenia ostin ja se varmaan auttanut, mutta väsymystä on, tosin mieluummin se kuin, että oksentaa sekä on väsynyt

Ääks, itselle tuli nyt pelko kovempana, että jos sattuukin jotain kamalaa yli rv12 kun luin Theran sinun kokemuksen (n) . Noo eiköhän pian mene taas ohi ja oon luottavaisin mielin.

Syksyä odotan innolla, pian loppuu työt, enää 5 vuoroa. Halusinki jo pois, kusee niin pahasti touhu tuolla uimakoulussa. Ja nyt tänään sain muka huonoa palautetta, että oon myöhässä töistä 15 min ja asiakkaat ei pääse sisään. Esimies sanoi, että asiakkaalta tullut muka palaute, mutta epäilen, kun ei ole kukaan asiakas ollut paikalla ennen minua tai sitten ovat tulleet niin paljon ajoissa, ettei oma työvuoro ole edes alkanut. Luulen, että on yksi uimaohjaaja, minua nuorempi ja todella ääliö. Aikaisemminkin soittanut firman päätyypille, että ei pääse ovesta sisään ja tää luuli minun olevan myöhässä, vaikka olin wc käymässä. Ärsyttää ja harmittaa (n)

Vaikka positiivisia uutisiakin on, nimittän päästään srk kerhoon heti alkuun, kun ei olekaan töitä enää niinä päivinä ja luulin, ettei päästäisi :)(y) . Tuo kerho on meidän vko kohokohta.
 
Minulle käy tuo mitä bettinah ehdotti :)

Minä kerroin tänään esimiehelle.. Tuumasin sille, että tammikuun puolivälissä jään sit äitiyslomalle. Onnitteli ja oli samaa mieltä että voin sitten jossain vaiheessa siirtyä päivätyöhön ja kevyempiin hommiin :whistle: pyysin vielä pitämään omana tietona :)
 
Aurigalle kovasti hermoja odotteluun!
Vagabonda: Onnea tytöstä! Meille ei kerrottu veikkausta vielä viikolla 13 :cautious: Kätilö sanoi joskus kertoneensa, mutta tyttösukupuoli on kuulemma tässä vaiheessa vielä niin vahvana ettei lähde sen takia arvailemaan. Pitää siis odotella rakenneultraa :sleep: En tiedä miksi olen nyt tämänkin asian suhteen niin malttamaton, kun aiemmissa raskauksissa en missään nimessä ole halunnut selvittää sukupuolta etukäteen..:LOL:

Äippä ja pirpana rv 13+2 :love:
 
En tiennyt, että voisi jo nt ultrassa sukupuolta kertoa, kun sanotaan, että ne kehittyy vasta rakenneultran aikoihin (n)

Täytyy koittaa itsekin kysyä, kun ensi viikolla on ultra, vaikka uskon varmemmin vasta rakenneultran paikkeilla sukupuolen :). Nyt on ehkä enempi tyttöolo, mutta kumminki sellainen että varmaan tuler nyt poika. Molemmat tervetulleita, vaikka enemmän toivon tyttöä.
 
En tiennyt, että voisi jo nt ultrassa sukupuolta kertoa, kun sanotaan, että ne kehittyy vasta rakenneultran aikoihin (n)

Täytyy koittaa itsekin kysyä, kun ensi viikolla on ultra, vaikka uskon varmemmin vasta rakenneultran paikkeilla sukupuolen :). Nyt on ehkä enempi tyttöolo, mutta kumminki sellainen että varmaan tuler nyt poika. Molemmat tervetulleita, vaikka enemmän toivon tyttöä.
Mulle ei tosiaan toissa päivänä SatKs:ssa suostuttu veikkailemaan.. Kerroppa miten sun käy :)
 
Hei! Täältä ilmottautuu yksi helmikuun vauvaa odottava lisää. :D Kiva lukea, miten muilla on raskaus edennyt. Minulla on mahaa jo vaikea piilotella ja uskonkin ainakin siskoni huomanneen sen. Emme ole vielä kertoneet muille, ensi tiistaina on vasta eka ultra. Draamaakin on jo ollut tämän kanssa. Yhtenä päivänä tuli runsaasti laimeaa veristä vuotoa muutaman tunnin ja sen jälkeen niukempaa ruskeaa vuotoa. Olin jo varma keskenmenosta, mutta kävimme neuvolassa varmuudeksi kuuntelemassa josko sydänääniä kuuluisi ja kuuluihan niitä. Kyllä oli onnellinen olo silloin! :love: Nyt odotellaan siis ultraa jännityksellä, mutta innoissaan.
Listaan voi lisätä: 28.2. / Katjux/ 38/ K-HKS / 3
 
Vai Metsämintulla kananpoika ja irtopää mahassa. .. Hih, ihana oot :love:

Täällä käyty nt - ultrassa tänään ja kaikki kunnossa! Pikkuinen vastasi viikkoja, syke oli hyvä ja turvotus 0,9mm :) Kovasti siellä kääntyili ja jalkoja heilutteli :love: Nyt en sukupuolta kuitenkaan kysellyt vaikka ensin aijoin. .. Kuopuksesta silloin nt - ultrassa kysyin ja lääkäri vastasi että tytölle vaikuttaa tässä vaiheessa, mutta voi vielä pojaksi muuttua :D Rakenneultrassa kyllä kysyn sitten.

Ensin mulla oli tästä raskaudesta vahva poikaolo, mutta nyt en enää olekaan niin varma. Esikoisen kohdalla olin ihan varma että poika on, niinkuin olikin ja kuopuksesta varma tyttöolo ja tyttö tuli!

Tänään on ollut todella hyvä olo, niinku olis uudesti syntynyt! Ei okseta eikä väsytä ja join jopa aamukahvit!!! :D Ei ehkä pitäisi kehua mutta nyt on vahva tunne että kyllä se elämä vielä voittaa :LOL:

haasu rv 12+4
 

Yhteistyössä