Hei Helmikuiset!
Saanko liittyä seuraanne? Minä myös
odotusajan keskustelin tuolla tammikuisissa, mutta meidän tyttö päätti yksiönsä olevan paras paikka ja hän viipyikin siellä helmikuun 5. päivään asti. Olisko lie vieläkään tullut meitä ihastuttamaan, mutta käynnistys teki tehtävänsä. Muut tammikuiset on jo tosiaan aikaa sitten menneet facebookin puolelle, minä haluaisin kuitenkin keskustella tällä foorumilla mieluummin.
Jos vain teille sopii?
Meillä yritetään nyt ensimmäistä kertaa mennä
pelkällä rintamaidolla. Aikaisemmat kolme lasta on ruokittu
lisämaidolla ja imetyksellä ja hyvin pian sitten kotiutumisen jälkeen pelkällä korvikkeella. Oma epävarmuus näkyy joka kerta syömisen jälkeen, en vielä oikein erota, että onko itku pelkkää vatsanväännettä, nukkumaanmenoitkua vai vieläkö jäi nälkä. Terveydenhoitaja kävi tänään, ollaan nyt oltu viikko kotona ja painoa oli tullut 90g kotiinlähtöpainosta. Hänen mielestään vauva on kuitenkin mukavan pyöreä ja erikoisen virkeä noin pieneksi, että imetystä voin jatkaa vielä hyvillä mielin. Hänen silmiinsä vauva olisi voinut olla vaikka painavampikin. Kahden viikon päästä on jo neuvola, joten siellä sitten toivon mukaan on jo syntymäpaino tavoitettu ja vähän enemmänkin.
Onko teillä muilla sellaista ongelmaa, että
vauva pitää teitä tuttina? Meillä varsinkin öisin pitää, ja aamulla sen huomaa aristavista rinnanpäistä. Mekin köytimme pinnasängyn sivuvaunuksi minun puolelle, mutta vauva ei oikeastaan nukkuisi siinä ollenkaan. Tuttia yritän tarjota joka väliin, mutta jotenkin tuntuu, että hän aavistaa minun ja maidon olevan siinä tarjolla, joten ei oikein huolisi millään. Ja kun makuultaan imettää, niin minähän nukkua posotan hyvinkin kunhan vauva on saanut ensin otteen. Yritin parina yönä syöttää istualteenkin, mutta sen huomasi sitten aamulla, että oli saanut melko vähän unta. Eli
Äiti maa, kuulostaa ihanalle tuollainen itsestään nukahtava vauva
Pilkku, kaksi viikkoa on tosiaan se ikä, joka olisi suotavaa olla kotona pikkuisen kanssa. Meillä terveydenhoitaja sanoi aikoinaan esikoisen kohdalla, että vauva on monesti suojassa vaunuissa tai kopassa, mutta vanhemmat koskettelevat ovenkahvoihin yms ja huomaamattaan tartuttavat niistä pöpöjä vauvoihin. Minä olen aikaisemmin kyllä käynyt kaupoissa, kun on ollut pulloruokittuja vauvoja, jotka isä on voinut hoitaa kotona, mutta nyt en taida uskaltaa, kun syömisessä menee vielä niin kauan, että en ehkä osaisi asennoitua jonnekin pukukoppiin reiluksi puoleksi tunniksi syöttämään. Saisinpa rohkeutta senkin suhteen : /=)
Saimme tänään terveydenhoitajalta myös
d-vitamiinit, ensi tiistaina pitäisi jo ensimmäinen antaa vauvalle. Sellaista kuin
Devisol merkkistä, voihan se olla, että käyn hakemassa apteekista samaa kuin isommillekin,
Jekovit merkkinen on sopinut noille muille. En kyllä muista, että saatiinko neuvolasta ne ensimmäiset noille isommille, mutta kiva yllätys oli!
Kauhiasti olisi asiaa, mutta pitää yrittää rauhoittua ja alkaa levähtämään nyt kun vauvakin nukkuu. Tuntuu, että taas on piiitkä yö edessä, niin sikeästi vetelee tuolla taas unia
Vilipi ja pittuinen 10vrk