Heips!
Josko tää mun kirjoitukseni ei tällä kertaa katoaisi ennen kuin ehdin sen lähettää..
Ilmavaivoja meinaa olla meilläkin. Tulivat pikkasen nurkan takaa maanantain vastaisena yönä ja pahenivat sitten päivän mittaan niin, että illalla ei saatu ukkelia nukkumaan neljään tuntiin, kun aina kun toinen nukahti niin alkoi väännättämään niin maan kauheasti. Tiistaina haettiin sitten Cuplatonta apteekista ja annetaan sitä nyt melkein joka syötöllä, niin johan on helpottanut! Terveydenhuoltoalan ammattilaiset ovat kyllä montaa mieltä ton Cuplattoman käytöstä, mutta musta on parempi ettei toinen oo vatsa kipeänä. Meillä kun ei hieromiset jne. auttaneet ollenkaan. Ja mun ruokavaliosta se ei ole kiinni, syön niin tavallaan perusruokaa ettei pitäisi olla mitään mikä toiselle niitä ilmavaivoja aiheuttaa. Ainoa mitä keksin on toi Obsidan, jota joudun edelleen ottamaan kaksi kertaa päivässä, kiitos veren hukan synnytyksessä ja sen myötä tippuneen hb:n. Toki se Obsidan on aiheuttanut mulle valtavan ummetuksen ja sitä myötä nyt vuotavat peräpukamat, että yritän huomenna mennä apteekkiin hakemaan jotain muuta rautaa. Neuvolan th tulee onneksi huomenna kotikäynnille, niin saan samalla kysyttyä mitä noille pukamille voi tehdä.
Tuttia en oo keittänyt päivittäin, kun sairaalassa oli sama tutti koko siellä olo ajan käytössä eikä sitä kukaan missään vaiheessa pessyt tai desinfioinut, niin ajattelin, että muutaman päivän välein keittäminen riittää. Pitää sitäkin huomenna kysyä. Sinänsä kun se ei ole sen maidon kanssa suorassa kosketuksessa niin se ei varmaankaan niin helposti kerää mitään itseensä.. Nää on siis mun omia pähkäilyjä. Mites muuten rintapumppu ja pullojen tutit. Kauanko ne pysyvät steriileinä keiton jälkeen? Kun mulla on sellanen Aventin höyrysteriloija ja siinä luki, että tavarat pysyvät steriileinä suljetussa steriloijassa 24h. Eli jos en käytä niitä, niin taas pitää steriloida? Mites sitten jos ne keittää? On tää tälläiselle ensikertalaiselle ummikolle aikamoinen viidakko! : /
Meillä
heräillään yöllä yleensä sellaisen 3-4 tunnin välein ja nyt olen saanut ne hereillä olot lyhenemään sellaiseen tuntiin. Olen koittanut saada toisen nukkumaan koppaansa tutin kanssa, ettei tarvitse syliin nukuttaa. Mies on onneksi ollut aktiivisesti mukana öisin :heart:, niin tuntuu, että jaksaa itsekin ne heräilyt paremmin. Mulla kun sitä univelkaa on edelleen ja toki tuo heikko hb:kin vetää mehut aika vähiin. Ja tiesin kyllä jo odotusaikana, että tässä vauva-arjessa mulla tulee eniten olemaan ongelmia niiden yöheräämisten kanssa. Jännä sinänsä miten se uni on muka niin paljon parempaa silloin yöllä kuin päivällä! Kun yhtälaillahan sitä pystyisi päivällä nukkumaan, kun meillä tälläinen tasainen rytmi ainakin vielä on.
äitix2 Tuo pissien päälle saaminen on hyvinkin tutun kuuloista, ja kakkavahinkojakin sattuu melkein päivittäin. Eniten olen nauranut edellisyön tapahtumia, kun mies joutui siivoamaan oikein kunnolla. Olin ottanut kakkavaipan pois hoitopöydällä ja olin lähdössä peppupesulle, kun ukkeli alkoi pissaamaan. No vahinko oli jo tullut lattialle, niin kumarruin sitten alemmas, jotta pissa ei niin leviäisi joka puolelle. Samassa kuului valtava prööt ja ukkelilta lensi oikein lentokakka. Tuli muuten paineella, mutta onneksi oltiin aika lähellä lattianrajaa niin ei levinnyt ympäriinsä. Meinasin tukehtua nauruun! Muutenkin tuntuu, että ukkelilla on tapana pröjäyttää kakat joko juuri pesun jälkeen harsolle tai sitten puhtaalle vaipalle. Ja sitä pissaa äiti ei osaa vieläkään varoa!
Vaippakoosta ja vaipoista yleensäkin Onneksi juttelin kaverin kanssa ennen kuin ostin vaipan vaippaa, kun meillä ne pienet vaipat olisivat olleet heti pieniä. Kokeeksi ostin kumpiakin, Pamperseja ja Liberoja, ja meillä ainakin kävi niin kuin muillakin tuttava perheillä on poikien kanssa käynyt, että Pampersit sopivat paremmin kuin Liberot ja pitävät tavarat sisällään. Ainoat kylkikakat ovat olleet Liberon vaipoilla.
Juuri aamulla huomasin, että on tuo pieni mies vaan kasvanut viikon aikana, koska nyt ovat ensimmäiset 50cm vaatteet jäämässä pieniksi. Ei tarvitse enää tän käytön jälkeen laittaa lipastoon, kun kinnaavat pituudesta. Ehkä tuo pienen pieni masukin vähän vaikuttaa
MrsR Tuo
ihon kuivuminen on tännekin iskenyt. Tuntuu ihan kuin säärien sivut olisivat muuttuneet santapaperiksi. Onneksi olin kylpyöljyä ostaessani ollut pikkasen pihalla ja olinkin ostanut Natusanin bedtime babyoilia, niin olen nyt sillä öljynnyt itseäni ja päälle iskenyt vielä Aqualanin L:ä. Saas nähdä kauanko joudun näin rajusti rasvaamaan. Mulla kun yleensä ei ole mitään tarvetta rasvata!
Mutta ukkeli nukkuu edelleen ja mies kävi eilen ostamassa meille itkuhälyttimen, niin aion nyt ottaa tästä kaiken irti ja mennä ulos haistelemaan raitista ilmaa. Näkee päivän valoakin ihan livenä edes joskus.
Keisha ja Pikku-Ukko 11vrk