HELMIKUUN HELMET 2013 *heinäkuu*

HAAAUKOTUS
häistä selvitty ja luultavasti kukaan ei huomannut että morsian joi lasten kuoharia karpalolonkeron sijasta :LOL:

tänään käyty neuvolassa joka piti olla jo viime viikolla mutta vaihtukin täks päiväks.
kauhee läjä lippuja ja lappuja sieltä mukaan tuli ja joku dvd:kin. labrassa tarvis käydä ja tarvis soitella ultra aikaa.

matkustamisesta ollaan lähdössä bulgariaan häämatkalle syyskuun alussa. viikkoja on sillon sitten jotai 16.

*saikku*+ masukki 8+5
 
  • Tykkää
Reactions: Tiuhti83
Äitivm84:Hurja kokemus, varmasti. Voi kun olisikin olemassa helppo synnytys, semmosta valintaa toivois ihan kaikille. Sitä vaan ei ole, kummassakin vaihtoehdossa voi tapahtua ihan mitä vaan. Mulla esikoinen oli ihan viittä vaille menossa hätäsektioon. Vedet oli menny jo kotona, sairaalassa alkoi sydänäänet heitellä ihan kamalasti, välillä nollaa, välillä ihan miljoona lukemia. Sali oli jo varattu ja multa alettu kraakata karvoja (väli informaatio) mutta sitten olikin yhtäkkiä paikat auki ja poika imukupilla pihalle. Selvis, että napanuora oli 2 kertaa kaulanympärillä. Ja kyllä traumat jäi, mutta niihin auttoi sitten nämä 2 lähes täydellistä synnytystä. Esikoisesta otin epiduraalin, sitä virhettä en tee toista kertaa. Kun mun kans lakkas edistyminen mutta sitten kun aine oli ns. haihtunut niin johan alkoi homma pelittää. Toivotaan, että pääsette mieluisaan ratkaisuun. :)

L.O.V.E :) Oli oikein mukava, asiallinen ja selitti tarkasti mitä hän näki. Vitsi, nyt en yhtään muista minkä niminen nainen oli, etunimi alkoi K:lla ja huone oli 20. :) Olen kykkä tosi tyytyväinen. Tosin autolla en mene yksin, mie en sieltä parkkitalosta pääse ikinä pihalle :LOL: Rakenne ultraankin varas heti ajan.

Äiti0708::hug: :( Hurjasti pahoittelen.

*saikku*: Onnittelut rouvalle. :)

MrsR: Mun tytöillä on kans tangle, ja ei sitä ihan turhaan ole kehuttu. Kyllä sitä itsekkin tulee käytettyä :) Nyt mein neideillä on kyllä molemmilla kesätukat mutta äkkiäkös ne taas kasvaa. Mä sain kans mansikka överit, liian paljon oli pakastettavaa.. "ei nää lopu ikinä" oli viimeisin ajatus..

Äiti maa & Usko 11+3
 
Pitkästä aikaa jaksan kirjoitella. Pikku hiljaa kun sain selätettyä pahan olon, niin tuli kauhea vatsaflunssa ja oksensin monta päivää ja ohi tämä kammotus ei ihan vieläkään. Mutta tänään kävin ultrassa ja selvisi lopulta LA eli 29.1. Joten minut voisi päivittää tammikuun odottajiin :) 12+0 tänään ja pienellä ihmisen alulla kaikki hyvin <3
 
äiti0708:'( tsemppiä ja voimia :hug:.

Synnytystavasta; mulla esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla kun istukka irtos, mutta ei siitä mitään traumoja mulle jääny. Olin kyllä jo tietoinen että jokatapauksessa leikkaus tehään kun olin raskausmyrkytyksen takia osastolla. Toisen synnytin alateitse ja eikä mulle oikeen muuta vaihtoehtoo ees ehdotettu. Kolmannenkin toivoisin synnyttäväni alakautta, toipuminen oli mulla ainakin siinä nopeempi.

Päänsärystä: Viimeksi mulla oli loppuraskudessa aivan jäätävää migreeniä ja se ei mennyt millään ohi. Olin monta päivää jo ollut tosi kipeenä ja äippäpolin kautta olisivat jo ottaneet osastolle jos ois ollu tilaa. Sain tramal-reseptin ja se auttoi, olisin saman lääkkeen silloin saanut myös osastolla. Nyt ei oo migreeni tehnyt vielä kiusaa, toivottavasti pysyykin pois.

Uusia helmiodottajia oli tullut kivasti lisää, tervetuloa :wave:!

Inhokkihajuja on milloin mikäkin. Ja tosiaan ruokaakaan ei aina iske vaan tulee ällötys.

Ihania ultrakuulumisia oli useampikin, nyt vaan jo unohtu kellä kaikilla :). Tällä viikkoo ekat siis nt-ultraan, meillä on se torstaina!

(.)Mökkeilemästä palailtu ja kyllä oli tosi kivaa, vaikka nyt oon ihan poikki! Ilmatkin oli suosiolliset ja siellä oli ihan super mahtava uimaranta lapsille. Pahoinvointia en kerenny siellä niin hyvin huomaamaan kun oli niin paljon kaikkea muuta touhua.

Selis ja wotwot 11+1
 
Heipat helmiodottajat pitkästä aikaa!

Kävin tykkäilemässä teitä kiitoksena miun muistamisesta ja tsemppauksista. Ja tietty hienoja ultrauutisia kertoneita tykkäilin onnittelumielellä!! Teille alkaa oikeasti tulla todelliseksi vauvan saaminen, viikkojakin on kertynyt aivan huimasti.

Mie alan pikkuhiljaa normalisoitua taas ihan tavikseksi. Ja sehän tietää sitä, että jahka ukkoparka kotiutuu ollaan muutama viikko housuitta ja jalat katossa varmuuden maksimoimiseksi :LOL: Jospa onni kääntyisi nyt. Mie näin ennen kun km todella diagnosoitiin kahtena yönä unen keksenmenosta, plus sen ennen plussausta olleen hammasunen jonka kerroin jossain alkusivuilla tai kesäkuun ketjussa. Nyt maanantaita vasten yöllä näin unta, jossa olin 8. kuulla ison ja kauniin mahan kanssa laskemassa päiviä synnytykseen. Se ei kuitenkaan selvinnyt milloin se la oli, mutta jospa se oli enne siitä, että seuraava raskaus menee hyvin. Pitää tarkkailla unia, jos vaikka se la:kin paljastuisi :D

Hyvin taidatte pärjätä täällä sittenkin ilman miun jatkuvaa kommentointia vai maalailetteko tänne vaan kiiltäviä kuvia ja itkette ikäväänne miuhun syvällä sisällä? :LOL:

Ihanaa kesää helmimammat! Pitäkää itsestänne hyvää huolta!

:heart::lla

Wiitahepo
wannabe pregnant
 
J+
Vahinko vai ei ikää on mukavasti yli 20, mies hieman vanhempi. Hyvin pärjätään taloudellisesti, ja olemme lapsirakkaita. Siksi loukkaa kysymykset suunniteltu vai ei. Raskaus siis on oikeasti vahinko mutta itse en halua ajatella sitä niin. Jos lapsi ei olisi tervetullut ja rakas olisimme tehneet ajoissa abortin. Emmekä olisi kertoneet asiasta.

Ajatus että lapsi olisi vahinko, tai puolivahinko on mielestäni erittäin loukkaava. En koskaan edes lapselle kertoisi sen olleen "vahinko" rakas se on jos sitä on 9kk vatsassa kannettu, hoidettu ja rakkaudella kasvatettu.

Inhokkihajut huono suun hygienia, kaikkien muiden pahahajuinen hengitys oksettaa muttei oman ukon! Jauheliha haisee pahalle, samoin miehen vanhempien auto :D kaikki "muoviputiikit" honkkarit,biilteemat ja motonetit. Bensa (joka ennen tuoksu ok:lta) on tuskaa. Samoin grillin puhdistusaineet, konetiskitabletit yms kemikaali.

Lempituoksut oman ukon dödöt ja hajusteet. Ikävän iskiessä käyn haistelemassa. Raskauden aikana mies tuoksuu taivaalliselta. Jotenkin muutenkin olen tosi herkkä.

(.) Eilinen dokkari sopivaksi äidiksi sai tunteet pinnalle. Itkin ultrakuville, lapsettomuushoidoissa olleesta naisesta, mahdolliselle downvauvalle. Lopuksi itkin keisarileikkauksessakin. Paljonko itken sitten omassa synnytyksessä jos oma herkkyys tätä tasoa? :heart:
Tuijotan nukkuvaa miestäni ja näen hänessä pienen vauvan? Itken onnesta ja hoivavietti todella kova.

Alavatsassa taas nippailee kovasti, vatsakin ollut todella outo. Wc:ssä tulee istuttua lähinnä ilmavaivojentakia eikä muuta tule kun suolilimaa. Outoa : /
 
Täällä yksi mamma kans uskaltautuu ilmottautumaan mukaan, onnea kaikille muille!!
LA 2.2./ minä vaan -84/ 1. lapsi/ KYS
Minä ja mieheni ollaan 28v., ensimmäistä lasta tosiaan ootetaan, mutta raskaus on toinen. Edellinen meni kesken raskauden puolenvälin paikkeilla viimevuoden lopussa. Parempaa onnea siis toivotaan nyt, tähän mennessä kaikki on kyllä menny hyvin, viimeraskauteen verrattuna oireet on ollu paljon selkeemmät. Lähinnä pahaa oloa pitkin päivää, joskus jos en ole syöny ja joskus syönnin jälkeen :) Myös rinnat aristaa välillä ja vessassa pitää rampata. Ja väsymys, se on välillä jotain ihan hirveetä. Eilen rupesin nukkumaan illalla n. klo 19.30 aikoihin, sittenpä heräsin yöllä joskus ennen puoltayötä enkä saanu unta niin millään, katoin telkkaria parisen tuntia ja takas sänkyyn, jossain viheessa sit olin nukahtanu onneks. Kesälomaa onneks vietän kotona. Tällä hetkellä menossa siis rv 11+4, np-ultra on viikon päästä ja sitä oottelen innolla :) Sen jälkeen oon aatellu kertoo tuleville isovanhemmille, kun ei tätä mahaa pysty enää piilottamaan mitenkään, kunpa vaan eivät tälläkertaa joutuis hekään pettymään. Ajattelin, että ehkä tämä jotenki tekee asian todellisemmaksi tai auttaa jollain tavalla iloita täällä muiden odottajien kanssa, kun en asiasta ole vielä kertonut kun pomolle ja veljen vaimolle, kaveripiirissä ei tällähetkellä muita odottajia ole, ainakaan ilmottautuneita. Tällä sivulla näkyi olevan joku muukin, joka on menossa synnyttämään Kuopioon, kiva :D
 
Wiitahepo: :D Kyllä, päivittäin pidä itkumummo tuokioni wiitahevon kohtalolle.. ;)
Kyllä näissä unissa joku vinha tosi on. Minä näin kolmosta odottaessa unen, että anoppi kastoi tytön ilman lupaa Oliviakin. Sitä nimeä ei annettu, mutta Olivian päivänä syntyi. Pikaista tärppiä sinne! :)

J+ Vatsa elää ihan omaa elämää raskaana. Mä olen välillä ihan lukossa ja välillä varpusparvet yllättää.. :whistle:

Tervetuloa minä vaan-84 :wave:

(.)Sain nukkua melkein puoli kahdeksaan! Ihmeiden aika ei siis ole ohi :) Ja nukuinkin jopa todella hyvin, ei vessaankaan tarvinnut herätä kun kerran. Nyt jaksaa sitten istua autossa monta tuntia ja shoppailla :D

Äiti maa & Usko 11+4
 
Moikka!

mä nyt kans liityn tänne teidän seuraan höpöttelemään. :) Oon 21-vuotias, toista lasta odotellaan. :)

LA 13.2. /eerikanen/2.lapsi/SeKS

Mun raskaus on mennyt hyvin, ei oo ollut laisinkaan huonoa oloa, väsymys on ainut riesa ollut. Esikoinen kun on reilu 10kk ikänen, joka ei juuri paikalla pysy, ja sen perässä saa kyllä mennä koko aika. :)

Tää ei ollut mikään vahinko vaikka ei oltu suunniteltukaan toista näin lyhyellä ikäerolla, ei käytetty ehkäsyä, koska esikoisen alulle saamisessa kesti sen verta kauan. Tiedostettiin siis että raskaaksi voin tulla, mutta kovasti sitä epäiltiin. No kivahan tämmönen ihana yllätys olikin. :)
 
Tervehdys uusille ja vanhoille helmimasuille :wave:

Täällä on sitten oksutili avattu.. :x Tosin ilmeisemmin syypää oli jonkin sorttinen vatsapöpö, koska isäntäkin joutui tekemään talletuksia posliinikaveriin pariin otteeseen eilisen aikana. Itse puklasin kolme kertaa päivän mittaan ihan kaiken ulos. Olo oli ku tapetulla madolla ja päivä meni aika lailla lattian tasossa makaillen. Nyt ainakin aamusta olo tuntuu taas normaalimmalta. Toivottavasti vaan masussakin kaikki olis ok. Eiköhän se ensimmäinen vatsatauti aikuisiällä iske juuri, kun on A) paksuna B) lomalla ja C) reissuun lähdössä -just my luck :mad:

Inhokkihajuista: tupakka ei koskaan ole ollut suosikkihajuja mutta nyt varsinkin se ottaa nenään aivan extrapaljon. Ja ärsyttää, kun naapuri ravaa jatkuvasti parvekkeellaan tupakalla ja säännöllisesti saa olla tuuletusikkunaa laittamassa kiinni, kun tupakanhaju puskee sisään. Lisäksi eilisen aikana mikä tahansa lämpöisen ruuan haju sai aikaan ryntäyksen vessaan. *yökkis*

Reissuista: me reissataan pääasiassa kotimaassa.

Jaahans. Jos sitä lähtis raivaamaan tiskipöytää ja sen jälkeen laittelemaan kamoja kesälomareissua varten kasaan...

Paranevia vointeja masuihin!

nessuli & nasu 8+3
 
Mieliteoista: Curry-nuudeli, pasta, toastit, kylmä mehu, B&J Vermonster jäätelö, ranskalaiset, se aiemmin mainittu Amarillon valkosipulikana ja pari päivää oon haaveillu Rosson pannupizzasta :p

Inhokit: hellan levyn haju paistamisen jälkeen, limsat, makkara, tupakoinnin lopettamisen jälkeen tupakan haju, hien haju, ällömakeet leivonnaiset... :$

Tosi nopeesti myös joku suosikki muuttuu inhokiksi.

Kesäkuun alusta asti oon ollut juomatta Batterya ja neuvolassa sanottiin et jos pakko on juoda niin odottais 12 viikolle, en sit tiedä maistuisko enää, mut energiaa tarvis saada jostain näiden kymmenen tunnin yöunienkin jälkeen...

- 10+6 -
 
Viimeksi muokattu:
Tuli tässä mieleen, että ettehän ole vielä perustanu facebook-ryhmää helmikuisille? Jotenkin itse tykkäisin siellä enemmän kirjotella ja tutustua salaisessa ryhmässä, kuin täällä kaikkien nähtävillä, vaikka nimimerkeillä kirjotellaankin! :)

voin sellaisen perustaa, jos vaan muitakin on siihen liittymässä jo näin varhaisilla viikoilla :)
 
ÄITI0708:hug:

minä-vaan-84:lle ja eerikaiselle tervetuloa:wave:



siis WAAAAAT mulla ei oo huono olo????:confused: Liekö kaikki nyt hyvin kun mahassa ei kierrä eikä kuvota ollenkaan..:confused:
Oon ihan yllättyny kun on ollu niin tasaisesti järkkyolo joka päivä.. maha tuntemuksia kyllä on :) Jospa se vaan alkaa lähempänä 9 vkon täyttymistä helpottaa?

Mites muilla on pahoinvointi helpottanut?
Musta mulla on alun pahin turvotuskin alkanut kaikota?
Eilen mentiin kyl mansikka linjalla :D niin varmaan pahimmat turvotukset onki häipyny :D

T.Neiti ja Mussukat 8+...5? :D
 
Viimeksi muokattu:
äiti0708 :hug:pojistasi on varmasti lohtua nyt :)

eerikainen kannatetaan ehdotustasi :) ja tervetuloa mukaan!

wiitahepolle matokoukku onnea!! :))

Onnittelut ultrakuulumisista niitä saaneille:flower:

inhokit/mieliteot eipä taida löytyä kumpiakaan. Tuoreet hedelmät ja marjat nyt on aina kesällä niin ihania että niillä tulee melkeen elettyä :D

reissut eipä taida nyt olla suunnitteilla odotusjalle. saa nähdä jos iskee halu niin sitten täytyy lähtee mut ei just tällähetkellä ole tiedossa. me ollaan niin sponttaaneja et ei meistä kyl koskaan tiedä mitä keksitään.
 
Mulle voi laittaa vaikka nimen tonne yksityisviestinä, niin lisään kaveriksi sitten. En saa ryhmää tehtyy ennenku voin lisätä sinne jonkun kaverin, niin laittakaa pian joku mulle yv ;-)

...ja jos on monta samannimistä, niin s-posti tai tuntomerkkejä miltä profiilikuvassa näyttää! :)
 
Viimeksi muokattu:
wiitahevolle kiitos kuulumisista ja onnentoivotuksista:) Toivotaan pikaista tärppionnea sinne!

minä vaan -84 saako kysyä, selvisikö mikä aiheutti noin myöhäisen keskenmenon? Eikö tuollaisia myöhempiä vähän jo selvitellä, vaikka olisi ensimmäinenkin? Ainakin tuntuisi kohtuuttomalta vanhemmille, ettei mitään selvyyttä edes yritettäisi saada, kun kuitenkin melko harvinainen tilanne tullut eteen. Tuo myöhäinen keskenmeno ja kohtukuolema tuntuvat niin pelottavilta ajatuksilta:( Onnea tähän uuteen raskauteen!

facebookista itse olisin ehkä kiinnostuneempi liittymään sellaiseen vasta lapsen jo synnyttyä, mutta onhan näistä monista ketjuista perustettu hyvinkin alussa fb-ryhmä.

Inhokit ja suosikit mikään supermakea ei maistu, ei karkit, jäätelö, eikä varsinkaan jogurtti. Sitten taas limpparit, joita en ennen juonut juuri koskaan, maistuisivat nyt hyvin. Tai siis vain colat ja vissyt, ei muut. Hedelmät maistuvat hyvin, samoin liha ja kala. Öklöttää edelleen silloin tällöin, mutta viimeisimmästä oksentamisesta on kulunut jo 9 päivää, eli nyt olen ajatellut pahoinvoinnin olevan ohi:) Ei se sitä ennenkään päivittäistä ollut. Hyvin vähäoireinen on ollut tämä raskaus alun rintojen aristusta lukuunottamatta. En usko oireiden kertovan mitään raskauden onnistumismahdollisuuksista.

Pilkku_ 11+6
 
Facebook-ryhmästä voisin minäkin olla kiinnostunut. Liian paljon joutuu koneella istuskelmaan ja aikaa tappamaan, kun en vuotojen takia saa juurikaan puuhastella.

Mansikoita tekisi mieli ja mustikoita kanssa. Ehkäpä pyörähdän kaupassa hakemassa pari litraa mustikoita ja teen mustikkapiirakkaa. Lidlissä myydään 0,5 l jugurttipurkissa Bourbon vanilja jugurttia, joka on taivaallinen vaniljakastikkeena *vink*

Maarit 10+2
 
Huomenta Helmimasut!
Pahoittelut äiti0708 :hug:
Tervetuloa uusille!
Inhokit/mieliteot: vaihtelee melkein päivittäin, joku ruoka ällöttää tänään ja himottaa huomenna... Tietysti roskaruoka maistuu aina :popcorn: mutta yks sellainen jännä inhokkki on tullu aikaisemmin oon aina tykänny meidän pyykinhuuhteluaineen hajusta ja siksi aina ostanukin sitä samaa ja nyt se haisee musta ihan kauheelle!!! Melkein yököttää levittää pyykkiä, saatikka jos joutuu sisällä kuivaamaan pyykit :$
Matkustaminen: me reissataan niin vähän ettei varmaan tule ongelmaa raskauden aikana. kotimaassa reissataan jahka tästä pahastaolosta selvii...
Pahoinvointi: ei ainakaan oo helpottanu... eilen koko päivän kestävä etova olo, ei kuitenkaan ykä tullu, taitaa sama laulu jatkua tänään... HUOH!
Väsymys ja rintojen arkuuson jotain järkkyä. Yöllä heräsin siihen kun rintoja pisteli niin kauheesti, nännit on ihan kosketusarat, hirveetä!!!

Heidukka ja Mytty 8+3
 
Nappikeitto, millaset arvot sulla oli? Ronskilla lääkityksellä aloitettu, mulla aloitettiin 1x 25mikrog/ vrk ku arvot oli TSH 4,2 ja T4V 10
Nyt menee 3 x 25mikrog /vrk, arvot TSH 2,2 ja T4V 15.. Koitin puhua yhden satasen per päivä, mutta lääkäri ei suostunut kun väitti mun menevän heti ylikierroksille? Miettii et nyt jo määrä kolminkertaistunut ja silti arvot noin vähän muuttuneet (t4V pitäs olla yli 16!)
Nyt tullut kynsimuutoksia yms, jotka toki voi johtua jostain muustakin mut...........
En tajunnut yhtään kysyä niistä arvoista lääkäriltä, se kun soitti niin aikaisin aamulla että unenpöpperössä vaan ohhohttelin puhelimeen :-D. Mutta mulla on lääkitys siis 4x50mikrog + 3x100mikrog/vko, ja isäni ihmetteli noin suurta annostusta heti alussa. Hän ei tosin tiedä vielä, että raskaana olen, todennäköisesti sen takiahan nuo on heti niin korkeana (plus mahdollisesti surkeiden arvojen takia!) No, ensi maanantaina saanen sitten tietää kaiken tarvittavan verikokeiden tuloksista kaikkinensa. Isäni käski kuulostelemaan, tunnenko rytmihäiriöitä tai vastaavia, toivottavasti sellaisia ei mulla tulisi, vaan sikiö käyttäisi kaiken tyroksiinin omiin tarpeisiinsa :).

Muok. Siis muokkasin tuosta edellisestä viestistäni melkein heti perään lääkitysmäärän pois, kun puhuin milli- enkä mikrogrammoista, mut tajusit varmaan, neiti-81, että tarkoitin kuitenkin niitä mikrogrammoja :D

Nappikeitto + pikkunappi 11+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä