***Helmikuun Helmet 2008*** Vko 7 osa 2

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Hei, sitten vielä sellainen juttu, että eikös hampaiden puhkeaminen voi aiheuttaa löysää vatsaa? :wave:
Meillä ainakin on ollut vatsa pojalla löysällä, kun nuo 2 hammasta ovat puhjenneet. Nyt taitaa olla kolmas tulossa, kun ei tunnu ruoka oikein maittavan ja vatsa oli tänään löysällä.

Vaikka tuohon huonoon syömiseen tuntuu vaikuttavan myös täällä syöttäminen...eli kun saa itse syödä sormin, ruokakin maistuu. Lusikan annoin tänään käteen ja ekaa kertaa myös puurolautasen eteen...ihmeesti se lusikka vaan sinne suuhun meni :) Mutta ympäristö sen jälkeen ei ollut "lasten katseltavaa" |O Miten te oikein toimitte ruokailussa, ettei ruokaa olisi joka paikassa??? Mietin, että josko vuoraisin koko keittiön kelmulla... :kieh: :kieh:
 
Musta muuten tuntuu, että meidän neiti söi paljon enemmän silloin, kun neuvolan täti oli huolissaan noista käyristä. Laskivat siis liian alas. Nyt on pituuskasvu kuulemma vakiintunut hienosti -1-käyrälle, mutta mun mielestä neiti nirsoilee paljon enemmän ruokien kanssa kuin ennen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Tyttö myös heittäytyy lattialle selälleen ja potkii jaloillaan viimeistään kun toista kerta kieltää jostain asiasta. Poika ei ole moista oikeastaan koskaan tehnyt. Että taitaa olla sitten hieman temperamenttisempi tapaus.
Näin myös meillä. :D Poika oli ja on kyllä melkoisen vilkas, mutta ollut aina todella hyväntuulinen, kirjaimellisesti aurinko. =) Ei sen suuremmin tässä vaiheessa protestoinut oikein mistään, saati lattialle heittäytynyt huutamaan-nyt isompana sekin on kyllä tullut tutuksi. :whistle: Neiti on sen sijaan toista sorttia, on melko kärsimätön, asiat täytyy tapahtua just kun neiti haluaa tai menee huudoksi. Osaa myös jo heittäytyä lattialle ja paukuttaa päätä lattiaan jos hommat ei mene mielen mukaan tai kielletään. :whistle: :xmas:



Meillä myös asustaa pikkuinen temppis. :heart: Hattara oikein polkee jalkaa ja hakkaa kättä pöytään huudon tehosteeksi, jos ei saa tahtomaansa. Ja lattialla ollessan heittäytyy selälleen kiukuttelemaan. :D Meidän mielestämme se on söpöä. :saint: Joskus tulevaisuudessa saattaa mennä hermot. :D
 
hampaidentulosta ja mahanlöysyydestä joku oli kyselly...niin kuuluvat yhteen :) tosi ärtsyä kun poju tekee hampaita ylös..kulmureita siis niin on ukko ku p....lle ammuttu karhu. kokoajan mennessäänkin uikuttaa ja valittaa...tosi itkunen ja unet pätkittäisiä täällä taas. |O |O |O mä meinaan nukkua välillä pystyyn...

Kertokaas lahjaideoita mitä ootte ite ostanu muksullenne? meidän piti ostaa plaston se lumiaurarekka mut mun äiti ja isä osti sen sille jo...aattelin ostaa jussipaidan ja jotain muuta mutta mitä?

Mä oon leiponu suolasia nyt pakkaseen synttäreille ja sit pitäs jotain keksiä vielä makeeat kakun lisäks...hmm...

valokuvauksessa käytiin niin se meni kivasti. otettiin 1v kuvat pojasta ja sit vielä sisaruskuva. <3 Poju meinas hermostua välillä ku otetiin vaippasiltaan pesusoikon kans kuvia mutta sain vielä toisen nauramaan ja touhuamaan...kuvaaja jo ehdotti että otetaan lisää joku toinen päivä...sit se lopussa kehu mua että ihana kun sä et antanu periksi ja todella hyvin tunnet oman lapsesi. oli kiva kuvaus! ja voipi olla että jos nappisilmän kuvta onnistuu niin täti voi laittaa kuvan jopa ikkunaankin... :)

Nyt tytölle puuronsyöttöön..

ONNITTELUITA KAIKILLE 1-VUOTIAILLE!!

Jepsu
 
Noniin. Tänään on maito annettu (isän toimesta) nokkamukista. Nokkis on siitä hassu väline että vettä voi kyllä siitä juoda mutta ei maitoa... :whistle: :/
Onko sitten hyvä vai huono juttu mutta maitoa on menny tänään TOSI vähän, tuskin desiäkään.
Mielenkiinnolla odotan lounasaikaa, miten ruokailu sujuu.. Miehen mielestä toi tuttipullon vieroitus kannattaa tehä menetelmällä "kaikki pois" eli tästedes ei pulloa tipu. Silläkin uhalla että toi tyty huutaa (ja sitä se on tosiaan tehny). Musta tuntuu että mä tottelen ukkoa.. mä oon varmaan tehny niin paljon virheitä tän vuoden aikana että parempi uskoa miestä.

Ja meillä kans tyttö osaa heittäytyä selälleen ja potkia, kiljua jne.

 
Meillevauva sä taisit tuolla aikasemmin puhua että teillä tyttö ei oikein meinaa syödä...mä oon huomannu pojuna kans sen et ruokailuvälit pitää olla melko pitkät...sitten syödään jopa ilmanlelujakin...meillä kun kädessä pitää olla aina jokin viihdyke... eli ilmeisesti oon syöttäny liian usein. :ashamed:
Suosittelen et pidät pitkän välin ruokailujen välillä etkä anna mitään "mutusteltavaa" välillä niin josko se siitä innostuis syömään...
Annatko omaa ruokaa vai kaupan? meillä kaupan ruuista menee esim merimiespata (15kk isoisopurkki pilttiä) ja sit 12kk stroganoff ...ja makarooneja ja jauhenlihakastiketta...ja omista ruuista makkarakeitto :) siis lemppareita. mutta oon siis huomannu et kaupan ruuat on melko mauttomia jotkut...kerran laitoin tilkan ketsuppia sadonkorjuupataan niin meni paremmin alas. mut siis meillä nuo ruokailut on välillä kans melko taidetta...kuitenkin ruokaa alas menee ja pikkunen mies painaa yli 10kg. :heart:
tarkkoja mittoja en tiiä ku neuvola on vasta 4.3. ja samalla otetaan tikit pois ja saadaan piikki. :/ 9 päivää leikkaukseen :( jännittää...

Hitto ku meinas järki mennä ku laitoin pojan nukkumaan ulos niin nukku vaivaset 30min kun naapuriin tuli joku volvo joka ei osannu ajaa ilman hirveitä kaasutuksia :headwall: :headwall: :headwall:
ja toinen nukku muutaman metrin päässä. :headwall: :headwall: :headwall: noh, tuolla ne yhdessä lapsukaiset leikkii ja mamma nörtteilee...jollain tavalla on helpompi nyt jo kun lapsukaiset viihtyy yhdessä paitsi jos Tyttö on kiusaus päällä... :/

Nyt taidan käydä herättää isukin...oli yön ovihommissa...mennään syömään iltapäivästä anoppilaan :) ;)
eipähän tarvii ruokaa miettiä eikä laitella...lohta olis kuulemma tarjolla. :p

Jepsu
 
Namilta kuulostaa Jepsun anoppilan lohi. :p

Musta tuntuu, että tolle esikoiselle oli paljon helpompi pitää jöötä ruoka-asioissa, kun kasvo kuitenkin +2-käyrillä. Tosin ne temppuilut tais tulla vähän myöhemmässä iässä. Joskus toi keksi lähteä johonkin haahuilemaan kesken syönnin. Yhden päivän sitten nostin ruoat pois joka kerta kun lähti. No päivässä loppu haahuilut.

Mutta tää neiti kun välillä meinas jo tipahtaa -2-käyrältä alas, niin kyllähän siinä antaa jos jonkinmoista viihdykettä pöytään. Imetyksestäkin siirryin pullomaitoon kun se kelpas paremmin. Mutta tosiaan tuntuu, että nyt kun kasvu on vakiintunut -1-käyrälle, niin neiti syö huonommin kuin ennen. :/ Että ota näistä nyt sitte selkoa.
 
Terve kaikki helmimammat !
Mitä teille kuuluu? kuinka teillä on helmi taapero kasvannut? mitä kaikkea jo osaa?
Olen ollut todella pitkään taka alalla että hävettää kertoa.Minä olen töissä ja mies hoitaa tyttöämme kotona.Meillä tyttö kontaa kovaa vauhtia takaperin ja etuperin ja kävelee puita myöten .Ja juttelee jokeltelemalla ja muutamia sanoja tulee mamma ,äiti nam nam ym.
on kerrasaan oikeen hymy tyttö kaikkineen 7 hampaineen.mekin vietetiin jo ! vuotis synttäreitä 12.2 ja muutama vieras kävi ystävänpäivänä.tyttö oli ihmeissään mitä tää on kun lahjoja ja vieraita on tupa täynnä.neuvolassakin käytiin 11.2 .loppu kuusta saimme kutsun hammashoitajalle.KYLLÄ SE AIKA ON MENNY ÄKKIÄ .ihankun se olis vasta syntynyt.
terkkuja ja jaksamaista kaikille! :)
 
Onnittelut sankareille :flower:

Onhan se tavallaan söpöä, kun toinen tosissaan kiukkuaa ja heittäytyy maahan. Vaikea on siinä pokkaa pitää. Mutta sitä en todellakaan odota innolla, kun samaa rupeaa tapahtumaan kaupassa tms. Kun siis pojan kanssa ei ole moisia ongelmia ollut.

Samoin meillä on pojan kanssa pidetty paljon tiukempi kuri syömisten kanssa ja se on ollut helppoa, kun on aina kasvanut niin hyvin. Mutta Muorin tavoin nyt kun tyttö menee kovasti miinuskäyrillä, niin on koko ajan sellainen tunne, että jotain ruokaa olisi pakko saada alas. Ja aiemmin ei siis ollut ongelmia syömisen kanssa (söi paljon, mutta kasvoi silti hitaasti), joten nyt huolettaa kun ei enää syö niin hyvin kuin aiemmin. Onneksi meillä tulee n. 1v2kk iässä se 1-vuotisrokotus, niin samalla saadaan tsekattua myös kasvua. Eikä nyt sentään mitään totaalista syömislakkoa ole tullut. Vaatii vain kaikenlaiset keinot, että ruoka uppoaa. Nyt kun tyttö on flunssassa ja väsyneempi, niin laitoin unille jo ennen lounasta. Jospa se sitten maistuisi, kun tulee pidempi väli. Nyt on tosiaan ehkä ongelmana ollut se, että yksien päikkäreiden kanssa lounas pitää saada syötettyä ennen unia. Ja tällöin aamupalan jälkeen jää turhan lyhyt aika lounaan syömiseen. Kun aiemmin nukkui hyvinkin 3 tuntia ekoja päikkäreitä ja lounas oli vasta 13-13.30. Nyt siis ehkä 11.30.

Mies lähti pojan kanssa luistelemaan, mutta me olemme tytön kanssa sen verran kipeitä, että jäimme kotiin :( Olisi niin ihana ilmakin. Tuovat tullessaan pizzat, joten eiköhän tämä tästä iloksi muutu.
 
Kiva kuulla Äippä70 kuulumisia =)

Mä olen koko aamun touhunnut kakkujen ja muiden tarjottavien parissa. Nyt poika on unilla pihalla ja pakko pitää pieni breikki :whistle: laittelen myöhemmin kuvia kakuista, ei mitään taidonnäytteitä tullut, kun mulla ei kärsivällisyys riitä näpertämiseen eikä kyllä ole mielikuvitustakaan :ashamed: Toivottavasti on kuitenkin hyvää :p Vieraat tulevat tuossa 14:30 ->, itse olen vielä ihan metsänpeikon näköinen ja paitakin on suklaamoussessa :ashamed:

Meillä myös poika osaa kiukutella ja hakkaa päätään lattiaan/seinään suuttuessaan. Kiellot saa pojan raivostumaan välillä niin, että itseä naurattaisi, vaikka koitan siinä pokkana saada pojan mielenkiinnon muualle. Pojan yksi lempipaikka nykyään on tonkia roskakaappia :headwall: :kieh:

Nyt laittautumaan :wave:
 
Onnea sankareille ja uusien taitojen oppineille :flower: Meillevauva tuo syömättömyys/huonosti syöminen on niin tuttua, meillä keskimmäinen oli vauvana ja on vieläkin aika huono syömään(nyt 6v). Muistan kun oli pinna niin kireellä, että sai ees jotain silloin vauvana syömään :hug: Toivottavasti alkaa mennä parempaan suuntaan. Olenkin joskus kirjoittanut tuosta mahan löysyydestä kun neidille on hampaita tullut. Meillä muuttuu kakatkin niin äkäsiksi, et meinaa pyllyn polttaa samantien. Meillä tyty kiukkuaa myös jos jokin asia ei mee mieliksi, ääntä löytyy ja krokotiilinkyyneleet valuu poskia pitki. Itsellä meinaa hiukka naurattaa kun alkaa vollotus. Se on alkanut tekeen nyt pari päivää sitten sellaista et istualtaan heittää selälleen ja lyö pään lattiaan :eek:
 
:wave:

Mie en enää tiiä mitä teen pojan nukkumisen kanssa :snotty: Tänään nukku taas kahet päiksyt, ja se tietää sitä ettei nukaha ihmisten aikoihin. Mutta jos mennään yksillä päikkäreillä niin nukahtaa kasin aikaan ja koko ilta on yhtä kiukkua, jota tää mamma ei ainakaan jaksa kauaa kuunnella... :headwall:

Meillä on noustu tänään kahdesti ilman tukea seisomaan :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
:wave:

Mie en enää tiiä mitä teen pojan nukkumisen kanssa :snotty: Tänään nukku taas kahet päiksyt, ja se tietää sitä ettei nukaha ihmisten aikoihin. Mutta jos mennään yksillä päikkäreillä niin nukahtaa kasin aikaan ja koko ilta on yhtä kiukkua, jota tää mamma ei ainakaan jaksa kauaa kuunnella... :headwall:
Meillä on vähän sama meniniki jos mennään yksillä, mutta silloin yritetään iltaisin saada jotain aktiviteettia, ettei oltais vaan kotona. Niin poikakin jaksaa paremmin eikä kiukuttele niin pahasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Miten te oikein toimitte ruokailussa, ettei ruokaa olisi joka paikassa???[/b] Mietin, että josko vuoraisin koko keittiön kelmulla... :kieh: :kieh:
Ei varmaan voi välttää ettei ruokaa olis joka paikassa, mutta esim. vanha vahakangas syöttötuolin alle niin että on helpompi putsata ruokailun jälkeen...kuin esim. keittiön matolta :D . Tai vaik sanomalehti alle, niin voi vaikka polttaa saunanuunissa...Ruoka-alusta pöydälle olis varmasti myös hyvä, mutta meillä ainakin tuppaa lähtemään pojan mukaan... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
voipi olla että jos nappisilmän kuvta onnistuu niin täti voi laittaa kuvan jopa ikkunaankin... :)
Jos täti laittaa pojan kuvan ikkunaansa mainokseksi niin muistakaa sitten sanoo että haluutte kuvan itsellenne kun poistavat sen ikkunasta... :wave:

...jotain korvausta nääs markkinoinnista... =)
 

Yhteistyössä