Mä taidan nyt liittyä joukkoonne, poistun sitten jos NT-ultran jälkeen siltä vaikuttaa.
Mulla olis siis varhaisultran (kävin yksityisellä) perusteella rv 10+2
eli LA 6.2./ 31v./ 3.lapsi/ PHKS
Käytiin yksityisellä, koska tää on vähän niinku "yllätys"raskaus. Yllätys siksi, että mun ei pitänyt raskautua luomusti PCO:n takia. Meidän eka ja toka on clomeilla aikaansaatettuja. Nyt siis kuitenkin tulin raskaaksi, ilmeisesti 15 kilon laihdutus teki tehtävänsä..
Eka ultra oli huono kokemus, sillä menkkojen mukaan olis melkeen 2 viikkoa pidemmällä.. silloin ei siis näkynyt vielä alkiota ollenkaan kun käytiin! Kävin sitten uudelleen parin viikon päästä ja näkyi sykekin. Mulla on kyllä ollut nyt pidempi kierto eli noin 36 päivää, mutta silti vähän jännittää että löytyykö mitään kun olisi tuo NT-ultra sitten 25.7.
Aiomme osallistua myös sikiöseulontaan, joten siitä syystä emme ole vielä kertoneet raskaudesta kellekään.. Jos joudutaan vielä tekemään ikäviä päätöksiä; toivottavasti ei kuitenkaan.
Kuulun myös keskussairaalan erikoisseurantaan riskiraskautujana. Tämä siitä syystä, että esikoinen syntyi rv29+4 painaen 1420g. Syy ei ikinä selvinnyt ja siksi kakkostakin seurattiin tarkasti (etenkin kun tuli vielä supistelut kuvioihin jo 20 viikon jälkeen).
Sikiöseulontoihin osallistumme, koska esikoinen sai keskosuuden myötä vaikean liikuntavamman ja tarvitsee paljon apua jne. Meillä ei kovinkaan helposti riittäisi voimavarat toiselle vammaiselle lapselle, joten pyritään minimoimaan se riski. Vaikka mikäänhän ei varmaa olekaan sen tiedän esikoisen kohtaloa sivusta seuranneena.
Pahoinvointi on ollut hurjaa, en oksenna, mutta ihan koko ajan kuvottaa. Mulla helpottaa se, että syö tarpeeksi usein jotain niin ei mene liian pahaksi. Nyt kesälomalla, mutta kauhistuttaa maanantaina mennä töihin, kun siellä on paljon pahanhajuisia asiakkaita :ashamed:
Mutta, niin vielä se, että tulin nyt tähän ketjuun tuon lasketun ajan perusteella, vaikka tiedänkin jo että jos synnyttämään asti päästään niin se tulee tapahtumaan jo tammikuussa. Tiedän se, koska suunniteltu sektio luvassa ja se tehtiin viimeksikin viikkoa ennen laskettua aikaa, jotta vältetään ettei alkaisi synnytyssupistukset. En saa synnyttää alakautta esikoisen synnyttyä kiirellisellä sektiolla, jossa kohtu viillettiin auki kahteen suuntaan. Tuo T-viilto ei kestä synnytyssupistuksia ja voisi herkästi revetä siis koko kohtu.
Niinn ja meidän esikko ja tosikko on jo 7,5 ja 5,5 vuotiaita. Ehtivät täyttää 8 ja 6 ennen kolmosen mahdollista syntymää.