Heippa kaikki helmikuiset! Mä koitin epätoivosesti kahlata näitä tekstejä läpi, mut joidenkin tuntien jälkeen selasin loput sivut puoli huolimattomasti :ashamed: Tässä kuitenkin vastauksia mitä ehdin keräillä kasaan
TERVETULOA UUDET :flower:
Shafa minulla oli edelliset menkat normaalia niukemmat niin siksi mut laitettiin ihan kunnallisella lasketunajan määritykseen ja olen käynyt jo kahdesti ultrassa ja vieläkään ei selvinnyt se laskettu aika. Noista käynneistä joutuu maksamaan poliklinikka maksun ei muuta. Oletpa saanut kurjaa kohtelua neuvolasta :/ Se on kuitenkin tärkeä ja jännittävä hetki soittaa sinne ekan kerran!
Piia-Liisa Ihanaa, kun sait ultrasta hyviä uutisia :heart: Kyllä ne helopttaa mieltä niin valtavasti! Oikeassa olet, että vauva tarvikkeiden hankkiminen on hyvin haastavaa
varsinkin esikoiselle, kun ei oikein itsekkään tiedä mitä haluaa/tarvitsee! Tosin nää palstat on hyviä, kun täältä saa vinkkejä kokeneemmilta käyttäjiltä. Itse sanoisin vaunuista, että iso kantokoppa on hyvä olla, koska on talvi aika niin vauva mahtuu koppaan pidempään ja paksummankin vaate kerran kera, ilmarenkaita en enää ottaisi..on tosi "mukavat", kun puhkeaa pitkällä lenkillä. Sen sijaan ilmakenno renkaat on kuulemma hyvät. Heitto aisa on kätsy, kun saat helposti vaihdettua meno suuntaa niin, että aurinko ei paista vauvan naamaan tai ei tuule suoraan vaunujen sisään. Sitteri oli meillä myös ihan ehdoton apuväline. Turhaksi hankinnaksi jäi ehkä imetystyyny omalla kohdalla, mutta se on kiertänyt kyllä muilla kovassa käytössä. Tässä jotain omia ajatuksia
Vilperi Olen pohtinut samaa, että millon kertoa 6v. esikoiselle? Hänkin on toivonut sisarrusta kotiinkin, koska iskän luona sellainen hänellä jo on. Mä olen miettiny, et varmaan seuraavan ultran jälkeen kerron, ku sit uskoisin olevan jo melko turvallista. En halua, että esikoinen kuulee asiasta ainakaan sivulauseessa ystäviltä/sukulaisilta
haluan, että siitä tehdään hänelle hieno juttu ja ehkä vois teettää hänelle paidan isoveli *2, jolloin hän saisi kertoa muulle suvulle ja tutuille
hän olisi erityis asemassa =)
Vauvahaaveita86 Kuvan saanti vaihtelee varmaan paikoittain. Esikoisesta ei saatu kuvaa mukaan edes rakenne ultrasta. Lääkäri oli muutenkin tosi tökerö ja kyllä itku tuli autossa, kun näin sen rypistävän ne kuvat ja laittavan roskiin :'( Nyt saatiin kuvat mukaan pelkästä ruskuaispussista ja munasarjoistakin
Mulla lääkärin mukaan viikkoja n.5 itse pitäydyn nyt 6+1 ja sydän siellä pamppaili tänään, mutta laskettua aikaa ei pystynyt vielä määrittämään!
Keltakukan tissi uni
Mä missasin osuuteni tästä tissi keskustelusta, kun olin siellä reissussa. Laitettakoon oma panokseni nyt tähän yhteyteen. Syksyllä kävin itseni mittauttamassa ja tulos oli 85F, mutta ei kyllä pysy tissit enää liiveissä
en tiedä mitä niille tekisi :O
Wiitahepo jossen ihan väärässä ole niin Briolla on vaunuissa kanssa hyvät ja isot kopat.
(.) Torstaina oli se toinen ultra, kun edellisessä ei näkynyt, kun se tyhjä pussi! Nyt siellä kuitenkin näkyi pieni 4mm alkio ja pamppaileva sydän :heart: Lääkäri arvioi viikkoja mahdollisesti olevan vasta viisi, koska alkio oli niin pieni. Itse pitäydyn nyt omissa laskelmissa kunnes jotain varmaa tietoa saadaan. Lääkäri pyysi vielä yhteen ultraan, jotta se laskettuaika saataisiin määriteltyä. Lääkärin kalenteri oli melko täynnä, mutta minä sain ajan 10.7, joten sitä odotellessa
Tää turvotus on jotain ihan kaameeta...näytän välillä siltä, kun oisin jo vähintään viidennellä kuulla
Listaan vois päivittää, että
LA ois nyt sit näillä lukemilla 13.2, mutta saattaa vielä muuttua!
Tiuhti ja Tipi rv6+3