Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

Siinähän se viikonloppu melkein jo hurahti ja huomenna poksutaan taas :) Hurjaa, että loppuaikana aika menee ihan liian nopeeta. Vielä ois hommattavaa ja tekemistä vaikka muille jakaa, mutta ei sitä mopolla mahottomia ;)
Eilinen kauppareissu kostautui yöunilla, koska lonkat ja selkä oli niin kipeät, että valvotti "mukavasti" ja tuli katkonaiset unet nukuttua. Tänään pitkästä aikaa hyvä olo kuitenki eikä okseta/närästä ja jopa aamukahvit donitsin kera maistui :D Nyt ajattelin alakaa riisipuuron keittoon, koska yöllä iski siihen ihan jumalaton himo :LOL: Vaikka tässä raskaudessa ei mitään isompia himoja mihinkään ruokaan ole ollut. Nyt lopussa ainoastaan haluttaa kaikkea raikasta ja kirpeää syötävää ja monet lämpimät ruoat tökkii :/
Tiistaina ois neuvolalääkäri jota odotan kyllä ihan mielenkiinnolla :) Näkeepähän vähän tuota "alakerran" tilannetta, että onko paikat millä mallilla vai onko ennallaan :) Jotenki nyt tuntuu, että synnytys ja lapsen tulo lähenee liian nopeeta ja iskee sellainen pakokauhu. Osaanko, haluanko, apua, mitä teen, jaksanko kestänkö ja mitähän vielä :D Mutta onneksi on ympärillä niin hyvä tukiverkko ja ihana mies, että apua ja tukea tulee monesta suunnasta :heart:

Oikein mukavaa sunnuntaita kaikille mammoille ja vauvoille :)
 
miss_piggy
Mulla on himo Navel-appelsiineihin, niihin sellasiin vähän makeisiin. Sitten viinirypäleet uppoaa myös, välillä on pakko saada piimää ja banaani on kanssa yksi suosikki. Noista kaikista kyllä tykkään muutenkin vaikken raskaana olisikaan :D

Ja irtokarkit, ja ylipäätänsä makea. PAKKO saada melkein päivittäin. Joku ihmeen leivontavimma tullu näin raskausaikana. Viimeisimpänä tein pari päivää sitten valmiista piirakka-pohjasta boysenmarja-piirakan. Tuhottoman helppo, piirakkapohja vaan vuokaan, päälle pussillinen jäisiä boysen-marjoja ja tämän päälle 1prk maustettua rahkaa (sitruuna) ja 1prk kermaviiliä + vajaa desi sokeria ja pikkusen vaniljasokeria. Nam :D
Diettailen sitten kun vauva on syntynyt :LOL::vampire:
 
Leipomisvimmaa täälläki... Huomiseksi kaavailin dominojuustokakkua :D yhteen väliin söin mahdottomasti mandariineja, nyt tykkään happamista makuista, kuten luonnonjogurtt, maitorahkat jne :D pesuaineen (nestemäinen bio luvil), tuoksuun oon rakastunu.. voisin imppailla sitä hajua pitkin päivää :D itseasiassa mulla on sellanen tyhjä pullo, missä pohjalla iha vähä pesuainetta, "nuuhkupullona".....
Vointi ärsyttävän hyvä, ei oo juuri supistellu, kaks viimesintä yötä oon nukkunu ku pikku possu ja muutenkaa ei oo mitää moitittavaa olossa.. Tuntuu, että kun on näin hyvä olo, niin ei synnytys voi olla vielä lähelläkää... vaikka äkkiähän se tilanne voi muuttua, mut jostain oon nyt tälläsen ajatusmaailman saanu :D
 
Mulla ei alku- ja keskiraskaudessa mitään ihmeempiä ruokahimoja ollut (tomaattia kyllä teki mieli). Nyt on jo jonkin aikaa tehnyt makeaa mieli (just lähetin miehen hakemaan mulle kaupasta ihania kirpeitä Missä X -karkkeja!). Samaten himoitsen satsumia, klementiinejä, appelsiineja, tuorepuristettua appelsiinimehua, tomaattia, jogurttia...
Leipomisvimma on iskenyt meikäläiseenkin, useamman kerran viikossa tulee leivottua jotain. Eilen leivoin ihan tavallisia sämpylöitä. :)

Tässä pari päivää sitten havahduin nuuhkuttelemasta huuhteluainepulloa pyykinpesutouhuissa. Se tuoksui ihan taivaallisen ihanalle! :D
 
Viimeksi muokattu:
Poikaa odottavilla tulee kuulemma himo kirpeään ja tytöistä taas makean himo :D Tiiä sitte ;) Jääkylmät appelsiinit lohkottuina on namm ja äsken vedin riisipuuroöverit. Makeaa en radin takia pysty juuri syömään, koska tulee pää kipeäksi ja sokerit humahtaa päähän. Iuh!
 
Kirpeetä en pysty ajattelemaankaan, koska närästää jo pelkkä ajatus :D
Mutta makea maistu. Eilen tein just mutakakkua ja siihen kylkeen vaniljajätksiä. Slurps!!
Itsellä koko ajan kauhee jano. En jaksa juoda niin paljon kun tekis mieli. Jäätee maistuu erityisen hyvälle, kun ei ole happojakaan, eikä vettäkään vaan jaksa koko ajan.

Huomenna olisi neuvola ja poksutaan 38+0 :flower:
 
Vihdoin viimein on tainnu möykkis kiinnittyä kokonaan, ei tunnu enään semmosta ällöä lonksumista lantion sisällä ku nousee makuulta <3 aamupäivällä suutuspäissäni rupesin raivaan ja imuroimaan ku ukko torpedoiminun suunnitelmat: tuloksena mahan valahtaminen alas ja yks tujakka viiltokipu alapäässä... kyllä se tästä joku kaunis päivä vielä syntyy. Sisko on vakaasti päättäny että se on tammivauva :D ja soittaakin joka toinen päivä joko synnytän.

EMY06 ja möykkis 37+3
 
  • Tykkää
Reactions: Maiscu
miss_piggy
Mulla lonksuu selkä ainakin öisin ku käännän kylkeä ja välillä ku nousen ylös ja kävelen.. Tänään ollu täällä jotain ihmeellisiä mahakipuja. Ei nuo oikein supistuksiakaan oo ku vähän enemmän niinku jotain ruoansulatus-vaivoja. Tai no mistä sen tietää mitä nääki ennakoi, vaikka tulis vielä lähtö synnärille lähipäivinä :D
 
Näköjään mullaki tämä nälkä vaivaa jo monetta päivää. Argh ärsyttävää. Äsken laskostelin pyykkiä kaappiin ni ei selekä enää edes sitä kestä kun piti jo levähtää. Ihme hommaa. Ainut miten ei tule kipeäksi on istualteen :D Huoh.

Eikö teillä jännitä, että koska se lähtö tulee? Varsinki esikoisia odottavilla kun ei tiedä mitä on tulossa :D Mua ainaki jännittää ihan sikana, että miten pysyn rauhallisena ja tolpillani kun lähtö tulee ja sairaalaan pitää mennä. Hui!
 
Täälläkin yksi jännittäjä :D Millon se alkaa, miten, missä, miten...koko ajan se synnytys on mielessä! Tänään on vihlassu alakertaa oikeen kunnolla pari kertaa ja kävelyllä supisti, mut eipä muuta. Hyvinkin voi mennä vielä neljä viikkoa ennen ku päästään tositoimiin.

Joo ja leipomisvimma on täälläkin! Mutakakkua, pullaa, kääretorttua, sämpylöitä...huomenna tiramisu.

Huomenna neuvolaan.
37+1
 
  • Tykkää
Reactions: Maiscu
Niin seki vielä, että missä sitä on ku esim. vedet menis. Nolo jossain kaupassa tms. No tuskinpa :D Pitää vissiin kulkea loppuaika varalta vaippa housussa ;) Vitsi vitsi.
Ja pakko kysyä, että miten niitä supistuksia sitten kellotellaan ja mistä tiiän, että nyt pitäs alkaa kellottamaan? Kai ne sieltä neuvolasta ohjeet antaa. Koska sinne sairaalaan pitää soittaa kun supistukset alkaa tihenemään tai vedet menee :D Oon ihan sekasi ja pihalla.
 
Mulla tuli tänään 2-3 vähän tuntuvampaa supistusta! (tai ainakin oletin niiden olevan niitä, mikäli osasin kehoani oikein tulkita) Oli nyt eka kerta. :D

Tässä illalla kun makoilin sohvalla, niin likka mylläs niin paljon, että se tuntu tuolla alapäässä asti. Muuten en pitäis minään erikoisena tilanteena, muttakun ne liikkeet tuntu siltä, ku niitä ois voinu tosta häpykummun päältä kokeilla, joten ne tuntu TOSI alhaalla! Ennen sitä kerkesin torkahtaan hetkeks ja heräsin niihin liikkeisiin, mitä ei siis ikinä oo viä käyny, että niihin oisin heränny. En tiiä enteileekö tää yhtään mitään, toivoisin näin :D Oli vaan niin outo tilanne ja ku tota jylläämistä kesti yhteenmenoon 1-2 tuntia. Piti laittaa kaverille jo viestiä, että onko tää ihan normaalia, että liikkuminen tuntuu noin alhaalla. :p

Sama mulla, jännitän sitä, että missä, koska ja miten synnytys lähtee käyntiin, itse synnytystä en vielä jännitä yhtään :) Toivoisin, että alkais vesien menolla tässä kotona :) Neuvolassa sanottiin, että harvemmin ne missään kauppareissulla menee, että sen takia yleensä öisin, kun ihminen rentoutuu, mut mistäs sitä koskaan tietää :D

Valitin eilen äitille, ku tässä kävi pari kaveria, että ku en oo saanu aikaseks leivottua mitään vierasvaraa pakkaseen, ni äiti oliki sit päättäny vähän leipoo :D Nyt tuolta pakkasesta löytyy munkkeja, kääretorttua ja kinkkunyyttejä. Ihana äiti <3 Mun piti kyllä pitää tässä joku päivä sellanen leipomispäivä, mut en tiiä pidänkö :D Toisaalta korvapuusteja vois sinne pakkaseen viä väsätä :)
 
Täälläkin leivotaan ja koko ajan tekee mieli herkkuja. Meidän lähileipomossa myydään sellaisia ihania pekaanipähkinäwiinereitä. Omen varmaan joka viikko ostanut pari. Vähän jo hävettää mennä sinne, mutta wiinerinhimo voittaa hävetyksen ;).

Mulla on keskiviikosta asti ollut niskat ihan jumissa ja kauhea päänsärky koko ajan. Kävin tankkaamassa juuri äsken parasetamolia jos auttaisi. Kenelläkään muulla tällaista niska-hartiasärkyä ja mikä siihen auttaa?

Täällä ei ole supistanut tänään juuri yhtään. Vauva on kyllä möyrinyt oikein urakalla :).

37+1
 
katrinainen, mulla on nyt muutamana päivänä ollut niska jumissa ja pää vaihtelevasti kipeä. Silloin kun on alkanut haitata olemista olen ottanut Panadolia, noin muuten yrittänyt venytellä ja lämmöllä hoitaa. Mieskin on pariin otteeseen joutunut hieromishommiin.

(.) Tänään neuvolaan. Tuskin mitään ihmeellisyyksiä on luvassa, sitä samaa verenpaineen mittailua, punnitsemista ja sydänäänten kuuntelua.

Mulla alkoi eilen ihan omituiset lantio- ja jalkakivut. Ensin vasemmalla puolen jossain syvällä vasemmassa lonkassa sisäreiden puolella, sitten illalla siirtyi oikealle alaselkään ja lantioon, säteillen koko oikeaan jalkaan. Panadolilla tuntui helpottavan (oli pakko ottaa kun ei siltä juilimiselta saanut nukuttua) eikä nyt ole mitään kipuja.
Supistuksia tulee edelleen päivittäin, mutta jotenkin niihin on jo niin tottunut, ettei jaksa edes innostua. :D Kaipa mä sitten taas innostun, kun muuttuvat ihan kunnolla kipeiksi.

Tuota synnytyksen alkamisajankohtaa, lapsivesien menoa jne. on tullut toki mietittyä ja jännitettyä. Pieni paniikki meinaa kolkutella takaraivossa, tuntuu etten mä vielä ole valmis ja kaikki on vielä kesken ja miten mä sitten osaan vauvaa hoitaa ja ja ja... Vaikka ei tässä oikeasti ole enää mitään valmisteltavaakaan jäljellä. Jotain pyykinpesua, mutta sitä nyt ehtii ja saa tehdä sitten synnytyksen jälkeenkin. Sairaalakassia en ole alkua pidemmälle saanut pakattua, viskelen sitten mukaan mitä ehdin ja muistan kun lähtö tulee. Mitä en muista, sen saa mies tuotua myöhemmin. :)

Hortensia 37+3
 
Mullakin on ollut niskat ja hartiat jumissa jo parin viikon ajan vaihtelevasti. Pidän kuumaa kaurapussia pahimpaan kipuun ja yritän itse hieroa, venytellä ja nostella hartioita. Ärsyttävä polttava kipu oikeen välillä, etenkin oikealla puolella.

Valuuko teillä rinnoista maitoa tai jotain muuta eritettä? Mulla on jo joulukuusta asti rinnat valunut. Tykkään kotona olla ilman rintsikoita, koska ne painaa, mutta sitten on rinnukset pian märkinä...
 
Mulla ei oo tullu pisaraakaan maitoo koko raskausaikana.. Eikä mittään muutakaan eritettä kyllä.
Tuntuu, että viime päivinä olo on muuttunut sellaseksi epätoivoiseksi odottamiseksi. Kokoajan oottaa jotain merkkiä tulevasta.. Vaikka kyllähän sen lapsen järellä aatellen on JOSKUS tuolta ulostauduttava. :D

Tästä ketjusta on tullu ajansaatossa tärkeä, sitä oman vaavan syntymän rinnalla jännittää, että millon muilla alkaa tapahtua ! Sillon kun Emlu lähti synnyttämään ja luin siitä täältä, hihkasin miehelle, että nyt on Emlu lähteny synnyttää.. Mies tuumas, että " Onpa mukava, mutta kuka ihme on Emlu ?!!" :D
 
  • Tykkää
Reactions: emlu
Huonosti nukuttu yö takana. Valkovuotoa valuu koko yön. Vetistä, mutta selkeästi valkovuotoa.

Niskakipuja on siis muillakin. Johtuisiko huonosta nukkuma-asennosta? Luulen, että mun täytyy jättää spinning väliin synnytykseen asti. Epäilen, että niskakivut pahenee siinä, kun asento on vähän outo.

Maitoa alkoi eilen valumaan molemmista rinnoista. Joskus viikolla 28 tuli ihan pari tippaa toisesta rinnasta, mutta nyt tosiaan eilen molemmat rinnat tiputteli.

37+2
 
Muakaan ei synnytys niin jännitä, mutta se, MILLOIN, miten ja kuinka se lähtee käyntiin. Kärsimättömyyttä alkaa jo olla ilmassa, niin minulla kuin miehelläkin :D
Mulla ei oo pitkään aikaan ollut mitään kivuliaita supistuksiakaan, päivittäin vaan sellaisia kivuttomia mahan kovettumisia.
Kiva kuulla, etten ole ainoa, joka haistelee pesuaineita :D Deodoranttia pitää joka kerta nuuskia kun sitä laittaa ja huuhteluainekin tuoksuu niin ihanalle. Vois vaan pestä pyykkiä, että koko kämppä tuoksuisi kohta sille :)
 
miss_piggy
En myöskään osaa jännittää synnytystä, ootan vaan että pääsis jo...Tisseistä ei oo tullu mitään eritettä koko raskausaikana :)

Mulla äsken oli neuvola, ja painoa tullut alkutilanteesta nyt yhteensä jotain 12kg. Eipäs siinä mitään, tiputellaan pois sitten synnytyksen jälkeen :D Sf-mitta oli 35,5cm, ja muutenkin kaikki ok. Jotain kivuttomia suppareita tuli siinä kun täti mittaili mahaa, itse en edes niitä rekisteröinyt taaskaan. Yöllä heräsin supistukseen mutta loppui lähes saman tien.

Täti tuumasi, että harvoin syntyy ennen laskettua aikaa, vaikka on paikatkin jo vähän auki, mutta eipäs tuohonkaan enää kauaa oo joka tapauksessa...

Noista lonkka/sisäreisikivuista, ne on normaaleja ainakin mulla kun vauva laskeutunut alaspäin.

Ajattelin tutkia netin ihmeellistä maailmaa, jos tilais muutamat imetysliivit. En jaksa lähteä shoppailemaan :x

38+3
 
Mullaki meinas niska jumia, pari viikkoa sit ostettiin uudet tyynyt niin parani :D

Maitoa ei ole mullakaan vielä näkyny, ei ollu esikon aikaankaan. Vasta pari päivää synnytyksen jälkeen nous kunnolla ja voi elämä että sitä tuliki, siihen meinas hukkua niin vauva ku minä ittekki... :D

Mulla oli ton esikoispojan aikaan himon kohteena omenat (ainaki kilo päivässä piti saaha...) ja nyt ois klementiinit mutta niitä piruja kun en voi syödä kun vissiin jonkun sortin sitrusallergia iskeny. Mutta siis joka kerta ku jotain klementiiniä tai appelsiini mehua oon juonu alkaa kauhee kutina ja huulista lähtee nahka kauheina suikaleina :$ Jouluun asti napostelin niitä puoli pussia päivässä mutta sitten otin järjen kätteen että tästä tullee enempi tuskaa ku iloa... Uutta himon kohdetta ei ole tullu.

Pesuaineet ällöttää, ite oon ostanu hajusteettomia ja nyt viimeks ukko oli ostanu kaupasta normipaketin niin hyi hemmetti, jotenki vaan etoo mennä tuonne kylppäriin kun se paketti lemuaa siellä :x

Neuvola oli kans tänä aamuna, meinasin kyllä unohtaa koko homman ku tossa vaan esikkoa paimensin kouluun lähtemään niin kesken pukemisen iski pelko persiiseen että oon unohtanu jotain ja hups keikkaa mulla onki näjemmä puolen tunnin päästä neuvola eikä autoa... Ukolle piti soittaa töihin että nyt äkkiä kuskiksi. Muutempa kaikki oli normisti vaan verenpaineet oli nousahtanu ja väkisin tiristetyssä pissassa protskut plussalla :( Meikäläisen hyvä tatsi katos siihen. Hemoglobiini oli vihdoin viimein alkanu nousemaan, se on madellu tuossa satasen molemmin puolin ja nyt se oli 123. En tiedä onko tuolla kalanmaksaöljyllä asian kanssa tekoa ;) Mutta samantien ku sitä aloin syyä parani olo muutenkin. Oon nyt tullu siihen tulokseen että ne mama-pillerit täyttä lumelääkettä...=) Uus neuvola onkin sit jo keskiviikkona :heart:

EMY06 ja Möykkis 37+4
 

Yhteistyössä