HELMIKUUN HELMET 2013 *kesäkuu*

Heippa tulevat helmi-mammat!

Minäkin uutena ilmottaudun ketjuun mukaan. Laskettu aika olisi 21.2 ja toinen lapsi tulossa. Esikoisemme on nyt toukukas 3-vuotias<3 Muutama vuosi siis aikaa kun olen täällä viimeksi kirjoitellut, joten en tiedä miten saan punaisella nuo tiedot kirjoitettua:) Synnytyssairaala on KYS ja sen verran vielä tausta tietoa että lapsettomuushoidoista esikoinen ja nyt takana 2 vuotta yritystä ja hoidot olisivat juuri alkaneet mutta luomuraskaus yllätti meidät:)

-Charlotta
 
tervetuloa uusille <3! Ihanaa kun joukko kasvaa!!

Mä olen ollut aivan kaameassaflunssassa eilen ja tänään. Ei ole paljon jussia tarttenut juhlia muuten kun sohvanpohjalla. Ei oikein toi panadol oloa kovin paljon helpota, mut tietty parempi se on kun ei mitään. jospa huomenna olisi jo parempi päivä.

Napsuneiti ja pikkutyyppi 5+4
 
Tervetuloa uudet kanssamasut! :wave:

Toivottavasti huomisissa ultrissa on onni myötä wiitahepo ja Viivi76!

Sukupuolen aavistaminen: ekan raskauden aikana mulla oli koko ajan vahva poikaolo ja se piti myös paikkansa. Ei haluttu tietää sukupuolta etukäteen eikä varmaan kysytä tälläkään kertaa. Nyt ei oikein vielä ole tunnetta kumpaankaan suuntaan mutta jos siitä vois jotain päätellä, miten erilainen raskauden alku on, niin tyttöä veikkaisin tällä kertaa.. :)

(.): täällä tuskaillaan edelleen raskausoireiden takia. Tarkemmin ottaen niiden vähäisyyden vuoksi. Jotenkin mulle se etova olo olis "THE Oire" mutta sitä ei oo ollu kun ihan pienesti aikaisemmin kuluneella viikolla. Nyt on monta päivää menny, ettei oo oikein mitään muuta kuin pientä rintojen aristusta ja vähän enempi väsymystä. Pitäis tietenkin olla kiitollinen, kun olo on näin hyvä mutta väkisinkin vaan huolettaa ja mietityttää kaikenmaailman tuulimunat jne. :(

Vointeja mammat!

nessuli & nasu 5+1 (eilen muuten poksuttiin, hih)
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Wiitahepolle suuren suuret peukut maanantaille!! :)

Juhannus meni mukavasti täälä, vaikka menikin ihan päin vastoin kun mitä piti. Meidänhän piti lähtee katsomaan äitini vuokraamaa mökkiä ja samalla poiketa katsomaan enoani. Ei oltu päästy varmaan kun 20km kun vanhemmat lapset valittivat pahaa oloa ja istuivat muovipussit nenän alla.. Päätettiin sitten kääntyä takasin ja viettää jussia ihan vaan kotona. Ja hyvin onnistunut oli noinkin, saunottiin ja kylvettiin :)

(.) Väsyttää ihan kauheesti ja koko ajan, pahoinvointi on jossain määrin lieventynyt, vaikka tässä on kyllä koko viikonlopun syönyt jotain :D Eilen poksui :)

Äiti maa & Usko 8+1 ja rikkinäinen tietokone :(
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Heippa ja sateista sunnuntaita.

Juhannus meni kotona ollessa. Väsymys on täälläkin kova ja olenkin nukkunut muutamana päivänä päikkäritkin.

Me ollaan ultrassa käyty kaksi kertaa. Ar ultrassa kävin rv 6+5 yksityisellä, kun en malttanut odottaa julkisen tarjoamaa ultraa. Julkisen ultra oli rv 8+1 ja molemmissa siis kaikki hyvin.

Minulla on kotidoppleri, jolla olen saanut äänet kuulumaan jo rv 8 eli niitä pitää välillä kuunnella. Eilen taas ne löysin.

Ensi viikolle on varattu neuvola ja pyydän sielläkin vielä päästä ultraan. Jänniä aikoja siis vielä elellään eikä yhtään voi rentoutua :(.

Äitivm84 rv 8+4
 
Hyvää päivää Ystävät! Ja kiitos kanssajännittäjille tuesta!

Tervetuloa uusille miunkin puolesta ja onnea uuden elämän luomiseen
:)

Miehän tunnetusti olen urpo ensikertalainen ja aivan ulalla kaikesta. Mie tuskailen oireettomuutta ja pelkään uusiutuvaa tuulimunaa, jossa oireita siis oli kuin oikeassa raskaudessa monilla on. Mie yritän uskoa siihen, että nyt kaikki menisi hyvin ja helmikuun alkupuolella pikku-hippo (tai kaksi, jotenkin on ollut aina sellainen olo, että ensin tulee kaksospojat) syntyisi terveenä ja vähintäänkin yhtä sisukkaana kuin äitinsä on ja hetkittäin oikeasti uskonkin. Miun ihana mies :heart: yrittää miulle tolkuttaa päähän, ettei kannattaisi murehtia etukäteen ja kun nyt on niin erilaisen oloinen olotila, että onnistumisprosentti olisi suurempi ja kaikki on hyvin ja sydän läpättelee huomisessa ultrauksessa. Miten miehille voikin olla niin helppoa olla rauhallinen tällaisessa tilanteessa??? Miun kaveri oli kyllä eilen ihan sitä mieltä, että turha pitää peukkuja pystyssä, kun hän tietää jo, että kaikki on hyvin. Kerrassaan ihana ihminen! Uskaltaisiko siihen uskoa itse? No ehkä huomenna sitten paremmin kun syke löytyy. *Positiivista ajattelua Wiitahepo.... :stick:* 24 tunnin päästä olen jo paljon viisaampi ja toivottavasti hieman onnellisempikin ;) Jännittää jo... Myös Viivin puolesta jännäilen!

Mie jo eilen mieheltä kysyin, että hankitaanko doppleri meillekin, että voidaan kuunnella joka päivä sydänääniä, sanoi miua höperöksi, kummallista... :LOL: Mie olen selaillut vaunujen ja turvakaukaloiden myynti-ilmoituksia ja mies autojen ;D autot on joka tapauksessa menossa vaihtoon ilman vauvaakin. Talo myytäisiin mielellään myös jollekin, joka taajamassa viihtyy, me haluttaisiin asumaan syrjempään pois ihmisten ilmoilta.

Mielitekoja on taas ollut. Illalla olisi pikku-hippo halunnut aura-juustoa ja heti sen jälkeen big macin ja vielä ennen nukkumaan rupeamista makaronilaatikkoa ketsupilla (mitään ei tosin noista saanut). Mie sanoin miehelle, että komentaisi pikku-hippoa, ettei äitiä saa lihottaa heti kaikilla herkuilla, mies vaan silitteli vatsaa ja myhäili, että ei kaikesta saa pientä syyttää... Mie kyllä laitan kaiken lihottavan pikku-hipon piikkiin, mie söisin mieluusti vaan rasvatonta lihaa, salaattia ja porkkanoita :LOL:

Wiitahepo & pikku-hippo 7+3 Jännittää niin, että pissattaa :D

Tiuhti
Kiitti infosta Brion suhteen, pitääkin tutustua paremmin valikoimaan! Kovin suppeaksi valikoima muuten jäisi, pitänee liikkeissä käydä lykkimässä vankkureita ja tehdä valinta sen mukaan sitten ;)
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille,

Saattaa käydä niin että poistuma tuleekin tältä listalta nopeasti, aamulla alkoi kovat ala selkä kivut jotka säteilee jalkoihin, erilaista kun yleensä, sekä nyt se pirun menkkamainen jomotus, kolemmat siis yhtä aikaa. Vuotoa ei vielä ole, mutta siis keskenmenoa uumoilen. Toivottavasti ei, mutta voi itku kun ahistavaa. Juuri kun luuli että saa olla iloinen ja vaan ootella rauhassa. Koskaan en ole kokenut, mutta googlaamalla nää oireet täsmäävät, piru :(

Tsemppistä kaikille odottajille:heart: ilmoilen kuin tässä käy :confused: :(

Taikamyrsky
 
TERVETULOA uusille :flower:
Taikamyrsky Koita olla murehtimatta, mutta voima :hug: täältä
Wiitahepo Eiköhän sullakin hyvin se ultra huomenna mene! Mua jännitti kans ihan hirveesti, et näkyykö siellä mitään nyt toisella kertaa, ku ekalla kerralla näky vaan se ruskuaispussi ja olihan siellä 4mm alkio (Tipi) ja syke :heart: Voikohan ekan neuvola käynnin yhteydessä, vaalle (miten tuo kirjotetaan?) astuessa sanoa, että Tipi on vaatinu niin kovasti herkkuja, että ei vaan voi mitään :LOL:
Äiti maa Täällä on riehunu lapsilla hirveetä oksennus tautia :( Kaverin poika oksensi ensin kolme päivää ja sit ripuloi ja oksensi kolme päivää. Mun poika oksensi onneksi vaan yhden päivän tai oikeestaan illan...harmi vaan, et se oli just meijän särkkis päivä ja jouduttiin lähtee sitten kesken kaiken kotiin. Pojan päiväkodissa (n.120 lasta) oli viime viikolla vaan 20 lasta hoidossa, ku oksennus epidemia oli iskeny sinne! Toivottavasti teidän lapset pääsee vähän helpommalla ja te itse välttyisitte sairastumasta!
Nessuli Mulla oli esikoisesta ihan poika olo aika alusta asti ja ei haluttu tietää sukupuolta etukäteen...poikahan sieltä sitte tuliki :heart: Nyt on ihan tyttö olo, mutta en tiedä johtuuko sitte vaan siitä, että toivoisin tyttöä!
napsuneiti Paranemisia :flower: Mä oon kanssa ollu jo pari viikkoo flunssassa ja tuntuu etten parane kunnolla millään! Toiset päivät on TOSI kurja olo ja toisina ei vaivaa juuri ollenkaan!
Charlott Punaisen värin saat, kun maalaat eri väriseksi tarkoitetun tekstin ja painat tämän kirjoitus kentän ylä laidassa olevaa A kirjainta ja sieltä otat punaisen värin :)

(.) Eipä kummempia...tuntuu, että oksetus olo lisääntyy vaan päivä päivältä! Esikoisesta en joutunu oksentamaan kertaakaan ja elättelen toiveita, että nytkään ei tarvis oksentaminen on niin kaameeta :x Tissit on niin kipeet, et mahallaan nukkuminen ei aina enää onnistu...no hyvä kai alkaa siihenkin totuttelemaan!
 
Tiuhti Mie ainakin aion syyttää pikku-hippoa ihan surutta jo tulleista melkein 2 kilosta, jos neuvolaan asti päästään. Syytön mie olen siihen, että herkkuja tekee mieli ( mutta syyllinen siihen, että niitä pikku-hipolle tarjoilen parhaani mukaan ;), mutta siitähän tässä ei ollut kuitenkaan kysymys :D ).
 
  • Tykkää
Reactions: Tiuhti83
Heips vaan kaikki! Toivottavasti juhannus sujui leppoisasti :D

Juhannuksesta on tosiaan selvitty ja nyt siis kotona! Viikonloppu meni rennosti mökkellen, saunoen ja tulihan sitä käytyä uimassakin. Syöty on myös hyvin :p =ähky! Eilen oli aivan mahtava päivä ja tuli oltua oikeastaan koko päivä ulkona. Koko ajan mieli teki paljastaa uutiset, kun kerrankin oli ihan koko perhe yhtä aikaa koolla, mutta maltoin mieleni! Sovittiin miehen kanssa, että ei kerrota vielä.

(.) vähän lisää... sain siis vaihdettua ekan neuvolan jo ensi perjantaiksi, kun lähdemme ehkä reissuun tuolloin sitä seuraavalla viikolla. Onneksi onnistui tuo vaihto.=) On jotenkin kivaa mennä sinne yhdessä miehen kanssa, kun molemmille tää kaikki on ihan uutta ja ihmeellistä. Tuntuu, että ei kuitenkaan siinä muista tai älyä kysyä kaikkea, mikä mieltä askarruttaa... mutta toivon, että siellä edes jotain vastauksia saa! Odotan eniten sitä, että milloin pääsen seuraavan kerran ultraan?! Sitä ennen pitää siis tosiaan päättää, että osallstutaanko niihin tutkimuksiin!? Alan kallistua siihen, että ehkäpä ne otetaan...vaikka tieto lisäisikin tuskaa...

Vitsi kun täällä moni on hankkinut sen doplerin...oishan se aika kiva kuunnella ite niitä sydänääniä? Saiskohan sitä mistään lainaan? :LOL: Tai sitten pitää tilata se omaks!

Oireet ovat vaihdelleet, mutta vakiona on kyllä etominen, turvotus ja nännien arkuus. Oksu ei siis ole edelleenkään vieraillut, jesh! Mutta nyt on jo kahdeksas viikko menossa....odotellaan odotellaan :popcorn:

Mansikki ja pikkumuu 7+1
 
Tervehdys Helmimasut :)

Niin alkais juhannus olla takanapäin :) Ihana olla kotona ja nukkua omassa sängyssä :D Tänään käytiin kaupassa ja oli vauvanvaatteet tietty tarjouksessa, niin tuli ostettua (vaikka vannoin, että en ala ennen ultraa ostelemaan)body ja yöpuku molemmat koko 56, JA NIIIIIN SULOISIA!!! Siispä perjantain ultraa odotellessa :heart:
Vaunuista: meillä tosiaan on jo vaunut ja omasta mielestäni ainakin niissä on tosi tilava koppa vauvan köllötellä toppavaatteissa ja pussukoissa. Ora Saaga maastot löytyy :)
Oireista:Pahaaoloa koko ajan, mut ei oksentamista (onneks!) ja sit nälkä, mitä epäterveellisempää tarjolla sitä parempi :/ Oon yrittäny hedelmiä ostaa ja sit välipalapatukoita syödä, mut eihän ne aina maistu... Tissit on tosi kipeet ja turvoksissa... no siinähän noita...

Tervetuloa uusille ja onnittelut kaikille ultrauutisia saaneille!
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Tervehdys kaikille!!!

Miulla oli monta päivää huono olo ja se oli masentavaa...mutta tänään ei oo ollu huono olo ja nyt pelottaa että kesken menee ja vielä masentavampaa=( Noh torstaina ultra ja sit on viisaampi!!! Huomenna tulossa pariks päiväks vieraita joten toivottavasti saan ajatukset muualle!!!

Onnea kaikille ultraan menijöille ja muillekkin=) Ja kertokaahan sit ultra kuulumiset!!!

Iltatähti rv 6+5
 
Tiuhti83: Noilla mun mussukoilla ihan rehellistä matkapahoinvointia vaan. Ei pitäisi olla mahataudista kyse (onneksi). Autoiluun kun yhdistetään pikkuinen namien syönti, siis edellisenä päivänä ja jännitys niin on ihan taattua, et 6v ja 4v10kk on molemmat naama vihreinä :(

Taikamyrsky: :( Toivottavasti nyt olisi jotain ihan muuta.

Wiitahepo: Vain parasta meidän lapsillemme, ei sille vaan mitään voi jos tuleva vauva sattuu haluamaan vain herkkuja. Mä täälä kuola valuen luen teidän mäkkäri juttuja, täälä kun lähin mäkki on n.60km päässä, sinne ei ihan tuu lähettyä pelkän mieliteon takia, tai minä varmaan menisinkin :D mies ei. Onneks sentään hese löytyy suht kulmilta.

(.) Mä olen päikyt nyt nukkunu melkein joka päivä, tai lähinnä semmosta koiran unta, aika mahdonta olisi kunnolla nukkua kun ipanat kuitenkin sen verran pitää elämää:) mutta siis, ei ne edes auta mitään! Ihan yhtä silmälläni olen silti koko loppu päivän. Tänään ei myöskään ole ruoka maistunut lainkaan ja pari kertaa tarvi käydä sappinesteitä kakomassa pönttöön :x ..

Kotidopleri saa kannatusta täältäkin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Heidukka Mie selailin Oran sivuja ja ihan vahingossa löysin nuo teidän vaunuja vastaavat ja ilmoitin heti miehelle, että meille tulee sellaiset, kunhan ollaan lähempänä synnytystä. Aika suolainen hinta on miun mielestä, mutta jos niitä sit useammalle käyttää niin maksaa itsensä takaisin, aikanaan :)

Äiti maa Juurikin niin, ei niin pieneltä aina kaikkea voi kieltää. Mäkkäri on meilläkin noin 50km:n päässä kotoa, eikä sinne ihan hupia lähdetä. Tein tänään hampurilaisia itse: hampurilaissämpylän pohja, aiolia, salaattia, juustoa, broilerin filepihvi, maustekurkkua, juustoa, tomaattia, hampurilaiskastiketta, kansi päälle ja ääntä kohti :p Oli hyvää vaikka itse sanonkin...

Huomenna mies sit lähtee pariksi viikoksi kotoa sen ultran jälkeen. :( Palailen sitten täysipainoisemmin taas tänne juoruilemaan :D, kun ei muutakaan tekemistä juuri nyt ole, varsin jos vettä sataa. Inhottavaa, jos huonosti siellä ultrassa menee, yksin ollessa ei kuitenkaan muuta sitten paljon ajattele...:$

Wiitahepo & pikku-hippo 7+3 lähtee tekemään lottoa ;)
 
Tervehdys kaikille.
Vissii alkanu mullakin ekat oikeet raskausoireet nostaa päätään. Ja mistä tätä turvotusta riittää. Vatsa on turvonnu ihan palloksi. Onkohan siinä ideana jo nahkan venytys vai mikä tällä turvotuksella on niinku tarkoitus?? Tissit kasvaneet kuppikoon ehkä kaksi, ja ei muuten tarvii portaissa juosta pitämättä kiinni niistä, melkoisen arat siis. Koko ajan mieliteko syödä jotain, mutta ei sitten halua pistää mitään suuhunsa. Masussa aika-ajoin menkkamaisia tuntemuksia. Mutta repäisevät krampit vähentyneet, niitä oli plussapäivän tienoilla enemmänkin, nopeissa liikkeissä erityisesti.

Mä olen nyt melko pyörällä päästäni näistä syömisasioista... Mutta en kyllä rupea jääkaappiin kaupasta maitoa ostamaan!! Tuolla tuota tulee päivittäin 600litraa omasta takaa.Vaikka ei olekkaan pastöroitua. Pitää vaan juoda mahdollisimman tuoreena, niin ei oo kerenny bakteereja kehittää. Siksihän se pastörointikii alunperin keksittii että säilyis maito pidempään kaupan hyllyllä, äkkiähän siihen alkaa bakteereja kasvamaan, ennenku se kaupan hyllyyn ennättää...

No ehkä tässä tärkeimmät tänään...

Vissyliini 5+3
 
mulla on oksetusolo pysyny tänään poissa mut sen sijaan nyt tulee tavaraa toisesta päästä vähän liian vauhdilla :( ripulikin on vissiin jonkinlainen raskausoire, ei siis kovin montaa kertaa oo tarvinnu päivässä käydä mutta perjantai-illasta asti oon tästä kärsiny...ruoka maistuu ja oon syönyki ihan normaalisti eikä vatsaa vääntele erityisemmin, älytön mourahtelu ja "ruplatus" vaan käy :(

mekin mennään huomenna ultraan!!

pauli ja mamma 7+0
 
taikamyrsky tervetuloa kaima ketjuun :) ja toivotaan ettei se kipu kuitenkaan olisi mitään pahaa! mitkäs päivät/viikot sul on menossa?

huonosta olosta siis ihan uskomatonta taas lukea noita muiden oksetus yms juttuja kun ite olen autuaan tietämätön niistä edelleen. esikostakaan en edes tehnyt testiä kun vasta kolme viikkoa menkkojen myöhästymisen jälkeen kun ei tuntunut missään mitään :) sama homma nyt, ei tunnu yhtään erilaiselta. Siks en meinaa millään uskoa että miten jollain voi olla paha olo saati että oksentaa? xD

isot tsempitykset kaikille ultraan meneville! ite joudun vielä odottamaan kaksiviikkoa ennen kun pääsen terveystaloon.

(.) viimeinen testi tehty aamulla digillä tuloksin 3+ eli 5+ viikkoa. hyvin on noussu 1-2.sta, viikossa tohon kolmeen joten lopetan nyt pissimisen tähän. :) ultraa siis odotellessa menee nää pari viikkoa. ihanaa kun on kesä ja lämmintä, tiedossa on huvipuistojen ja eläintarhojen kiertoa esikoisen kanssa :))

taikamaailma ja hapsi2 5+1
 
Viimeksi muokattu:
:wave:
Täällä myös yksi helmimamma varovasti ilmoittautuu joukkoon mukaan :heart:
Raskaus on odottamaton ja ISO yllätys, sillä minulla on kierukka. Huomenna olenkin
menossa yksityiselle ultraan ja katsastamaan tilanteen. Perjantaina plussailin
ensimmäisen kerran vahvan plussan ja tänään vielä ostin clearbluen testin joka näytti että
hedelmöittymisestä on kulunut yli 3 viikkoa. Tarkkaa laskettua aikaa en osaa vielä sanoa...

Hieman tässä on totuttelemista uuteen tilanteeseen ja itse olen aivan pää pyörällä vielä.
Tulossa olisi 5:es lapsi minulle ja miehelle 3:s ja ensimmäinen yhteinen... :whistle:
Kaikinpuolin haastava tilanne siis.

Jatkan huomenna kun olen viisaampi :heart:

Kaikille onnea matkaan!

ÄitiPilvilinna ja salamatkustaja
 
Juhannus takana. Onnea kaikille uusille plussanneille. :flower: Juhannus selvittiin ilman huonoa oloa. Tänään on ollut vähän etova olo.. Tein tuolla s-marketeista saaduilla pregcheck testillä tänään vielä päivällä, kun on ollut vähän epävärma olo sen digin jälkeen. Kattelin vaan että onko viiva lähtenyt haalistumaan tai jotain. Niin kyllä siinä vielä ihan selvä viiva oli :) JEE!

Hauskaa viikonalkua kaikille. :heart:
 
J+
Raskaudet ovat kaikki erillaisia. Sinuna mammis92. Kannattaisiko käydä terveysasemalla ja pyytää verikokeet? Niin saisit tietää hormoonitasosi ja voisit yhdessä lekurin/hoitajan kanssa tuktia niitä. Turha niitä raskaustestejä on ostaa ja rahaa tuhlata kun ilmainen terveydenhuoltokin on keksitty :)

Huomenna ensimmäinen neuvolakäynti, jännittää hirveästi. Kaavakkeet, liput ja laput on täytetty. Hieman toki mietin millainen neuvolatäti meidät ottaa vastaan. Puhelimessä kuulosti aika uupuneelta ja työhönsä kyllästyneeltä. Toivon todellakin että juhannusvapaat olisi piristänyt hieman n-tätiä :LOL:

Olin itse viikko sitten täpinöissäni, hyvä etten pistänyt koko palkkaa haisemaan vauva-tarvikkeisiin. Nyt olen jotenkin rauhoittunut, ja elän päivä kerralla perjaatteella. Ainakin seuraavaan ultraan asti, ultra osuu varmaankin viikolle 11? Meillä tämä vauva-tarvike into on iskenyt mieheeni :heart:

Vatsa tuntuu iltaisin aivan järkyttävältä, olenkin ihaillut tuolla vauvamasuja etten taida olla ainut iltaturvotuksesta kärsivä :kieh:. Vatsa pullottaa jo siihen malliin etten tiedä kauanko saa pidettyä salassa. Huomenna pitäisi kuitenkin työpaikalla pyörähtää, ja vanhempien luona.

Tuttavani katsoi minua hieman halveksien, olen lähes satavarma että katseen takana oli ajatus. Ompa tuo päässyt lihoamaan :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MrsR
Juhannuksesta selvitty! Jesh! (sattuihan sitä kaikenlaista; yhdet överit ja nestehukkatapaus, joka johti nesteytykseen keskussairaalaan sekä allerginen reaktio, joka onneksi hoitui Heinixillä pois)

Peloista sen verran, että tokihan suurin on se elämänmuutos ja osaanko minä vai en... Sama vähän ukkokullallakin. Mutta positiivisin mielin mennään, harva on seppä syntyessään ja onhan tässä aikaa opetella kaikki mahdollinen ainakin teoriassa. :) Mitä sitten muihin tulee, edelleen pelkään eniten niitä piikkejä. :D Toki synnytyskin lievästi pelottaa, mutta tällä hetkellä tuntuu niin kaukaiselta ajatukselta, että suottapa tuota stressaa vielä. :)

Hurjan paljon tervetuloa uusille!

Taikamyrsky voi ei... :( Toivon mukaan on väärä hälytys ja kaikki olisi kunnossa. :hug:

(.) Eihän tää mun raskaus ihan salassa juhannuksena pysynyt. Ystäväpariskunta jossain kohtaa ihmetteli, miksen juo ja menin sanattomaksi enkä osannut sanoa yhtään mitään. :D Ja se on harvinaista. Niinpä vetivät oikean johtopäätöksen ja siinä sitten vollotettiin hetki. :) Olot ovat olleet samat edelleen, ruokaa uppoaa enemmän kuin laki sallii, iltaisin hirveä turvotus, yöllä pissaamisen tarve, rinnat pinkeät ja herkät, etookin hieman. Tosin taisin olla sen verran kiireinen juhannuksena touhutessani, etten kiinnittänyt oloihin erityistä huomiota, vasta kuin nukkumaanmennessä. Sitä kipristelyä alavatsassa ja rintojen jomotusta siis sai iltaisin ihmetellä. Pikkuärrä on saanut juhannuksen aikana lihaa, lohta, salaattia ja uusia perunoita. Niin ja PALJON ruisleipää. :D Joku siitä väsymyksestä puheli ja sitä on täälläkin - voisin nukkua ihan koko ajan. Osittain ehkä siksi, että heräilen yöllä useaan otteeseen pissahätään - sitten ajatuksen voimalla siirrän sitä vessaan menoa (hirrrrrrveen kylymä lattia, yök) eteenpäin, kunnes ei voi enää pidättää. :D

Hurjan paljon tsemppiä ultraan meneville - sydänääniä kaikille!
Omaan on vielä puolisentoista viikkoa... miksimiksimiksi aika menee niin hitaasti? :D

MrsR&MrR ja pikkuärrä 6+1
 
Meillä pysyttiin juhannus kotona. Ei olla koskaan perustettu ihmisten hulinoinnin ja ryyppyjuhlien seuraamisesta, ja nyt oli vieläkin isompi syy olla lähtemättä sitä touhua katselemaan. Kyllä molempien vanhemmat kyselivät kesänviettopaikoille mukaan, mutta kylmän rauhallisesti vedottiin mun huonovointisuuteen. Mikä on kyl myös tosiasia, en mä lähde minnekään missä ei ole kunnollisia wc-tiloja. Tuskin on muillekaan kiva asioida ulkohuussissa jossa haisee oksennus...

Lapsen tarvikkeista
Hehheh, meillä ollaan niin optimistisia että suurin osa tarvikkeista on jo ostettu/tilattu. Värit ollaan pidetty neutraaleina, kun ei näin aikaisin vielä tiedä kumpi on tulossa. Aika hankala on kyllä löytää vaatteita, tuntuu että kaikki on joko pinkkiä tai vaaleansinistä :mad:
Ei me vaan maltettu pysyä kaupoista poissa, ja vaunutkin ostettiin kun todettiin että on viimeinen kappale haluttua mallia tossa lähellä olevassa kaupassa eikä lisää ole edes tulossa valikoimaan :D Ja kuka voisi olla hypistelemättä näitä ihania pikkunuttuja :heart:

Olotila
Pahoinvointi senkus jatkuu, mutta en ihme kyllä ole enää oksentanut.
Mahallaan ei kärsi nukkua, rintavarustus pitää tehokkaasti huolen ettei masukaan jää puristuksiin :p Tänään löytyi uusi himo, SALMIAKKI. Mitä vahvempaa sen parempi! Onneksi verenpaine oli viimeksi vähän turhankin matala, joten enköhän voi popsia hyvällä mielellä kunhan en kilokaupalla nassuta menemään.
 

Yhteistyössä