Taas on aikaa kulunut huimasti edellisestä kirjoituksesta ja tekstiä tullut PALJON!
Tervetuloa uusille :flower:
Marlin,
Wiitahepo,
Jiiii ja
Hedy81 :hug:
J+ Kukaan ei missään kohtaa puhunut edes avanteesta sillon synnytyksen jälkeen?! Eikä ajatus kyllä tällä hetkellä kauheasti houkuta. Neuvolasta sanottiin, että mut laitetaan sitten ajoissa synnytystapa arvioon ja sitten katsotaan mitä mieltä lääkärit on!
Omppuf en tiedä vielä pelkopolista, mutta onhan se vaihtoehto jos mieli ei rauhoitu neuvolatädin kanssa puhumalla tai synnytystapa arviossa. Poika oli syntyessään 3,9kg ja 51cm, mutta oli iso pää, leveät hartiat ja kroppa muutenkin. Poika kääntyi vielä synnytyssalissa käynnistyksen aikana väärään tarjontaan, niin että kasvot olivat väärään suuntaan syntyessä. Synnärillä kätilö sanoi, että sitten KUN neuvolassa aletaan valittamaan pojan painosta älä kuuntele, koska on roteva poika ja tulee olemaankin. Poika kyllä painoikin jo 5kk ikäisenä yli 10kg
Nykyisin on kyllä pitkä ja hoikka.
Helmiodottaja85 Mä kävin ultrassa ekan kerran rv5+1 ja kohdussa näkyi tyhjä ruskuaispussi, mutta oli oikeassa paikassa. Toisessa ultrassa kävin rv6+4 ja sillon näkyi 4mm alkio ja syke. Kolmannessa ultrassa kävin rv9+2 ja vihdoin saatiin LA määriteltyä ja nyt näkyi jo pieni ihminen!
Päksyli Acuta on aika syvältä koko järjestelmä mielestäni!!
Emppu Mun mies kanssa koki jonkin näköisen kriisin. Aluksi oli NIIN onnellinen raskaus uutisesta ja sitten taisi iskeä pieni paniikki. Hän oli jotenkin luopunut jo toivosta, että voisi saada edes lapsia, kun ilman ehkäisyä oltiin liki vuosi. Pienokaisen ilmoitettua tulostaan oli onnellinen, mutta hieman epäuskoinen
varsinkin, kun ekassa ultrassa näkyi vain ruskuaispussi (johtuen aikaisista viikoista). Mies oli ihan varma, että ei sieltä oikeasti mitään lasta tule. Sitten seuraavassa ultrassa näkyi sykekkin jo ja sitten tuli tämä meno vaihe
ajatuksella että nyt täytyy ottaa kaikki ilo irti vapaudesta vielä ennen lapsen syntymää! Tunsin olevani tosi yksin ja ajatukset/tunteet heitteli laidasta laitaan! Nyt mies on rauhoittunut ja toivon tilanteen pysyvänkin näin. Hän itse kertoi, että iski pieni paniikki vaikka lapsi olikin suunniteltu ja toivottu. Kuitenkin vastuu alkoi painamaan ja sitomaan jo nyt!
Vitamiinit Minä syön minisun mama vitamiinejä
Eka neuvola oli 4.7 ja ihan mukava mieli jäi! Neuvolan täti oli oikein mukava ja ymmärtäväinen. Lippuja ja lappuja käytiin läpi ja kotiin tuomisiksi sain ainakin kolme eri vihkosta/kirjaa liittyen raskauteen, synnytykseen ja vauvaan. Myös dvd:n otin neuvolan aulasta. Jotku oli täällä kirjottanu saaneensa VAU kirjojen sellasen kirjasen missä on oma osio isälle ja äidille...mä sain sillon 2005 esikoista odottaessa sen ja kaivoin sen heti esiin, kun plussa tuli se on musta paras noista opuksista mitä mulla nyt on! Neuvolassa katottiin myös pissa=ok, Hb=151, verenpaine=120/71, paino=liikaa :ashamed: ja mukaan tuli tietenkin neuvolakortti :heart: Johtuen tuosta esikoisen synnytyksestä pääsen synnytystapa arvioon ja ehkä hieman elättelen toiveita, että jos kuitenkin voisin synnyttää alateitse. No se selviää sitten aikanaan! Sikiöseulontoihin ilmoitin osallistuvamme ja verikokeissa kävinkin jo eilen...tuloksethan selviää sitten nt-ultrassa...eikö? Johtuen myös aikaisemmasta raskausajan diabeteksestä sokerirasitus on nyt varattu ennen seuraavaa neuvolakäyntiä! Seuraava neuvola ja lääkäri on sitten 7.8!
Ultrassa kävin 10.7 ja vihdoin saatiin LA määriteltyä se tarkentui olevan 11.2.2013 :heart: Tipillä oli masussa kaikki hyvin ja näkyi jo pienet jalat ja kädet. Sydän sykki komeasti ja hieman jotain liikettäkin lääkäri näki! Nt-ultra on sitten 31.7 :heart:
Esikoiselle kerrottiin tulevasta sisarruksesta ja tilasin hänelle paidan missä lukee isoveli 02/2013 :heart: Poika on niin innoissaan tulevasta sisarruksesta, että jatkuvasti halii masua ja lähettää Tipille suukkoja ja rakkautta :heart: Poika toivoo Tipin olevan poika ja minä ja mies toivotaan tyttöä, että ihan sama kumpi tulee jonkun toive toteutuu
Olikohan siinä kaikki tältä erää? No kirjoittelen uudestaan, jos jotain mielessä ollutta unohtui
Listaan muokkaus LA 11.2 josko nyt tässä päivässä pysyttäisiin!
Tiuhti ja Tipi rv10+1 :heart:
Muoks. Tutkin tota neuvola korttia ja nyt vasta tajusin, et ultran mukaan ois ollu viikkoja 9+2 ja menkkojen 9+1 ja tuo menkoista laskettu jäi nyt kuitenkin lasketuksi ajaksi, vaikka se jätettiinkin neuvolassa merkkaamatta, että ultran mukaan mennään. Viikot poksuu siis aina maanantaisin!