Helmikuun helmet 2014

miss_piggy
Hortensia, onko teillä se kakka kuitenkin ihan normaalin näköistä? Ettei tuu mitään maha-juttuja niinku meillä oli silloin. Kannattaa vaan sitte heti hakea Precosaa jos näyttää epänormaalilta :D
Meillä ei soseista tullu mitään masuvaivoja, nyt on itse asiassa ollut useamman päivän jätkä täällä kakkimatta, luumusosetta olen parina päivänä antanut pari tl mutta ei ole ainakaan auttanut vielä.

Lähden tänään muutamaksi päiväksi vanhemmilleni kun siellä on poikaa helpompi pitää ulkonakin, tää kerrostaloelämä tällasilla helteillä on aika mahdotonta.
 
Ei kakan olemuksessa mitään outoa ollut. Ei ole pariin päivään kakannut kunnolla, joten kaiketi nyt vaan oli tyhjennysoperaatio kyseessä. Kukkakaalisose saattoi aiheuttaa ilmavaivaa. Siitä nyt pidetään pari päivää taukoa ja katsellaan ettei sama meno jatku/pahene.

Hedelmistä ajattelin seuraavaksi kokeilla päärynää. Sekin tuollaista helposti soseutettavaa, samoin kuin mango ja banaani.

Hitsi, tänään Tori.fi -sivuilla oli myynnissä petroolin värinen vain muutaman kerran käytetty Manduca hintaan 50 e. Tietysti tuollaisia osuu silmiin siinä vaiheessa kun on ehtinyt jo ostaa oman uutena ja tuplasti kalliimpaan hintaan. Itse ostin kylläkin ruskeana, maanläheisistä väreistä kun tykkään. Olisi kyllä tuohon hintaan uutta vastaava käynyt minkä värisenä vain. :D
 
Hei kaikki äitit ja vauveliinit! :) Tää aika menee aivan liian nopeaa! Oon sen verran pörrö, että mietin jo töihin paluuta ja sitä kuinka ahdistavalta koko asia tuntuukaan. Vaikka oon ainakin vielä 6kk kotona :)

meidän tyttö ei ole juurikaan kiinnostunut pääsemään eteenpäin :) on jo pari kuukautta kääntynyt selältä vatsalleen ja on tyytyväisenä valtsallaan. Kääntyilee kylläkin vatsallaan ollessa sivusuunnassa. Soseuta menee jo puoli purkkia kerralla, joskus jopa enemmänkin. Syödään soseita 3krt päivässä.

kuinka paljon te imetätte soseiden lisäksi? Maidonhan tulisi ilmeisesti tässä vaiheessa olla yhä vauvan pääravinto. Tuntuu, että itselläni maito on alkanut vähenemään ja soseet ovat pääosassa ruokaillessa. Pääasia kai että tyttö saa ruokaa ja on tyytyväinen? :)

Hankin arkeen hieman lisää haastetta, nimittäin mursin jalkani! Kipsi on neljä viikkoa! Onneksi mies lomailee juuri tällä hetkellä, vielä 2vk lomaa. Mutta saapas nähdä miten sitten pärjätään kun mies palaa töihin!

ja täällä on tosiaan kiva ilmapiiri :) mukava kun on paikka jossa kysellä toisten kokemuksia ja saada uusia ideoita, sekä vaihtaa kuulumisia :) kaikki lapset ovat tosiaan yksilöitä. Toinen tapa voi toimia toiselle, kun taas jollekin muulle di sovi ollenkaan jne. Mukavia kesäpäiviä kaikille!
 
Piitu85- Väitän että sulle kirjoitetaan todistus et miehes pystyy jäämään kotiin loman jälkeen, jos kiinnostaa ni kannattaa olla lääkäriin/ kelaan yhtydessä. Riippuu myös miehesi työnantajasta. Ongelmanahan on se että lapsi on terve, ei voi jäädä hoitamaan sairasta lasta. Muistaakseni tähän on ratkasu. Työasioita ei muista äitiyslomalla, varsinkaan univajeessa :D Kyllä on kurjaa kipsissä olla! Miten loukkasit sen?

Jostain luin että kannattaa eka imettää ja sit antaa soseita. Varmaan on asia mihin on yhtä monta ratkasua kuin on tekijöitä. Meilä ei onnistu soseiden syöminen nälkäsenä. Annan ruuan kun poika tyytyväinen, imetyysten välissä, heti herättyään tms. Me sydään kyllä vielä ihan alotteloijoiden annoksia. Tein eilen persikkasosetta, pojan ilme oli näkemisen arvoinen "kaikki ruoka ei olekaan pahaa!" :)

Hurjaa ajatella että itse reilun kuukauden poikaa vanhempana nousin tukea vasten seisomaan, 6kk iässä. En kyllä usko että poika ihan niin aikasin lähtee nousemaan, toivon ainakin!

Mulla luxus päivä/ilta tiedossa. Vien pojan mun äidille iltapäivällä, sit ajattelin siivota kodin ja käyttää koiran uimassa että väsyy kunnolla. Sit lueskelen/ nautin yksinolosta. Mies tulee 19 aikaan kotiin, hyvää ruokaa ja aikasin nukkumaan, eikä tarvii herätä ku joku huutaa ku palosireeni. Kokonaiset yöunet <3

Päätin ostaa pojalle mun vanhempien tyk pinnasängyn, ollaan sielä tosi paljon. Löysin sellasen mistä saa laidan pois, eli toimii pidempää :)
 
Mä taas olen todennut, että meillä paras hetki soseille on just ennen imetystä. Kylläisenä tuo ei suostu soseita syömään oikeastaan ollenkaan, ennen imetystä taas oikein hihkuu kun näkee soselautasen. :D (Ja pikkumies on jo oppinut, että sen jälkeen pääsee sitten rinnalle syömään napansa täyteen maitoa.)

Paranemisia Piitulle, siinä on haastetta kerrakseen kun koipi kipsissä joutuu pienen lapsen kanssa pärjäilemään. Tsemppiä!

Meillä on vaunulenkit nyt hetkellisesti tauolla, kun viime viikolla kolautin pikkuvarpaan sohvanjalkaan ja taisi murtua. Muuttui ihan liilaksi ja turposi kaksinkertaiseksi. Nyt alkaa väri jo normalisoitua ja turvotuskin hyvin hitaasti laskeutua, mutta kenkiä tuohon jalkaan ei tee mieli laittaa jos ei ihan pakko ole. Kauppareissut olen kyllä tehnyt, mutta nekin menee hissukseen ontuen. Pojan hoitamiseen tuo ei noin muuten ole vaikuttanut, mutta lenkille ei nyt viitsi lähteä ontumaan.
 
Jahas... Meillä on nyt päästy ihan kunnolla ryömimisen makuun. Peppu nousee korkealle ja alakroppa hakee jo konttausasentoakin. Vielä tarvitsisi saada yläkroppa hallintaan ja voimaa lisää, niin sitten mentäisiin ja lujaa. Nyt siis punkee itseään eteenpäin pylly pystyssä, hirveän ähellyksen kera. :D

Viime yö olikin sitten melkoista meininkiä kun eilen oppi tuon alakropan konttausasennon ja sen, että siitä saa hyvin vauhtia ryömimiseen. Puolilta öin heräsi syömään, läpi yön kääntyili mahalleen ja ähelsi sekä rymisteli sängyssään. Neljältä sitten söi uudemman kerran. Ei varsinaisesti tissille kinunnut, mutta oli niin levotonta menoa taas, että tissille sain rauhoitettua.
Kuudelta jälleen meno päällä ja puoliunessa rymysi sinne seitsemän korville. Sitten luovutin ja noustiin ylös. Nyt äsken sitten sain paijattua päikkäreille hirveän taistelun päätteeksi. Ei siis kiukunnut yhtään, mutta oli selvästi väsynyt eikä vaan meinannut saada unta millään.

Soseet alkaa maistua hyvin. Eilen meni aamupäivällä ja illalla jääpalakuutiolliset bataattia ja porkkanaa. Aiemmin sosetta on mennyt muutama hassu nokare, osa on räitty ulos ja osa yökkäilty/oksennettu. Nyt siis tuntuu saaneen juonesta kiinni ja hissukseen tottuu makuihin. Tänään saa maistaa päärynää välipalana.

Itsellä on taas univelkaa ihan huolella mittarissa. Voi kun kohta meno hieman rauhoittuisi. (Varmaankin ihan turha toivo nyt kun jäbä oppii liikkumaan ja se tuntuu seuraavan sitkeästi uniin.)
 
Viimeksi muokattu:
Moi.
Täällä kanssa yöt levottomia, heiluu ja repii varpaitaan. Ne on nyt ihan in. Tänää 5 kk neuvola, josko nyt saatas kiinteät alottaa. Paremminkin alotan sanovat mitä sanovat. Hirmu kiinnostunut on ruokailusta, silmä tarkkana seuraa ku myö syödään. Nukkuminen varsinkin päikkäreille on älytön taistelu ruljanssi että saa edes torkahtaa puoleksi tunniksi. Ulkonakaan ei voi näillä helteillä pahemmin nukuttaa.
Tytön pää pyörii koko aika, kaikki pittää nähä ja seurata. Kissat on alkaneet myös täällä kiinnostaa, turkissa pari kertaa ollu kiinni onneksi kissat ei oo ollu moksiskaan.
Siro tyttö meillä, vieläkin osa 56 vaatteista käytössä, osa 62 ja tutan vaatteista menee viel 50. Hirveästi vaihtelee noiden vaatteiden koot. Kasvu on ollu kuitenkin hyvä koko aika. Eipä tuo syntyessäänkään kovin suuri ollut.
Nyt jännittää neuvolaa, piikit ja sijaistäti siel odottaa. :)
 
miss_piggy
Meillä tehdään niin, että annan yleensä ensin myös soseen ja sitten maitoa päälle jonkun ajan kuluttua.
Ja soseen antamisen lomassa sitten pullosta vettä että saa soseen kunnolla alas.

Poika ei ole kakannut kuuteen päivään. Luumusose ei siis toiminut tällä kertaa. No, ei tuo näytä ainakaan mitenkään kipeältä tai että tuo kakkaamattomuus vaivaisi, joten odotellaan.

Olin tosiaan vanhemmillani pari päivää, päikkäreitä en saanut nukuttua vaikka yritin :D Ei vaan nukuttanut. Sinänsä helpottunut elämä, että nyt on alettu todellakin syömään vain kerran yössä, joskus klo 03 aikoihin. Sitten seuraavan kerran vasta joskus 06:30.

Täällä ei ryömitä vieläkään, mutta jos pojan laittaa ilman vaippaa leikkimaton tai esim. täkin päälle lattialle, niin nostelee pyllyä korkealle. Vaipan kanssa ei näköjään halua edes yrittää :)
 
Vettä saa meilläkin soseen kanssa. Ensimukia testattiin, muttei tuo oikein vielä innostunut siitä. Tuttipullosta siis edelleen juo vetensä, tippa kerrallaan.

Äsken tuossa leikkimatolla vaippasillaan kelliessä kääntyi kaksi kertaa peräkkäin mahalta selälleen. Tiedä sitten oliko vahinkoja molemmat kerrat, mutta näytti innostuneelta kun tapahtui taas jotain uutta jännää. :D

Ei onneksi jaksa ja ehdi vielä pitkiä matkoja ryömiä, muutaman hassun sentin mönkii ja sitten yleensä väsy tulee ja turhautuu kun ei pääse tuulispäänä määränpäähänsä. Mun mielestä ei mitään kiirusta alkaa vauhdilla ryömimään, saati sitten konttaamaan. Sittenhän tuota saa vahtia kuin haukka. :O

Meillä vaatteista on käytössä pääasiassa koot 68 ja 74. Yksi body on kokoa 62, onpa yksi lyhytlahkeinen ja -hihainen yökkäri kokoa 56 vielä käytössä - ovat kyllä joustavaa materiaalia. Tuo yökkäri ei kyllä enää kauaa mene, alkaa käydä hieman pinkeäksi. :D
Tutan vaatteet on kyllä kokojen puolesta tosi reiluja. Henkkamaukka edustaa sitten toista ääripäätä. Johan, Minymon ja KappAhlin vaatteet on siltä väliltä. Name it:n vaatteet on sitten varsin kapeaa mallia.
 
miss_piggy
Miehen sisko..voi ärsytys! Ollut meillä jo pari päivää, ja sinä aikana kun olin vanhemmillani 2 yötä maalla, oli mun ostama paahtoleipä-paketti kadonnut keittiöstä. Kysyin että missä se on kun syön aamupuuron kanssa täysjyväpaahtoa, niin oli antanut sen appiukolle! Antaa toisten leipiä isälleen ihan tuosta vaan kysymättä mitään asiasta. Hemmetti, passitin hakemaan leivät takaisin tai ostamaan uudet.
Ja pojan kanssa tää on ihan täys käsi. Antoi pojan makoilla mainoslehtien päällä, ja pureskella niitä sanomalehden kaltaisia mainoslehtiä! Nyt on pojalla leuka ja kädet musteessa, toivottavasti ei niellyt sitä mustetta...Pitäs tietää kyllä että tän ikänen laittaa suuhunsa kaiken mitä käsiinsä saa.

Neiti on 25v ja silti välillä aivan öö tietyissä asioissa... Vai ylireagoinko taas?
 
hei vain pitkästä aikaa. en vietä nykyään koneella paljonkaan aikaa...

Poika on kohta 5kk, kiva kun kasvaa isoksi pojaksi. Hoen välillä "isot pojat sielä, pienet pojat täällä". Höpötän muutenkin pojalle paljon. Esim pöllölamppu ja lehmäjuliste (onni-velli)-ovat pojan suosikkeja. Laulan päättömiä lauluja myös.

68 vaatteilla mennään, jotkin ovat 74, mutta reiluja. helteellä tosin vain vaippa.
 
Meillä myös annetaan soseet ensin ja sitten maitoa päälle. Poika on niin hauska kun näkee nokkamukin, alkaa hullu tärinä ja ähkiminen että tänne se ja sassiin :D Lihat aloitin eilen, puolikkaan jääpalakuution sekotin ruokaan ja hienosti meni! Toivottavasti ei kakkavaivat nyt vaan pahene kun nehän usein kovettaa vatsaa aluksi..

Täällä on muutama vahinkokääntyminen mahalta selälle tehty. Tosin sängyllä pehmeällä nämäkin mutta pikkuhiljaa oppii taktiikan. Meillä poika lähti ryömimään 4kk iässä. Nyt mennäänkin jo aikamoista kyytiä, minnekkään ei voi jättää yksin tai tekee herra tuhojaan! Konttausasentoon ei ihan nouse. Jalat menee hienosti mahan alle ja peppu nousee mutta kädet ei ihan oo vielä mukana.

Vaatteista meillä käytössä jo 80cm. Jos pysyisi hetken tässä koossa, ollaan parin koon yli jouduttu hyppäämään kun jätkä otti kunnon kasvupyrähdyksen. :)
 
Olipa ihanaa, poika oli 23h mun vanhemmilla. Oli mennyt tosi hyvin, eihän tuo turhia itkeskele. Kunhan ruokaa tulee kun on nälkä ja saa jumpata ni tyytyväinen on.

Meillä taas tosi huono yö, katoin itteeni opeilistä, silmäpussit roikku poskien kohdalla! Ku pitää jumpata, herää 45 min välein siihen et on ilmeisesti unissaan mennyt mahalteen ja peruutrtanut pinnasänys silleen et jäänyt jumiin ja pylly mutkalla. Tyytyy kun nostaa oikein päin ja lykkää tutin suuhun. Mutta n. 45 min ni sama homma... Syö kerran.

Täällä kans pylly konttausasennossa, mutta ei toivoakaan et jaksaisi läpäätä samanaikasisesti nostaa. Yläpää nousee kyllä kämmenienvaraan yksikseen. Ryömii tosi huonosti eteenpäin, 10.15 cm mutta taaksepäin menee metrejä. Ja sit se kieriminen, se on pirun nopeeta touhua.

Denve- meillä on ihan sama nokkamukin kaa, se on ihan lempijuttu. Nojaa ja kurottaa minkä sitteri antaa periksi että sen saa. Tosin, suurin osa juomasta menee ohi kun on niin kivaa ettei ehdi niellä...

Meillä alettu heittämään leluja.

Sisällä järkyttävän kuuma, eilen katoin illalla 31 astetta.. Tykään kyllä kesästä ja lämmöstä mutta sisällä saisi olla vähän viileämpää. Ulkona ollaan aika paljon kuumudesta huolimatta.

Parus montanus- teillä on ilmeiseti ollut tosi isot kasvupyrähdykset jos jo noin isot koot käytössä, eikä se ollut 2,5kg? Pikkuinen.

Meillä 68 oli turha, ostin niitä mutta mentiin aika lailla 62-74 hypähdys...
 
miss_piggy
Täällä on leluja heitetty lattialle jo pidemmän aikaa. Poika tykkää myös kun saa istua lattialla sylissä ja kaivaa itse lelulaatikosta leluja ja nakkoa sitten niitä lattialle.
 
Lueskelin tosta kotihoidon tuesta. Noilla rahoilla ei pääse rikastumaan, me ei edes saada tulossidonnasita hoitolisää ku siinä oli perheen tulot bruttona max 2747, luulen ainakin että ei saada. tuohon tietty kans lapsilisä.. Kyllä on sit millä mällätä :D Ajattelin tosiaan olla ensi vuoden elokuuhun asti kotona. Tietty täytyy keikkatyötä tehdä lisänä...

Yhdestä alle 3-vuotiaasta:
Lakisääteinen hoitoraha 341,06 eur/kk
Espoo-lisä 218,64 eur/kk
Mahdollinen tulosidonnainen hoitolisä 182,52 eur/kk

Nii ja tietty tästä hurjasta summasta maksetaan vielä veroja..
 
Viimeksi muokattu:
Nii ja sit Leo on n. viikon verran kumartunut eteenpäin/ ojentaa vähän koukistettuja käsiään jos nostaa sitteristä tai turvakaukalosta. Ihanaa <3

Mulla on vähän huono omatunto kun poika on lähes koko hereilläoloajan lattialla. Haluaisin sylkytellä mutta poika haluaa kokoajan aktiviteettiä, ei vaan istuskella ja olla nuuhkittavana. Alkanut tajuamaan sen päälle jos nostan mahalteen ilmaan kainaloista a lennätän ku lentsikka. Kovasti kikattelee.

Syö edelleen 2 jääpalakuutiota ja sit 1/4 banaania tai persikkaa. Oon kahdesti päivässä antanut. Joskus kolmesti.

Manduca tuli tänään postitse, ei ollu ihan semmonen väriltään kuin toivoin mutta ok, tosi siisti, muutamasta karvasta näki että joskus poistunut laatikostaan. Onko joku kokeillut kantaa kantorepussa lonkalla?
 
miss_piggy
Täällä kanssa poitsu taivuttelee itseään jatkuvasti eteenpäin, on välillä ihan kaksinkerroin ku pitää sylissä tai vaikka sitterissä, siksi onki sitterissä vyöt kiinni. Istui tänään ruokailun aikana ekaa kertaa syöttötuolissa, ihan hyvin meni kun tuin vielä viltillä poikaa parempaan asentoon.
Ilmakylpyjä on annettu monta kertaa päivässä.

Parit 30min päikkärit nukkunut tänään sisällä vaunuissa ja äsken olin pojan kanssa puistossa varjossa jossa nukkui ilta-unosia noin 1,5h. Vaunulenkkejä ei näillä helteillä ole tehty.
Vettä juo noin pullollisen päivässä näillä helteillä.
 
miss_piggy
Meidän jätkä ei tajua syliin haluta mitenkään elein sitä ilmaisemalla, ainoastaan kitinä tai itku sen kertoo. No, ikää vasta 5kk ja 2 viikkoa, joten ei nuo eleet varmaan vielä kuvioihin välttämättä tulekaan.
Muutoinkaan en panikoi vaikkei esim. ryömi, kaikki aikanaan.
 
Meillä tyttö ei vielä viesti syliin haluamista, muuta ku kitisemällä. Lattialla jos on ja käsistä rupean vetämään istumaan, niin heti hoksaa pungertaa ihteään ylös kun käsistä ottaa !

Mahalleen tosiaan mennään hirveetä vauhtia, ei todellakaan takasi eikä ryömitä. Noita en ootakkaa vielä, tyttö kehittyy omaa tahtiaan. Eikä tosiaan oo kiirekkään ryömiä tjsp, monet alkaa ryömimään paaaaaaaljon myöhemmin kun 5kk iässä. Jotkut vaan on kiireisempiä kuin toiset ! :D Selällään olleessaan liikkuu taaksepäin potkaisemalla vauhtia. Nukkumaanmenosta on tullut levottomampaa heti kääntyilyn jälkeen. Ei millään malttais. Hellyyttävää mut en tiiä kuinka monen illan jälkeen tää on enää mitenkään kauheen hellyyttävää... :D

Mulla oli joskus, kun tyttö oli paljon pienempi, huono omatunto sitterissä pitämisestä. Ei sillon viihtynyt millään lattialla ja päikkäreillekki asettu vaa sitteriin. 3kk eteenpäin alkoi viihtyä lattialla pitempiä aikoja kun lelut ym alkoi enemmän kiinnostaa. Tosin edelleen saa olla viihdytyspartio siinä.. Keittiöön ku erehtyy piipahtamaan niin huuto alkaa. Päikkärit nukkuu nykyisin sängyssä, ruokailut sylissä. Sitteristä on tullut lähes hyödytön. Sylissä ei meilläkää paljon viihdytä, sillon ku alkaa lattialla olo kiukuttaa, niin malttaa olla. Ja kun kyläillään ku pääsee eri syleihin ;)
Tyttö muuten syö ruuat paljon "kiltimmin" isältään.. Nytkö se jo alkaa....
 
miss_piggy
Testasin eilen pojalla syöttötuolia, kyllähän tuo siinä istuu mutta koska heiluu ja vääntelehtii koko aika niin helpompi on täälläkin syöttää sylissä. Sitterissä syötän joskus tosi harvoin enää nykyään, lämmin ruoka uppoaa sylissä paremmin, sitterissä tulee itku. Kylmiä soseita kyllä syö sitterissä istuen :) Ihme juttu. Sitteri on yleensä käytössä silloin jos pitää esim. keittiössä touhuta jotain niin poika sitteriin ja mukaan. Tai jos pitää vessaan mennä niin poika sitteriin ja mukaan :D Jätkä kun hermostuu joskus jopa vessareissun ajalla jos jää yksin olkkariin tms joten helpompi raahata mukaan.

Täälläkin tuota öisin ja iltaisin mahalleen kääntyilyä on ollut jo jonkun aikaa, nyt on ehkä vähän rauhottunut mutta saattaa johtua näistä helteistä. Poika on nukahtanut iltaisin aika äkkiä. Eilenkin lumpsutti tissiä aikansa, sitten käänsi kylkeä ja rupesi nukkumaan harso kainalossa.
 
Voi että, ei auta kuin todeta että me taidetaan päästä tosi helpolla, taitaa poika tulla minuun, kaikki tehdään vauhdilla ja itse. Viihtynyt lähes alusta asti yksin lattialla. Ihan alussa piti harjotella lattialla olemista mutta ei siinä vieressä tarvinnut olla kuin ehkä viikon verran. Tein toisinaan silleen et otin pojan kylppärin oven eteen lattialle ja menin itse suihkuun. Nyt pyörimsestä johtuen ei voi enään tehdä niin kun katoaa näkyvistä. On usein vähintään tunnin erissä yksin lattialla, joskus pitää käydä antamassa lelu tms. Ei tarvii ku ruokkia ja nukuttaa, muun ajan touhuaa yksin lattialla. Taidetaan päästä turhan helpolla ;)

Otettiin eilen ratasosa käyttöön, meillä ollut tähän asti kova koppa. En tykkää yhtään niin paljon, ne lupasivat liikkeessä että menee vähintään 6kk asti, ylensä lapsi ei halua enään olla kopassa vaikka mahtuisikin. Nyt otti pää kii koppaan ja kantapäät myös. Ratasosa ei näytä yhtään ni mukavalta saatika nätiltä. Muilla ratasosia käytössä? Laitatteko vyöt kiinni?
 
Meillä on tyttö ruennut entistä enemmän osoittamaan kiinnostusta syömistä kohtaan. Aamupuurolla rupesi joka lusikallisen kohdalla ottamaan itse lusikasta kiinni, itse sai ohjattua suuhunkin, mut vähän piti auttaa. Muuten ois lusikassa ollu tasan sama määrä tavaraa kuin mennessäkin. Vähän aikaa tätä jaksoi, sitte löysi jotain kiinnostavaa ja päätti että eiköhä se ruoka tuu ilman omaakin panosta ! :D

Mäkin otan tytön sitteriin jos esim. kokkaan tai tiskaan. Vessaan menen kyllä ihan yksin. Aina.
Tyttö viihtyy lattialla siis, jos näkee ihmisiä ympärillään, ei välttämättä tarvi seuraa. Si ku häviää näkökentästä nii itku pärähtää. En siltikää häntä mieltäis mitenkään turhan vaikeaksi lapseksi vaikka osaa kyllä huomionsa vaatia ja ottaa ;) muuten on tosi tyytyväinen lapsi !
 

Yhteistyössä