HELMIKUUN HELMET 2013 *heinäkuu*

Inhokki haju ja maku Paistuva jauhelliha, mies haki eilen tampereen reissulla mustaamakkaraa :x normaalisti tykkään, nyt en voinut edes istua pöydässä, grillimakkara, lonkeron haju. Siinä ne mitkä nyt ekana mieleen tuli.

mielitekoja: Luostari juusto, maito, hedelmät, hampurilaiset, kunnolla grillimaustetut ranskalaiset, majoneesipohjanen katkarapusalaatti, suolakurkut, sprite, luomu appelsiinimehu, omena mehu, jäätelö, pizza, keitetty kananmuna, pekoni, paistetut sienet... :LOL: näitähän löytyy.. Haribon tuttukarkit, estrellan valkosipulisipsit..Pulla.

Kaverille sitten kerroin äsken, meinattiin sitten molemmat poru päästää :D. Huomenna lähdetään koko perheen kesken keskisuomeen vähän kaupoille, katsotaan palataanko vielä huomenna vai vasta myöhemmin :)
 
Inhokkihajuja/-makuja: kinkku- ja meetwurstileikkeleet, kanan ja jauhelihan paistamisen löyhkät.. (joudun tekemään kokoajan ruokaa perheelle ;) periaatteessa suhtaudun kaikkeen nyt skeptisesti ja vasta maistamalla katson pystynkö syömään. Naapurin tupakointi. Aamulla en saanut kääretorttua syötyä, vaikka eilen illalla ostin sen kun oli niin kovat himot siihen kaupassa ;)

Mieliteot: suolaiset ranskikset, omenat, luonnonjogurtti (rasvainen), voileipä juustolla, pesto, kalakeitto, janssonin kiusaus, voileipäkeksit täytteillä

Ulkomaanmatkat raskaana (pippari & maarit ainakin..): Mä kävin viime raskaudessa työmatkalla naapuri-Virossa noin viikolla 25 tms. ja ihan hyvin meni vieraassa seurassa vaikka oli pitkät päivät. Nyt taas asun Etelä-Amerikassa ja olen tulossa lomalle Suomeen noilla järkyttävän pitkillä lennoilla puolen välin maissa 5 viikoksi. Haen kyllä lentoluvan kaiken varalta.
Viimeksi olin töissäkin ilman sairaslomia ihan äitiyslomaan saakka että en vielä osaa pelätä.

Lapsi neuvolassa mukana: Mulla oli mukana ultrassa lapsi. Suomessahan ultrassa ei saa olla (ainakaan pks), mutta täällä mulla oli koko perhe :) Lasta varten oli varattu M&M-karkkejakin sairaalan toimesta jotta viihtyy.. lapsi ei arvostanut kun lääkäri alkoi vähän tutkimaan äitiä ultrauskepillään mutta mies koitti viihdyttää lasta ;) ja koko perhe kuunteli innolla vauvan sykkeitä. Esikoinen osasi sitten kertoa suvulle kivat uutiset itse :)

IhanaOmena 10+1
 
Ensimmäinen neuvolakäynti takana ja oli oikein kiva käynti. :) Terveydenhoitaja oli hyvin ymmärtäväinen, kun kuuli huoleni ja ehdotti, että hän tekisi perjantaina (20.7) ultran ja sehän vain passasi minulle. Olipa onni saada näin ihana terveydenhoitaja. :)

Veriseulanäyte otettiin nt-ultraa varten ja parit muut verikokeet myös jotka kuulemma otetaan kaikilta odottajilta ensimmäisellä käynnillä, myös pissanäyte tulee viedä labraan. Sydänäänet saatiin myös kuulumaan, vaikka kovasti terveydenhoitaja joutui töitä sen eteen tekemään. Etti kuulemma ääniä liian alhaalta, kohtu oli kuulemma yllättävän "ylhäällä", mutta kuulemma normaalia kolmatta odottavalle. Sydän :heart: se jumpsutti 160-170 välillä ja pitihän se liikutuksen kyyneleetkin tirauttaa ;)

Minun tiedot saa nyt päivittää uudelleen, LA 6.2.2013/Sirel /3.lapsi/ Näillä raskausviikoilla kuulemma nyt edetään, oli kierto sitten ollut sen 30.. Eihän se niin parin päivän päälle ole, mutta mennään nyt neuvolan viikkojen mukaan.

Kalsiumia täytyy vissiin alkaa syödä lisäksi purkista ja ehkä vitamiineja voisi syödä myös. Täytyykin tänään käydä apteekissa katsomassa mitä heillä on tarjolla.

Eilen iski yllättäin "himotus" :p Amarillon valkosipulikanaan ja sitähän täytyy tänään saada, joten tänään meidän päivällisen "tarjoaa" Amarilllo. Kesälomalla täytyy vähän hemmotella itseä ja perhettä. :)

Mielitekoja: Edelleen punaiset omenat, viinirypäleet, nektariinit, jugurtti myslillä, näkkäri & tee, vissy, vesimelooni, mansikat, porkkanat ja erilaiset salaatit/raasteet. Nyt uutena tuli tuo ruoka, jota vähän ihmettelen, tähän asti ei ole mitään ruoka ruokaa tehnyt edes mieli. :)

Napsuneiti ja L.O.V.E laitoin teille eilen yksityisviestiä, onkohan ne tulleet perille? =)



Sirel ja Iltatähtönen :heart: 10+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Heippa! Mie olen pitkään lueskellut sivusta ja jospa sitä kans uskaltautuisi mukaan. :)
Elikkä ihan tarkkaa tietoa LA ei ole mutta n 27.2/Syysvuokko/2.lapsi elikkä viikkoja olis nyt 8 Ensiviikolla ensimmäinen neuvola ja kovasti ultraa odotellaan että näkis onko siellä ketään :))
 
Te keillä muuten on tuota kilpirauhasen vajaatoimintaa niin onko teillä ollut aikaisemmissa raskauksissa raskausmyrkytystä? Kun itsellänihän oli ekasta raskausmyrkytystä. Anteeksi huonomuistisuuteni jos asia on jo puhuttu :D
 
Te keillä muuten on tuota kilpirauhasen vajaatoimintaa niin onko teillä ollut aikaisemmissa raskauksissa raskausmyrkytystä? Kun itsellänihän oli ekasta raskausmyrkytystä. Anteeksi huonomuistisuuteni jos asia on jo puhuttu :D
Mulla oli ensimmäisessä r. myrkytys. Tosin silloin ei ollut kilpparivajausta (ainakaan todettua)
Mulla kai kilppariongelmat alkaneet vasta 3. lasta yritettäessä...
 
Joo eikun ajattelin vain pyysin itelleni että sitten pääsis noihin testeihin juuri sen takia kun ilmeisesti jollain lailla ovat tekemisissä toistensa kanssa nämä kaksi. myrkytys ja vajaus et vajaatoiminnasta johtuen vois sitten herkemmin tulla tämä myrkytystila. Et jos vois sitten välttää sen kokonaan ois hyvä.
 
Joo eikun ajattelin vain pyysin itelleni että sitten pääsis noihin testeihin juuri sen takia kun ilmeisesti jollain lailla ovat tekemisissä toistensa kanssa nämä kaksi. myrkytys ja vajaus et vajaatoiminnasta johtuen vois sitten herkemmin tulla tämä myrkytystila. Et jos vois sitten välttää sen kokonaan ois hyvä.

Ai, en oo kuullukkaan tälläistä. Mut ehdottomasti kannattaa tarkistaa, on kuitenkin vain yksi verikoe :)
Mua harmittaa ku mulla ei aikasemmin tutkittu tuota vajausta.. olis monta keskenmenoa voinu välttää...
 
Taas on aikaa kulunut huimasti edellisestä kirjoituksesta ja tekstiä tullut PALJON!

Tervetuloa uusille :flower:

Marlin, Wiitahepo, Jiiii ja Hedy81 :hug:

J+ Kukaan ei missään kohtaa puhunut edes avanteesta sillon synnytyksen jälkeen?! Eikä ajatus kyllä tällä hetkellä kauheasti houkuta. Neuvolasta sanottiin, että mut laitetaan sitten ajoissa synnytystapa arvioon ja sitten katsotaan mitä mieltä lääkärit on!
Omppuf en tiedä vielä pelkopolista, mutta onhan se vaihtoehto jos mieli ei rauhoitu neuvolatädin kanssa puhumalla tai synnytystapa arviossa. Poika oli syntyessään 3,9kg ja 51cm, mutta oli iso pää, leveät hartiat ja kroppa muutenkin. Poika kääntyi vielä synnytyssalissa käynnistyksen aikana väärään tarjontaan, niin että kasvot olivat väärään suuntaan syntyessä. Synnärillä kätilö sanoi, että sitten KUN neuvolassa aletaan valittamaan pojan painosta älä kuuntele, koska on roteva poika ja tulee olemaankin. Poika kyllä painoikin jo 5kk ikäisenä yli 10kg :D Nykyisin on kyllä pitkä ja hoikka.
Helmiodottaja85 Mä kävin ultrassa ekan kerran rv5+1 ja kohdussa näkyi tyhjä ruskuaispussi, mutta oli oikeassa paikassa. Toisessa ultrassa kävin rv6+4 ja sillon näkyi 4mm alkio ja syke. Kolmannessa ultrassa kävin rv9+2 ja vihdoin saatiin LA määriteltyä ja nyt näkyi jo pieni ihminen!
Päksyli Acuta on aika syvältä koko järjestelmä mielestäni!!
Emppu Mun mies kanssa koki jonkin näköisen kriisin. Aluksi oli NIIN onnellinen raskaus uutisesta ja sitten taisi iskeä pieni paniikki. Hän oli jotenkin luopunut jo toivosta, että voisi saada edes lapsia, kun ilman ehkäisyä oltiin liki vuosi. Pienokaisen ilmoitettua tulostaan oli onnellinen, mutta hieman epäuskoinen…varsinkin, kun ekassa ultrassa näkyi vain ruskuaispussi (johtuen aikaisista viikoista). Mies oli ihan varma, että ei sieltä oikeasti mitään lasta tule. Sitten seuraavassa ultrassa näkyi sykekkin jo ja sitten tuli tämä meno vaihe…ajatuksella että nyt täytyy ottaa kaikki ilo irti ”vapaudesta” vielä ennen lapsen syntymää! Tunsin olevani tosi yksin ja ajatukset/tunteet heitteli laidasta laitaan! Nyt mies on rauhoittunut ja toivon tilanteen pysyvänkin näin. Hän itse kertoi, että iski pieni paniikki vaikka lapsi olikin suunniteltu ja toivottu. Kuitenkin vastuu alkoi painamaan ja sitomaan jo nyt!

Vitamiinit Minä syön minisun mama vitamiinejä

Eka neuvola oli 4.7 ja ihan mukava mieli jäi! Neuvolan täti oli oikein mukava ja ymmärtäväinen. Lippuja ja lappuja käytiin läpi ja kotiin tuomisiksi sain ainakin kolme eri vihkosta/kirjaa liittyen raskauteen, synnytykseen ja vauvaan. Myös dvd:n otin neuvolan aulasta. Jotku oli täällä kirjottanu saaneensa VAU kirjojen sellasen kirjasen missä on oma osio isälle ja äidille...mä sain sillon 2005 esikoista odottaessa sen ja kaivoin sen heti esiin, kun plussa tuli se on musta paras noista opuksista mitä mulla nyt on! Neuvolassa katottiin myös pissa=ok, Hb=151, verenpaine=120/71, paino=liikaa :ashamed: ja mukaan tuli tietenkin neuvolakortti :heart: Johtuen tuosta esikoisen synnytyksestä pääsen synnytystapa arvioon ja ehkä hieman elättelen toiveita, että jos kuitenkin voisin synnyttää alateitse. No se selviää sitten aikanaan! Sikiöseulontoihin ilmoitin osallistuvamme ja verikokeissa kävinkin jo eilen...tuloksethan selviää sitten nt-ultrassa...eikö? Johtuen myös aikaisemmasta raskausajan diabeteksestä sokerirasitus on nyt varattu ennen seuraavaa neuvolakäyntiä! Seuraava neuvola ja lääkäri on sitten 7.8!

Ultrassa kävin 10.7 ja vihdoin saatiin LA määriteltyä se tarkentui olevan 11.2.2013 :heart: Tipillä oli masussa kaikki hyvin ja näkyi jo pienet jalat ja kädet. Sydän sykki komeasti ja hieman jotain liikettäkin lääkäri näki! Nt-ultra on sitten 31.7 :heart:

Esikoiselle kerrottiin tulevasta sisarruksesta ja tilasin hänelle paidan missä lukee isoveli 02/2013 :heart: Poika on niin innoissaan tulevasta sisarruksesta, että jatkuvasti halii masua ja lähettää Tipille suukkoja ja rakkautta :heart: Poika toivoo Tipin olevan poika ja minä ja mies toivotaan tyttöä, että ihan sama kumpi tulee jonkun toive toteutuu :)

Olikohan siinä kaikki tältä erää? No kirjoittelen uudestaan, jos jotain mielessä ollutta unohtui :D

Listaan muokkaus LA 11.2 josko nyt tässä päivässä pysyttäisiin!

Tiuhti ja Tipi rv10+1 :heart:

Muoks. Tutkin tota neuvola korttia ja nyt vasta tajusin, et ultran mukaan ois ollu viikkoja 9+2 ja menkkojen 9+1 ja tuo menkoista laskettu jäi nyt kuitenkin lasketuksi ajaksi, vaikka se jätettiinkin neuvolassa merkkaamatta, että ultran mukaan mennään. Viikot poksuu siis aina maanantaisin!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Olen tänne ilmoittautunut ja joka päivä juttuja lukenut, mutten kovasti kirjoitellut.

Onko muilla vielä ollut NT-ultraa? Minä kävin siinä eilen rv 11+5, pikkuinen vastasi kokoa 12+0, mutta on saanut alkunsa ICSI hoidosta, niin laskettua aikaa ei lähdetä muuttamaan, on vain isokokoinen vauvan alku.

Seulonnan tulokset saa täällä ultran yhteydessä, joten nekin sain ja tulokset normaalit. Rakenneultraan saan lääkärin tutkimaan, koska esikoisella todettiin syntymän jälkeen hypospadia ja jos tämä on poika, niin halutaan nähdä, jos mahd. että onko hänellä sama.

Kilpirauhasen vajaatoiminta on täälläkin, ollut n. 3,5 eli todettu pojan syntymän jälkeen(en tiedä oliko raskauden aikana). Nyt arvot heitelleet ja olenkin nostanut annostusta(3x vko 1,5tbl 0,1mg ja muina päivinä 1tbl 0,1mg).

Esikko syntyi kiireellisellä sektiolla ja olen itse vähän sitä mieltä, että haluaisin tästäkin sektion...aion siis pyytää synnytystapa-arviota/keskustelua sitten kun se tulee ajankohtaiseksi. Voikohan sellaista saada tällä perusteella?

Äitivm84 ja pikkuinen rv 11+6
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Hei kaikille!

Onko täällä ketään migreenistä kärsiviä odottajia? Mitä lääkkeitä käytätte vai käytättekö ollenkaan? Kävin neuvolalääkärissä viime viikolla (7+0) ja minulta kiellettiin migreenilääkkeet. Sen sijaan haluaisivat aloittaa estolääkityksen beetasalpaajilla ja vähän epäilyttää.. :| En tiedä kyseisistä lääkkeistä mitään, mutta nimikin kuulostaa epäilyttävältä. :LOL: Kaippa ne ovat turvallisia kun lääkäri niitä määräsi.

Meyme 7+6
 
Heippa! Kävin tänään ekaa kertaa neuvolassa ja terkka ok. Varasi mulle ylimääräisen lääkäriajankin ensi viikon maanantaiksi, kun kerroin näistä häiritsevistä vatsakivuista. Nyt on rauhallisempi mieli. Sen jälkeen sitten nt-ulra ja labrat 2.8.

Olen kirjoitellut aiemmin miehestäni, jolla luultavasti jonkinlainen kriisi raskaudesta, vaikka se ei todella ole yllätyksenä tullut. Tänään hän pohdiskeli puhelimeen nt-ultran ajankohtaa ja sitä että haluaa olla siellä mukana! :) En olisi uskonut että hän vielä sen päivämääränkin muistaa. Pohdiskeli myös avaavansa jonkinlaisen säästötilin lapselle sen synnyttyä :kieh: Ihan uskomatonta! Ehkä se kriisi siitä menee ohi kun antaa vähän aikaa.

Itse olemme lähdössä heti nt-ultran jälkeen ulkomaille kolmeksi viikoksi. Suunnistetaan luultavasti autolla etelä eurooppaan. Itse en uskaltaisi matkaustaa maihin joissa voi tarvita malarialääkitystä tai turistiripuli on todennäköinen.

Meyme, myös minulla on migreeni. Itseasiassa harvinaisen paha ja erikoinen. Olen käynyt migreeneihin erikoistuneella spesiastilla monesti ja hän on sanonut että sumatriptaania voi käyttää turvallisesti raskauden aikana. Itsellä Imigran tällä hetkellä kohtauslääkkeenä. Sumatriptaania voi käyttää huoletta maximissaan kaksi kertaa viikossa, ei haittaa vaikka olisi peräkkäiset päivät. Mitä estolääkitykseen tulee niin propral on turvallisin vaihtoehto raskausaikana. Itse kyselin ihan paniikissa lääkäriltä lääkityksen suhteen jo hedelmöityshoitojen aikana, ihan varmuuden vuoksi jos raskaaksi tulen. Minulle Botox -hoito on auttanut hyvin, mutta sitä lääkäri ei suostu raskaana ollessa uusimaan, vaikka riskit ovatkin olemattomat. Mulla ei juurikaan mikään kipulääke, migreenin kohtauslääkkeet tai estolääkkeet ole koskaan auttaneet.


Emppu2012 h 8+9
 
Matkustelusta: Hyvin ajankohtainen aihe. Me ollaan lähdössä elokuun lopussa thaimaahan kahdeksi viikoksi. Viikkoja olisi jotain 15-17 sillon jos en ihan väärin ole laskenut. Esikoinen tietty lähtee mukaan. Uskon että kaikki menee ihan hyvin, sen verran turistikohde ettei mitään malariaa tarvitse pelätä. Rokotukset ollaan otettu jo hyvissä ajoin ennakkoon. (siis A- ja B- hepatiitti). Muut rokotteet on laitettu jo lapsena, jäykkäkouristuskin on voimassa :)

Omppu 9+3
 
Heippa :)

Matkustuksesta me ollaan suunniteltu joulun alla Saksaan joulumarkkinoille lähtöä, mutta minä en tahdo matkustaa lentokoneella, joten jos lähdetään, niin sitten ihan autolla tai autolautalla ilman autoa. Mulla on niin pienet korvakäytävät ilmeisesti, että lentäessä menee korvat hirmu helposti lukkoon ja siitä seuraa joko tajunnan menetys tai muutaman päivän kuume. Viimeksi kun lensin Frankfurt Hahnin kentältä Tampereelle, en ollut tajuissani kuin muutaman sekunnin verran välillä :( päätin, että mahtoi olla viimeinen kerta... saati sitten raskaana ollessa. Harmillista. Mutta jos ei mitään ongelmia lentämisessä ole koskaan ollut, niin en kyllä näe mitään syytä, miksi ei voisi lähteä :) lähtisin itsekin :)

Mielihalut on mulla kyllä aika vähissä. Joka päivä pitäisi keksiä perheelle jotain päivällistä, mutta yhtään ruokalajia ei tee mieli :( Tosin kaikkea syön, mitä teen, mutta lähinnä siksi, että on pakko syödä jotain, että jaksaa. Huonolla ololla ei tunnun olevan kelloa lainkaan, välillä herään yöllä siihen ja välillä koko päivä menee häneksi :( haluaisin niin nauttia tästä raskausajasta, mutta pahasti näyttää kääntyvän samaksi kuin kakkosen kohdalla. Ja lääkärin mukaan raskausdiabetes ei voi aiheuttaa tätä oloa. En kyllä keksi oikein muutakaan selitystä, kun se tuntuu kuitenkin seuraavan aina ruokailuja jotenkin ja nälän tunnetta. Kakkosesta tämä olo kesti ihan loppuun saakka, oli ihan sama, söinkö pelkkiä porkkanoita vai puuroa tai leipää. Jos pitää jotain tehdä mieli, niin se on ehdottomasti raanavesi:LOL:

Nyt annan periksi ja syön palan pannaria iltapalaksi, sanokoot kuka mitä haluaa :D

Voikaa paremmin kuin minä :heart: ja nauttikaa masuistanne :)

Viivi+Tiiti 10+2
 
Meyme

Minulla on migreeni ja käytän siihen vielä triptaania, se on lääkärin kanssa sovittuna mahdollista käyttää toisen kolmanneksen loppuun.

Merkkaan täältä muuton ja PAHOINVOINNIN keskeltä tähän, ihanaa että niin monet ovat välttyneet keskenmenolta vielä.
Neuvola mulla on vasta 24 pvä.

Mieliteot inhot;
Vessanpytyn raikasti saa yrjöömään joten heitin vikkelään pois. himoina on jostain syystä liha ja kuppinuudelit =D

Kengu (ei mitään tietoa viikoista)
 
Äitivm84: Se sektion saaminen varmaan aika pitkälle riippuu siitä, että miksi edellinen sektio on tehty. Ja pitkälle siitä mimmonen se asiasta päättävä tyyppi on. Ainahan toki vaatia voi.
Mä en varmaan itse uskaltaisi valita leikkausta. Np-ultrassa olin eilen, kaikki vallan mainiosti.

Migreeni: Löytyy, tai oikeastaan löytyi, pitkään, pitkään aikaan ei ole kohtausta ollut. Ei varmasti kuuteen vuoteen olo kunnon kohtausta ollut. Mulla oli käytössä verenpainelääkkeet. En tiedä mikä sen sitten vein, raskaudetko? Esikoisen aikaan särki aika paljon päätä ja lääkäri määräsi panacodia. En tajua miksi koska sillon olisin ollut myös töissä ja esim kun sain sitä särkylääkkeenä polvileikkauksen jälkeen niin mähän olin ihan kanttu vei kun semmosen napin otti. Tosin kaippa niissä on sitten miedompia. Tää vastaus nyt ei kyllä auttanut yhtään mitään :D Pahoittelut.

matkustaminen ei ole meillä ajankohtaista, kotimaan matkailua harrastetaan enemmälti, ehkäpä sitten joskus kun on aikaa, rahaa ja lisää rahaa.. :D
 
Kiitos vastauksista!

Emppu2012 Mulla on myös sumatriptaani ollut käytössä ja se kuuluu niihin harvoihin lääkkeisiin jotka auttaa kohtaukseen, lääke Sumaratio. Kuuluu lääkäriin mielestä niihin b-luokan lääkkeisiin joita ei välttämättä saa käyttää raskauden aikana. Tai ainakin kun joskus joudun ottamaan usein lääkkeen. Noh, taidan tehdä niin että otan lääkkeen sitten kun on viimeinen pakko, muuten yritän vältellä. :)

(.) Tänään on ollut niin ällö päivä. Väsyttää ja muutenkin nuutunut olo :| Pöntön halailu on täälläkin ihan arkipäivää jo, nääh..Tämä viikko on enää kesälomaa, toivottavasti saan kerättyä lisää puhtia että jaksaa töissä. :)
 
Moi. Kaikki helmikuun mammat :) Olen täälä käynyt lukemassa kirjotuksia mutta aikaa ei ole ollut kirjottaa itse. Joudun nytten ikävä kyllä jättämään tämän palstan koska eilen alkanut verinen vuoto ja tanään ultrassa ei näkynyt kuin möykky eikä sykettä vk olis ollut 11. :( Huomenna sitten sairaalaan ja katsotaan miten tyhjennetään vai tyhjentyykö ite. Itkenyt kokopäivän ja ei voi todeksi uskoa. Onneksi kumminkin jo kaksi poikaa. Onnea teille kaikille muille.
 
Äiti maa, synnytys päätyi sektioon etenemättömyyden vuoksi ja sydänäänet olivat koko ajan tasaiset, ei variaatiota. Lisäksi lapsivesien menosta oli kulunut vuorokausi melkein ja streptokokkibakteeri aiheutti itselleni infektion ja poika oli kakannut lapsiveteen. Kiireellinen sektio siis tehtiin ja saman päivän aikana vauvan infektio paheni niin, että vietti kaikki 6 päivää lastenosastolla tipassa. Sinänsä itselleni trauma, joten haluaisin ns. helpon synnytyksen ilman, että tarvitsee pelätä infektioita tms.

Poika siis syntyi niin, ettei hengittänyt...pisteinä sai ensin 4 vaan ja myöhemmin 9. Pelkään siis myös sitä, ettei synnytys tälläkään kertaa etene ja tällöin mitä vain voi sattua...mutta pitää ottaa puheeksi.
 
LA 8.2./vaniljajugurtti/1.lapsi/KYS Kovasti odotellaan jo ekaa ultraa, joka on ensi kuun alussa :) Pientä jännitystä on ilmassa.
Mitään erityistä ruokalajia ei tee oikeastaan mieli, minun kohdalla ei edes mitään ruokaa. Joskus saattaa ilmaantua joku himo, kuten nyt vaikka juustopastaan, mutta muuten juon vain vettä ja sitä tekeekin koko ajan mieli :D Pakko se on vain yrittää jotain syödä. Paino noussut tähän mennessä 2,8 kg ja olo mitä mahtavin pieniä huonon fiiliksen iltoja lukuunottamatta.

Emilia ja pienokainen 10+4 :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa mammat,

Seril
Anteeksi, en ollut huomannut viestiäsi. Nyt vastattu!

Äiti Maa
Ihania np uutisia!! :heart: Oliko millainen kätilö ultraamassa -mukava? Mulla taitaa ollu joku Vareva sukuniminen ens viikolla.

Täällä olo perusnormi, hieman väsynyt ja illalla jalat ihan turvoksissa. Jos ei ole muutamaan tuntiin syönyt niin pahaolo iskee voimalla. Koko ajan siis on naposteltava!

Np ultra häämöttää jo ensi viikolla, ihanaa <3

LOVE 10+5
 
Tervetuloa uudet! Ja suuren suuret pahoittelut Äiti0708 :hug:

Inhokkeja Kahvinhajua en voi sietää. Kaikki muu tällä hetkellä menee. :D

Mieliteot no se piimä. :D Voin juoda sitä ihan koko ajan. Ihan koko ajan. Pelkään, että loppuu kaupoista tätä menoa... Ja suklaa maistuu kanssa, mut närästää sit heti perään. Phuuh. Kaikki kirpeä myös - erityisesti ne oikein esanssiset karkit. :D

Matkustaminen kyllä sitä nyt ainakin kertaalleen, ellei jopa kahdesti, käydä Saksassa tässä ennen laskettua aikaa. Paras ystäväni asuu siellä puolet vuodesta, hänellä siis miesystäväkin siellä. :) Suunnitelmissa oli kyllä syyskuun lopulla käydä Dallasissa, mutta nyt siirretään siis reissua (tääkin reissu ois bestiksen kanssa, viime vuonna käytiin Washington DC:ssa) parilla vuodella. En millään jaksa ajatella niin pitkiä lentoja parin viikon lomailun vuoksi ja nyt tuo rahatilannekin on tiukempi, kun joudun maksamaan hirvittäviä YEL-maksuja tuloihini nähden... Miksei sitä toki kävisi jossain lämpöisessäkin, kun vielä kaksin pääsisi liikkeelle. :) Mutta Saksaan ainakin mennään. Se on jämpti. :)

Asiattomat kyselyt olen saanut oman osani noista uteiluista "millos teille", mutten koskaan omilta vanhemmiltani, lähisukulaisilta tai appivanhemmilta... Ainoa utelija on ollut miehen mummi, joka ei kertakaikkiaan ole ottanut onkeensa, kun mies töksäytti kerran "ei tehdä ollenkaan, jos jatkat utelua". Huoh. Ajattelematontahan se on, kun ei voi tietää, jos on vaikeuksia raskautua jne. Sellainen kysely muuten sattuu, ja syvälle. :( Yhdellä serkuistani kesti 8v saada esikoinen, ja siihen perään vielä tuplat (tyttö ja poika) sitten. :) Ja hyvää kyllä kannatti odottaa. :)
Tavallaan sen ymmärtää, jos kysytään "onko toivottu", mutta toisaalta luulisi jo äänensävystä kuulevan puhelimenkin välityksellä, kumpaan kategoriaan menee.

Lapsiluku ja muut sehän on ihan yksi lysti, montako saa vai saako yhtään. Mulla on kaveripiirissä paljon sellaisia naisia, jotka eivät edes halua lapsia koskaan ja se on mulle vallan okei. Ja jos joku haluaa 10 lasta niin eipä se minulta ole pois. :)

(.) Mansikkaöverit. Pitikin taas hotkia. :D Huomenna käymään kaupungissa, pitänee käydä tarkastamassa mammavaatetilannetta kaupoissa... tartten kipeesti jotain muuta päällepantavaa kuin nää yhdet vaatteet ja kaikki collegehousuni. :D Tänäänkin on väsyttänyt hirmuisesti ja päätäkin hieman särkee... ehkäpä sauna helpottaisi sitä särkyä ainakin. Ja sain kuin sainkin viimein oman Tangle Teezerini - sen verran alkaa olla tukka pitkä ja aina takussa, että helposti tukan selvittävä harja on enemmän kuin tervetullut. :heart:
mansikkaövereistä sen verran taustaa, että rakas mieheni kävi mansikat hakemassa, kun vielä nukuin - olin jo pari päivää puhellut mansikoista, et pitäis saada syötäväksi ja jonkin verran pakkaseenkin... kyllä se joskus kuuntelee. :D

MrsR&MrR ja pikkuärrä 9+2
 

Yhteistyössä