Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

Tänään sain digitestistä plussan suureksi riemuksi ja melkeinpä ylläriksi, laskettu aika olisi ehkäpä 16.2. Kierto sen verran epäsäännöllinen, että tuo todennäköisesti tulee vielä muuttumaan. Ikää mulla on 30 ja esikoinen syntyi JS:ssa. Kauhea vilu ollut päällä, ajoittain tosi herkällä mielellä oltu, ja aavistuksen verran on välillä kuvottava olo, ei sen kummempaa toistaiseksi. Eka raskaus meni ilman ihmeempiä vaivoja ja huolia, nyt on kauhea pelko, että tämän toisen kanssa ei yhtä helpolla päästä...
 
Apr17 vähän veikkailisin samaa tuosta huvipuistosta kuin Kerttuli_, itteäkin harmittaa kun en oo pitkään aikaan käynyt huvipuistoilemassa (edes tuon esikon kanssa), ja nytkään ei viittis tänäkään kesänä. Kyllähän sitä vois tietty tuon pienen kanssa niihin vauvalaitteisiin mennä, mutta muuten aika lailla kattella vaan sivussa. Musta tuntuu että mulla syynä on se että en uskalla, kun aamupahoinvoiti (tai paremmin kokoaikanen) on niin paha että en kestäisi niissä laitteissa. :D

Meille on tulossa tällä viikolla eri puolilta maata mun kummatkin siskot kyläilemään, ja nyt mietityttää huomaavatko raskauden.. Juurikin tästä pahoinvoinnista. Sitä nimittäin esiintyy AINA kun unohdan syödä, tai paremminkin jos syön liian myöhään. Esikko herää nykyisin aamulla klo. 8, joka on siis liian myöhään, joten just mietin että pitääkö sitä alkaa heräämään kuuden aikoihin vaan siksi ettei tule paha olo myöhemmin :'D
 
Jaahas, mä nyt ihan täpinöissäni olenkin kirjoittanut tuon sairaalan väärin: Bambi, esikoinen syntyi siis Jorvissa, mutta nyt ollaan muutettu toiselle paikkakunnalle ja enhän mä suoraan sanottuna edes tiedä, missä täällä synnytetään!!! Jorvin kokemus oli aivan mielettömän ihana, harmittaa, kun en sinne toistamiseen pääse...
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
Ehkäpä mäkin hyppään remmiin mukaan :). Taustalla olen lukenut teidän juttusia jo viikon verran. Nyt en enään malttanut taustailla enempään :D.
Täällä on La 10.2.2014. Neuvola ajan sain 8.7.
Ikää mulla on 29v.
Oireista sen verran, että viime viikolla mun rinnat oli kamalan kipeät, mut nyt kipu on vähä helpottanut (mistä pieni pelko on noussut esille). Lievää etovaa oloa mulla on ollu viikon verran, mut en vielä edes pahoinvoinniks sitä sanois.
Siitä varhaisultrasta, kertokaa kokemuksia niistä :). ja millaisissa hinnoissa ne mahtaa pyöriä?
 
Täältäkin uskaltaudutaan vihdoin mukaan:
la 3.2./36 v./1. lapsi/Nkl tai Kätilöopisto

Hämmentyneen onnellisena olen lukenut juttua jo hetken verran, mahtavaa, että meitä on monta =) Viikkoja olisi laskujeni mukaan nyt 6+0 eli piiitkä aika on odotella neuvolaan ja ultraan... Yritän olla hötkyilemättä ja jaksaa odottaa, vaikka oireet onkin niin vähäisiä, ettei yhtään tiedä, mitä tuolla pinkeässä mahassa on vai onko mitään. Kolme plussatestiä onneksi vahvistaa fiilistä, että ehkä joku kiva tyyppi siellä kasvaa :D

Mielelläni kuitenkin minäkin kuulen ja seuraan muiden varhaisultrakokemuksia!
 
Mä kävin esikon kanssa Femedassa helsingissä, se oli halpa, sain kelakorvauksenki ku oli terveydellinen syy se verenvuoto. Tais maksaa vaa joku 67 e. Mut nyt siel on lomalla kesällä ne halvat lääkärit ja vaa erikoislääkärit vastaanottaa nii sillo hinta on yli 100 €. Siispä metsästän nyt muita halpoja täältä pk-seudulta.. Yli 80 e en haluais pulittaa..
 
Hei kaikille! Ja Onnittelut plussistanne!

Täällä uusi halukas tähän rimpsuun. Meillä siis odotellaan toista. Esikoinen, 3v, oli vuosien työn tulos. Nyt kyydissa IVF-alkuinen pakastettu alkio, josta tuli selkeä punainen haamu PP9 (eli 9 pääivää siirrosta) ja tänään pp12 hieman kontrollia vaaleampi viiva. Eli uskottava se on, kyytiläinen on takertunut mukaan. <3

En osaa antaa vielä laskettua aikaa, sillä jos siirtopäivä olisi ovulaatio, olisin vasta rv 3+4 (ja tehnyt siis plussan 3+2). Meillä on 3.7 alkuraskauden ultra, jossa raskauden kestoa varmaan määritellään tarkemmin.

Myöskään sairaalaa en osaa antaa, kosa ehdottomasti Naistenklinikalle haluaisin, mutta NKL on "väistössä" Kättärille, enkä tiedä saadaanko väistöä helmikuuhun mennessä purettua.

Mitäs muuta. 31-vuotta on ikää, kolmivuotias esikoinen on poika, ja poikaa odotellaan nytkin (tiedän vaan nämä asiat ;) Sairaanhoitaja olen, naimisissa, asun Helsingin keskustassa. Kiva päästä tutustumaan teihin! :)
 
miss_piggy
Mä en oo facessa ollu enää moneen vuoteen ku en kokenu sitä tarpeelliseks, enkä liittyis uudestaan vaikka maksettais :D

Varhaisultrasta, keskenmenneessä en käyny, tässä ajattelin käydä. Terveystalolla maksaa vissiin jotain 98€, mutta saan tuon vakuutusyhtiöltä takasin. Tissit arat. Eipä muuta. Iltapahoinvointiki loppunu.

5+4
 
Tervetuloa uusille! :wave:

On jääny tänne päivittelemättä kun on tullu roikuttua tuolla facebook-ryhmässä.. Lauantaina iltana alko pieni vuoto, seksin jälkeen ja jatkuu edelleen. Kävin eilen ultrassa ja siellä näytti olevan kaikki ok, ei näkyny että tulis kohdusta mutta hulluksi tässä meinaa tulla ku vuoto ei lopu. :headwall: molemmista aikasemmista on kans vuotanu alussa mutta en nyt muista oliko se minkälaista.. Kipuja ei suuremmin vielä oo mutta jotenki on semmonen oottavainen olo että kesken on menossa. Tänään pääsen labraan että ottavat hcg:n ja perjantaina vissiin sitte uudestaan että näkee nouseeko se. Vuoto ei omasta mielestä oo runsaampaa ku menkkojen aikana, ei oo _vielä_ ollu hyytymiä... saapi nähä miten käy. :stick:
 
Minäkin kuulun tänne :) :wave: Tänään plussattu 1.IVF 3.PAS. Laskettua aikaa en tarkasti vielä tiedä...kun menkoista laskettuna nyt olis vasta 2+6,mutta hedelmäittymisestä jos lasketaan niin olis jo 3+5. Oliskohan la 19.2....sen voi muuttaa sitten myöhemmin mut laitetaan nyt aluksi näin :) Mulle on laitettu 2.alkiota joten en tiedä onko kyydissä 1 vai 2 :D Ultra mulla on 9.7. Eli LA 19.2 29.v 2.lapsi tai 2. ja 3.lapsi OYS

Oho tulipa isolla....eipähän jää huomaatatta :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
pippuri Hyvä kuitenkin, että ultrassa kaikki oli kunnossa. Toivotaan nyt pikkuiselle kovasti tarrasukkia.

facebookista Mä en myöskään koe tarvetta liittyä sinne. en ainakaan vielä pitkiin aikoihin. Eli mä jään ainakin sun kanssa tänne juttelemaan missy.

missy Oireettomuus ei välttämättä ole ollenkaan huono asia. Tiedän monta kaverioa joilla on täysin onnistunut oireeton raskaus ja monta joilla isoilla oireilla todettu tuulimuna. Ymmarrän että huolettaa :hug:, meillä km:n kokeneilla on erilainen suhtautuminen raskauteen kuin monilla muilla. pelko takapuolessa kaikesta. itse suostun uskomaan että olen oikeasti raskaana ja kaikki on hyvin varmasti vasta rakenneultran jälkeen!

Tervetuloa kaikki uudet!

ON: Täällä repäisykivut ovat vähentyneet ja menkkatuntemukset tulleet tilalle. Olo on kaikinpuoliin muuten hyvä. Tosin mulla on aiemmistakin raskauksista pahoinvointi sun muut alkaneet vasta 6+ viikoilla.

huvipuistosta Itse tokaa odottaessa kävin joissakin laitteissa. En hurjimmissa ja hyvin meni. Loppuraskaudessa huvipuistoissa ei saisi käydä laitteissa kohonneiden riskejen takia. Alkuraskaudessa tekisin varmasti niin mikä hyvältä tuntuu.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
katrinainen joo päivittää eltsu81, mut hän tais olla nyt lomareissulla tän viikkoa, niin jos ei oo jotaki erityisinnokasta, joka haluu väliaikasta päivitystä tehä, niin sit hän kokoilee päivitykset vissii tultuaan. Mä en osaa päivitellä tms, muuta ko kirjoittaa just ja just täällä :D
 
Tervetuloa uusille, tännehän on saatu jo iso porukka kasaan ja varmasti lisää tulee :)

Mä oon niiiiin laiska. Väsyttää ja kuvottaa ja pitäis tehdä vaikka mitä. Ja ihan varmaan häissä on joku hirveä oksutusaalto ja kaikki arvaa :/ Muuten ei haittaa vaikka kaikki tietäisi, mutta toiselta siskolta sain haukut jo viime raskaudesta joten ajattelin hälle kertoa vasta... joskus kun siltä tuntuu. Tai huomatkoon ehkä itse masusta. Äidilleni ja parhaalle kaverilleni kerroin jo, muille mielellään joskus myöhemmin, vaikka ei se maailmanloppu ole vaikka kaikki tietäisi ja menisikin kesken tms. Jokainen tietää että niin voi käydä oli raskausviikkoja kuinka paljon hyvänsä

Menipä taas höpinäksi. Yritän piristyä nyt kuitenkin kun pitäis siivoilla, ulkoilla ja hoitaa koirakin tässä sivussa. Pinnaa kiristää kun tekee röökiä mieli. Mur ja är.

Dafydd ja vaava rv 4+2

P.S Mun farkut ei meinaa mahtua kiinni... Pidän nappia auki. Ihan älytön turvotus!
 
miss_piggy
Päivittäminen onnistuu niin, että painaa tuota lainaa-kohtaa, sitte tekstin eestä ja lopusta pois ne hakasulkeiset ja Quote-teksti...Sitte muokkaa sen tekstin /lisää mitä haluaa, ja lopuks lähetä :)

En nyt jaksa alkaa päivittämään ku vie kuitenki aikaa, eli jos joku muu haluaa niin go for it :D

Just söin mahan täyteen kanaa ja riisiä, ja nyt iski väsy päälle, täytynee mennä päikkäreille :p Kirppiksellä kävin ja ostin muutaman vauva-lehden että on jotain lukemista junassa ku lähetään tukholmaan.
 
Täällä mustat hiukset muuttuvat harmaiksi tämän ollakko vai eikö olla- tilanteen takia : / . Tein siis viime tiistaina clearblue digitestin ja se näytti raskaana 1-2viikkoa. Noh, eilen sitten viirasi kauppareissulla ja ostin huvikseen pregcheck testin, siis sellasen 2 liuskan paketin. Teinpä sen testin sitten eilen illalla ja se näytti negaa. PANIIKKI iski ja siltä istumalta lähdin apteekkiin. Ostin taas digitestin ja 3h odottelun jälkeen tein sen. Tadaa.. digi näyttää raskaana 1-2viikkoa. Aamulla sitten tein sen toisen liuskatestin ja nega! Soitin neuvolaan ja huomenna pitää käydä viemässä pissanäyte. Jospa se sitten kertois ollaanko tässä vai eikö olla.
 
Yök! Täällä oksettaa kanssa. Aamulla pahiten, mutta kokopäivän on äklö olo. Pari kertaa on meinannu tulla ylös, mutta oon toistaseksi onnistunut pitään kaiken sisällä. Eipä kauheesti lohduta, että nyt vasta 6+0, eiks pahoinvointi oo pahimimllaan viikolla 9-11? Oon kateellinen teille joilla ei oo oireita, sen verran lamaannuttavaa tää on.
 
miss_piggy
Täällä tuli sitte vessareissulla paperiin punertavaa valkkaria..... Ei kovin mieltä ylentävää. Näin kävi siinä kesken menneessä raskaudessakin joskus viikolla 7+...
 
missy Mä tiedän, että toi on hirveä tunne, mutta mulla on tullut molemmissa onnistuneissa raskauksissa tuhruvuotoa. Ekassa viikoilla 5+5/5+6 ja 8+1 tuli kirkasta vertakin. Tokassa tuhrutin koko raskauden ensimmäisen viikon. Joten voi tosiaan olla ihan vaaratontakin!!! Tosin tihkutin myös kolmannessa keskenmenneessä raskaudessa.

hansteri inhottava tilanne. Onneksi testaavat neuvolassa. Joillainhan nousevat hormonit hitaasti.
 
miss_piggy, mä just täällä hysteerisenä luen kaikkia raskaussivustoja, niin juuri osui silmääni, että neljäsosalla naisista on raskauden aikana erilaisia vuotoja, ja viikoilla 6-7 istukan kehittymiseen liittyen monilla on verenvuotoa. Eli toivottavasti ei mitään hätää ole :hug:

facebookiin minulla ei ainakaan ole mitään hinkua liittyä, jos täällä keskustelu käy jokseenkin vilkkaana eivätkä kaikki sinne katoa niin itse ainakin mieluummin täällä höpöttelisin :)

Varasin tänään neuvola-ajan, lomien takia meni aika pitkälle, vasta 9.7. Ja myös varhaisultra-ajan, se olisi 24.6. Sitä itse vähän epäröin, saahan siitä ehkä mielenrauhan JOS kaikki on siinä kunnossa, mutta mies oli ehdoton että mennään. Mikäs minä oon vastaan väittämään siinä tapauksessa :)

Syöttekös te muut muuten jotain vitamiineja tms, ja ootteko jo ruokavaliota muuttaneet jotenkin? Mä olen jo yritysaikana (eli pitkään...) syönyt minisunin mama-vitamiineja, eli niitä edelleen. Kahvinjuontia oon nyt jo koettanut vähentää, siitä noin 4-5 isosta kupillisesta maksimissaan kahteen kuppiin.. Varmaan lisää väsymystä entisestään :D
 

Yhteistyössä